Логото на ЕС за биологични продукти навлиза в широка употреба

Логото на ЕС за биологични продукти

© European Commission

Логото на ЕС за биологични продукти



Логото на Европейския съюз за биологичните продукти от днес е задължително за всички предварително пакетирани биологични хранителни продукти, произведени в държавите от ЕС и отговарящи на необходимите стандарти, съобщи пресслужбата на Европейската комисия.


Логото остава незадължително за неопакованите и вносните биопродукти. Запазва се възможността да се поставят и частни, регионални или национални знаци наред със знака на ЕС.


Логото на ЕС за биологичните продукти, познато като "европейски лист", беше въведено на 1 юли 2010 г., но за да се улеснят операторите в адаптацията им към новите правила и за да се избегне безсмисленото изхвърляне на съществуващите опаковки, беше разрешен двегодишен преходен период, преди да стане задължително за всички продукти.




Наред с логото в близост трябва да фигурира кодът на контролния орган и мястото на производство на земеделските суровини. В неотдавнашния доклад на Евробарометър, озаглавен "Отношението на европейците към продоволствената сигурност, качеството на храните и селските райони", който предстои да бъде публикуван, се съдържат данни за логото на ЕС за биологичните продукти и обнадеждаващата информация, че от въвеждането му през юли 2010 г. вече почти една четвърт (24 %) от гражданите на ЕС са запознати със значението му.


"Надяваме се, че логото на ЕС ще се възприема все повече като широкопризнат символ на биологичното производство на храни в целия ЕС и ще укрепва увереността на потребителите, че стоките с това лого са произведени в съответствие със строгите правила на ЕС за биологичното земеделие", заяви европейският комисар за селско стопанство и развитие на селските райони Дачиан Чолош.


Идеята за насърчаване на сектора на биологичното земеделие чрез въвеждане на задължително лого на ЕС за биологично производство получи подкрепата на държавите членки през 2007 г. През 2009 г. Еврокомисията организира конкурс за оригинален проект на бъдещото лого, в който взеха участие над 3400 студенти по изкуство и дизайн, а в началото на 2010 г. европейците определиха чрез гласуване трите най-добри предложения.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK