Без етикети "100% защита от слънцето" по плажните продукти от това лято, предупреди Кунева

Без етикети "100% защита от слънцето" по плажните продукти от това лято, предупреди Кунева

© АСЕН ТОНЕВ



Няма такова нещо като 100% защита от слънцето. Това заяви комисарят по защита на потребителите Меглена Кунева, цитирана от Ройтерс. Тя предупреди потребителите за използването на такива рекламни съобщения и наложи забрана върху думите "слънце защитни" и "100% защита" за плажните продукти.


Такова етикиране е подвеждащо и допринася за хиляди смъртни случаи всяка година, предупреди комисарят по потребителите Меглена Кунева.


"Потребителите се нуждаят от ясна, акуратна информация за слънце предпазни продукти, за да направят те информиран избор", се казва още в изявлението й.




Според Центъра на изследване на рака във Великобритания, броят на случаите на заболявания от рак в страната се е увеличил повече от двойно от началото на 80-те години. Всяка година повече от 2000 смъртни случаи са причинени от рак на кожата.


Според новите правила, които влизат в сила от понеделник, етикетите ще включват също и ново UVA лого и стандартизирани термини като "слаба", "средна", "висока" и "много висока" защита.


UVA е термин, използван за ултравиолетова светлина, която причинява хронични състояния като остаряване на кожата и проблеми с имунната система.


UVB радиацията е причина за изгаряния, но наранява само горния пласт на кожата. Въпреки че и двата типа радиация са сред причинителите на рак на кожата, експертите смятат, че ролята на UVA е по-голяма.


Затова и според ЕК слънцепредпазните продукти , които имат само UVB защита могат да създадат фалшиво чувство за сигурност.


Тъй като за 2007 г. етикетите вече са отпечатани, около 20% от слънцепредпазните продукти на пазара ще отговарят на новите изисквания.


"Така че за момента потребителите трябва да четат етикетите много внимателно това лято", препоръча Кунева.


Повече за новите изисквания и правила за сигурност през лятото.

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Хриси
    *****
    Неутрално

    Тая Кунева ще ни превърне всичките в американци с нейните идиотщини. Естествено, че няма 100% защита от слънцето, освен ако не си седим само вкъщи - това и децата го знаят.
    Вместо да се занимава с глупости, да вземе да направи нещо наистина смислено.

  2. 2 Профил на tahion
    *****
    Неутрално

    Права е комисарката, нека ги тормози, всичко трябва да е лесно и ясно за потребителите.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите.

  4. 4 Профил на Умен
    *****
    Неутрално

    Абе тая Кунева специалист по всички се извъди. От Мп3-плеъри, през електронна търговия та до плажни масла - от всичко отбира. Тц,тц,тц. Какви министри сме имали, язък че я изпуснахме

  5. 5 Профил на della
    *****
    Неутрално

    Тая сериозно ли???Това е като параноя вече

  6. 6 Профил на me
    *****
    Неутрално

    Сега следва да забрани и кремвиршите, за да зашити потребителите от още един голям риск

  7. 7 Профил на Овца
    *****
    Любопитно

    Не разбирам що се плюнчите толкова!? Вместо внимателно да четете и да се поучите. За никого не е тайна, че българинът има изключително немарливо отношение към излагането на слънце и продължава да си мисли че трябва обезателно да почернееш, ако може за три дни и без мазане. Високият фактор се пренебрегва като пречка да почернееш.
    Много е права жената. Туй че ние сме свикнали да ни лъжат и всички да ни гъбаркат, а етикетите никога да не отговарят на изискванията не значи че и по света е така. Вземи една стока, предлагана на небългарски пазар и ще видите за какви етикети става въпрос - ей на тва му се вика уважение към потребителя. Ама вие НЕ! та НЕ! Не искаме да ни уважават и туй то!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK