Два български филма са кандидати за номинациите на Европейската филмова академия

Явор Гърдев

© Цветелина Ангелова

Явор Гърдев



Два български филма - "Дзифт" на Явор Гърдев и "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде" на Стефан Командарев, са сред 50-те заглавия, кандидати за номинациите на Европейската филмова академия (ЕФА) , съобщи БТА, като се позова на информация от София филм фест (СФФ). Това се случва за първи път в 20-годишната история на наградите.


Седмица, след като бяха известни 44 филма, селектирани от борда на ЕФА, сред които и "Дзифт", покана за участие в номинациите получи и "Светът е голям. . . . ".


Филмът на Командарев ще бъде изпратен до близо 1650-те членове на академията, които ще гласуват за определяне на номинациите в различните категории - най-добър европейски филм, режисьор, сценарист, актьор, актриса, композитор и други. Наградите ще бъдат оповестени на церемония на 6 декември в Копенхаген.




Включването на два български игрални филма в сметките на представителите на европейската филмова индустрия е доказателство, че родното кино вече прави сериозно впечатление в международните киносреди и не случайно редица български филми получиха награди на престижни кинофестивали през последните години, отбелязват от СФФ.


"Светът е голям. . ." е на път да счупи рекордите за популярен български филм на международната фестивална сцена. За по-малко от три месеца след премиерата в Москва филмът участва и получи покани от над 20 фестивала. Във всичките си участия досега - София, Москва, Карлови Вари, Палич, Мотовун, Сараево и Монреал - продукцията е сред фаворитите на публиката.


Следващите фестивални участия на филма са в Цюрих (конкурс), Битоля, Ротердам (откриване), Варшава (конкурс), Хайфа (конкурс), Берген (конкурс), Киев, Котбус, Калкута, Талин (конкурс), Триест (откриване), Гьотеборг, Прага.


"Светът е голям. . ." ще бъде в българските киносалони от 10 октомври.

Ключови думи към статията:

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Арабела
    *****
    Неутрално

    "Дзифт" ми е опротивял предварително. Ако е хубав, нямаше да се налага да го помпат толкова.

  2. 2 Профил на Барабел
    *****
    Неутрално

    Тук се помпа "Светът..."

  3. 3 Профил на Арабела
    *****
    Неутрално

    "Светът..." не е български. Сценарият му емигрантски, актьорите му чужденци. Българите не са гледали нито един от двата филма. И правилно, защото ако ги гледат пак българският зрител ще се окаже виновен че обичал само чалга и не разбира дълбоките мисли на нашенските творци.

  4. 4 Профил на Lili Kostova
    *****
    Неутрално

    Хубаво е по света да се чуват и добри думи за България. Дано да направим така, че тези хубави неща да стават все повече. Зависи от всички нас.

  5. 5 Профил на Garga Roshava
    *****
    Неутрално

    Имах възможността да гледам "Дзифт". Филмът е наистина много добър! Неслучайно в Москва получи една от най-ценните награди - на Федерацията на киноклубовете. България не е член на тази световна федерация и публиката ни , освен че е много зле с критериите, е със затихващи фунции.

  6. 6 Профил на BG
    *****
    Неутрално
  7. 7 Профил на от 2ри балкон
    *****
    Неутрално

    Гледах "Светът е голям" на премиерата март... Най-сетне прекрасен български филм, най-добрия за последните поне 15 години! Дай Боже и "Дзифт" да е читав!

  8. 8 Профил на Rrrr
    *****
    Неутрално

    Много се надявам да е хайде, не хубав, но поне нормален филм - без проститутки, мутри и дълбокомислени пиянстващи интелектуалци. Каквото всъщност българското кино последните 15 години - едно извинявам се пълно лайно. Със същия успех може и да няма българско кино. 100 пъти по нещастно от соц. киното.

  9. 9 Профил на Kita
    *****
    Неутрално

    Китанов пробутва "Светът... " навсякъде. Смешна работа.

  10. 10 Профил на Лора Кварц
    *****
    Неутрално

    Защо тук няма нито ред за шедьоврите на българския филмов гений Людмил Тодоров: "Шивачки" - разтърсваща драма за пролетарското израстване на три селски момичета и превръщането им в борци за социални правдини. "Любовното лято на един льохма" - поетична балада за възмъжаването на група комсомолци и каляването им в борбите за народни правдини.

  11. 11 Профил на неразбрал
    *****
    Неутрално

    номер 10, ти се базикаш нали?!... не, няма начин да не е базик - защото ако говориш сериозно, по-добре да те намеря и да те гръмна - да не се мъчиш.

  12. 12 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Ето един коментар за филма на Гърдев, който едва ли ще бъде цитиран в българската преса. Адресът е: http://daily.greencine.com/archives/006638.html, а именно: "So far, my sampling of the films by younger directors has been, to put it mildly, a mixed bag. The worst film I've seen in a walk, Jagor Gardev's Zift [site], is the sort of anti-art film sure to make a certain stripe of North American straight-to-video distributor whip out its checkbook, but it has no place in a film festival predicated on anything resembling good taste. Think Guy Ritchie-style laddishness with Ostalgia, a kind of post-Communist hangover film laden with unreconstructed misogyny. A number of other films, actually have had me replaying that Beastie Boys line in my head: "This disrespectin' women has got to be through." Films which are presumably exploring the interior worlds of characters mired in either typical adolescent-boy urges or woman-hating midlife crisis bullshit are proving to be incapable of staking out any directorial or writerly distance from their protagonists or subject matter."

  13. 13 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    На сайта на Европейската филмова академия е описан начинът, по който са селектирани филмите. Българич явно няма достатъчно членове в тази академия, които директно да изпратят там номинация. Двата български филма изглежда са избрани от комисия от трима души, сред които и Китанов. Няма лошо да си имаме лоби в европейските арт институции, но изборът засега на тези филми означава просто това - избор на комисия от трима човека. Дано да са добри, защото не е някак си честно да се манипулира месеци наред мнението на обществото за филми, които то не е нямало възможност да види. "In the 20 countries with the most EFA Members, these members have voted
    one national film directly into the selection list (marked with *). To
    complete the list, a Selection Committee consisting of EFA Board Members
    and invited experts Gunnar Bergdahl (Sweden), Stefan Kitanov (Bulgaria),
    and Derek Malcolm (UK) has included further films.

  14. 14 Профил на проверител
    *****
    Неутрално

    Внимание партенка!
    Къде тук го има Командарев?

    http://www.europeanfilmacademy.org/htm/Selection.html

  15. 15 Профил на Ei Kritik
    *****
    Неутрално

    Аз гледах филма на фестивала в Монреал, добър е, макар и да не е шедьовър на киното. Шивачки ми хареса 1 идея повече.

    А критик, това мнение което си копирал на неизвестен критик от напълно неизвестен сайт, естествено че няма да се появи в никоя преса. само това че намира стила на гай ричи като "натоварващ и отрупан" е ясно колко разбира.

  16. 16 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Мнението в този блог е единственото мнение, което намерих за филма - нито един критик, пък камо ли някой и друг блогър не си е направил труда да пусне нещо за филма, което за мене доста симптоматично. А накрая на цитирания блог има няколко отзива за филма на Гърдев, в които пак нещо го критикуват, но и казват, че момчето има талант. Може пък следващите му филми да успеят повече на запад.

  17. 17 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    до проверител:
    прави си, не поясних - Командарев не е сред тези 44 въобще, нищо не се казва и за добавени някакви филми до закръглено 50 бройки. Отгоре на всичко Китанов е продуцент на филма. Този филм не би трябвало да се допусне до конкурса дори и само заради конфликт на интереси.

  18. 18 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Преведох пасажа, който засяга Гърдев и Дзифт, за тези, които не разбират английски, както и за другаря по-долу, който не знам къде прочете, че стилът на Гай Ричи бил "натоварващ и отрупан" - такова нещо в английския текст НЯМА. А този блог, между впрочем, е от типа на блога на Дневник, и изцяло се занимава с филми, и рецензиите се пишат от доста хора, както и мненията под рецензиите. Така че не е за изхвърляне, ами трябва да се замислим защо и как догонваме все някого, но в родната къщурка сме най-добрите и най-талантливите. Ето го и текста. Цитат от http://daily.greencine.com/archives/006638.html: "До този момент филмите от млади режисори, които избрах да гледам, са, меко казано, от най-различен порядък. Без съмнение най-лошият филм, Дзифт на Явор Гърдев, е онзи тип анти-арт филм, който със сигурност ще накара определен тип северноамерикански дистрибутор на филми, дето отиват директно по видеотеките, пропускайки големия екран, да си извади от джоба чековата книжка, но няма никакво място на филмов фестивал с претенции за нещо подобно на добър вкус. Представете си момчурлящина (бел.пр. оригиналната дума не е толкова натоварена като тази, но не мога сега да се сетя за по-подходяща) в стил Гай Ричи, комбинирано с носталгия по комунистическото време, филм ала посткомунистически махмурлук, затънал до гуша в непреустроено женомразство."

  19. 19 Профил на kоt
    *****
    Неутрално

    критик, нека се надуват. Истината ще си излезе наяве. А тя е - българските филми не струват. Топлите и талантливи творци се спотаиха, защото наглостта и шуробаджанащината прилапаха държавния бюджет. Има толкова киносалони в Бг, а реват че нямало кой да ги прожектира. Кой луд ще пусне непосещаема дебютна българска полюция? В кой век живеят заблудените ни "творци"? Те в Холивуд само Гърдев и Командарев чакат. Смешно е. И не съм любител на чалгата - да се знае. Любител съм на хубавото, а то е универсално. Тъпото и грозното си остава тъпо и грозно, колкото и да го надуват.

  20. 20 Профил на честито!
    *****
    Неутрално

    Тепърва ще става още по-ясно докъде са ни докарале! последните 50-60 години. Докарале са ни, та са ни изтрещеле.

  21. 21 Профил на до проверител
    *****
    Неутрално

    Приверител, чети внимателно. В сайта на Европейската филмова академия за изброени 44 филма, а в съобщението на БТА се говори за 50 филма...

  22. 22 Профил на хора бдете
    *****
    Неутрално

    И аз проверих и наистина, новината с Командаревия филм е Партенка, предпремиерен пропаганден трик.

    тук:
    http://www.europeanfilmacademy.org/htm/Selection.html

  23. 23 Профил на analyst to critic
    *****
    Неутрално

    Критик,
    толкова ме заинтригува целия този труд, който си отделил/а за търсене на обективност и противоположна точка за филма на Явор Гърдев.
    Има и дълбочина, и познания, а и много добър превод в коментарите ти.
    Винаги ли с такова усърдие подхождаш към всяко повърхностно/манипулативн изложение на факти или само в конкретния случай?
    Защото ако е винаги, сещам се за куп въпроси, които изискват точно такъв подход, ако обаче е само в конкретния случай, звучи леко тенденциозно, и губя интерес.
    Браво във всеки случай на устрема ти

  24. 24 Профил на внимание лъжи
    *****
    Неутрално

    да, бе -- БТА и другите средства за масова дезинформация ни водят за носа с тая така наречена новина, за да ни вкарат в салоните. И ние се водим и ще отидем.

  25. 27 Профил на x
    *****
    Неутрално

    Ами просто по света е нормално едно произведение да предизвиква различни оценки, в зависимост от позициите, гледната точка,нивото и пр. Отличници няма - по-скоро има такива, които ги забелязват и др, за които не си спомнят.

  26. 28 Профил на дръжте ги
    *****
    Неутрално

    няма ли някой буден журналист да хване в лъжа лъжата наречена Командарев/Китанов

  27. 29 Профил на Momchurlia
    *****
    Неутрално

    хаха, момчурлящина, браво критик, много находчив превод, наистина.

    А Дзифт ако наистина има нещо общо със стила на Ричи, е нормално да има разнопосочни оценки, има хора които смятат филмите му за култови (като мен) и такива които завинаги съжаляват че са загубили 2 часа от живота си. Ако Дзифт е такъв супер, най-гадно е безразличието.

    А светът е голям.. го гледах, доста добър филм, няма да промени живота ви, но се гледа с удоволствие и няма мутри и проститутки и насилие. И #24, аз не съм част от секретния, подмолен план на БТА и медийте да вкарат хората в киносалоните, честно.

  28. 30 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Прав си, Х! Два от коментарите от новите връзки са така наречените "блърб" - тоест рецензии-обявления за филм или книга, осигурени от издателя, в случая от фестивала - единият дори е написан от Димитри Ейпидис, който е правил селекцията в Торонто. Подобни блърбове ги чета като платена реклама - "аз на тебе, ти на мене", или "вижте как съм си свършил работата хубаво". Третата рецензия е благосклонна - всички общо взето казват, че Гърдев е талантлив, филмът има добри страни, особено на фона на родната ни традиция, ниския бюджет и така нататък, и очакват развитие. Има и лоша рецензия от незаинтересуван и необвързан с фестивала критик (по-долу). Нека се знае. В интерес на обективността. Руската рецепция и западната такава са доста различни. Академичната и непрофесионалната също. Лично аз очаквам много от Дзиф заради хората, които са го правили. Но не понасям и манипулации на обществено мнение и дивиденти, когато виждам такова. Нека да има пари и за други млади режисьори.

  29. 31 Профил на z
    *****
    Неутрално

    Плитките оценителни пластове у нас много бързо изтласкват някого в посока горе или долу. В творбата, както и в човека има много "нюанси", които рефлектират с "нюансите" на всеки индивидуален зрител, критик и т.н. Няма нищо страшно и лошо да има крайно противоречиви мнения за едно и също нещо - не целия свят е преживял тоталитаризъм, мненията са свободни и подчинени на личен вкус. Това е само от полза за автора, ако го разбира.

  30. 32 Профил на dalechen nabliudatel
    *****
    Неутрално

    Skupi sunarodnici, otkude tazi zlobai zashto? Vmesto da se radvate che mladi hora praviat neshto, i to ima uspeh navun, i da otidete da gledate filmite ( kakto praviat rumancite i poliacite da rechem, za rusnacite da ne govorim) vie pljuete, proveriavate, obijdate horata? Gledah "Svetut..." i toi e dobre napraven i simpatichen film. Za Dzift sum chuval samo hubavi raboti...Bravo na horata pravili tezi filmi, i im pojelavam mnogo uspehi, i mnogo sledvashti filmi!

  31. 33 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Когато купуваш кола, не викаш ли механик да я провери, когато купуваш телевизор, не разпитваш ли, не четеш ли на интернет отзиви? Един филм е продукт като всеки друг. В България няма негативна преса, няма критика, не съществува проверка на фактите. Каквото ти каже така нареченият истаблишмънт, то е факт. Колко продукта на изкуството например остават незабелязани просто защото мейнстрийм пресата не се интересува от тях и няма алтернативна преса. Една критика в родината хич не може да повлияе на съдбата на един филм навън, но създава равновесие и внася обективност в една държава, в която в изкуството поради ограничените ресурси съществува невероятна дискриминация.

  32. 34 Профил на saglasen s critic po nuzhdata ot razlichni gledni tochki
    *****
    Неутрално

    critic, udari edin hubav prevod na tova, che me marzi. da vnesem critichen balans v precenkite na citiranija ot teb critic, na kogoto tozi otgovarja:

    ZIFT (Javor Gardev, Bulgaria, 2008) — 5

    Roommate Robert Parks talked me down a bit from my initial skepticism about this black-and-white film, which has weaknesses as plain as a Balkan shit joke. It’s obviously overdone stylewise, it obviously takes the kitchen sink approach. But I don’t think a film this … accomplished, in its way, can be as easily dismissed as Michael Sicinski does. There’s more to ZIFT than post-Commie misogynist Guy-Ritchie posturing. For one thing, I’ve had friends from Bulgaria and the former Yugoslavia tell me that broadness, extensive vulgarity and obsession with sex (sample: “instead of using your ass to think with, why not play a patriotic song with it”) is a feature of all Balkan humor — pre-, during- and post-Communism — as opposed to the drier Polish-Czech style of Commie-era humor. Also, Gardev is parodying two different things — film noir and Soviet kitsch — that are both hyperstylized, over the top and covers for brutishness. Soviet kitsch in particular was notorious for not leaving anything to the imagination or un-pounded-in. So surely bluntness is to be expected and even demanded. There’s ideas and ideals here — a kind of brutish pessimism that is in fact also the worldview of film noir — sometimes badly and always baldly done though they may be. For an example of what the film does right, look at the scene where the protagonist prostrates himself before the rebuilt Sofia, right after a confessional encounter in a church (it has the power of Winston Smith learning to love Big Brother). For an example of what the film does wrong, look at the intercutting of a sex scene between two humans and footage of preying-mantis sex, with a voiceover helpfully explaining the linkage. For an example of what the film apparently does wrong but which I can’t dismiss, consider the GILDA song ripoff scene, which features an actress in an identical black dress but who is neither singing nor acting in the sexual way Rita Hayworth was. But who is also singing a different-themed song — “put the blame on the moon” — to a much slower tempo and a different arrangement. Whatever else might be said of that scene, it is not a failed attempt to achieve what Charles Vidor and Rita Hayworth did.

    http://vjmorton.wordpress.com/2008/09/08/toronto-08-day-3-capsules/

  33. 35 Профил на Variety
    *****
    Неутрално

    отзив за Дзифт във Variety, специализирано списание за кино.

    Zift
    (Bulgaria)
    By EDDIE COCKRELL

    A widescreen black-and-white genre thrill ride navigating a stylized 1960s Sofia underworld, "Zift," from Bulgarian theater vet and first-time helmer Javor Gardev, stakes out a style somewhere between Aki Kaurismaki and Guy Ritchie, making it work through sheer chutzpah. This is an instant midnight fest fave that could see limited specialized action before finding true cult status on homevid.

    Imprisoned during the 1944 communist takeover, "Moth" (Zachary Baharov) has been rotting in jail ever since. Finally sprung, he finds himself in peril immediately when a vengeful former partner comes looking for a diamond that went missing during a botched pre-slammer heist. Along the way he meets self-described "vulgarian Bulgarians" with names like Van Wurst the Eye and Raycho the Skin. Of course there's a dame, lanky femme fatale Ada (model Tanya Ilieva). Tech credits are tops on an obvious budget, with ace lensing and eye-catching location work combining to create an original update on classic film noir. Title comes from the Bulgarian word for asphalt, excrement and black gum chewed by the protag.

    http://www.variety.com/review/VE1117938330.html?categoryid=2863&cs=1&query=zift

  34. 36 Профил на They don't give a....
    *****
    Неутрално

    Тези статии няма да бъдат преведени у нас поради:
    "...extensive vulgarity and obsession with sex".....
    ....a kind of post-Communist hangover film laden with unreconstructed misogyny..."
    "...instead of using your ass to think with, why not play a patriotic song with it”) is a feature of all Balkan humor — pre-, during- and post-Communism...."
    ...."Soviet kitsch in particular was notorious for not leaving anything to the imagination or un-pounded-in...."
    ...."a kind of post-Communist hangover film laden with unreconstructed misogyny"
    Въпреки всички патриотични песни, които пеем, както по-горе е отбелязано с кое, ние бихме могли и да се позамислим защо все пак ни възприемат по този начин и възможно ли е целият свят да е в капитална грешка по отношение на нас.Жалкото е, че филмът на Гърдев затвърждава тези представи и това е така, защото колкото и да е интелигентен той е произведен от същата тази пост-среда, която се опитва да иронизира.Малко "антитезата" му куца.

  35. 37 Профил на БК
    *****
    Неутрално

    Дневник, как ще докажете, че "Светът е голям..." е включен в споменаните номинации? Виж линка:
    http://www.europeanfilmacademy.org/htm/Selection.html

    Хубаво би било повече БГ филми да последват съдбата на "Дзифт", но не с лъжа и дезинформация, моля.

  36. 38 Профил на Mojito
    *****
    Неутрално

    Да, светът е голям и е пълен с лъжи. В една такава, много голяма лъжа си живее Бялгария, където много хора си правят илюзията, че някой правят голямо кино на тази географска ширина. Българското кино ис остава белязано от политическата обремененост. Првят се дребнави филми за комунистическото минало, повечето от които се ровят в съчинени или силно украсени и напудрени истории. Никой досега не се хванал да направи добър съвременен филм, които да си пробие път и навън. Личи си, че ще вземе доста време докато киното се отърси от социалистическия реализъм, евтинията и пошлостта, поднесена като модерен кич. Почти няма български филм без елементарен секс, спуснат с парашут в сценария, за да предизвика изкуствено търсене за задоволяване на любопитството. Кино "творците" още робуват на представата, че след като близо 50 г. сексът е бил табу в соц киното, сега трябва да се навакса. Да, сексът продава, но триабва да е елемент в голиямо кино, а не самоцелни сцени, които между другото са направени по най-елементарния балканско циничен модел. И иначе Дневник маи пак прави новини - в писанията за София Фест - не е ясно откъде се пръкнала "информацията" за "Сжетът е голям" като никой, никъде не споменава този филм.

  37. 39 Профил на информация
    *****
    Неутрално

    "Дневник," проверете информацията и излезте с опровержение , ако трябва. Ако и вие вземете да претакате лъжи, какво остава ...

  38. 40 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    ето на какво се натъкнах в този форум - интервю с Кулезич, в което се осветляват интересни детайли свързани с Китанов и филма на Командарев:
    http://www.con-text.org/forum/index.php?topic=662.0

  39. 41 Профил на какви да са ни филмите, като:
    *****
    Любопитно

    "Имам спортно сърце. Това е нещо като големите женски гърди, отначало е хубаво да ги имаш, но после изискват грижи." Това пък е едно от типичните изискани твърдения на Бойко Борисов, надеждата на българското дясно./ от същия вестник/

  40. 42 Профил на  good taste
    *****
    Неутрално

    "anything resembling good taste", боже, за кви неща говорят тези хора, тва не беха ли некви али-бали-пуртакали, дет не сме ги и .бали, р'ийш ли!

  41. 43 Профил на prosto
    *****
    Неутрално

    защо са всичките тези дълбокомислия и проникновени анализи.
    въпросът тук е прост -- верно ли е инфото по-горе или не е верно. Проверката е сашто така проста.
    Те ни лъжат, а ние се птавим на умни и начетени. Те ти люят в лицето, а ти се правиш на киновед.

  42. 44 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    макар и късно, получих отговор от Паскал Еделман, прес аташе на ежропейската филмова академия, който заяви, че само и единствено Дзифт е номиниран за наградата. софиа Филм Фест и Китанов просто си измислят.

    There are 44 films in the Selection 2008, the list of films recommended
    for a nomination for the European Film Awards 2008. Among these is the
    Bulgarian film ZIFT. The film "The World is Big and Salvation Is Lurking
    Around" is not part of the Selection 2008.
    Kind regards,

    Pascal Edelmann
    Head of Press & PR
    EUROPEAN FILM ACADEMY e.V.

  43. 45 Профил на do kritik
    *****
    Неутрално

    моите уважения, Критик. за това ставаше дума -- проверката е висша форма на доверие. Китанов лъже!

  44. 46 Профил на Журналист
    *****
    Неутрално

    Бях на представянето на филма за филма на „Светът е голям” днес. Там се случи нещо, което би вбесило махленските интриганти тип „critic”…Продуцентите на „Светът е голям” и „Дзифт” излязоха заедно и обявиха, че ще обединят усилията си за връщането на българския зрител в залите, покрай излизането на двата най-добри бг филма. За ужас на „critic” няма да има удари и интриги, а взаимопомощ. Те освен това обясниха и ситуацията около Европейските филмови награди. Китанов е помогнал много за номинацията на „Дзифт”, а понеже е бил в комисията за номинации не е имал право да номинира сам своя филм. Затова извън групата от 44 филма, определени от комисията, Европейската филмова академия е номинирала още допълнително 4 филма, между които и „Светът е голям”… Просто и ясно… Така че вместо да измисляме глупости и да търсим тайни лъжи, интриги и задкулисия, нека да се радваме, че има цели 2 добри бг филма и да им пожелаем успех… А „critic” нека да си кисне в собствената злоба и омерзение…

  45. 47 Профил на critic
    *****
    Неутрално

    Журналист, юнионизацията на българските кинематографисти едва ли ще вкара зрителите в киносалоните - това става с усилията на много повече от екипите на два филма. Ако беше поставил тук една добре написана рецензия на филма, щях да изпитам по-топли чувства към тебе. Аз не съм против филмите, аз съм против конюнктурното писане за филми. Докладни от типа "поканени сме на фестивал, поради което сме страхотни" нямат място в съвременното писане за кино, пък и е стратегия, която не лъже вече българите. Знаеш ли, че стотици филми обикалят фестивалите и умират във видеотеките? За съжаление, Дзифт не беше отличен и дори забелязан в Торонто. Не защото е лош, не защото има субтитри (това не е попречило на един куп филми да се прожектират в Америка субтрирани), а защото не е оригинален, позициониран е в географски ширини, които не са интересни за американците, навлече си феминистки гняв, и както някои критици казват, носи товара на твърде много академични цитати - което пък е гаранция, че на мен ще ми хареса, но не и на масите. За съжаление, "Светът е голям" не участва в номинациите - потвърди го в писмо ПР-ът на Филмовата академия. Ако не вярваш, пиши му и ти - адресът е на сайта им. Имам усещането, че Китанов и сие не разбират от тънкостите на европейското общуване, както и от английски - най-вероятно са недоразбрали и са побързали да се похвалят, а сега си мълчат виновно.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK