Евробарометър: Повече от половината европейци използват чужд език в интернет

Проучването е направено с извадка от 500 интернет потребители във всяка държава-членка. Интервюирани са общо 13 500 потребители.

© Георги Кожухаров

Проучването е направено с извадка от 500 интернет потребители във всяка държава-членка. Интервюирани са общо 13 500 потребители.



Въпреки че 90% от потребителите на интернет в Европейския съюз предпочитат да посещават интернет страници, които са на техния собствен език, поне от време на време 55% използват различен от родния си език, когато са онлайн. Това показват резултатите от проучване на "Евробарометър", проведено през януари 2011 г.


Над 70 на сто от българите ползват чужд език в интернет, докато 26 на сто посещават само сайтове на български език. Според анкетираните поводите за това са търсене на информация и четене или гледане на новини, общуване с приятели, както и служебна комуникация. Най-често българите си служат с английски (47%), руски (5%) и немски език (4%).



При пазаруването онлайн хората предпочитат да използват родния си език. Само 18% от потребителите на интернет в ЕС пазаруват онлайн на чужд език често или редовно, а 42% заявяват, че никога не пазаруват онлайн, когато страницата е на различен от родния им език.



До употребата на различен език най-рядко прибягват потребителите на интернет във Великобритания (15%), а най-често - в Малта, Кипър, Люксембург и Гърция (над 90%), сочи още изследването.


Цели 44% от участвали в проучването, смятат, че изпускат интересна информация, тъй като някои сайтове не са на език, който те разбират. Такъв е случаят с над половината от румънците, българите, кипърците, испанците и гърците.


Почти девет от десет анкетирани искат всички интернет страници, които се създават в техните държави, да бъдат на съответния официален национален език. Най-висок е този процент в България - 98%. Въпреки това приблизително осем на всеки десет европейци смятат, че интернет страниците трябва да разполагат и с версии на други езици.


Резултатите от проучването потвърждават, че английският е най-широко използваният език, когато става въпрос за четене и гледане на съдържание в интернет на различен от родния език. Почти половината от европейците (48%) използват английски поне "от време на време", докато само 4-6% от потребителите използват испански, немски или френски език.


Ако информацията не е достъпна на техния език, най-много (над 90%) английски език в интернет използват анкетираните в Малта и Кипър. Същото важи само за 35% от италианците, 45% от латвийците, 47% от румънците и 50% от французите.


Във Великобритания и в Ирландия, където не много потребители на интернет са посочили, че използват друг език освен родния, френският е най-широко използваният чужд език за четене и гледане на съдържание в интернет (съответно 9 и 7%).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK