Еврокомисията представи стратегия за "чисти" горива

Според предложението ще се изисква във всяка държава членка да има определен минимален брой станции за зареждане с електроенергия, използващи еднакъв стандарт.

© Reuters

Според предложението ще се изисква във всяка държава членка да има определен минимален брой станции за зареждане с електроенергия, използващи еднакъв стандарт.



Европейската комисия представи мерки, с които да се гарантира изграждането на станции за алтернативни горива в цяла Европа с общи стандарти за тяхното проектиране и използване, предаде пресслужбата на институцията.


Досега политическите инициативи бяха насочени предимно към самите горива и превозни средства, без да се отчита разпространението на горивата.


Масовото навлизане на "чистите" горива се възпрепятства основно от високите разходи за този тип превозни средства, ниската степен на приемане от страна на потребителите и липсата на станции за зареждане с електроенергия и гориво.




Еврокомисията предлага пакет от обвързващи цели за държавите членки за постигане на минимално равнище на изградена инфраструктура за "чисти" горива, като например електроенергия, водород и природен газ, както и общи за целия ЕС стандарти за необходимото оборудване.


Според предложението ще се изисква във всяка държава членка да има определен минимален брой станции за зареждане с електроенергия, използващи еднакъв стандарт. Целта е да се създаде критична маса от станции за зареждане, така че дружествата да започнат масово производство на автомобили от този тип на приемливи цени.


Важен елемент от навлизането на пазара на този вид гориво е въвеждането на общ за целия ЕС модел на накрайник за зареждане. Затова Брюксел обяви днес, че накрайникът от "тип 2" ще се използва като общ стандарт за цяла Европа.


Освен това съществуващите станции за зареждане с водород ще бъдат взаимно свързани, за да образуват мрежа с общи стандарти и да се гарантира мобилността на превозните средства, задвижвани с водород. Това се отнася до 14-те държави членки, които  в момента разполагат с мрежа от станции за водород.


Комисията предлага да бъдат инсталирани станции за зареждане с втечнен природен газ във всичките 139 морски и вътрешни пристанища в рамките на основната трансевропейска мрежа съответно до 2020 и 2025 г. Това се отнася до всички големи пристанища в ЕС.


Брюксел също така предлага до 2020 г. да се изградят станции за втечнен природен газ на всеки 400 км край пътищата от основната трансевропейска мрежа.


За сгъстения природен газ, който се използва главно за леки автомобили, планът ще гарантира, че до 2020 г. обществено достъпни станции за презареждане, използващи общи стандарти, са на разположение в цяла Европа, като разстоянието помежду им не надхвърля 150 км.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ами - напред и успех!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  2. 2 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1852 Неутрално

    Това за природния газ е добре. Сега трябва да фраснат една директива и на автопроизводителите да правят повече коли на метан.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK