Над 85 хил. европейци са загинали заради климатичните промени

Франс Тимерманс

© Reuters

Франс Тимерманс



Над 85 хил. европейски граждани са починали в резултат на екстремно време и събития, резултат от промените в климата през последните 40 години. Това съобщи в Европейския парламент външният министър на Словения Анже Логан, чиято страна в момента председателства Съвета на ЕС.


Логан се позова на европейската климатична агенция, за да заяви, че през последните пет години средните температури в Европа са се повишили с 2.2 градуса в сравнение с края на XIX век и че 2020 г. е била най-топлата в историята.


Икономическите загуби вследствие на природни бедствия през последните 20 години възлизат на 419 млрд. евро.




Логан даде информацията по време на представянето в Европейския парламент на климатичния пакет за изпълнение на Зелената сделка, който еврокомисията обяви преди два месеца.


"Да запретваме ръкави и да се захващаме за работа", призова външният министър по повод 13-те законодателни предложения, с които ЕС трябва да постигне целта си за намаляване на емисиите на парникови газове с 55% до 2030 г., за да постигне въглеродно неутрална икономика до средата на века.


Европейската комисия предлага амбициозен план, предвиждащ отказ от колите с вътрешно горене, по-високи цели за енергийна ефективност на сградите и за производство на възобновяемата енергия, промени в енергийното и данъчното облагане, както и реформа на сектора на дърводобива. Страните членки и Европейският парламент трябва да го приемат, преди той да може да се прилага.


"Ако сега не действаме, децата ни ще се бият за хляб и вода, а миграцията ще се засили", предупреди изпълнителният вицепрезидент за климата Франс Тимерманс.


Той добави, че Зелената сделка не би била възможна преди пет години, тъй като сега ЕС е много по-малко зависим от изкопаемите горива.


Цената на енергията


Той обяви, че еврокомисията е готова да приеме алтернативни решения, стига те да позволят изпълнение на целите, да не доведат до противопоставяне на социалните и климатични политики и да гарантират равномерно разпределение на цената, която трябва да се плати за избягване на климатичната катастрофа.


Тимерманс каза, че само една пета от увеличаването на енергийните цени се дължи на намаляването на СО2 емисиите, като за останалото са отговорни недостатъците на пазара. Той посочи, че сегашното поскъпване се дължи основно на повишаването на цената на природния газ, докато цената на възобновяемата енергия остава стабилна, затова "вместо да се забавяме, трябва да ускорим нещата".


"Ние сме парализирани от страх от промяната, от това, което трябва да направим", коментира още Тимерманс в отговор на изразените от множество евродепутати опасения, че цената на климатичните политики е непоносимо висока.


Той посочи, че предложените законодателни промени ще позволят на националните власти да намаляват ДДС за енергията и да облекчат облагането й, както и да дават директни помощи на най-бедните, за да облекчат социалната цена на енергийния преход.


Вицепрезидентът настоя, че трябва да се избегне отричането на науката и фактите и развитието на конспиративни теории, както и че политика не бива да се прави само за спечелване на избори, а да се поеме отговорност за следващите поколения.


"Хората ще ни подкрепят, дори със саможертвите, които трябва да се направят, ако промените водят до резултат, постигнат по солидарен начин", каза Тимерманс и призова политиците да говорят не само за цената на зеления преход, но и за цената без него.


Мнението на парламента


Повечето парламентарни групи подкрепиха апела на еврокомисията, че действия са необходими, но предупредиха, че зелената сделка трябва да е балансирана и че тежестта трябва да се разпределя справедливо между отделните държави. ЕНП и социалистите казаха, че целите на предложенията са правилни, но могат да се подобрят. Според християндемократите това може да стане, като се дадат още стимули за синтетичните горива и се ревизира схемата за търговия с емисии. ЕНП подкрепят компенсационния фонд, както и социалистите.


"Обнови Европа" заявиха, че са скептични за включването на сградите и транспорта в търговията с СО2 емисии и че ще разработят алтернативно предложение. Според Зелените предложенията на еврокомисията не са много амбициозни и затова е необходимо да се запълнят с конкретни предложения, като те започнат да се предлагат възможно най-бързо. "Знаем какво трябва да правим и няма време за губене", заяви Ска Келер, съпредседател на Зелените в европарламента. Крайната левица изрази опасения, че работническата класа ще бъде натоварена да плати цената за енергийния преход, докато крайната десница предупреди, че Зелената сделка тласка Европа от "зависимост от близкоизточните горива към зависимост от китайските суровини". Консерваторите акцентираха, че растящите цени ще удвоят енергийно бедните, които сега в ЕС са 50 млн.


Единственият български евродепутат, който се изказа в ключовата дискусия, Петър Витанов от БСП, заяви, че реализацията на пакета е "начало на радикална икономическа трансформация", наложила се заради неуспеха на досегашния модел. "Хората плащат с живота си за тези бедствия", настоявайки, че Европейската комисия трябва да бъде подкрепена, "защото ще останем без нищо".


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    брей ти да видиш. Цената на енергията се повишавала, защото цената на газа се повишавала. А защо се повишава цената на газа бе мошеници?!? Защото затворихте всички алтернативи и търсенето му се изстреля до небесата! То бива наглост и гьонсуратлък, но тези минаха всички върхове на наглостта!

  2. 2 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1586 Весело

    9000+ пряко от ваксините също, като голяма част от тея дето умират 2 седмици след ваксиниране се пишат като неваксинирани :))

    Абе съгласен съм с тях.. Трябва да решим проблема на емисиите, а в корена на проблема стой човека. Няма човек, няма емисии :)))

  3. 3 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Как ще реагира масовия българин на мерките за опазване на дома ни? За да може и хората след нас да се наслаждават на природата? Да могат да живеят на земята?
    Дали ще е “ден да мине, самун да загине”?
    Дали ще е “след мен потоп”?
    Или ще сме готови да жертваме някои неудобства в името на деца и внуци?

  4. 4 Профил на astarta
    astarta
    Рейтинг: 201 Неутрално

    Предстоят промени - частични, малки, пълни, големи. Готови или не, съгласни или не, ще ни се наложи да приемаме, да се адаптираме. И много добре би било, ако и подразбираме малко нещата. Не като капацитети и експерти, а като достатъчно обстойно информирани граждани на България и респективно на ЕС. И тук ми е голямото опасение, че първо разбира се ще закъснеем по отношение на всеки един аспект, свързан със "зелената сделка" и второ информацията отново ще се изкривява и изопачава. А цената ще си я плащаме само ние. Като гледам какво се случва последната година и половина по тношение на един вирус, то си представям объркването и неяснотите по отношение на нещо толкова мащабно и многопластово каквото е преустройството на енергетиката на цял континет и страните в него. Дано само ние и през 2048 г не се питаме какво да правим с печките на дърва и чисто новия бензинов звяр в двора.

    "На света няма нито един паралел, който да не е убеден, че може да стане екватор, стига да му дадат право на това." Марк Твен
  5. 5 Профил на Ramon Asvalda
    Ramon Asvalda
    Рейтинг: 1586 Весело

    До коментар [#3] от "Таралеж":

    Абе хората жертват децата си в името на собственото си удобство по принцип, иначе защо има детски градини и се държат в училище 12 години за материал, които може да бъде научен най много за 4 :))) Хабите им времето в годините, когато любопитството им процъфтява и се превръща в страст по дадена тема..

    Стига ги използвахте тея деца.. По начина по които са структурирани нещата си личи, че на обществото му пука за тях само на думи :)))

  6. 6 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Йовка пак с тежката пропагандна артилерия! Хората са го казали много одавна - Няма нищо по-смъртоносно от беднотията! - тия предрешени в зелено комунисти ще ни "спасят" от климатичните промени като ни върнат в каменната ера. Чудно защо ли пазят в такава дълбока тайна колко хора са умирали от природни бедствия преди да започнат климатичните промени...

    https://ourworldindata.org/uploads/2018/04/Global-annual-absolute-deaths-from-natural-disasters-01-768x555.png

  7. 7 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#4] от "astarta":

    Дано само ние и през 2048 г не се питаме какво да правим
    🐒🐒🐒🐒
    Сигурно точно това ще стане?
    Каквото с вируса, каквото с корупцията, дискриминацията, расизма, това ще е и с борбата с климатичните промени.
    Водени от гласовите плоскоземци, подкрепяни от кремълските фалшиви новини ще се увлечем по конспиративни теории, отричане на глобалното затопляне, бал съм му мамата идеология.
    И ще сме отново зад борда.
    Надявам се да не съм прав!

  8. 8 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Или ще сме готови да жертваме някои неудобства в името на деца и внуци?
    —цитат от коментар 3 на Таралеж


    В името на децата!
    &
    В името на природата!

    Са любимите лозунги на всеки изпечен демагог, който разчита, че публиката ще реагира първосигнално и моментално ще се съгласи с предложенията му без да се задълбочава много какво точно включват те...

  9. 9 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#3] от "Таралеж":

    Как ще реагира масовия българин на мерките за опазване на дома ни? За да може и хората след нас да се наслаждават на природата? Да могат да живеят на земята?Дали ще е “ден да мине, самун да загине”?Дали ще е “след мен потоп”?Или ще сме готови да жертваме някои неудобства в името на деца и внуци?
    —цитат от коментар 3 на Таралеж


    Бихте ли ни обяснили, какво ще се подобри в природата при по-малко въглероден диоксид? :-) Нали знаете, че това храната на растенията при процеса на фотосинтеза се отделя кислород? :-)

  10. 10 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#7] от "Таралеж":


    И ще сме отново зад борда.Надявам се да не съм прав!
    —цитат от коментар 7 на Таралеж


    То вие умнокрасивите отдавна сте "зад борда". :-)

  11. 11 Профил на astarta
    astarta
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#7] от "Таралеж":

    Поодобно на Вас и аз съм по-често обзета от скиптицизъм, отколкото от оптимизъм. А и ние българите сме си .... абе с нашият си манталитет. То трябва една аминокиселина от ДНК-то ни да смениш (примерно пролин :) ), че да гледаме малко по-всеобхватно. Ние сме си винаги в нашето си малко блато и все си разбираме най-добре. Примерът е един коментар преди Вашият.

    "На света няма нито един паралел, който да не е убеден, че може да стане екватор, стига да му дадат право на това." Марк Твен
  12. 12 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    Как ще реагира масовия българин на мерките за опазване на дома ни? За да може и хората след нас да се наслаждават на природата? Да могат да живеят на земята?Дали ще е “ден да мине, самун да загине”?Дали ще е “след мен потоп”?Или ще сме готови да жертваме някои неудобства в името на деца и внуци?
    —цитат от коментар 3 на Таралеж


    Стига лъжи и манипулации, климатични промени е имало винаги. Сигурно и динозаврите са карали коли и самолети, и са бъхтали ТЕЦ-ове ....

  13. 13 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#9] от "stargate":

    Бихте ли ни обяснили, какво ще се подобри в природата при по-малко въглероден диоксид

    🐒🐒🐒
    Казва се парников ефект предизвикан от парниковите газове.
    Голяма част от които са от човешка дейност. Горене на въглища и петрол, земеделие, изсичане нагори, фабрики.
    Няма човек който да не усетил ефекта от глобалното затопляне и климатичните промени в някаква форма.
    Разбира се заравянето на главата в пясъка е очаквана реакция.

  14. 14 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1357 Весело

    В името на децата!
    &
    В името на природата!

    Са любимите лозунги на всеки изпечен демагог, който разчита, че публиката ще реагира първосигнално и моментално ще се съгласи с предложенията му без да се задълбочава много какво точно включват те...
    —цитат от коментар 8 на jazzdevil


    ++++

    Чуя ли да ми говорят, че правят нещо за бъдещето на децата и веднага съм нащрек, че нещо ме баламосват...
    Умрели били 85 хиляди от климатични промени - демек всеки, дето е хванал пневмония можем да го пишем тук, зер настинал е .... и това за 40 години т.е. по 2000 европейци на година при население само на ЕС около 500 милиона.
    Тия хора ни правят на калинки.... просто от тук усещам как се опитват да ми бръкнат в джоба и директно да ме оберат. Надявам се и Му се моля Той да затрие всички затоплисти....

  15. 15 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#9] от "stargate":Бихте ли ни обяснили, какво ще се подобри в природата при по-малко въглероден диоксид🐒🐒🐒Казва се парников ефект предизвикан от парниковите газове.Голяма част от които са от човешка дейност. Горене на въглища и петрол, земеделие, изсичане нагори, фабрики.Няма човек който да не усетил ефекта от глобалното затопляне и климатичните промени в някаква форма.Разбира се заравянето на главата в пясъка е очаквана реакция.
    —цитат от коментар 13 на Таралеж


    Пак лъжи и манипулации. Глобални затопляния е имало откакто съществува планетата, би ли обяснил защо се случвали, като е нямало "въглища и петрол" ??

  16. 16 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#13] от "Таралеж":

    До коментар [#9] от "stargate":Бихте ли ни обяснили, какво ще се подобри в природата при по-малко въглероден диоксид🐒🐒🐒Казва се парников ефект предизвикан от парниковите газове.Голяма част от които са от човешка дейност. Горене на въглища и петрол, земеделие, изсичане нагори, фабрики.Няма човек който да не усетил ефекта от глобалното затопляне и климатичните промени в някаква форма.Разбира се заравянето на главата в пясъка е очаквана реакция.
    —цитат от коментар 13 на Таралеж


    Наясно ли сте, че парниковият ефект на водните пари е над 100 пъти по-голям от всичкия парниковия ефект образуван от веществата изпускани от човешка дейност? Явно не. :-) Това с парниковия ефект са лакърдии за слабоумни! Парниковият ефект зависи над 99 % от водните пари!

  17. 17 Профил на astarta
    astarta
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#12] от "Alex Ivanov":

    А Вие наясно ли сте какво е имало преди динозаврите? И дали на диназаврите им се искало да си отидат от тази планета? Нали знаете за веществото, което се отделя от гниенето на растителността и от ферментирането на животинските екстременти?

    "На света няма нито един паралел, който да не е убеден, че може да стане екватор, стига да му дадат право на това." Марк Твен
  18. 18 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    "Икономическите загуби в следствие на природни бедствия през последните 20 г. възлизат на 419 млрд. евро"

    Което ще рече - по 21Млрд/г за цяла Европа!
    Само в Германия плащат по 32Млрд/г директно за да субсидират неефективните ВЕИ. Индиректните загуби от скъпата енергия за бизнес и граждани са поне 5 пъти по толкова - 1% от тия пари ако ги бяха ползвали да си поддържат речните диги и да изградят една система за известяване щяха да се разминат без жертви от тия наводнения както беше в Белгия и Холандия.

  19. 19 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Ние още не можем да се справим със смъртта от алкохол, цигари, сърдечно съдовите заболявания. Не може да мислим за климатичните промени, още се борим с проблеми решени преди десетилетия в цивилизованите държави.

  20. 20 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#12] от "Alex Ivanov":А Вие наясно ли сте какво е имало преди динозаврите? И дали на диназаврите им се искало да си отидат от тази планета? Нали знаете за веществото, което се отделя от гниенето на растителността и от ферментирането на животинските екстременти?
    —цитат от коментар 17 на astarta


    Наясно съм, че и преди динозаврите е имало затопляния, както и след тях е имало. Наясно съм, че и преди "човешката дейност" е имало затопляния, ще има и след човека.

    Също така съм наясно, че "спасяването на климата" се състои основно в напълването на гушата на шепа хора от мнозинството обикновени хора ..... доста подозрително. Също така съм наясно, че там където има голяма лапачка, обикновено нещата не са никак чисти и морални ...

  21. 21 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Стига лъжи и манипулации, климатични промени е имало винаги. Сигурно и динозаврите са карали коли и самолети, и са бъхтали ТЕЦ-ове ....
    —цитат от коментар 12 на Alex Ivanov


    Ама как бе - на баба Марийка дето зимата пуска по 2 часа на ден едно радиаторче в стаичката си непремено трябва да ѝ вдигнем цената на тока поне 2 пъти - само така ще спасим планетата и ще гарантираме бъдещето на децата си...

  22. 22 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 20 Любопитно

    До коментар [#17] от "astarta":

    Викаш, осрали са се до смърт....

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2772 Неутрално

    Айде приложете ги тези зелени мерки и после ще мрат с пъти повече, ама от глад. :)

  24. 24 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    До коментар [#13] от "Таралеж":

    ...Казва се парников ефект предизвикан от парниковите газове.Голяма част от които са от човешка дейност. Горене на въглища и петрол, земеделие, изсичане нагори, фабрики.Няма човек който да не усетил ефекта от глобалното затопляне и климатичните промени в някаква форма.Разбира се заравянето на главата в пясъка е очаквана реакция.
    —цитат от коментар 13 на Таралеж


    И като си завираш главата в пясъка това ще промени ли с нещо факта, че с човешка дейност са свързани 3% от СО2 емисии? Или може би ще изкриви физичните закони топлинния капацитет на СО2 в атмосфера с водни пари да е експоненциално гасящ се?

  25. 25 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#19] от "L Glassman":


    Ние още не можем да се справим със смъртта от алкохол, цигари, сърдечно съдовите заболявания. Не може да мислим за климатичните промени, още се борим с проблеми решени преди десетилетия в цивилизованите държави.
    —цитат от коментар 19 на L Glassman


    Кои проблеми са решени от десетилетия? Проблемите с цигарите, алкохола и наркотиците ли? ахаха, Вие на коя планета живеете? :-) Айде моля не се захващайте да "решавате" проблеми, че всичко се омазва яко от неадекватността ви.

  26. 26 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#24] от "jazzdevil":

    И като си завираш главата в пясъка това ще промени ли с нещо факта
    🐒🐒🐒🐒
    Прав си!
    Наистина си “завирам главата в пясъка”!
    В надеждите си че ония “80 %” може и да се замислят за опазване на Земята.
    Напразни надежди, а?
    По-скоро надценени очаквания?
    Как някой масов българин в днешно време ще се жертва да опита да спре глобалното затопляне?
    Като прадядо му е бил от ония 80% дето са имали нунище в кьошето на двора и като умре кокошка са я хвърляли там.
    Като дядо му небрежно си е хвърлял фаса където и да е.
    Като майка му си изтръсква покривката пред тераската.
    80% само!
    Та как да очакване че 80-то процента “бал съм ви мамата” ще прегърнат идеята за опазване на природата?
    Колко по-лесно е да прегърнат идеята че някой конспиративно се опитва да ги “накаже”?
    Колко по лесно е да си зариват главата във вероюто “ден да мине, самун да загине”?
    🗑🗑🗑🗑

  27. 27 Профил на astarta
    astarta
    Рейтинг: 201 Неутрално

    До коментар [#20] от "Alex Ivanov":

    Уважаеми, г-н Иванов,
    Никой не спори за "човешката дейност", въпреки че фактологично тя се е зародила преди колко .... 10000 г години?! Не съм палеонтолог, не съм и антрополог. Аз съм просто биохимик-технолог и имам представа, малка от горива, газове и ферментации. И аналогията ви с динозаврите е откровено глупава. Разбирам мисленето Ви и гледната Ви точка. Но изтъкнатите от Вас аргументи в нейна защита са несъстоятелни.
    И това, което исках да кажа е, че отвъд надутите цифри и скалъпената статистика и на ЕС се случват едни процеси, които са необратим. И докато се мислим за значими и непреодолими, така и ще платим за всичко. И Вие, и аз. Затова е просто по-добре да сме информирани и да погледнем малко по-широко и малко по-дълбоко. Ако можем, разбира се.
    Приятна вечер!

    "На света няма нито един паралел, който да не е убеден, че може да стане екватор, стига да му дадат право на това." Марк Твен
  28. 28 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    До коментар [#26] от "Таралеж":

    И къде го видя това "опазване на природата" в програмите на зелените болшевики?!? Да горим боклуци и да сечем горите за да произвеждаме "чиста"и "зелена" енергия. Да трепем пеликани, орли и лешояди с ветрогенератори?

  29. 29 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Весело

    Хората са го казали много одавна - Няма нищо по-смъртоносно от беднотията! - тия предрешени в зелено комунисти ще ни "спасят" от климатичните промени като ни върнат в каменната ера.
    —цитат от коментар 6 на jazzdevil


    Едвам се отървахме от червената диктатура налетяхме на зелена диктатура!

    Капитализмът без реално функциониращ пазар го пиши бегал, тези от Брюксел започнаха с данък СО2 и други рестриции да го задушават!

  30. 30 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#26] от "Таралеж":


    До коментар [#24] от "jazzdevil":И като си завираш главата в пясъка това ще промени ли с нещо факта🐒🐒🐒🐒Прав си!Наистина си “завирам главата в пясъка”!В надеждите си че ония “80 %” може и да се замислят за опазване на Земята.Напразни надежди, а?По-скоро надценени очаквания?Как някой масов българин в днешно време ще се жертва да опита да спре глобалното затопляне?Като прадядо му е бил от ония 80% дето са имали нунище в кьошето на двора и като умре кокошка са я хвърляли там.Като дядо му небрежно си е хвърлял фаса където и да е.Като майка му си изтръсква покривката пред тераската.80% само!Та как да очакване че 80-то процента “бал съм ви мамата” ще прегърнат идеята за опазване на природата?Колко по-лесно е да прегърнат идеята че някой конспиративно се опитва да ги “накаже”?Колко по лесно е да си зариват главата във вероюто “ден да мине, самун да загине”?🗑🗑🗑🗑
    —цитат от коментар 26 на Таралеж


    Как пък успяхте да издрънкате куп празни приказки. :-) Потресаващо е направо, че си мислите, че сте извън 80-те процента. :-) Всъщност умнокрасивитета сте извън всякакви класации. Превъртате наобратно всяко разумно нещо.

  31. 31 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Весело

    Тия хора ни правят на калинки.... просто от тук усещам как се опитват да ми бръкнат в джоба и директно да ме оберат. Надявам се и Му се моля Той да затрие всички затоплисти....
    —цитат от коментар 14 на georgievb


    Зелените в Германия обещават "зелени" дивиденти, тоест за година ти вземат чрез данък СО2 няколко хиляди евро, но ако си нуждаещ се ти дават някое евро обратно, и това наричат зелен дивидент!

  32. 32 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2245 Любопитно

    Абе тия май наистина си мислят, че хората сме някакви невъобразими малоумници. Тоя "Дънинг-Крюгер" май тресе яко всичкото европейски политик и бюрократ.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  33. 33 Профил на Дария Колев
    Дария Колев
    Рейтинг: 1872 Любопитно

    Стига лъжи и манипулации, климатични промени е имало винаги. Сигурно и динозаврите са карали коли и самолети, и са бъхтали ТЕЦ-ове ....
    —цитат от коментар 12 на Alex Ivanov


    Преди години американци изкопаха цял мамут в Русия зад Полярен кръг!

    Интересно ми е що за мамут е това и какво е правил на толкоз студено на север?

  34. 34 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#27] от "astarta":

    Точно защото съм информиран, знам че климатичните промени са съществували винаги. Имало е много глобални затопляния и много глобални застудявания .... тоест, явно това са процеси, които си се случват с и без наличието на дадени индивиди ....

    Това, което съм написал, са факти.

  35. 35 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Абе идиотщини пълни - като е толкова икономически изгодно да се правят зелени политики, дайте числата и да смятаме. То частният бизнес да не е малоумен, да не си спести разходи, ако наистина ще стане така.

    А хората да не се впечатляват толкова, че ЕС е откачил и се занимава само с тъпотии, щото не гласуват. Като не избираме кой да ни представлява, друг ще избира. И така.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  36. 36 Профил на grem
    grem
    Рейтинг: 394 Неутрално

    "Икономическите загуби вследствие на природни бедствия през последните 20 години възлизат на 419 млрд. евро."

    - доколкото разбирам, щом минем на соларни панели и ел. коли - край, няма да има повече природни бедствия. Защото от статията става ясно, че природните бедствия се дължат изключително само на климатичните промени?

  37. 37 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2245 Любопитно

    Само да попитам някой "вярващ в нАуката" - наводнението в Китай през 1931 г. дето ги е попиляло и то ли от климатичните промени? Като ми отговори някой вЕрващ - ще питам за още. Че нещо си ги пишат тия глупости все едно първият ураган или суша са били миналата година.

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3953 Неутрално

    Пропагандата на климатичните талибани върви с пълна пара.

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  40. 40 Профил на Hristov
    Hristov
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    "Хората ще ни подкрепят, дори със саможертвите, които трябва да се направят, ако промените водят до резултат, постигнат по солидарен начин", каза Тимерманс

    Не, не, никой няма да ви подкрепи, освен обичайните заподозрени зелени талибани...Тимерманс, колко ти е годишната заплата, за да знаем какви саможертви ще правиш?

    Sic transit gloria mundi
  41. 41 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1056 Любопитно

    Какво са 80000 загинали човека за цял континент, за толкова много години? Че то, само от сърдечно съдови заболявания (при които България е начело на световните класации за умиращи на глава от населението ) умират над 400к човека годишно в ЕС, ама не виждам някой да се е трогнал от тая статистика. Хора умират навсякъде и по всяко време, закономерен природен цикъл. Като слушам пропагандата на затоплистите от Брюксел ще речеш, че се опитват да спасят всички тръгнали да умират хора от разните му болести и природни катаклизми. Ама доста малоумно и кухо ми звучат всичките тези призиви и е ясно, че става въпрос за едни (много големи) пари, които ще бъдат измъкнати от нашите джобове искаме или не, никой не ни пита (май). Та, като гледам как за 1.5 години тая истерия с климата набра сила като зимна лавина в швейцарските алпи, май е време да грабваме бухалките и да сурвакаме някои гръмогласни чиновници от/в Брюксел. Аман от популизъм, аман от комунизъм, край нямат, мами*ата им и идеологии...

  42. 42 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 3122 Неутрално

    това е повод за успокояване - "85 хил. европейски граждани са починали в резултат на екстремно време и събития, резултат от промените в климата през последните 40 години. Това съобщи в Европейския парламент външният министър на Словения Анже Логан" - не само българските политици лъжат (подчертавам го, защото някои си въобразяват, че извън границите на страната ни, като тръгнеш в западна посока, реалността е СЪЩИНСКА ПРИКАЗКА

    някой да им каже, че дядо Коледа не е умрял, а никога не е съществувал
    аз пробвах - не разбират

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  43. 43 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#39] от "Таралеж":

    Само на мен ли ми се струва че ковид идиотите, Трамп поддръжниците, Путин гъзолизниците, плоскоземните, расистите са почти едно към едно и нехаещите за природата и поколенията?И по абсолютно същия начин претендиращи да са “умните”?Що ли се учудвам?
    —цитат от коментар 39 на Таралеж


    Чудесни аргументи изкара. :-) Вече всеки ден се убеждавам, че умнокрасив е силна диагноза. Избират ви с коНкУрс. Истински неподправени лауреати.

  44. 44 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    До коментар [#8] от "jazzdevil":

    В името на народа!

    В Бг не може да си върнеш бутика от бира, ако не е за смяна, какво ще ми говорите за бъдещето, бе, по соца се връщаха бутилки и от оцет!

  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#40] от "Hristov":
    ++++
    🐒🐒🐒🐒🐒
    Back to the USSR?
    Да го превеждам ли?
    ++
    Даже не можеш да си представиш колко ли прав!
    В талибанската част!!!
    БГ плоскоземецът се подведе по различни популистки партийки и политици, мутри, чалгари, царе, шкембе воеводи, руски слуги.
    Само въпрос на време е талибанизираните плоскоземци да се прекланят пред някой който иска да ги изведе от Европа и хвърли обратно в Москва и Ориента.
    Талибански привет!
    🐒

  46. 46 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    И как пък разбраха, че 85 000 европейци са загинали от жегата, а не от болести, характерни за хората над 60 години?
    Идиотизмът да се натискат европейците да плащат най-много на човек от населението при положение, че Европа е отговорна за 6-8% от емисиите е чист мазохизъм от страна на зелените.
    И какво? Европа ще обеднее, докато в другите континенти ще продължават да използват по-изгодните икономически енергийни източници.
    А може би това е целта на неомарксистите: всички да сме еднакво бедни и да не можем да си позволим разходи за отопление и транспорт.
    Тогава ще броим умрелите от студ...

  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7292 Неутрално

    Стига с тези загинали. Не са били на война.

  48. 48 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    До коментар [#46] от "pamela":

    европейци са загинали от жегата, а не от болести,
    🙈
    Добър въпрос!!!
    Ще отговоря за другите, ти надали ще Понимаеш “идиотски” отговори.
    Всички ще умрем!
    Ни някои по-скоро заради бедствия предизвикани от нас променяйки климата.
    Примерно пожари. Не са много хората изгорели при пожар но са милиони дишащи с месеци пушеците. Е, тези които имат респираторни проблеми може да си идат ненавреме.
    Наводнения, не са хиляди удавените. Но останали без дом, ток, вода, което ще доведе до болести може да са и стотици хиляди.
    Жега! Не всеки има климатици, и ско нямат сърдечните проблеми са сериозни.
    🐒

  49. 49 Профил на Gai-jin
    Gai-jin
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Йовке, мари, знаеш ли значението на глагола загивам? Означава 'умирам от насилствена, неестествена смърт'.
    Климатичните промени може да причинят смърт, но чак насилствена или неестествена едва ли.
    А иначе Тимерманс и дума не обелва за вдигането на цените на газа от Русия, за извиването на ръце, умишленото предизвикване на недостиг.

  50. 50 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Как ще реагира масовия българин на мерките за опазване на дома ни? За да може и хората след нас да се наслаждават на природата?
    —цитат от коментар 3 на Таралеж


    Мани, реагират негативно..

    Помниш ли ги ДеБъ, Радан, недобитите костококи и цялата умнокрасивщина, когато България се беше засилила да намалява въглероден отпечатък ?

    Почна се , от циментовите заводи..

    -----------------
    .. " Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид, с което намалихме значително не само собствения си въглероден отпечатък, но и спомогнахме за подобряване състоянието на околната среда в страната като цяло..."
    -------------------

    80 000 тона емисии годишно!

    Само от един завод!

    https://www.dnevnik.bg/zelen/2019/05/09/3536574_bulgariia_e_sred_liderite_v_es_po_spad_na_vuglerodnite/

    Ето ги и "алтернативните горива":

    ------------------
    "Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
    Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
    RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил,.. Тези материали се нарязват на много малки парченца, хомогенизират се, след което се подават към горелките на пещта.
    Биомаса – СО2неутрална. Първият вид биомаса са отпадъчни материали от индустриални процеси, например месокостно брашно от екарисажи и утайки от пречистването на битови води.
    Вторият вид биомаса са материали от селското стопанство: оризови люспи, .. дървесина от дърводобив.."
    -------------------

    Добра новина за българската природа!
    Добра новина за белите ни дробове!!!
    —цитат от коментар 8 на selqnin



    Добра новина!

    Така ще е и в ТЕЦ София, ама онея се развикаха , срещу Екологията и срещу Грета Тунберг!

    Умнокрасивщината побесня срещу Зелените Технологии - получила е, явно кеш от Путин да скача за природен газ от "Газпром"..

  51. 51 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#46] от "pamela":европейци са загинали от жегата, а не от болести, 🙈Добър въпрос!!!Ще отговоря за другите, ти надали ще Понимаеш “идиотски” отговори.Всички ще умрем!Ни някои по-скоро заради бедствия предизвикани от нас променяйки климата.Примерно пожари. Не са много хората изгорели при пожар но са милиони дишащи с месеци пушеците. Е, тези които имат респираторни проблеми може да си идат ненавреме.
    —цитат от коментар 48 на Таралеж


    Мани ги бе ..

    Теа не рачат да се ползват Зелените Технологии!

    "Що ни е.." вика пияната умнокрасивщина.." да горим гуми, та да сме били ВЕИ и да сме били намалявали въглероден отпечатък.. Природен газ искаме ! .."

    Да, ама не !
    Не ги слушаме !

    " Вземи гуми, изгори ги - направи ги пепел " - ей го девизът на Грета Тунберг!

    А биомасата?
    Ми сечем - горим!

    Спасяваме планетата!

    "Близо 73 млн. лв. е субсидията, която ще получат за година производителите на електричество от биомаса – четем в решение на Комисията за енергийно и водно регулиране от юли 2020 г. Тази сума представлява разликата между пазарните цени на електроенергията и преференциалните цени, по които Националната електрическа компания изкупува тока от биомаса.
    Но това е само ордьовър. Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии...
    ..Европейската комисия приема, че емисиите при изгарянето на биомаса са равни на нула. Логиката е, че въглеродът, изпуснат в атмосферата например при горене на дърва, впоследствие се поглъща от растителността, изникнала на мястото на отсечената. За отпадъците се счита, че ако не бъдат оползотворени (най-често изгорени), те така или иначе ще се разложат на сметищата или по полето и ще изпуснат парникови газове, особено метан.

    Така биомасата се превръща в ключов инструмент за постигане на амбициозните климатични цели на ЕС. Според действащата рамка, колкото повече електричество се добива от биомаса, толкова по-нисковъглеродна ще изглежда икономиката на Съюза.
    ... Според екологични и правозащитни организации, натискът върху горските екосистеми в Европа рязко е нараснал, след като преди няколко години биомасата бе възприета като безвредна алтернатива на въглищата. Сателитни наблюдения говорят за стряскащо 69% увеличение на добитата биомаса от горите на ЕС в периода 2016–2018 г. спрямо периода 2011–2015 г., като експлоатираните площи в същото време са нараснали с 49%. Това залпово покачване на дърводобива се обяснява именно с енергийната стратегия на ЕС.

    В България, въздействието върху горите заради събиране на биомаса за производство на енергия тепърва се усилва. Засега по-широко разпространение има производството на енергия чрез изгаряне на отпадъци – български и вносни. На графиката долу е показана динамиката на вноса на отпадъци от ЕС в България. През 2018 г., откогато са най-новите данни на Евростат, сме внесли над 150 000 тона европейски отпадъци, като главни доставчици са Италия (59 хил. т) и Великобритания (45 хил. т). За последните пет години, вносът на отпадъци в България е скочил със 125%..."
    -----------------

    Така се прави!

    А ТИ - БЪЛГАРИНО, днеска колко дървета отсече и запали, колко стари гуми изгори?

    Грета Тунберг иска от нас дела!

    Зелената Сделка!

  52. 52 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#48] от "Таралеж":

    До коментар [#46] от "pamela":европейци са загинали от жегата, а не от болести, 🙈Добър въпрос!!!Ще отговоря за другите, ти надали ще Понимаеш “идиотски” отговори.Всички ще умрем!Ни някои по-скоро заради бедствия предизвикани от нас променяйки климата.Примерно пожари. Не са много хората изгорели при пожар но са милиони дишащи с месеци пушеците. Е, тези които имат респираторни проблеми може да си идат ненавреме.Наводнения, не са хиляди удавените. Но останали без дом, ток, вода, което ще доведе до болести може да са и стотици хиляди.Жега! Не всеки има климатици, и ско нямат сърдечните проблеми са сериозни.🐒
    —цитат от коментар 48 на Таралеж


    Стига се напъва, че фаулира още с парниковите газове. Вече караш на приказки от 1001 нощ. Все едно сме на сбирка на НПО-то ти!

  53. 53 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    БГ плоскоземецът се подведе по различни популистки партийки и политици
    —цитат от коментар 45 на Таралеж


    А това вярно..

    Зеленясалата паплач , не се и замисля за Зелената Сделка и КАКВА ПРИРОДА ЩЕ ОСТАВИ НА ДЕЦАТА СИ..

    Горите - ще ги секат, та да е ВЕИ енергията..

    Реките - ще ги окепазят с ВЕЦ , заради зелена енергия..

    Въздухът - ще го унищожат заради намаляване на въглероден отпечатък , щото палят заради това старите гуми ..

    Ето КАК ЕВРОПЕЙЦИТЕ УМИРАТ, заради "намаляване на въглероден отпечатък".. :

    -----------------
    "Според доклада на Европейската агенция по околна среда ръстът на ВЕИ в ЕС е довел до емитирането на 145 хил. тона през 2018 г. в сравнение с 2005 г. Тоест, благодарение на повсеместното изгаряне на биомаса, което дължим на климатичните политики, през 2018 г. Европа „се радва“ на допълнително замърсяване с фин прах, равно на 5.6 пъти по цялото годишно замърсяване в България. Този допълнителен ръст е равен на 11% от всичките емисии в ЕС през 2018 г...
    На 12 декември новата шефка на Европейската комисия обявява Зелената сделка - Европа спешно ще става 100% климатично-неутрална и за целта цялата u икономика ще се движи от ВЕИ. Само седмица след това някакви си учени от Европейската агенция по околна среда твърдят, че преходът към ВЕИ в периода 2005-2018 г. е донесъл ръст на замърсяването с най-фин прах, който във водещите страни като Дания достига 210%."
    ----------------------

    Ей и графика:

    https://www.sustainability.bg/wp-content/uploads/2020/02/EU_PM2.5.png

    Плоскоземците-зеленисто затоплисти ни убиват , а освен това и унищожават планетата!

  54. 54 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    До коментар [#48] от "Таралеж":

    Не спираш с лъжите и демагогията ..... неслучайно бягаш от коментар на факта, че климатични промени е имало винаги, още преди да се появи човекът даже. Щото не се връзва с лъжата, че човекът е виновен, че имало климатични промени ....

  55. 55 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    До коментар [#48] от "Таралеж":
    —цитат от коментар 52 на stargate


    Пияният Таралеж е путинов трол..

    Ту беснее за Мерки , ту е против Мерките, че не били работели, а веч е за ваксване..

    Сега е за "зелените технологии" и да се секат гори и да се горят гуми..

    Утре - може да е твърдо за АЕЦ - каквото му наредят..

    Той си е на заплата при Пригожин ..

  56. 56 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2690 Неутрално

    До коментар [#31] от "Дария Колев":

    Както вече писах, зелените ще изстискат и последните пари от работещите за да ни направят еднакво бедни.
    Скоро животинските продукти, транспортът и отоплението ще станат лукс.
    Какво ли се чудя? Надъханите хунвейбини в Китай вероятно измориха стотици хиляди ако не и милиони от глад и болести да осъществяват комунистическите идеи.
    Съвременните зелени талибани не им отстъпват по фанатизъм. Целта им е да контролират населението заради неговото "добро".

  57. 57 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    За да може и хората след нас да се наслаждават на природата? Да могат да живеят на земята?Дали ще е “ден да мине, самун да загине”?Дали ще е “след мен потоп”?Или ще сме готови да жертваме някои неудобства в името на деца и внуци?
    —цитат от коментар 3 на Таралеж


    Ако не изсечем горите - децата ще ни проклинат !

    Зелената Сделка!

    Грета Тунберг форевър!

  58. 58 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 304 Неутрално

    Европейските политици, освен малоумното си заспелепие по зелената сделка са на път да докарат сериозно социално напрежение, което ще избухне в протести, раждане на политически движения анти зелени и други. Това ще нанесе сериозен удар върху ЕС и ще довед до сериозни политически промени. Зелената сделка не може да се реазилизра физически, тъй като ще останем без ток и тогава ще се види, че това е тотална заблуда и глупост. Естественият път е прост - да се комбинира зелена и всякаква друга енергия в микс, който е най-изгоден за бизнеса и хората.

  59. 59 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2656 Неутрално

    Като как поредната Алармистка БоНба излиза под статията за Пешо преписвача, като "Още по темата" само алгоритъма на Изкуствения Интелект дето ги реди може да ни каже?

  60. 60 Профил на stargate
    stargate
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    До коментар [#58] от "barlog":

    Европейските политици, освен малоумното си заспелепие по зелената сделка са на път да докарат сериозно социално напрежение, което ще избухне в протести, раждане на политически движения анти зелени и други. Това ще нанесе сериозен удар върху ЕС и ще довед до сериозни политически промени. Зелената сделка не може да се реазилизра физически, тъй като ще останем без ток и тогава ще се види, че това е тотална заблуда и глупост. Естественият път е прост - да се комбинира зелена и всякаква друга енергия в микс, който е най-изгоден за бизнеса и хората.
    —цитат от коментар 58 на barlog


    То целият проблем е, че тази енергия НЕ Е зелена, а само възобновяема. Нито перките са зелени /убиват много птици/, нито ВЕЦ /убива живота по реката/, нито БиоЦентралите, за които трябва да се секат дървета. За панелите да не говорим, че те са токсични направо. :-) Вторият проблем е, че тази възобновяема енергия не е постоянна. Не се знае има ли я, няма ли я.

  61. 61 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Мрат като мухи горките, и то още преди да е дошъл големият глад.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  62. 62 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2164 Неутрално

    Йовка пак с тежката пропагандна артилерия! Хората са го казали много одавна - Няма нищо по-смъртоносно от беднотията! - тия предрешени в зелено комунисти ще ни "спасят" от климатичните промени като ни върнат в каменната ера. Чудно защо ли пазят в такава дълбока тайна колко хора са умирали от природни бедствия преди да започнат климатичните промени...https://ourworldindata.org/uploads/2018/04/Global-annual-absolute-deaths-from-natural-disasters-01-768x555.png
    —цитат от коментар 6 на jazzdevil


    Обаче гладът лекува всички болести -- и червени, и зелени.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  63. 63 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Колко ще загинат от задаващото се обедняване, което зелените политики предизвикват ?

  64. 64 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    мдаа ... поредната порция климатична истерия, състояща се от абсолютни глупости.

    "през последните пет години средните температури в Европа са се повишили с 2.2 градуса в сравнение с края на XIX век и че 2020 г. е била най-топлата в историята"
    --
    Само горното е достатъчно, за да се разбере за какъв идиот става дума.
    Средните температури в Европа не са се повишили с нито с 2.2, нито с 0.2 градуса за 5 години. За какво е сравнението с края на XIX век (когато температурите са се мерели с точност +/- 5 градуса) изобщо не е ясно.
    2020 г. е била най-топлата в историята - дори да е така, нищо не значи, защото имаме що-годе точни данни за температурите за около 50 години назад. В геоложки план, това е нещо като микросекунда. При такава смешно кратка "история", почти ежегодни рекорди са нещо абсолютно нормално - а не повод за паника и безсмислено харчене на трилиони без какъвто и да било ефект.

  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2411 Любопитно

    "Икономическите загуби вследствие на природни бедствия през последните 20 години възлизат на 419 млрд. евро"

    В тия загуби включват ли се изригването на вулканите Ейяфятлайокутъл и Етна, земетресенията във Вранча, Турция и Гърция и горските пожари в Португалия, Испания и Гърция?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK