Брюксел започва детайлно разследване на преструктурирането на БДЖ

Брюксел започва детайлно разследване на преструктурирането на БДЖ

© Анелия Николова



Европейската комисия започна детайлно разследване на плана за помощ за преструктуриране на българската държавна железопътна компания БДЖ, предаде пресслужбата на институцията. Брюксел има съмнения дали този план е подходящ, за да се възстанови дългосрочната жизнеспособност на дружеството. Друг въпрос е дали планът съдържа достатъчно мерки за гарантиране на собствения принос на дружеството към разходите за преструктуриране, както и мерки за компенсиране на нарушаването на конкуренцията.


Започналата процедура позволява на заинтересованите трети страни да изпратят своите мнения за мерките, които са предмет на разследването. То означава, че Брюксел събира необходимата информация за плана за помощ, като поне за момента не става въпрос за започването на наказателна процедура срещу България.


През май 2011 г. България уведоми Еврокомисията за увеличение на капитала на БДЖ в размер на 550 млн. лв., което трябва да бъде предоставено на шест транша през периода 2011 - 2016 г., припомня пресслужбата. Тази мярка трябва да помогне за преструктурирането на дружеството, "което от няколко години е в затруднено финансово положение, а именно чрез изплащането на някои от неговите задължения".




"Според представения от България план се очаква през 2012 г. да се възобнови жизнеспособността на дружеството чрез увеличаване на капитала, въвеждане на мерки за намаляване на разходите, продажба или бракуване на част на подвижния състав, както и съкращаване на работната ръка", отбелязва Брюксел.



По информация на Брюксел БДЖ извършва услуги както за превоз на товари, така и за международен пътнически железопътен превоз. Дружеството осигурява 80% от вътрешния товарен транспорт и 100% от превоза на пътници.

В края на миналата година Еврокомисията временно одобри публично финансиране в размер на 249 млн. лв. за дружеството, тъй като неговото внезапно закриване би предизвикало големи смущения, както и за да даде възможност на България да представи план за преструктуриране, гарантиращ неговата бъдеща жизнеспособност. Помощта обаче не бе предоставена.


Според Брюксел има редица съмнения за плана за преструктуриране, представен през май. Това включва и колебанията за жизнеспособността на дружеството, защото в плана липсват няколко елемента от съществено значение. Като пример за съмненията Еврокомисията посочва дали дружеството действително ще бъде жизнеспособно, ако съдържащите се прогнози по отношение на приходите се окажат прекалено оптимистични.


Освен това България не е предоставила доказателства, че приватизацията на дъщерното дружество на БДЖ за товарни превози ще бъде достатъчна, за да компенсира нарушаването на конкуренцията, или че това ще представлява подходящ принос на дружеството към разходите за преструктурирането му, тъй като сроковете и резултатите са несигурни.


Отписването от държавата на дълговете, натрупани от БДЖ преди присъединяването на България към ЕС през януари 2007 г., може да е съвместимо с правилата на ЕС за държавната помощ, отбелязва Еврокомисията. До момента обаче България не е предоставила необходимите пояснения, позволяващи извършването на подходяща оценка.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 579 Неутрално
  2. 2 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    Преведено на синдикатски, това означава, че на държавата ще и е трудно, ако не и напълно невъзможно да подпомогне БДЖ с пари или поемане на дълг, отделно от факта, че за това пари в бюджета няма. Сиреч БДЖ ще трябва да излезе на плюс със своите си средства, което означава масивни съкращения на разходи. При 85% разходи за заплати, това означава само едно. Съкращения на персонал.

  3. 3 Профил на ivailo sergiev
    ivailo sergiev
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Задълбочено разследване е нужно,имайки в предвид кой ни управлява.

    IVONIV
  4. 4 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Абе, верно не е по темата! Но защо никой не говори, че Топлофикация има към милиард дългове, при такива фантастични цени на парното! Интересно, там нито реформи, нито преструктуриране се налага! Аз лично бих предпочел, да я има БДЖ, въпреки, че ползвам малко и от двете услуги!

  5. 5 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 528 Любопитно

    Безсмислени заплахи от Бр-л. Нали за увеличаване на Безработните в Бг никой в София или Бр-сел не му дреме.
    Какво тогава, какво значение има... "помощта" за фалита на де-же-то

  6. 6 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    [quote#2:"Делян Делчев"]невъзможно да подпомогне БДЖ с пари[/quote]
    А, интересно, немските или френските железници на печалба ли са!

  7. 7 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 528 Разстроено

    Това много е притеснително: "По информация на Бр-л, БДЖ извършва услуги както за превоз на товари, така и за международен пътнически железопътен превоз. Дружеството осигурява 80% от вътрешния товарен транспорт и 100% от превоза на пътници."
    В бг нямаме ли велосипеди, самолети С-фия Варна, автобуси, мартшрутки... Как така 100% от превоза на пътници !?!

  8. 8 Профил на aardvark
    aardvark
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivailo sergiev":

    Задълбочено разследване е нужно без значение кой ни управлява.

    Също така, как така се предлагат мерки за спасение на БДЖ без доказателства, че те ще спасят БДЖ? В МФ няма хора, които да правят финансови анализи ли?

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4478 Гневно

    ще уволнят хората ама ЩЕ СПРЕ ЛИ ТОВА ГОЛЯМОТО ИЗТОЧВАНЕ И КРАЖБИТЕ С МИЛИОНИ !?!?!?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Не съм съгласна ,че е Изгубена кауза.Ако строим жп линии успоредни на тръбите НБУКО и потока, но за това се иска
    Едно качество,да спечелиш Уважение и Доверие,народите да те одобрят.

  11. 11 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1313 Неутрално

    До коментар [#6] от "ban":

    За френските не знам, ама немските със сигурност НЕ са на печалба . Ама те могат да си позволят да поддържат този отрасъл. Въпросът е дали ние можем....... И защо се допусна да се стигне до тук? Предишните и по-предишните парцалеси къде блееха , че не взеха мерки......

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  12. 12 Профил на feniks78
    feniks78
    Рейтинг: 422 Весело

    Брей, Боце ще получи мускулна треска на мозъка,всички искат пари,пък той свикнал само да взема.........

  13. 13 Профил на de40
    de40
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Проблемът с БДЖ е много по-дълбок и сериозен от лансираното в медиите. Изненадан съм, че тук не е цитиран УНИВЕРСАЛНИЯТ ИКОНОМИСТ Ангелов от Отворено общество, който разбира всичко - от БАН и ВУЗ до БДЖ и животновъдство!?
    Режем и мажем без да отговорим на въпроса - КЪДЕ СА ПАРИТЕ?
    Не че съм подозрителен - но, нещо не е наред.

  14. 14 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Синдикатите да са готови за по-големи съкращения от 200 души , трябваше да стане това мнооого по-рано !

  15. 15 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    [quote#11:"ARRI"]Въпросът е дали ние можем....... [/quote]
    Аз като гледам, май нищо не можем да си позволим, общо взето бананова република, без банани и с много пазачи!

  16. 16 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Любопитно

    Да бяхте турили снимка на Ядрена експлозия или убийството на Кадафи...
    Аман от простотия.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  17. 17 Профил на Elmo
    Elmo
    Рейтинг: 423 Неутрално

    Докато всички дружно гледахме как ромите замеряха влаковете с камъни като кроманьнци,като потегляха товарните композиции тръгваха с 2-3 вагона по малко и в движение разтворавха наша стока,да нашата натоварена с продукцията за внос или износ,вие си гледахте и нищо не правехте.Какво правеха правоохранителните органи и властоимащите?Какво правеше великият ни съд?Едно нищо,чакаха БДЖ да се разпадне,докато назапад железницата се възражда и носи печалба то тук всичко е наобратно като че ли живеем в една лошо написана приказка.До кога така дами и господа?Докато изчезнем от картата на Блаканите ли?

    Elmo
  18. 18 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Брюксел започва задълбочено разследване на преструктурирането на БДЖ, означава само едно - ТОЗИ ПЪТ ДАЛАВЕРАТА НА ТАРИКАТИТЕ НЯМА ДА МИНЕ.

  19. 19 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 626 Весело

    От Пловдив съм и често пътувам с мотрисния влак П-в--Асеновград.
    Познавам добре гарата в Асеновград:
    1. В тези кризисни времена тази гара бе облицована с най-скъпа американска облицовка отвън.
    2. Щат - 1 н-к гара, 2 билетопродавачки с шеф(??)(да им изписва тонер и хартия за принтера), 3 служителя на отдел Колети (изпраща по 1 колет средно седмично?) и един бачкатор (и той не знае какво работи). Общо 1+3+3+1 = 8 души.
    В мотрисата има 2 кондуктора.?? при 20-30 пътника, от които 80 процента са ученици с карти.
    3. Работа - има 10 пътувания до Пловдив ( на час).

    Предложения:
    Н-к гара се заменя с семафор. Няма какво да размахва пръчка. Все пак сме в 21 век.
    Всичките 3 билетопродавачки се заменят с един простичък билетен автомат.
    Учениците си купуват карти от Пловдив.
    Отдел Колети се закрива поради липса на печалба.
    Бачкаторът остава обаче за поддръжка.
    Ето как от 8 станаха на 1 служител.
    Това е само малка крайна гара.
    Иначе сценарий Кремиковци...
    Sorry, no money.

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  20. 20 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 579 Неутрално

    май Боко ще трябва да действа с БДЖ, както "любимият" му Костов с Кремиковци. Колкото и да бягаше 2 и половина години от този камък, май и той ще се овъргаля с мръсотия по приватизация (или ликвидация). Друго си е да се биеш в гърдите - ние сме най-чистата партия, незасегната от далвери в управлението.

  21. 21 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Любопитно

    Проблема на БДЖ, е проблем на властоимащите... Лесно е да се прехвърля топката на трети лица. Да не бягат от отговорност. Управлението на БДЖ е тяхно, с техен министър, с техен генерален директор и тн и тн.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  22. 22 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    [quote#17:"Elmo"]гледахме как ромите замеряха влаковете с камъни[/quote]
    Да, докато циганите засипваха с камъни новите влакчета, докато във влака мирише по-силно от тоалетните, на 10 сантиметра от линията, къде е тук министъра и полицията! Къде е държавата!

  23. 23 Профил на gtr
    gtr
    Рейтинг: 423 Неутрално

    [quote#3:"ivailo sergiev"]Задълбочено разследване е нужно,имайки в предвид кой ни управлява.[/quote]
    Винаги влизам във форумите с мисълта да прочета и науча нещо,което не знам.От цитата ти изглежда знаеш нещо,което аз не знам,би ли споделил?

  24. 24 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    жалка история! пак някой отвън идва да ни оправя...зле сме!

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  25. 25 Профил на kki
    kki
    Рейтинг: 517 Неутрално

    шефовете на БДЖ са много зле. Първо, вместо да организират оптимално задачите на работниците, те искат да съкращават хора, т.е. гледат другите, а не себе си. Та нали точно те докараха БДЖ до сегашното му положение - значи трябва да съкратят първо себе си. Да си седнат на задниците и да поработят малко - да автоматизират бариерите и стрелките на първо време. Така работниците, които взимат заплати за вдигане на бариери и местене на стрелки ще могат да бъдат пренасочени да вършат нещо по-симслено. Също така да не дават милиарди за нови вагони (те си мислят, че вагоните определят качеството на услугата, или поне така каза шефа на БДЖ в интервю за телевизията преди 2 дена), а да изчислят ефективността на всяка линия, да направят план за поддръжка и внедряване на нови технологии и да преосмислят целия процес на управление на БДЖ. После вече може и да има развитие, но да започват със съкращаване на персонал е най-тъпото, което могат да направят. Това показва, че шефовете или са си бъркали в носовете по време на лекциите в университета или са си купили дипломите.

  26. 26 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Разстроено

    До коментар [#19] от "07":

    Ти какво работиш да те питам и да предложа на шефа ти съкращение... То не останахме хора работещи по този еврейски начин на печалбарство. Навсякъде оптимизации и съкращения, в същото време да си търсим нова работа. Питам аз, къде?

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  27. 27 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2697 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivailo sergiev":

    Ти като пишеш,даваш ли си сметка,това проучване,до какво ще доведе?!
    Държавата предвеждаше 2 000 души съкращения.След проверката ще станат 1/2 от служителите,или около 6-7 000 !

    Ама трябва да сте против!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  28. 28 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Еврокомисарят по транспорта Сийм Калас поне 40% от бюджета за транспорта да отиват за железници. Хората са наясно в кой вид транспорт ще излиза на по-водещо място занапред.
    Причината влаковете да са приоритет далеч не са само екологични. Европа и светът се готвят за световна петролна криза. Докато железопътния транспорт печели битката с авиобизнеса в Европа, в България влаковете неуспешно се конкурират с автобусите.

  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2954 Любопитно

    [quote#2:"Делян Делчев"]85% разходи за заплати[/quote]

    ???????????
    Това от къде го взе?

  30. 30 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Любопитно

    Някой от вас да е на трудовата борса случайно?
    Да цъка минуси е така, защото си няма друга работа?

    П.С: "Внимавай какво си пожелаваш, да не ти се сбъдне..."

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  31. 31 Профил на gtr
    gtr
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#25] от "kki":

    Напротив,сега има шефове,които за пръв път се канят да правят шокови реформи.Имам познати,които ми се хвалеха,че нафтата от БДЖ е най-хубава,минава през няколко филтъра в локомотива и след това се източва,колите им летяха на пътя.

  32. 32 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#20] от "moreto":

    Той вече се овъргаля - с абсолютно ненужната приватизация (при това на тъмно) на Булгартабак.

  33. 33 Профил на Шапчица
    Шапчица
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    [quote#7:"interesen1"]100% от превоза на пътници." [/quote]

    Верно?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  34. 34 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Весело

    До коментар [#31] от "gtr":

    Говориш пълни глупости... Вервай ми. Карай си с котелно гориво, и или керосин от тази прехвалената на БДЖ...
    Защо ли обръщате внимание само на слухове, като в детска градина сте.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#29] от "xm...": Може би от тук:.."Средната заплата в "Български държавни железници" ЕАД е стигнала 835 лв. през 2009 г. при 798 лв. за предходната година. Само за година общият фонд "Работна заплата" се е увеличил с 5 млн. лв. и е достигнал 85 млн. лева".
    http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=9972&sectionid=3&id=0000601

  37. 37 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1313 Неутрално
  38. 38 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 424 Гневно

    До коментар [#19] от "07":

    Напълно съгласен!

    Също така и съкращения за подкупените кондуктори! Всеки, който е пътувал през Ихтиман за София или обратно знае за какво говоря. Масово без билети:

    http://www.youtube.com/watch?v=r5DyuIGgTJw

    Та съкращения и за тия хрантутници. Лоялните безработни чакат! А циганина, с колелото до София!

    Още. Някой ще ми обясни ли нуждата от експресен влак до Кулата, в който пътуват 3-ма човека? За справка, Кулата е едно гранично село, което ако не беше гранично никой нямаше дори да го знае? Хубаво, нека има, а защо Петрич да няма? Преди да напраскате минуси се качете във влака от и до Кулата за да видите колко хора има в него.

    Сточните гари, които са пълни с отдавна излезли от употреба пътнически и товарни вагони, за които се плащат такси или данъци? С метлата и на боклука!

    Ето такива неща и още хиляди като тях са другите проблеми освен "обществото" в администрацията! Ето там трябват промени, а не съкращаване на работници, които са посветили живота си на тази професия! Или пък спирането на 150 влака барабар с поскъпването на билета? Пълни глупости. Никой не мисли трезво в тази администрация - НИКОЙ !!!

    А на работниците им правя едно голямо ЕВАЛА - със протеста си от 8 до 16 часа всеки ден, те ще покажат какво на практика ще се случи със спирането на въпросните 150 влака. Еми и да стачкуват и да не стачкуват, няма да има влакове, които да обслужват линиите по това време. Рай за циганите да гепат някоя релса, после гледайте какво става по новините: "Влак дерайлирал заради извадени релси". После ще се тюхкат и ще се вайкат, ще мрънкат за преструктурирване на ограбените линии, та пак пари наливане, задължения, простотии.. Пак на наш гръб... Тях ги интересуват само парите, които така или иначе усвояват само те, а не компанията. Никой не го е еня какво ще стане с инфраструктурата ако остане безлюдна.

    Но дали някой от тъпата им администрация поглежда по-надалеч от банковата си сметка и не осъзнае какво ще стане? Никой не го прави... затова да фалирва по-бързо та да свършва тази бавна агония и БДЖ да става частно!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  39. 39 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#2] от "Делян Делчев":
    [quote#2:"Делян Делчев"]Преведено на синдикатски, това означава, че на държавата ще и е трудно, ако не и напълно невъзможно да подпомогне БДЖ[/quote]
    ----------------
    Преведено на човешки, това означава че рапонското правителство вече май неправомерно е подпомагало БДЖ и сега работниците ще го отнесат, да?

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  40. 40 Профил на gtr
    gtr
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#34] от "Tuco":

    То само нафтата да беше,иначе благодаря за съвета.Скоро сгащиха един работник изнасял от години медни елементи в сак от ремонтно депо в Слатина.Това ебило с години и не е единствения,представям си началниците как са изнасяли,за да си траят за работниците.И всеки казва,че имал семейство,та затова изнасял.

  41. 41 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 424 Весело

    До коментар [#27] от "lz2":

    Ама ще бъдат от администрацията, не от работниците.. надявам се!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  42. 42 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Весело

    До коментар [#19] от "07":

    Аз теб лично те сменям с РОБОТ и с останалия излишък от твоята заплата отивам и си купувам РАКИЯ и пия и пия ли пия с кеф, че не си на работа.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  43. 43 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Любопитно

    До коментар [#40] от "gtr":

    Така е, но според теб защо го правят тези недобросъвестни работници това, за кеф ли?. Не оправдавам никого за кражби и т.н, аз съм против това. Вярвай ми.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  44. 44 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    А вчера някой тука обясняваше, как държавата всъщност нямала никакви разходи свързани с БДЖ! Ма къ щяло да има нЕк'ви разходи. То на разходите за капитал, разходи ли му викаш!
    Тука обаче възниква въпросът - Коя е конкуренцията на БДЖ, за която се е загрижил Брюксел? Не ще да е някое друго Ж, дето не е БД.
    И отново стигаме до най-големите душмани на БДЖ още от времето на Вили Бец.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  45. 45 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Преведено за пишман-икономистите - Брюксел не харесва плана за ликвидиране на БДЖ и иска поне някакъв вариант тези пари, които биха влезли в компанията да не потънат от назначените от Боко тиквата пишман мениджъри.
    Преструктуриране, драги ми пишман-икономисти, не означава съкращения. Означава БДЖ да заработи ПАЗАРНО, а не да се съкращават хора, за да се икономисва от ФРЗ. Това означава например управлението на товарните превози в Северна България да се преместои от Грозна Оряховица, където 200 човека обслужват един завод за захар и си бъркат в дупките от скука, във Варна, Русе и Бургас, които са товарообразуващи центрове. В момента там БДЖ практически го НЯМА, а от това се възползват частните превозвачи (което не е лошо от гледна точка на конкуренцията).
    Правете разлика между истински реформи и безогледно сечене на глави. Ако трябва да се махат хора, нека първо УС на БДЖ да си подадат молбата за напускане първи. Това абсолютно ще компенсира като финансов ефект съкращаването на 2000 обикновени железничари.

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    Е хайде! Специално за чувствителните уши на счетоводителите да се поправя. Разходът за капитал е инвестиция, ама когато трябва веднага след това да си обезцениш съучастието заради натрупани загуби, както е в случая, това се случва през отчета за всеобхватния доход, така че ... просто им го съкратих малко.
    Извинявайте господа счетоводители.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    [quote#6:"ban"]А, интересно, немските или френските железници на печалба ли са! [/quote]

    За френските не знам но немските обикновено са на печалба. И това е така от както Кол ги преобразува от държавна структура с огромни дефицити в акционерно дружество на пазарен принцип. Е, от тогава имаше големи оптимизации и съкращения и железниците вече не са средство за създаване изкуствено на заетост или със социални функции, но затова пък са едно сравнително ефективно дружество...

    http://de.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn#Kennzahlen

  48. 48 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 707 Неутрално

    До коментар [#6] от "ban":

    Ами според Уикипедия са на печалба.
    Имай предвид, че нашите при около 100 млн. държавна субсидия излизат на 50млн. загуба и основният им приход е държавната субсидия

  49. 49 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Незнам по какъв начин българите са накарали Сибирската мечка(Русия)да започне война навремето за нашето освобождение но НАЧИНА Е БИЛ ВЕЛИК.
    Търся го по книгите,естествено изтрито
    за поколенията само едно "Под Иго" на Вазов,като подхвърлено дете,не е това истината.Има много да подсмърчате пред вратите на шенгенска Европа.

  50. 50 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1329 Любопитно

    До коментар [#26] от "Tuco":

    Господине,
    напоследък редовно ходя до Виена и Австрия.
    Билетопродавачки, дето цял ден си бъркат в носа - йок.
    Билети за влака си ги купуваш онлайн.
    И въпреки това безработицата им е по-ниска.

    Влаковете им са чисти, с контакти, в които можеш да си вкараш зарядното на лаптопа.
    И там им дотират железницата, ама явно могат да си го позволят.

  51. 51 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 424 Неутрално

    БДЖ, Топлофикация и Български пощи са абсолютен тумор за обществото и икономиката. Не е вярно обаче, че не могат да съществуват, да се управляват добре и да печелят като държавни. Реформите са страшно закъснели - те още не са почнали де, но.. може да е прекалено късно и невъзможно въобще да функционират - което си мисля, че ще стане.
    Няма нищо прозрачно в управлението им, а точно като държавни, като ядящи от бюджета дружества, трябва абсолютно всичко да се вижда за всички. И най-важното - няма отговорни за нищо, което се случва там.. Откраднати вагони - кой поема отговорността за щетата - никой, изгубени колетни пратки - не можеш да намериш изобщо кой отговаря за това, за топлофикация няма смисъл да се говори....

  52. 52 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    [quote#45:"KTPK"]Преструктурране, драги ми пишман-икономисти, не означава съкращения. [/quote]

    Точно обратното, драги... Ако беше прочел статията щеше да рзбереш че отговорните хора в Брюксел не са готови да търпят повече държавата ни да налива пари в едно абсолютно безперспективно предприятие, което е постоянно на загуба и е абсолютно неконкурентноспособно дори на автобусния транспорт въпреки страшните цени на бензина. И което е такова, защото служи за изкуствено създаване на заетост на няколко хиляди души, работи съответно с технологии от преди ВСВ и изпълнява социални функции.
    Това значи или БДЖ да се реформира така че да стане едно модерно железопътно дружество, а това значи да се съкрати половината перонал, всичките нерентабилни малки линии, да се вдигнат цените на билетите и да се подобри качеството на услугата, или ако не - да се оправя както може само. Това значи Фалит. Capisci?

  53. 53 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1285 Неутрално


    Никой вече ни няма доверие, че можем да преструктурираме нещо, без нищо да променяме. Просто при нас освен съкращения, за друго не се говори.

  54. 54 Профил на mechopuh
    mechopuh
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#2] от "Делян Делчев":

    100+

  55. 55 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 844 Весело

    Абе виждат, че нашите управници не са вчас и искат да ударят едно рамо.... още повече се заговори за приватизация, купуване на нов подвижен състав и брюкселските зелки "заподскачаха" за плячка, нали и те души носят...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  56. 56 Профил на vladimiryamaliev
    vladimiryamaliev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е проблема в Дянков. Липсата на ред и дисциплина са ни проблема.

  57. 57 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 844 Весело

    [quote#2:"Делян Делчев"]Сиреч БДЖ ще трябва да излезе на плюс със своите си средства, което означава масивни съкращения на разходи. При 85% разходи за заплати, това означава само едно. Съкращения на персонал.[/quote] само изглежда така, съкращаването на персонала драстично означава заменянето на останалите на работа с по-квалифицирани хора, което значи по-добре платени и замяна на Маршрутната Сигнализация с по- квалитетна, което значи пак пари, много пари и то веднага, щото знаем как реагира народа на запален вагон ....
    От мене да знаеш, няма нещо по евтино от български работник, преди да го съкратиш помисли дали не се минаваш яко...
    Това го разбират даже брюкселските зелки, затова и натопорчиха опашки.... и се набъркват в процеса на преструктуриране....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  58. 58 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#2] от "Делян Делчев":

    Има много по-елегантни начини държавата да помогне на БДЖ.
    Например:
    Изравняване на таксите за преминаване на ТИР-ове по българските пътища и особено магистрали с тези в съседните нам държави.
    Защо не са го направили досега ли ... Ами едно време му викаха корупция и шуробаджанащина, сега май го понижиха до лобизъм.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  59. 59 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Нама да има заем и разрешение за държавна помощ за БДЖ, докато не се постигнат параметрите за производителност на едно лице съпоставими със Словашките железници ( за подробности Стенограма на Комисията по транспорт на НС от м.7 2011г).
    Всичко друго са приказки на пазара.

  60. 60 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#52] от "antikommunist":

    Мда. Само че същата тази държава харчи твоите и моите пари за да строи инфраструктура за същите тези автобуси, а не се ентусиазира от подмяна и ремонт на железопътните трасета.
    Не бъдете толкова крайни в мненията си! Монетата винаги има две страни (най-малко).

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  61. 61 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#39] от "wreck":

    Провери пак в статията, помощта е била отредена за периода 2011-2016-та, и бе обвързана със Световната банка. Така че съгласен съм, че поведението е рапонско, но работниците не го отнасят заради него, тъй като то още не се е случило. Те го отнасят защото правителствата в България в последните 20 години правят чудеса от храброст да пипат с перце държавните сегменти имащи най-голямо количество работници - образование, армия, мвр, бдж и т.н. Но с това проблемите не изчезват, а решаването им се отлага. В резултат натрупването става огромно и много хора го отнасят изведнъж. Ако реформите в БДЖ наистина бяха започнали да речем преди 15 години, можеше никога да не се наложи да уволнят и един човек, поради естественото текучество, и можеше БДЖ сега да може да кандидатства по оперативна програма транспорт и да се модернизира за сметка не на българският данъкоплатец. Но както забелязваме реформи не е имало, нямаше и тази година, и сега ножа не е точно опрял до кокала, по скоро почти го е прерязал, та всичко това дето не се прави 15 години, ще трябва да се направи на веднъж за 2 месеца, и стреса ще бъде огромен.

  62. 62 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    БДЖ досега е била яко на субсидии и яко на заеми. Еми не може и на двете... Краденето си има край....

  63. 63 Профил на nilak
    nilak
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#19] от "07":

    1во.Автоматизацията на труда е прекрасно нещо, но ако не е на 100% винаги ще има гладуващи и потърпевши.
    2ро. Лелките да предположим, че ще си намерят работа на някоя и друга лафка, но другите 5 човека учили и стажували дълги години, какво?Ще се пенсионират ли? Много е лесно да съкратиш някой, не защото не си върши работата, а защото трябва да му се плаща.
    и
    3то. Мислиш ли, че заплатите на тези 7 съкратени души, ще отидат по предназначение за стабилизиране на компанията и изплащане на дългове? Или "Директорите" ще делят на базата на едно за мен, едно за теб, едно за мен, едно за мен, едно за мен...

  64. 64 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#59] от "Софианец2":

    "От 1.1.2010 се въвежда пътна такса и в Словакия
    Тя важи за всички превозни средства над 3,5 тона. Както е посочено в реулационния документ на правителството на Република Словакия / Nr. 350/2007/, пътната такса ще се начислява от 1.1.2010 за движението по автомагистрали и първокласни пътища. Таксите се калкулират на км. в зависимост от нивото на отделяне нa вредни емисии, броят на осите и максималното разрешено брутно тегло на превозното средство."

    Ще ми постнеш ли аналогът на това за България?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  65. 65 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#52] от "antikommunist":

    Обяснявам на теб и на останалите, които нямат понятие от темата, но гледат да се изкажат "компетентно". В началото на март ЕС прие стратегия "Транспорт 2050". За постигането на този резултат се налага да се извършат промени в настоящата транспортна система на Европа. Сред ключовите цели до 2050 г. са:
    - в градовете повече да не се движат автомобили, задвижвани с конвенционални горива;
    - в авиацията да се използват 40 % устойчиви горива с ниски въглеродни емисии. Емисиите от корабоплаването да намалеят с поне 40 %;
    - 50 % от превоза на пътници и товари на средни междуградски разстояния да се извършва от железопътен и воден транспорт, вместо от автомобилен;
    - всичко това ще допринесе за това емисиите от транспорта да намалеят с 60 % до средата на века.
    Затова ВСЯКА държава в ЕС дотира железопътния си транспорт. Става дума обаче за пътническия транспорт и тези пари се дават за компенсиране точно на нерентабилните линии. В България преди 2 години това бяха около 160-170 милиона лева, но за една Франция говорим за субсидиране от порядъка на 2 милиарда евро.

    Брюксел ИМА интерес в България да има железопътен транспорт. Боко тиквата НЯМА такъв интерес. Затова БДЖ се управлява от човек, дето допреди две години е произвеждал "Зайо-Байо с лук". Като се ликвидира БДЖ, на сцената излизат Черепа, ТИМ и разни други знайни и незнайни герои герои.

    Това, което тебе не ти достига капацитета да разбереш е, че проблемът не е в броя на хората в БДЖ, а в тяхното управление. И не само на хората, но и на паричните и материални ресурси. И 14 хиляди човека да се съкратят, проблемите няма да се разрешат. Анадънмо?

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  66. 66 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#60] от "tribiri":

    Това не е вярно, доста пари се хвърлят и за подмяна на железопътните трасета. Има пренасочвани средства от други програми. Аз определено не харесвам ГЕРБ и не съм гласувал за тях, но не мога да не отбележа, че в преговорите за текущият програмен бюджет на евросубсидиите практически няма пари за железници, и това няма как да бъде вина на това правителство, тъй като говорим за бюджет договарян преди 7-8 години (толкова са бюджетните периоди). Пренасочването на пари към малкото проекти, е ставало за сметка на други. В следващият бюджет обаче пък ще е трудно включването на БДЖ, защото ЕК каза "на нереформирани (сиреч на огромна загуба) системи не даваме пари на европейските данъкоплатци", така че за да се включи БДЖ ще трябва да се реформира, а изпуска последният влак за договарянията.

  67. 67 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#58] от "tribiri":

    Принципно съм съгласен с идеята, че може по по-елегантен начин да се помогне на БДЖ. Но в частният случай не мисля че изравняването на таксите е възможно решение, тъй като те биха паднали на потенциално дело за непропорционално облагане на транспортните и личните автомобили, включително и в Страсбург. Току що приключи едно такова дело с подобен смисъл за Гърция, така че това не е решение принципно, освен ако БДЖ не намали драматично своите си такси. Но това би имало краткосрочен негативен финансов ефект за компанията, който държавата няма да може да компенсира. Така че принципно за да може БДЖ да прави такива маркетингови маневри трябва да достигне до ниво на финансова стабилност, което изисква поне с 20 ако не и с 30% съкращение на сегашните разходи.

  68. 68 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#60] от "tribiri":

    Това не е вярно: Държавата инвестира и в рехабилитация и строеж на железопътни линии. Парите по ОП Транспорт от ЕС са разделени по равно за ЖП и пътнотранспортна инфраструктура. Но тук пак стигаме до дискусията в този контекст, че подобрената железопътна инфраструктура позволява по-висока скорост, а БДЖ-то няма флот който да може да вдига такава скорост. Това май довори достатъчно за ситуацията.
    И понеже спомена таксите само да спомена, че Германия е една от малкото държави, където не се плащат такси и винетки за да пътуваш по магистралите, и въпреки това хората масово пътуват с влак, и не само защото е по-евтоно, а и защото е по-бързо!, комфортно и практично! В тази насока трябва да работим и ние...

  69. 69 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#66] от "Делян Делчев":

    Аз не мога да кажа това е бяло, а това е черно за разлика от тези със супер категоричните мнения.
    Някой по-горе се изцепи, как в БГ БДЖ трябва да стане като в Словакия! Ами да, ама в Словакия вземат по 18 евроцента на километър на всеки Автобус или камион над 12 т. Т.е. от тук до морето билетчето ще скочи със 72 евра, т.е. със 140 лева.

    Хайде сега уважаемите другари разбирачи да вземат да извадят още някое експертно заключение от препълнените си със експертни заключения кофи!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  70. 70 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#68] от "antikommunist":

    Нали знаеш, че много обичма числата. Я порагледай и тези чисълца в линка:

    http://roadpricing.gw-world.com/en/Road_Pricing_Slovakia.aspx

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  71. 71 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#6] от "ban":

    Модела на подпомагане, който и немските и френските железници имат (само за пътническият транспорт, не и за товарният) се използва и у нас, и това е основанието на което БДЖ получава държавната си субсидия, и то е май на максимума от разрешената граница. Така че този модел е изчерпан. За това и държавата търси други. Но както забелязваме те влизат в противоречие с принципа на ЕС за равнопоставеност на държавните и частни субекти, не само вертикално в една държава, но и хоризонтално между държавите членки, на базата на който държавните помощи са забранени, освен в специални изключения, за които трябва да се поиска предварително разрешение (каквото, тук виждаме, не е и поискано). Не че държавата няма място за маневри (може да поиска разрешение), но това индикира само едно - тази помощ е в своят си максимум (ако не и над него) и по-голяма не може да има. Както е споменато в проверката, ЕК предполага, че БДЖ има огромни свои резерви за оптимизация (преведено - възможност за масивни съкращения на неефективно използван персонал), и тази държавна помощ не би била оправдана, ако тези решения не са предприети предварително.

  72. 72 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#67] от "Делян Делчев":

    А нещата за Словакия показани в горния ми мейл, как са допуснати.
    Освен да предположим, че там са наложили такси и на леките коли.
    Тази пролет смятах, че ако докато съм в Лондон, реша да отида на мач в Манчестър ще трябва да платя около 240 паунда за транспорт, независимо с какво се придвижвам.
    Мисля, че и нашето БДЖ би станало печеливше при такива ценови равнища.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  73. 73 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#69] от "tribiri":

    Съгласен съм, един от проблемите, който дърпа БДЖ назад е естествено ниският стандарт на населението, и това че групата с най-нисък стандарт пък е потребител на пътническите превози, докато тежка индустрия в държавата практически няма, и това афектира транспортните превози (виртуалният комбинат Кремиковци е правил почти половината от транспортните поръчки на БДЖ преди 2 години, при условие че той практически не работи сериозно може би от повече от 10. И тъй като Кремиковци също бе на държавни помощи и субсидии, това дефакто се пада и допълнителна индиректна държавна субсидия за БДЖ). Цените на услугите и таксите на БДЖ са обвързани до голяма степен с най-ниските цени на еквивалентни услуги и такси, включително и винетките за личните автомобили. Ясно е че те няма да се променят скоро нагоре, следователно възможностите за повишение на цените и услугите в БДЖ могат да са само за сметка на социалната и функция.

  74. 74 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    За едно нещо съм много, ама много съгласен с Делян Делчев. Брюксел пари на нереформирано БДЖ няма да даде посмъртно. Но не говорим за реформата на хирурга Боко, а да се седне и да се направи сметка, откъде минават товаропотоците и пътникопотоците, къде могат да се "хванат". Трябва да изровя имах на единия лаптоп някъде един консултантски доклад на А.Т. Кеърни, за който предното ръководство на БДЖ беше платило и беше много хубаво написан къде какво трябва да се направи. И по тяхно предложение реформата щеше така да се направи, че БДЖ щеше да излезе на печалба (или поне на такава, че да си покрива кредитите). И където ставаше дума за съкращения не беше в хиляди, а в смяна на местата на работа. Мога да се хвана на бас, че новото ръководство на БДЖ даже не знае, че такава папка с документи съществува.

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  75. 75 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Деляне пак ти казвам, ти си "изгубен в превода". Оптимизация не означава масови съкращения. Означава например тия няколкостотин човека в управлението в Горна Оряховица да им бъде предложена работа например в Русе като търговски ръководители. Или един цял отдел от тях да отиде във Варна в тръстиките на Фериботния комплекс. По възможност да знаят руски, за да могат да реагират на време, когато ферибота "Авангард" тръгне за Кавказ да са осигурили товар за наобратно, който да превозят до София да речем.
    Ако трябват съкращения, могат да се извършат на "Иван Вазов", където администрацията е достатъчно многобройна.
    Иначе по твойта логика след като здравеопазването ни не е на печалба дай да закрием всички болници и да уволним всички лекари?

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  76. 76 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#65] от "KTPK":

    Ти пак не си разбрал за какво става дума. Стратегията за железопътния транспорт на ЕС е едно много хубаво нещо, но също като лисабонската стратегия, тази 2020 и т.н. не струва и хартията на която е написана. Тук става въпрос за нещо съвсем различно: за нарушаване на конкуренцията чрез субсидиране на едно дружество в ущърб на (потенциалните) му конкуренти. Много са ми забавни такива същества които приказват все едно ако няма държавно, губещо, субсидирано ЖП-предприятие железниците умират. Ами в Англия например секторът е изцяли частен и функционира много добре. И нито в Брюксел нито в София някой иска да нямаме железници, но пак никой няма интерес от едно предприятие, което виси на врата на държавата, защото иначе отдавна да е фалирало и което + това напъно неконкурентноспособно. И да ако БДЖ се реформира и превърне в едно модерно дружество с модерни технологии това автоматично ще го освободи от тежестта на една доста голяма част от бачкаторите там.
    Това което много кратуни жиевеещи още в плановата икономика не могат да разберът е че успехът на железопътния транспорт, също както на пътния, водния и въздушния зависи от "твърди" фактори като скорост, цена, комфорт, ефективност. И в този ред няма място за социални функции и поддържане на хора на работа с аргумента, че и те трябвало да хранят семейства. Иначе никога няма да се постигне целта на цитираната от тебе стратегия...

  77. 77 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#70] от "tribiri":

    Аз ти говоря за Германия, ти ми даваш числа за Словакия... Без коментар...

  78. 78 Профил на benas
    benas
    Рейтинг: 371 Неутрално

    колко са приходите на бдж? как се движат за последните 3 години? за какво са разходите основно? колко човека работят там, на какви позиции? Пак само бла бла бла

  79. 79 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#72] от "tribiri":

    Смятам че е безсмислено да разглеждаме други държави, тъй като на всякъде има частни случаи. Дълбоко се съмнявам, че ЕК подхожда с изключение към тях, вероятно баланса между цените е по-добър там. Ние по-скоро трябва да се сравняваме с държавите от нашият регион - балкански полуостров, където с изключение на Турция, която има силен бум на тежката индустрия и тя поддържа железниците, всички други са в тежката позиция да съкращават персонал. Румъния например ще съкрати от железниците повече хора, отколкото въобще работят в нашето БДЖ.

  80. 80 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#76] от "antikommunist":

    Обяснявам бавно, за може да ме разбереш. Субсидията (евентуална) е предвидена за дейността по пътническите превози, където в България НЯМА ДРУГИ ЖЕЛАЕЩИ ДА Я ИЗВЪРШВАТ. На конкурса, който беше обявен преди 2 години не се яви НИТО един кандидат освен БДЖ. Това, което Брюксел иска да види е, че тези средства ще отидат само и единствено за подобряване на субсидираната пътническа услуга, а не за подпомагане на товарните превози.

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  81. 81 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#75] от "KTPK":

    При 85% разходи за работна заплата и стабилно намаляване на приходите, тези оптимизации, които споменаваш надали ще помогнат. Ако въобще имат ефект, то те ще повишат леко приходите и то на отместване от рамките на 2 години, което вероятно ще бъде компенсирано от други проблеми (например намаляване на приходите от транспорт на стоки поради втората рецесия в ЕС). Аз не казвам че такива не трябва да се направят. Но нали и сам виждаш, че БДЖ е в позицията да трябва да излезе експедитивно на печалба или малка загуба, защото може да фалира до една година (и то при добро отношение от кредиторите, тъй като от поне година всеки ден и е подарен, тъй като дори най-дребният кредитор в рамките на 3 дни може да ги обяви във фалит)? А без да излезе на печалба няма да получи кредити за да подмени настоящите, и няма да получи и лев по оперативна програма транспорт от ЕС. Отделно Брюксел проверява за неправомерна държавна помощ, изкелифенченият опит на държавата да досубсидира железниците. Сиреч какво остава? Съкращаване на разходи. И кои точно разходи да се съкратят? Аз не казвам, че съкращенията са тук защото ми или ни е кеф да ги правим. Казвам че ситуацията е такава, че БДЖ няма никакво друго спасение, без ултра експедитивно съкращение, ако се абстрахираме от според мен невероятната опция да се преговори с кредиторите, които да опростят половината дълг (виж БТК) и отделно да дадат нов. Но дори тогава (виж казуса Гърция), това няма да спаси БДЖ, защото дългът и сега не и тежи, тъй като железниците така и така не го плащат. А и без него правят от 20 до 50 милиона загуба на година. Трябва тази загуба да изчезне, а после има хиляди начини да се реши проблемът с дълга.

  82. 82 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#57] от "boby1945":

    Принципно си прав, но това не отменя необходимостта от спешни съкращения, защото БДЖ просто няма избор. От поне година на сам всеки ден и е подарен, дори кредитор за 2к лева може да я обяви във фалит и да я запорира в рамките на 3 дни. Работа на управлението е да прецени какви хора да съкрати, така че да не навреди на обслужването. Може да звучи парадоксално, но така както ти го казваш, на ум ми хрумва че с разреждането на влакове, ще им е по ефективно да уволняват машинисти и кондуктори, вместо стрелочници.

  83. 83 Профил на robbie_williams
    robbie_williams
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Стига, стига, К*чко казах стига!

    Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?
  84. 84 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Деляне, това е все едно на работещ човек да му отсечеш ръцете, понеже има дългове, а после да се надяваш, че ще си намери работа да върне парите.
    Нали разбираш, че от тези 2000 човека са от експлоатационния персонал (демек ръката от примера).

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  85. 85 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#77] от "antikommunist":

    Тука ключовете не са Германия и Словакия, а "аз ти говоря" и "ти ми даваш числа".

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  86. 86 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#82] от "Делян Делчев":

    Вашата фиксация към съкращенията на железничари граничи с патология. Това ли според Вас е единственият начин за оптимизиране на услугата предлагана от БДЖ, или просто сте ял бой от жепеец и искате да си го върнете?

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  87. 87 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#74] от "KTPK":

    За недаването на пари на реформираният БДЖ не го предполагам, то е официално изказване от ресорният комисар в ЕК, и създава ни огромни проблеми при разпределянето на бюжета за инфраструктура и транспорт в следващият бюджетен период. И тъй като не остава почти никакво време за преговори, прозореца се затваря, за да може БДЖ да се надява въобще на някакви пари, трябва да демонстрира реформираност или рязък път към такава в следващите няколко месеца (и то подозирам <4). Иначе ще чака 7 години, за да се види какви пари остават свободни, и да кандидатства да и ги прехвърлят, ако до тогава се е реформирала и никой кредитор не я е затворил.

  88. 88 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1758 Неутрално

    До коментар [#86] от "wreck":

    Аз не виждам никаква друга алтернатива, с радост бих подкрепил всякаква ЗАКОННА такава, която има очевидни и бързи фискални резултати, и може да се случи в рамките на няколко месеца, за да отмени риска БДЖ да бъде затворено от кредиторите си. По отношение на боя от жепеец, семейството ми е пълно с такива, така че боят ако може да се каже, че е такъв е бил двустранен. НО симпатиите са едно, математиката съвсем друго. Както често съм казвал, когато имаш гангрена режеш ръка. Не защото ти е кеф, или искаш да я загубиш. А защото ако не го направиш ще умреш.

  89. 89 Профил на kepler
    kepler
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Това е смисъла на еврочленството, а именно за да има кой да проверява да не би Бай Ганьо да шикалкави нещо.

  90. 90 Профил на antikommunist
    antikommunist
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#85] от "tribiri":

    Точно там е ключът, защото ти си приказваш как в Словакия железниците били успешни само защото пътният транспорт се оскъпявал чрез високите такси. Аз ти отговарям, че не знам и не ми пука как е в Словакия, но в Германия железниците са основно транспортно средство и конкурентноспособни във всяко отношение, макар че тук пътни такси няма, нито за магистралите, нито за първокласните и второкласни пътища. И в отговор на това ти ми пращаш линк какви са таксите в Словакия. Открий къде ти куца логиката Но това може би обяснява ниския резултат на България при PISA...

  91. 91 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3244 Неутрално

    До коментар [#90] от "antikommunist":

    Ами тука е едно от малкото места, където не си се хвалил, колко си интелигентен. Хубаво е, че го направи веднага, защото е ясно, че инак никой нямаше да може да се досети!
    Освен това, тука не се води спор един с един, а един с много.
    И ако мръднеш малко от еднопистовите си възприятия, може и да забележиш, че не съм аз първия, който сочи за пример Словакия в тази тема.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  94. 94
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  95. 95 Профил на SeoKungFu
    SeoKungFu
    Рейтинг: 685 Неутрално

    БеДеЖе е trainwreck'd pile of wreckage.

    ╠╩╦═╬♥∩♥{(::○::SeoKungFu::○:::)}♥∩♥╬═╦╩∞
  96. 96 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Моите два цента: В Англия на малките жп. гари няма никакъв персонал. Билети се купуват от автомати. Отделно - нещо, което не съм виждал никъде другаде - английските гари са оградени отвсякаде и може да се влезе и излезе само през определени места. На по-големите гари тези места са с турникети - можеш да влезеш на перона или да излезеш от него само ако имаш валиден билет (същия принцип като метрото и паркингите). На директните влакове между големи гари изобщо няма кондуктури защото системата на турникетите елиминира възможностите за гратис пътуване. Ако нямаш билет трябва да молиш служител да отвори турникета, но той го прави след като си платиш глобата.

    Благодарение на такава ефикасност и ниски разходи за персонал в Великобритания жп превоза е печеливш частен бизнес.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  97. 97 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Айде по-малко патетика.

    Истинският конфликт не е по оста администрация/синдикати, а по оста държава/граждани.

    За потребителя(българския народ) резултатът от съкращенията на персонал и машини е по-лоша услуга срещу повече пари.
    ИЛИ, ако прокобата Ви за фалита се реализира, потребителят ще получи никаква услуга за още повече пари и убийството на един от символите на българската държава.

    И двата варианта говорят за едно и също - бягство на държавата от задълженията и' да доставя една от услугите, които я легитимира като такава.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  98. 98 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 423 Разстроено

    До коментар [#50] от "rainbou1":

    Явно живеем на различни планети...
    Не е само до БДЖ, а до световно самоизяждане един друг. Гледам ви и ви се чудя, къде е останала последната капка човечност във всеки един от вас. Седнали сте на топло - сития на гладния не вярва - и се кефите на страдащите.
    Не само в БДЖ ще има съкращения, а повсеместно във всички отрасли. Нарастваща безработица и масово обедняване. Много е лесно като си имаш работа да гледаш отстрани и да даваш съвети и да се присмиваш. Това ми е думата. Да оставим БДЖ ви казах, ако съкратят всеки един от вас, ВСЕКИ ЕДИН, къде ще работите, навсякъде съкращават... Аман. Човек за човека е вълк.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  99. 99 Профил на ad_nestum
    ad_nestum
    Рейтинг: 424 Неутрално

    До коментар [#98] от "Tuco":

    +++++. Много си прав!

  100. 100 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 213 Неутрално

    БДЖ има функциите предимствата на един зелен траспорт и затова е нужно да се реформира. но в друга насока не в ограничаване и закриване а кьм растеж и нови услуги. Турция ще построи високоскоростна жп до 2018 за 100 год ататюрк. нашата може да е наи бьрзата врьзка чрез Дунав мост2 за европа конкурираща се сьс самолетния транспорт.трябва да се модернизират пристанищата и врьзките с гьрция и македония. и да преквалифицират персонала и да имплементират новите технологии които првят повечето деиности с минимална човешка намеса. ние като българи трябва да искаме такова управление на едно държавно предприятие. ако ние не си сложим къщата в ред нито един инвеститор не може да на оправи.
    През 1950 прехода от велико търново до стара загора използвайки услугите на БДЖ е бил 4,5 часа колко пари трябва да се похарчат и колко колко ленти трябжа да се прережат за да се намали времето на половина





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK