Меркел: Хората от Южна Европа трябва да работят повече

Ангела Меркел

© Reuters

Ангела Меркел



Хората от Южна Европа трябва да се пенсионират по-късно и да имат по-малко почивни дни, заяви германският канцлер Ангела Меркел в отговор на критиките на германци срещу спасителните заеми, цитира ДПА.


Хората в страни като Гърция, Испания и Португалия не трябва да се пенсионират по-рано, отколкото тези в Германия, заяви германският лидер. "Всички трябва да полагаме еднакви усилия, това е важно", допълни тя.


Пред германски медии канцлерът подчерта, че различията в правилата за почивни дни също трябва да бъдат изгладени. Според нея не е възможно да съществува еврото, ако едни почиват много, а други - твърде малко.




Германия е в процес на повишаване на пенсионната възраст от 65 на 67 години в опит да намали бюджетния си дефицит. Според германското правителство тази година той ще бъде в рамките на критериите на ЕС.


Като най-голямата икономика в Европа Германия дава най-голяма част от средствата за спасителни пакети за страните в криза. Меркел обаче беше остро критикувана от избирателите, че се е съгласила на десетките милиарди евро за заеми за Гърция, Португалия и Ирландия.

Коментари (254)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1316 Весело
  2. 2 Профил на niki_rst
    niki_rst
    Рейтинг: 426 Неутрално

    аз гладен мога да си легна, но уморен никога

  3. 3 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 779 Весело

    Меркел, сега ще видиш как ще те нахрани матриала. Ще му разваляш рахатлъка, а?

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  4. 4 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    да Ви е Честито
    работа по немски - от 17 до 67 - 50 години трудов стаж и тогава пенсия, за който е останал

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  5. 5 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Ами права си е жената. Напълно права. Иначе ЕС трябва да се ограничи до южните граници на Холандия, Германия, Швейцария /която все едно е вътре/, Австрия, и Словакия. Примерно.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  6. 6 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Разгеле, една дама най-сетне да каже истината на Българите.

    Много са ви празниците и всички(а не както сега - мъжете до 63, а жените до 60) работят поне до 65

  7. 7 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    За това става въпрос! Браво на Меркел която е повече мъж от мнооого мъже политици!

  8. 8 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    До коментар [#7] от "merkel":

    меркел меркелу око не вади.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  9. 9 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#5] от "Okoto":

    Какво е особенот на Словакия?
    Словения и Чехия - да, но Словакия?

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  10. 10 Профил на Мустафанка
    Мустафанка
    Рейтинг: 1316 Весело

    Мързелът в Южна Европа е пословичен. Тук бих включил и България, макар да не можем да се мерим по този показател с гърците и португалците.

    Обаче за този мързел до голяма степен е виновен климатът. През лятото температурите са нечовешки и човек и да има желание да работи много, понякога е просто невъможно. Сиестите не са някаква глезотия, а необходимост, защото топлинните удари са не по-малко неприятни от премръзването.

    Единственото, което може да се направи в Южна Европа, в това число и в България, е драстично да се намалят почивните дни по време на по-незначителните празници. Не е приятно, но поне това зависи от нас и е изпълнимо.

    В България сигурно половин година се събират почивки по време на официални и неофициални празници и събота и неделя.

    В Гърция пък прекаляват с религиозните празници.

    Равни права за всички: това е най-крещящата неправда, защото онеправдава най-даровитите хора. Ницше.
  11. 11 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Добре че са турските гастарбайтери да бачкат за €5 на час и статистише бундесамт-а да изкарва добри резултати, добре че Меркел плати двойно на Мудис, шмудис, и останалите рейтингьори че да продава ДЦК и да лапка париците, добре че пенсионерите и мрат рано че инак щеше да вие като гръцко Σκύλος

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Надявам се дневник да направи това водеща новина. Заслужава си истински стойностните новини да се коментира ти анализират!

  14. 14 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Весело

    По-добре на колене пред бара, отколкото прав пред струга.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  15. 15 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 531 Весело

    Десен, ти от немско ли пишеш? Изкара ги за малко, че 2 с'тинки не струват...

  16. 16 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#10] от "Мустафанка":

    В Германия също прекаляват с религиозните празници.
    Тожа, което не могат да разберат германците за българските празници е съединяването на няколко празника , или празници и съботи и недели.
    Тук, ако в Четвъртък е празник, в петък се работи.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  17. 17 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Тя,Меркел ,ака знае за какви пари работим,сигурно ще каже ,че за тия пари ние даже много работим.Ама и тя, горката, може би вярва на такива като рапона ,дето разправят ,че т,ва Гърция,т,ва Хърватска са много зле в сравнение с нас.Като чуе колко е тук пенсия ,сигурно ще пита : Ама това за ден ли е или за седмица? Само дето работничката ми,пенсионерка ,не получава за цяла година толкова пенсия,колкото гръцкият пенсионер добавки за Коледа.

  18. 18 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 749 Неутрално

    По-малко празници - да. Но Меркел да се разходи из България и да прегледа некролозите - тук продължителността на живота май е по-кратка от тази в Германия.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  19. 19 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#15] от "interesen1":

    Κατσέ, двойка!
    Не че не струват. Струват доста. Италия, Испания, Франция и Германия са водещите страни в €-зоната и нищо няма да промени това.
    Проблема е, че всички се надлъгват и меркел не прави изключение.
    По-тъпото е че го прави от страна с неимоверни за останалите от зоната ниво на публични разходи. Т.е тя харчи най много без никакви съкращения, пък вика "дръжете крадеца".

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  20. 20 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    Икономически аргументи да променят културни предпоставки. Малко ми е чудно как ще стане. Пък и не е само до работа, г-жа Меркел - социалните услуги, здравеопазването, качеството на храните, администрацията (тоест специфична компетентност и отдаденост към общественото благо). Лесно е да се вкарат бачкатори във фабриките, докато оцелеят, нещо подобно на отношението към малцинствата и антиконформистите в периода 1940-1945 г. За всичко са необходими условия и стимули, за да могат хората да се чувстват и живеят, респ. трудят по-добре. А последното означава големи реформи, най-вече в Югоизточна Европа. Климатичните особености - ако могат и от тях да се абстрахират, целия свят може да заработи по немски.

  21. 21 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#14] от "Dehumanizer":

    Викаш, като ти се доработи сядаш и чакаш да ти мине?

    الرجل الكبير
  22. 22 Профил на повелителя на пуйките
    повелителя на пуйките
    Рейтинг: 8 Неутрално

    хайде гърци започвайте да работите стига германия вие давала пари за вас

  23. 23 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1395 Весело

    До коментар [#10] от "Мустафанка":

    Ами температурите в Сингапур, Хонг Конг и Израел не са хич ниски. И във Аризона също.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  24. 24 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Г-жа Меркел очевидно не разбра, че основният проблем не са почивните дни, а почивките по време на работа... Или другояче казано липсата на работа по време на работа... Докато германците не схванат този южен и балкански феномен, както и характерното балканско хитруване на дребно (дето се прецакваме тука гърци, сърби, българи и румънци дето както можем и сварим), всичките им усилия да се подобри ситуацията ще идат на вятъра...

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  25. 25 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#20] от "Читател":

    Ако мислиш, Че в Германия няма жеги, грешиш.
    Но за немските баЧкатори няма жега, няма студ, дъжд, вятър.
    Майсторът ти казва "Което не те убива, те прави по-силен" и те оставя да поправяш покрив във дъжда.
    Само англетата са толкова луди. Там ти казват - то тук всеки ден вали, ако Чакаме да няма дъжд, изобщо няма да го направим.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  26. 26 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    До коментар [#9] от "bulgarinvstranstvo":

    Ти кажи защо хората отидоха да си произвеждат колите там, а не тук. БВП/човек: Словения - 28000, Чехия - 25000, Словакия - 24 000, България - 13 000.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  27. 27 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 989 Весело

    как ви не мързи да пишете ...ооо

  28. 28 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Аз не споделям мнението на Меркел , въпреки че съм наполовина германец.

    Според мен просто нещата трябва да се правят като хората, а не да се работи много.....

    Първо трябва много да се мисли... така може да се спести излишна работа....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  29. 29 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Ей ора в Дой4ланд в последните две месеца е по-жега от България... и тревата изгоря....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  30. 30 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Аман от глупости. В България работната седмица е по-дълга отколкото в Германия. А пенсионната възраст е късна спрямо продължителността на живота.

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  31. 31 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    Тамам се будя след тежък обяд с чашка нещо и кво да видя - като че ме критикуват.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  32. 32 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 531 Весело

    Че кога господарите са работили повече от слугите, та да работим повече от тях?

  33. 33 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Весело

    Следващият призив на Меркел ще е всички южни жени да заприличат на крави, пардон, на Меркел, пардон на германки

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  34. 34 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    До коментар [#25] от "bulgarinvstranstvo":

    Първо - има културни традиции Север - Юг. Така е по цял свят, дори и в Щатите (спомни си причините за Гражданската война, 1860-1865 г.). Второ - важно е какво получаваш като стоки и услуги. Конкретно ще напомня, че наскоро излезе новина, според която има разлика в качеството на храните, които се продават в Западна Европа и същите - в Източна. Това оказва влияние върху здравето, а от там - и на работоспособността. Както и върховенството на закона и ефективната администрация (които намаляват нивото на ежедневния стрес, респ. на заболяванията, породени от него).

  35. 35 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#26] от "Okoto":

    Чехия имат традиции в автомобилостроенето. Словакия мисля също.
    Словения нямат автомобилостроене май.

    Изобщо страните от Вишеградската Четворка бяха първата вълна на разширение и успяха да се закрепят.

    Румъния успя благодарение на традициите си в автомобилостроенето, но успя и в други сектори - електроника например.

    България трябваше да се насоЧи към потребителска електроника - телефони, рутери, оборудване. там имаше възможности да успее. НО не направи нищо.

    А България няма традиции в автомобилостроенето - само последният глупак би тръгнал да прави автозаводи в България ако има други възможности.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  36. 36
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:13 на 18/05/2011 от неговия автор.

  37. 37 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Г-жо Меркел,
    Не сте права!
    На Юг много лежиме под дебелите сенки и това води до постоянни истинки!
    А както се знае, те имат лоши последици и не става да работим като вас германците толкова години!
    При сиртакито и фламенкото започват рано да болят коленете, а при вдигане на чашите пък болят след време лакетните стави!
    Моля ви, то си има причини!
    Поздрави на колегите бачкачи от Германия и им кажете, че сме солидарни иначе с тях!!!


  38. 38 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    Може и да прозвучи грозно, но Хитлер провеждал системно прочистване на немската нация от всякакъв вид инвалиди и хора с недъзи. Това е оказало благотворно влияние върху следващото поколение. И донякъде дава е отговор защо може да се търси по-висока пенсионна възраст.

  39. 39 Профил на ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Г-жа Меркел трябва да знае, че ние тук си имаме други приоритети - привилегии за ранно пенсиониране, сива икономика(вж. Тр. Трайков), източване на средства, "гласове"за изборите...
    Не че и тук няма хора, който искат реформи, но такава ни е системата.

    Oct 21st, 2010
    Отлагане на пенсионната реформа и запазване на привилегии
    Георги Ангелов
    Симеон Дянков и Бойко Борисов вчера казаха, че не искат да са като предишното правителство, да отлагат постоянно. Незнайно защо, според тях, алтернативата на отлагане е национализация – но това е друг въпрос.

    Ето, обаче, доказателства, че по важните въпроси отлагането продължава:

    1. Няма да се вдига пенсионната възраст/стаж


    2. Няма да се намалят привилегиите за ранно пенсиониране

    3. Няма да се увеличи възрастта за ранно пенсиониране

    4. Няма да се спрат възможностите за източване

    5. Няма да се спре практиката на постоянно отлагане на премахването на супер ранното пенсиониране

    6. Няма да се увеличи делът на капиталонатрупването в пенсионната система

    7. Няма да се насърчава отлагане на пенсионирането и полагането на труд след пенсиониране

    8. Прави се опит за временно замазване на проблема с вдигане на осигуровки и национализация

    9. Няма да се насърчава заетостта и бързият растеж на икономиката
    http://ikonomika.org/?p=4754

    Абсурдът има смисъл само тогава, когато не се примиряваме с него.
  40. 40 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#38] от "tonitod":

    Просто Меркел говори глупости. В Германия се работи по-малко отколкото в България , но производителността на труда е по-голяма. КОЕТО СЕ ДЪЛЖИ НА ЛИПСАТА НА 45 ГОДИНИ КОМУНИЗЪМ в половината страна (да си го кажем направо - в по-важната половина - ГДР без ФРГ сега щеше да е кръгла 0)

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  41. 41 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#30] от "Augusto Pinochet":

    Колко е работната седмица в България?
    В немските заводи 9 Часовият работен ден отдавна е нормално нещо.

    Освен това процесът на обуЧение е друг.
    С българския характер малко българи биха издържали да са ацубита 3 години. Там ти разказват играта - това са си едновремешните Чираци, за които българите знаят само от историята.
    Единственото, което имаш право да кажеш е "Я, майста. Я вол, майста".

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  42. 42 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#38] от "tonitod":

    "Хитлер провеждал системно прочистване на немската нация от всякакъв вид инвалиди и хора с недъзи. Това е оказало благотворно влияние върху следващото поколение"

    и как точно го измери това "благотворно влияние" бе, умнико? я обясни, ако може с повече подробности за методологията и препратки към съответната статистика.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  43. 43 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    До коментар [#35] от "bulgarinvstranstvo":

    Напротив. Преди време "Роувър" направи завод в България, работи известно време и си заминаха (поради недоразумения с властимащите). В Ловеч "Литекс Мотор" работи по съвместно производство с китайски производител на автомобили. Причините са в нашите хора, по върховете на властта, а не в желанията на инвеститорите (които търсят евтина и квалифицирана работна ръка).

  44. 44 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#40] от "Augusto Pinochet":

    За да не съм голословен

    "Изчисленията идват от Европейската фондация за подобряване на условията на живот и труд - организация, учредена от Европейския съюз. Открили са, че работниците в 12-те нови страни членки на съюза след 2004 година, работят значително повече от работниците в 15-те първоначални страни-членки - 40.6 часа в сравнение с 39.5 часа."

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  46. 46 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#45] от "Augusto Pinochet":

    дълга работна седмица не е същото като повече работа.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  47. 47 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#45] от "Augusto Pinochet":

    Аз на статии, които не са официална статистика ли да вярвам или на оЧите си.
    От 10 години в Германия се връзват коланите яко.
    А за Часовете - нормална работа на две смени в завод
    5.30 - 15.00 с половин Час поЧивка - през останалото време, не можеш да спреш, да не те види майстора
    15.00 - 00 :30 - втора смяна.

    Изобщо як гърЧ става - от 2001 насам - след първата криза.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  48. 48 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#46] от "jubal harshaw":

    Това е повече от вярно , но никой частник няма да те търпи да не работиш като ти плаща. Освен ако не си на държавно , но то такова почти не остана. Много са малко държавите в Европа със силни синдикати ( Гърция , Италия ) или с голям голямо държавн дял в икономиката ( Гърция , Испания , и отчасти ГЕРМАНИЯ )

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  49. 49 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Ей, хора - ако бяха в ЕС, със същите основания щяха да ревнат всички икономически тигри от Югоизточна Азия. А нито са заумирали като нас по на 60 години, нито са захленчили от многото работа, нито пък се въргалят в пари и богатство. Нито емигрират, нито си плюят държавите, напротив - градят ги с такива темпове, че вече навлизат в 22-ри век. Това е положението - нека не си завираме главата в пясъка, а да погледнем истината директно и да си направим изводите. Сега само гледайте кога ще почнат ремонтите по магистрала "Люлин"!

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  50. 50 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#43] от "Читател":

    Тук е клюЧът - квалифицирана.
    там където е имало производство, та дори и на трабант - е по-лесно да се преквалифицират оттам където е нямало производство.
    В България няма опит в автомобилостроенето - никакъв.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  51. 51 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#47] от "bulgarinvstranstvo":

    Ами тази статистика я има на страницата на ЕК. На мен лично ми се гади като отида там и не ми се търси. Ако имате желание действайте. Иначе мога да ви дам безброй статии на таи тема - не вярвам всички медии да са се наговорили

    1) http://www.lev.bg/view_article.php?article_id=19792&comments=1 2) http://www.mediapool.bg/show/?storyid=143235&p=1 3) http://www.investor.bg/news/article/68456/5.html 4) http://econ.bg/news86028/article147245.html 5) http://www.chambersz.com/a/content/view/41081/207/ 6) http://vestnika.com/novina/615083

    И така до безкрай

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  52. 52 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 749 Неутрално

    До коментар [#43] от "Читател":

    Eдинственото, за което може да послужи инвестицията на Роувър, е как да НЕ се произвеждат автомобили (стар модел, който се чупи постоянно, но пък се продава на висока цена).

    Не цъкам плюсове и минуси.
  53. 53 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#48] от "Augusto Pinochet":

    Това важи само в случаи, когато икономиката не е 100% базирана на претакане на данъци към големия бизнес и оцоцване на популацията чрез монополи. В Бг-то случаят не е такъв, тук в "големия бизнес" частници няма, има само цоцащи на държавната софра

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  54. 54 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#38] от "tonitod":

    Според твойта теория в крайна сметка би трябвало само лош матрял (кръшкачите) да е оцелял войната , а смелите са загинали.

    Като гледам дядо ми, който е оцелял 6 г. на фронта от 1939 г. до 45 г. и кат го знам как нищо не можеше да свърши (не можеше да си наготви & облече) без баба ми.... трябва да е бил кръшкач.

    И аз съм се метнал на него - кръшкач... И се оправдавам с него кат ме увикват....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  55. 55 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#48] от "Augusto Pinochet":

    В Германия постоянно стягат и държавните служители. Там може би е по-лесно отколкото в Частния сектор, но не много.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  56. 56 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Разстроено

    Още по социалистическо , западногерманци дошли да монтират нови машини в моят завод коментираха: -" Ако ние получаваме за свършената от вас работа вашата заплата - нямаше да работим , а щяхме да спим!". Още тогава за един и същи труд - говоря за началото на 80-те години , те получаваха по 10, 15, 20 пъти по-големи заплати от нас. Българските работнички за работа на три смени вземаха малко над 200 лева , ако си изпълнят нормата , а немкините за същата работа на две смени /без да полагат нощен труд/, по над 2000 западногермански марки. Така , че не на нас с тези номера другарко Меркел.
    По колко часа прекарват зад кормилото водачите на тежкотоварни камиони в Германия??? Онзи ден , шофьор на такъв камион от моята фирма потегли в 1.20часа за Румъния. Прибра се убит от умора в 17.30, но един от шефовете , вместо да го пусне да почива , го качи на друг тежковоз и го прати на още един едночасов курс...
    Това , че работодателите масово лъжат инспекцията по труда , фалшифицирайки документи за заетостта на работниците , не значи , че българите работят по-малко - напротив !!! Работят поне по 10 часа на ден , често и в събота и недяля , като официално заради осигуровките , работодателите им ги осигуряват на 4 часов работен ден за по 200-250 евро !!! В Германия безработните получават в пъти повече, а жестоката безработица и липсата на държавна и профсъюзна защита принуждава българите да работят за жълти стотинки , за това те масово емигрират !!!
    Нали ако бяха мързеливи , щяха като циганите само да лежат , крадат и чакат на социални помощи !!!

  57. 57 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    До коментар [#50] от "bulgarinvstranstvo":

    Предвид съвременните технологии в автомобилостроенето и като цяло - в индустрията, определено ниво на компютърна грамотност е достатъчна. А ние имаме опит в производството на редица машини - за армията, за селското стопанство, дори за обществените услуги - автобусите "Чавдар", електро- и мотокари. Освен компетенция, другият ключ е комисионната за управляващата върхушка.

  58. 58 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#51] от "Augusto Pinochet":

    Тук се говори за 50 Часова работна седмица.
    http://www.videoportal.sf.tv/video?id=b28dd79a-2e4d-4461-9101-4f983f046c68

    в земеделие и гори 61,1 Часа

    http://www.innovations-report.de/html/berichte/statistiken/bericht-3981.html

    самостоятелни - 49,7 Часа

    средната за наемни работници е 37,5 . Но тук се вклюЧват и заетите на непълен работен ден. Което естествено намалява средната стойност.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  59. 59 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Това за нас, българите, не се отнася. Както е добре известно, ние сме изключително трудолюбиви хора. Освен че сме една от най-интелигентните нации...

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  60. 60 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#55] от "bulgarinvstranstvo":

    Е в България държавния сектор не може да бъде наречен точно "работа" , но за сметка на това е много малък като дял от икономиката за разлика от Германия. Мисълта ми е ,че с 1-2 изключения в южна Европа се работи по-сериозно отколкото в северна . Проблемът е в ниската производителност на труда , която е следствие от т.нар. "далавераджийство" на работодателите и отказа от инвестиции. Което води до по-ниска производителност. А тя от своя страна бива компенсирана с повече работа.

    Аз лично мога да дам пример. Склад за търговия на едро (мога и име да дам , ама ще ме измодерират) - назначава 8(осем) куриера на заплата 500 лева (общо 4000). За да разнасят стоката им купува 8 карти за градски транспорт(всяка по 50 лева общо 400). Тъй като вечер стават задръствания на практика работят по 9-10 часа на ден.
    АКО ТОЯ УБАВЕЦ беше дал само 3000 лева за една стара кола , спокойно можеше да замени всичките тия работници с 1(един) на заплата от 1000 лева. От намалените разходи инвестицията щеше да се изплати за 2-3 месеца. Но във философията на българския "предприемач" не влиза даването на големи заплати и правенето на инвестиции , понеже са важни парите тук и сега. Дори и в краткосрочна перспектива не се мисли

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  61. 61 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    по добре да ги премахнат ,нацяло пенсиите ,но и да ни ти взимат пари от заплатата за пенсия. правят и здравеопазването само 4астно и така ,нема да се натоварва буджета . а за армия и полиция да пла6тат само наи богатите ,така или ина4е те са за техна за6тита и интереси

  62. 62 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#57] от "Читател":

    Не, не е достъЧна.
    Нужна е квалифицирана работна ръка, а в България е малко. Дори тези с компютърна грамотност са малко.
    Този месец бях в България. там в компютърна зала не знаят какво е скенер, какво остава за общите работници.
    Тук и последният общ работник има обща компютърна грамотност да си сглоби сам Чарковете на компа - платките да сложи, да жлезе ж ютюб, да си поръЧа билет онлайн, да си гледа порното ако щеш.
    България е много назад в това отношение - говорим за обикновени работници, които ямат дори средана гимназия (без немската абитура - матура).

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  63. 63
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 24/05/2011 от неговия автор.

  64. 64 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    аз се отказвам от пенсия и не искам да ми правят удръжки за пенсия

  65. 65 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#58] от "bulgarinvstranstvo":

    Ясно ,че има по-натоварени сектори. Аз говоря за средната за страната , която е важната. Например преди кризата имаше сектори където се работеше точно по 60+ часа (готвачи , средно и високо квалифицирани строителни работници и т.н.) , но за сметка на това заплатите бяха много високи 50-60 евро на ден

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  66. 66
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 24/05/2011 от неговия автор.

  67. 67 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#62] от "bulgarinvstranstvo":

    Всъщност и тук бъркате. В България работната ръка е доста квалифицирана. Към 2020 се очаква да имаме към 38% население до 40 години с висше образование , което поне 3-4 % над средното за ЕС и много над ниското в ЕС - като Гърция където се очакват 25-26%

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  68. 68 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2065 Неутрално

    До коментар [#62] от "bulgarinvstranstvo":

    Ти ни изкара туземци, бре. Дали впечатленията ти се градят на частното или на общото? Ако бяха толкова драматични нещата, още щяхме да сме на dial-up Интернет, вместо на LAN мрежи и 3G покритие.

  69. 69 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#67] от "Augusto Pinochet":

    Проблемът в България е структурата на икономиката , за което специално може да се благодари на всичките правителства от последните 10-12 години. Без изключение

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  70. 70
    ****

    Този коментар беше изтрит в 16:54 на 18/05/2011 от неговия автор.

  71. 71 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#58] от "bulgarinvstranstvo":така е връ6таме се с бясно темпо към роболаделския труд 50 4аса на седмица

  72. 72 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Най-важното е средата в която живееш (и работиш).

    Ако си в лоша среда - колкото и да се напъваш - резултатите ще са скромни.

    Затова трябва да се преместиш в по-изгодна среда и с минимални усилия си цар на пейзажа.... аз съм експерт в тази област... и от години изследвам тези зависимости....

    В крaйна сметка средата формира индивида.... Търсете на баницата мекото! Това е формулата за успех... Мога да ви го докажа ако трябва....

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  73. 73
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 24/05/2011 от неговия автор.

  74. 74 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#67] от "Augusto Pinochet":

    да, виждал съм колко е квалифицирана. техниЧеските мове и да са добре, но икономика например - ужас

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  75. 75
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:05 на 18/05/2011 от неговия автор.

  76. 76 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#68] от "Читател":

    Лан мрежата не ти е гаранция, Че общите работници се оправят с компютри.
    В последните години имя някакъв напредък предвид вдигането на стандарта в България.
    Общите работници в Германия имат такива öпознания просто защото са могли да си позжолят такава техника. Докато в България с 200-300 лева заплата, кой би могъл да си купи компютър.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  77. 77 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#62] от "bulgarinvstranstvo":

    Ние сме баровци. Не си сглобяваме сами компютрите, а ни ги носят вкъщи от магазина и ни питат: "Къде ще обичате да го поставим? Мониторът достатъчно голям и хубав ли е, или да изтърчим да вземем друг? Безплатен безжичен рутер ще обичате ли към конфигурацията?"

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  78. 78 Профил на vlad76
    vlad76
    Рейтинг: 583 Весело

    До коментар [#35] от "bulgarinvstranstvo":.".само последният глупак би тръгнал да прави автозаводи в България ако има други възможности."...е тук вече обиди Гриша Ганчев..

  79. 79 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#75] от "ad absurdum":

    не, малко по-нагоре

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  80. 80 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    няма мързеливи работници има некадърни работодатели и управляващ персонал, щом някой не може да използва работника добре го използва повече време примерно щото така е по лесно за глупав човек, в това ни е проблема

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  81. 81 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#77] от "Dehumanizer":

    И последните цигани го знаят това , нали ?
    В България в компютърна зала не знаеха какво е това скенер - естествено Частен слуЧай, но е факт.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  82. 82
    ****

    Този коментар беше изтрит в 18:42 на 20/05/2011 от неговия автор.

  83. 83 Профил на d.berov
    d.berov
    Рейтинг: 587 Неутрално

    До коментар [#10] от "Мустафанка":
    айде бе климата ти е виновен, ти бил ли си в Северна Европа да видиш какво е гаден и депресиращ климат? В Тайван, Сингапур, Китай, Виетнам и тн ЮИ Азиатски държави да не би да е по-студено от в Ю Европа? Нас просто си ни мързи и не ни се преработва, това е ..

  84. 84 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#78] от "vlad76":

    да, направи първо завода - да изкара 5-6 години на пеЧалба пък тогава ще видим.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  85. 85 Профил на Augusto Pinochet
    Augusto Pinochet
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#76] от "bulgarinvstranstvo":

    200-300 лева заплата в България почти няма. Средната заплата е малко под 600 лева. Нормална заплата за големите градове е 700+. Средната заплата за София е към 970 лева. Което предвид доста по-ниските разходи (100-150 евро наем ) ( 50 цента билетче в столицата , 20-30 цента в провинцията) , годишни данъци 40-50 евро , максимум , въобще не е толкова малко колкото си мислят някои хора

    http://www.youtube.com/watch?v=VNl0ThJ8uto&feature=player_embedded
  86. 86 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#81] от "bulgarinvstranstvo":

    Не съди за тия неща по млади, некадърни, и нископлатени служители в някаква си компютърна зала. Залите са вече минал етап, има бърз нет и нещата стават по друг начин - от дома, от работата. Тоест кадърните и знаещите хора няма да ги видиш в компютърна зала.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  87. 87 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#85] от "Augusto Pinochet":

    Колко пъти трябва да повторя, Че става въпрос за общи работници, без средно образование, на нивото на българските цигани.
    Може би 200 евро е ниско, но след като средната заплата е 600 евро, то минималните не са много по-големи от 300-400 евро според мен.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  88. 88 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#86] от "Dehumanizer":

    Колко пъти ще пожтарям, Че съпоставям слоеве с ниско образование.
    Ако трябва да съпоставям тези с високо - тогава биха били други критериите.
    И в Африка има такива, които са запознати с най-новите технологии, но обикновените африканци са доста по-назад, нали?

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  89. 89
    ****

    Този коментар беше изтрит в 17:13 на 18/05/2011 от неговия автор.

  90. 90 Профил на KOBOLD
    KOBOLD
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    До коментар [#73] от "ad absurdum":

    Значи аз съм фен на Насим Талеб според когото случайни събитя играят голяма роля.

    Например Германия е добре в момента защото след войната:

    1. е имало много мотивирана работна ръка (1/4 от населението са емигранти от загубените територи)

    2. американците въвеждат успещно тяхната политическа и икономическа система

    3. започва се с най-новите технологии за времето си

    Нещата са могли да се развият по друг начин... както е било преди това (Трети Райх, Ваймарска Република, Кайзеррайх)...

    Това дали си добре или не - си е изцяло относитело сравнение на фона на другите.... ако те не правят нещата като хората, а ти що-годе - тогава си тип-топ (едноокият) в сравнение със слепите

    When yields declined in silver mines across Saxony in the 16th. Century, Kobold was blamed for stealing the silver and leaving behind worthless rock.
  91. 91 Профил на ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    ВЕЧЕН ПРЕХОД!
    Рейтинг: 688 Неутрално

    "В момента около 60% от разходите за пенсии и обезщетения се финансират чрез данъци. Това означава, че много други сектори на икономиката - образование, здравеопазване, инфраструктура, остават недофинансирани...."

    http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=3470471

    Не е за майтап положението у нас.

    Абсурдът има смисъл само тогава, когато не се примиряваме с него.
  92. 92 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Четиридневките са нещо, което аз не мога да разбера. И отработването в събота също. Какво пречи да почиваме в четвъртък и да работим в петък. Пък който има отпуска, може и/или има мозък да планира отдалеч, да си пусне един ден отпуска и да си прави четиридневка. Ама не така с отработване в събота.

  93. 93
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 24/05/2011 от неговия автор.

  94. 94
    ****

    Този коментар беше изтрит в 15:11 на 24/05/2011 от неговия автор.

  95. 95 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#94] от "ad absurdum":

    Германия н е на първо место по заеми от плана Маршал нито като обща сума, нито на глажа от населението. Въпреки, Че е с най-голямо население и най-големи разрушения.
    Планът Маршал помага на Германия много повеЧе психологиЧески, отколкото финансово.
    Просто дава възможност за нов старт.

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  96. 96 Профил на tonitod
    tonitod
    Рейтинг: 1202 Неутрално

    До коментар [#42] от "jubal harshaw":

    Веднага ти отговарям!
    Голяма част от заболявания, които Хитлер е искал да "изкорени" се предават по наследство. Един от първите закони, който подписва Адолф Хитлер след поемането на властта, е законът за предотвратяване на наследствените болести у децата. В Германия са създадени повече от 200 съдилища, лекарите трябвало да докладват за пациенти, които са имали психични заболявания (включително шизофрения и депресия), епилепсия, слепи, глухи или сакати....
    Тези хора в последствие са били стерилизирани. Не са предали своите гени в новото поколение, т.е. следвоенното поколение в Германия е било относително здраво и ще натоварва бюджета на държавата с по-малко социални разходи и разходи за здравеопазване.
    А когато човек е по-здрав, той е и по-жизнен и съответно работоспособен до по-висока възраст.

  97. 97 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#96] от "tonitod":

    не си прочел внимателно - питах за статистика и методология, не за алабалистика и локуми.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  98. 98
    ****

    Този коментар беше изтрит в 21:34 на 18/05/2011 от неговия автор.

  99. 99 Профил на bulgarinvstranstvo
    bulgarinvstranstvo
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#96] от "tonitod":

    Ако беше вярно, германските лекари щяха да са безработни.
    А то внасят лекари от България

    "Dubito, ergo sum vel quod idem est, cogito, ergo sum" René Descartes
  100. 100 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Леле, колко пишат в работно време, абе някой беше писал преди няколко дни, че на много места в германия, заради кризата се работи на 4 часа или през ден!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK