Palace Auto Varna 2021 E-Mobility започва на 18 юни и ще се проведе до края на седмицата с работно време от 11 ч. сутринта до 19 ч. вечерта във всеки от дните. Домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна, където на едно място ще видим много актуални чисто електрически или хибридни модели от водещи автомобилни производители. Темата на цялото тридневно събитие, на всеки един щанд, ще бъде e-Mobility или електрифицираната мобилност на бъдещето.
При VOLKSWAGEN звездите на щанда ще бъдат две. ID.3 ще дефилира пред публика за първи път след спечелването на категориите Градска кола и Екологична кола на годината в конкурса „Автомобил на Годината в България 2021“. Компания ще му прави стъпилият съвсем наскоро в родината ни електрически кросоувър ID.4, а от висшия ешелон ще се представи и TOUAREG E-HYBRID.
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
По традиция, най-богатата хибридна гамата автомобили ще бъде представена от TOYOTA. Японците ще покажат във Варна HIGHLANDER, CAMRY, RAV4, C-HR, COROLLA и YARIS в различни електрифицирани версии. Също от Страната на изгряващото слънце ще дойде и първият изцяло електрически автомобил на MAZDA – MX-30. Компания ще му правят меките хибриди от кросоувър и SUV сегмента CX-30 и CX-5, както и последното поколение MAZDA3.
Освен да се запознаят отблизо с автомобилите чрез статичната им експозиция, посетителите на Palace Auto Varna 2021 E-Mobility ще имат възможността да участват в организиран тест-драйв и демонстрации, за да видят и усетят следващото ниво на мобилност.
Въпрос на пари. Както от държавата, така и от частните инвеститори, така и от хората - нямаме пари. Като навлязат повече коли, ще има повече станции, а иначе върхушката се съмнявам да вземи марки срещу фосилните горива по обясними причини
Palace Auto Varna 2021 E-Mobility започва на 18 юни и ще се проведе до края на седмицата с работно време от 11 ч. сутринта до 19 ч. вечерта във всеки от дните. Домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна, където на едно място ще видим много актуални чисто електрически или хибридни модели от водещи автомобилни производители. Темата на цялото тридневно събитие, на всеки един щанд, ще бъде e-Mobility или електрифицираната мобилност на бъдещето.
Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
Има само една причина, цената. Всичко друго е изсмукано от пръстите. Освен това се внасят само западни марки, нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели пък да видим дали пробега, малкото зарядни станции и другите формални причини ще издържат проверката. А основната бройка покупки на МПС у нас е на употребявани, пак поради цената за придобиване.
И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
Ако ще дават намаление за нов електрически автомобил само на притежателите на 15+ годишен стар с ДВГ, да не си правят труда. Кой собственик на толкова стара кола ще извади 60-70+ хиляди за електрическа?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
А може двойно вдигане на данъците на хората с ниски приеми - така ще бъдат стимулирани да си търсят препитание с по висок доход. Друга възможност е облагане до една възраст (напр 80 години ) и пенсиите с данък. Така повече хора ще се грижат за здравето си, за да могат да работят колкото може по дълго. Въобще стимули много и за всичко 🙂
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
"...нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели..."
ако говорим за евтини автомобили, има индийски на още по-добри цени, и много по-добри от китайските копита. Само че като се добавят към него изискванията за безопасност, и към цената автоматично ще се коригира с поне 2 000 евро.
Колега, справедливото данъчно облагане не винаги означава съобразяването им с доходите на индивида. В противен случай шампиони по ниски доходи ще са жителите на Столипиново, Факултето, Максуда. И повечето пенсии ще са с по-високи доходи от наследниците на цар Киро.
Обикновено се приема, че инвалидите са с по-ниски доходи. Но като гледам автомобилите с инвалидни картички се питам дали половината от тях не са житари и изпълняващи обществени поръчки?
До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
Ако целта е да служим самоотвержено на държавата, шефа, обществото, то вероятно е лукс. Ако роботим за себе си, за своите нужди и удоволствия, е необходимост. Пътувам много, но не мога да си представя да ползвом теснолинейката от Септември до Разлог, която скрибуца 5 часа, след като от Хасково стигам до Разлог за 3 часа и 15 минути. Не искам да ходя на туризъм в организирана 50-членна група, в която хората са различни като възможности, възраст, интереси и поне 20 са гръмогласни. Искам сам да определям маршрута си. С автомобил си автономен. Да, 4-литровият двигател не е необходимост, но няма как човек да не покаже, че е надскочил околните. И не забравяйте, че големи двигатели се ползват най-много в една страна, дето все я давате за пример.
Еретик
В момента, в който българинът кара кола втора употреба, да го караш да даде двойна цена за нов електромобил е проява на чист дебилизъм. И през 10 метра да сложат зарядни станции, все тая.
Почти всички наши коли от 7-8 години са хибриди на Тойота, единствените, които стават. Чист ток е чиста екзотична загуба. Но хибрида си изисква почти ежедневна експлоатация
"Бавят", т.е. внушава се, че навлизането им е належащо и неизбежно. Ами ето че има съвсем обективни причини, които обезсмислят навлизането им. И не виждам защо аз като данъкоплатец да го субсидирам. Като теглиш чертата сметката просто не излиза. Ами когато технологията се усъвършенства достатъчно, а цените паднат - да заповядат на пазарен принцип.
Да, надскочил околните, но по манталитет Андрешко (или тарикат)- данъци да не плаща! Като тарикатите с палати в северната част на Морската градина на Варна къщи с басейни за милион-да, но с данък като на едностаен в квартал Владиславово.
Хайде първо да се пребори все по-застаряващия автопарк с нови автомобили с ДВГ, пък следваща стъпка да са електричките(тъкмо докато стигнем до тях ще им е поспаднала цената и ще са по-привлекателна конкуренция).
Карам служебна електрическа кола от 4 години,няма да кажа марка.Капацитет 120 км.,реално около 70 ако включа климатика.Ускорява точно като блъскащите се колички в лунапарковете.За 4 години нищо не е ремонтирано,но и пробега който правим е малък.Много е удобна за градски условия сини и зелени зони ,в обикновена мрежа я зареждаме за 7-8 часа.В общи линии съм доволен,но е само за града и струваше към 70 000 ,което преди 4 години беше супер много за толкова малка кола,почти по 3.
Да, надскочил околните, но по манталитет Андрешко (или тарикат)- данъци да не плаща! Като тарикатите с палати в северната част на Морската градина на Варна къщи с басейни за милион-да, но с данък като на едностаен в квартал Владиславово.
нищо не внушавам, едно е контролът за качество, друго са системите за безопасност - антиблокиращи с-ми на спирачки, стабилизиращи с-ми при завои, въздушни възглавници, и още много други, задължителни за автомобилите, продавани в Европа. И моля те не ми се пробутвай китайските компромисни копита, дори върлите бг комунета не искат и да чуят за тях.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
И аз това имам предвид. Справедливо данъчно облагане, и ефикасен механизъм за събирането им. А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък
Някой ден, когато има работещ пазар на старо на такива автомобили (ако изобщо има някога), ще навлязат малко по малко. В момента шепа хора искат да лашкат нова кола, ДВГ или не, по разбитата инфраструктура из страната. Е... ако карат служебен автомобил, по не им пука :)
Карам служебна електрическа кола от 4 години,няма да кажа марка.Капацитет 120 км.,реално около 70 ако включа климатика.Ускорява точно като блъскащите се колички в лунапарковете.За 4 години нищо не е ремонтирано,но и пробега който правим е малък.Много е удобна за градски условия сини и зелени зони ,в обикновена мрежа я зареждаме за 7-8 часа.В общи линии съм доволен,но е само за града и струваше към 70 000 ,което преди 4 години беше супер много за толкова малка кола,почти по 3.
Или караш първата генерация Рено Зои (22 кв батерия) или Нисан Лиф, те са с този пробег. Аз карам Зои но с голямата батерия и съм много доволен. Онзи ден покрих 192 мили с едно зареждане и когато се прибрах у дома имах още 8% батерия.
Хаха, я погледни изключително повечето модели на западни електрички на какво наблягат. На стотиците киловати мощност и на ускорението от 0 до 65 мили в час....А да и на лукса. Разбира се на съответната цена. Това просто не са коли за народа. Теслата, уж щеше да има моделк за народа, ама явно не за нашия народ и не за народите на повечето страни на планетата. Кво стана с модел У, който трябваше да е вече на пазара на заводска цена от $25000(поне за най-най базовата модификация) и съответно още по-евтин с държавната помощ...Колко пъти се отложи?
До коментар [#33] от "pontius_glarus": А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък
С изброените параметри единствено карта за паркиране се полага
Ох другарю, виждаш че не ставаш за манипулатор и дори твоя набор тролове ти слага отрицателни оценки. Не си си научил уроците още как се прави добра манипулация.
Едва основна причина не се споменава. Българите масово живеят в многофамилни жилищни сгради и блокове. Как човек живеещ в такава дори и на първи етаж ще може да си зарежда колата от собствен източник. Няма как да стане. Единствено чрез драстично подобряване на гъстотата на зарядните станции би могло да се постигне частичен ефект. Но дори и тогава неудобството остава а и екологичния ефект от изграждането на тази ифраструктура е доста спорен. Десетки иляди километри нови медни кабели и оборудване са нужни затова. Да не забравяме че това е свързано с драстично увеличаване на капацитета на производствените мощности и добиване на ресурсите нужни за това производство. А това няма как да стане без повишаване на въглеродния отпечатък. Няма въглеродно неутрално производство на мед или стомана.
България бе световен лидер в електрическите кари , особено за врешнозаводски транспорт. За жалост не можахме да продължим традициите си на новата технологична база и да започнем производство на електрически коли. Разрушаването на промишлената и технологична мощ на България е бедствие сравнимо с татарските нашествия и османското иго = престъпление спрямо България и българите.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
Нещата се променят решаващо тази година. В САЩ Модел Y на Тесла е разпродаден за второто и третото тримесечие. Ако си поръчам Тесла сега, ще я получа края на октомври.
Това ще се случи и в Европа, и в България в един момент в бъдещето!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
От екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Докато с моята малолитражка за 1000 лв на газ минавам 100 км за 5,50-6,00 лв..... как да вложа десетки хиляди лева за нова електричка, която да ми харчи 3,50 лв на 100 км. След колко милиона километра сметката ще се изравни?
Не става въпрос за нощна тарифа изобщо а за десетките висящи кабели. Това разбира се не възможно най малко поради няколко причини и най незначителната е естетиката. Най простата е техническа. С увеличаването на дължината на кабела се намалява проводимостта. Няма как да пуснеш кабел от 5 етаж до паркираната кола на тротоара. Няма да сработи.
3 и 4 са причините. Липсва пробега и емоцията от мощен драйв, както времето за пълнене с ток и липсата на станции у нас. Останалото някак ще се преглътне.
До коментар [#26] от "pontius_glarus":Хаха, я погледни изключително повечето модели на западни електрички на какво наблягат. На стотиците киловати мощност и на ускорението от 0 до 65 мили в час....А да и на лукса. Разбира се на съответната цена. Това просто не са коли за народа. Теслата, уж щеше да има моделк за народа, ама явно не за нашия народ и не за народите на повечето страни на планетата. Кво стана с модел У, който трябваше да е вече на пазара на заводска цена от $25000(поне за най-най базовата модификация) и съответно още по-евтин с държавната помощ...Колко пъти се отложи?
Това с ел.мобилите е като приказката за ваксинирането - докато няма явна полза, няма да има и интерес. Всеки шофьор ще ме разбере: средно до 10 мин. за зареждане, без да се замислям къде трябва да отида веднъж на седмица, или преспиване в колата за да мога утре да съм на работа:)
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
В САЩ Суперчарджърите са на първо ниво. те са най- мощни, 150, 250 и 350 киловата. Но и са платени, днес например сина ми плати около $10 на суперчарджър за да зареди 200 мили на Тесла-та за 15-тина минути.
В магазини, хотели, казина, ресторанти, публични паркинзи, всякакви публични места пък има дестинационни чарджъри, които са по 8 и 16 киловата, но са абсолютно безплатни. На практика, колата ти се зарежда докато купуваш в магазина, или се храниш в ресторанта. Например веригата Таргет, която е много голяма в САЩ инсталира зареждащи станции пред всеки от магазините си.
И отделно, личните чарджъри, моят е например 11 киловата. И специално за колата имам отстъпка от ютилитито за зареждане от 10 вечерта до 6 сутринта, 6 цента на киловатчас.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Разбирам. Ако това сте имал предвид. Тогава разбира се имате право. Исках просто да изтъкна другите недостатъци и препятствия 6оито според мен са по голяма пречка.
Пътувам много, но не мога да си представя да ползвом теснолинейката от Септември до Разлог, която скрибуца 5 часа, след като от Хасково стигам до Разлог за 3 часа и 15 минути.
И какво видя, какво преживя като профуча между тези две точки? Пътуването е приключение, не просто придвижване. Ако Колумб разсъждаваше като теб, никога нямаше да стигне до Америка.
Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
Цялата инфраструктура, при това не само в България, е изградена в полза на шофьорите. Но когато почнеш да изброяваш защо са най-облагодетелствани (данъци, местни такси, безплатни паркоместа, строителство и т.н.), започва едно цупене.
Личният автомобил е неприкосновена собственост на българина и трудно ще се намерят политици да започнат да мислят как по-малко да ползваме останалите начини за транспорт, вместо как да е най-удобно за собствениците на автомобил.
Това показва че хората са напреднали. Интересно как биха постъпили ако дела на ел.автомобилите е повече от 1% от общия брой регистрирани автомобили и на паркинга на супермаркета се появят 50 автомобила които искат да зареждат, дори и не безплатно:)
Докато с моята малолитражка за 1000 лв на газ минавам 100 км за 5,50-6,00 лв..... как да вложа десетки хиляди лева за нова електричка, която да ми харчи 3,50 лв на 100 км. След колко милиона километра сметката ще се изравни?
Е за това е целият разговор. Какви са справедливите акцизи, данъци и местни такси за всеки един автомобил. Какви са реалните разходи, защото далеч не е горивото. Какъв трябва да е истинският контрол при ГТП.
Разбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
Има и друг вариант, още по лесен. Стриктно спазване на всички изисквания при минаване на годишния технически преглед, особено нормите за отделяните газове, където таралясниците веднага горят, а евентуален ремонт е безсмислено скъп. Все още има по пътищата москвичи, лади, трабанти и вартбурзи. Те като чисто нови не могат да минат ГТП заради емисиите, що остана сега на 30-40 и повече години, но всички си затварят очите! Същото е и с разни 20-30 годишни БМВ-та и Аудита, с които разни келеши се правят на мъже.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Mitsubishi i-MiEV, те са същите като Peugeot iOn и Citroën C-Zero . Това е определено само градска кола за малък пробег, но пък струва стотинки да се возиш и почти няма сервизно обслужване.
Как да постъпят? Това е бизнес облагодетестващ и този който предлага и този който ползва някаква услуга. Те ти предлагат удобството и да си заредиш колата докато прекарваш времето там. През това време купуваш и облагодетелстваш техният бизнес. Мислите ли, че едно ютилитъ няма да иска да си разшири бизнеса? Няма компания която да не иска да си разшири бизнеса.
Днес например, четох, че веригата Костко губи по $40 милиона само от предлагането на евтини печени пилета на клиентите. Обаче, отивайки да си купят печени пилета, тези клиенти оставят много повече пари за останалите неща които купуват!
На практика, всичко е бизнес!
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Има само една причина, цената. Всичко друго е изсмукано от пръстите. Освен това се внасят само западни марки, нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели пък да видим дали пробега, малкото зарядни станции и другите формални причини ще издържат проверката. А основната бройка покупки на МПС у нас е на употребявани, пак поради цената за придобиване.
Много от китайските автомобили не отговарят на изискванията на ЕС. Не случайно са евтини.
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Същото е и при мен. Аз зареждам на 5 пенса на киловат на нощна тарифа. При 52 киловата батерия от 10% до 100% струва малко над £2.50 за 180/200 мили. За същите пари в момента купуваш 2 литра дизел или А95 😂
До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
Ами не всички са самотници като теб, които живеят в София ,където има много видове транспорт. Ако едно семейство живее извън големия град единственото средство за придвижване е автомобил. Автомобилът дава свобода и не зависиш от градски транспорт ,влакове и автобуси за придвижване между населените места.
Безспорно. Всичко е бизнес. И всичко е възможно на определена цена.....и тук е до голяма степен възела. Да не забравяме основната цел. И тя е да се намали негативния ефект от човешка дейност върху планетата.
Е за това е целият разговор. Какви са справедливите акцизи, данъци и местни такси за всеки един автомобил. Какви са реалните разходи, защото далеч не е горивото. Какъв трябва да е истинският контрол при ГТП.
Не разбрах. Предлагате държавата, чрез данъчна политика да ускори навлизането на ел. автомобли?! Хм, а защо? Само не почвайте с екология, щото там нещата не излизат. Един съвременен ДИЗЕЛОВ двигател е по-екологичен от която и да е електричка. В смисъл, че цапа като цяло по-малко.
100% спада всеки ден. VW ID3 започнаха да се продават на £35000 +, сега вече можеш да вземеш нов започващ от £32000 и няма още дори година откакто е на пазара.
Аз имам 2 електрически коли- 2012-та Шеви Волт, батерията му не е мръднала от 2012-та година, на 150 000 мили е вече, 99% карано само на ток. И 2017-та моделна година Тесла Модел S. И за двете имам зареждачка в гаража, 4 киловата за Шеви-то (Опел Ампера), и 11 киловата за Тесла-та. В момента и двете се зареждат на нощна тарифа.
Имам и 7 киловата соларен масив на покрива, който прави по 53 киловатчаса на ден, това пък продавам на ютилитито. Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Любима опорка на привържениците на електричките е ниската цена за километър пробег, като в повечето случаи срамежливо премълчават, че тази ниска цена идва след като си платил десетки хиляди повече още при покупката. Друга опорка е как видите ли електричките пазят околната среда. Пълен булшит - производството на батерии и утилизацията им след изчерпване на капацитета е най-мръсното производство изобщо. Ако наистина ще си говорим за опазване на природната среда, защо не си говорим за газовите уредби, които отделят точно нула вредни емисии, защо в Бг няма облегчения за такива возила, а притежателите плащат наравно с дизелите?
USD (долар)
Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО
IBAN Code: UA913052990000026006046807167
Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE
SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X
Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA
https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s
Войната не е свършила, едно дарение не стига!
Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!
Ще зареждаш без проблем, докато елавтомобилите са сравнително малко. Нека да станат елавтомобилите 10 милиона във Великобритания (при общо 32 милиона автомобили),пък да те питам как ще зареждаш без проблем.
Прочетете внимателно статията и вижте приведените числа. " Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева." Ще рече далаверата в най-добрия случай е 8лв./100км.....на 100 000км. ще 8000лв., а на 200000км. се получава икономия от 16000лв. Е, поради каква причина да си купувам кола на която " електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа"? Единствената разумна причина може би е да си доставя удоволствие да карам електромобил. Някой по-горе спомена нещо за данък кеф...
До коментар [#13] от "pontius_glarus":И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
Един 4 л. двигател на няколко години замърсява, повтарям -замърсява, несравнимо по-малко от 0,6 литровото моторче на един трабант! Нали затова работим - да имаме по-голямо и хубаво жилище, да имаме по-луксозна кола, и изобщо да живеем по-добре. Ако започнем на всеки да прибираме което изкарва в повече, минаваме на трабанти и зазки и потъваме в блатото на социализма, от което 31 години уж се мъчим да излезем
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Прочетете внимателно статията и вижте приведените числа. " Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева."Ще рече далаверата в най-добрия случай е 8лв./100км.....на 100 000км. ще 8000лв., а на 200000км. се получава икономия от 16000лв. Е, поради каква причина да си купувам кола на която " електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа"? Единствената разумна причина може би е да си доставя удоволствие да карам електромобил. Някой по-горе спомена нещо за данък кеф...
Освен това държавата прибира много пари от акциз и данъци върху горивата.Като повечето автомобили станат електрически 100 процента ще наложат някакви по-високи данъци. Иначе нямам против да си взема елавтомобил, ама когато стане по-изгоден от такъв с ДВГ.И зареждането да става за не повече от 5 минути.
До коментар [#30] от "pontius_glarus":Ох другарю, виждаш че не ставаш за манипулатор и дори твоя набор тролове ти слага отрицателни оценки. Не си си научил уроците още как се прави добра манипулация.
Не желая никого да манипулирам, а просто споделям мнение и информация. Напр. че последна грижа на властимащите е дали Андрешко ще може да джитка по цял ден за 5 лв с бракмата си на 15 години, и с газово за 300 лв. Както и че една от първите стъпки на едно ново стабилно правителство ще е допълнителен данък за всички андрешковци с коли без паркомясто или гараж (нощуваща на улицата - всъщност и моята е на улицата). А вероятно и малко по-различен данък МПС за втория и третия автомобил в домакинството.
Ще зареждаш без проблем, докато елавтомобилите са сравнително малко. Нека да станат елавтомобилите 10 милиона във Великобритания (при общо 32 милиона автомобили),пък да те питам как ще зареждаш без проблем. [/quote]
Толкова си далеч от реалността, че просто нямаш представа. В момента в ОК има ПОВЕЧЕ зарядни за електрически коли отколкото бензиностанции. Да това е факт. В края на 2020 имаше 35000 (хиляди) и всяка седмица се прибавят по средно 320 нови зарядни....всяка СЕДМИЦА. Това са повече на седмица отколкото всички зарядни в България.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноPalace Auto Varna 2021 E-Mobility започва на 18 юни и ще се проведе до края на седмицата с работно време от 11 ч. сутринта до 19 ч. вечерта във всеки от дните. Домакин е Дворецът на културата и спорта във Варна, където на едно място ще видим много актуални чисто електрически или хибридни модели от водещи автомобилни производители. Темата на цялото тридневно събитие, на всеки един щанд, ще бъде e-Mobility или електрифицираната мобилност на бъдещето.
k[email protected]karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноОт 18 до 20 юни от 11,00 до 19,00 часа!!!
[email protected]Електрическа офанзива от VW, Peugeot, Citroen, Audi и много други по време на Palace Auto Varna 2021 E-Mobility
karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноПри VOLKSWAGEN звездите на щанда ще бъдат две. ID.3 ще дефилира пред публика за първи път след спечелването на категориите Градска кола и Екологична кола на годината в конкурса „Автомобил на Годината в България 2021“. Компания ще му прави стъпилият съвсем наскоро в родината ни електрически кросоувър ID.4, а от висшия ешелон ще се представи и TOUAREG E-HYBRID.
[email protected]karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
По традиция, най-богатата хибридна гамата автомобили ще бъде представена от TOYOTA. Японците ще покажат във Варна HIGHLANDER, CAMRY, RAV4, C-HR, COROLLA и YARIS в различни електрифицирани версии. Също от Страната на изгряващото слънце ще дойде и първият изцяло електрически автомобил на MAZDA – MX-30. Компания ще му правят меките хибриди от кросоувър и SUV сегмента CX-30 и CX-5, както и последното поколение MAZDA3.
karabastun
Рейтинг: 4721 ЛюбопитноОсвен да се запознаят отблизо с автомобилите чрез статичната им експозиция, посетителите на Palace Auto Varna 2021 E-Mobility ще имат възможността да участват в организиран тест-драйв и демонстрации, за да видят и усетят следващото ниво на мобилност.
[email protected]Hawaii
Рейтинг: 6395 НеутралноПЪРВАТА и НАЙ-ВАЖНАТА ПРИЧИНА е
българо - руската ЕНЕРГИЙНА мафия
Тя прави всичко възможно за да БЛОКИРА
изграждането на ИНФРАСТРУКТУРА и да подпомага
купуването на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ
Защото СТАНЕ ЛИ ЛУКОЙЛ - НЕФТОХИМ ИЗЛИШЕН за България
това означава СПИРАНЕ НА КРАНЧЕТО ЗА МИЛИАРДИ в посока РУСИЯ
Hawaii
Рейтинг: 6395 НеутралноДържавата ДА СЪБЕРЕ ДАНЪЦИТЕ ОТ ЛУКОЙЛ
Със събраните МИЛИАРДИ може ДА СЕ ДОТИРА и ПОМАГА
КУПУВАНЕТО на ЕЛЕКТРОМОБИЛИ от населението и
ДА СЕ ИЗГРАДИ ИНФРАСТРУКТУРА - зареждащи устройства и прочее
choguna
Рейтинг: 25 НеутралноСега нема КОЙ да строй магистрали камо ли зарядни станции.
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1447 НеутралноВъпрос на пари. Както от държавата, така и от частните инвеститори, така и от хората - нямаме пари. Като навлязат повече коли, ще има повече станции, а иначе върхушката се съмнявам да вземи марки срещу фосилните горива по обясними причини
Хотели как лучше, получилось как всегдаBSP delenda est
Хорошо там где нас нет
Рейтинг: 1447 НеутралноЕвала за поста, точно тия дни ще бъда в града
BSP delenda est Хотели как лучше, получилось как всегда
DDR
Рейтинг: 2296 НеутралноДруг сериозен проблем за електричките е гасенето при пожар По нашенско има вече няколко изгорели и има голям дебат дали и за тях да има както при тези на газ, ограничения за паркиране на определени места. Оказва се, че поради конструкцията си, батериите им се гасят много трудно а горят много интензивно.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Eто малко инфо
https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/pozar-elektromobilu-je-peklo-varuji-hasici-v-kontejneru-s-vodou-muze-stravit-i-tyden
https://www.garaz.cz/clanek/s-hasici-otevrene-o-elektromobilech-je-to-prusvih-21005165?amp=1
DDR
Рейтинг: 2296 НеутралноТе тези пет причини се срещат навсякъде по света, не се отнасят само за Бг.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноРазбира се, че има фискални механизми за регулиране броя на таралясниците, и замяната им с нови автомобили, защо не и електромобили? На първо време удвояване на данъците на 10 годишните автомобили, и утрояването за 15 годишните. Имам и други предложения, но минусите ще завалят! :-)
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноИма само една причина, цената. Всичко друго е изсмукано от пръстите. Освен това се внасят само западни марки, нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели пък да видим дали пробега, малкото зарядни станции и другите формални причини ще издържат проверката. А основната бройка покупки на МПС у нас е на употребявани, пак поради цената за придобиване.
мурзилкаpontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноДо коментар [#13] от "pontius_glarus":
И нещо, което може да е базисно. Да се обсъди дали автомобилът е необходимост, или удобство? И изобщо логично ли е един 5 м автомобил с 4 л ДВГ да се приема на жизнено необходима вещ, а не като луксозна, с луксозно облагане с данък?
fpyyh
Рейтинг: 488 НеутралноАко ще дават намаление за нов електрически автомобил само на притежателите на 15+ годишен стар с ДВГ, да не си правят труда. Кой собственик на толкова стара кола ще извади 60-70+ хиляди за електрическа?
за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушитеDDR
Рейтинг: 2296 ВеселоДо коментар [#13] от "pontius_glarus":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?А може двойно вдигане на данъците на хората с ниски приеми - така ще бъдат стимулирани да си търсят препитание с по висок доход. Друга възможност е облагане до една възраст (напр 80 години ) и пенсиите с данък. Така повече хора ще се грижат за здравето си, за да могат да работят колкото може по дълго. Въобще стимули много и за всичко 🙂
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 Неутрално"...нека внесат китайски електромобили, които са в пъти по-евтини, макар и с по-слаби показатели..."
ако говорим за евтини автомобили, има индийски на още по-добри цени, и много по-добри от китайските копита. Само че като се добавят към него изискванията за безопасност, и към цената автоматично ще се коригира с поне 2 000 евро.
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноДо коментар [#17] от "DDR":
Колега, справедливото данъчно облагане не винаги означава съобразяването им с доходите на индивида. В противен случай шампиони по ниски доходи ще са жителите на Столипиново, Факултето, Максуда. И повечето пенсии ще са с по-високи доходи от наследниците на цар Киро.
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноДо коментар [#19] от "pontius_glarus":
Обикновено се приема, че инвалидите са с по-ниски доходи. Но като гледам автомобилите с инвалидни картички се питам дали половината от тях не са житари и изпълняващи обществени поръчки?
Костадин Иванов
Рейтинг: 4289 ВеселоАко целта е да служим самоотвержено на държавата, шефа, обществото, то вероятно е лукс. Ако роботим за себе си, за своите нужди и удоволствия, е необходимост. Пътувам много, но не мога да си представя да ползвом теснолинейката от Септември до Разлог, която скрибуца 5 часа, след като от Хасково стигам до Разлог за 3 часа и 15 минути. Не искам да ходя на туризъм в организирана 50-членна група, в която хората са различни като възможности, възраст, интереси и поне 20 са гръмогласни. Искам сам да определям маршрута си.
С автомобил си автономен.
Да, 4-литровият двигател не е необходимост, но няма как човек да не покаже, че е надскочил околните. И не забравяйте, че големи двигатели се ползват най-много в една страна, дето все я давате за пример. Еретик
john trivolta
Рейтинг: 892 НеутралноВ момента, в който българинът кара кола втора употреба, да го караш да даде двойна цена за нов електромобил е проява на чист дебилизъм. И през 10 метра да сложат зарядни станции, все тая.
lig35561597
Рейтинг: 68 НеутралноПочти всички наши коли от 7-8 години са хибриди на Тойота, единствените, които стават. Чист ток е чиста екзотична загуба. Но хибрида си изисква почти ежедневна експлоатация
opl03649627
Рейтинг: 8 Неутрално"Бавят", т.е. внушава се, че навлизането им е належащо и неизбежно. Ами ето че има съвсем обективни причини, които обезсмислят навлизането им. И не виждам защо аз като данъкоплатец да го субсидирам. Като теглиш чертата сметката просто не излиза. Ами когато технологията се усъвършенства достатъчно, а цените паднат - да заповядат на пазарен принцип.
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#18] от "pontius_glarus":
мурзилкаТова въобще не е истина. Опитваш се да внушиш, че китайските коли са правени без никакъв контрол и са по-опасни от западните марки.
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноДа, надскочил околните, но по манталитет Андрешко (или тарикат)- данъци да не плаща!
Като тарикатите с палати в северната част на Морската градина на Варна къщи с басейни за милион-да, но с данък като на едностаен в квартал Владиславово.
shymi
Рейтинг: 20 НеутралноХайде първо да се пребори все по-застаряващия автопарк с нови автомобили с ДВГ, пък следваща стъпка да са електричките(тъкмо докато стигнем до тях ще им е поспаднала цената и ще са по-привлекателна конкуренция).
mavro
Рейтинг: 299 НеутралноКарам служебна електрическа кола от 4 години,няма да кажа марка.Капацитет 120 км.,реално около 70 ако включа климатика.Ускорява точно като блъскащите се колички в лунапарковете.За 4 години нищо не е ремонтирано,но и пробега който правим е малък.Много е удобна за градски условия сини и зелени зони ,в обикновена мрежа я зареждаме за 7-8 часа.В общи линии съм доволен,но е само за града и струваше към 70 000 ,което преди 4 години беше супер много за толкова малка кола,почти по 3.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4289 НеутралноТам вече грижата е на държавата.
Моите аз си ги плащам. Еретик
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноДо коментар [#25] от "Маршалов":
нищо не внушавам, едно е контролът за качество, друго са системите за безопасност - антиблокиращи с-ми на спирачки, стабилизиращи с-ми при завои, въздушни възглавници, и още много други, задължителни за автомобилите, продавани в Европа.
И моля те не ми се пробутвай китайските компромисни копита, дори върлите бг комунета не искат и да чуят за тях.
von_seeckt
Рейтинг: 233 НеутралноНе е така, руската енергийна мафия е виновна:))
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноИ аз това имам предвид. Справедливо данъчно облагане, и ефикасен механизъм за събирането им. А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък
Imaginary Friend
Рейтинг: 729 НеутралноНякой ден, когато има работещ пазар на старо на такива автомобили (ако изобщо има някога), ще навлязат малко по малко. В момента шепа хора искат да лашкат нова кола, ДВГ или не, по разбитата инфраструктура из страната. Е... ако карат служебен автомобил, по не им пука :)
Не цъкам плюсове и минуси.Padrino
Рейтинг: 586 ЛюбопитноИли караш първата генерация Рено Зои (22 кв батерия) или Нисан Лиф, те са с този пробег.
Аз карам Зои но с голямата батерия и съм много доволен. Онзи ден покрих 192 мили с едно зареждане и когато се прибрах у дома имах още 8% батерия.
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#26] от "pontius_glarus":
мурзилкаХаха, я погледни изключително повечето модели на западни електрички на какво наблягат. На стотиците киловати мощност и на ускорението от 0 до 65 мили в час....А да и на лукса. Разбира се на съответната цена. Това просто не са коли за народа. Теслата, уж щеше да има моделк за народа, ама явно не за нашия народ и не за народите на повечето страни на планетата. Кво стана с модел У, който трябваше да е вече на пазара на заводска цена от $25000(поне за най-най базовата модификация) и съответно още по-евтин с държавната помощ...Колко пъти се отложи?
дерибеев
Рейтинг: 2981 НеутралноДо коментар [#33] от "pontius_glarus": А не Бентли с 4л ДВГ, и стикер за инвалид с безплатна синя зона, безплатна годишна винетка, май и освободена от местен данък
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васС изброените параметри единствено карта за паркиране се полага
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5487 ВеселоТези "коли на ток", са като диарията.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевИ при двете, силно се притесняваш, че няма да успееш до вкъщи...
Ronald Reagan
Рейтинг: 1062 НеутралноКакто питала циганката: Бате имаш ли бактерия ?! 😄😄😄😄
agentConsumer
Рейтинг: 2770 ЛюбопитноКато направят пробега 1000 км, веднага купувам, сега карам хибрид, който ми смъква градския разход до разумни за мен нива.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantМаршалов
Рейтинг: 199 ВеселоДо коментар [#30] от "pontius_glarus":
мурзилкаОх другарю, виждаш че не ставаш за манипулатор и дори твоя набор тролове ти слага отрицателни оценки. Не си си научил уроците още как се прави добра манипулация.
DDR
Рейтинг: 2296 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "pontius_glarus":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Защо един инвалид да не може да има луксозна кола?
B. B
Рейтинг: 32 РазстроеноЕдва основна причина не се споменава. Българите масово живеят в многофамилни жилищни сгради и блокове. Как човек живеещ в такава дори и на първи етаж ще може да си зарежда колата от собствен източник. Няма как да стане. Единствено чрез драстично подобряване на гъстотата на зарядните станции би могло да се постигне частичен ефект. Но дори и тогава неудобството остава а и екологичния ефект от изграждането на тази ифраструктура е доста спорен. Десетки иляди километри нови медни кабели и оборудване са нужни затова. Да не забравяме че това е свързано с драстично увеличаване на капацитета на производствените мощности и добиване на ресурсите нужни за това производство. А това няма как да стане без повишаване на въглеродния отпечатък. Няма въглеродно неутрално производство на мед или стомана.
radogado
Рейтинг: 515 Неутрално6. нямат ръчни скорости
dark'star
Рейтинг: 4861 НеутралноБългария бе световен лидер в електрическите кари , особено за врешнозаводски транспорт. За жалост не можахме да продължим традициите си на новата технологична база и да започнем производство на електрически коли.
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТОРазрушаването на промишлената и технологична мощ на България е бедствие сравнимо с татарските нашествия и османското иго = престъпление спрямо България и българите.
Realist
Рейтинг: 4726 НеутралноНещата се променят решаващо тази година. В САЩ Модел Y на Тесла е разпродаден за второто и третото тримесечие. Ако си поръчам Тесла сега, ще я получа края на октомври.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Това ще се случи и в Европа, и в България в един момент в бъдещето!
opl03649627
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#43] от "B. B":
Наистина огромен недостатък. Ако не можеш да си го зареждаш на нощна тарифа просто се обезсмисля.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Andrey Simeonov
Рейтинг: 233 ВеселоОт екологична гледна точка електромобилът не е това,което пише "Дневник".За малка Ел кола Еко плюсовете за нея започват след 160 000 км,защото прои производството и се генерира много СО2.За добрите ел. коли с пробег около 400 км екологичната полза е след около 250 000 км. И то ако енергията в от възобновяеми източници Цитирам по памет.Друг проблем е цената на употребяваните Ел коли,която е по -ниска от еквивалентните ДВГ,защото подмяната на батерията е около 30-40 процента от цената на нов автомобил.
Padrino
Рейтинг: 586 ЛюбопитноАко живееш в Бг може би, но ела да видиш как са нещата в ОК.....тук можеш да си заредиш колата на паркинга на супермаркета докато пазаруваш.
chichka
Рейтинг: 3105 ВеселоДокато с моята малолитражка за 1000 лв на газ минавам 100 км за 5,50-6,00 лв..... как да вложа десетки хиляди лева за нова електричка, която да ми харчи 3,50 лв на 100 км. След колко милиона километра сметката ще се изравни?
Русия е проказата на планетата Земя.B. B
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#47] от "opl03649627":
Не става въпрос за нощна тарифа изобщо а за десетките висящи кабели. Това разбира се не възможно най малко поради няколко причини и най незначителната е естетиката. Най простата е техническа. С увеличаването на дължината на кабела се намалява проводимостта. Няма как да пуснеш кабел от 5 етаж до паркираната кола на тротоара. Няма да сработи.
enter_k
Рейтинг: 141 НеутралноДо коментар [#6] от "Hawaii":
3 и 4 са причините.
Липсва пробега и емоцията от мощен драйв, както времето за пълнене с ток и липсата на станции у нас.
Останалото някак ще се преглътне.
pavur
Рейтинг: 2246 Неутралноминалата година Йонити вдигна цените на бърза зарядка по станциите си :0.79 ойро на квч :https://www.fleeteurope.com/en/new-energies/smart-mobility/europe/analysis/ionity-network-dramatically-increases-ev-fast-charging-costs?a=JMA06&t[0]=Ionity&t[1]=charging infrastructure&t[2]=Mercedes-Benz&t[3]=BMW&t[4]=Volkswagen&t[5]=Audi&t[6]=Porsche&curl=1
като прибавиш и краткия гаранционен период на батериите и
какви щети нанася добива на ресурси за батериите , евем ти и електричката .
Chironex
Рейтинг: 935 НеутралноУскорението се мери от 0 до 60 мили.
И Тесла за народа (американския) има - $40 К за модел 3, като има и облекчения в зависимост от щата.
okok
Рейтинг: 238 НеутралноЦената не е причина, ами заплатите!
petrow1973
Рейтинг: 786 НеутралноТова с ел.мобилите е като приказката за ваксинирането - докато няма явна полза, няма да има и интерес. Всеки шофьор ще ме разбере: средно до 10 мин. за зареждане, без да се замислям къде трябва да отида веднъж на седмица, или преспиване в колата за да мога утре да съм на работа:)
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)mavro
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#35] от "padrino":
Mitsubishi, не ме питай за модел обаче.Имаме го 4 или 5 години вече.
opl03649627
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#56] от "B. B":
Ами именно, няма да сработи, съответно не можеш да си я зареждаш вкъщи през нощта на НОЩНА ТАРИФА. Логика.
Realist
Рейтинг: 4726 НеутралноДо коментар [#54] от "padrino":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.В САЩ Суперчарджърите са на първо ниво. те са най- мощни, 150, 250 и 350 киловата. Но и са платени, днес например сина ми плати около $10 на суперчарджър за да зареди 200 мили на Тесла-та за 15-тина минути.
В магазини, хотели, казина, ресторанти, публични паркинзи, всякакви публични места пък има дестинационни чарджъри, които са по 8 и 16 киловата, но са абсолютно безплатни. На практика, колата ти се зарежда докато купуваш в магазина, или се храниш в ресторанта. Например веригата Таргет, която е много голяма в САЩ инсталира зареждащи станции пред всеки от магазините си.
И отделно, личните чарджъри, моят е например 11 киловата. И специално за колата имам отстъпка от ютилитито за зареждане от 10 вечерта до 6 сутринта, 6 цента на киловатчас.
B. B
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#63] от "opl03649627":
Разбирам. Ако това сте имал предвид. Тогава разбира се имате право. Исках просто да изтъкна другите недостатъци и препятствия 6оито според мен са по голяма пречка.
Realist
Рейтинг: 4726 НеутралноДо коментар [#62] от "mavro":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Митсубиши Ай Миев (i-MiEV)?
Това е най- малката възможна ел кола:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_i-MiEV
Микрокола за града.
valtoro
Рейтинг: 967 НеутралноЗад всички пречки за навлизането на нови технологии винаги стоят нечии
интереси !!!
uporit
Рейтинг: 570 ВеселоИ какво видя, какво преживя като профуча между тези две точки?
Пътуването е приключение, не просто придвижване.
Ако Колумб разсъждаваше като теб, никога нямаше да стигне до Америка.
Rational
Рейтинг: 531 НеутралноЦялата инфраструктура, при това не само в България, е изградена в полза на шофьорите. Но когато почнеш да изброяваш защо са най-облагодетелствани (данъци, местни такси, безплатни паркоместа, строителство и т.н.), започва едно цупене.
Личният автомобил е неприкосновена собственост на българина и трудно ще се намерят политици да започнат да мислят как по-малко да ползваме останалите начини за транспорт, вместо как да е най-удобно за собствениците на автомобил.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#54] от "padrino":
Да, ако някой друг не зарежда евентуално и пазаруваш около 7-8 часа. :-)
B. B
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#64] от "Realist":
Това показва че хората са напреднали. Интересно как биха постъпили ако дела на ел.автомобилите е повече от 1% от общия брой регистрирани автомобили и на паркинга на супермаркета се появят 50 автомобила които искат да зареждат, дори и не безплатно:)
mavro
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#66] от "Realist":
Точно тя.
Rational
Рейтинг: 531 НеутралноЕ за това е целият разговор. Какви са справедливите акцизи, данъци и местни такси за всеки един автомобил. Какви са реалните разходи, защото далеч не е горивото. Какъв трябва да е истинският контрол при ГТП.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#54] от "padrino":
Бивш tww09306483.М-да...! Особено ако пазаруваш по 7-8 часа. И ако няма още няколко като тебе, които също са решили да зареждат. ;)
quatro_4x3
Рейтинг: 1686 НеутралноИма и друг вариант, още по лесен. Стриктно спазване на всички изисквания при минаване на годишния технически преглед, особено нормите за отделяните газове, където таралясниците веднага горят, а евентуален ремонт е безсмислено скъп.
Все още има по пътищата москвичи, лади, трабанти и вартбурзи. Те като чисто нови не могат да минат ГТП заради емисиите, що остана сега на 30-40 и повече години, но всички си затварят очите!
Същото е и с разни 20-30 годишни БМВ-та и Аудита, с които разни келеши се правят на мъже. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Padrino
Рейтинг: 586 НеутралноMitsubishi i-MiEV, те са същите като Peugeot iOn и Citroën C-Zero . Това е определено само градска кола за малък пробег, но пък струва стотинки да се возиш и почти няма сервизно обслужване.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#70] от "stargate":
Бивш tww09306483.Изпреварил си ме.
Ставаме двама, които не виждат всичко в розово около електрическите коли. ;)
Realist
Рейтинг: 4726 НеутралноДо коментар [#71] от "B. B":
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Как да постъпят? Това е бизнес облагодетестващ и този който предлага и този който ползва някаква услуга. Те ти предлагат удобството и да си заредиш колата докато прекарваш времето там. През това време купуваш и облагодетелстваш техният бизнес. Мислите ли, че едно ютилитъ няма да иска да си разшири бизнеса? Няма компания която да не иска да си разшири бизнеса.
Днес например, четох, че веригата Костко губи по $40 милиона само от предлагането на евтини печени пилета на клиентите. Обаче, отивайки да си купят печени пилета, тези клиенти оставят много повече пари за останалите неща които купуват!
На практика, всичко е бизнес!
quatro_4x3
Рейтинг: 1686 НеутралноМного от китайските автомобили не отговарят на изискванията на ЕС. Не случайно са евтини. Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1032 НеутралноДо коментар [#43] от "B. B":
++++
Padrino
Рейтинг: 586 НеутралноДо коментар [#64] от "Realist":
Същото е и при мен. Аз зареждам на 5 пенса на киловат на нощна тарифа. При 52 киловата батерия от 10% до 100% струва малко над £2.50 за 180/200 мили. За същите пари в момента купуваш 2 литра дизел или А95 😂
mavro
Рейтинг: 299 НеутралноДо коментар [#76] от "padrino":
Категорично си прав,100 км.ни струва левче сигурно и обслужването е някакви 100 лева годишно да й замерят батерията.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#27] от "shymi":
Бивш tww09306483.Ако някой си мисли, че цената на електрическите коли ще спадне - много се е объркал. ;)
Padrino
Рейтинг: 586 ВеселоОбразовай се...😂
Мусаши
Рейтинг: 924 НеутралноАми не всички са самотници като теб, които живеят в София ,където има много видове транспорт. Ако едно семейство живее извън големия град единственото средство за придвижване е автомобил.
Автомобилът дава свобода и не зависиш от градски транспорт ,влакове и автобуси за придвижване между населените места.
B. B
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#78] от "Realist":
Безспорно. Всичко е бизнес. И всичко е възможно на определена цена.....и тук е до голяма степен възела. Да не забравяме основната цел. И тя е да се намали негативния ефект от човешка дейност върху планетата.
lz73
Рейтинг: 1884 НеутралноДо коментар [#73] от "Rational":
Не разбрах. Предлагате държавата, чрез данъчна политика да ускори навлизането на ел. автомобли?! Хм, а защо?
Само не почвайте с екология, щото там нещата не излизат. Един съвременен ДИЗЕЛОВ двигател е по-екологичен от която и да е електричка. В смисъл, че цапа като цяло по-малко.
Padrino
Рейтинг: 586 Любопитно100% спада всеки ден. VW ID3 започнаха да се продават на £35000 +, сега вече можеш да вземеш нов започващ от £32000 и няма още дори година откакто е на пазара.
Realist
Рейтинг: 4726 НеутралноАз имам 2 електрически коли- 2012-та Шеви Волт, батерията му не е мръднала от 2012-та година, на 150 000 мили е вече, 99% карано само на ток. И 2017-та моделна година Тесла Модел S. И за двете имам зареждачка в гаража, 4 киловата за Шеви-то (Опел Ампера), и 11 киловата за Тесла-та. В момента и двете се зареждат на нощна тарифа.
Имам и 7 киловата соларен масив на покрива, който прави по 53 киловатчаса на ден, това пък продавам на ютилитито.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 1032 НеутралноЛюбима опорка на привържениците на електричките е ниската цена за километър пробег, като в повечето случаи срамежливо премълчават, че тази ниска цена идва след като си платил десетки хиляди повече още при покупката.
Друга опорка е как видите ли електричките пазят околната среда.
Пълен булшит - производството на батерии и утилизацията им след изчерпване на капацитета е най-мръсното производство изобщо.
Ако наистина ще си говорим за опазване на природната среда, защо не си говорим за газовите уредби, които отделят точно нула вредни емисии, защо в Бг няма облегчения за такива возила, а притежателите плащат наравно с дизелите?
hamiltonf
Рейтинг: 4568 НеутралноДо коментар [#89] от "Realist":
USD (долар) Назва підприємства / company Name: ФОНД ЗНБ БО IBAN Code: UA913052990000026006046807167 Назва банку/Name of the bank: JSC CB "PRIVATBANK", 1D HRUSHEVSKOHO STR., KYIV, 01001, UKRAINE SWIFT code банку/Bank SWIFT Code: PBANUA2X Банк-кореспондент/Correspondent bank: JP Morgan Chase Bank, New York, USA https://butusov.com.ua/?fbclid=IwAR3IJ9aAX_ginaCZM5xD_eAbV91b463hICBn4Kddul1LaZRZFRoLydB845s Войната не е свършила, едно дарение не стига! Не е важно да се даряват хиляди, важното е ние да сме хиляди!Твоят вариант е идеалният.
Мусаши
Рейтинг: 924 Неутрално[quote#54:"padrino"][/quote]
Ще зареждаш без проблем, докато елавтомобилите са сравнително малко. Нека да станат елавтомобилите 10 милиона във Великобритания (при общо 32 милиона автомобили),пък да те питам как ще зареждаш без проблем.
lz73
Рейтинг: 1884 НеутралноПрочетете внимателно статията и вижте приведените числа.
" Ако той се зарежда от обикновен контакт на нощна тарифа, изминаването им би струвало 2.11 лева. Дори при зареждане денем, разходът би бил 3.66 лв/100 км. С дизелов автомобил от същия модел със среден разход около 5 на сто, изминаването на същото разстояние би струвало поне 10 лева."
Ще рече далаверата в най-добрия случай е 8лв./100км.....на 100 000км. ще 8000лв., а на 200000км. се получава икономия от 16000лв. Е, поради каква причина да си купувам кола на която " електрическата версия е с 36 144 лева по-скъпа"? Единствената разумна причина може би е да си доставя удоволствие да карам електромобил. Някой по-горе спомена нещо за данък кеф...
quatro_4x3
Рейтинг: 1686 НеутралноЕдин 4 л. двигател на няколко години замърсява, повтарям -замърсява, несравнимо по-малко от 0,6 литровото моторче на един трабант!
Нали затова работим - да имаме по-голямо и хубаво жилище, да имаме по-луксозна кола, и изобщо да живеем по-добре. Ако започнем на всеки да прибираме което изкарва в повече, минаваме на трабанти и зазки и потъваме в блатото на социализма, от което 31 години уж се мъчим да излезем Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#90] от "Toshko Afrikanski":
Бивш tww09306483.Точно. И аз това казвах на Падрето. С електрическа кола плащаш горе-долу същото, но предварително.
stargate
Рейтинг: 14 НеутралноДо коментар [#89] от "Realist":
Ти хубаво ги имаш тези работи, ама в Европа няма как това да стане. Градовете са съвсем различни от тези в САЩ.
Мусаши
Рейтинг: 924 НеутралноОсвен това държавата прибира много пари от акциз и данъци върху горивата.Като повечето автомобили станат електрически 100 процента ще наложат някакви по-високи данъци.
Иначе нямам против да си взема елавтомобил, ама когато стане по-изгоден от такъв с ДВГ.И зареждането да става за не повече от 5 минути.
pontius_glarus
Рейтинг: 3536 НеутралноНе желая никого да манипулирам, а просто споделям мнение и информация. Напр. че последна грижа на властимащите е дали Андрешко ще може да джитка по цял ден за 5 лв с бракмата си на 15 години, и с газово за 300 лв.
Както и че една от първите стъпки на едно ново стабилно правителство ще е допълнителен данък за всички андрешковци с коли без паркомясто или гараж (нощуваща на улицата - всъщност и моята е на улицата). А вероятно и малко по-различен данък МПС за втория и третия автомобил в домакинството.
Padrino
Рейтинг: 586 ЛюбопитноТолкова си далеч от реалността, че просто нямаш представа. В момента в ОК има ПОВЕЧЕ зарядни за електрически коли отколкото бензиностанции. Да това е факт. В края на 2020 имаше 35000 (хиляди) и всяка седмица се прибавят по средно 320 нови зарядни....всяка СЕДМИЦА. Това са повече на седмица отколкото всички зарядни в България.
quatro_4x3
Рейтинг: 1686 НеутралноДо коментар [#24] от "opl03649627": "И не виждам защо аз като данъкоплатец да го субсидирам."
Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!Поне за да дишате ти и децата ти по-чист въздух и да живеете в среда със значително по-малко шум.