Френски министър иска да забрани пушенето на повече открити обществени места

Френски министър иска да забрани пушенето на повече открити обществени места

© Associated Press



Френският министър на здравеопазването Марисол Турен иска общините да обмислят разширяване на периметъра за забрана на пушенето до открити обществени места, като градските паркове, плажовете и пред училищата, пише вестник "Журнал дю диманш", цитиран от БТА.


В някои градове съществува вече забрана за пушене по плажовете.


"Бих искала градовете да обособят все повече места, забранени за тютюнопушене, като поемат по този път чрез диалога. Такива места могат да бъдат парковете, университетските кампуси, плажовете и зоните пред училищата. Нормално ли е майките и бащите или бавачките да пушат из парковете, където играят децата? Не мисля", заяви Марисол Турен.




Подобно строго законодателство има в редица страни по света, особено в САЩ. През 2011 г. кметът на Ню Йорк забрани пушенето по плажовете и в парковете, следвайки примера на Чикаго и Лос Анджелис.


Много райони в Ню Йорк също са вече забранени за пушачи, например "Таймс скуеър". Много американски служители нямат право да пушат дори пред входа на сградите, в които работят.


В град Белмонт, в Калифорния, беше забранено и пушенето в апартаментите. В щатите Луизиана, Арканзас и Тексас тютюнът е "прокуден" дори от колите, в които се возят деца под 6 годинки.

Коментари (41)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 395 Весело

    "Такива места могат да бъдат парковете, университетските кампуси, плажовете и зоните пред училищата."

    Французите са доста изостанали от нас.

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    И ние да ги последваме.Но тогава как ще се оправдае субсидията за тютюнопроизводителите?

  3. 3 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Похвално! Натам върви целия нормален свят.

  4. 4 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 541 Неутрално

    За пушенето не знам, но за тия дето си зарязват фасовете по плажовете трябва да се въведе публично бичуване за назидание...

    Damnant quod non intellegunt.
  5. 5 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 687 Неутрално

    "Публично" означава че един бюрократ нарежда какво може да прави и не прави цял народ. Дали да се пуши или не трябва да решават собствениците, а "публичните" места трябва да се приватизират и да има хора които го стопанисват и носят отговорност за решенията които взимат.

  6. 6 Профил на xtf
    xtf
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Твърдо подкрепям забраната за пушене на закрито, но тази стъпка ми е прекалена. На открито не вреди на никой, освен на самия пушач, така че пушачите трябва да са свободни да преценяват за себе си. Особено в САЩ все повече са се заели да налагат морал на хората, вместо да решават важните проблеми - с което много наподобяват съветския строй.... Следващата стъпка е да започнат да слагат печати на коленете на ученичките, за да не носят къси поли.

    ftc
  7. 7 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 737 Весело

    Пушенето във франция ще да е като секса, щом не може да се практикува пред децата в парка. Ако е така нека забранят тогава пушенето на пури, ама цигарите ... да не сме в Китай.

    Патка.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  8. 8 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    Пушенето по плажовете го забраниха в ЛА защото си хвърляха фасовете навсякъде и от Малибу до Сан Диего плажовете мязаха на огромен мръсен пепелник ...
    Аз тогава също пушех и аз и като много други абсолютно поддържам този ход защото стана по чисто и хората се върнаха на плажа ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  9. 9 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#6:"xtf"]На открито не вреди на никой, освен на самия пушач, така че пушачите трябва да са свободни да преценяват за себе си. [/quote]

    Този начин на мислене е доста наивен.

    Нищо не е толкова просто.
    - Един пушач с хронични болести от пушенето коства на държавата много пари за лечение и профилактика.
    - Един работещ баща на 2 деца, който умира или е болен заради тютюнопушенето определено в тежест на семейството си и на обществото.
    - Пушенето в присъствието на деца води до по-голям процент непълнолетни, които започват да пушат, защото подражават на по-големите или дори на близките си.

  10. 10 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    Като цяло, проблема са (голяма) част от пушачите, които си мислят че целия свят им е пепелник и така замърсяват околната среда с фасовете си че и като пушач(вече бивш) ме хваща яд на простотията им ... Няма да се счупят ако си вземат един кан с вода в колата да си хвърлят фасовете, в парка и тн и да го изхвърлят после ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  11. 11 Профил на Гавроско от ДКМС
    Гавроско от ДКМС
    Рейтинг: 174 Любопитно

    "да забрани пушенето на повече открити обществени места"
    ...
    А в открито море ша можем ли, ..извън териториални води?

    Idiocracy
  12. 12 Профил на Гавроско от ДКМС
    Гавроско от ДКМС
    Рейтинг: 174 Неутрално

    "Много американски служители нямат право да пушат дори пред входа на сградите, в които работят."
    ...
    Да не забравяме, че най-много пушачи се спасиха от кулите на СЦ.

    Idiocracy
  13. 13 Профил на ivanchoLA
    ivanchoLA
    Рейтинг: 1391 Весело

    [quote#12:"Гавроско от ДКМС"]"Много американски служители нямат право да пушат дори пред входа на сградите, в които работят[/quote] Винаги е било така, защото входа на сградата е комин и дърпа въздуха навътре, а вършения въздух се превърта изцяло за 24 часа ... Затова местата за пушачи са отстрани далеч от входовете и еър интаке ... Не само в САЩ ами в целия цивилизован свят изключае БГ, където всеки си прави каквото си иска и затова са на тоя хал ...

    #notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012
  14. 14 Профил на 2029
    2029
    Рейтинг: 653 Неутрално

    За плажовете, автобусните спирки и жилищните сгради да се въведе забрана за пушене.

  15. 15 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#13] от "ivanchoLA":
    Тоест, от думите ти трябва да правим заключение, че САЩ е цивилизован, защото е позволил на чиновниците да налагат забрани по свое усмотрение? Нали имаше демокрация или се бъркам нещо?
    Брей, това колониите и техните обитатели, май интелектуално не са се развили много от времето, когато там са пращали каторжниците и затворниците.

  16. 16 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    ПУШЕНЕТО в стадионите и други спортни площи и съоръжения трябва да е абсолютно забранено и строго наказуемо.

  17. 17 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Любопитно

    """Близо 300 000 тона тютюн общо се произвежда във Франция, Италия, Испания и Гърция. """""
    http://www.mediapool.bg/es-obsazhda-premahvane-na-subsidiite-za-proizvodstvo-na-tyutyun-news30352.html

    Не мога да разбера - ще се изнася тютюнопроизводството в Африка ли?Или в Китай?

  18. 18 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    До коментар [#15] от "kpenkov":

    Пушеща жертво на комуноидни принципи и възпитание, България има зад себеси едва 135 години цивилизован живот, а щатите през 1878 вече са открили университетско образование в 10 щата.

  19. 19 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    СУБСИДИРАЙТЕ ПРОИЗВОДИТЕЛИТЕ НА ТЮТЮН, А НЕ НА ДРУГИ КУЛТУРИ.

    Хубаво ще се подреди държавната хазна, както и ние всички покрай тази много ефикасна субсидия.

  20. 20 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    ПУШЕНЕТО по спирките на общественият транспорт, също трябва да попадне под забраната, защото чистачите на фасове е нужно да се увеличат три пъти, за да подържат чисти тези обществени райони на присъствие.

  21. 21 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Весело
  22. 22 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1336 Неутрално

    Да не говорим за плажовете покрити с вонливи фасове, които на някои места даже са повече от пясъка.

    Плажове от фасове ще бъдат особената атракция за пушачите, защото там могат да и изроват различни по размер такива, а даже и цели цигаретки, ако имат късмет...

  23. 23 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Любопитно
  24. 24 Профил на F.O. Fairfax
    F.O. Fairfax
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#9] от "alighieri": По-сложно е и от това.
    "Един пушач с хронични болести от пушенето коства на държавата много пари за лечение и профилактика." - Защо на държавата? Нали се осигуряваме, при това задължително? Ако осигурителната система не е добра, това не е по вина на осигуряващите се и със сигурност не е причина да гледаме лошо на болните хора. По вашата логика не бива да караме ски, защото се увеличава рискът от счупвания и ще тежим на здравната система.
    "Един работещ баща на 2 деца, който умира или е болен заради тютюнопушенето определено в тежест на семейството си и на обществото" - А какво ще кажете за пиещите бащи? Казаното важи в пъти повече за тях. Още не съм чувал някой да изпуши една кутия цигари и да пребие жената и децата. Да забраним ли алкохола и кръчмите?

    "Пушенето в присъствието на деца води до по-голям процент непълнолетни, които започват да пушат, защото подражават на по-големите или дори на близките си" - А забраненото да знаете как им се услажда на дечицата! Забранете цигарите и скоро ще се превърнат в нов източник на престъпност подобно на наркотиците, ще зарибяват децата ни с гнусни индонезийски цигари и ще ги превръщат в крадци за единия пакет.

    С две думи: леко със забраните. Много внимателно трябва да се претеглят ползите спрямо вредите, преди да се вземат толкова ограничителни мерки. И най-вече да се помни, че на разумния човек забрана не му трябва, той си знае мярката, а на неразумния и сто забрани не помагат, пак ще намери как да се издъни.


    - What are they saying, Fairfax? - I've no idea - it's all in French.
  25. 25 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 948 Весело

    До коментар [#18] от "convince":
    Ха, как ме разкри, че съм комунист, понеже пуша? Сега вече съм сигурен, че "хората" с нетрадиционна сексуална ориентация имат медиумни способности.
    Да ви имам вижданията и разбиранията, принципа: "Има пушач, има проблем, няма пушач, няма проблем" е характерен за една идеология, която ви е нанесла явно непоправими щети.

  26. 26 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#24] от "F.O. Fairfax":

    И аз питах /в неизлезлите коментари/ какво правим с алкохола?
    И той е порок.

  27. 27 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    Един в България опита със забрана на закрити места ... и на изборите получи мощен шут от 600 000 Пушачи ... = Сега ... "реве като насран по целия коджа Балкан ..." Да се пробва друг !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  28. 28 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    [quote#16:"convince"]ПУШЕНЕТО в стадионите и други спортни площи и съоръжения трябва да е абсолютно забранено и строго наказуемо.[/quote]На практика ще забраните ВЛИЗАНЕТО !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  29. 29 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    След забраната за влизане на пушачи в заведение ... не съм стъпил НИКОГА !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  30. 30 Профил на axel
    axel
    Рейтинг: 549 Неутрално

    [quote#1:"gfn_666"]"Такива места могат да бъдат парковете, университетските кампуси, плажовете и зоните пред училищата." [/quote]
    Преди два дни видях с очите си табели със забрана за пушене на плажа в Сен Мало. Тогава си помислих, че местният кмет се е изхвърлил малко, но сега разбирам, че наредбата идва от "по-високо място". Хората обаче спазваха тая забрана и излизаха от плажа, за да пушат. Аз самият съм заклет и проклет пушач , но подкрепям забраната за пушене в затворени обществени помещения. Но прекален светец и Богу не е драг. Освен това светът вече има опит с тоталните забрани - сухия режим в САЩ.

    „Gesagt heißt nicht immer gehört, gehört heißt nicht immer verstanden, verstanden heißt nicht immer einverstanden, einverstanden heißt nicht immer angewendet.“
  31. 31 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Весело

    [quote#24:"F.O. Fairfax"]С две думи: леко със забраните. Много внимателно трябва да се претеглят ползите спрямо вредите, преди да се вземат толкова ограничителни мерки. И най-вече да се помни, че на разумния човек забрана не му трябва[/quote]

    Е как така без забрани и санкции и ''правила'' ? После кой ще им казва как да живеят?

    Много ме развесели коментара ви. Сега ще ви обявят или за ''комуне'' или за ''либераст'' или за ''рубладжия'' или с друг подобен лишен от смисъл етикет.

  32. 32 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#24:"F.O. Fairfax"]И най-вече да се помни, че на разумния човек забрана не му трябва, той си знае мярката, а на неразумния и сто забрани не помагат, пак ще намери как да се издъни. [/quote]

    Ако хората бяха разумни както ти предполагаш, никой нямаше да докосне цигарите.

  33. 33 Профил на alighieri
    alighieri
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#29:"EVOLYUCIONER"]След забраната за влизане на пушачи в заведение[/quote]

    Каква пък е тая забрана?

  34. 34 Профил на F.O. Fairfax
    F.O. Fairfax
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#32] от "alighieri":
    Само защо решихте, че намирам всички хора за разумни? Както се вижда и от цитирания от вас пасаж, допускам съществуването и на неразумни хора, но отбелязвам, че не съм убеден в ефекта на коя да е забрана върху тях.

    - What are they saying, Fairfax? - I've no idea - it's all in French.
  35. 35 Профил на F.O. Fairfax
    F.O. Fairfax
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#31] от "kotrag": Ами какво да кажа... Леко с епитетите и етикетите, тъй както и със забраните Въобще е хубаво да имаме мярка във всяко нещо, но напоследък мярката става все по-голяма рядкост...

    - What are they saying, Fairfax? - I've no idea - it's all in French.
  36. 36 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2009 Неутрално

    [quote#33:"alighieri"]Каква пък е тая забрана?[/quote]Питай фалиралите поради липса на клиенти заведения и уволнените им служители
    За пушача "забрана за пушене" = "забрана за влизане" - Другото е пазарна икономика !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  37. 37 Профил на kotrag
    kotrag
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#35:"F.O. Fairfax"]Въобще е хубаво да имаме мярка във всяко нещо, но напоследък мярката става все по-голяма рядкост... [/quote]

    За съжаление е така. Умереността, така ценена от класическите философи някога, отдавна престана да бъде считана за добродетел от ''модерните'' хора.

  38. 38 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    ееее - срамота

    че там няма ли комунисти, които да обяснят как ще им фалира ресторантьорския бизнес, хотелите и квито още глупости ръсеха наште комуняги

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  39. 39 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    [quote#36:"EVOLYUCIONER"]За пушача "забрана за пушене" = "забрана за влизане" [/quote]

    хахахахахах - верно ли

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  40. 40 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Френски министър иска да забрани пушенето на повече открити обществени места...

    - Първо да забранят ,..отглеждането
    на тютюн и производството на цигари...
    - и..от забрани,.. няма да има нужда...

    urkobozambo
  41. 41 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3672 Неутрално

    До коментар [#18] от "convince":поради що се срамуваш да се наречеш......... прочети поне СОФРОНИЙ тъпак такъв

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK