До 2015 г. при катастрофа колите ще трябва да набират сами 112

До 2015 г. при катастрофа колите ще трябва да набират сами 112

© Юлия Лазарова



До 2015 г. всяка кола в ЕС ще трябва да има устройство, което да набира автоматично спешния номер 112 в случай на катастрофа, съобщи Би Ти Ви.


Идеята е да се ускори помощта за хората, попаднали в катастрофа, които не са в състояние да се обадят сами. Ако шофьорът и спътниците му са в безсъзнание, автомобилът им сам ще може да подаде сигнала на спешния телефон. Това ще става след като специални датчици установят, че колата е претърпяла катастрофа.


Прогнозите сочат, че всеки собственик на кола ще трябва да инвестира около 100 евро, за да я оборудва с новото устройство.

Ключови думи към статията:

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    Тва по родните пътища ще набира 112 непрекъснато. То влизането в някои дупки е по-сериозно от лека катастрофа.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  2. 2 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3656 Любопитно

    Според мене големият въпрос за България е - ще има ли кой да регистрира съобщението за катастрофа и да реагира своевременно? Знайно е, че "митовете" за бълг. администратор са просто отражение на действителността ...
    Ако това устройство бъде разработено и стойността му е в границите на цитираните 100 евро - адмирации!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  3. 3 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    В следващата версия на устройството, при превишение на скоростта, ще звъни директно в КАТ.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  4. 4 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1181 Весело

    А погребалните агенции и автоморгите, ще бъдат ли набирани автоматично от катастрофиралите автомобили????

  5. 5 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Е и кво, като се свърже със 112, ако нямаш GPS, който е свързан с джаджата? Онези от 112 ще знаят, че някъде в България някой се е шибнал.

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  6. 6 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1428 Весело

    "До 2015 г. при катастрофа колите ще трябва да набират сами 112"
    Ало, моля..., да няма някаква грешка? До 2015 година ли, колата ми ще набира телефони и съобщава за инцидента или става въпрос за 2115 година.То верно, че техниката се развива бързо, но чак пък толкова!!!
    В случай че сте прави нека колата сама да си плаща 100 евро за телефона, щом ще може да говори, требва и пари да може да си изкарва!

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  7. 7 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 760 Неутрално

    А ще получава ли рекламни смс-и от мобилните оператори?

    Не цъкам плюсове и минуси.
  8. 8 Профил на tralala2010
    tralala2010
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#3:"кинти"]В следващата версия на устройството, при превишение на скоростта, ще звъни директно в КАТ[/quote]
    А в още по- новата ще прави дарения директно от шофьорската сметка в сметката на МВР.

  9. 9 Профил на bati vi
    bati vi
    Рейтинг: 1464 Весело

    Голямо звънене ще падне ....

    Меня постоянно преследуют умные мысли! .. Но я быстрее ....
  10. 10 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 808 Неутрално

    коя ли компания ще се облажи с по 100 евро на човек сега , то колите вече станаха като дойни крави за пари , то не са винетки , пътни данъци , бензин , регистрации , застроховка .

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 980 Весело

    ЕСССР

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1128 Весело

    И какво ще казва като се обади на 112 - " Блъснат съм, а оня кретен водача ми лежи някъде в храстите, след като ми огъна ламарините . Намираме се нейде на майка си в ... из България / това в случай, че няма GPS и трябва да си дава координатите сам/а / Помогнете!!! "

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  13. 13 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Обажда се значи 15-годишната (среднопретеглено за родния автопарк) барака на тел.112... и почва да кълне - от гумите хикс-кратен регенерат с неравномерно изтрит грайфер през вкоравелия от студени стартове изпарител на АГУ-то, та чак до най-малкото петънце ръжда; накрая избухва в плач и иска да си запише час при автопсихолог или поне тенекеджия с диплома за филолог... А след време като нищо ще пита дали да хвърли двете сгазени пуйки в канавката и ако да, то какво да прави с мотора им!

    Всъщност идеята е добра - но пък такива идеи по пътя от осанна до разпни-го бол...

  14. 14 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "Imaginary Friend":

    Естествено и ще си преподписва сама договора

    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  15. 15 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 969 Весело

    онстар... жием го турга от дестина години... първо го продаваше за лукс и искаше абонамент... после като виде, че нема ногу балами... зе да кандардисва 911 да го ползва за имържънси... ма май още иска некакъв минимален абонамент... един вид потвърждение, че си съгласен да те следят непрекъснато...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  16. 16 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Любопитно

    [quote#7:"Imaginary Friend"]А ще получава ли рекламни смс-и от мобилните оператори? [/quote]
    А как мислиш ще се финансира джаджата ? Разбира се, и ще праща автоматично поне едно обаждане (за 1,20 включая ДДС) на всеки 5 мин, докато не подадеш писмено отказване (с електронен подпис) че не желаеш услугата да продължи след изтичане на двугодишен договор

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  17. 17 Профил на mihomen
    mihomen
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Колите ще набират, № 112 Насреща каква услуга ще получаваме, е по важно!!!

  18. 18 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1341 Весело

    Глупости некви европейски. До 2015 година дали ще има ЕС в сегашния му вид е силно под въпрос, какво остава за безумните му иницативи.

    112 телефона колко години го правиха? Три?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  19. 19 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    че то половината автопарк у нас е в постоянно състояние на разпад, сравнено със средното ниво в Европа... от сега го виждам как ще обяснявам на тия с линейките и пожарната дето идват да ме спасяват, че тя колата така си изглежда по принцип... а не от катастрофата...

  20. 20 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Абе, вие наистина не сте особено умни. Нали не мислите, че колата ще "говори"? На базата на датчици ще отчита сила на удар, сила на натиск и т.н., чрез които да сигнализира в специално създадено звено в центъра на 112, че автомобил с такова устройство на еди кое си място е катастрофирал. А на идиотът, който си мисли, че "ще се пръкне" на 15 годишната му таратайка... май няма да му отговоря. А на онзи, който се чуди какво ще стане, ако няма GPS, само ще кажа да провери коя от новите коли (сега, когато сме 2011) и колко от новите коли нямат такава система.

    Моля ви, мислете малко. Разбирам, че е трудничко с тоя капацитет, ама се напънете.

  21. 21 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#20] от "rehwaz":

    в смисъл?

  22. 22 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    Със сигурност ще визмат по 100евро след 2015г.
    И е ясно кой вече има "технологията" и е взел кредит от банките.
    Въпросът на въпросите е:
    Тия хора колко глупости още може да натворят до 2015 и има ли сила да ги спре.
    Много ми е интересно каво мислят по въпроса българските евродепутати и по-специално Кунева?
    Заявили ли са своето мнение официално?
    Би трябвало българските медии (вестници, радия, телевизии) да разчепкат тоя въпрос, ама те са заети с циците на Галена и где пръднал Трактора и Цецо.

  23. 23 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#20:"rehwaz"]На базата на датчици ще отчита сила на удар, сила на натиск и т.н., чрез които да сигнализира в специално създадено звено в центъра на 112[/quote]

    Значи ако в изблик на страст натисна жена си върху предния капак на колата нейде под "небето като от коприна", да очаквам подкрепления в близко бъдеще, казваш?
    Ако някъде ти свети червена лампичка, то може да е я заради налягането на маслото, я заради буркинафасонското ти чувство за хумор...

  24. 24 Профил на rehwaz
    rehwaz
    Рейтинг: 386 Неутрално

    Вие упорито продължавате да мислите, че това ще е задължително, както и че колата ви ще придобие ум и мисъл.
    Ако не виждате, това, поне в началото, ще е екстра, както е АБС и т.н. 2020 г. ще решат да го направят задължително. Но тогава вече ще се говори за съвсем различни технологии.

    А що се отнася до капака и мадамата ти - не бой се, няма да е така лесно да предизвикаш катастрофа, Аполоне. Пък ако успееш - поздравления!

  25. 25 Профил на Иля Муромец
    Иля Муромец
    Рейтинг: 114 Неутрално

    И не само това. Сензорите трябва да са така направени, че всяка една вибрация от удар да подава сигнал. Тогава разкритията на шофьори, избягали от произшествието рязко ще се увеличат.

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#24] от "rehwaz":

    Абе не знам кой е умен и кой не, но аз като чета статията оставам с впечатление за императивно и задължително изискване на ЕС за всички коли, а не само за новите, както на теб умнико ти се иска. Което означава, че и москвича на дедо ти ше трябва да има, иначе няма да може да си вземе техническия преглед. Което пък означава, че всички датчици и гпс и гпрс модулите трябва да са в него.
    Но според мен ще е на принципа на отворени въздушни възглавници, което ще обезмисли цялата работа за нашия регион.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#5] от "ръпончо":

    Мястото ще бъде известно (приблизително) от ГСМ клетката.

  28. 28 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#24:"rehwaz"]това, поне в началото, ще е екстра, както е АБС[/quote]

    АБС отдавна не е екстра,... но да речем, че Ваша милост е прав за останалото отчасти
    Във всеки случай на Б(ълвоч)ТВ не трябва да се вярва безрезервно! Ето малко повече и по-успокоителна яснота по въпроса:

    Crashed cars to automatically dial for emergency help
    by Daniel Mason
    08 September 2011

    All new cars in Europe from 2015 would be fitted with technology which could save hundreds of lives every year by automatically notifying emergency services in the event of a crash, under a European Commission proposal.

    Through the eCall system, on board sensors would detect a major impact and dial the Europe-wide emergency number 112, communicating a car's location, direction of travel and the precise time of the accident. The technology could also be activated manually by pushing a button.

    Commissioner for the digital agenda Neelie Kroes said: "We have taken the first step to ensure that millions of citizens will benefit from eCall, a system that can slash the time emergency services need to arrive at road accidents. eCall will save hundreds of lives and reduce the pain and suffering of road accident victims."

    The commission suggested the voluntary introduction of the technology in 2009, but uptake was slow – and the EU executive has now moved to make eCall mandatory in all new cars in Europe from 2015. Today it called on member states to ensure that mobile phone network operators upgrade infrastructure to deal with the system.

    Costing €100 per car to install, eCall would not be an invasion of privacy, the commission said, because it did not track movement but only woke from sleep mode in the event of a crash. At the moment, just 0.7 per cent of passenger vehicles in Europe are fitted with automatic emergency response technology.

    It is claimed that eCall could improve emergency service response times by 40 per cent in urban areas and 50 per cent in rural areas. The system is set to be rolled-out in the European Union plus Croatia, Iceland, Norway and Switzerland. eCalls would, like standard emergency calls, be treated as a priority, with no charges applied.

    Specifications for the upgrade of emergency response call centres so that they can handle eCalls would be introduced soon, the commission said. And a further proposed regulation would require all new cars to be fitted with the system from 2015 in order to be legally put on the market.

    Across Europe 35,000 people are killed in road accidents every year, and 1.5 million injured. Kroes said the technology could save around 700 lives each year and mitigate 70,000 injuries.
    http://www.publicserviceeurope.com/article/824/crashed-cars-to-automatically-dial-for-emergency-help

    Обърнете внимание на определени думи - new cars; be treated as a priority, with no charges applied; a further proposed regulation...

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1458 Неутрално

    До коментар [#27] от "Big Muzzy":

    Е то това приблизително става бая общо понятие, на което няма как да се разчита.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 2379 Неутрално

    До коментар [#24] от "rehwaz":
    Относно АБС.
    Не знам дали имаш опит с АБС, но аз съм виждал проучвания където 80% от шофьорите се паникьосват като им се задейства АБС-а и от там маса поражения за застрахователите основно.
    Досега АБС-е е донесъл повече загуби отколкото ползи.

  31. 31 Профил на jtd
    jtd
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Това, което съм виждал в Америка е, че при катастрофа ти звънят по телефона, за да те питат дали си добре и имаш ли нужда от помощ. Ако не отговаряш, звънят на 911 и предполагам чрез гпс те намират. Друг е въпросът, че ще намалеят значително щетите, заведени "на паркинг"

  32. 32 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    това устроиство трябва да се обслужва от мобилните оператори и като претьрпиш катастрофа по трианголациа на жисием станциите да те локализират кьде е катастрофата даже и видео образ може да се изпраща да се виждат какви са щетите в купето просто жисием производителите трябва да предлагат на пазара такьв жисием

  33. 33 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Весело

    Скоро може да поискат и в спалнята да има устройство и при креватен неуспех да звъни на 112 за помощ..

  34. 34 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Като идея е много добра...технически съм сигурен че в недалечно бъдеще ще може да се локализира катастрофата с точност от където е подаден сигнала на 112...но от там нататък е човешкия фактор...дали ще се реагира своевременно за спасяването на човешки животи или ще е един регистратор на катастрофи...

    الرجل الكبير
  35. 35 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#2] от "domakinq":

    Ами в началото може и да няма. Но с такова устройство ще бъде много лесно да се докаже в колко часа е получен сигналът, и да се види колко време е отнела реакцията.

    Fail with honour then succeed by fraud
  36. 36 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#30] от "k_":

    Е, какво толкова има да се шашкаш от АБС? Първите няколко пъти е странно като усещане, особено като набиеш по-рязко.. Аз лично съм много доволен от АБС - колата си спира като по масло
    Друг е въпроса за какъв АБС говорим, щото предполагам качеството им варира с производителите - малко или много..

    Fail with honour then succeed by fraud




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK