САЩ призова ЕС да се откаже от въглеродния данък за авиосектора

Схемата на ЕС за търговия с емисии започна да действа през 2005 г. От 1 януари 2012 г. тя важи и за авиоиндустрията.

© Reuters

Схемата на ЕС за търговия с емисии започна да действа през 2005 г. От 1 януари 2012 г. тя важи и за авиоиндустрията.



Министърът на транспорта на САЩ Рей ЛаХууд призова Европейският съюз да се откаже от спорния въглероден данък за авиосектора и определи тази мярка за борба с глобалното затопляне като "лоша", съобщи "Франс прес".


"Мислим, че това е лоша политика, лошо законодателство", каза министърът. "Призоваваме ЕС да спре прилагането" на законодателството, за да подпомогне усилието ни за намиране на глобално решение, допълни Лахууд.


Схемата на ЕС за търговия с емисии започна да действа през 2005 г. като част от опитите на ЕС да се бори с климатичните промени. От 1 януари 2012 г. тя важи и за авиоиндустрията – всички компании, които изпълняват полети от и до летища в ЕС, са задължени да си плащат за въглеродните си емисии.




Няколко страни, сред които Китай, Индия, Русия и САЩ, се противопоставиха на решението и обявиха, че то нарушава международното право. Според ЕС данъкът ще помогне за постигане на целта за намаляване на въглеродните емисии с 20% до 2020 г.


Лахууд обаче разкритикува едностранните действия на ЕС и настоя за преговори за постигането на решение с посредничеството на Международна асоциация за гражданска авиация (ICAO).


Йос Делбеке от генералната дирекция на Европейската комисия за действията за климата посочи, че ЕС работи с ICAO и иска да се ангажира с всички държави, които желаят да работят заедно, за да намерят глобално решение.


Той оспори твърдението, че схемата за търговия с въглеродни емисии на ЕС е данък или такса, и я определи вместо това като пазарно ориентиран подход. Тя не е дискриминационна, подчерта Делбеке и допълни, че може да бъде променена.


Нанси Янг, вицепрезидент на търговската организация "Авиолинии за Америка" също отправи критики към европейската политика, определяйки я като явно нарушение на суверенитета и на договорите, определящи международната авиация и търговия.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Пепо
    Пепо
    Рейтинг: 1022 Гневно

    "САЩ призова ЕС да се откаже от въглеродния данък за за авиосектора"
    ЗА ЗА
    Все още не си препрочитате статиите преди публикуване!!!

    http://peterblogs.de
  2. 2 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 853 Весело

    САЩ нещо май съвсем се понесоха "по инерция". Сега в какво ще се превърнат? В алчен враг на Европа ли?

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  3. 3 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1489 Весело

    Логично, най -големите авиокомпании са американски! Защитават си интересите хората.....

  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    [quote#2:"moriarti"]
    САЩ нещо май съвсем се понесоха "по инерция". Сега в какво ще се превърнат? В алчен враг на Европа ли? [/quote]
    Ако трябва да плащат и за военните си самолети от базите в ЕС , определено ще им излезе доста скъпо на американците!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ами САЩ са много по зависими от авиопревоза от Европа. Освен това от край време в щатите се залагат наистина минимални цени за превозите на товари и хора като част от ценообразуването.

    Достатъчно е да сравните цените за километър пощенска/куриерска услуга в САЩ и ЕС и ще видите драстичните разлики. САЩ определено се опитват да не товарят бизнеса излишно с, което го правят конкурентен. Докато в ЕС, бюрократите налагат какви ли не такси и данъци, за да смучат кръвчица. И после защо ЕС била произвеждала скъпо и неконкуретно....

    В конкретния случай, ако само ЕС въведе такъв данък, просто ще се самопрецака. Пособни мерки имат смисъл, само ако всички ги приложат, за да не се наруши конкуренцията.

  6. 6 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Само някои нискотарифни и някои държавни компании ще преживеят....

  7. 7 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 575 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante":

    Американците нямат проблем да си махнат войските и базите от от Европа.Проблемът е на по-голямата част от европейските държави с лошо качество на отбранителните си възможности.
    Най-показателния пример е с акцията в Либия.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  8. 8 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Този данък е дране на кожи на пътниците

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  9. 9 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 575 Неутрално

    И без друго голямата част от държавните авиокомпании в Европа фалираха.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3095 Неутрално

    До коментар [#9] от "Captain Shakespeare":
    Air France още е в джаза но са нужни подобни регулации за да се крепи !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 853 Неутрално

    от САЩ имат известно право трябва да се измислят и залагат нови технологии , щом самолетите замърсяват въздуха , а не просто на всяко нещо да се слага данък парите от който незнайно къде потъват , а замърсителя си остава . технологии и иновации в тази сфера трябват , но затова някой трябва здраво да плаща , а на чичковците в ЕС не им са плаща .

  12. 12 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 909 Весело

    [quote#11:"palermo88"]трябва да се измислят и залагат нови технологии[/quote]-Какво толкова да се мисли? Трябва да се действа. Има прекрасни решения за масов транспорт: Балони,платноходи,хвърчила.... презокеански лифт с 360км/ч.

  13. 13 Профил на Мартин Маринов
    Мартин Маринов
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Този данък е безумен, така или иначе. Разбира се че трябва да отпадне.

    Robin Hood was the first communist
  14. 14 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 773 Неутрално

    Безумните бюрократи ограничават свободата на хората с измислени данъци и регулации основани на марксисти теории. Бесило за тези боклуци.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK