България е сред страните в ЕС с най-голям спад в броя на жертвите на пътя за 2010-2011 г.

Всяка година около 250 000 човека получават тежки наранявания при пътнотранспортни произшествия в ЕС, докато броят на смъртните случаи при такива произшествия през 2012 г. е 28 000.

© Красимир Юскеселиев

Всяка година около 250 000 човека получават тежки наранявания при пътнотранспортни произшествия в ЕС, докато броят на смъртните случаи при такива произшествия през 2012 г. е 28 000.



България е сред държавите в Европейския съюз, отбелязали най-голямо намаление (с 15%) на броя на жертвите при пътни катастрофи за периода 2010-2011 г., сочат данни, разпространени днес от Европейската комисия и цитирани от БТА.


За периода 2011-2012 г. жертвите на пътя у нас са намалели с още 8%. Общо в ЕС се отчита най-ниският досега брой на загиналите по пътищата, откакто се води статистика. Броят на смъртните случаи при пътни произшествия в общността е намалял с 9% през миналата година.


Намалението за последната година означава, че е бил спасен животът на 3000 души. Все още на ден в ЕС загиват по 75 души. Целта на Еврокомисията до 2020 г. е броят на смъртните случаи по пътищата да намалее с още 50%.




На всеки смъртен случай по пътищата на Европа се падат по 10 случая на тежки наранявания, например увреждане на главния или на гръбначния мозък. Статистическите данни по държави от ЕС сочат, че все още има големи различия по отношение на броя на загиналите по пътищата. Държавите с най-нисък брой загинали при пътни катастрофи остават Великобритания, Швеция, Холандия и Дания, които отчитат около 30 смъртни случая на един милион жители.


Всяка година около 250 000 души получават тежки наранявания при пътнотранспортни произшествия в ЕС, докато броят на смъртните случаи при такива произшествия през 2012 г. е 28 000. Макар че броят на загиналите по пътищата намаля с 43% през последното десетилетие, тежко ранените са с едва 36% по-малко.


Най-често получилите тежки наранявания при пътни катастрофи са т.нар. уязвими участници в движението - пешеходци, велосипедисти, мотоциклетисти или хора от определени възрастови групи, особено по-възрастните.

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    То ще е заради новите магистрали........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами ясно е - Цецо я свърши тази работа
    Сега сериозно - не вярвам българинът да е поумнял зад волана,може би заради недоимъка хората пътуват по-малко.Каквато и да е причината,новината е радваща!

    rock n' roll is king!
  3. 3 Профил на _
    _
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Истината е, че производителите на автомобили много подобриха сигурността. Според мен Цв. Цв. няма право да се тупа по рамото за това - все още се смята за обида да те глоби пътен полицай в София.

  4. 4 Профил на smehur_co
    smehur_co
    Рейтинг: 558 Неутрално

    До коментар [#2] от "TAC":


    [quote#2:"TAC"]Ами ясно е - Цецо я свърши тази работа[/quote]

    Не, заслугата е на Станишев и на Румен Петков.
    Браво им на тях!
    А Боко и Цветанов, то е ясно, са слабоумни милиционери.

    Вяра. Надежда. Любов.
  5. 5 Профил на Драги ми господине
    Драги ми господине
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    Истината е, че обществената кампания, плюс някои законодателни промени свършиха работа. Хората вече шофират малко по-разумно, има доста камери, голяма част от катаджиите отказват подкупи. Настъпи промяна в манталитета, която може би не е видима за всички, но резултатът е налице. Разбира се, винаги може да е по-добре.

    Природата е най-важният капитал, с който разплага България. Да го опазим.
  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3665 Неутрално

    До коментар [#3] от "_":

    Не е така. При все наличието на много други съвсем обективни причини, Цецо има пълното право да се похвали с това.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на triton
    triton
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#3] от "_":

    Коя сигурност по-точно??? Автопаркът в БГ е средно 20 годишен, мислете малко..

  8. 8 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 660 Весело

    До коментар [#4] от "smehur_co":

    Аха,разбрах,те само обират лаврите от труда на "Пикаещият във фонтана" и шефът му!

    rock n' roll is king!
  9. 9 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#3:"_"]производителие на автомобили много подобриха сигурността[/quote]
    М-да, подобриха я - само че на автомобилите със средна възраст, по-малка от на нашите автомобили като цяло... и които ще караме в бъдеще време

    Двама се возят в кола:
    - Пич, мисля, че приближаваме града!
    - Защо?
    - Газим все повече хора...
    Поуката - лив фрий, карай извънградско, най-добре офроуд! Освен да си паднеш на главата с АТВ, в шубраците трудно може да станеш жертва на ПТП!

  10. 10 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 597 Неутрално

    [quote#3:"_"]Според мен Цв. Цв. няма право да се тупа по рамото за това[/quote]

    А кой да се хвали: Пикаещият в Шадравни или Тролещият по Форуми ?

    Моралът не е порок!
  11. 11 Профил на smokingpipe
    smokingpipe
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Няма пътища , няма жертви .

  12. 12 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Но пъс за сметка на това с невиждан ръст на "битовите инциденти" със запалителни течности.

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  13. 13 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Магистралите са сред основните фактори за спада на броя на катастрофите - това не е факт на ББ а световна статистика! Отлична мярка беше въвеждането на денонощни светлини в Бг - само това сваля с 10 на сто катастрофите - статистика на Европа=

  14. 14 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Браво Цецо е виновен.

  15. 15 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Това го кажете на вуйчо ми - лека му пръст - прегазен на централно кръстовище в София.

    Най-добре лично.

    Най-голям ръст и най-голям спад лесно се правят когато си респективно последен или първи в списъка.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  16. 16 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Много добра новина. Дано наистина камикадзетата да са се вразумили.

  17. 17 Профил на Софиянец
    Софиянец
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#2] от "TAC":

    Абе и поумнял е. В сравнение с преди, сега по магистралите много по-рядко има безумци с 200, а като цяло културата на шофиране се подобрява. Освен това, трябва да се отдаде заслуженото и на КАТ, които в действително прилагат много мерки за намаляване броя на жертвите.

  18. 18 Профил на ivanof
    *****
    Весело

    "Макар че броят на загиналите по пътищата намаля с 43% през последното десетилетие, тежко ранените са с едва 36% по-малко."

    Това ми напомня за оня виц от периода на студената война: Състезание по бягане между Джон Кенеди и Никита Хрушчов. Печели Кенеди. Българските вестници отразяват: "Другарят Хрушчов спечели сребърен медал, а Кенеди пристигна едва предпоследен."

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2083 Неутрално

    [quote#3:"_"]Истината е, че производителите на автомобили много подобриха сигурността.[/quote]

    Това важи за всички държави, не само за България..

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на kokobo
    kokobo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Гарантирано от ГЕРБ. Браво Бойко.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  21. 21 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Абе както и да е, новината все пак наистина е добра! Лошото е, че тая година май пак тръгна зле и дано да не се окаже илюзорен тоя спад.
    Не избивайте комплекси зад волана, мислете малко!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  22. 22 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    До коментар [#16] от "dissident":

    Дано, ама надали!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  23. 23 Профил на Shan Teliang
    Shan Teliang
    Рейтинг: 449 Неутрално

    Според мен пък през последните години българинът доста е поумнял зад волана. Не че няма накъде още, но в сравнение с преди 10-15-20 години мисля, че ситуацията е осезаемо по-добра. По мои наблюдения вече е по-скоро изключение някой да не спре на пешеходна пътека. Също така, вече много рядко някой кара в бус лентите.

  24. 24 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 714 Неутрално

    А статистика за продадения бензин? Да не се окаже, че намалението всъщност е увеличение?

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  25. 25 Профил на nelva
    nelva
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Най-малко- само като на войната между Израел и Палестина.
    Браво.

  26. 26 Профил на Tademan
    Tademan
    Рейтинг: 859 Неутрално

    Дано продължим, време е застрахователите и КАТ да имат единна база данни (чакам го от10-на години).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK