"Сложи" ток във Варна и Бургас: как се развива мрежата от зарядни станции за електромобили

Кметът На Варна Иван портних (вляво) и директорът на общинското предприятие "Общински паркинги и синя зона" Младен Иванов при представянето на пректа за изграждане на зарядна инфраструктура.

© Община Варна

Кметът На Варна Иван портних (вляво) и директорът на общинското предприятие "Общински паркинги и синя зона" Младен Иванов при представянето на пректа за изграждане на зарядна инфраструктура.



Всички 22 зарядни станции за електрически автомобили, проектирани преди година от местната администрация във Варна, са вече инсталирани в обхвата на синята зона в града. Други девет зарядни станции се намират в южната промишлена зона и се използват за зареждане на електрически автомобили, собственост на Общинското предприятие "Общински паркинги и синя зона".


Това съобщиха от местната администрация след запитване как се развива тази градска инфраструктура. Попитахме и за плановете за разширяването ѝ и заради очакванията подобни проекти да се финансират по Зелената сделка на ЕС. От изграждането на зарядни станции зависи и повече граждани и фирми да преминат към електромобили.


"Сложи" ток във Варна


Информация с точното местоположение на всяка от станциите предоставя и специалното мобилно приложение, създадено по проекта "Транш №2: Зона за платено улично паркиране и поставяне на зарядни станции за електрически автомобили". Той е финансиран от Европейска банка за възстановяване и развитие и според предварителната информация предвиждаше инсталирането на общо 31 зарядни станции за електромобили и велосипеди във Варна.




Всяка от станциите, поставени в града до момента, може да зарежда по две превозни средства едновременно, като услугата е безплатна.


От "Общински паркинги и синя зона" оставиха без отговор въпроса какви са плановете за развитие на мрежата през следващите години и откъде ще бъде търсено финансиране за евентуалното й разширяване.


От там уточниха само, че предстои да бъде направен обстоен анализ за броя на електрическите автомобили във Варна, за да бъдат направени прогнози и да бъдат очертани тенденциите за развитието на този сегмент от автомобилния трафик в града. Едва след това и на база на събраната информация щели да бъдат предприети стъпки за евентуалното разширяване на мрежата от зарядни станции в съответните градски зони.


Освен станциите общинският проект, финансиран от ЕБВР, включва още система за цялостен мониторинг и управление на мрежата от зарядни станции, интернет портала varnaparking.bg, осигуряващ достъп до информацията, публикувана от предприятието "Общински паркинги и синя зона", както и мобилнии приложения за операционните системи iOS и Android.


Според данни от началото на октомври м.г. потребителите, които са се възползвали от безплатните зарядни станции за електрически автомобили, осигурени от Община Варна, са били 738. За по-малко от месец - от 18 септември до 31 октомври м.г. общият брой на зарежданията е бил 1693, а консумираната електроенергия - 10 492 kW/h., показват публично обявените данни. Информация за първите шест месеца на тази година все още няма.


Колонка за зареждане на електромобили във Варна.

© Община Варна

Колонка за зареждане на електромобили във Варна.


Извън обобщените данни за мрежата от зарядни станции остават инсталираните още след 2016 г. от големите търговски вериги и моловете в града.


Публично-частни партньорства в Бургас


За разлика от Варна, администрацията на бургаския кмет Димитър Николов разчита на публично-частно партньорство при изграждането на инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства. Там обаче развитието на системата напредва сравнително бавно.


В момента в града има три зарядни станции, собственост на общината - в подземния паркинг при сградата на операта и пред плувния комплекс "Парк Арена ОЗК".


Други десет зарядни станции е инсталирало дружеството "Елдрайв чарджинг". С него местната администрация сключи договор за изграждането на станциите, като тя предоставя терените за тях, а частното дружество извършва проектирането, доставката и инсталацията им.


Договорът предвижда поставянето на общо петдесет устройства за срок от пет години, съобщиха от Общинското предприятие "Транспорт" в Бургас. Първите от тях са от типа ABB DC Wallbox с мощност 24 kW. Те позволяват зареждане на масовите модели електромобили за по-малко от един час.

"Елдрайв чарджинг" е най-големият доставчик и оператор на зарядна инфраструктура на територията на България. Мрежата от публични станции, изградена от компанията,е единствената с национално покритие и единствената, която разполага с платформа, позволяваща информация в реално време за статуса на всяка от зарядните станции, независимо от това къде се намира. В момента мрежата на "Елдрайв" включва над 260 зарядни.


Кметът на Бургас Димитър Николов при откриването на първата общинска зарядна станция през 2018 г.

© Община Бургас

Кметът на Бургас Димитър Николов при откриването на първата общинска зарядна станция през 2018 г.


Доставката и монтажът на устройствата от "Елдрайв чарджинг" се финансират по "Изграждане на публична зарядна инфраструктура в градска среда - Южна България", осигурено от Фонд за устойчиви градове и Обединена българска банка.


Както във Варна собствениците на електрически превозни средства ползват предимства пред тези на конвенционални. Във Варна престоят на паркинг в синята зона на града е безплатен по време на зареждане. В Бургас този вид автомобили обаче са напълно освободени от такса за престой на местата за платено паркиране. Със специални текстове в наредбите за местните данъци и такси и в двата черноморски града собствениците на електрически превозни средства не плащат годишен данък за тях.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    "Всички 22 зарядни станции за електрически автомобили, проектирани преди година от местната администрация във Варна, са вече инсталирани в обхвата на синята зона в града."

    😂😂😂

    В една друга "потъваща" островна държава поставят и пускат в експлоатация средно по 300 нови зарядни станции на седмица......

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  2. 2 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Всички зарядни станции , които са безплатни и построени от общините или държавата , трябва да бъдат забранени за ползване от фирмени и автомобили Рент а Кар като Спарк! Те да си ползват тяхната си мрежа Елдрайв , със тройната надценка на цената на електроенергията! Същото въведоха и от Тесла за техните зарядни станции.

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dankol":

    Как може да са безплатни,когато са построени с парите на народа?!

    Нали целта на тези,които са построили станциите е да печелят от тях и с част от печалбата да ги поддържат? Следователно няма значение кой си зарежда колата на тях. Важното е да имат колкото се може повече клиенти.

  4. 4 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 1999 Неутрално

    Малко ПР за шефа не е излишен.

  5. 5 Профил на Бобо Рашъна
    Бобо Рашъна
    Рейтинг: 55 Неутрално

    Сложи, включи, светни а така....

  6. 6 Профил на ccb
    ccb
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#2] от "Dankol":Как може да са безплатни,когато са построени с парите на народа?!Нали целта на тези,които са построили станциите е да печелят от тях и с част от печалбата да ги поддържат? Следователно няма значение кой си зарежда колата на тях. Важното е да имат колкото се може повече клиенти.
    —цитат от коментар 3 на deaf


    Електрическия-рент-а-кар е бизнес и той следва да си е предвидил в бизнес модела как ще си функционира, къде ще плаща за заряд и да не разчита на публичните станции!
    НА Елдрайв станциите са безумно скъпи! И е страшно дразнещо, като видиш как нахалниците от Спарковете паркираха на паркинга на Била на бул. България в София по диагонал на 2те места за да пазят място за някой друг Спарк!
    Публични станции е неточен термин - всички са публични без тези в гаража, ама тях кой ги обсъжда?! Въпросът е кои стимулират ел мобилността чрез БЕЗПЛАТЕН заряд - иначе платени под път и над път...
    А такива в България са страшно малко, да не говорим по основните пътища и магистрали...в градовете как да е- всеки с ел. кола си я е купил, като си е направил сметка как ще я зарежда пред къщи, ама да тръгнеш с нея на път......

  7. 7 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1270 Неутрално

    Мисля, че малко трябва да се попромени концепцията. Не съм против ел-мобилите, дори напротив-те са бъдещето,но:

    - държавата/общината строи с моите пари зарядни станции
    - пак с моите пари плаща тока, който ел-мобилите ползват (да не говорим, че от това се възползват и търговски дружества, които печелят от това и в резултат възниква нелоялна конкуренция)
    - и пак с моите пари покрива разликата в пътните данъци, които ел-мобилите не плащат

  8. 8 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 987 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    "Всяка от станциите, поставени в града до момента, може да зарежда по две превозни средства едновременно, като услугата е безплатна."

    Аз лично имам възможност и желание за покупка на електрически автомобил. Проблема е че живея в панелен блок и няма къде да го зареждам. Като гледам наредените Спарк и фирмени баничарки пред малкото зарядни станции в София , а и вече имаше конфликтни ситуации в паркингите на търговски вериги между частни лица и служители на Спарк за достъпа до кабела , то спешно трябва да се прекрати достъпа им до обществената мрежа , като даже това се явява и един вид държавна помощ за частни фирми! А това е строго забранено от ЕС.

  9. 9 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#6] от "ccb":

    Сетих се какъв е проблема. А той е че за зареждането на една ел.кола са нужни ЧАСОВЕ...

    В Бургас видях бензиностанция на великата (преди) "Петрол",която е напълно самообслужваща се. И на нея като гледам няма проблеми кой зарежда.
    Предполагам че "Петрол" таксуват всеки който зарежда с някакви стотинки или лев-два.

  10. 10 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Аз мисля, че не е редно на този, който дал $80к да си купи Тесла, ние да му плащаме и зарядните станции, че и тока, а той да зарежда безплатно.
    Хубаво, не ни цапат въздуха с вредни газове - адмирации за това. Но нека си плащат за инфрастктурата - не само зарядните и тока, а и паркиране, данъци, винетки, и всичко друго, което плащаме всички ние с коли, за да имаме пътища, по които да ги караме.
    Включвам тук и акциза върху горивата, с който фактически се строят и поддържат пътищата. Собствениците на Тесли се явяват т.нар. фрий-райдъри, тоест такива, които само ползват безплатно платеното от други хора.

  11. 11 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Взимам си 3г Е класа или М5.. 20тона бензин и му Пускам шушоните по кръговете 2 3г и го продавам на максимум - 20% загуба. Кеф ти звук кеф ти дрифт кеф ти мириз на запалени шушони

  12. 12 Профил на Шоршо
    Шоршо
    Рейтинг: 893 Весело

    Така е тока е напълно безплатен, идва от контакта. :)

  13. 13 Профил на tsefan_92
    tsefan_92
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Какво толкова скачате срещу привилегиите на електромобили (които сравнение с привилегиите в др държави дори са малко). Това е бъдещето и докато не навлязат масово ще има преференции. Човек трябва да има стимул при закупуване на нова кола тя да е природосъобразна и държавите го предоставят. В момента, в който хората масово ги карат и преференциите ще свършат. Тогава ще берем плюсовете от подмяната всички, но някои хора трудно гледат отвъд носа си.

    Да изринем ГРОБ-авите комунисти с 200! Да си върнем държавата!
  14. 14 Профил на Ipolit
    Ipolit
    Рейтинг: 262 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":"Всяка от станциите, поставени в града до момента, може да зарежда по две превозни средства едновременно, като услугата е безплатна."Аз лично имам възможност и желание за покупка на електрически автомобил. Проблема е че живея в панелен блок и няма къде да го зареждам.
    —цитат от коментар 8 на Dankol


    Не си давай парите за глупости, а се премести в непанелен блок

  15. 15 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#1] от "padrino":

    Ха посмали малко...! :)))

    Бивш tww09306483.
  16. 16 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Весело

    До коментар [#1] от "padrino":Ха посмали малко...! :)))
    —цитат от коментар 15 на Petleshev


    Знаеш как да ползваш търсачките, можеш и сам да си намериш информацията. Само държавно субсидираните нови станции за последният месец са 1014 според ZipMap, и това е без да броим частните компании които инсталират като полудели: BP, Shell, Ionity, TESLA, Instavolt, CPS, PodPoint, Polar....само да изброя няколко от тях😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  17. 17 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    А защо с общи пари се правят неща които облагодетелстват части фирми . Аз искам градинки,а не безплатно зареждане на Спарк и фирмени баничарки .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  18. 18 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Весело

    До коментар [#1] от "padrino":Ха посмали малко...! :)))
    —цитат от коментар 15 на Petleshev


    Само BP (като пример) имат 6700 зарядни станции във Великобритания 😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  19. 19 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#16] от "padrino":

    Посмали малко . И кой ги ползва толкова много тия зарядни като нема толкова електрички .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  21. 21 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    До коментар [#16] от "padrino":Посмали малко . И кой ги ползва толкова много тия зарядни като нема толкова електрички .
    —цитат от коментар 19 на Петър Петров


    Това са факти, които са публично достъпни.....последната официална информация е за над 30000 хиляди публично достъпни зарядни станции. Това е без да броим тези които бизнесите инсталират за самите себе си. Моята община например има 30 зарядни станции (това са 60 места) за техният Електрически Автопарк. Всеки може да намери информацията сам за себе си.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  22. 22 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#21] от "padrino":

    Моята община ???? Посмали малко . И аз бях в Испания три години ама не говоря такива глупости . Туй е общината в която живееш и плащаш данъци - ако въобще работиш . Кат изкараш 5 поколения назаде в тази община,тогава може и да казваш моята . Ти си храненик в момента на чужда трапеза .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  23. 23 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Мисля, че малко трябва да се попромени концепцията. Не съм против ел-мобилите, дори напротив-те са бъдещето,но:- държавата/общината строи с моите пари зарядни станции- пак с моите пари плаща тока, който ел-мобилите ползват (да не говорим, че от това се възползват и търговски дружества, които печелят от това и в резултат възниква нелоялна конкуренция)- и пак с моите пари покрива разликата в пътните данъци, които ел-мобилите не плащат
    —цитат от коментар 7 на debruckere


    Така ще е, но докато се зарибят достатъчно шарани. После ще им го вкарат четвъртит.

  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1689 Неутрално

    До коментар [#23] от "rvr12572942":

    не е точно така на всички ще го вкарат четвъртит
    като с газа - въведоха акциз за метана защото може в къщи да си зареждаш автомобила, затова акциз за пътищата и на битовия метан
    Предполагам ще стане същото защото можи да си зареждаш колата в къщи за по лесно ще наложим пътен акциз на всичкия ток

  25. 25 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    До коментар [#13] от "tsefan_92":

    Природосъобразен автомобил няма. При електрическите замърсяването е същото, само че е преместено на друго място. Електрическите автомобили към момента намаляват замърсяването в големите градове. Нищо повече.
    Лично аз не схващам, защо има стимули и защо толкова натискат да налагат електрическите автомобили при положение, че не се налагат ограничения при автомобилите с ДВГ. Никой не дава смислено обяснение, защо се произвеждат все по-големи и по-тежки автомобили? Защо не се карат по-малки и по-икономични автомобили? Автомобилите се тъпчат с всякаква безсмислена електроника, която води до още по-голямо замърсяване. Автомобилите умишлено се правят с по-малък ресурс, а това е причина за още по-голямо замърсяване. И никой не казва, защо?!

    Бивш tww09306483.
  26. 26 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    До коментар [#25] от "Petleshev":

    Оборот и печалба ... а повечето филантропиобикновено са спекуланти с власт и повече информация

  27. 27 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    А какво ми пречи да си зареждам електрокара безплатно и като се върна в къщи да го ползвам вместо генератор да ми светят крушките в къщи?

  28. 28 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    До коментар [#21] от "padrino":Моята община ???? Посмали малко . И аз бях в Испания три години ама не говоря такива глупости . Туй е общината в която живееш и плащаш данъци - ако въобще работиш . Кат изкараш 5 поколения назаде в тази община,тогава може и да казваш моята . Ти си храненик в момента на чужда трапеза .
    —цитат от коментар 22 на Петър Петров


    Да МОЯТА община, аз плащам данъци в тази държава 35 години и общината работи за мен. Аз им плащам заплатите, от моите пари платени чрез данъци се ремонтират улици, строят се училища и т.н. Тук при мен общината не е на този или онзи. Тук те работят за мен и всеки един който живее на територията за която е отговорна общината. Но предполагам, че за теб това е много трудно за разбиране. Ти си свикнал като ходиш в общината да се кланяш. тук не е така.
    Кокото до твоите 3 години в Испания...явно ти си бил храненика там.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  29. 29 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    Мисля, че малко трябва да се попромени концепцията. Не съм против ел-мобилите, дори напротив-те са бъдещето,но:- държавата/общината строи с моите пари зарядни станции- пак с моите пари плаща тока, който ел-мобилите ползват (да не говорим, че от това се възползват и търговски дружества, които печелят от това и в резултат възниква нелоялна конкуренция)- и пак с моите пари покрива разликата в пътните данъци, които ел-мобилите не плащат
    —цитат от коментар 7 на debruckere


    Точно това ме учудва и мен - три бонуса за едно и също нещо.
    Нормално е да ги стимулират с по-ниски данъци и по ниски цени за паркиране в зоните. Всичко друго е ала-бала.
    Докато 'точат' ток за наша сметка, поне да ги задължат да дойдат с фамилията и да се ваксинират:)

  30. 30 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Любопитно

    До коментар [#25] от "Petleshev":

    Има много истина в това което си написал. Знаеш, че аз самият карам електричка, но не мога да не се съглася с това което пишеш. Интересното е, че при дори тази мащабна операция за повече ел коли, Мерцедес запазват всичките си дизелови и бензинови коли като им "прикачват" ел мотори. Последната им С класа например е масово продавана като "хибрид" с новата концепция.

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  31. 31 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#30] от "padrino":

    Запазват ги зер, иначе освен Мерцедеса за града трябва да имаш и още един да ходиш на морето с него. Помня преди 15-20 години един приятел си сложи от първите метанови уредби - то беше едно планиране откъде ще мине, пък кога ще иде че да няма опашка (имаше само няколко метан-станции и винаги опашка от таксиджии и други т.нар. ърли адоптъри).
    Е, с електромобил е същото, ама х2.
    Дано доживеем като минат още 15-20 години зарядните да са нагъсто както сега метанстанциите. Но дори и нагъсто да са, пак остава проблемът, че бензин пълниш за 2 минути, метан за 5, а ток за 1-2 часа (поне).

  32. 32 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#28] от "padrino":

    Ти ли бре ??? 35 години в Англия - посмали малко че ставаш смешен . 6 месеца общ работник с още трима поляци в стая по може .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  33. 33 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Весело

    До коментар [#28] от "padrino":Ти ли бре ??? 35 години в Англия - посмали малко че ставаш смешен . 6 месеца общ работник с още трима поляци в стая по може .
    —цитат от коментар 32 на Петър Петров

    😂😂😂😂😂
    Ако ти помага , за да спиш вечер по спокойно, можеш да си помислиш каквото искаш.....
    Ето ти малко снимки от "стаята с поляците да те приспива.😂😂😂😂😂:

    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/galeriiotvas/2020/09/11/4112529_fotogaleriia_edin_samoletonosach_se_gotvi_za_put/

    https://www.dnevnik.bg/photos/2020/09/13/4113328_fotogaleriia_za_purvi_put_na_voda_za_edin/

    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/galeriiotvas/2020/10/06/4123122_fotogaleriia_da_tancuvash_s_delfin_v_dubai/

    https://www.dnevnik.bg/photos/2020/09/10/4111942_fotogaleriia_sutreshna_razhodka_s_bela_angliiski/

    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/galeriiotvas/2020/12/31/4158482_fotogaleriia_purva_snejna_razhodka_za_tazi_godina_moje/

    https://www.dnevnik.bg/ot_vas/galeriiotvas/2020/10/24/4130945_fotogaleriia_esen_v_shotlandiia/

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  34. 34 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2754 Неутрално

    На всяка кола - зарядна станция!
    Ура, другари!

  35. 35 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#27] от "blondofil":

    Ми не е толкова просто - "електрокара" е фрашкан с електроника и софтуер и ти нямаш много контрол какво може да правиш. Да ти светят крушките вкъщи ще трябва някакси да го накараш "електрокара" да пуска ток обратно към домашната ти мрежа. Мисля, че Тесла могат да правят нещо подобно, поне в САЩ, ама трябва да имаш Тесла кола, Тесла зарядна станция вкъщи, Тесла соларна инсталация вкъщи, и всичко това да е навързано от Тесла софтуер и хардуер да работи заедно. Тесла като купиха под-компанията си Солар Сити в САЩ, започнаха да го предлагат и правят това.
    Но по принцип като много неща в БГ и това е някакава схема за крадене - безплатно зареждане, че да се субсидира попюляризирането на ел автомобили, а всъщност разни фирмички правят бизнес на аванта, и се хрантутят от данъците на хората. Същата концепция като "студени мощности" на ТЕЦ-ове, ВЕЦ-ве, автомагистрали и т.н. просто мащаба не е в милиарди левове :)

  36. 36 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":

    Кат ти гледам коментарите у форума , не ми мязаш на човек ,живеещ 35 години в Англия . То не са американци , германци ,eврeи ...
    Последно какъв си ???? Утре може да кажеш че си от 35 години в нова Зеландия .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  37. 37 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Весело

    До коментар [#33] от "padrino":Кат ти гледам коментарите у форума , не ми мязаш на човек ,живеещ 35 години в Англия . То не са американци , германци ,eврeи ...Последно какъв си ???? Утре може да кажеш че си от 35 години в нова Зеландия .
    —цитат от коментар 36 на Петър Петров


    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    Забавен си, простоват, но забавен....

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  38. 38 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 4125 Неутрално

    До коментар [#33] от "padrino":Кат ти гледам коментарите у форума , не ми мязаш на човек ,живеещ 35 години в Англия . То не са американци , германци ,eврeи ...Последно какъв си ???? Утре може да кажеш че си от 35 години в нова Зеландия .
    —цитат от коментар 36 на Петър Петров


    И си много проницателен, разбра ме веднага, че не живея в Англия. Това може би защото живея в Шотландия? И снимки ти дадох да гледаш и пак не ти увира главата. Както написах....простоват, но забавен. 😂😂😂

    Orgoglioso di essere metà Italiano 🇮🇹 e metà Bulgaro 🇧🇬
  39. 39 Профил на ДАКС
    ДАКС
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#27] от "blondofil":

    Ти ако можеш да си позволиш да си собственик на електромобил нема да ти е зор да ти е на аванта тока за крушките.

    Отличавайте платените пропагандатори във форума! Ще ги разобличите по датата на регистрация и активността им, които може да откриете в профилите им.
  40. 40 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 504 Неутрално

    До коментар [#38] от "padrino":

    Май живееш в некъв измислен свят . Аре че трябва да работя . Пък ти продължавай да си вярваш че си 35 години в Шотландия .

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  41. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    ..трябва да има стимул при закупуване на нова кола тя да е природосъобразна и държавите го предоставят. щ...
    —цитат от коментар 13 на tsefan_92


    Многократно съм давал конкретни примери - за системи в съвременните автомобили , които са по "природосъобразни" (каквото и да значи това) и как няма никакъв стимул ..

    Примерно - най-обикновен микро-хибрид, от 2007 го има, струва с 700 долара по-скъпо , намалява 17% емисиите.

    https://www.youtube.com/watch?v=VJSEQaxAh4c

    Или минаване на колите и тежкия транспорт на природен газ (дуал фюел)..

    https://www.youtube.com/watch?v=KNGzgzmFIV0

    Или автобусите да са с "Поклайн" системи..

    https://www.youtube.com/watch?v=7250xn95wo0

    Или всички ДВГ да имат системи за мениджмънт на цилиндрите?https://www.youtube.com/watch?v=ei1NyfgY5Ds

    И някой нещо да е подпомогнал?

    Не ..

    Значи въобще не иде реч за "природосъобразност"..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK