Великобритания е против предложенията за ново облагане на енергийните продукти

Включването на въглероден критерий в данъчното облагане може да повиши акциза върху някои горива с до 25%, коментира предложението на ЕК британският вестник "Дейли експрес".

© Reuters

Включването на въглероден критерий в данъчното облагане може да повиши акциза върху някои горива с до 25%, коментира предложението на ЕК британският вестник "Дейли експрес".



Великобритания възнамерява да блокира предложението на Европейската комисия (ЕК) за нова директива за енергийно данъчно облагане. Това съобщи EurActiv, позовавайки се на неназован дипломатически източник.



Мисля, че е много вероятно предложенията да бъдат блокирани, заяви европейски дипломат още във вторник ден преди официалният план на ЕК да бъде публикуван.




По време на конференция на Центъра за изследване на европейските политики в понеделник еврокомисарят за данъчното облагане Алгирдас Шемета обяви, че ще представи предложение за нова общоевропейска рамка за данъците върху енергийните продукти. Намерението на комисията е съществуващите енергийни данъци да включват два елемента в зависимост от въглеродните емисии и енергийното съдържание на конкретния продукт.


Според действащите правила за приемане на промени в данъчната политика на европейските страни обаче противопоставянето дори на една държава членка може да спре инициативата на ЕК. Решението трябва да бъде взето с единодушие, а ние няма да подкрепим нови мерки в тази област, подчерта дипломатът.


Като се имат предвид възраженията на други държави и това, че ние няма да се съгласим, е лесно да отгатнем какво може да се случи в съвета, поясни той.


Лобито на британските асоциации на автомобилистите пък характеризира предприемането на подобни мерки в момент, когато цените се покачват, като "лудост". Според тях това ще се отрази пагубно на цялата икономика.


Настоящата директива за енергийното данъчно облагане е приета през октомври 2003 г. с поредица от изключения и първоначален преходен период, припомня изданието.


Тя определя минимални нива на данъчно облагане за всички енергийни продукти на пазара, използвани за транспорт, отопление и електроенергия. Директивата обаче изключва международния въздушен и морски транспорт.


Въпреки това голяма част от мерките в предложената нова директива са подкрепяни от природозащитниците. Според холандския евродепутат от групата на зелените Бас Ейкхоут директивата е логична и много важна инициатива.


Той се обърна към страните, които обмислят да наложат вето, и коментира, че сега е моментът на истината.


Ако ще блокирате дори това скромно предложение - след всичко казано за принципа "замърсителят плаща" като основен двигател на законодателството на ЕС, - тогава е ясно, че вашите принципи никога не са били нещо повече от думи, завърши Ейкхоут.

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK