Половината европейци, използващи компютър, признават, че са пиратствали софтуер

Само 27% от европейците казват, че рискът от това да ги хванат е причина да не теглят пиратски софтуер.

© © European Parliament - Audiovisual Unit

Само 27% от европейците казват, че рискът от това да ги хванат е причина да не теглят пиратски софтуер.



Почти половината (48%) от потребителите, използващи компютър, признават, че софтуерът им е пиратски. Това показва проучване на Business Software Alliance, цитирано от EurActiv.


Някои от потребителите казват, че пиратстват в повечето случаи, 22% признават, че го правят понякога, а 26% твърдят, че рядко влизат в ролята на софтуерни пирати. Според проучването европейците, които най-често свалят пиратски софтуер са мъже на възраст между 25 и 44 години.





Само 27% от европейците казват, че рискът от това да ги хванат е причина да не теглят пиратски софтуер.


"Обемът на софтуерното пиратство остава обезпокоителен, като се имат предвид рисковете за сигурността заради незаконен софтуер и значението на индустрията за цифровата икономика на единния пазар", заяви Тома Буе от индустриалната асоциация.


"Софтуерната индустрия е основен фактор за растеж и конкурентоспособност в Европа и намаляването на пиратството ще донесе ползи за европейската икономика, индустрия и потребители", настоя той.


Според асоциацията, която защитава интересите на софтуерната индустрия, настоящите правила подбуждат към нарушения и те трябва спешно да бъдат променени.


В момента Европейската комисия събира мнения и за изпълнението на правилата за интелектуалната собственост и през втората половина на 2012 г. ще реши дали съществуващата правна рамка трябва да се промени. Според наблюдатели Брюксел ще действа особено внимателно, за да балансира между интересите на индустрията и мнението на европейците.


Гражданите на ЕС в началото на тази година показаха, че не желаят правата им в интернет да бъдат ограничавани за сметка на по-голяма защита на авторските права. Хиляди европейци излязоха по улиците в различни държави членки, за да протестират срещу Международното търговско споразумение срещу фалшифицирането (ACTA).


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Който може да краде краде.Такъв е станал вече светът, че всеки се оправя самосиндикално, кой както може.

  2. 2 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А другата половина не си признават.

  3. 3 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 929 Весело

    Останалата половина краде, без да признава.

  4. 4 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 620 Неутрално

    Да очакват скоро Асен Блатечки да изкочи от хладилника.

  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1316 Весело

    Аааа тва с хладилника си е кофти.

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Крадене? Ебаси термина. Крадене е акт, при който отнемаш нещо от някой, и като краен резултат, вече ти го имаш - той не. Не съм забелязал бат Гейтс да е останал без уиндоуси.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 676 Неутрално

    + 1.. и аз признавам!!!

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  8. 8 Профил на zmii4e
    zmii4e
    Рейтинг: 684 Весело

    Само го ползвам малко и им го връщам .

    “Кучето гледа пръчката, а лъвът — онзи, който я хвърля” аз гледам и тримата ...
  9. 9 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1127 Неутрално

    Това е пореден факт, доика-зващ тезата, че днешното право за авторските и сродните му права е неадекватно за съвременната действителност. Това е право, родено и съответстващо на индустриалното общество. В което ги нямаше днешните дигитални и комуникационни технологии - масовите, достъпни за всеки дивидита, даващи аналогичен на оригинала цифров запис; и достъпният за всеки Интернет.

    Както и да квичат корпорациите, държатели на право (защото авторите те ги третират като роби по отнешине на заплащането), те губат стратегически.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  10. 10 Профил на Nikolay Rusev
    Nikolay Rusev
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Ако някой печели от откраднатото, като го продава на трето лице нека да бъде наказан.
    А всичко останало да се счита като опит за ограничаване на достъпа до интернет.

  11. 11 Профил на jordan_super
    jordan_super
    Рейтинг: 233 Разстроено

    когато нямяш нормални доходи-пари,с какво да си го платиш с,,МАГИСТРАЛЕН АСФАЛТ,,кой ли ще ми даде смислен отговор...

  12. 12 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1534 Весело

    Нормално. Който не е крал - да хвърли първия камък.
    На служебния ми комп всичко е платено и законно, но на домашния необходимите ми програми съм си ги сваляла сама, така де, крала съм ги, и що не?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  13. 13 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1534 Весело

    До коментар [#6] от "Тони!":

    Ахаха ++++++++++++

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  14. 14 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3099 Весело

    "...признават, че софтуерът им е пиратски..." - високи цени, но лесен достъп=много пирати, но малко ефект! А в България колко ли са процентите?!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  15. 15 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Написах тази статия "Компютърното пиратство - голямата лъжа" преди 15 години от към смешната му страна
    http://tantanev.hit.bg/Pc_pirat.html

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  16. 16 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ако потребителите нямаха лесен достъп до безплатен софтуер, повече от половината от ползващите компютър днес щяха да са компютърно неграмотни и компютърната индустрия далече нямаше да е това, което е ! Тези които говорят за крадене на софтуер са или лицемери или късогледи !

    veni vidi fugi
  17. 17 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Дайте да се разберем какво означава "крали софтуер" ? какво сме крали? Сорс кода си е при него! Ако Вие имате кило картофи и аз го заснема с моя фотоапарат, изображението на картофи на моята снимка ваше лие или мое?
    Айде без глупости - Вашите картофи са си при вас, а моята снимка си е при мен !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  18. 18 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#9:"Вени Г."]Както и да квичат корпорациите, държатели на право[/quote]Използвайте само свободен софтуер, само свободни книги, песни, програми ...
    Моите творби са свободни за ползване:
    http://tantanev.hit.bg/
    инж.Таньо Т. Танев - ( [email protected] ) - Поезия и фантастика - ( FREE - Свободна за копиране ! )
    ... тогава държателите на права ще си окачат правата в тоалетната и ще си ги ползват със здраве!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  19. 19 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Весело

    [quote#3:"morf"]Останалата половина краде, без да признава. [/quote]
    'Бе не е 'сичкото от останалата пол'вина, ама бая крадят и не си признават Интересно ми е какви биха били резултатите от подобно изследване в България Май освен държавните компютри (на някаква АСТРОНОМИЧЕСКА цена, ако помня добре) и няколко от по голЕмите компании, всичко останало е крадено

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  20. 20 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1360 Весело

    [quote#6:"Тони!"]Крадене? Ебаси термина[/quote]
    Прав си! Термина трябва да е "незаплатен на производителя, и нелегално свален от нета, софтуеар".

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  21. 21 Профил на kras
    kras
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#17] от "bajTan":

    Има една "малка" разлика - едно е да направиш снимка на чужда вещ, дори и без разрешението на нейния собственик, а съвсем друго - да копираш и ползваш самата вещ, с нейните пълноценни свойства. Софтуерният код на съответната програма може да не е свободен (open source), a защитен. Умишленото разбиване на един защитен софтуерен код на или на чужда парола ще представлява нарушение на лични права и се санкционира от закона. Но, самата размяна на тези файлове между потребителите в интернет не е престъпление и не трябва да се санкционира от закона.

  22. 22 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#21:"kras 059"]Умишленото разбиване на един защитен софтуерен код на или на чужда парола ще представлява нарушение [/quote]Вкарваш нещата в съвсем друга хипотеза ! Едно е да си смуканеш програмка от нета и да си тръгне от раз и да си я ползваш със здраве! Другото за което говориш си е престъпление от всякъде - да се опиташ от програмата да стигнеш до сорса или част от него или да тръгнеш с програми да трошиш пароли. Да ти го преведа: Като видя кило картофи на сергията ти да не правя снимки, а да разбера в кое село ти е нивата и да си взема щанга за катинара!!!
    Така съгласен ли си кое е престъпление?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  23. 23 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#21:"kras 059"]да копираш и ползваш самата вещ, с нейните пълноценни свойства. [/quote]Ако копирам наставленията написани на вратата на градската тоалетна и ползвам пълноценните им свойства описани в копието, крада ли обществена собственост от кметството?"
    Аз имам само копие на програмата ... самата програма си е при тях!
    Все едно съм заснел вратата на тоалетната с мъдрите наставления с фотоапарат = копирал съм програма на дискета

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  24. 24 Профил на kras
    kras
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Не вкарвам нещата в две хипотези, а само ги разграничавам най-общо, защото ти не го беше направил. Авторските права, обект на защита от правото, могат да бъдат най-различни. Самото заснемане на дадена вещ, върху която са обособени такива права, не е основание за придобиване на лични права върху тях от други лица, за времето през което собственикът на правата ги упражнява.

  25. 25 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Относно кражбата на софтуер, силно се съмнявам че наличието на т.н. пиратски копия са дело на самите фирми производители. Наличието на пиратски копия допринася за популярността на програмата, на нея се обучават младите и студентите и после като отидат по фирмите и започнат да взимат решения какъв софтуер да се купи, познайте кой ще спечели. Разпространението на Уиндоуса пък е огромен плюс за американските шпионски организации, за не говорим че злите езици разправят, че половината приходи на Майкрософт идват по тая линия от правителството.

    икономист - неграмотник с диплома
  26. 26 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 627 Неутрално
  27. 27 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#12] от "VеnRus 2008":

    Има нещо вярно в думите ти. И аз така съм действал някога. Но сега просто не е необходимо. На времето графичния линукс си беше кошмарен. Днес ми върши чудна работа. Не е да нямам ядове разбира се, ама не знам някой ползващ виндовс да няма ядове.

  28. 28 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#18] от "bajTan":

    По скоро, тогава държателите на права ще актуализират цените си.

  29. 29 Профил на biramore
    biramore
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#23] от "bajTan":

    А бе не си прав. Все пак създателя на каквото и да е било, би трябвало да има и правото да казва как да се ползва произведението му.
    Аз лично бих застъпил по различна хипотеза. Ако си купя кола, мога да я правя каквото си ща. Включително да я разглобя на части и да я продам на части.
    Ако си купя виндовс, нямам правото дори да го продам!
    Би трябвало законодателно да се защитят и правата на купувача!

  30. 30 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#29:"biramore"]А бе не си прав.[/quote]Зная, че не съм прав, за сметка на това съм смешен ...! Опитвам се да поставя нещата от към смешната им страна ... не от страната на програмиста или на адвоката по авторско право. Нещата са прости.
    !Власт има само над контролируем ресурс!
    За да има каквито и да било права, трябва да има ефективен контрол и то не в смисъл "милиционери мъкнат компютри за проверка". За това сега чрез "облачни технологии" връщат идеологията на големите машини и терминалните станции за да бъде контролиран потребителя, вече на друго ниво. Това е , не закони и полицейщина!
    [quote#29:"biramore"]Все пак създателя на каквото и да е било, би трябвало да има и правото да казва как да се ползва произведението му. [/quote]Последен майтап: Създателя на азбуката "би трябвало да има и правото да казва как да се ползва произведението му" и да не се драскат нецензурни надписи ... ама няма как да го наложи, ако няма програма демон която резидентно да следи за познати поредици символи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  31. 31 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#15] от "bajTan":

    Направих си даже труд да го прочета. Разсъждения на 10 годишно дете. Надявам се да си пораснал за последните 16 години, макар че съдейки по гордостта, с която го цитираш, по-скоро не си.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  32. 32 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#31:"epoc"]Разсъждения на 10 годишно дете. Надявам се да си пораснал за последните 16 години, макар че съдейки по гордостта, с която го цитираш, по-скоро не си.[/quote] Тогава и компютрите бяха 10 годишни - нормално е да са разсъждения като на 10 годишно дете! За порастване, не съм порасъл - пазарната икономика дойде твърде късно за мен. Няма за кога да се променям. Ще си отида с гордостта на кръжочник от ТНТМ , че е докопал / променил / написал програмка, без представа,че за някои това е стока и бизнес. За това което съм написал е "на полза роду" . Даром съм получил - даром го давам. Такава ми е психиката.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  33. 33 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Явно не са питале другата полвина и затва е само 50% резултатът. Не сме измислили ние краденето на софтуер, че да се чудим и маем как така у цивилизована Европа се крадяло.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK