ЕС ще препоръча единни стандарти за слънцезащитните продукти

От 2007 г. етикетите на слънцезащитните продукти трябва да отговарят на конкретни стандартизирани норми. Европейската комисия излезе с решение да започне серия от консултации, които ще доведат до издаването на препоръка към производителите на подобни продукти. Настоящите етикети подвеждат потребителите, не им дават пълната информация и по този начин индиректно могат да навредят на тяхното здраве, обясни Грегор Кройцхубер, говорител на еврокомисаря по индустрията Гюнтер Ферхойген.


Вредните за кожата слънчеви лъчи се делят на два вида - UVА и UVВ. UVВ лъчите причиняват изгарянето на кожата след продължително излагане на слънце. По-опасните UVА лъчи обаче водят до ускорено стареене на кожата, отразяват се зле на имунната система и са смятани за един от основните фактори, които водят до развиване на рак на кожата.




Използваният от козметичните лаборатории слънцезащитен фактор предпазва единствено от UVВ лъчите, но това не е отбелязано на етикетите на продуктите. Основната критика на Брюксел е срещу липсата на единен стандарт в изписването на осигуряваната от продуктите защита. Именно затова Европейската комисия ще препоръча от етикетите да бъдат премахнати описания от типа "крем, блокиращ слънчевите лъчи" или "пълна защита". Предвижда се в препоръката да бъде включено и изискването на етикетите да няма подвеждаща информация, че продуктът може да осигури достатъчна защита за бебета и малки деца. Освен това производителите ще трябва да обозначават на етикетите достатъчно ясно как да бъде използван правилно продуктът. За да може слънцезащитен крем или лосион да действа максимално добре, необходимата доза, посочена от евроекспертите, е да се нанасят 2 мг на 2 кв.см кожа. За да бъде покрито цялото тяло правилно, може да се наложи да бъде изразходвана една трета от средно голяма туба. "Не съществува крем, който да може напълно да защитава кожата от слънчевите лъчи, и това трябва да се знае от потребителите", допълни Грегор Кройцхубер.


Употребата на слънцезащитни продукти в Европа расте с всяка година, като само за 2004 г. търговската стойност на продадените артикули възлиза на 1.3 млрд евро. През изминалата година продажбите са нараснали с 4%, като пазарът е доминиран основно от европейски производители.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK