Проучване: Клиентите все още срещат трудности при пазаруването по интернет в ЕС

Проучване: Клиентите все още срещат трудности при пазаруването по интернет в ЕС

© Цветелина Николаева



Доставките на стоки, поръчани по интернет от друга държава, членка на Европейския съюз, като цяло са надеждни, но клиентите все още срещат трудности. Това показва проучване на подкрепяната от ЕС Мрежа на европейските потребителски центрове, предаде пресслужбата на Европейската комисия.


По време на проверка, извършена от тайни клиенти, е установено, че потребителите имат проблеми най-вече при връщането на поръчаните стоки. Причината е предоставеното в целия ЕС право на отказ.


Общо 94% от поръчките са били доставени. През 2003 г. те са били 66 на сто от общия брой. Само 1% от продуктите са били дефектни. Редица проблеми обаче са свързани с уебсайтовете, които първоначално са били подбрани за проверката като лесни за използване във връзка с продажбите по интернет.




При 60% от тях са установени неточности по отношение на доставката, плащането и възможностите за избор на език. Възстановяването на пълния размер на извършените плащания също понякога се оказва невъзможно.


"За потребителите е важно, след като са направили поръчката си, доставката на закупените по интернет продукти от друга държава в ЕС да бъде надеждна и ако нещо се обърка, да имат лесен достъп до ефикасни средства за защита в цяла Европа", заяви еврокомисарят по здравеопазването и защитата на потребителите Джон Дали. "Все още са налице пречки, които ограничават избора на клиентите и подкопават доверието в единния пазар", призна той.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Проблеми при пазаруването онлайн винаги ще има. Който иска евтино, трябва да поеме определен риск.

    Тези пък откриха топлата вода!

  2. 2 Профил на Darth Чебуратор
    Darth Чебуратор
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#1] от "Тиква Кратунка":

    Зависи от конкретния търговец. Аз и от Китай пазарувам онлайн понякога и се е случвало да получавам и грешна, и дефектна стока. Не съм имал проблеми ни с връщането на стока, ни с пари. Всичко зависи от отношението към клиента, това е факторът, който печели клиенти.

    Но като гледам оплакванията в статията не са особено сериозни и както е обичай на документите на ЕС се прави от мухата слон.

    Отново в бан за "нарушение" на прогербаджийската агитпроп линия на "Дневник"
  3. 3 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Мне знам, аз не съм връщал стоки, но за връщане на пари винаги са били точни, ако се забави стоката или се загуби. Проблемът ми е в Български пощи - много рядко не съм имал проблеми с доставката навреме, не ме уведомяват, че е пристигнала и т.н. Освен това измамници наистина винаги ще има, въпрос на защита от съответния сайт, трябва да се чете по-внимателно

  4. 4 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#2] от "пeдведь сибирьский":

    Именно - не особено сериозни проблеми, които надали ще изчезнат напълно





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK