Влаковете в ЕС трябва да се движат поне със 160 км/ч до 2040 г.

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (113)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1448 Неутрално

    На тази територия, 160 е проектна скорост, която не се достига. СОРИ.

  2. 2 Профил на Моа Преател Тайпи
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    По инфраструктурата на БДЖ с такава скорост не можеш да изминеш и 500 метра...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на Нелсън Мандела
    Нелсън Мандела
    Рейтинг: 1605 Весело

    Време е и за ядрен влак, нали ядрената енергия е "зелен"...АХАХ, дори на тъмно някои отпадъци "светят" синьо-зелено :-)

    Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!
  5. 5 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Одобрявам само БДЖто клето как ще го добутаме не знам.
    Со кротце со благо и со малце Кютек явно.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2143 Весело

    Закъсняхте! Той Петков вече нареди влаковете да се движат по-бързо...

  7. 7 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3240 Весело

    "минималната скорост за движение на пътническите влакове по основните маршрути" - подразбира се, че в Родината основни маршрути няма, въпреки ентузиазЪма на новия министър. Гарите са разбити или им предстои, ако ги има в чакалните е по-студено от вън, кантонери и кантони няма - ако ги има никой не ги брои за бариерата, а това, че ЖП инфото е хаос на снежинки го знае всяко дете. Но, ще изчакаме де, "зелените" идват - сделки, политики, ОПравляващи.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  8. 8 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2143 Неутрално

    У нас не може да стане поради географски причини...

  9. 9 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    Норми не така де нали НКЖИ ги изправяха заварваха и сума ти пари вземаха мисля че е въпрос на Влакове способни да развият тази Скорост.
    Те дори ханските Смартрони не я покриват за Дезирата не знам.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  10. 10 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Само не знам това задължително ли ще е (като емисиите) или препоръчително?
    Щото ако е задължително изгорехме.

  11. 11 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    На тази територия, 160 е проектна скорост, която не се достига. СОРИ.
    —цитат от коментар 1 на 442


    На този етап е противопоказана като опасно вредна за живота напътуващите.

  12. 12 Профил на Santos
    Santos
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#10] от "МиГ-29":

    Задължително е и изгорехме!

  13. 13 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Айде отидоха 10 милярда за БДЖ.

  14. 14 Профил на pox321090956
    pox321090956
    Рейтинг: 14 Неутрално

    А така. Най-накрая ЕС да почне да говори за наистина смислени неща.
    Една високоскоростна пан-Европейска жп мрежа би била един от най-значителните инфраструктурни проекти за съюза.

  15. 15 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Само не знам това задължително ли ще е (като емисиите) или препоръчително?Щото ако е задължително изгорехме.
    —цитат от коментар 10 на МиГ-29


    Задължително ще е, като във всеки комунистически строй. Част е от "зеления" грабеж. Ще е много скъпо. Като всичко от "зеления" грабеж.

  16. 16 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1418 Любопитно

    ЕС ще поеме ли разходите по погребенията?

  17. 17 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    Ехееееее а при нас кога?При нас средната е 65км.ч

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  18. 18 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Екстра!
    Остава новият министър да я осигури :)
    Самият той каза, че БДЖ трябва да се движи много по-скоростно :)

  19. 19 Профил на Прометей
    Прометей
    Рейтинг: 68 Весело

    Министър Събев обеща да вдигне скоростта на влаковете в България.
    Веднага му предлагам решение, издържано в най-добрите традиции на Харвард.
    Слага нови табели с ограничение 160 км/ч и готово.

  20. 20 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    До коментар [#9] от "dedoliben":

    Сименсите я покриват...максм.им скорост е 185 км.ч....ама в Холандия и Германия!!!Возил ме е влак с такъв локомотив......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  21. 21 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    Ами че ние сигурно трябва да подменим мрежата в цялата страна. Аз съм се возил в Европа на влак с 250 км в час ама там релсите не правят тък-тък на сглобките.

    ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!
  22. 22 Профил на Прометей
    Прометей
    Рейтинг: 68 Весело

    До коментар [#13] от "МиГ-29":

    10 млрд ... може и да стигнат, но не е много сигурно

  23. 23 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    По инфраструктурата на БДЖ с такава скорост не можеш да изминеш и 500 метра...
    —цитат от коментар 3 на Norman Granz



    Бях още ерген, когато гледах японския филм « Влакът стрела «, а сега съм дядо на три внучета и БДЖ не са мръднали и крачка напред - същите тромави, мръсни и скапани вагони с отвратителни тоалетни .
    От ЕС искат 160 км/ч, ли ? Баси вица в ушите на българина !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  24. 24 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 600 Неутрално

    БДЖ:ха-ха-ха

  25. 25 Профил на Прометей
    Прометей
    Рейтинг: 68 Весело

    В България има 2618 км жп линия. Цената за изграждане на на жп линия при скорост над 160км/ч е поне 5 млн лв за километър или поне 13 млрд

  26. 26 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Ехееееее а при нас кога?При нас средната е 65км.ч
    —цитат от коментар 17 на Willy Messerschmitt


    България проспа 2 десетилетия за развитие на железопътния транспорт.

  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4528 Любопитно

    За нашите стандарти това е "научна фантастика"

  28. 28 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    А така. Най-накрая ЕС да почне да говори за наистина смислени неща. Една високоскоростна пан-Европейска жп мрежа би била един от най-значителните инфраструктурни проекти за съюза.
    —цитат от коментар 14 на pox321090956



    Не знам за пан-европейска, но от България до Германия се пътува по магистрали или по въздуха и няма никаква железопътна връзка .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4528 Неутрално

    До коментар [#23] от "niksan1":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Даже нещата са върнали назад!Влаковете са същите , но по-стари, а същото важи за пътническия състав!

  30. 30 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Екстра!Остава новият министър да я осигури :)Самият той каза, че БДЖ трябва да се движи много по-скоростно :)
    —цитат от коментар 18 на debruckere



    Това не само новият министър, ами и Астор не може да го направи .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  31. 31 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Явно Франция апелира всички страни да закупят новите френски скоростни мотриси. Хубавичко така, съвсем демократично, цяла Европа обръща джобовете, за да може Алстом и Сименс да захлебят. Явно еврокомисията работи усърдно за няколко западни корпорации. Така няма да можем да ги настигнем и в близките 1000г.

    Аз се радвам, че още не са разработили изкуствено сърце, ЕК веднага щеше да обяви, че биологичните сърца са вредни и всеки европеец трябва да бъде солидарен с печалбите на производителя, те изнемогват.

    Средната работна заплата на служителите в Алстом е спаднала до 5000Е, цяла Европа трябва да помага. Източноеропейските бачкатори с по 700лв заплати трябва да спасяват френската корпорация.

  32. 32 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Франция и Германия изсмукват периферията.

  33. 33 Профил на pspa
    pspa
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Я да видим в нашата родина какво може да достигне 160км/ч по релсите, които са ремонтирани, и то с такава проектна максимална скорост (а не минималнау както се изисква от мосю Тимерманс):
    - Мотрисите Сименс Дезиро - ако въобще се поддържат и то в предварително нагласен търг за поддръжка, спечелен от конкретен завод в с. Самуил, който няма нищо общо със завода-производител, но е близък до предишната власт.
    - Шепа локомотиви румънско производство от края на 80те години, но повечето са редуцирани от 200 км/ч на 150км/ч, поради ред технически съображения. Предимно се ползват за превоз на товари, но някои возят и бързи влакове.
    - Новите локомотиви Сименс Смартрон.

    Но, за да се движи локомотивът с такава скорост, трябва и вагоните да го позволяват. Масово вагоните на БДЖ биха се разпаднали при развиване на подобна скорост.

    И за финал - по кои линии въобще може да се движат със 160? Септември - Пловдив - Бургас/Свиленград (с уточнение, че участъка около Белозем се прави в момента); София - Септември в момента се реконструира. По другите важни линии (София-Варна, Подбалканската линия София-Карлово, София-Кулата), обаче, на практика не се прави нищо. Линиите до Видин, Русе даже няма смисъл да ги коментираме. И къде в крайна сметка ще се движат влакове със 160+ км/ч? Никъде. Отделно самите превози биха поскъпнали драстично и биха изразходвали повече енергия за по-бързото пътуване, което, мосю Тимерманс, не е никак зелено.

  34. 34 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    [quote#26:"Virgin"][/quote]


    « България проспа две десетилетия за развитие на железопътния транспорт . «


    За това пък Буци ни построи разкошни магистрали и то почти без пари .
    Слава на стоителя на магистрали, слава !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  35. 35 Профил на New
    New
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    ЕС предлага 160 км/ч минимална скорост за влаковете

    Хехехе,

    а 160 км/24ч как им се струва

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков.
  36. 36 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 309 Разстроено

    ЕС предлага 160 км/ч "минимална" скорост за влаковете?!

    - в булгаристан това към момента е мечта, защо години подред БДЖ се съсипваше в името на автобусните превозвачи докато накрая да се возиш във влак стана мъчително и несигурно (Боже Дано да стигна Жив!), а в името на метрото в София обновяването на машинния парк (локомотивите и вагоните!) мина на заден план и така закупиха на лизин едни влакчета на "Сименс" които бяха доста съвременни преди 20 г., ама дали успяха да ги купят така и не се разбра?
    ама жп. ифраструктурата и жп. пътищата са под всякаква критика и в един момент започнаха да говорят за "високоскоростен влак" по линията София - Пловдив с забележете заветните 160 км/ч "максимална" скорост! в някои участъци това може и да е възможно, ама все още не е построена, защото "краденето" беше на първа линия?!!!

    До коментар [#3] от "Norman Granz":
    По инфраструктурата на БДЖ с такава скорост не можеш да изминеш и 500 метра...!!! (ДА!)

  37. 37 Профил на Идиот Идиотов
    Идиот Идиотов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бравос.
    От София до Скопие ще се минава през Гърция или Сърбия.
    Какво е мнението цоциал-либералите по този въпрос?

  38. 38 Профил на Martin Ivanov
    Martin Ivanov
    Рейтинг: 908 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    Съгласен съм. Тук подобна скорост е за влакове "мечта" с които не разполагаме към момента. Нашите каруци се разпадат при 60 километра в час, какво остава за 160.

  39. 39 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    :-) ЕС на кого го предлага ???

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  40. 40 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    До коментар [#31] от "otrqdnik":


    « Явно Франция апелира всички страни да закупят новите френски мотриси . «


    Не ставай смешен, дори да ни ги подарят безплатно, ние нямаме железопътни трасета и възли по които да хвърчим с минимум 160 км/ч и не се очертава скоро да ги имаме .

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  41. 41 Профил на Yoda
    Yoda
    Рейтинг: 25 Неутрално

    В България има 2618 км жп линия. Цената за изграждане на на жп линия при скорост над 160км/ч е поне 5 млн лв за километър или поне 13 млрд
    —цитат от коментар 25 на Прометей


    Че 13млрд лв пари ли са? Но сериозно, пари ще се намерят, но колко време ще трябва с нашата производителност. А и като откраднат парите, мани-мани.

  42. 42 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2630 Любопитно

    До коментар [#31] от "otrqdnik":

    Простете ама Вие някъкви други освен Алщом и Сименс знаете ли????В Италия дори местните Ансалдо са с френски елекртомотори.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  43. 43 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    Това изглежда е последната редакция. При предишната карта Сърбия, РСМ, Албания, Черна гора, БиХ и Албания, бяха едно бялп петно. Изглежда обаче след лобирането на гърците и те са включени. Това и за нас е добре, линиите София-Белград - (Загреб, Будапеща) са важни за комуникациите с централна Европа. Имаме и две допълнителни трасета от Русе към Димитровград и Русе -Бургас. За съжаление Варна съвсем я няма на картата.

  44. 44 Профил на ZyklonA
    ZyklonA
    Рейтинг: 121 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":

    То и чо японската инфраструктура неможеш да минеш 500м. Става въпрос за 2040г . Когато от ЕС ще останало само Франция ,Белгия ,Холандия и Германия... Останалите отдавна ще сме слезнали от педерасъкия влак

  45. 45 Профил на Oleg Iliev
    Oleg Iliev
    Рейтинг: 129 Неутрално

    Наистина скоростните влакове са супер, например мога да ходя до Париж (около 500 км) за около 2 часа и 40мин. И е хубава идеята повишаването на скоростта на влаковете да стане приоритет.
    Но това което ме притеснява че прекалено много започнаха ръчно да управляват икономиката. Тук дотации, там бонуси, на трето място квоти,... Дано в един момент да не се оплетат, а и дано да стигнат парите за всичките субсидии които планират (без да вдигат непомерно инфлацията).

  46. 46 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4066 Неутрално

    От години италиански фирми правят подготовка на релсовата ни мрежа, вкл. и ел. такава, продават също и огромни количества от стари бетонни траверси, натрошени до размер желан от клиента с огромни трошачки, буквално малки планини.

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  47. 47 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#42] от "Willy Messerschmitt":

    Точно това казвам и аз - целия ЕС събира парички за да си оправим така мрежата, че да станем клиенти на западните компании за бъдещите 100г. Как пък не се сетиха да направят задължително ползване на акумулаторни батерии Момбат.

    Кажи ми едно нещо което се произвежда в България да се опитат да го направят задължително за цяла Европа? Поне клечки за зъби нещо? За това има една много известна дума - лобизъм. Така ли ще изравняваме стандартите, като бедните спонсорират богатите под политически натиск?

  48. 48 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До 31 от "otrqdnik":

    "Хубавичко така, съвсем демократично, цяла Европа обръща джобовете, за да може Алстом и Сименс да захлебят. Явно еврокомисията работи усърдно за няколко западни корпорации."

    Абе комуненце, а ме открехни къде по света се произвеждат скоростни влакове освен във Франция, Германия, Япония, а и в Китай - там китайчетата откраднаха немски технологии. И с европейско субсидиране руски влакове ли искаш да купуваме? Или с магарешки каруци, но направени в България?

  49. 49 Профил на observador
    observador
    Рейтинг: 633 Неутрално

    България трябва да се основе на тези препоръки и да работи с Гърция и Румъния за Солун - София - Румъния (Букурещ и/или Трансилвания) - Будапеща - Виена. София - Виена в момента е 48 часа, а може да бъде съкратено с много. Виена - Будапеща вече е добра, а унгарците строят и в Румъния заради тяхната общност там.

    С такава линия на чисто можем и трябва да проектираме истински бързи влаковенад 160 км/ч. София - Пловдив - Бургас на 160 не е идеално, но приемливо предвид, че разстоянието е късо. София - Русе/ Варна може да се направи като част от този предложен коридор.

    Със същите фондове, с които досега не построихме почти нищо, Испания например направиха над 3100 км високоскоростни линии от 1992 до днес. В момента откриват Мадрид - Галисия, изцяло с европейски пари. Същите дондове, до които имаме достъп и ние. Така оставиха средна класа, която иска да живее по цялата си територия.

    Дано Събев постави акцент към жп и да говорим сериозно с Румъния, ЕС ще плати с радост. Чудесен момент е за Солун - София - Виена и да оставим в миналото стратегическото положение, което с глупостта си дадохме на Сърбия.

  50. 50 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Ако има влак София-варна , прилично комфортен и 4 часа пътуване, само нещо екстемно би ме качило на колата.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  51. 51 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#50] от "schwimmwagen":

    Но това означава изцяло ново трасе, което не виждам ,как ще стане в обозримото бъдеще.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  52. 52 Профил на shymi
    shymi
    Рейтинг: 100 Любопитно

    И ще спонсорират ли подмяната(ако въобще е възможна) на трасетата? Има си технологични изисквания за да се развие такава скорост както към влаковете, така и към трасетата.

  53. 53 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#46] от "hamiltonf":

    Не се тревожи, Тиквата е подсигурил да цапардоса милиони и от това лапане, бодигарда му раздава поръчките там:

    https://bstv.bg/news/gardove-na-borisov-ss-770-mln-lv-ot-zhp-porchki-s-evropari

  54. 54 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    ЕК предлага минималната скорост за движение на пътническите влакове по основните маршрути да стане 160 км в час до 2040 г. Инициативата е заложена в нов пакет за развитие на чистия транспорт, с който Брюксел се надява..."

    както обикновено, статията е половинчата. Вероятно като основни маршрути се приемат връзки между западноевропейскит столици, или т.нар. "големи линии", и постепенно бързите влакове да изместят въздушния транспорт по тези линии.

  55. 55 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1564 Неутрално

    За нас е много важна и линията Дуръс-Скопие-София-Бургас. Но наш Боце проспа цялото време когато трябваше да се иска тоя коридор. Албанците и тия северните много не се натискаха защото гърците им осигуриха връзката с Истанбул.

  56. 56 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4714 Любопитно

    У нас не може да стане поради географски причини...
    —цитат от коментар 8 на deaf


    И какви са тези "географски" причини? Балканска некадърност?

  57. 57 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2061 Неутрално

    С това предложение на ЕК, ако стане задължително ще означава, че българските железници през 2040 година трябва да преустановят движението на влаковете и да се върнем в първата половина на 19 век. Аз не виждам как българските управници, които и да са те в периода 2022-2040, ще намерят политическа воля и компетентност да модернизират железниците в България.

  58. 58 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4714 Весело

    Айде отидоха 10 милярда за БДЖ.
    —цитат от коментар 13 на МиГ-29


    Няма проблем! Баце ще бръкне веднъж, дваж в чекмеджето и ще спаси положението! :-)

  59. 59 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4066 Весело

    До коментар [#53] от "otrqdnik":

    Точно аз да се тревожа, за релси?! Просто имах един клиент сред тях, един от босовете, що виагра и всичко що е секс стимулант изкупи, ако кажа к-во, няма да повярваш, що мърдаше топ проститутка в България, беше "в кошарата", отделно други, беше симпатяга, и така, години наред.

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  60. 60 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    Ако има влак София-варна , прилично комфортен и 4 часа пътуване, само нещо екстемно би ме качило на колата.
    —цитат от коментар 50 на schwimmwagen


    4ч., което означава все пак скорост някъде поне 140-160 км/ч, и спирки само в Плевен, Г. Оряховица или Търново, Шумен Варна. Само че първо е необходимо да се започне строителството на жп линията, и после ще мечтаем.

  61. 61 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Я да видим в нашата родина какво може да достигне 160км/ч по релсите, които са ремонтирани, и то с такава проектна максимална скорост (а не минималнау както се изисква от мосю Тимерманс):- Мотрисите Сименс Дезиро - ако въобще се поддържат и то в предварително нагласен търг за поддръжка, спечелен от конкретен завод в с. Самуил, който няма нищо общо със завода-производител, но е близък до предишната власт.- Шепа локомотиви румънско производство от края на 80те години, но повечето са редуцирани от 200 км/ч на 150км/ч, поради ред технически съображения. Предимно се ползват за превоз на товари, но някои возят и бързи влакове.- Новите локомотиви Сименс Смартрон.Но, за да се движи локомотивът с такава скорост, трябва и вагоните да го позволяват. Масово вагоните на БДЖ биха се разпаднали при развиване на подобна скорост.И за финал - по кои линии въобще може да се движат със 160? Септември - Пловдив - Бургас/Свиленград (с уточнение, че участъка около Белозем се прави в момента); София - Септември в момента се реконструира. По другите важни линии (София-Варна, Подбалканската линия София-Карлово, София-Кулата), обаче, на практика не се прави нищо. Линиите до Видин, Русе даже няма смисъл да ги коментираме. И къде в крайна сметка ще се движат влакове със 160+ км/ч? Никъде. Отделно самите превози биха поскъпнали драстично и биха изразходвали повече енергия за по-бързото пътуване, което, мосю Тимерманс, не е никак зелено.
    —цитат от коментар 33 на pspa


    Я стига си философствал, другарите от ЦК на КПЕС казаха, че трябва да вземем 2 петилетки за една, юруш, другарЕ, да призпълним плана.

  62. 62 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Комуниста и специалист по френска литература Тимерманс "оправи" енергетика и сега се насочи към транспорта!

  63. 63 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":Норми не така де нали НКЖИ ги изправяха заварваха и сума ти пари вземаха мисля че е въпрос на Влакове способни да развият тази Скорост.Те дори ханските Смартрони не я покриват за Дезирата не знам.
    —цитат от коментар 9 на dedoliben

    Дори влак, задвижван от парен локомотив е способен да развие подобна скорост.
    Всичко опира до инфраструктура - железен път, контактна мрежа...

  64. 64 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Комуниста и специалист по френска литература Тимерманс "оправи" енергетика и сега се насочи към транспорта!
    —цитат от коментар 62 на jazzdevil


    Този въобще някога работил ли е реална работа ?? В смисъл, от всичките му изказвания и действия досега, имам впечатлението, че грам представа няма от реалния живот, от реалните проблеми .... за него всичко е като някаква компютърна игра.

  65. 65 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 905 Весело

    Очевидно става дума за средна скорост между първа и последна гара. В някои равнинни области то и сега е така. На 4/5 от нарисуваните километри никога няма да стане тая работа. Борисов и той така прокарваше газопроводи по салфетките. Просто краят на годината е време, когато разните подкомисии на Европейската комисия се отчитат каква раздумка са си лафили, докато са люскали коктейли.

  66. 66 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    До коментар [#60] от "pontius_glarus":

    Трасето , което си описал е към 500 км , средна скорост 140 км точно се пада, което заначи на правите с по 180 кмч. Машината не е проблем, но прав си , както и аз писах - напълно ново трасе . Все едно втора Хемус от нулатанда започнем. Не ми се вярва ,да го видя това нещо.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  67. 67 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    Айде отидоха 10 милярда за БДЖ.
    —цитат от коментар 13 на МиГ-29


    Умножи ги по 50-100 и може да си някъде около отговора - то само обновяването на 50км Елин Пелин-Костенец глътна 1.3Млрд - там е заложено да се развива до 160км/ч по някои места - не това да е минималната скорост по цялата дължина.

  68. 68 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#3] от "Norman Granz":Норми не така де нали НКЖИ ги изправяха заварваха и сума ти пари вземаха мисля че е въпрос на Влакове способни да развият тази Скорост.Те дори ханските Смартрони не я покриват за Дезирата не знам.
    —цитат от коментар 9 на dedoliben


    С парния локомотив Mallard # 4468 през 1938 г. е достигната скорост 202км/ч
    https://zabtr.ru/bg/plumbing-and-running-water/samyi-skorostnoi-parovoz-parovozy-interesnye-i-rekordnye/

    Локомотивите, това е бял кахър, много по-важно нещо са релсовия път (по-солидни релси, стабилна основа, гумени тампони за убиване на вибрациите), и съответно там ще са големите харчове.

  69. 69 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1096 Неутрално

    До коментар [#64] от "Alex Ivanov":

    Ти пък - комунист и работа?!? Тимерманс е от тия дето нагласяват плана - за изпълнението му ще се грижат други другаре.

  70. 70 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3397 Неутрално

    До коментар [#60] от "pontius_glarus":.... Не ми се вярва ,да го видя това нещо.
    —цитат от коментар 66 на schwimmwagen


    Защото не става за 2-3 години, а и трябва да се започне. И друго, като гледам строителните фирми по магистралите с жп-то ще е още по-зле. не съм убеден, че български фирми имат капацитета за толкова голямо строителство, но все пак трябва първо да се започне!

  71. 71 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1983 Весело

    До коментар [#10] от "МиГ-29":


    Само не знам това задължително ли ще е (като емисиите) или препоръчително?Щото ако е задължително изгорехме.
    —цитат от коментар 10 на МиГ-29


    Задължително ще е,
    както е задължително "гласуването" у нас!
    Задължен си да гласуваш, ако два пъти пропуснеш,
    задължително трябва да подадеш "декларация",
    за следващия път!

  72. 72 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 6111 Весело

    За Европа може, но за България трябва БДЖ да мине под контрола на РЪКОВОДСТО ВЪЗДУШНО ДВИЖЕНИЕ и да си пускат полетни планове...с една дума фантастика...поне в следващите пет години...

  73. 73 Профил на Nikoi
    Nikoi
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#31] от "otrqdnik":

    Последния път като бяхме в Париж ,френския ни гид ,апропо сърбин от Югославия , много приятен човек ни пожела да можем след години да постигнем такава железопътна връзка ,че като тръгнем сутрин от София , до след обеда да сме в Париж , дано се случи .

  74. 74 Профил на bretschneider
    bretschneider
    Рейтинг: 503 Неутрално

    .... Аматьори, викнете дедо ви Мъск да пусне хайпърлууп със минимална скорост 800 км/ч

  75. 75 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1422 Разстроено

    За нашето БДЖ е ясно, че няма шанс да се включи в графика поне до 2140-та година, ама пък, ако погледнем какво се случва по "магистралите" ни - не със 160 км/ч, ами с по 220-230 км/ч "летят" някои субекти по тях с неизвестни автомобили, та явно нямаме нужда от жп пътища...
    За съжаление бяха проспани поне 20 години без реално някой управляващ у нас да направи нещо реално с модернизацията на БДЖ-то, освен редовното наливане по 1 милиард всяка година, без видим ефект, просто, за да се извършва някаква социална дейност, мизерия някаква...

  76. 76 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#18] от "debruckere":

    ...остави ги влаковете....това не е твоя работа.....освен това мин. скорост 160км в час е непостижимо в бг към днешна дата....
    Кажи....ти какво правиш сега, с какво се занимаваш....в реалния живот..?

  77. 77 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#68] от "pontius_glarus":

    ........ама той пееф и компания правиха ремонти на релсите някъде по станишево време....и в началото на сикаджията боко кратуната....
    ЖП-то в бг го държат дъпъсъ-то....не знаеш ли...?

  78. 78 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#68] от "pontius_glarus":

    ........ама той пееф и компания правиха ремонти на релсите някъде по станишево време....и в началото на сикаджията боко кратуната....
    ЖП-то в бг го държат дъпъсъ-то....не знаеш ли...?

  79. 79 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Весело

    До коментар [#73] от "Bai nik":

    ..........и като се събудиш...краката ти отвити....

  80. 80 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Как само лъсва какви неандерталци сме българите и каква кочина е България!!! Няма как да го скрием, а и то едно ли е за скриване.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  81. 81 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 142 Неутрално

    Направо "зелена" политика, надувай "газта" на влаковете да харчат повече ток и повиши производството на релси и всичката нужна инфраструктура, чието производство и действия по инсталиране имат едни от най- високите въглеродни отпечатъци, за да тичат влаковете с минимална скорост повече от 2 пъти над средната в БГ. #зеленомие

    мурзилка
  82. 82 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#31] от "otrqdnik":Последния път като бяхме в Париж ,френския ни гид ,апропо сърбин от Югославия , много приятен човек ни пожела да можем след години да постигнем такава железопътна връзка ,че като тръгнем сутрин от София , до след обеда да сме в Париж , дано се случи .
    —цитат от коментар 73 на Bai nik


    От Париж към София може да се случи, но от София към Париж... към 5040 година... да се надяваме.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  83. 83 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 142 Неутрално

    Да позная ли кой е лобирал...Кой произвежда в ЕС толкова бързи и скъпи влакови композиции.

    мурзилка
  84. 84 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    Кога ли обикновениет европейци ще излязат от унеса си и вдянат, че залитайки по визии за времеви период след 20г напред попадат в интелектуални и политически капани, от които би трябвало да имат горчив опит от предното столетие?
    Ако не успеят, ще настъпят за пореден път мотиката....

  85. 85 Профил на Lee  Gier
    Lee Gier
    Рейтинг: 1169 Неутрално

    За Европа може, но за България трябва БДЖ да мине под контрола на РЪКОВОДСТО ВЪЗДУШНО ДВИЖЕНИЕ и да си пускат полетни планове...с една дума фантастика...поне в следващите пет години...
    —цитат от коментар 72 на BiGman1


    О, БайГаньоМен1, Весело ти е гледам. Ти като сляп и ъп поддръжник на партията с изключителни заслуги за разграбването на БДЖ не би трябвало да виждаш нищо весело.
    Оня министър на транспорта, дето си уби детето и си затворихте очите, гонеше машинистите по депата,че крадяли нафта. Това са му постиженията за стабилизиране на БДЖ, екшън герой с 2 патрулки и той барабар Петко с мъжете. Ти си съучастник Ганьо.
    Бе, да те питам, ти какво работиш (освен, почасово тука)?

    Нямам време за подлости - с много други неща съм зает.
  86. 86 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1951 Неутрално

    Евробюрократите цял петилетен план са нахвърляли на салфетката?

    Обаче не са сметнали колко ще струва цялата галимация! И колко време ще глътне строежа на новата жп инфраструктура!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  87. 87 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Неутрално



    До коментар [#70] от "pontius_glarus":

    ...не се вълнувай за това, недоразвити момко.......след 2024год. жп-тата ще се отдават на концесии в ЕС....така, че пееф квото откраднал....откраднал.....не български фирми ще се занимават и управляват бг-железницата.....дано това се случи и с така наречените "магистрали".....

  88. 88 Профил на chedeuvre
    chedeuvre
    Рейтинг: 578 Любопитно

    До коментар [#18] от "debruckere":

    ......що ми слагаш минуси, а не ми отговориш, младежо......?

  89. 89 Профил на zapatero
    zapatero
    Рейтинг: 63 Неутрално

    От статията : "....въглеродни горива - на 150 км до 2025 г. "

    Водородът се е изгубил в превода или са открили начин да горят въглищен прах в дизеловите двигатели-това , което е било началната идея на Рудолф Дизел .

    Въглеводородни горива-бензин,дизелово гориво,втечнен нефтен газ,природен газ.

    Утопично е да става въпрос за станции за зареждане с водород до 2025 година.

  90. 90 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2999 Неутрално

    Новият министър на транспорта Николай Събев само затова си мисли, как БДЖ да съсипе часната му фирма Еконт.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  91. 91 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Тази есен пътувах с влак, от дълго време не го бях правил. Даже си бях взел биричка, която не отворих поради мърсотията във вагона.

    Ако човек има време за губене пътуването с влак в Бг е приключение, страната ни е невороятно красива и има какво да се види.

    Сега сериозно, ако искаме бързи модерни и чисти велезници ще трябват маса пари. ЕС са рави да се фаворизира ЖП транспорта, който да змети полетите да кажем до около 1500 км., за страни кат Бг щее екстра, но има няколко НО....релеф с изкл. на равнините (дори ТГВ от Лион до Гренобъл не се движи много бързо), напълно нова инфрструктура + машини и вагони, корупция.

  92. 92 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 905 Весело

    Да позная ли кой е лобирал...Кой произвежда в ЕС толкова бързи и скъпи влакови композиции.
    —цитат от коментар 83 на Маршалов


    Завод "Андрей Жданов" Дряново?

  93. 93 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Сега важно е и каква ще е цената.
    В западна европа имат бързи влакове но излиза много много скъпо. 2-3 пъти по скъпо от самолет и около 5 пъти по-скъпо от кола.
    Цените на БДЖ са символични в сравнение с цените на влака в запдна европа.
    Мадрид Барселона е нещо от рода на 150-200 евро.

  94. 94 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Иначе скоростна линия Но.1 е Масква - Питера.
    Средна скорост 250-300 км. Взима се за 2.5-3 часа.

  95. 95 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Сега важно е и каква ще е цената.В западна европа имат бързи влакове но излиза много много скъпо. 2-3 пъти по скъпо от самолет и около 5 пъти по-скъпо от кола.Цените на БДЖ са символични в сравнение с цените на влака в запдна европа.Мадрид Барселона е нещо от рода на 150-200 евро.
    —цитат от коментар 93 на МиГ-29


    На тях това им е целта, да те свалят от самолета и да те качат на влака. Е, по-скъпо е, по-бавно е, ама ..... ще се тешиш, че спасяваш климата. Само "балъци" като Ал Гор ще се лашкат със (частния си) самолет ....

  96. 96 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 1780 Неутрално



    Преди сто години парният влак Берлин - Хамбург се е движел с такава скорост.

    Животът е кратък! Затова се стремете да прекрарате колкото се може повече време в интернет-форуми в спорове с непознати.
  97. 97 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1197 Любопитно

    "ЕС предлага 160 км/ч минимална скорост за влаковете"

    А на автомобилите, кога !?

  98. 98 Профил на Разредител
    Разредител
    Рейтинг: 100 Неутрално
  99. 99 Профил на putinxujlo
    putinxujlo
    Рейтинг: 2762 Неутрално

    До коментар [#94] от "МиГ-29":

    Иначе скоростна линия Но.1 е Масква - Питера.
    Средна скорост 250-300 км. Взима се за 2.5-3 часа.
    ▪️▪️▪️▪️▪️▪️

    250-300 км/ч, това е експ. характеристика на влак Siemens. Ето разписанието на влаковете от Москва до Санкт Петербург. Влак "Сапсан", както виждаме времето за пътуване (628 км) от 3:55 до 4:04 часа. Сам ли ще изчислиш скоростта?:)))))
    https://pass.rzd.ru/tickets/public/ru?layer_name=e3-route&st0=Москва&code0=2000000&st1=Санкт-Петербург&code1=2004000&dt0=28.01.2022&tfl=3&md=0&checkSeats=0

    "Чуждестранен агент"
  100. 100 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2238 Неутрално

    Често пътувам с влака Бургас-София. Повече по пловдивската линия, но понякога и с подбалканската. Има един участък от Стара Загора до Бургас, където е гладко като тепсия. Там действително влаковете се движат със скорост, надвишаваща 120 км/ч. Но това са само 150-200 км. Оттам се започва голямата мъка. Линията към Чирпан се взима с 60 км/ч, а толкова и към Димитровград. Когато влакът потегли от Пловдив, започва да катери вече възвишенията. Разстоянието между Септември и София се взима на поразително бавна скорост. Няма как разстоянието между два града да е 150 км и влакът да го взима за 2 часа и половина! Абсурдно е.

    За подбалканската линия не ми се говори даже. Разстоянието там е с близо 100 км по-късо, но времетраенето е същото. Когато влакът започне да катери тези баири, си мисла, че ще падне, ще се търкулне и може да стигне търкаляйки се София с 2 часа по-рано...

    За северна България няма да говорим - там влакови линии няма. И магистрала няма. И хубав път няма. Има ли изобщо живот в северна Българи?

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK