Брюксел настоя за пазарни цени на тока в България

"Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена. Това не означава непременно, че цените биха се понижили, но увеличенията не биха били така остри", уточни говорителят.

© Reuters

"Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена. Това не означава непременно, че цените биха се понижили, но увеличенията не биха били така остри", уточни говорителят.



Европейската комисия призова днес цените на тока в България да бъдат определяни от пазара, както и да бъде осигурена независимост на ДКЕВР, предаде БТА.


В отговор на въпрос на пресконференция Марлене Холцнер, говорител на еврокомисаря по енергетиката Гюнтер Йотингер, посочи, че тези въпроси са били обсъдени в доклад на комисията за България, публикуван миналата година.


Еврокомисията и комисар Йотингер бяха сред първите, които заявиха, че покачването на цените на електроенергията ще се превърне в проблем за потребителите и че сред тях ще има хора, които няма да могат да си плащат сметките, посочи Холцнер. Тя добави, че настоящото положение не е добро и за дружествата, ако цените на тока постоянно нарастват.




"Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена. Това не означава непременно, че цените биха се понижили, но увеличенията не биха били така остри", уточни говорителят.


"През миналата година за България издадохме доклад, в който посочихме два проблема - единият от тях беше пазарът за електричество на едро, който не е напълно либерализиран, има квоти, има играч в господстващо положение, няма свободни цени", отбеляза Холцнер.


Тя цитира данни, според които цените биха били много по-ниски, ако пазарът на енергия в ЕС е изцяло свободен. За последните три години наблюдаваме общо повишение от 3.4% на стойността на тока, при петрола - 14%, а при газа - 10%, уточни говорителят.


ДКЕВР, която определя цените, трябва да бъде напълно независима, добави Холцнер, посочвайки втората препоръка за България. Еврокомисията би предпочела в България цените на тока за предприятията и за крайните потребители да не бъдат регулирани, а пазарно определени, като регулациите да засягат само тесен кръг от граждани, уточни тя.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pandicha
    pandicha
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Преди да настоява за пазарни цени на тока, ЕС да вземе да настоява за Европейски заплати, пенсии и социални политики. Аман от специалисти...

  2. 2 Профил на jalal_al_din
    jalal_al_din
    Рейтинг: 496 Неутрално

    и тези дипломатично казват, че ни управлява мафията...

  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 701 Весело

    Мдаа...тогава цените няма да растат остро с 14 % през юли, а с 5 % януари, 6% април и 3% юли...плааавно..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1974 Неутрално

    Ами да, нашите тъничко мълчат, че в енергетиката ни управляват 4 монопола, ЕРП-тата, БЕХ, НЕК и ЕСО. Особено при последните три въобще не е ясно какво се случва. Един на друг си препродават електроенергия на едро и после всички вкупом отчитат загуби и трупат задължения. Тези държавните монополи са по-страшни и от частните. Държавните ги създава и прикрива държавата

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    "Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена. "

    >>> Или с други думи АЕЦ Козлодуй, диржавните Марици и ВЕЦ-овете. Другото да чака....

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  6. 6 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Защо ли си мисля, че ако се случи точно такава либерализация, поради пазарната конюктурата точно в този сектор, разбирай фирми, близки на последните 3-4 правителства имат лицензи за по 10 и повече г., е такава, че цените за битовите абоната ще ударят 30-40 ст. а за фирмите ще отидат и повече. От ЕС как не разбраха, че тук не е пазарна икономика, а само монополи и картели в абсолютно всичко.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  7. 7 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Пазарни цени на тока - ова не ми харесва . Щото 90 % е верятнгста че ще се вдигне цената на електричеството към средните пазарни цени на ЕС КЪМ 35-38 СТ ЗА 1 киловат .

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    [quote#4:"stanislavdi"]Един на друг си препродават електроенергия на едро и после всички вкупом отчитат загуби[/quote]


    Тук таме захващат и някой проект като Белене и Цанков камък. Където или никога няма да се случат, или за 41 инсталирани мегавата сметката е 1 милиард лева, а за търг за изграждането никой не е чувал...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  9. 9 Профил на Schliwobeatz
    Schliwobeatz
    Рейтинг: 466 Неутрално

    И ние настояваме, но комунистите от ГЕРБСП са за държавни регулации и раздаване на квотите на наши хора.

  10. 10 Профил на bot
    bot
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Брюксел що не настоява за европейски заплати в България. Тунеядци! Бум, лопата, пръст. да се готви следващият

  11. 11 Профил на Gaetano Scirea
    Gaetano Scirea
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Да се чете:
    ЕС към населението на България - изритайте мутрите и организираната престъпност в страната ви! НИЕ ВИ ПОДКРЕПЯМЕ!!!

    Non ho un brutto carattere, e' la gente che mi rompe i coglioni:)
  12. 12 Профил на dobrev111
    dobrev111
    Рейтинг: 409 Гневно

    Тва тия наще дървета... само Брюксел може да им въздейства по някъв начин.

  13. 13 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    А заплатите ни кога ще станат пазарни?

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  14. 14 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 613 Любопитно

    И аз това казвам пазарни цени,защо трябва да има субсидирани цени за всички бедни и богати? Но хората които сега протестират изобщо няма да им хареса да плащат пазарни цени,така е когато не знаеш за какво точно протестираш.

  15. 15 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    Само за информация, да видим как е в Западна Европа...

    РБК Дейли”: Пари на вятъра
    18 февруари 2013 | 02:41 | Агенция "Фокус"
    Начало / Европейски съюз
    Мадрид. Чуждестранните инвеститори в сектора на алтернативната енергетика на Испания заплашват Мадрид със съдебни дела, заради замразяването на субсидиите за сектора. Според тях, пише вестник “РБК Дейли”, властите са нарушили обещанията си, дадени на чуждестранните компании в процеса на привличане на инвестиции. Анализаторите са уверени, че действията на властите ще помогнат да се избегне образуването в отрасъла на опасен балон.
    В края на миналата седмица едновременно два големи пазара на алтернативна енергетика в Европа – Испания и Германия – обявиха съкращаване на дотациите за компаниите, добиващи електричество от слънчевите лъчи, вятъра и други възобновими източници. Основната причина за намаляването на средствата е загрижеността на властите за потребителите, на чиито плещи лежат разходите за субсидиране на сектора. Наистина, ако в Испания тези мерки са продиктувани по-скоро от съображения за икономиката в условията на дългова криза, то за германските чиновници това е опит да спечелят електорат преди изборите, обещавайки да сложат край на постоянно растящите сметки за ток.

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  16. 16 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#6] от "The.Teacher":

    В малки икономики като нашата в специфични сектори като ел енергия- действащ и ефективен пазар не може да има, защото или ще има картел между няколко големи или ще са много на брой малки компании , които няма да са ефективни.

  17. 17 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 877 Весело

    Аз пък до сега си бях спокоен, бяха ме убедили, че живея в ДЕЙСТВАЩА пазарна икономика!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  18. 18 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 777 Неутрално

    "ДКЕВР, която определя цените, трябва да бъде напълно независима, добави Холцнер"
    Е как да стане това, като председателят на комисията се назначава и уволнява от Бойко?
    Какво, да го избираме директно ли, заедно с парламентарните избори?

  19. 19 Профил на alexan1234
    alexan1234
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Просто са искали да ни кажат да разкараме монопола, за да могат хората да плащат нормални сметки за ток още миналата година, но явно никой не си е взел поуката!

  20. 20 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#17] от "Geoimg":

    Пазарна икономика- най-великата заблуда!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  21. 21 Профил на dobrev111
    dobrev111
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#13] от "sto67nes":

    Заплатите ни ще станат пазарни когато започнем да се пазарим за тях. А не както цял комунизъм и после цял пост-комунизъм да се залавяме де къде ни вземат и колкото ни хвърлят като на кучета.

  22. 22 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#1:"pandicha"]Преди да настоява за пазарни цени на тока, ЕС да вземе да настоява за Европейски заплати, пенсии и социални политики[/quote]
    Там има свободни пазарни цени - колко ти дадат, толкова вземаш!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  23. 23 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    [quote#17:"Geoimg"]Аз пък до сега си бях спокоен, бяха ме убедили, че живея в ДЕЙСТВАЩА пазарна икономика!?[/quote]

    Някъде пак си дрямал, стягай се, не ти е за пръв път. Не само, че не е действаща, ами в момента има задействани европейски процедури заради бездействието.

    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2013/02/15/2004041_svoboda_-_da_no_drug_put/

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  24. 24 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Добре, че са те да настояват, че не знам на кого може да се разчита иначе.

  25. 25 Профил на Dr.Jotker
    Dr.Jotker
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Румен Овчаров като се върне, ще оправи конкуренцията

  26. 26 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1198 Неутрално

    "...цените на тока в България да бъдат определяни от пазара, както и да бъде осигурена независимост на ДКЕВР..."
    Нещо ми се губи релацията "пазарни цени" и "независимост на ДКЕВР". Ама това е "Брюксел", те са наясно. А иначе, след удовлетворяване на искането им, българите ще си искаме изедниците - тройно по-евтино ще ни излизат. Скачай народе, скачай!

  27. 27 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    На настоящия етап,така както стоят нещата,ако пазара в БГ изцяло се либерализира и мине на пазарен принцип,като имам предвид по- високите цени в съседните ни държави,това най-вероятно ще доведе до сериозно поскъпване на електроенергията..

  28. 28 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Цените на тока у нас трябва да са най-вече социални, защото са непосилни за доста хора.

    След като парното се превърна в лукс, на хората не им остава друго, освен да ползват ток за отопление. Като го направят и него на луксозна стока, каква е следващата възможност? Отопление с кюмюр? Напред към светлото минало.

  29. 29 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    На ви сега протести. Като не си засичате тока, като не си правите сметката от една страна ще ви се вижда скъпо и като ви натресат европейстата пазарна цена и тока се вдигне три пъти ще се хапите за дупето ама късно ще бъде. Аевропейската средна цена за 27-те държави в ЕС, която е 0,1316 евро. Докато сегашната цена на тока в България е 0075 евро ра квт.ч. То така е простият човек всеки ще го рита по кокалчетата и ще му казва що се риташ бе простако.

  30. 30 Профил на The.Teacher
    The.Teacher
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Дори и да се разреши конкуренция в крайните доставки, това според мене няма много да промени нещата. Защото реално сметките се надуват от добавките по веригата. Да не забравяме, че съотношението ток добавки е някъде 50 на 50 или там някъде. А дори и да вземат лиценза на ЕРП-тата то няма кой да им вземе вътрешните градски мрежи, защото те са отделно дружество. Ще има игра с 1-2-3 стотинки най-много и това е. Другаде е заровено кучето.

    Местоживеене:---> Магратеа. Образование:---> Антична филология, трансформационна етика и вълново-хармонична теория на историческата перцепция.
  31. 31 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 819 Неутрално

    "Това не означава непременно, че цените биха се понижили, но увеличенията не биха били така остри"

    И на вас да ви е#@ майката!

  32. 32 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Любопитно

    "ДКЕВР, която определя цените" Уж свободен пазар, а пък цената залостена от държавата?

    "Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена" Това дали означава, че бълг. бизнес/мафия може да купува от Русия и да продава "пазарно" на Европа електроенергия? Поне ДКЕВР да може да препрати "вятърничавия" ток от България на немския потребител да си го ползва и плаща "пазарно"?

  33. 33 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#29] от "sider":
    И това е средната цена ,в някои страни надхвърля 20 евроцента.
    Ето един линк към данните на Евростат:
    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php?title=File:Half-yearly_electricity_and_gas_prices,_second_half_of_year,_2009-2011_%28EUR_per_kWh%29.png&filetimestamp=20130116115243

  34. 34 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#31] от "Калник":

    Ще ти изтрият поста!90% мислят като теб!Иначе такова животно като свободен пазар няма!Неолиберални приказки за налагане на неоколониализъм-това се крие зад приказките за свободен пазар!

  35. 35 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#28] от "Вишински":

    Вишински цените на тока ще станат социални само тагава когато правителството приеме закон за максималната печалба.
    Пример. Сега тези дружества купуват тока за по 90лв. и го продават на населението за по 172лв. Помисли си само цели сто и седемдесет и два лева, та това прави почтидвеста процента печалба. На времето съм учил икономика където ни учеха, че капиталиста за печалба от двеста процента е готов и цялятя страна да продаде. Така че на тези дружества държавата да им сложи със закон една печалба от двайсет до петдесет процента, като с печалбата да се покриват всички разходи, не като сега разходите се калкулират в цената на тока.

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Любопитно

    [quote#28:"Вишински"]Ценит на тока у нас трябва да са най-вече социални, защото са непосилни за доста хора.[/quote]
    Това да не е по аналогия със заплатите - и те са социални, иначе биха били непосилни за родния бизнес?

  37. 37 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Интересно как Йотингер ще обясни свободния пазар на ток на БСП които искат национализацията му, или пък независимостта на ДКЕВР - на Костов, който смята че там държавния контрол трябва да е много по-голям????
    Как свободния пазар се връзва с договорите за 15 годишно гарантирано изкупуване на тока от ТЕЦ-овете или пък гарантираните добавки за зелена енергия?
    Тези които яхват протестите днес искат точно обратното на това което налага ЕС!

  38. 38 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    [quote#28:"Вишински"]След като парното се превърна в лукс, на хората не им остава друго, освен да ползват ток за отопление. [/quote]

    Човек, ти като една от протестиращите, която викаше "за една акумулираща печка плащам 250 лева сметка и това вече 10 години....". Аз акумулиращата печка я изхвърлих още 1990 година, когато по сергиите се появиха първите "енегийни кубове", поднешному духалки. После дойде и парното, но в сравнение с един добър климатик и то е скъпо...

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  39. 39 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 650 Неутрално

    ДГД Брюксел, чуждите фирми ВЪН!

  40. 40 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#32] от "wanderer":
    Немският потребител ще бъде много доволен,ако може да си купува от нашия вятърничав ток,който в момента се изкупува на цени от около 8 евроцента на киловатчас.Защото средната цена,на която немският потребител е купувал електроенергия на дребно през 2011 година е била 25.3 евроцента на киловатчас...

  41. 41 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Е каква я мислихме с тоя ЕС, каква стана...

  42. 42 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Айде нова порция брюкселски лъжи - че нали всички ЕРП-та са компании от ЕС??? Че нали лично Барозу подкрепя Тиквата?

  43. 43 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#33] от "eurogi":

    И една от тези страни е Англия където тока е от порядъка на 0,15 цента мисля, че беше а понеже нашия т ок е 0,07 цента за това ЕС настоява тези две страни Англия и България да си синхронизират цените на тока със средните европейски цени. А ОТНОСНО СРЕДНОЕВРОПЕЙСКАТА ЦЕНА СЪМ Я ИЗВЛЯКЪЛ ТОЧНО ОТ ТАМ И ТЯ Е 0,13евра за квт.ч.

  44. 44 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#20:"Ogiigo"]Пазарна икономика- най-великата заблуда![/quote]
    КомунизЪм - пълен контрол!?
    ЛиберализЪм - никакъв контпол!?
    ФундаментализЪм - умствена и духовна слепота!?

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  45. 45 Профил на ръмжо
    ръмжо
    Рейтинг: 650 Неутрално

    В България няма работещо антикартелно законодателство (освен на хартия). Факт е че за последните 15 години сме обирани от картели на "пазарен принцип" Примери бол, големите западни вериги магазини, мобилни оператори и къде какво се сетиш още!

  46. 46 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 868 Неутрално

    не благодаря видя се какво става при либерализация , приватизация и тем подобни глупости , тук свободен пазар никога няма да има , пример си вземете и от други браншове например олиото , там нали има много фирми които ужким трябва да се състезават и какво правят те вместо това ? Картелче . Така че повече фирми и свободен пазар на думи не означава нищо , а по нашите географски ширини това е напълно невъзмножно предвид лакомата мафия .Така че драги ми Брюксел тук народа ще казва , вашите варианти и политики се видяха за 20 години какъв резултат добиха - никаква икономика , никаква индустрия , държава без контрол над важни сектори и напрактика един огромен разграден двор и всичко това не без вашите хубави инструкции и фантазии .

  47. 47 Профил на Диана
    Диана
    Рейтинг: 409 Неутрално

    И тази вечер пак сме по улиците.Пак ще излезем.За да знаят,че ние сме техният съд.

    Да живее свободна България!
  48. 48 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#40] от "eurogi":

    И защо не го продават на немците с 300% печалба? Да не е нещо свързано с технологията - липса на мощност при поискване или пък загуби по трасето?

  49. 49 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#47] от "didet00":

    Оставка на правителството и предсрочни избори ли искате?

  50. 50 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#40] от "eurogi":

    Изкупната цена на вятърничавия ток в Германия е колкото нашата, или малко по-ниска. Само че после и там се изреждат всичките лапачи, посредници и накрая държавата с данъците

    ГЕРБ е ДПС-то на етническите българи.
  51. 51 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 900 Неутрално

    Ей сега я втасахте, господа недоволни! Брюксел иска поскъпване на тока.

  52. 52 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Това с пазарните цени няма да реши проблемите в българската енергетика! Либерализация на енергийния пазар може да доведе до позитивни резултати само в страна с функционираща свободна пазарна икономика. България не притежава такава.

    Енергийната ефективност, множеството посредници между производител и потребител, корупцията по министерствата и ДКЕВР, отоплението изцяло само на елетроенергия, както и слабият контрол върху ЕРП-тата доведоха тези безумни сметки на хората.

    Fortuna favet fortibus.
  53. 53 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#40] от "eurogi":

    Да ама немският потребител има доход от 2000 евро месечно, а бай Ганьо от 350 евро. Затова немския може да преглътне далажерата на ВЕИ ма нашия се задавя, защото няма с какво.

  54. 54 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 524 Неутрално

    всички експериментират на наш гръб,за чий тогава ни е ЕС,та и за шенген напираме

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  55. 55 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    "ДКЕВР, която определя цените, трябва да бъде напълно независима, добави Холцнер..."

    Дано е грешка в превода, че иначе наистина ще се запитаме къде, в кой свят, маамустара, живее тоз човечец.

    Първо се посочва - съвсем правилно - че е нужен истински пазар, който да определя цените. Сетне се оповестява, че цените се определят и ще се определят от ДКЕВР. И накрая се твърди, че - поради всичкото това - въпросната ДКЕВР трябва да бъде "напълно независима"...

    Напълно независими институции има само в лудниците. Друг е въпросът, че това са предимно нещастни и болни хорица, които се самовъзприемат като институции...

    Свобода за Надежда Савченко!
  56. 56 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#2] от "jalal_al_din":
    Хаха, че те я подкрепят мафията. Просто сега си прибират боклука, за да пуснат някой друг да ни краде. Най-вероятно ще е Сталинка като гледам как и надуват изкуствено рейтинга. Тя ще им е следващото мюре след като Тиквата се изчерпа тотално.

  57. 57 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 1293 Гневно

    Нали още по времето на Симеон цените станаха европейски, но от тогава до сега заплатите си останаха български.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  58. 58 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 767 Неутрално

    "Нашият отговор е, че ако има пазар и той работи, тогава имаме и най-добрата възможна цена. Това не означава непременно, че цените биха се понижили, но увеличенията не биха били така остри"
    Горното показва ужасяващата истина - не чакайте понижаване на цената на ел. енергията. на всичкото отгоре Пазарът може и да не заработи - какво правим тогава. Хващам се на бас, че цената на тока ще последва тази на бензина/дизела, за която ни обясняват описателно, че е толкова ниска, та трябва да се радваме. И ние зареждаме колите си, радвайки се!!!
    Някой по-горе прогнозира, че ако има пазар, мощности като Козлодуй, държавните Марици и ВЕЦ, т.е. тези с най-ниските цени ще работят на макс, а тези със скъпите ще свиват производството си или ще коригират цените. Според мен ще стане обратното: Козлодуй и сие ще работят на макс, но основно за износ (нали ще има свободен пазар), а за вътрешно потребление - каквото остане. Прогнозата е бакалска, но така се получава с голяма част от произвежданото в България.
    Сега по-сериозно: ако има реална алтернатива за енергия за отопление на електричеството, можем да очакваме известно понижаване на цените. Ако няма такова, поне ще паднат самите сметки в реални стойности, въпреки очакваното покачване на цените на тока. За това, обаче, трябва да има много добра цена на природния газ и по-добри цени за прокарване на подобаващата инфраструктура. Но и в този сектор Пазар, за съжаление, няма!

  59. 59 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    До коментар [#41] от "alter_ego":

    Я, Вие сте били мислили!? Та на кой референдум изразихте мислите си за ЕС? Доколкото си спомням имаше само едно бързо и лъжливо "затваряне на преговорни глави", откъдето дойде и "мониторинга". Уж беше само за три години под условие да ни изхвърлят, сега е перманентен.
    Явно требе още да се мисли - и "валтутна усмирителна ризница" (валутен борд), и " политическа усмирителна ризница" (мониторинг на ЕК) не са в състояние да загасят "пазарния плам" на родния пишман политико-икономически елит, нито да скъсят "резервната скамейка" от калинки на текущата управляваща партия.

  60. 60 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#50] от "cinik":
    Да,горе долу колкото тука е,но там е налице следното нещо-докато цената за домакинствата е 25.3 евроцента на киловатчас,то за бизнеса е 12.4 евроцента на киловатчас.Това са данните за 2011 година.така е във всички заможни държави,енергията за бизнеса е на доста по-ниски цени,за да е конкурентноспосбен и да поддържа добре платени работни места.Защото там хората отдавна са разбрали,че когато икономиката върви и е богата,сметките за тока никой не ги забелязва...

  61. 61 Профил на jelev_jelqzko
    jelev_jelqzko
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    РЕФЕРЕНДУМ ЗА ЕС И НАТО!

  62. 62 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#55] от "GogoPG":
    Той тоя Холцнер е женица,и живее във въздушните кули на еврокомисията.Там нещата са в няква изкривена паралелна реалност...

  63. 63 Профил на heatseeker
    heatseeker
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#62] от "eurogi":

    Не съм обърнал внимание на половата принадлежност на субекта... моя грешка.

    За въздушните кули Ви подкрепям безрезервно.

    Свобода за Надежда Савченко!
  64. 64 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#48] от "wanderer":
    Че знам ли,може и да стига и до Германия....Ама то няма как да го отделиш...Аз просто го давам като ценови пример.

  65. 65 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Неутрално

    [quote#58:"sbk"]цената на тока ще последва тази на бензина/дизела, за която ни обясняват описателно, че е толкова ниска, та трябва да се радваме.[/quote]
    Няма да последва цената на горивата - стоките са различни. Пък и цената на горивата е на "пазарно равновесно равнище" - всички бензиностанции продават на една и съща цена като при "свободния пазар" на Тато. След като пазарът е достигнал социализЪма няма накъде повече да се развива.
    При тока не е така. Има прекалено много потребители. Целта е като се намали броят на потребителите да паднат цените на плазмите и ТВ пропагандата (Босфор ТВ, Барак-барекова ТВ, Пеевската и т.н.). Идеята е да остане само един политолъжец, че от много популацията се обърква, не прави разлика между "стока" и "услуга", особено "политическа услуга", по-известна с двете си форми - рекет и корупция.

  66. 66 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 900 Неутрално

    [quote#59:"wanderer"]Явно требе още да се мисли - и "валтутна усмирителна ризница" (валутен борд), и " политическа усмирителна ризница" (мониторинг на ЕК) не са в състояние да загасят "пазарния плам" на родния пишман политико-икономически елит, нито да скъсят "резервната скамейка" от калинки на текущата управляваща партия.[/quote]
    А може би всъщност точно в плановете на стара Европа за развитие на източните селски райони не се предвижда да процъфтяват и "усмирителните ризници" се слагат не за да помагат, а за да държат мирни селяните докато ги морят с убийствени икономически директиви.

  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2347 Весело

    [quote#64:"eurogi"]може и да стига и до Германия....[/quote]
    Е, ако стигаше, нямаше да се фактурира на отделен ред "зелена енергия" или поне редът "непредвидими загуби".

  68. 68 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#30] от "The.Teacher":

    ,,Другаде е заровено кучето. ,,
    Да другаде е заровено кучето и то е в един закон за максималната печалба. Сега печалбата на тези дружества е в порядъка на около сто и осемдесет процента за по нагледно(180%) като тази печалба е чиста, всички разходи се калкулират в цената на тока, а не трябва да е така разходите трябва да се покриват от печалбата.
    И така тези дружества купуват от нек-а тока за по 0,09 лева за киловатчас а го продават на населението средно по за 0,17 лева за киловатчас, ако се сложи със закон максимална печалба в порядъка на от 20% до 50% дори и при 50% печалба тока ще падне на 0,135лева за киловатчас, но не само това, всички разходи на тези дружества да си ги покриват от печалбата, не както сега всички разходи зерена, зелена, синя и не знам си каква влиза в цената на тока

  69. 69 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#49] от "olly":

    Аз лично искам да осъдят и вкарат в затвора всички виновни за съсипването на страната, независимо от партийната им принадлежност. Ако това стане практика, като в цивилизованите страни, няма да има такъв наплив от кандидати за властитутки.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  70. 70 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 784 Неутрално

    [quote#41:"alter_ego"]Е каква я мислихме с тоя ЕС, каква стана... [/quote]
    С комунета и милюционери на първата редица - такава ще е. Не българин, а Умберто Еко го казва, ако българите искат бъдеще за децата си, да си отиват, да я напущат. В Британския парламент са се дискутирали откраднатите пари за интеграцията на ромите, откраднати от управляващите - не си мислете, че дипломатите като се усмихват, не виждат маймунджолъците на местните питекантропи!

  71. 71 Профил на phill11
    phill11
    Рейтинг: 516 Неутрално

    До коментар [#69] от "Питанка":

    Същото искам и аз, една голяма част от тези виновни днес искат предсрочни избори!
    Затова си позволих да попитам госпожата какво иска всъщност.

  72. 72 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#69] от "Питанка":
    Стига с тези тъпи искания! На основание какъв закон ще осъдиш министър? 20 години не разбра ли, че отмина времето когато Г. Димитров изпращаше някого на разстлеб, или тато го пращаше в затвора. Както и времената на шерифите.

  73. 73 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4274 Неутрално

    До коментар [#51] от "Отнесен":
    ,,Ей сега я втасахте, господа недоволни! Брюксел иска поскъпване на тока.,,

    Знаеш ли я тази приказка.,,Биволът когато рие пръстта на гърба му пада,,
    Че и с нас така ще стане. Тези които докараме на власт веднага ще почнат да се оправдават с ЕС и майка ни жлна тогаз.

  74. 74 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1269 Гневно

    Брюксел иска България, но без българите, за това гледа да ги умори от глад, студ и жажда!!!Що Брюксел не попита българите , съгласни ли са с това му искане??? В клаузите за спирането на 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ "Козлодуй" е казано , че същите могат да бъдат пуснати в случай на криза. Електричеството произведено от тях ще струва само 20 лева за мегават час!!! Електроенергията произвеждана от американските ТЕЦ "Марица-Изток" 2 и 3, ни струват в момента по 130 !!!!!! лева мегават час!!!!!!! Да се пуснат 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ "Козлодуй", като антикризисна мярка. Американците , да продават тока си на който искат!!! Националните предатели спрели 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ "Козлодуй" и сключили заробващи договори с американските ТЕЦ-ове ,и ЕРП-тат , да бъдат вкарани за дълго в затвора , а не нагло да ни се смеят от екраните на медиите!!! Хора , като Кунева-Пръмовица,активно съдействали за затварянето на 3-ти и 4-ти блок на АЕЦ "Козлодуй", са национални предатели и мястото им е в затвора, а не на политическата сцена.... Същото важи и за останалите мошеници от НДСВ и тройната коалиция , които с участието си в управлението превърнаха България в бананова република!!! МОШЕНИЦИИИИ!!!!

  75. 75 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 900 Неутрално

    [quote#73:"sider"]Тези които докараме на власт веднага ще почнат да се оправдават с ЕС и майка ни жлна тогаз.[/quote]
    Ей го, черно на бяло са ти го казали от Брюксел - искаме вие българите да либерализирате пазара на ток, което ще повиши още повече сметките ви. Айде посмей сега да обвиниш някой друг!

  76. 76 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    До коментар [#72] от "shumkar":

    Защо в цивилизованият свят може, а тук не? Или ще кажеш, че въпросът ми е риторичен?

    Това няма нищо общо с Тато и Г.Димитров. Те не разстрелваха виновни, а неудобни. И не ства дума за разстрел, а за затвор. За да знаят, че във властта или не, не са безнаказани.

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  77. 77 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#68] от "sider":
    бре,как я докара тази сметка???70 лева е някъде средната цена на микса от електроенергия,която излиза от електроцентралите..Оттам до нас първо минава през мрежата високо напрежение на НЕК,после през мрежата средно напрежение на ЕРП-тата,и накрая влиза в градовете в мрежата ниско напрежение,където са и най-големите разходи всъщност.А да не забравяме и загубите и кражбите...зелената добавка,която между другото дори не покрива реалните разходи на ерп-тата за закупуване на тази енергия..имаме и когенерацията на топлофикация-софия,чрез чиято космическа цена( по-висока между дугото в момента от тази,на която се изкупува слънчевата енергия) цяла България субсидира цената на парното в София...Не се подлъгвай по дрънканиците на бат Бойко,който разбира се,винаги ще намери вината в някой друг.А за това най-лесния виновник са ЕРП-тата...

  78. 78 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4576 Неутрално

    Даже и Брюксел размаха пръст срещу енергийния монопол у нас!Ако има реален пазар,то със сигурност цените ще слязат надолу!

  79. 79 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 696 Неутрално

    [quote#8:"cinik"]Тук таме захващат и някой проект като Белене и Цанков камък. Където или никога няма да се случат, или за 41 инсталирани мегавата сметката е 1 милиард лева,[/quote]
    Не си прав. Мощността на ЦК е 80 МВ, годишно производство 1185 ГВч. За 20 години това е 23700 ГВч или по само 42 лева за МВч при разход от 1 милиард лева. Е ако е за 10 години е 84 лева и пак отива по-евтино от ТЕЦ. Като добавиш, че това е основно върхова енергия, нещата съвсем стават добри.
    Крали са, това е ясно, но проектът е добър. А тя ще работи поне 40 години без смяна на турбините.
    Смятайте, не вярвайте на БУДАлата. Той ги плещи без да разбира каквото и да е, само и само да се намира на приказка.

  80. 80 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 1868 Неутрално

    До коментар [#78] от "bat_plamen":

    Със сигурност ще слязат, ама нагоре!

    Наистина ли не разбирате, че Брюксел казва "Не закачайте ЕРП-тата, че ще берете ядове!"

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  81. 81 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 900 Неутрално

    [quote#78:"bat_plamen"]Даже и Брюксел размаха пръст срещу енергийния монопол у нас![/quote]
    Смешна работа. Западния свят, от който е част и брюксел вече много десетилетия води глобални енергийни войни с милиони жертви. Какво означава, че ни били размахали пръст - заплашват ни с бомбардировка ако не се подчиняваме на заповедите им?

  82. 82 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#53] от "sqrt":
    така е,това никой не го оспорва.Макар че,според мен ВЕИ-тата са също малка част от проблема,просто са много удобни са изкупителна жертва.В България вятърните централи произвеждат годишно около 3% от общото потребление а,фотоволтаичните-около 2%,та много ме съмнява последното 14% поскъпване да беше заради тях.Много по-логично ми се струва главната причина да е в огромните задължения на НЕк във връзка със стотиците милиони евро прахосани покрай Белене и други проекти от сорта на ВЕЦ Цанков камък.А и не забравяйте,че в ЕРП-тата остава една малка част от тези сметки,които плащаме-голямата част отива в централите,в НЕК и в държавата под формата на акциз и ДДС...

  83. 83 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4576 Неутрално

    До коментар [#80] от "tribiri":
    На мене ми е ясно,че няма как правно да се развали тези продажби на енергодружествата,но при наличието на конкуренция нещата ще се нормализират!А либерализацията зависи само и единствено от държавата!

  84. 84 Профил на megaschwul_nwo
    megaschwul_nwo
    Рейтинг: 409 Неутрално

    дрън дрън либерализация. Какво още трябва да се случи, за да се разбере, че либерализацията е словесен балон осигуряващ добри печалби за големите играчи и мизерия за средната класа?

  85. 85 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 784 Неутрално

    До коментар [#76] от "Питанка":
    не съм специалист, но ще се опитам да отговоря:
    1. В другите страни депутати и министри носят отговорност за своите простъпки, нямат съдебен имунитет;
    2. Липсва механизъм за търсене на отговорност от ефективността на взето управленско решение. В момента на никого не му пука, защото отговаря само пред висшестоящия. Не виждаш ли какво се получава - идва на предизборно събрание, сваля ти звезди от небето, ръкопляскаш, след това ти показва среден пръст и ти се хили в лицето. Отговорността е много размита, а процедурата по снимане на имунит и завеждане на следствието още по-мудна. Накрая единственото нещо, за което можеш да го осъдеш ще са "пропуснати ползи". Голям праз, той си е прибал комисионната под масата, за която няма документ.
    Но това е възможно у нас, защото само бг дебили могат да вярват, че Волен ще подържа денонощно телевизия с дарения от въшльовците си. само бг дебили могат да вярват, че БСП ще им даде пенсии, а Г. гергов ще си остане Нещата са добре оттиграни - обществена поръчка. ЯвяватЕдин управител на ООД носи отговорност за лошо управление на фирмата си, но един министър не носи отговорност за неизгоден договор. Ти разбра ли, кой е подписал договора за поръчката на 2-та реактора при АСЕ, след като няма сключен договор? Няма и да разбереш, подписали са се няколко човека, но комисионните са ги взели съвсем други. Тук никой не краде. Просто този, от когото зовшсш всшчкж, ти намигва, или даваш под масата 50% от парите, или намирам друг.
    Или отговорността е размита.
    3. Случаят Марковска - избрана е с гласовете на всички представители на ГЕРБ, ДПС, и няколко на БСП. Оказва се, че за нищо не става. Е и, някой пое ли отговорност?
    Я си помисли, в друга страна можеше ли да се направи референдум за АЕЦ с подобен въпрос? Само у нас е възможно гласуващият да нехае на каква цена ще се строи, колко ще струва произведената продукция, кой ще дава парите.
    За какво можеш да го съдиш, този дето те е излъгал?

  86. 86 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#82] от "eurogi":

    Ми договорите на Костов с ТЕЦ Марица ИЗток? Там им се даряват 180 милион годишно над изкупната цена за държавните Марици. ВЕИ дават 7% от ел енергията, но изкупните им цени са до 28 пъти над средните за страната и вдигат невероятно средната цена. А повечето наши политици си имат по някое друго ВЕИ с или без поставени лица. Въобще НЕК го източват отвсякъде за да го докарат по познатата схема до фалит и да го изкупят чуждите им господари на безценица и да го бастисат после. Просто затриват България по план и то с помощта на матряла, който още вярва на предатели политици.

  87. 87 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#79] от "focusnik":
    Колега,доста си далеч от истината.80 мвт инсталирана мощност ако работят 100% всичките 8760 часа годишно,пак ще произведат 700 гигаватчаса електроенергия годишно.Разбира се,ВЕЦ Цанков камък ни най-малко не работи 100% годишно,той е резервна мощност,и годишно произвежда около 185-200 гигаватачаса елелктроенергия.Така че,себестойността излиза далеч над 200 лева за мегаватчас и то без да прибавим разходите за текущата поддръжка и лихвите по кредитите.С тези разходи,цифрата вероятно ще доближи 300 лева на мегаватчас...

  88. 88 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Когато фактите говорят и боговете мълчат а фактите са следните на 27 юли 2009 година ГЕРБ идва на власт и следва:

    Цената на тока се увеличи с 17% ЗА ТРИ ГОДИНИ ГЕРБЕРСКО РОБСТВО! Борисов вдигна тока с 2% още първата година 2% втората и 13% третата година! Докато Цвети Бориславова стана основен играч в зелената енергия.

    Цената на газта скочи с 70%!

    цената на дизела и бензина удари рекордна в историята на Б-я цена! Лукойл печели милиарди. Черните каси на герб също.

    Цената на захарта скочи с 80%!

    Цената на храните скочиха със средно 20%

    Цената на живота-инфлацията е общо 10%

    Студентските такси бяха увеличени от ГЕРБ с 50% въпреки протестите на студентите.

    Образованието в ъгъла. Здравеопазването батак! Милицията бие и мачка.

    Доходите ЗАМРАЗЕНИ А ЗАПЛАТИТЕ -НАМАЛЕНИ!

    Борисов направи най-голямото увеличение на цената на тока в историята на Б-я! А обедняването вече е почти на нивото на Жан Виденов! Не е имало по-некадърно некомпетентно и корумпирано управление!

    Незабавно премахване на ДДС-то върху тока иначе бунт и сваляне на това безобразно нагло правивителство! От както ГЕРБ е на власт всяка година скача цената на тока! Цената на газа се увеличи с бруталните 70% в трите години управление на ББ и ГЕРБ! Цената на водата скочи с над 10% за 3 години! За цената на горивото но лукойл няма какво да коментирам! Герберите си напълниха черните каси а нас ни умориха!
    А най-наглото и аругантно е че държавата държи 1 милиард лева в банката от кръга КТБ! Това са парите на енергийните фирми. Докато Борисов мори народа и го кара да умира от глад си върти далаверите с олигарха Василев който да му прави пропагандата и купува медии и фирми.

  89. 89 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Работата на държавата не е да произвежда ток, дизел, цигари, нейната РОЛЯ е да осигури ПРАВИЛА и ЗАКОНИ, които да разбиват монополите, осигуряват нормална стопанска среда, в която всеки, малък и голям, може да развива дейност!

    С последния бунт хората казаха НЕ НА БУДА! НЕ НА СТРАХА! НЕ НА ТОТАЛНОТО ОБЕДНЯВАНЕ! Просто Буда направи Виденов и Луканов да изглеждат като Рейгън.

    Хората преглътнаха мафиотското минало на Буда. Хората преглътнаха СИК. Пората преглътнаха ИПОН. Простиха на Лукойл. Хората преглътнаха съмненията че Буда е участвал в убийства рекет трафик на наркотици и контрол на наркотрафика чрез структурите на СИК. Хората преглътнаха факта че Буда е личен приятел с всички олигарси и повечето мафиоти. Хората преглътнаха Уикилийкс и досието Буда. Но накрая хората НЕ МОЖАХА ДА ПРЕГЛЪТНАТ КАТАСТРОФАЛНОТО УПРАВЛЕНИЕ НА ГЕРБ-СИК-ИПОН СЛЕД КАТО ВЕЧЕ НЕ МОГАТ ДА СИ ХРАНЯТ ДЕЦАТА И ДА СИ ПЛАЩАТ СМЕТКИТЕ ЗА ТОК ВОДА ПАРНО. НЯМА ПАРИ! БРУТАЛНО ОБЕДНЯВАНЕ НАЙ-ГОЛЯМОТО ОТ ВИДЕНОВ НАСАМ! Буда е свършен. Толкова слабо управление не е имало н историята на Б-я и толкова неук и глупав премиер. За корупцията да не говорим Миро тъпото и Цецо 6-те апартамента са достатъчни като факти. На възстание братя.

  90. 90 Профил на бай Георги
    бай Георги
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#86] от "sqrt":

    Сащ са на харизали на Турция,но този път не с война а със мизерия искат да изгонят българите от тези земи, всичките ни правителства от 1989 година до сега са техни

    ‎"Това, което ние сме го построили- вие не може да го боядисате" Тодор Живков
  91. 91 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#86] от "sqrt":
    Защо пишете ,без да поровите поне малко из информацията,свободно налична навсякъде из интернет?
    1.Основната част от възобновяемата енергия е от вятърните централи -около 3% от общата и се изкупува на цени,след като приспаднем таксата за достъп дп мрежата,която се въведе миналата година ,от порядъка на 160-170 лева на мегаватчас,т.е около 2 пъти над средната.
    2.Фотоволтаичната енергия ,след приспадането на горепосочената такса,в момента се изкупува някъде около 300 лева на мегаватчас,или около 4 пъти над средната,но това са само 2% от общото количество.
    Когенерацията на Топлофикация София,която споменах по -горе,произвежда повече и по- скъп ток(цената му в момента е 306.08 лв за мегаватчас) от всички фотоволтаици в БГ взети заедно...

  92. 92 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Това са петте основни индикатора за успешно и добро управление:
    1 увеличаване на доходите
    2 увеличаване на пенсиите
    3 намаляне на безработицата, данъци, администрация
    4 Увеличаване на фискалният резерв на Република Б-я
    5 Намаляне на публичният дълг! Рекордно в историята на света намаляне на дълга на Р Б-я тоест на всички нас от 120% до публичен дълг до около 14%!
    ГЕРБ СЕ ПРОВАЛИ ПО ВСИЧКИ ТОЧКИ!


    ГЕРБ и Борисов вече дъжат 8 милиарда лева на българският народ! 4 милиарда опоскан фискален резерв и 2 милиарда лева взети като дълг под формата на ДЦК и 2 милиарда външен заем! Така резерва ни е намален от 8 на 4 милиарда а дълга ни е увеличен с въпросните 2 милиарда! Нещо невиждано от времето на Виденов насам! Не трябва да оставаме Борисов да си замине без да си плати сметката и да ни върне парите.
    ФАКТИТЕ:
    Три правителства подред Костов царя и Станишев пълнеха фискалният резерв до 8 милиарда лева и намалиха външният и вътрешен дълг до рекордните 15% от БВП! От както ГЕРБ управлява опоскаха фискалният резерв до 4 милиарда лева и вземаха външни и вътрешни заеми! Около 2 милиарда лева вътрешни заеми до момента и 2 милиарда външен заем!
    Обобщение некадърните и некомпетентни герберски калинки ще ги плаща целият българрски народ години след като изгони Борисов с камъни. Също ккато плащахме на Виденов. До момента 8 милиарда лева.

  93. 93 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#90] от "бай Георги":

    Какъв САЩ бе пич - това са банкстерите - господарите на САЩ и на всички други. САЩ и другите държави са просто инструменти. Иначе - да продадоха ни на Турция, ама с помощта на продавни и глупави политци и на невроятно наивния бг електорат- матрял, които всяка маймуна може да го манипулира както си иска.

  94. 94 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Либерализация, конкуренция и брутални антимонополни закони, а не национализация и комунизъм. Връщане назад не е решението, а гледане напред. Ако в Б-я има строги закони които да са от 1 милион до 100 милиона при нарушение на Лукойл мобилни оператори ЕРП-та топлофикация и т.н. и РЕАЛНА конкуренция и либерализация а не МОНОПОЛИ тогава и цените ще паднат и средния и дребен бизнес ще се възроди. И другия пробле мразбира се РАСТЕЖА пъста на доходите и покупателната способност. За съжаление за 4 години управлениие на ИПОН ръста и заплатите бяха замразени и намалени а цените не спряха да скачат средния и малък бизнес унищожен в полза на монополите на олигарсите близки до Буда.

    Работата на държавата не е да произвежда ток, дизел, цигари, нейната РОЛЯ е да осигури ПРАВИЛА и ЗАКОНИ, които да разбиват монополите, осигуряват нормална стопанска среда, в която всеки, малък и голям, може да развива дейност!

  95. 95 Профил на kv12kv12
    kv12kv12
    Рейтинг: 409 Весело

    Това са данни за увеличението на цените, първо полугодие на 2012 към първо полугодие на 2009.
    Все още няма данни за второто полугодие на 2012 на сайта на Евростат.
    Но самите цени в за ЕС27 средно са 2 до 3 пъти по-високи отколкото в България.

    2007 onwards [nrg_pc_204]

    PRODUCT Electrical energy
    UNIT Kilowatt/hour
    TAX All taxes included
    CURRENCY Euro (from 1.1.1999)/ECU (up to 31.12.1998)

    Price ratio 2012S1/2009S1

    CONSOM Band DA : Consumption < 1 000 kWh
    1.1214 European Union (27 countries)
    0.9815 Bulgaria

    CONSOM Band DB : 1 000 kWh < Consumption < 2 500 kWh
    1.1410 European Union (27 countries)
    1.0204 Bulgaria

    CONSOM Band DC : 2 500 kWh < Consumption < 5 000 kWh
    1.1359 European Union (27 countries)
    1.0279 Bulgaria

    CONSOM Band DD : 5 000 kWh < Consumption < 15 000 kWh
    1.1363 European Union (27 countries)
    1.0148 Bulgaria

    CONSOM Band DE : Consumption > 15 000 kWh
    1.0273 European Union (27 countries)
    1.0029 Bulgaria

  96. 96 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#91] от "eurogi":

    ЗАщо лъжеш? Има договори от периода до 2009г където фотоволтаиците се икупуват на 763лв/КвЧ без ДДС. А средната изкупна цена в момента е 28лв/КвЧ. Всеки може да си направи сметка за какви кражби става дума под формата на ВЕИ. Ел.енергията от АЕЦ Козлодуй дето искат да го довършат мафиотите продава на 16лж/КвЧ. Стига мафиоти и лъжи - не всички са матрял и глупаци в България.

  97. 97 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#96] от "sqrt":
    А колко са тия фотоволтаици които са на тази цена?няколко мегавата?През 2009 в България почти нямаше фотоволтаици,98% от договорите са сключени през 2011 и 2012 г.А средната изкупна цена не е 28 лева на мегаватчас а е някъде малко над 70 лв.на мегаватчас...Та земи почети,щото ей такива сте най-лесни за манипулиране..

  98. 98 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#97] от "eurogi":

    Бе какво знаèние има колко са на 26 пъти по-високи цени и колко са на 4 пъти по-високи. За какво да плащам на родни и чужди мафиоти каквото и да било над средната цена? Които иска да има плаща ако иска 100 пъти по-високи цени ама мен никой не ме е питал и нямам никакво желание да плащам и една стотинка. Далавераджийска сган, която иска от въздуьа да прави пари нямам никакжо намерение да храня. А това, че има още много далавери в енергетиката е вярно, ама една от тяь е ВЕИ-мафията.

  99. 99 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#96] от "sqrt":
    Порових малко и установих,че средната изкупна цена на електроенергията в момента,така наречения енергиен микс,който представлява средната цена,която НЕк плаща на централите ,е 78.93 лв.на мегаватчас..

  100. 100 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Брюксел настоя за пазарни цени на тока в България
    ========
    Брксел да налее 150 млрд евро в България.Минимална работна заплата 500 евро ,а средната трябва да е над 1300 евро.И чак тогава може да има пазарни цени на тока

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK