Брюксел предлага по-лесно регистриране на автомобили в друга страна от ЕС

Според обществена консултация, проведена през 2011 г., като основни проблеми са посочени продължителността на процедурите и допълнителните разходи.

© Красимир Юскеселиев

Според обществена консултация, проведена през 2011 г., като основни проблеми са посочени продължителността на процедурите и допълнителните разходи.



Европейската комисия предложи днес мерки за намаляване на излишната административна тежест при регистрацията на автомобил в друга държава - членка на Европейския съюз, съобщи пресслужбата на институцията.


Очаква се предложението да доведе до опростяване на административните процедури, в резултат на което дружествата, гражданите и органите, отговарящи за регистрацията, ще спестяват близо 1.5 млрд. евро годишно.


С предложения текст се въвежда принципът, че даден автомобил следва да се регистрира в тази държава от ЕС, в която живее неговият собственик, и че останалите държави членки не могат да изискват от собственика да регистрира автомобила на тяхната територия, дори и в случай на по-продължителен престой.




Брюксел предлага също опростяване на административните формалности при пререгистрация в рамките на ЕС на леки автомобили, микробуси, автобуси и камиони, например в случаите, когато дадено лице се премести да живее в друга държава от ЕС, както и когато купи автомобил втора употреба от друга държава от ЕС.



Според обществена консултация, проведена през 2011 г., като основни проблеми са посочени продължителността на процедурите и допълнителните разходи.

Невъзможно ще стане и регистрирането на откраднат автомобил в друга държава от ЕС. Значително ще се намалят разходите на фирмите за отдаване на автомобили под наем. Ще бъде възможно прехвърлянето на автомобили в друга държава от ЕС по време на ваканционните периоди, без да е необходима пререгистрация. По този начин се очаква след приемането на предложението наемането на автомобил да стане по-евтино.


Много проверки ще бъдат напълно премахнати, като компетентните органи ще получават необходимата им информация за автомобила директно от своите колеги в държавата, в която той вече е регистриран.


Всяка година на европейците и дружествата в ЕС се налага да преместят близо 3.5 млн. превозни средства в друга държава членка и да ги регистрират според националното законодателство. Продължителността на процедурата е средно пет седмици, а разходите по нея за гражданите и дружествата възлизат на 400 евро, посочва Европейската комисия.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nakataetuk
    nakataetuk
    Рейтинг: 402 Неутрално

    иска ми се тези мерки по-бързо да се внесат у нас. но само да не се побългарят!!!

  2. 2 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Навреме! А нашият парламент се чудеше как да ограничи регистрациата на румънски коли в България.

  3. 3 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 951 Весело

    До коментар [#2] от "calimero":

    Не само румънски А и гръцки, и македонски )))
    Оха, ще се регистрират фирми на чужденци :-Д

  4. 4 Профил на alxx
    alxx
    Рейтинг: 402 Весело

    Нашите тарикати вече са измислили байпас на тоя закон и чакат да влезе в сила,за да набарат свежото евро ))

  5. 5 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#1:"nakataetuk"]

    иска ми се тези мерки по-бързо да се внесат у нас. но само да не се побългарят!!! [/quote]
    Надявай се да се побългарят иначе ще стане сеир.Има много неясноти обаче.Ако го направят то най-малкото ще се наложи да се синхронизират доста работи.След като може да се движи кола с българска регистрация в Англия (над граничния сега 6м.срок) то тогава как англичаните ще си приберат данъците за тази кола?Или ще се плащат данъци и на двете държави.Следващото са прегледите и застраховките, покриване на екологичните норми...По нашите закони трябва всяка кола да е с платени преглед, данък и гражданска иначе секира, и това трябва да стане в БГ.В същото време трябва да мине преглед, данъци и т.н. в Англия понеже на онези не им пука за нашите.Нещо дабъл а?

  6. 6 Профил на geysh_pozitanski
    geysh_pozitanski
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#2] от "calimero":

    В най-скоро време ще има

    р у м ъ н с к и
    т а к с и т а

    за ужас на бакшишите!

    Хе хееееее!
    Дачиите ще са автомобил номер едно в ръбъ!

  7. 7 Профил на geysh_pozitanski
    geysh_pozitanski
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#5] от "baba_minka":

    Тцъ!

    Имаш си застраховка - караш си!
    А прегледите си ги минаваш там където живееш!

    Ако си повече време във Велика Британия - преглед там!
    Ако не - в ръбъ!

    Просто ставаме Европейски Щати!
    Поне в областта на автомобилите!

  8. 8 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#6] от "geysh_pozitanski":

    бъркаш,български в Румъния, а защо не и в Гърция

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  9. 9 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 951 Весело

    До коментар [#6] от "geysh_pozitanski":

    Аааа, забравяш Гришата... Ценово са на едно ниво Пък да не казвам, че китайските някак по ми допадат по дизайн от румънското рено

  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    До коментар [#2] от "calimero":

    защо ли си мисля че май не българския, а румънския се чудеше как да ограничи регистрацията в БГ.Даже чух, че си имали сдружение на собствениците на коли регистрирани в България с цел отпор срещу желанието на правителството да ограничи тази практика.Регистрация в Румъния на над 5 год кола- 2100 Евро,рег в БГ - 150 лв

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 724 Неутрално

    Да бе, вЕрно...като как в Германия българските таралясници ще си джиткат с български ТUV и застраховка...

  12. 12 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Точно това говоря, че ако колата продължава да е собственост на български гражданин и е с БГ регистрация ще си платиш като поп налозите в съответната страна но в същото време си под ударите на законите и в БГ.С други думи котурнка минава преглед в Англия (просто пример) но като си дойдеш в България с нея и бай милиционер като каже
    -Я сега мойто момче що караш без преглед?
    -Ама аз съм минал в Англия.
    -Тука в закона пише че трябва да си минал преглед, това че си минал в Англия си е за там.Щом си с БГ регистрация трябва да си минал тук.Тея 50 паунда дето се подават от джоба ти що ми приличат на талон за преглед в БГ?!

    Трябва всички държави да си променят в такъв случай законите за да могат колите навсякъде да минават съответните прегледи и да могат да се плащат данъци с чужда регистрация защото иначе няма как, с немска регистрация не можеш да си платиш данък тук просто защото нямаш регистрация с БГ номер.
    Е тогава ще стане сеира защото един 15 годишен таралясник ако не покрие изискванията за екология или има ръждичка няма да го пуснат на преглед в чужбина а тук ще мине и се получава двоен стандарт.Има два варианта, или онея да свалят изискванията или ние да ги вдигнем съобразно техните.Обаче как ще се отървават швабите от гробниците им като се продават тук се пита в задачата ако минем по техните изисквания?!
    Много ще е интересно как ще го решат въпроса, само да не стане хлъц накрая.

  13. 13 Профил на geysh_pozitanski
    geysh_pozitanski
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "joro4900":

    Ами много лесно, братчед!

    Веднага пояснявам:

    Любимият камион за германския полицай е Камаза!
    Направо съм се напикавал от смях да гледам!

    И така - пътува се някой Камаз по аутобаните на Дойчо! И веднага зад него се "лепва" някоя полицейска машина!
    Кара след него търпеливо и с часове!
    Тъй като при Дойчо на всеки час кормуване се полагат 10-15 мин почивка и най-късно след 2 часа задължително трябва да спреш - ето ти го Камаза паркиран на някой паркинг!
    Но и тогава полицаите си траят!
    Чак когато шофьорът свърши почивката си и тръгне с "камиона" - чак тогава полицаите го спират и свалят от камиона! След това го водят до мястото на паркирането и го снимат на фона на петното от масло, което е останало на паркинга!
    Правшт снимка на масленото петно заедно с разпъната ролетка на снимката!
    След това му съставшт акт - толкова и толкова квадратни дециметри - по 300 ежро на квадратен дециметър - такава и такава сума, която трпшбва да внесе на момента той или неговия работодател, независимо от коя държава!
    "Камионът" остава "на място" докато не се плати "глобата"!

    Така, че никой не те спира да карш таралясници в Германия!
    Но че ще си платиш за гяволъка - бъди сигурен!

  14. 14 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 2679 Неутрално

    До коментар [#5] от "baba_minka":

    А как е сега? Въпросите ти са логични, но ще е необходимо просто да има ВАЛИДНИ застраховка, ГТП, и ... друго не се сещам. Съответната винетка може би. Самият данък за колата и сега си е по местоживеене - плащаш там, не плащаш тук - като ДДС. Към днешна дата така или иначе зелената ти карта важи безплатно на територията на целия ЕС. Колата ти не може да се движи без валиден ГТП нито в Каспичан, нито в Уинзбъро. Като ти изтече прегледа и си далеч от Българската ламаринена кочина, наречена ГТП пункт, ще се наложи да си приведеш колата в ред и да минеш ТЮФ ако се окажеш в Германия например. Той важи две години, мисля и така после правиш същото в Испания и т.н. По-скоро това ще е проблем на институциите, защото трябва да научат служителите си да са по-съобразителни, грамотни, да разпознават различните документи на различните държави и прочие, но това се оправя с една директива и толкоз. Като цяло е мисъл в посока на улесняване на гражданите и фирмите, и на намаляване на бюрократичното бреме, а и на доста ненужни такси най-вече!
    Положителните страни на кризата - държавата почва да мисли като собственик - по-добре да ти ги оставя в джоба, от колкото после да ти ги раздавам като помощи (еврата де).

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  15. 15 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#11] от "joro4900":

    Е па те и сега си джиткат без особени проблеми. И не само в Германия. И аз като много други българи си карам колата с БГ регистрация из цяла Европа и никой нищо никога не ми е казвал. Единствено на унгарско-сръбската граница, унгарците по някаква причина проверяват талоните за технически преглед. Чувал съм, че някои хора са имали проблем с това (изтекъл преглед). В този смисъл е интересно да се знае дали техническите прегледи в друга страна от ЕС важат в БГ.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  16. 16 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 951 Неутрално

    Пичове, това едва ли ще мине... не съм се ровил в сайта на Еврокомисията да видя какво точно пише, ама приказката:
    "...се въвежда принципът, че даден автомобил следва да се регистрира в тази държава от ЕС, в която живее неговият собственик, и че останалите държави членки не могат да изискват от собственика да регистрира автомобила на тяхната територия, дори и в случай на по-продължителен престой..."

    Като ключовото е " в която живее неговият собственик". Какво се има предвид? Постоянният адрес по лична карта? Ако е това... хм.... наистина ще има опростяване - дори на евросъюзните чужденци ще им дойде добре - един договор за наем, прескачане до общината, и "вземане на жителство". Проста работа. Ама много народ ще изреват

  17. 17 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Ще бъде наистина хубаво ако го приемат,закона.

  18. 18 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#10] от "kasko":

    Да идват и да регистрират в България, да си плащат данъците и техническите прегледи и застраховки тук, а да си карат колите в Румъния. Аз лично нямам нищо против. Приветствам инициативата на ЕК.

  19. 19 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 902 Неутрално

    Всъщност в тази мярка има много смисъл. Досега българите в Испания ги принуждаваха да си регистрират колите там, ако престояват повече от 3 месеца. Само че това е свързано с едни такси, които са равни с тези за внос на употребяван автомобил в Испания. На мен регистрацията на един Фиат Стило ми излезе заедно с данъци, номера, прегледи около 800 евро. А ако колата е над 2000 куб. см. сумата набъбва значително.

  20. 20 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 853 Неутрално

    В така наречената държава България, една абсолютна кочина, - и по много друиг причини, когато си купуваш кола, се "изповядва сделка" пред нотариус, при което за десет минути работа той глътва няколко стотачки. В държавата Германия аз лично с друг човек отидохме в германския КАТ, на един хвърчащ лист написахме, че аз му подарявам колата си, а той приема подаръка, и на базата на този хвърчащ лист германският КАТ регистрира колата. След това в кочината България ходих ЧЕТИРИ ПЪТИ в КАТ да обяснявам, че съм подарил колата си в Германия! БЕЗХАБЕРНИЦИТЕ ЧЕТИРИ ПЪТИ МЕ ВРЪЩАХА ЗА КАКВИ ЛИ НЕ "ДОКУМЕНТИ И ДОКАЗАТЕЛСТВА". Повече така и не отидох, тъй като последният безхаберник ми обясни, че германският КАТ все едно трябвало да съобщи на българския КАТ за промяната.

  21. 21 Профил на ooonufri
    ooonufri
    Рейтинг: 683 Неутрално

    За един годишен преглед, живущият в една страна, трябва да бие път до друга, което си е тъпо. Златен му излиза.

  22. 22 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#14:"chichi"]...и да минеш ТЮФ ако се окажеш в Германия например. Той важи две години, мисля и така после правиш същото в Испания и т.н...[/quote]
    А така, и в момента в който стъпиш на българска земя и ако няма съответната директива или какво е там и нашите милиционери ще те ощъкат веднага понеже тук ТЮФ не се признава.Говорим за това че с българска регистрация си минал преглед там а нямаш за тук.
    Интересното ще е обратното, ако нашия преглед важи в Германия и си минал в БГ.Като те скива Дойчо точно по примера с Камаза но с ръждивата Фиеста ще ти натряска акт за техническа неизправност или както си го водят там.В следващия момент обаче се запъваш че си минал преглед и всичко е ОК.Кой сега е кривия, Дойчо че има високи изисквания за преглед или българския пункт за ГТП?
    Застраховките никой не коментира, тук говорим за технически контрол и за данъци.Като дойде Хер Флик да живее тук за три години но си се води шваба, как нашите в данъчното да му вземат парите за данъци като колата е с немска регистрация, ще го пратят в КАТ да я регистрира и да донесе големия талон понеже няма как.Отделно съм сигурен че трябва да се подмени софтуера на данъчните за да може да се добави кола с чужда регистрация.И като заплещи Хер Флик в данъчното "Дас машине Бавариш регистрационен тук в Булгариен, Яаа?" и лелката ще се гръмне и ще му тресне бележката "Обедна почивка".
    Точно проблема е в данъците, аз нямам нищо против швабата да кара по нашите пътища понеже ще си троши колата и ще има работа за сервизите ама другаря швед като скочи и като каже "Що тоя не плаща данък а аз плащам" и кат о му обясниш че си плащаш данъка в България и оня ще ти каже да ходиш да си караш таралясника там и че от неговите данъци се правят ремонти на пътища а ние само на готово ги използваме.Знаи ясно е че не говорим за тези три или шест месеца през които колата може да се използва там на майната си а за няколко години при положение че нямаш поданство.
    Иначе е много добре като идея но ако го направят като нищо ще стандартизират техническите прегледи в целия ЕС и тук ще сттане мазало с тези гробове по пътищата.

  23. 23 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 724 Неутрално

    До коментар [#15] от "Дразнител":

    Имах предвид друго. Става въпрос да си караш колата с българската регистрация и преглед в Германия ако живееш официално там. Сега най-късно до 6 месца от адресната ти регистрациа трябва да имаш немска регистрация на колата въз основа на немски технически преглед. застраховка сащо немска. Според новото предложение на ЕС българската регистрация остава, но започват да важат немските изисквания като технически преглед и немска застраховка. Мисля, че е ясно какво значи това. Много от българските студенти карат в Германия с колите на бабите си и като ги спрат за проверка обясняват, че бабата, която му била на гости, виж нещо и станало и се варнала спешно в България, а той трябва да закара колата обратно. Но немците одавна са се науцхили на номерата ни и не се вразват. А глобите са солени. Карам кола с немски номер и за мнооогото години,които съм тук никога не са ме проверяавали. Но почти винаги, когато сме с приятели с българска кола полицаите ни спират и правят проверка. Има и случаи, когато въпреки изправните документи подлагат колата на преглед и винаги намират по нещо. Тогава идва паяк, качват колата и я карат в севиз за отсраняване на нередностите. И плащаш по немски...

  24. 24 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#23] от "joro4900":

    Хм. Много странно. Аз живея от години във Франция и никой никога не ме е спирал с кола с БГ номера. Хем съм сменил няколко коли. Верно, все нови и не изглеждащи да имат технически проблем, ама все пак... Само на границата с Швейцария понякога, ама това е друго - питат за кинти в брой над 10к€ ако видят сам човек в колата А за технически преглед не ме е страх, защото аз така или иначе си правя обслужването тук , а не в БГ и хората в сервиза винаги си казват ако има някакъв проблем.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  25. 25 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#23] от "joro4900":

    А като казваш за технически прегледи (TUV или там както е в немско) - те важат ли в БГ? Т.е. ако стария преглед ми изтича, мога ли да ида на немски или френски технически преглед и той да важи в БГ? Питам, защото тук във Франция (а май и в немско е така) прегледите не са задължително с валидност 1 година, а може и повече - зависи от състоянието на колата. А то в БГ само новите коли са с повече от една година "трайност" на прегледа.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  26. 26 Профил на bortan
    bortan
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#24] от "Дразнител":

    И аз живея във Франция и от години си карам с бг регистрация - може би за 10 г. 3 пъти да съм спиран за проверка. Да, ама от тази година (след проблемите с циганите) са ме спирали 7,8 пъти и то със заяждане. Последният път едва отървах глоба и спиране от движение, след като декларирах, че ще мина колата на инженерен преглед (пред форд моторс!) за "приравняване" към фр. стандарти. Но пък не си заслужава разправиите и парите - карам "немски" форд на 25 години в много добро състояние но който не струва и 200 евро на старо. Направо не знам как да постъпя - да я прехвърля и карам с пълномощно?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK