ЕС: Арабската пролет е най-силният отговор на 9/11

Жозе Мануел Барозу и Херман ван Ромпой

© Reuters

Жозе Мануел Барозу и Херман ван Ромпой



Арабските протести, които доведоха до свободата в Тунис, Египет и Либия са "най-силният отговор" на атаките от 11 септември 2001 г. Това заявиха вчера председателят на Европейския съвет Херман ван Ромпой и лидерът на Еврокомисията Жозе Мануел Барозу, предаде агенция "Франс прес".


По повод десетгодишнината от трагичните събития в САЩ Европейският съюз призова и за мерки срещу крайнодесните популистки партии в Европа и екстремистката пропаганда в интернет.


"Десет години по-късно хората по улиците на Тунис, Кайро, Бенгази и в останалата част на арабския свят изпратиха ясен сигнал за свобода и демокрация", казаха европейските лидери. Това е най-силният отговор на нелепата омраза и слепия фанатизъм, довели до убийствата от 11 септември, заявиха те в съвместно обръщение.




Двамата лидери изтъкнаха, че Европа ще бъде "рамо до рамо с приятелите й в световната борба срещу терористичните мрежи и техните икономически опори". ЕС ще продължи да разширява законодателните мерки в тази посока, както и да предприема инициативи за защита на транспортните системи и инфраструктурата, казаха още Барозу и Ван Ромпой.


Еврокомисарят по вътрешните работи Сесилия Малмстрьом предложи да се създаде мрежа, която да следи за потенциални нови членове на терористични групи или крайнодесни единични терористи. Тя има за цел да събере политически лидери, учители, полицаи, жертви и младежки асоциации, които да помогнат за предотвратяването на радикализацията на местно ниво. Нашата задача чрез тази мрежа ще е да се справим с терористичната пропаганда, уточни Малмстрьом.


Държавите-членки и Европейската комисия предприеха достатъчно действия срещу засилващия се радикализъм на континента, каза тя. Малмстрьом изтъкна, че традиционните законодателни мерки не са достатъчни за справяне с екстремизма.


Едно от най-големите ми притеснения е липсата на лидерство, на която ставаме свидетели днес в Европа, каза още тя. Еврокомисарят изрази и тревогата си от нарастващия брой популистки партии в страните от ЕС. Не казвам, че тези партии са преките виновни за терористичните нападения, но трябва да признаем, че те създават благоприятна среда за екстремистките възгледи, допълни тя.

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    "Арабските протести, които доведоха до свободата в Тунис, Египет и Либия са "най-силният отговор" на атаките от 11 септември."

    Това, може би, е един вид признание, че така нареченият "отговор" на атаките от 11 септември е организиран от "пострадалите" от тях.

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на StiffUpperLip
    StiffUpperLip
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Неизбежно беше, света върви напред, а не назад. И случаи като 9/11 само могат да катализират или забавят процеса, но не и да го спрат. Колкото и да врескат някои каква чест е за тях да носят фереджета, то се вижда какво искат младите по цял свят. Като дойдат тук арабски студенти пият, пушат, задирят моми и си бръснат мустаците. А забулените сови се обръщат със завист след всяка жена с къса пола, щото на тях не се полага. Естествено и прекалената свободия не е на добре, както и другата крайност, слагане на всякакви забрани и никакъв личен избор.

    "Демагогията е на върха на БСП", "партийната аристокрация е една от най-уродливите форми на обществото". Жан Виденов ви го каза.
  3. 3 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе то убаво им я подвъртяхте арабската пролет, ама прелетните пролетни птички долетяха при нас в Европата. Континента заприлича на дюнерджийница .....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  4. 4 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ай ся. Най-силният отговор досега беше войната в Ирак, операциите от това лято беха доста по-слаба работа.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  5. 5 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Поредното политКУРектно словоблудство сътворено от европейската либерастия начело с такива видни плямпачи като Ромпой.
    Е, нали трябва да си оправдаят 6-цифрените заплати.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  6. 6 Профил на Гуано
    Гуано
    Рейтинг: 688 Любопитно

    А европейското лято '11 на какво е отговор?

    У нас не само смятат свестните за луди, но и лудите за свестни
  7. 7 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1566 Разстроено

    "ЕС: Арабската пролет е най-силният отговор на 9/11"
    Такива глупави и безсмислени изказвания от страна на някакви мижитурки, избрани или назначени от някого, по някакъв скрит критерии, ме отдалечават от ЕС и европеийската идея- на която съм привърженик (((

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  8. 8 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    Много глупаво изказване, т.нар. "арабска пролет" по-скоро ще доведе до засилване на позициите на ислямистите и до още 9/11, отколкото до налагането на европейски тип демокрация в тези държави.

  9. 9 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#8] от "Yotce":

    Може и така да е, само дето това не стана по желание нито на ЕС, нито на САЩ, а си е чисто арабска работа. Обратното би било смешка.

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  10. 10 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3433 Неутрално

    ЕС изразява мнението на Мохамед Халаф поместено вчера тук, в "Дневник": Демократичните революции, които притеглиха като с магнит вниманието на световната общественост към арабския свят, означаваха катастрофа за "Ал Кайда" и за т.нар. джихадистка идеология."
    http://www.dnevnik.bg/analizi/2011/09/08/1152179_deset_godini_sled_11_septemvri_smurtonosen_udar/
    Всички разсъждения сега просто ще повторят казаното в посочената статия.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  11. 11 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Мдаа, удар-ответен удар- нов удар-ответен удар......
    Път към апоколипсиса....

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  12. 12 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 501 Неутрално

    "Едно от най-големите ми притеснения е липсата на лидерство, на която ставаме свидетели днес в Европа, каза още тя."

    А, каква липса на лидерство, не съм забелязал? "Лидерите" на Холандия и Финландия искат да превърнат южна европа в колония и да й назначат генерал-губернатор. "Лидерите" на Дания искат да се заключат зад границите си и да не пускат никой. "Лидерите" на Германия и Франция не искат да си разширяват елитното съседско клубче с престъпните българи и румънци. Ама междувременно гледат и едни на други подозрително. "Лидерство" колкото искаш.

  13. 13 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#2:"donchoquihote"]то се вижда какво искат младите по цял свят... пият, пушат, задирят моми и си бръснат мустаците.[/quote]


    По мое време комбинацията беше шкембе, бира и мокра стюаредеса!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  14. 14 Профил на truth
    truth
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "Двамата лидери изтъкнаха, че Европа ще бъде "рамо до рамо с приятелите й в световната борба срещу терористичните мрежи и техните икономически опори"
    Това изявление много ми напомня призивите от времето на СИВ и Варшавския договор да вървим рамо до рамо в борбата против капитализма и колониализма.. Как за 50 години не измислиха нови клишета за баламосване на масите, как не промениха поне малко демагогската риторика.Явно са сигурни, че действа.

  15. 15 Профил на Джон Доу
    Джон Доу
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Всичко ли трябва да го избиваме на 9/11 ? Арабите тамън това са си мислели като вдигаха революциите , дай да си отмъстим за братята американци

    All I'm gonna do is just go on and do what I feel. Jimi Hendrix
  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    "Арабските протести, които доведоха до свободата в Тунис, Египет и Либия са "най-силният отговор" на атаките от 11 септември 2001 г."

    Абсолютно съм съгласен! Така е!

    "По повод десетгодишнината от трагичните събития в САЩ Европейският съюз призова и за мерки срещу крайнодесните популистки партии в Европа и екстремистката пропаганда в интернет."

    Атентата на крайно десния терорист Брейвик доказва това! Срещу крайно десните неонацистки отрепки трябва да се действа твърдо! И тук съм съгласен с Барозу и Ромпой!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Петър42
    Петър42
    Рейтинг: 511 Неутрално

    Много точно! Защо Мубарак и Кадафи блокираха интернет?

    Защото колкото и да са те потискали диктаторите ти, обяснявайки как „Ний сме по-добре от САЩ“, вече стана елементарно за всеки да провери как живеят хората в другите държави - малко google, малко twitter, малко facebook…така че арабската пролет е win-win за арабите и за западните държави…е, някои от новоразцъфналите демокрации ще станат Чехия на арабския свят, други ще свършат като България, но важното е че поне в някои от тях има надежда за нормален живот. Това означава по-малко емигранти, по-малко напрежение…

    Очаквам да бъда наплют от консервативните „анти-комунисти“ за оптимизма си (който не е толкова и оптимизъм), наречен либераст, толераст и прочие такива скотоумия, но просто ми се гади от фашизоидните изказвания от рода на „арабските страни не си заслужават демокрацията“ и съмненията за нова световна конспирация. Възхищавам се арабската младеж, избухнала след толкова дълго потискане…

  18. 18 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Ще настане голям вой сега като Тунис, Либия и Египет кандидатстват за членство в ЕС.
    Като се замисли човек е неизбежно - те вече се ангажираха с европейските ценности, така че ще искат да се присъединят към клуба на изповядващите ги. Ама холандците, пък и българите, ще бъдат шокирани дори от идеята когато се появи.

  19. 19 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    До коментар [#8] от "Yotce":

    Точно обратното е.... именно в антидемократичните диктаторски и репресивни държави като Египет на Мубарак или монархическа Саудитска Арабия произхождат двамата най-големи терористи на Ал Кайда - Зауахири и Осама бен Ладен! И двете държави са (бяха за Египет) верни съюзници на Запада! Подкрепяйки гадни диктатори като Мубарак и Абдула, Запада си навлече гнева на местните радикални групировки.... поне в Египет този процес ще спре защото в бъдеще там ще управляват не западни марионетки, а политици които са избрани от самия народ на честни и демократични избори (надявам се)!

    Прочети тази статия и ще разбереш за какво става въпрос:

    http://www.dw-world.de/dw/article/0,,14982722,00.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  20. 20 Профил на nikodim821
    nikodim821
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Не бързайте да оценявате протестите в арабските страни с арабска пролет и че те имат нещо общо с станалото на 11,09,2001г.
    Наистина млади хора са двигателите на протестите но това е така още от Христа.Френската, октомврийската, кубинската, цветните революции през 1989г.и още множеството революции са дело на младите хора, защото те искат да живеят в един прекрасен свят. Дали ще припознаят или не нашият свят за такъв е въпрос на време.
    Ако имат нещо свързано на събитието от11.09.2001г и последвалите войни и революции в арабският свят, то е страшно, защото може да се тълкува като провокация, използвана за предизвикване на последвалите събития. Запознатите с историята знаят за провокациите от Германия срещу Полша и Белгия за да се оправдае своите нападение спрямо тях , като и тази в Тонкинския залив за Виетнамската война.
    Да се надяваме че през 21 век подобни провокации не се правят, за да се оправдае намесата във вътрешните работи на другите.

  21. 21 Профил на kodjauzun
    kodjauzun
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Лидерите на ЕС явно не следят руските медии, които описват съвсем друга "истина". Ставащото в Сев. Африка било колониална завоевателна война на Зап. Европа, а това, че се извършвала от самите им народи, било резултат от някакво омагьосване. Смяната на режимите не било в интерес на народите там, а процес на хитра задкулисна колонизация.
    Измислиха и термин "либиизация", т.е. настройване на либийците сами срещу своите многообичани сънародници, подкрепящи Кадаифа. Как са успели така лесно да ги настроят срещу своите, не се уточнява, най-вероятно са купени, затова отиват срещу куршумите.

    За руските тикви е непонятно, как може разумен човек да се опълчи на тиранията и да има мнение. Те(вече нашите подлоги-рубладжии) смятат, че през януари-февруари 97, митингуващите получаваха по 10 марки дневно, за да излизат по улиците. Иначе ако не бяха тия 10 ДМ, те щяха да си продължат да обичат другаря Виденов и благодарско да му целуват сапагите за добрите дела що сколаса да сдела.

  22. 22 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    Арабската пролет май върви към арабска зима.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  23. 23 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Весело

    "Прекалено рано е да се каже" - китайският комунистически лидер Жу Енлай (Zhou Enlai), попитан за оценката за на френската революция от 1789а.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  24. 24 Профил на minaHADJI
    minaHADJI
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    Докато международните сили умоляват правителството на Нигер да арестува всеки приближен на Кадафи, намиращ се на тяхна територия, туарегите вероятно ще продължат да изкарват добри пари от пътниците си.
    Туарегите и мистериозните конвои на Кадафи http://wp.me/p1Ike3-1W

  25. 25 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1122 Весело

    До коментар [#16] от "Иво":

    Не само срещу крайнодесните, но и срещу крайнолевите ислямофашистки комунета
    Те са още по-зле

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  26. 26 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 793 Неутрално

    арабската пролет още не е показала плодовете си както и какъв курс напред ще вървят реално тези страни , иначе то и при нас бяха големи надежди , но накрая едно нищо .Това показва колко са нетърпеливи тези от ЕС да пляснат с ръце и да кажат ето свършихме вече дайте с друго да се занимаваме , но за този тероризъм пропускат ,че те самите са виновни , кой даваше оръжия на Либия и другите , ако не Франция , Германия и други държави , които сега се тупат в гърдите , кой затваря очите и ни пробутва ислям и ни пробутва толерантности и други либерални глупости зад кулисите на които стоят големи пачки идващи от разни шейхове ?

  27. 27 Профил на uran
    uran
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    ЕС: Арабската пролет е най-силният отговор на 9/11
    ==============
    Щом го казват Жозе Мануел Барозу и Херман ван Ромпой, значи това е.

    Yet another blue planet.
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Весело

    [quote#25:"dgd"]крайнолевите ислямофашистки комунета[/quote]

    Абе вие крайно десните кретени верно сте много тъпи и невежи? Ти разбираш ли що за уникална глупост си написал по горе? Какво означава "ислямофашистки комунета"? Не съм чувал някога италианските фашисти да са симпатизирали на ислямисти, още по-малко на комунисти! За фашизма като идеология, най-големия враг е именно комунизма и социализма.... престъпния режим на Мусолини избива хиляди италиански социалисти и комунисти!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#1] от "Beyond":
    Че аз откога го пея това:
    ЦРУ и Мосад разковаха арабелите
    ЦРУ печата пари, Мосад ги харчи

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  30. 30 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1211 Весело

    До коментар [#28] от "Иво":
    Ивче, докога трябва да ти обясняваме за социалистическите корени на фашистите и на националсоциалистите? Че а вземи проуми нещо от нещата, дето четеш
    Социализъм, комунизъм, фашизъм, националсоциализъм - все едно и също. Все братя!
    Че ей сега за Либия - единствените, които атакуваха Берлускони за Либия бяха националистите от Южна Щирия - но не защото Берлускони не е прав за участието, ами защото не питал точна тях

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  31. 31 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#28] от "Иво":

    Ивче, ще ти го го обясня просто. Най-добре с пример.
    Хомосексуализмът се наказва със смърт в Иран и на много други места, където се подвизават любимите ви борци за арабска свобода и демокрация. Диванетата не са дорасли да обмислят факта, че сексуалната ориентация е нещо, с което се раждаш. Както и цветът на кожата и расата.
    Да осъдиш на смърт човек, защото се е родил такъв, различен - дали заради расата, цвета на кожата или сексуалната ориентация - това си е чиста еманация фашизъм. Затова смятам твоите братя по оръжие за ислямофашисти. Защото при исляма е достатъчно да се родиш различен, за да бъдеш осъден на смърт. Фашизъм. Сега стана ли ти малко по-ясно?
    А иначе защо са комунета? Ами елементарно е, всички се борите против гадната Америка, против гадната Европа - все бастиони на капитализъмъ.
    Иначе все натам са ви очите.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  32. 32 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 819 Весело

    Ще им се на Ром Пом Пой и барозу-бой, ще им се, гладна кокошка просо сънува... да гледат проблемите в ЕС, щото от кризи не могат се разминат и да не "изнасят" проблемите навън.... ако мислят с либийски петрол да платят дълговете на прасенцата в Европа, понеже Германия очевидно не ще да плаща, дупце ги лаже......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Весело

    [quote#30:"skara"]Ивче, докога трябва да ти обясняваме за социалистическите корени на фашистите и на националсоциалистите? [/quote]

    Няма такова нещо! Трите идеологии са много РАЗЛИЧНИ и антагонични! Очевидно имаш огромни липси в образованието си относно историята!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4179 Любопитно

    [quote#31:"dgd"]Хомосексуализмът се наказва със смърт в Иран и на много други места, където се подвизават любимите ви борци за арабска свобода и демокрация.[/quote]

    Хахаха.... що за пример е това? Иран НЕ е място за арабска свобода и демокрация по две причини! Първо: Иран НЕ е арабска държава, а персийска и второ в Иран не беше осъществена успешна революция тази година с желание на местното население за свобода и демокрация, такива успешни революции имаше в Тунис, Египет и Йемен!

    [quote#31:"dgd"]Диванетата не са дорасли да обмислят факта, че сексуалната ориентация е нещо, с което се раждаш. [/quote]

    Да Исляма, както и Християнството и Юдеизма забраняват хомосексуализма.... разликата е, че при нас в Европа има законова толерантност към тези хора (не религиозна, а законова), докато в повечето мюсюлманските държави няма такава толерантност и хомосексуализма е извън местните закони........там това се счита за престъпление, това е така! Но това няма нищо общо с фашизма!? Тук става въпрос за различни законови рамки, а не дори в разлика на религиите, просто защото повечето религии наистина осъждат хомосексуализма!

    [quote#31:"dgd"]Затова смятам твоите братя по оръжие за ислямофашисти. [/quote]

    Аналогията ти е напълно погрешна, по-горе ти обясних защо.... освен това в миналото хомосексуализма е бил забранен и в Европа и САЩ със закони, но това НЕ означава, че европейците и американците са ФАШИСТИ или ИСЛЯМИСТИ! Ясно?! Освен това аз съм православен християнин, при това положение не знам защо според теб ислямистите са "мой брата по оръжие"???

    [quote#31:"dgd"]А иначе защо са комунета? Ами елементарно е, всички се борите против гадната Америка, против гадната Европа - все бастиони на капитализъмъ. [/quote]

    Хахаха.... още един абсурден пример! Трябва да знаеш, че много хора по света мразят Америка (може би най-презираната държава в света е именно САЩ), но обикновено я мразят по различни причини.... например в Арабския свят я мразят защото чустват, че техните държави и религия са нападнати от янките (войните в Афганистан и Ирак), горенето на Корана в САЩ и т.н..... Във Виетнам я мразят защото мръсните американци избиха милиони невинни хора и защото янките искаха да окупират и разделят страната, в Латинска Америка мразят САЩ защото янките подкрепяха репресивни и кървави диктаторски режими в техните държави (Чили, Ел Салвадор, Никарагуа, Куба и много други)! В СССР и други комунистически държави мразеха САЩ поради идеологически причини, затова имаше и Студена война (сблъсъка на системите комунизъм и капитализъм)! Аз лично не харесвам САЩ заради нейната агресивна и лицемерна военна и външна политика по целия свят! Но това, че аз мразя САЩ не значи, че съм ислямист или комунист, напротив аз съм православен християнин и европейски социалист вярващ в свободата и демокрацията!

    П.П.
    Виж това, тук е обяснено защо хората по света мразят САЩ:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antiamericanism

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1316 Весело

    Ами след като вече арабските страни станали толкова "демократични", айде арабеските от Европа марш на бегом обратно по домовете, колкото може по-скоро, хахаха...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK