Пет български авиокомпании губят право да летят в ЕС

Компаниите могат да бъдат включени в черния списък, ако до следващата европроверка проблемите не са отстранени

Пет български авиокомпании губят право да летят в ЕС

© Надежда Чипева



Българското правителство само ще оттегли лицензите на пет карго-превозвача и няколко модела самолети, за да избегне включването им в черния списък на Европейския Съюз, съобщи неофициално източник от Европейската комисия в петък. Решението е взето въз основа на анализа на европейските експерти, които провериха три авиокомпании миналата седмица. Компаниите, които губят лиценза си са "Вега Еърлайнс", "Хели Еър", "Брайт Авиейшън Сървисис", "Скорпион Еър" и "Еър София", съобщи министърът на транспорта Петър Мутафчиев.


Превозвачите ще бъдат проверени отново от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA) след няколко месеца, и ако констатираните проблеми продължат, те могат да бъдат включени в черния списък на по-късен етап. Предстои инспекция и на Гражданската въздухоплавателна администрация (ГВА), която трябва да покаже, че е наела и обучила допълнителен технически персонал, който да извършва редовните проверки на българските превозвачи.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петър
    *****
    Гневно

    "Българското правителство само ще оттегли лицензите на пет карго превозвача, за да избегне включването им в черния списък на ЕС." Колко ясно си е казано, правителството нищо друго не прави, освен че се стреми всячески да избегне законите на ЕС. От два месеца наистина главните теми са Козлодуй и Либия, но само се приказва за това. А под масата се върши всичко друго, но не и да се изпълняват изискванията на евростандартите. Прах в очите на Брюксел, но те не са прости. Скоро ще се усетят. И тогава български хитреци на власт, ще трябва да се размърдате!

  2. 2 Профил на Чумата
    *****
    Неутрално

    С тези стари бараки,тези бандити и пияници,каращи вероятно контрабанда сме станали за смях на цял свят.
    сега ще ореват света защото и медиите са техни.
    А как возеше България Еър по нова година - слам!И тези да изчезнат най-добре.На всяка крачка където има пари в тази държава стоят бандити и от нищо не ги е страх!

  3. 3 Профил на Alexandra
    *****
    Неутрално

    http://www.strongbg.com/
    Strong bg предлага част от стенограмата от парламентарния контрол от 16 януари 2007 г., публикуван в сайта europe.bg под заглавие “България, лобизма, образа пред ЕС. Чачев и Костов vs. Станишев”.

  4. 4 Профил на ан24
    *****
    Неутрално

    интересно е дали тези "превозвачи" са силно български. Да не би и те да са малко или повече "троянски коне", чрез които чужди играчи се опитват да спечелят на европейски гръб, а от ЕС-то са готови да ги приветстват с един отривист ватмански поздрав.

  5. 5 Профил на НАБЛЮДАТЕЛ!
    *****
    Неутрално

    НОМЕРА НА КИТАЙКАТА ПРЕД ЕС НЕ МИНАВА!

  6. 6 Профил на един пилот
    *****
    Неутрално

    Проблемът е в друга насока!!! Руските самолети ще продължават да летят, това е опит хем вълка да е сит( да се докараме пред европейците), хем агнето да е цяло( като сме вземали пари под масата навремето). Лъжем единствено себе си, че развиваме авиация. Българският авиационен бизнесмен иска да инвестира малко пари и да цица вовеки!!!! Крайно време е да се потърси отговорност от двете страни, и от ГВА и от "Бизнесмените"(обединни в АБА под крилото на Станулов). Същите бизнесмени съсипаха Балкан навремето, а платените от тях клакьори сега надават вой до небесата. Колко време и колко срокове изпуснаха чиновниците(респ. политиците) да си оправим законодателството в съответствие с европеското? ДА АМА НЕ! Защо ли? Защото привеждайки го, трябваше и да се инвестира, и то десетки милиони евро!!! А с шикалкавене и подкупни чиновници, се консумираше наследството на една от най-големите авиокомпании в Източния блок. Първия опит за замитане на следите беше умишления фалит на Балкан с безгласното съгласие на всички политически сили. После крадохме и от новата държавна компания(всички заедно), сега трябва да се спасяваме поединично. За съжаление и ние (авиациония персонал) бяхме въвлечени в тези игри, кога с голи обещания за светло бъдеще, кога от безизходица или от голи амбиции! Всеки от нас ще понесе вината си, единствения изход е да се борим по-бързо да въведем европейските стандарти и да ги изпълняваме стриктно!!! А инвеститори ще се намерят - страната е геополитически добре разположена,бързо се развива туристическия бизнес и сме добри авиационни специалисти над средното ниво( но вече не сме ЕВТИНИ). Който може да работи по новому ще остане, който не може да се приспособи ще бъде отстранен. Тогава пътниците няма да са недоволни от този вид услуга, а с български компании ще се пътува по-спокойно,безопасно,сигуно и най-вече най-евтино!!!!!

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  8. 8 Профил на Явор
    *****
    Неутрално

    Най-вероятно всички, които напускат границите на България, са контрабандисти и пияници, според теб. Да... Земи го карай ти тоз самолет... дупелизци





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK