Проучване: Клиентите все още срещат трудности при пазаруването по интернет в ЕС

Проучване: Клиентите все още срещат трудности при пазаруването по интернет в ЕС

© Цветелина Николаева



Доставките на стоки, поръчани по интернет от друга държава, членка на Европейския съюз, като цяло са надеждни, но клиентите все още срещат трудности. Това показва проучване на подкрепяната от ЕС Мрежа на европейските потребителски центрове, предаде пресслужбата на Европейската комисия.


По време на проверка, извършена от тайни клиенти, е установено, че потребителите имат проблеми най-вече при връщането на поръчаните стоки. Причината е предоставеното в целия ЕС право на отказ.


Общо 94% от поръчките са били доставени. През 2003 г. те са били 66 на сто от общия брой. Само 1% от продуктите са били дефектни. Редица проблеми обаче са свързани с уебсайтовете, които първоначално са били подбрани за проверката като лесни за използване във връзка с продажбите по интернет.




При 60% от тях са установени неточности по отношение на доставката, плащането и възможностите за избор на език. Възстановяването на пълния размер на извършените плащания също понякога се оказва невъзможно.


"За потребителите е важно, след като са направили поръчката си, доставката на закупените по интернет продукти от друга държава в ЕС да бъде надеждна и ако нещо се обърка, да имат лесен достъп до ефикасни средства за защита в цяла Европа", заяви еврокомисарят по здравеопазването и защитата на потребителите Джон Дали. "Все още са налице пречки, които ограничават избора на клиентите и подкопават доверието в единния пазар", призна той.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK