Брюксел одобри 42.5 млн. евро за трамвайния и тролейбусния транспорт в София

Част от средствата ще се използват за закупуването на нови тролеи.

© Красимир Юскеселиев

Част от средствата ще се използват за закупуването на нови тролеи.



Европейският комисар по въпросите на регионалната политика Йоханес Хаан одобри днес инвестиции в размер на 42.5 милиона евро за развитието на Проекта за интегриран столичен градски транспорт, предаде пресслужбата на Европейската комисия.


Този проект, в който България участва със 7.5 милиона евро от допустимите разходи, ще помогне за модернизирането на части от градската трамвайна и тролейбусна мрежа. Инвестицията се прибавя към 340-те милиона евро, които вече бяха отпуснати за софийското метро.


Проектът включва закупуване на 50 нови тролейбуса и изграждане на нова трамвайна линия от Семинарията до жк "Дървеница". Освен това ще бъде модернизирана и трамвайната линия по бул. "България".




Създаването на интелигентна система за управление на трафика, която дава предимство на превозните средства от обществения транспорт по определени участъци, е важен елемент от инвестицията, отбелязва Брюксел. Това ще позволи по-лесно и бързо придвижване на тези превозни средства, което ще намали времето за пътуване. Пътниците ще получават и по-пълна информация чрез поставянето на общо 600 електронни информационни табла на спирките на обществения транспорт.


Инвестицията е част от усилията за постигането на целите за намаление на въглеродните емисии на общоевропейско ниво. Сходни транспортни проекти се подготвят или вече са в различни етапи на реализация в Пловдив, Варна, Русе, Стара Загора и Плевен.

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    Супер! Всеки иска да вози в нови и чисти машини. Сега нека помислят и за второто (почистването).

    Апокалипсисът апокалиптичен
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1390 Весело

    Ухаааа, удюдю, сега ше падне едно ЛАПАНЕ, мани!
    Дано до потребителя стигнат подобрения поне за половината от делегираните пари...

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 796 Любопитно

    А като ще подменат старите тролеи с по-малки,но нови ще може ли да са по-редовни,та да не се блъскат същото количество хора в по-малки превозни средства?

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  4. 4 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1092 Весело

    Браво!

    Бъдещето е в обществения транспорт, който се задвижва с електричество. Тролейбусите са ефективни както на средни и големи разстояния така и квартали с малки улици. В Атина Гърция има над 20 тролейбусни линии, които са много популярни и ефективни, поради не развитото метро.

  5. 5 Профил на Dimitar Iliev
    Dimitar Iliev
    Рейтинг: 8 Весело

    А тровете сега Хейтърчета недни...

  6. 6 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#3] от "Roger":

    Не виждам защо не.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  7. 7 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 544 Весело

    Нови тролеи, нови трамваи, 2 линии на метрото. Май най-сетне поне 1/4 от София ще забрави какво е кола! Пък и всички тези превозвни средства работят на ток и са по-екологични.

  8. 8 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Трамваи, тролеи, метро, велосипедни алеи - повече въздух за дишане, особено ако се въведат по-строги норми за замърсяванията от МПС като дизелови автобуси, камиони, леки коли също...

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Хубавото тук е изграждането на ново на линията до Дървеница и ремонта на линията по България. Дано се сбъдне максимално бързо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1358 Неутрално

    До коментар [#3] от "Roger":

    Новите ще са "съчленени" т.е. гоУеми

  11. 11 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#7] от "ChocoMilk":

    Нека въведат и кондуктори! Писнало ми е от гратисчии и смрадливи прошляци. Нека всички си плащат, така е справедливо.
    Градският транспорт не е подаяние за социално слаби, а модерно, удобно и икономично средство за придвижване.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  12. 12 Профил на stuzu
    stuzu
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#7] от "ChocoMilk":

    глупости! Когато пуснат електромобили....

  13. 13 Профил на stuzu
    stuzu
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bulgarische Motoren Werke":

    глупости! трябва да е безплатно!

  14. 14 Профил на stuzu
    stuzu
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#4] от "BlueWater":

    когато направят АЕЦ! иначе няма ток!

  15. 15 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#7] от "ChocoMilk":

    За съжаление, едва ли! Без директни мерки за редуциране на автомобилния поток, няма как да стане.

  16. 16 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1092 Весело

    [quote#14:"stuzu"]когато направят АЕЦ! иначе няма ток![/quote]Голям смях! Те всички тролеи в Европа взети заедно не харчат колкото произвежда една АЕЦ.

  17. 17 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1076 Весело

    До коментар [#13] от "stuzu":

    Безплатно е само сиренцето знаеш къде.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bulgarische Motoren Werke":


    [quote#11:"Bulgarische Motoren Werke"]Градският транспорт не е подаяние за социално слаби,[/quote]
    ===========================

    Съгласен съм с теб за кондукторите !
    Аз ги помня отлично !
    А си имаха и обособени места .
    НО :
    социално слабите и инвалидите получават почти безплатни карти за определени линии и не те се правят на тарикати .
    Тарикатите са други !
    И най-вече едни дето ходят на тълпи с гр.транспорт и а им каже някой нещо -=- веднага налитат на бой

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#11] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Между другото никога не можах да проумея защо премахнаха кондукторите ?
    Като направиш една проста рекапитулация от загубите за гратисчийте и заплатите на контрольорите , не мисля че ще е на загуба .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  20. 20 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Модернизирането на градския транспорт автоматично намалява навалицата, задръстванията и мърсотията. И всички трябва да плащат, дори и циганите.

  21. 21 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1416 Любопитно


    НЕ било PR .......


    самата истина било ...


    - Congratulations General Borisov !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  22. 22 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 544 Весело

    До коментар [#11] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Според мен, в момента хората не си плащат защото смятат, че ни заслужава да се плати едно левче за някакъв стар тролей или разпадащ се трамвай и после кондуктура им бил виновен когато минават гратис. Обаче, след като пуснат новите машини, малко или много ще оценят това какво виждат и ще започнат сами да си купуват билетите (дано все пак са електронни) - разбира се винаги е важно да има кондуктури. При всички положения, винаги се радваме и ни прави впечетление когато видим нов трамвай или тролейбус на улицата!

  23. 23 Профил на xart
    xart
    Рейтинг: 515 Неутрално

    А дано! Крайно време е да се видят нови тролеи по повечето линии, а дано всички. Все пак тея хора (ватманите) и те имат право на нормална и човешка среда на работа.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK