Новият зелен транспорт: Колите не пушат, зарядните станции са през 60 км

Новият зелен транспорт: Колите не пушат, зарядните станции са през 60 км

© European commission (audiovisual service)



Новината, че колите с бензинови двигатели ще бъдат забранени до 15 години в Европа изнерви собствениците на автомобили с мотори с вътрешно горене, но Европейската комисия казва, че това изобщо не е най-амбициозната или най-утопична част от плана ѝ за осъществяване на Зеления пакт.


Според председателката Урсула фон дер Лайен 9 от 12-те най-големи производители на автомобили вече са обявили, че ще престанат да разработват нови модели с двигатели с вътрешно горене през следващите 5 - 15 години. Европейската комисия трябва просто да сложи ангажимента на бизнеса в правни параграфи, като занули нормите за изпусканите от колите газове.


"След 2035 г. колите трябва да са без (въглеродни) емисии. Ако има производители, които могат да направят двигатели с вътрешно горене без емисии, ще ги разгледаме", заяви Франс Тимерманс, изпълнителният вицепрезидент на Европейската комисия за промените в климата пред Европейския парламент.




Мярката ще засегне всички производители, независимо дали те са регистрирани в ЕС, щом продават на европейския пазар.


Но ще се отнася само за новите модели, като останалите ще продължат да се движат, като собствениците плащат още повече за експлоатацията им.


Планът е автомобилният парк от новорегистрирани автомобили да намали емисиите с 55% до 2030 г. и със 100% до 2035 г. в сравнение с 2021 г. За новите микробуси целите са съответно -50% и -100%.


Новината ще засегне най-силно малките производители на автомобили, които изкарват на пазара до 10 хил. коли годишно, защото изключенията от емисионните норми за тях ще бъдат премахнати през 2030 г. и те ще трябва да се конкурират при равни условия с масовите марки.


Оценката на въздействието, направена от Брюксел, показва че освен по-чист въздух, поради икономията на гориво, автомобилите с нулеви емисии ще носят ползи дори за хората с ниски доходи, за които разходите за зараждане с гориво са значим дял от месечните им разходи.


Зарядни станции по всички магистрали


Европейската комисия е идентифицирала като основен проблем пред инициативата за колите с нулеви емисии зареждащите станции и затова предлага задължителни разстояния за изграждането им по всички главни пътища в ЕС.


За всеки електрически автомобил с акумулаторна батерия, регистриран в дадена държава членка, се предлага да се инсталира капацитет за зареждане от 1 KW. Това ще наложи да се направят около 1 милион зарядни станции в ЕС до 2025 г. и около 3.5 милиона до 2030 г., като те ще обслужват около 30 млн. електромобила.


Предвижда се станциите да бъдат разположени по всички европейски магистрали и основни пътища, като на всеки 60 км ще трябва да се инсталира мощност от най-малко 300 kW, осигурявана от станции за бързо презареждане (с поне една станция с мощност 150 kW). До 2030 г. инсталираната мощност трябва да достигне 600 kW. При това последната от тези станции трябва да е факт до Коледа на 2035 г.


Освен станции за зареждането на електромобили се подготвя регламентирането и на места за зареждане с водород. Те трябва да са налични на всеки 150 км по магистралите и най-натоварените основни пътища, както и по една във всеки градски възел, обслужващ леки коли и камиони.


Новият зелен транспорт: Колите не пушат, зарядните станции са през 60 км

© European commission (audiovisual service)


За тежкотоварните електрически превозни средства трябва да бъдат на всеки 60 км с изходна мощност най-малко 1400 kW до 2025 г. и 3500 kW до 2030 г.


В рамките на магистралната мрежа в Европа трябва да бъде постигнато разстояние между станциите от 100 км до 2030 г. Зареждащи станции трябва да има и на паркингите в големите градове, за да се даде възможност по-специално за зареждане на камиони за доставки в градовете, се казва в предложението.


Кораби и самолети на ток? Не още освен на летищата и пристанищата


За разлика от автомобилния пазар самолетите с нулеви емисии все още не са достъпни и не се очаква те да бъдат използвани масово през следващите 20 години, затова стратегията на еврокомисията за авиацията и корабоплаването е горивата от изкопаеми източници да станат непоносимо скъпи, така че авиокомпаниите и корабособствениците да се насочат към по-чисти горива, за които се предвиждат данъчни облекчения. Със същата цел се подготвя включването на двата сектора във въглеродния пазар, заради което те ще трябва да купуват квоти за СО2 емисиите, които произвеждат.


Авиокомпаниите ще бъдат задължени да зареждат самолетите с горива, в които процентът на устойчивите биогорива и на синтетичните ще се увеличава всяка година от 2025 до 2050 г., като скалата ще е стръмна и ще трябва да се изкачи от 2 до 63%.


Отделно, докато са на земята, самолетите ще трябва да се захранват с ток от зарядни станции, които ще трябва да монтират на всички летища. Това задължение ще се прилага за всички места до ръкавите, считано от 2025 г., и за всички отдалечени места за престой, считано от 2030 г. Държавите ще имат 10 години да си осигурят източници на електроенергията за самолетите от електрическата мрежа или да си я произвеждат от възобновяеми източници на самите летища.


Шлеповете със слънчеви панели вече са реалност в Швеция

© European commission (audiovisual service)

Шлеповете със слънчеви панели вече са реалност в Швеция


По-големите морски пристанища също ще трябва да инсталират електрозахранване, за да посрещнат нуждите на поне 90 % от пътническите плавателни съдове и контейнеровозите, влизащи в съответните пристанища. Едно наземно електрозахранване трябва да бъде осигурено във всяко пристанище, се казва в предложението на еврокомисията.


Корабите с водоизместимост над 5000 т ще бъдат включени в схемата за търговия с СО2 емисии, като ще докладват и отчитат трафика в рамките на ЕС, плюс половината от входящата отсечка и половината от изходящата отсечка при международните планове, като това трябва да стартира от 2026 г.


Нормите за устойчивите горива в корабоплаването са дори още по-високи, като те трябва да се смесват с традиционните във възходяща градация от 2% през 2025 г. до 75% през 2050 г.


Комисията не дава предпочитание на определен вид технология като ще категоризира като възобновяеми и нисковъглеродните течни биогорива, течните горива на основата на електроенергия, декарбонизиран газ (включително био-ВПГ и газове на основата на електроенергия), декарбонизиран водород и декарбонизирани горива, получени от водород (включително метанол и амоняк), както и електроенергия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (145)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Цялата тази простотия е по идея на една партия - ЕНП.

    Най-големия цирей на политическата сцена. Скоро има избори, като започнем от есента в Германия. Дано се смени политиката на ЕС, иначе ще има революция.

    Любовта ще спаси света!!!
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    "... Оценката на въздействието, направена от Брюксел, показва че освен по-чист въздух, поради икономията на гориво автомобилите с нулеви емисии носят ползи дори за хората с ниски доходи, за които разходите за гориво са значим дял от месечните им разходи..."!

    Това е нагла, даже хипер нагла лъжа!

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5794 Неутрално

    Колите не пушат. Пушат ТЕЦ-овете. И българите. Много пуши този народ, наистина...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    "Шлеповете със слънчеви панели вече са реалност в Швеция" Какво точно захранват тия панели - лампите в трюма и телефоните на екипажа?

  6. 6 Профил на Petar Ivanov
    Petar Ivanov
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Прекаляват с тази цялостна забрана на ДВГ. Нали уж само дизелите, сега и бензиновите и въобще всички.

    Freedom of speech
  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    "Новината че колите с бензинови двигатели ще бъдат забранени до 15 г. в Европа изнерви собствениците на автомобили с мотори с вътрешно горене"

    ...това е фейк още в първото изречение.
    Забранява се производството на коли с ДВГ, а не притежанието на такива. Тоест сегашните притежатели на коли с ДВГ баш ги брига че ще забранят производството им след 10 години.

  8. 8 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    Защо да е лъжа? Придвижването на ток в момента е най - евтино от всички възможни варианти.

  9. 9 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#2] от "hope":

    Ааа - не е така - най-големите радетели на Зелената сделка в България са ДПС. Иначе в Европарламента само консерваторите гласуваха против и зелените болшевики, които искали много по-"амбициозна" сделка от тая.

  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#7] от "zxp53317185":

    Като увеличат цените на бензина и дизела, ефекта ще е още по-лош.

    "Значително ще се промени и редът за облагане на горивата, като традиционните - бензин и дизел, мазут, газ за отопление, ще поскъпнат значително за сметка на синтетичните и биогоривата, както и на енергията от възобновяеми източници."

    https://www.dnevnik.bg/evropa/na_edna_masa_s_evropa/2021/08/02/4233440_novite_zeleni_danuci_9_otgovora_soi_shte_gi_plashta_i/

    Любовта ще спаси света!!!
  11. 11 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    Ами иди зареди на една бърза станция и си покажи фактурата.

  12. 12 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 753 Любопитно

    "Ако има производители, които могат да направят двигатели с вътрешно горене без емисии, ще ги разгледаме", заяви Франс Тимерманс, изпълнителният вицепрезидент на Европейската комисия за промените в климата пред Европейския парламент.

    Този малоумен ли е? Как става номера да гориш въглеводороди и да не получиш СО2 на изхода? Висшите бюрократи на ЕС съвсем са заприличали на сборище от алхимици и други магьосници.

  13. 13 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    Най-евтино е на ток, да. Обаче има една подробност. Ако някой ти подари колата. Ако няма кой да ти я подари, вадиш 100 хиляди лева и си купуваш малоразмерна кола. Тоест, плащаш си икономията предварително.
    Естествено, даже не говорим, че трябва да има къде да я зареждаш. За пробега е ясно, 200-300 километра и си правиш добре сметката, къде ще зареждаш и да не останеш на пътя.

    П.С. Електрическа кола ли караш?

    Бивш tww09306483.
  14. 14 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":Защо да е лъжа? Придвижването на ток в момента е най - евтино от всички възможни варианти.
    —цитат от коментар 8 на zxp53317185


    Тук не става въпрос за цени, а за емисии. Откъде се взима тока за електроавтомобилите? Предимно от ТЕЦ-ове на въглища. А въглищата са доста по-"мръсни" от бензина.

  15. 15 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    "9 от 12-те най-големи производители на автомобили вече са обявили, че ще престанат да разработват нови модели с двигатели с вътрешно горене през следващите 5-15 г."

    Преди няколко десетилетия по същия начин беше дадена зелена светлина за приоритетно развитие на дизеловите двигатели. Били по-икономични, по-екологични и въобще прекрасни.
    Докато не се откри че те изпускат сериозни количества АзотенОкис.
    И какво стана - греда!
    Изостанахме от развитието на модерни бензинови двигатели и там се настаниха японците и корейците.

    Panta rhei....
  16. 16 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    До коментар [#12] от "john_3volta":

    Не бе, не са малоумни. Просто някой им е обещал нещо.
    А това че смятат народонаселението за малоумно си е факт.
    И за съжаление са прави за около 80-90% от популацията.

    Panta rhei....
  17. 17 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    Не мога да открия с чии гласове тази Зелена сделка става реалност.

    Любовта ще спаси света!!!
  18. 18 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    "Шлеповете със слънчеви панели вече са реалност в Швеция"

    Ми то и в България са реалност сгради с панели на покрива.

    Тези панелчета сигурно не дават и 1% от общото потребление на ферибота.

    Мисирска неграмотност.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия." #GRETA, GO TO SCHOOL !
  19. 19 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1739 Неутрално

    "стратегията на Еврокомисията за авиацията и корабоплаването е горивата от изкопаеми източници да станат непоносимо скъпи, така че авиокомпаниите и корабособствениците да се насочат към по- чисти горива, за които се предвиждат данъчни облекчения. "

    Тези наистина искат напълно да затрият и малкоото останало производство в Европа.
    Като стане "непоносимо скъп" транспорта, какво ще стане с цените на стоките и конкурентоспособността?
    Може би ще наложим тези мерки на целия останал свят.
    Мисля че по този начин ще накараме останалите да се забавляват много с нас.

    Panta rhei....
  20. 20 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1038 Неутрално

    Големи лицемери, за хорицата се били загрижили: "автомобилите с нулеви емисии ще носят ползи дори за хората с ниски доходи, за които разходите за зараждане с гориво са значим дял от месечните им разходи."

    Те тези дето нямат пари да зареждат бензин, ей така ще извадят 60к да си купят нова Тесла...
    Хората с ниски доходи карат 10-15-20-годишни коли, купени за по 3-5-10 хиляди... голяма част от българите сме така, и но и в другите държави от ЕС има много такива хора. Кажи-речи всички с ниски доходи. Така че ги обричат в бъдеще въобще да нямат собствени автомобили. Явно това е идеята - ще си плащат на час за самоуправлявали електромобили, които големите корпорации ще им отдават под наем.

  21. 21 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 807 Неутрално

    "Ако има производители, които могат да направят двигатели с вътрешно горене без емисии, ще ги разгледаме", заяви Франс Тимерманс, изпълнителният вицепрезидент на Европейската комисия за промените в климата пред Европейския парламент.Този малоумен ли е? Как става номера да гориш въглеводороди и да не получиш СО2 на изхода? Висшите бюрократи на ЕС съвсем са заприличали на сборище от алхимици и други магьосници.
    —цитат от коментар 12 на john_3volta


    Със газ генератор. Горивото е дърва които се водят възобновяем източник.

  22. 22 Профил на avi29581655
    avi29581655
    Рейтинг: 39 Неутрално

    [quote#14:"john_3volta"][/quote]

    Така е, но това е проблем на електропроизводството, а не на автомобилите. Като започнат да си плащат емисиите, и с тези пари се дотират нови технологии, ще спрат да копаят въглища. Те в Германия и Великобритания вече не копаят.

  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2490 Неутрално

    Преди доста години една гостенка от Австрия ми казва "вие сте наистина щастливи защото не знаете колко сте бедни."
    Тази бедност последни по ниво на живот в Европейския съюз ражда ретроградните мнения в горните постинги.

  24. 24 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Не мога да открия с чии гласове тази Зелена сделка става реалност.
    —цитат от коментар 17 на hope


    От България - на всички евродепутати с изключение на Джамбазки и Слабаков + Андрей Новаков въздържал се. Социалноотговорната партия БСП - всичките са "за"; "десния" Радан ни обясни, че само хора живеещи в бункери можело да не разбират защо климатичните промени са по-важни от цената на електроенергията, бензина, парното и работата на 100 000 заети в МИ...

  25. 25 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    ""Зелени"" комунисти, а хората в блоковете къде ще си зареждат хипотетичните ел. коли ?? Някой задавал ли си е този въпрос, друзя ??

  26. 26 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Тези панелчета сигурно не дават и 1% от общото потребление на ферибота.Мисирска неграмотност.
    —цитат от коментар 18 на zz_s


    То ако беше неграмотност всеки втори-трети път щяха да объркват нещо напреки на "прекрасните зелени технологии" - когато от 1000 пъти 1000 се "объркват" в точно определена посока това си е чиста гьобелсова пропаганда.

  27. 27 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2279 Весело

    Тия мислят хората за много прости. Това няма да стане, просто се връщаме в Средновековието и ще пътуват и ползват достиженията на техниката само "елитите". Нещо пезънтите много се разпищолихме, започнахме да живеем добре и много да знаем. Я един данък диш-хакъ, че да не се отпускаме! Ставаш само с мисълта как да изкараш за да не гладуваш и лягаш с тази мисъл. Месо по празници. Тогава поне са имали възможност да си правят седенки и да се събират по сватби, ама и тая свърши - нови варианти на вирОса всеки месец и локдаун и маски до дупка. Тия хора трябва да са наясно, че са се родили да слугуват, не да живеят.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  28. 28 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    ""Зелени"" комунисти, а хората в блоковете къде ще си зареждат хипотетичните ел. коли ?? Някой задавал ли си е този въпрос, друзя ??
    —цитат от коментар 25 на Alex Ivanov


    То не е само в България проблема - бях чел преди години едни разчети колко електроенергия щяла да им трябва във Великобритания да заместят всичките си автомобили с електрически - сметката идваше 6 пъти над сегашното производството.

  29. 29 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    В България последните 30 години изчезна междуградския транспорт. Вместо 40 пътника в един рейс, сега пътуват 20-40 автомобила.
    Автогарите даже ги продадаоха. В Дупница например , стана Лидъл.

    Още един пример: в София хляб се кара от Добрич и Гоце Делчев, както и стотици хиляди автомобили правят ненужни движения, за да зареждат един магазин. До нас в СБА всеки ден спират 20-30 буса и камиона, всеки ден Имат няколко доставчика на хляб, примерно.

    Да помислят в тази посока.

    Любовта ще спаси света!!!
  30. 30 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1150 Неутрално

    До коментар [#21] от "Nick F":

    Като видя меркелица или проксито й да се возят на майбах с газгенератор ще им повярвам. Врочем такива газгенератори са се ползвали в СССР по време на войната - недостиг на течни горива.

  31. 31 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    "Прeдcтoящaтa Зeлeнa cдeлкa и прeдлoжeниeтo зa нoви минимaлни нивa нa aкцизa, кoитo Eврoпeйcкaтa кoмиcия ce кaни дa приeмe, щe дoвeдaт дo тoвa дo гoдинa и пoлoвинa – двe цeнитe нa бeнзинa у нac дa cтигнaт 3,20, a нa дизeлa – 3,40 лв. Тoвa зaяви в cутрeшния блoк пo bTV Cвeтocлaв Бeнчeв oт Бългaрcкaтa пeтрoлнa и гaзoвa acoциaция."

    https://fakti.bg/bulgaria/601217-benzinat-shte-stigne-320-a-dizelat-340-lv-do-dve-godini

    Любовта ще спаси света!!!
  32. 32 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    [quote#14:"john_3volta"]
    —цитат от коментар 22 на avi29581655
    Така е, но това е проблем на електропроизводството, а не на автомобилите. Като започнат да си плащат емисиите, и с тези пари се дотират нови технологии, ще спрат да копаят въглища. Те в Германия и Великобритания вече не копаят.[/quote]

    Те нищо няма да плащат, така и не разбрахте. Всички тия емисии ние ще ги плащаме.

    Кораби, самолети, електричеството .... всичко отива в крайната цена. Бананите ще поскъпнат тройно и четворно, кафето също, пътуването със самолет (примерно до САЩ), с кораб, ще стане непоносимо скъпо и тогава хората ще излезнат по улиците рано или късно ..... на лов за ""зелени"" комунисти.

  33. 33 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Още един пример: в София хляб се кара от Добрич и Гоце Делчев, както и стотици хиляди автомобили правят ненужни движения, за да зареждат един магазин...
    —цитат от коментар 29 на hope


    Като видиш обикновения хляб в София по 5лв тогава може пак да се замислиш колко ненужни са тия движения.

  34. 34 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    [quote#28:"jazzdevil"][/quote]

    Ти остави разчетите, това отделно, ама хората в блоковете къде ще си зареждат хипотетичните ел. коли ??! .... животът далеч не е само на магистралата.

    Тези комунисти въобще за елементарни неща не са помислили.

  35. 35 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#14] от "john_3volta":

    Къде тук? Човекът пише за цена на транспорта, не за емисии?
    Отделно както за горивата има данъци така и за Ел енергията, така че нещата са изравнени.

  36. 36 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    Не не карам електрическа кола, но в момента в който цената им се изравни или приближи тази на бензиновите веднага бих я заменил с електрическа, но не защото ще ми е по - евтино придвижването.

  37. 37 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2372 Неутрално

    До коментар [#23] от "Alexander97":

    Преди доста години една гостенка от Австрия ми казва "вие сте наистина щастливи защото не знаете колко сте бедни."Тази бедност последни по ниво на живот в Европейския съюз ражда ретроградните мнения в горните постинги.
    —цитат от коментар 23 на Alexander97


    А другарката австрийка е била щастлива, защото не е знаела колко е тъпа!

  38. 38 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#11] от "jazzdevil":

    Покажи ми твоята от бензиностанцията, като ще си мерим фактурите?

  39. 39 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    "Според сметки на германската Федерация на потребителските организации (VZBV), цитирани от The Financial Times, това ще повиши цената на дизела с 8 евроцента за литър, на бензина - със 7 цента, а отоплителните горива ще се таксуват с по 159 евро за 2000 литра. Eдно нормално четиричленно семейство ще плаща по 204 евро допълнително на година заради новата схема, а през 2025 - по 451 евро, защото тогава цената на тон въглеродни емисии се очаква да се повиши до 55 евро."

    https://www.bgonair.bg/a/10-magazine/232240-koy-shte-plati-tsenata-na-zelenata-sdelka

    Любовта ще спаси света!!!
  40. 40 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 826 Неутрално

    А някой може ли да каже колко хил. километра е животът на батериите?
    Да не се окаже, че караш 5-6 години и трябва да купуваш нова батерия за десетки хиляди?
    И нека да бъдем реалисти - произвеждането на батерии също води до огромни емисии от въглероден диоксид.

  41. 41 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    А някой може ли да каже колко хил. километра е животът на батериите? Да не се окаже, че караш 5-6 години и трябва да купуваш нова батерия за десетки хиляди?И нека да бъдем реалисти - произвеждането на батерии също води до огромни емисии от въглероден диоксид.
    —цитат от коментар 40 на Х



    на Тойота рав 4, която е хибрид, е 10 години.

    Любовта ще спаси света!!!
  42. 42 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#23] от "Alexander97":

    Гостенката Ви кт Австрия е била права-много сте бедни.В главата.

  43. 43 Профил на konservator.bg
    konservator.bg
    Рейтинг: 955 Неутрално

    ЗЕЛЕНАТА СДЕЛКА Е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ АБСУРД ПРЕДЛАГАН НЯКОГА И ПОНЕЖЕ ЖИВЕЕМ В 21 ВЕК, НЯМА И ДА РАЗБРЕМ КОЙ ГО ПРЕДЛОЖИ И КОЙ ЩЕ Е ОТГОВОРЕН КАТО ВЪРНЕ ЕВРОПА 100 ГОДИНИ НАЗАД!
    ГЛАДУВАНЕТО БЕШЕ ЗАБРАВЕНО ПО ТЕЗИ ШИРИНИ...

  44. 44 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3033 Неутрално

    До коментар [#25] от "Alex Ivanov":

    Хората в блоковете няма да имат коли.Ще наемат Шр бъдст доени непрекъснато.

  45. 45 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#36] от "zxp53317185":

    Естествено, че не караш електрическа кола, защото е скъпо. Само си мислиш, че е евтино, защото си казваш: 100 киловата по 10 стотинки нощна тарифа са 10 лева, а с тях минавам 300 километра. Пей сърце, както се казва. Но, като тръгнеш да смяташ колко ти излиза себестойността на километър, като вкараш и цената на колата, сметката започва да изглежда по друг начин. То и затова тия, дето най-много говорят за електрически коли много не ги карат.
    Да ти кажа и друго. Електрическите коли ще си останат скъпи, а ти ще си останеш с чакането да станат по-евтини. Целта на електрическите коли не е да ти бъде евтино. Точно обратното е. Индивидуалното придвижване ще става все по-голям лукс.

    Бивш tww09306483.
  46. 46 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 826 Неутрално

    До коментар [#41] от "hope":

    Точно това си мислех. Ако след 10-тата година има голяма вероятност бактерията да има нужда от подмяна, пазар като българският, който често купува автомобили втора ръка на 10+ години, не знам как ще се справи.
    Защото хем ще трябва да дадеш немалка сума за автомобил, който изначално е скъп, но ще трябва да си готов и да дадеш хиляди за нова батерия.

  47. 47 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#33] от "jazzdevil":

    Като видиш обикновения хляб в София по 5лв тогава може пак да се замислиш колко ненужни са тия движения.

    -----------------
    аз сравнявам два от начините, да се намалят въглеродните емисии. В единия случай отиваме към зелена сделка и допълнителни данъци за 2,5-3 трлн. евро, в другия случай намаляваме работата на ДВГ наполовина /примерно/. И в двата случая е скъпо, въпросът е с колко. А, това дали има някаква полза от това ограничаване на емисиите е съвсем друг въпрос.
    Освен това тази Зелена сделка, ще направи европейските производства напълно неконкурентно способни на международния пазар, освен ако не оскубат от потребителите пари, за да ги дотират / което никой няма да допусне/.

    Докато Европа санкционира населението си, ето какво се случва по Света:

    "Публикувано във факти.бг: Най-голямото гробище за автомобилни гуми в света гори"

    https://fakti.bg/technozone/601888-nai-golamoto-grobishte-za-avtomobilni-gumi-v-sveta-gori-video

    Любовта ще спаси света!!!
  48. 48 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#40] от "Х":

    Горе-долу така ще ги смятат, че живота на батерията да е колкото живота на колата. И после примерно, ако държиш толкова да си караш старата кола трябва да извадиш половината от цената ѝ като нова. Само за батерията. В сервиза не се знае, какво ще ти подготвят.

    Бивш tww09306483.
  49. 49 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 2745 Неутрално

    До коментар [#46] от "Х":

    Автомобилните производители не се интересуват от пазар като българския. Те също не се интересуват от вторите или третите собственици на автомобилите които произвеждат. Те се интересуват от това, автомобилите им да вървят без проблем в рамките на гаранцията. Тоест около 5 години. След този срок, всеки да се оправя както може и според джоба си.

    Бивш tww09306483.
  50. 50 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    Като стане "непоносимо скъп" транспорта, какво ще стане с цените на стоките и конкурентоспособността?
    —цитат от коментар 19 на Molossian


    Ще стане това - яко свиване на потреблението на стоки и услуги,
    фалити, увеличаване на безработицата, социално натоварване и т.н. по веригата.

    Отделно, европейските фирми, търгуващи извън ЕС, ще изнесат цялото си производство за експорт извън ЕС, иначе продукцията би станала непродаваема със ""зеления"" обир в Европа. Тоест, още съкращения на работни места в ЕС ....

  51. 51 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2279 Весело

    До коментар [#23] от "Alexander97":А другарката австрийка е била щастлива, защото не е знаела колко е тъпа!
    —цитат от коментар 37 на stargate


    +1
    Навремето едни такива устати белгийци един познат ги заряза по тъмно в "Люлин", като им каза "Утре сутринта елате да си приберете багажа от нас и повече не искам да ви виждам.". И те така - човекът ги поканил на гости, завел ги на купон, ядене, пиене. Нашите обаче вместо да се забавляват решили да обясняват на останалите гости как живеели като животни и колко е зле България. Такива само бой в зъбите и да си ходят в родните райски градини, където не смееш да излезеш след 22 часа или да се качиш на метрото.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  52. 52 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#41] от "hope":Точно това си мислех. Ако след 10-тата година има голяма вероятност бактерията да има нужда от подмяна, пазар като българският, който често купува автомобили втора ръка на 10+ години, не знам как ще се справи.Защото хем ще трябва да дадеш немалка сума за автомобил, който изначално е скъп, но ще трябва да си готов и да дадеш хиляди за нова батерия.
    —цитат от коментар 46 на Х


    ------------------

    Тази Тойота има същият разход на гориво, като и да е без батерия. Имам близък, който си купи такава. Предишната му беше съответно предишния модел на Рав , който карал 10 години. Сега, като го питам, няма обяснение и защо я е купил. Нищо против марката, доволен си е от Тойота, но с тази батерия. Интересно, дали би вървяла без батерия, нали е хибрид?

    Любовта ще спаси света!!!
  53. 53 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#45] от "Petleshev":

    Тръгнал той да ми обяснява какво и защо карам. Като ти е толкова скъпо всичко качвай се на кон. Не аз рева като девица че да карам кола ми било скъпо.

  54. 54 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7308 Неутрално

    Това за България е в областта на фантастиката.

  55. 55 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 492 Неутрално

    проблемът е желанието за ограничаване на движението на хората/стоките (капиталът да си се движи свободно). като ограничат лесното придвижване (обществен транспорт скъп, с личен транспорт - мъка и още по-скъпо), хората ще си остават в рамките на 400-500 км от местообитанието си. това не е проблем за западна европа, но е проблем за нас на балканите. и пътешествията ще си станат част от живота на доста заможните, както е било през средновековието. а останалата част ще се зомбира в телефоните. кофти...

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  56. 56 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Точка 1 : Енергийна бедност заради оскъпяването на тока и закриването на мощности.

    Точка 2: Безработица заради затваряне на централи и внос на ток от чужбина.

    Точка 3: Крепостни селяни заради превърщането на личния автомобил в нещо недостъпно за по-бедните. Ще стане като СССР и НРБ - личната кола лукс

    Точка 4: ??? Повече самолетни катастрофи заради реформи в влагане на неизпитани технологии и нови горива - Еврокомисията за авиацията и корабоплаването е горивата от изкопаеми източници да станат непоносимо скъпи, така че авиокомпаниите и корабособствениците да се насочат към по-чисти горива

    Благодарете на партията на Джо Байдън която налага този модел по света.

  57. 57 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#56] от "rdb41527334":

    Между другото, бай ти Байдън си кара един дърт Корвет, мисля от 60-те беше, с огромен V8 двигател ..... иначе е пръв "зеленист" и той ...... както и Андрю Куомо, той па си джитка едно GTO пак от '60-те ..... а на тебе ти промиват мозъка да караш електробоклуците и да си "климатично неутрален" .....

  58. 58 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 903 Неутрално

    Коги държавата се меси в икономиката като прави петилетки и решава да произвежда компоти вместо телевизори - туй комунизъм

    Коги империята се меси в икономиката като не забранява въглищата, но ги прави непосилно скъпи с изкуствен данък. Не-пазарен принция. И коги субсидира с пари на данъкоплатеца други индустрии - туй демокрация.

    Къде е разликата питам се аз ?

  59. 59 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#53] от "zxp53317185":

    Ама проблема е, че е скъпо не щото е такава реалността. А защото някой е решил да е скъпо. Скъпо ти е не защото не си работил, а защото някой е решил да сложи въглероден данък. Няма да можеш да си позволиш личен автомобил не защото няма произвоство както при бай ти тошово време. Тогава оправдано. Сега няма да си го позволиш защото някой ИЗКУСТВЕНО го прави да е лукс. Не заради слаба икономика.

  60. 60 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 903 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    Дори да ти я дадат със държавна помощ това не я прави по-евтина електричката. Просто друг е платил сметката. Данъкоплатеца. И безплатна електричка да ти дадат - тя пак си остава по-скъпа от бензина. Прости я плащаш скрито чрез данъците си.

  61. 61 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 903 Неутрално

    И накрая нищо няма да промени тази зелена сделка. Да европееца ще стане по-беден. Ще консумира по-малко. Но пък милиард индийци и милиард китайци ще станат по-богати. Ще консумират повече. Природата не търпи вакум. Когато някой се самоубива икономически винаги ще има навити да го заместят.

  62. 62 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#59] от "rdb41527334":

    Всяка регулация се основава на това, можеше придвижването с автомобил да е много по - евтино и от сегашното но в момента действат редица регулации - за екология и сигурност. Така че нищо ново под слънцето, вместо да мрънкосвате че след 10 години карането на кола ще поскъпне хванете се да си увеличите приходите вместо да се концентрирате върху разходите.

  63. 63 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#61] от "rdb41527334":

    Зелената сделка и електрическите автомобили нямат директна връзка.
    Щом Китай се фокусира върху производството на електрически автомобили и ТЕЦ-ове значи работата не опира само до измисленото "глобално затопляне".

  64. 64 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Е , това новия ЕССР никога няма да го каже в прав текст.
    Истината е че без изкопаеми горива ни чака точно средновековие. Избора е дали да стане от само себе си ( когато нефта стане прекалено скъп за добив) или ще се опитат да управляват процеса.

    Явно вървим към опити за управление , та позиционирайте се правилно за следващите 50 години - къща в райони с малка плътност на населението , и ЗЕМЯ . Без изкопаеми горива земята е единстения източник на енергия !

    Тия мислят хората за много прости. Това няма да стане, просто се връщаме в Средновековието и ще пътуват и ползват достиженията на техниката само "елитите". Нещо пезънтите много се разпищолихме, започнахме да живеем добре и много да знаем. Я един данък диш-хакъ, че да не се отпускаме! Ставаш само с мисълта как да изкараш за да не гладуваш и лягаш с тази мисъл. Месо по празници. Тогава поне са имали възможност да си правят седенки и да се събират по сватби, ама и тая свърши - нови варианти на вирОса всеки месец и локдаун и маски до дупка. Тия хора трябва да са наясно, че са се родили да слугуват, не да живеят.
    —цитат от коментар 27 на Тюфлекчия


  65. 65 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 967 Неутрално

    https://www.spiegel.de/international/germany/high-german-fuel-taxes-have-been-a-bonanza-for-government-a-826004.html

    Да не плямпаме голословно. Горе линка показва едни сериозни суми влизаюи в държавните сметки. Да речм, че 3, 5 милиона станции в ЕС ще паднат от небето, подарък от добрия господ Бог. Кой ше вкарва милиарди в бюджета, ако всеки си джитка електокара на воля.
    Кой ще строи и ремонтира пътната инфраструктура?
    Да коментираме другите тъпотии. Преди 2 седмици наех млка фадромка за разчистване из двора. 2 дена яко работа, 22л нафта. Не ми се мисли колко дълго щях да я ползвам на батерии, щото сигурно на всеки час щях да вися на конакта, за по 4 часа.

    https://theconversation.com/there-arent-enough-batteries-to-electrify-all-cars-focus-on-trucks-and-buses-instead-142545

    А ето и една статия за количеството достъпен литий за батериите.
    Интерсно е заключението на статията. За повечето от нас, коли няма да има.
    Гламавия европеец ще плаща, щото в Азияи Африка се въдят като мишки.
    Прекрасния нов свят.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  66. 66 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    Звучи прекрасно! Бъдещето е розово и само след едно десетилетие ще започнем да дишаме с пълни гърди. Накой вярвя ли на магьосноци, особено в България?

  67. 67 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 522 Неутрално

    А защо тези ограничения са само за ЕС? Ние ли ще спасим света? С 8 % участие в световните вредности.
    Всичко е за пари и да се унищожи Европа.

  68. 68
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 69 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2862 Неутрално

    До коментар [#61] от "rdb41527334":Зелената сделка и електрическите автомобили нямат директна връзка. Щом Китай се фокусира върху производството на електрически автомобили и ТЕЦ-ове значи работата не опира само до измисленото "глобално затопляне".
    —цитат от коментар 63 на zxp53317185


    -----------
    Може да искат да ги продават в Европа.

    Любовта ще спаси света!!!
  70. 70 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#22] от "avi29581655":
    „Те в Германия и Великобритания вече не копаят.“
    Няма да копаят в 2042. Тогава затварят? последните въглищни централи в Германия...

  71. 71 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Климата е само претекст и никога не е бил основната причина за тези напъни.
    Истината е, че без неограничена практически ефтина , съхраняема и транспортируема енергия ( изненада - електричеството нито е евтино, нито лесно съхраняемо) , цивилизацията ( особено модерните градове) няма да как съществуват в сегашния си вид.

    Трактор на ток ? Тир на ток ? Кораб на ток ? айде де.

    Напъните с просто за плавен преход към новия ред/общество/цивилизация. Дори не смея да мисля какво ще е то , но гаранция няма да е по добро, поне докато не се намери реален заместител на нафтата.



    До коментар [#61] от "rdb41527334":Зелената сделка и електрическите автомобили нямат директна връзка. Щом Китай се фокусира върху производството на електрически автомобили и ТЕЦ-ове значи работата не опира само до измисленото "глобално затопляне".
    —цитат от коментар 63 на zxp53317185


  72. 72 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Наркомански съчинения.

    If you are going through hell... Keep going!
  73. 73 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3927 Весело

    "След 2035 г. колите трябва да са без (въглеродни) емисии. Ако има производители, които могат да направят двигатели с вътрешно горене без емисии, ще ги разгледаме", заяви Франс Тимерманс!?



    Много си "голям", Тимерманс. А между другото има производители които преоборудват втора ръка бензинови и дизелови автомобили в електрически, и цената въобще не е скъпа, просто пробега е по-ограничен, но има време. Такива неща трябва да ви интересуват, ако наистина мислите "зелено"...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  74. 74 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#63] от "zxp53317185":

    „Щом Китай се фокусира върху производството на електрически автомобили и ТЕЦ-ове значи работата не опира само до измисленото "глобално затопляне".“

    Китай вече ама хич не се фокусира върху производството на ел. автомобили. От вече 2 години няма никакви субсидии за производство и продажба на ел. автомобили. Продажбите за този период са спаднали с 50%. Виж, върху строеж на ТЕЦ даже много се фокусира. В проект са около 100 нови с най съвременни пречиствателни съоражения. Каквито европейците нямат и не разработват. Нищо, че после ще се окаже, че ще ги купуват от Китай.

  75. 75 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 721 Неутрално

    Най-много обичам да слушам за чист въздух от хора, които пушат по 2 кутии цигари на ден.

    Намалете наркотиците. Това не е нормално. 😂

    If you are going through hell... Keep going!
  76. 76 Профил на Boris Gaganelov
    Boris Gaganelov
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":Най-евтино е на ток, да. Обаче има една подробност. Ако някой ти подари колата. Ако няма кой да ти я подари, вадиш 100 хиляди лева и си купуваш малоразмерна кола. Тоест, плащаш си икономията предварително.Естествено, даже не говорим, че трябва да има къде да я зареждаш. За пробега е ясно, 200-300 километра и си правиш добре сметката, къде ще зареждаш и да не останеш на пътя.П.С. Електрическа кола ли караш?
    —цитат от коментар 13 на Petleshev


    100,000 лв.?

    Някой изобщо не е в час с пазара.

    Втора ръка от по-добрите Tesla Model 3 модели излиза по-евтино.

    В Румъния пуснаха най-евтината електричка до сега - Дачия за еквивалента на 30,000 лева като при покупка на full EV - има субсидия от 10,000 евро.

    Пежо, Рено и компания са по 60,000 лева

    Не е особено по-скъпо от нов автоматик от същия клас.

  77. 77 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":

    В момента. Нали не мислиш, че цените за зареждане ще останат същите?

  78. 78 Профил на bbtzvtzv
    bbtzvtzv
    Рейтинг: 482 Неутрално

    За съжаление добрите електрички наистина са от рода на 100 000 та и отгоре.

    Споменатите от теб са градски коли и трябва да ги зареждаш всеки ден
    Оглеждам от известно време какво се предлага иииии , май май ще чакам Hyundai Ioniq 5 .
    [quote#76:"Boris Gaganelov"][/quote]

  79. 79 Профил на nmy381005793
    nmy381005793
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Ноо яко!
    Авто парка да се подновява, колкото по скоро толкова по добре.

  80. 80 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 709 Весело

    До коментар [#39] от "hope":

    "Според сметки на германската Федерация на потребителските организации (VZBV), цитирани от The Financial Times, това ще повиши цената на дизела с 8 евроцента за литър, на бензина - със 7 цента“

    Тази Германска Федерация да вземе и си натика сметките за 8 и 7 цента някъде от зад.
    Вчера бях принуден да зареждам бензин по 2.00 Евро за литър! Преди 2–3 месеца плащах 1.30–1.40 Евр. Сега вече имам т.н. „въглероден данък“...

  81. 81 Профил на vladoatanasov
    vladoatanasov
    Рейтинг: 129 Гневно

    Как никой, най-вече авторката на статията не зададе въпроса - откъде толкова ток? Предполагам ще горите нафта, за да правите ток? При да речем 4 милиона превозни средства в България и среден автомобилен акумулатор 100 кВт/ч, не ми се изчислява потреблението. Отиваме на 400 Гигавата! Едновременно, през нощта като паркираме край блока. Ще се стопят кабелите, бе смешници. Да не говорим, че ще трябват още двеста АЕЦ-а.

  82. 82 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#13] от "Petleshev":

    А въглеродния отпечатък при производството на батерии за ел колите? А при утилизирането на същите батерии? Остават и източниците на ток - АЕЦ, ТЕЦ и ВЕЦ. Панелите и вятърните мелници не вършат работа, когато е тъмно и няма вятър. ВЕЦ -овете са сезонни.

  83. 83 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    До коментар [#8] от "zxp53317185":В момента. Нали не мислиш, че цените за зареждане ще останат същите?
    —цитат от коментар 77 на Vlado Nikolov


    Няма да останат същите, естествено, като закрием ТЕЦ-ове, АЕЦ-и и т.н., както планират ""зелените"" комунисти, токът ще стане и той прескъп.

  84. 84 Профил на rvr12572942
    rvr12572942
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#15:"Molossian"]"9 от 12-те най-големи производители =........ дизеловите двигатели. Били по-икономични, по-екологични и въобще прекрасни.Докато не се откри че те изпускат сериозни количества АзотенОкис.И какво стана - греда!..........

    Следващата греда ще е като сложат акциз на тока да покрият загубите от дизела и бензина, който сега събират за бюджета. И познайте, този акциз ще е върху всичкия ток, не само този за зареждане на ел. колите.

  85. 85 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 721 Неутрално

    До коментар [#81] от "vladoatanasov":

    Това съчинение е писано от пълен наркоман и неук по темата. Няма смисъл да се коментира.

    If you are going through hell... Keep going!
  86. 86 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#17] от "hope":

    С гласовете на една камара хора, които са забравили уроците в училище.

  87. 87 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2608 Неутрално

    [quote#76:"Boris Gaganelov"][/quote]

    И тая "субсидия" от 10 000 евра откъде идва, хм ??!

  88. 88 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#77] от "Vlado Nikolov":

    Хм, тук съм склонен да се съглася. Електричеството в ЕС е изключително скъпо и то изкуствено оскъпено. Накратко моята позиция е - зелена политика да, но без затоплизъм! Електрическите автомобили могат осезаемо да подобрят качеството на въздуха в градовете, но условието е електрическата енергия да е достъпна и евентуално да има зони извън големите населени места където употребата на ДВГ да не бъде ограничавана.

  89. 89 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Весело

    До коментар [#25] от "Alex Ivanov":

    Левски е. Ще обещаят на всички еднофамилни къщи. Колко му е.

  90. 90 Профил на murry
    murry
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":

    Абсолютна лъжа! Колите не замърсяват, но самото производство на батерии е много по-замърсяващо, токсично и опасно в сравнение с емисиите от изгорели газове на колите. Само че – нали корпорациите трябва да измислят нови и нови начини, за да си увеличават печалбите. Да произвеждат все по-големи боклуци, с по-ниска себестойност, на все по-високи цени. Затова си купуват политически лобита. А пък, ако използувам един израз на шопите: Стадото (невежи консуматори с промити мозъци) земни жители (Х)РУПА ЛИ, (Х)РУПА...

  91. 91 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    А кво стана с правите краставици? Пак ли само за богатите пълна свобода и хич да не им пука за разни емисии, а бедните да го дхат.

    мурзилка
  92. 92 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#74] от "joro4900":
    В грешка си, бебчо

    "Total EV sales in China were 1.3 million, an increase of 8% compared to 2019, and 41% of all EVs sold worldwide"

    https://theconversation.com/what-electric-vehicle-manufacturers-can-learn-from-china-their-biggest-market-161536

  93. 93 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Неутрално

    До коментар [#34] от "Alex Ivanov":

    На тях не им пука. Осигурени са и са с предимство. Ще си живеят живота. Да му мислим ние.

  94. 94 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 1541 Неутрално

    До коментар [#3] от "Petleshev":Защо да е лъжа? Придвижването на ток в момента е най - евтино от всички възможни варианти.
    —цитат от коментар 8 на zxp53317185


    Покрай екотранспорта се очаква до 15 години значително да спадне нуждата от изкопаеми горива. А това ИЗОБЩО НЕ се харесва на петролната индустрия! Съпротивата ще е ожесточена, армии от троловете ще драскат по медиите :-)

  95. 95 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#90] от "murry":

    Производството на батерии не зъмърсява повече от производството на двигатели с вътрешно горене илинскоеосни кутии, производство на масла итн. Не знам откъде я черпите тази информация.

  96. 96 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#45] от "Petleshev":

    Ае тя нощната тарифа 10 Ст. ама като се качиш на бърза зарядна по 70 стотинки киловата сега и още повече в бъдеще, нещо сметката на километър не излиза дори и да не броиш цената за купуване на бричката.

    мурзилка
  97. 97 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#45] от "Petleshev":

    Ае тя нощната тарифа 10 Ст. ама като се качиш на бърза зарядна по 70 стотинки киловата сега и още повече в бъдеще, нещо сметката на километър не излиза дори и да не броиш цената за купуване на бричката.

    мурзилка
  98. 98 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Със сигурност ще им требат неколко трилиона докато опасат Европата със зарядни станции. Нуждата от ток рязко ще нарасне, а само със светлина и пръдня /слънце и ветър/ нема как да се произвежда ток. Досега никой не е показал централно сметките, щото не са и направени.

  99. 99 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2102 Неутрално

    До коментар [#94] от "Гражданин":

    Вижте какво, на петролната индустрия и е все тая, петролни продукти ще се търсят винаги. Отделно не съм видял танк или изтребител на ток, а американската армия е по - голям консуматор на горива от повечето държави.
    Допълнително за размисъл оставям това че откривател на литиево йонната батерия е ...Shell.

  100. 100 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3732 Любопитно

    До коментар [#50] от "Alex Ivanov":

    А продукцията им ще бъде облагана с цените за въглеродни квоти. Де е Киро на кирия?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK