Румънските традиционни кебапчета са на път да се спасят от нови правила на ЕС

"Мич" идват от Турция, от времето на Османската империя, и обикновено се консумират с горчица и хляб или пържени картофи.

© Associated Press

"Мич" идват от Турция, от времето на Османската империя, и обикновено се консумират с горчица и хляб или пържени картофи.



Традиционните румънски кебапчета, наричани "мич", изглежда ще бъдат изключение от новите правила на Европейския съюз, предаде "Асошиейтед прес".


Според румънската месна асоциация представители на Брюксел са се съгласили, че в рецептата за пикантните кебапчета е допустимо използването на сода бикарбонат, която придава еластичната им форма.


Представители на румънската хранителна промишленост заявиха днес, че лобират в Брюксел от юли насам по въпроса за кебапчета мич (на румънски mici означава малки).




Мич идват от Турция, от времето на Османската империя, и обикновено се консумират с горчица и хляб или пържени картофи. Румънците консумират 25 тона, или половин милион мич на ден.


Комисията на ЕС за безопасност на храните ще гласува на 20 февруари за използването на добавката, след което ще има и гласуване в Европейския парламент. През юли миналата година ЕС наложи на Румъния забрана за износ на мич в очакване на гласуването тази седмица.


Очаква се да бъде позволено използване на сода бикарбонат за приготвяне на този традиционен за Балканите продукт, който в бивша Югославия се нарича чевапчичи, а в Гърция - судзукакия.


Кевин Хил, управител на ресторант в Румъния, в който се сервират 6000 мич дневно, каза, че опасенията на ЕС били за това да не би добавката да се използва за прикриване на използвано некачествено месо.


"Това е част от румънското наследство", каза Хил. "Това е като рибата с пържени картофки (fish & chips) за Англия", допълни той.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (155)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    Европейският парламент ще гласува, да има ли сода бикарбонат в румънските кебапчета или не.

    Наскоро пак имаше съобщение за възвратна жена, изнасилена и обрана в собствения и дом. Колко ли са всъщност за последните 20 години?

    Един съюз - две реалности.

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 525 Любопитно

    ЕС прекаляват с тези регулации,накрая ще ядем само някакви може би безопасни,но и напълно безвкусни боклуци.

  4. 4 Профил на iSiktir
    iSiktir
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Абе никакви кебапчета... това е ориенталско.
    Само немски вурст, баварско зеле и френски вина.
    От утре се забранява и печената тиква, само крем брюле, тирамису и брюкселски сладкиш.

    Путин - враг номер 1 на тутраканската селищна система
  5. 5 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Мамка му стара, с какви простотии се занимават брюкселските ибрикчии.
    С каймата за кебапчета, с кривите краставици и щастливите кокошки.
    Ужас и безумие.
    И все по често взех да си задавам въпроса:
    Какъв го дирим ние при тях?
    И все по-рядко намирам смислен отговор!

    ура и да живей!!!
  6. 6 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    Някой може ли да ми обясни как това, че едно ястие е традиционно, го прави по-малко вредно, и затова - защитено? Евро-бюрократите се оливат с глупости... не е тяхна работа човек какво си слага в устата.

  7. 7 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    При Тодор Велики такива глупости нямаше!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  8. 8 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#7:"др. Иванов"]При Тодор Велики такива глупости нямаше![/quote]
    Е, нали Ви е имало Вас, Другарю Иванов!
    И това компенсира липсата.

  9. 9 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 1473 Весело

    Абе сода бикарбонат ОК, ама поне тоалетна хартия вече да не слагат...

    Иначе шегата настрана - като човек, женен за румънка и живял там 3 години, потвърждавам, че техните кебапчета са по-вкусни от нашите...

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  10. 10 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 729 Неутрално

    [quote#3:"simeonov_"]ЕС прекаляват с тези регулации,накрая ще ядем само някакви може би безопасни,но и напълно безвкусни боклуци. [/quote]
    Тия боклуци,дето идват от "Европа"-та и пълни с Е-та ли са безопасните но безвкусни боклуци. Напълно са си опасни и пак са безвкусни. Но идват с "документи" от старата Европа.

  11. 11 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 729 Весело

    [quote#9:"nv"]сода бикарбонат ОК[/quote]
    Т,ва за да нямаш киселини след туй.
    Пък за качеството на кебапчетата е "виновна" жена ти.

  12. 12 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4424 Неутрално

    Само да напомня на критикарите една реклама по ТВ, в която се казваше, че содата е много вредна за стомаха.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  13. 13 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#7] от "др. Иванов":

    Няма месо - няма проблем!

  14. 14 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#10] от "cobanmaala":

    кога българите са яли добре, не става ясно. Винаги сме били сравнително бедна държава, по турско време хората цял ден на 1 хляб и малко зеленчук са карали. По комунизма няма смисъл да коментираме какви гадории са се пробутвали. Може би за кратко през около 1910 и 1930 година да сме имали наченки на това да станем нормална страна.

  15. 15 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1538 Весело

    Защитниците на домашните свине и поливаните с натурални лайна зеленчуци пак наскачаха колко "пречи" всяко нещо, насочено към собствената им безопасност.
    Обаче като се наплюскат с трихинелоза или ботулинов токсин или открият кучешко/котешко/мише/един-Бог-знае-какво "месо" в "колбасите" започват да пеят съвсем друга песен.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  16. 16 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 884 Любопитно

    [quote#12:"Храбър"]Само да напомня на критикарите една реклама по ТВ, в която се казваше, че содата е много вредна за стомаха. [/quote]
    -"Сода бикарбонат и кленов сироп топят ракови образувания
    Така лекува италианският д-р Тулио Симончини, но учени в САЩ са знаели, че има действаща терапия още от 1969 г.
    "Д-р Симончини е убеден, че причината за рака е гъбичка, затова базира лечението си на най-силните противогъбични вещества, натриев бикарбонат (сода за хляб) и кленов сироп, които са безвредни, за разлика от традиционните терапии, назначавани при раковоболни. ”Вече 100 години фундаменталната теория за рака се основава на хипотезата, че той възниква заради нарушаване работата на гените. Тази гледна точка предполага, че ракът е вътреклетъчен. Моята гледна точка обаче е, че ракът е гъбична инфекция, а оттам се появяват и допълнителни клетъчни явления.

    Гъбичките са винаги свързани с рака: те се срещат както ин виво, така и в следклиничен период. Въпреки това учените смятат, че те се развиват след началото на заболяването. Моето мнение е, че те произвеждат рак, тапи на имунната система и след това се намесват в целия организъм. Всеки рак се причинява от гъбички от вида Candida. С течение на времето тъканта се изчерпва и произвежда само недиференцирани клетки”, обяснява теорията си д-р Симончини."
    П.П. Повече на:
    http://www.google.bg/url?sa=t&rct=j&q=&;esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CDQQFjAC&url=http%3A%2F%2Fwww.blitz.bg%2Farticle%2F31667&ei=yTACU57WOMjjswb1lIHwBw&usg=AFQjCNEyufv2EiHkS1jzfEBqHfBL4MQ3eA&bvm=bv.61535280,d.Yms&cad=rja

  17. 17 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#13] от "ungeheuer":

    Така ли? В България имаше консумация от близо 80 кг. месо на човек, сега е около 50 кг.

    Ние месото на 4.5 млн. свине, 10 млн. овце, 1.5 млн. крави го хвърляхме в морето? В момента имаме 600-700 хил свине, около 1 млн. овце и 350-400 хиляди крави.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  18. 18 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 884 Весело

    [quote#1:"lordcris"]От къде на къде брюкселската паплач ще регулира кебапчетата (или каквото и да било друго). Събудете се! [/quote]
    -Бе тия и на шкембе чорбата,кървавицата,бахура и на "черен дроб по селски" са хвърлили око, комай.

  19. 19 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#17:"др. Иванов"]До коментар [#13] от "ungeheuer":

    Така ли? В България имаше консумация от близо 80 кг. месо на човек, сега е около 50 кг. [/quote]
    -Ето какво показват числата.По време на т.н.социализъм БГ е в челните места по селскостопански продукти в абсолютен размер и по продукция на глава на населението. По този показател през 1986 г. България при пшеницата има 483 килограма спрямо СССР -към 281, спрямо САЩ – към 276, Франция – към 526, Турция – към 346, Гърция – към 180, Испания – към 207. България превъзхожда Великобритания, Испания, Франция, СССР, Турция и Гърция с 318 кг царевица на глава от населението и изостава само от САЩ. Тези данни могат да бъдат допълнени за слънчогледа, тютюна, доматите, вълната и яйцата, чието производство, с малки изключения, надминава обема на посочените страни. Земята на България – окрупнена, обработвана с машини, подсилвана с торове, напоявана обилно, култивирана научно и ползвана от добри стопани, се отблагодарява стократно. Нейната продукция храни България с екологични продукти и я прави популярна в четирите посоки на света.През четиридесет и петте години между Девети септември и Десети ноември България достига 29 място в света по жизнено равнище и социална осигуреност на населението. Благодарение и на плодовете на земята си.
    Производство на основни продукти
    години:1939 1960 1970 1980 1989 .
    Хранително-вкусова пром. - 100 653,4 1400 2300
    Тютюневи изделия (хил. т)3,9 13,6 55,1 85,2 85,8
    Месо (хил. т) 49,7 148 270,5 462,3 587,6
    Сирена (хил. т) 13,3 42,8 70,4 92,5 20,8
    .Кашкавал (хил. т) 3,5 9,6 13,9 16,8 34,9

    Селско стопанство 100 152 211 255 265
    Пшеница (хил. т) 2003 2921 3095 3847 5425
    Царевица - зърно (хил. т) 1077 1505 2518 2256 2265
    Домати (хил. т) 44 634 716 838 873
    Винено грозде (хил. т) 546 482 621 745 587
    Ориент. тютюн (хил. т) 41 60 112 103 65
    Животни и продукти
    Говеда в т.ч. крави (хил. бр.) 1495/537 1452/547 1279/589 1796/706 1575/609
    Овце 9028 9333 9678 10 433 8130
    Свине 743 2553 2369 3808 4332
    Мляко (млн. л) 669 1081 1583 2151 2438
    Яйца (млн. бр.) 744 1221 1617 2434 2726
    Добиви (кг/дка)
    Пшеница 131 190 299 397,3 476,5
    Царевица (зърно) 135,9 235,9 372,7 384,5 399,9
    Картофи 779,5 997,9 1172,2 854,1 1368,1
    Тютюн (ориенталски) 95,6 69,8 102,9 111,5 108,4

    Потребление на основни продукти
    (на човек от населението)
    Продукти 1939 1960 1970 1980 1989
    Хляб и хлебни изделия (кг) - 216 192
    Месо (кг) - 29,1 41,4 61,2 77,8
    Мляко (л) - 92,3 116,6 196,4 192,8
    Яйца (бр.) - 84 122 204 255
    Захар (кг) - 17,7 32,9 34,7 34
    Зеленчуци (кг) - 97,2 88,9 93,8 117,1
    Плодове (кг) - 95,3 148,2 105,8 84,8
    Растителни и животински мазнини (кг) - 14,0 16,2 20,8 23,4
    Алкохолни напитки (50 градуса/л) - - - 14,0 14,6

  20. 20 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    Ако забранят кебапчетата,как ще правим избори?

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  21. 21 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1005 Весело

    Помоооощ! Спират ни шкембе -чорбата и шльокавицата...

  22. 22 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1005 Весело

    Бенк-бенк , може ли да кажеш източникът на "това което показват числата" ?

  23. 23 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#17] от "др. Иванов":

    това първото просто не е вярно. Ако беше вярно, щеше да си прав, ама не е.

    Ако ще и 0 овце да имаме, ако е по-евтино да внасяме, не виждам защо да гледаме. Ако ти е хоби да гледаш овце, никой не те спира.

  24. 24 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#17] от "др. Иванов":

    на ден човек е ял 220 грама месо по време на комунизма?

    Ти по 6кг пържоли ли си ял, за да изкараш тая сметка, стари номенклатурчико

  25. 25 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#19] от "Бенк-Бенк":

    А стъкмистиката ни беше на първо място в света,но не отчиташе,че сме №1 и при опашките пред магазините.Има ли в друг език фразата "Пуснали са ..." ?

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  26. 26 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#19] от "Бенк-Бенк":

    както и за др. Иванов

    а) не съм сигурен, че статистиката ти е вярна
    б) то и по време на гладомора има жито в Украйна, но Сталин го складира/пази/продава на запада, докато хората си мрат
    в) много ясно, че се произвежда, субсидирано на 100%, за да можем да се фукаме. Като гледам на свободния пазар соц-системите ни не издържат. какъв е смисълът да произвеждаш на загуба?

    Така че, тъжна история. Вицът "кило кайма - кило лайна" не се е родил по време на капитализма.

  27. 27 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Неутрално

    До коментар [#24] от "ungeheuer":

    За функционерите на ДС и по-високите стъпала на БКП и казионното БЗНС имаше специален режим на снабдяване с продукти.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  28. 28 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#17:"др. Иванов"] В момента имаме 600-700 хил свине, около 1 млн. овце и 350-400 хиляди крави.[/quote]

    твърде оптимистична прогноза!Много по-малко са животните.От години в БГ освен месо се внася и мляко

    България над всичко!
  29. 29 Профил на Чърчил
    Чърчил
    Рейтинг: 1095 Неутрално

    Е-е-е! И ние си имаме стандарт "Стара планина" Това "творение " на М.Найденов също е на път да се спаси от новите правила на ЕС преди всичко със своето БЕЗУМИЕ.

    ЗАВИСТТА ТРЯБВА ДА Я ЗАСЛУЖИШ.СЪЖАЛЕНИЕ ПОЛУЧАВАШ БЕЗПЛАТНО
  30. 30 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1368 Весело

    Плашат ни със световен недостиг на шоколад, сега и кебапчетата иска да ни спрат.
    А, не. Протестирам.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  31. 31 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#27] от "Майндърбайндър":

    вие сте живели в паралелна реалност по време на комунизма.Имаше всичко за обикновеното население,с изключение на цитрусови плодове и разбира се гумени домати.А най вкусните кебапчета правеше дядо Асен в кръчмата на село! На второ място бяха всички съборски кебапчета.

    България над всичко!
  32. 32 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#7] от "др. Иванов":
    С чисто сърце ти слагам плюс! Не мога да повярвам. Отдавна казвам че тия са по големи идиоти от най големия идиот в някое политбюро. То беше краставици, поляците реват за ябълките какъв размер да бъдат. Кокошки, прасета, солници оцетници . Колко вода да си мием кенефите. Утре ще кажат, с колко хартия да си бършем задниците. Карат ни се че не създаваме лукс условия на чужди на нашата култура хора. Ако е за жената, направо я подарявам на нашествениците. Ама те ще ни поискат дъщерите за да се спре демографската криза. Швейцария забрани да си ходим там и да се" очовечим" Ама нищо не казват за другите. Албанци, турци ,араби негри .Наистина в СИВ такива простотии нямаше.

  33. 33 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#19] от "Бенк-Бенк":

    До коментар [#26] от "ungeheuer":

    Това е типичната соц стъкмистика, където всичко беше "на глава от населението" ))
    Процентно България има същия процент обработваема земя, като Италия при 3 !!! пъти по-ниска гъстота на населението.
    Тоест "на глава от населението" България при соца е трябвало да има 2 пъти по-добри показатели от Италия ))
    Да, ама не ...
    Цял свят яде италиански продукти, че дори и ние в България ...

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  34. 34 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#33] от "socioscan":

    да, ама изядох минусите отвсякъде

    Да, социалистите са крале на това да намерят най-популистката статистика, и да се тупат в гърдите с нея, колкото и да е безсмислена. Ако не успеят - винаги могат и да излъжат. Примерът ти е гениален.

  35. 35 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 884 Неутрално

    [quote#22:"Петър Иванов"]Бенк-бенк , може ли да кажеш източникът на "това което показват числата" ? [/quote]
    Today, the CIA World Factbook released economic data for.....

  36. 36 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1005 Любопитно

    В 1988 г съм чел сравнителни данни /за служебно ползване / на тогавашната Селско Стопанска аккадемия. От 10 култури еднакви с Гърция, в 9 бяхме по-зле...

  37. 37 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 551 Весело

    [quote#12:"Храбър"]Само да напомня на критикарите една реклама по ТВ, в която се казваше, че содата е много вредна за стомаха.[/quote]
    Да бе, а всички други рекламирани лекарства съдържат кааакво? Содичкааа. Хапчетирана в Германия.

  38. 38 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#31] от "Борис Тодоров":

    "Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население""Имаше всичко за обикновеното население"

    ?!!!!!!!!!!!!??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????

    Това селективна амнезия ли е?!

  39. 39 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Те в Европейския съюз всичко друго оправили само румънските кебапчета останали.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  40. 40 Профил на Приказки от Шипковия храст.
    Приказки от Шипковия храст.
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#38:"ungeheuer"]Имаше всичко за обикновеното население"

    ?!!!!!!!!!!!!??????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!??????????

    Това селективна амнезия ли е?![/quote]
    Не, бе, бил е експедитор на краставици, както се казваше в "Да обичаш на инат"

  41. 41 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1189 Неутрално

    Какво се чудите, нали по едно време бяха тръгнали да забраняват кривите краставици! От време на време наистина се занимават с пълни олигофрении, но това е разбираемо, и на европейско ниво има барековщина, воленщина и т.н.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  42. 42 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1834 Весело

    До коментар [#10] от "cobanmaala":

    А содата дали случайно не е Е еди колко си?

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  43. 43 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 530 Неутрално

    [quote#19:"Бенк-Бенк"]Ето какво показват числата...[/quote]

    Тия, които са измислили тези числа, са измислили и числата, според които България е на 20 място по БВП на човек през 86-а

    I had a dream, Joe
  44. 44 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#30] от "Lady Zeppelin":

    Подкрепям те, не бива да се оставим, да ни отнемат тези благинки. За сега да направим мирен протест... но ако някой се опита да отнеме кафето, трябва да вземем по радикални мерки.

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  45. 45 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#17] от "др. Иванов":
    Дечурлигата не знаят, че в всеки квартал си имаше стара фурна. Дали на Гергьовден,1 май се правеше пълнено агне с мокър вестник. Пише се някакъв етикет, да не стане някой сакатлък и се носи в фурната. Това някъде 70 та до 80 та година. После го закъсахме за валута и агънцетата поеха към арабията. За това даваха купони мисля по 3 килограма на семейство. Да не говорим който има някаква връзка с село.За времената за който говориш агнето струваше по евтино от неговата кожа. Никога хората с двор не са си торили доматите с лайна, както се направи интересен някой.Този сигурен ли е че зеленчуците от Турция или Йордания с каквито ни хранят сега не са торени по този начин. Казах че в ЕС са идиот до идиота .По големи лицемери едва ли има. Сега ни пробутват царевица с гмо.

  46. 46 Профил на Дунав
    Дунав
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    А ти не си ли съгласен(а), че трябва да има регулации? В крайна сметка всеки би желал да храни себе си и семейство то си с продукти които отговарят поне на минимални хранителни стандарти нали? Или проблема е, че това се върши от Брюксел, а не от София? Предполагам причините за това са уеднаквяване на стандартите за челият ЕС и аз лично не виждам нищо нелогично в това!

  47. 47 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Тези тъпанари от Брюксел смятат, че содата бикарбонат в кебапчетата е вредна, а фосфорната киселина и Е-тата в Кока Колата - не са! Що така бе тикреници????

  48. 48 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#46:"Дунав"]В крайна сметка всеки би желал да храни себе си и семейство то си с продукти които отговарят поне на минимални хранителни стандарти нали? [/quote]

    Като всеки желае това, защо мислиш, че продавачите биха му предлагали друго? И дали си мислиш, че някой които предлага некачествена стока може да развива успешен бизнес? Наистина ли си мислиш, че бюрократа от Брюксел бди над теб и твоето семейство, да не би някой случайно да те отрови?

  49. 49 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#26] от "ungeheuer":

    Сега аз на гъза ли да си вярвам или на вашите директиви. По терасите висяха саръци домашни луканки, бабеци свински бутове. И не става въпрос само за хората които имат връзка на село. Имах колега който се бъзикаше, че гледа прасе на терасата. Човека си скрил един буркан там, и на всяка заплата си пускал по някой лев. За Коледа си имал авер,който му коли прасето и той си прави луканките.Не ви знам от кой край на България сте, но по Тракия така беше.

  50. 50 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#28] от "Борис Тодоров":
    Ако имаш предвид сухо и то по слухове от Украйна да прав си.

  51. 51 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#34] от "ungeheuer":

    Ами ето получаваш бонус още един пример ))
    При соца да се повишават добивите на жито от декар беше фикс идея, особено в сравнение с 1939-та година ...
    Затова освен, че се ползваха силно модифицирани семена (на практика ГМО), пестициди (включително вносни на Монсанто), амониеви торове (над всякакви допустими норми) но и беше масова практика да се вписват много по-ниски стойности на обработваемата зема от реалните. И това беше толкова масова практика, че стигаше до една трета по-ниски стойности от реалните ... Тоест производителността е ужеличавана със стъкмистика ))

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  52. 52 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#49] от "nefpanta22":

    абе аз дете бях и си спомням и всеки човек на улицата да го питаш ще ти каже какъв рахат беше,само няколко отчаяни седераст-нихилиста врякат навсякъде,че е било мизерия и било глад,те за това хората не ги вземат никъде на сериозно и ги изкарах от политиката.

    България над всичко!
  53. 53 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#36] от "Петър Иванов":
    Ако не те затруднявам( все пак аз нямам достъп до строго секретно) би ли казал на просто смъртните кои са тези 10 неща .

  54. 54 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#49:"nefpanta22"]Не ви знам от кой край на България сте, но по Тракия така беше.[/quote]

    В Тракия, тоест Пловдив всички имаха по една панелка, ЕПК и т. н. в града, и по една къща в околните села, където на практика живееха ))
    Разбира се, че хората отглеждаха животни, имаха градини и произвеждаха много продукция за така нареченото самозадоволяване, което си беше държавна политика ... понеже държавата не можеше да изхрани населението

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  55. 55 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    [quote#17:"др. Иванов"]Така ли? В България имаше консумация от близо 80 кг. месо на човек, сега е около 50 кг. [/quote]
    тия статистики нали знаеш къде да си ги ъъъъъъ поставиш, че то ако не си произведеш по тошово време от къде месо бе, само замразени кокъли, сега ако ти си бил на друго снабдяване няма как да знаеш

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  56. 56 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#51] от "socioscan":

    да бе, и аз това казвам, има суха статистика, при това все още много истини са скрити. Сега ядем много по-малко отровни лайна, или поне имаме избор да не го правим.

    А госпожата горе ми обяснява "в Тракия как е било". В тракия, както навсякъде, е било скапано. Тъй като имам много роднини в Сливен - един сравнително проспериращ като за комунизма град, както и приятели от Стара Загора повече от други градове знам как е било много добре - както казах, скапано.

    И ако въобще е имало някакъв гювеч - то той е защото хората НЕЗАКОННО са си уреждали черни пазари, тоест, дори да е вярно, пак показва каква тъпотия е комунизма. Гергьовден?! Религия?!

  57. 57 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    [quote#49:"nefpanta22"]Сега аз на гъза ли да си вярвам или на вашите директиви[/quote]
    ти сега като оня селянин дето обясняваше на Бенковски че техния ага не бил лош, давал им да си колят прасетата

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  58. 58 Профил на Борис  Тодоров
    Борис Тодоров
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#50] от "nefpanta22":

    не само сухо и пастиоризирано от Германия и Чехия.

    България над всичко!
  59. 59 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#49] от "nefpanta22":

    ако ще си говорим научно, спомените нямат тежестта на сухата статистика. Така че да, на мен вярвайте, дори да е по-приятно да вярвате на спомените си.

  60. 60 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#56:"ungeheuer"]Сега ядем много по-малко отровни лайна, или поне имаме избор да не го правим. [/quote]

    Тук вече не съм съгласен с теб ))
    Домашното производство или "самозадоволяване" беше много по-качествено, отколкото продуктите в магазина сега ...
    Тогава купената луканка с консерванти е била абсолютен лукс, а сега е масов продукт и дори не мисля, че домашната излиза по-евтино ...
    Тъпчем се с боклуци, независимо в кой ценови клас ((

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  61. 61 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1368 Весело

    До коментар [#44] от "Велислав":
    .".. но ако някой се опита да отнеме кафето, трябва да вземем по радикални мерки. "
    Ако ми спрат кафето, хващам гората.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  62. 62 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#52] от "Борис Тодоров":

    Е сега имаше си неща който си бяха еталон на соца. За да си купим Загорка ходихме до заведение край Пловдив. От това заведение сме купували с каси. Кой бе тоя плановик та не е разписал още някой и друг километър, та да има и в Пловдив. Количката се правеше в Пловдив но я няма по магазините. На работниците се полагаше, та на някой мохабет чаках някой познат да ми качи в колата едно две каси . Най щастлив ден беше когато открият панаира. На хората от машиностроенето се полагаше ден за панаир. Тогава опознавахме географията на България чрез бирата. В панаира едното бистро предлага Шумен. Другото Стара Загора, София Пловдив. Така ги обикаляхме всички бистра. За кафе( спукайте се от яд) имах съученик в ресторанти спални вагони.

  63. 63 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#61] от "Lady Zeppelin":

    Не мога да си представя какво ще се прави без кафе.Няма да стигат нещата до там, как така без кафе...

    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  64. 64 Профил на naka2911
    naka2911
    Рейтинг: 497 Неутрално


    Разбира се, че хората отглеждаха животни, имаха градини и произвеждаха много продукция за така нареченото самозадоволяване, което си беше държавна политика ... понеже държавата не можеше да изхрани населението
    -цитат54
    -----------------------
    Майко мила какви лъжи се нароиха за 25г.Че ги обясняват и на хора дето са живели в тия времена

  65. 65 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#57] от "stg":

    Не знам може би аз съм частен случай. Жената е от село. Сестра ми се ожени на село. В нашата къща винаги е имало всичко. И портокалите без да имам някаква връзка с партията.

  66. 66 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#58] от "Борис Тодоров":

    А кажи ми сега на моята тъпа глава от къде идва сметката да го друсат това мляко чак от там. А нашите чобани реват че нямат сметка.

  67. 67 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1368 Весело

    До коментар [#63] от "Велислав":
    ".Няма да стигат нещата до там, как така без кафе... "
    Живот ли ще е това: без шоколад, без кебапчета, без кафе? !
    Ще ни остане само виното да удавим мъката си.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  68. 68 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    До коментар [#31] от "Борис Тодоров":
    [quote#31:"Борис Тодоров"]вие сте живели в паралелна реалност по време на комунизма.Имаше всичко за обикновеното население,[/quote]
    Подозирах го това нещо.Някъде по загнилия капитализъм съм гледал хора с канап през врата,зареден с тоалетна хартия.Там някъде съм пил "кафе" от цикория, "шоколадови" бонбони от соя,записвал съм се в списък чакащи от петък за понеделник,когато "ще пуснат"цветни телевизори,чакал съм 15-20 години за шосейно-преносимия съветски скраб "Жигули",виждал съм опашки пред техния ЦУМ,където се е изсипвало извънстоличното,задоволено население, да търси нещо читаво.Там някъде е бил и режимът на ток 3:1 и 2:1.Също там съм обикалял цял град да търся котлети,че ще ми дойдат гости.И рушвети са давали гадовете на магазинери и склададжии,само и само да купят нещо с презрените си банкноти.И на сервитьори да им намерят място в заведение.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  69. 69 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    [quote#65:"nefpanta22"]И портокалите без да имам някаква връзка с партията[/quote]
    намекваш че е имало портокали цяла година ли, няма как да стане това освен ако броиш кубинските за такива

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  70. 70 Профил на Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Гьонсурати на Едноличния Ръководител Борисов
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#67] от "Lady Zeppelin":



    "В сърцето на тирана,аз отворих такава люта рана, която никога няма да заздравее." Георги Бенковски
  71. 71 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#64:"naka2911"]Майко мила какви лъжи се нароиха за 25г.Че ги обясняват и на хора дето са живели в тия времена[/quote]

    Ако аз лъжа, и всичко е било "цветя и рози" при соца, защо цели конгреси на БКП са се занимавали със самозадоволяването на населението със селскостопанска продукция ))?

    http://new.ciela.net/official-gazette/document/-1089713151/issue/1031

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  72. 72 Профил на Веселин
    Веселин
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#17] от "др. Иванов":


    [quote#17:"др. Иванов"]В момента имаме 600-700 хил свине,[/quote]
    И всичките гласуват за вас комунистите!

  73. 73 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    Не всички при соца са били привилигировани и като деца са мислели, че храната идва от една черна служебна Чайка ))

    "Системата за самозадоволяване на населението заема важно място в социално-икономическото развитие на страната и в изпълнението на програмата на партията за по-нататъшно повишаване жизненото равнище на народа. Тя спомага да се разгърне инициативата на трудещите се и създаде условия за целогодишно ритмично снабдяване на населението с основни селскостопански продукти. В резултат на това се подобри снабдяването на населението с хранителни продукти.
    Постигнатите резултати обаче не отговарят напълно на целите и критериите, поставени от Тринадесетия конгрес на партията и Юлското съвещание от 1986 г., за производството на повече стоки и услуги за населението. Не се реализира изцяло основното изискване на системата за целогодишно и ритмично задоволяване нуждите на населението от селищните системи и окръзите с основни селскостопански продукти от собствено производство. Съществуват необосновани различия между окръзите по отношение на задоволяването на населението със селскостопански продукти и хранителни стоки. Не се прилага достатъчно нови форми и методи за включване на материално-техническата база и трудовите ресурси в производството на селскостопанска продукция.
    За да се приведе работата по самозадоволяването в съответствие с решенията на Тринадесетия конгрес на партията и с изискванията на Правилника за стопанската дейност и да се създадат условия за максимално осигуряване на населението от окръзите и селищните системи със селскостопански продукти.

    МИНИСТЕРСКИЯТ СЪВЕТ И НАЦИОНАЛНИЯТ СЪВЕТ НА ОТЕЧЕСТВЕНИЯ ФРОНТ
    ПОСТАНОВЯВАТ:
    лава първа.
    ОСНОВНИ ПОЛОЖЕНИЯ
    Чл. 1. (1) Системата за самозадоволяване има за цел да се увеличава селскостопанската продукция и по-пълно да се задоволяват нуждите на населението с всички видове зеленчуци и плодове, с месо, мляко, яйца и други селскостопански продукти..."

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  74. 74 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#54] от "socioscan":
    Селяните дойдоха когато се построи жк Тракия. Да имаше политика за самозадоволяването (е драх ти думата)Даже си имаше постановление. Обикновено се даваха най калпавите земи. Българина си е работлив за разлика от мнението на сегашните пишман чорбаджии. За година две ги направиха райски градини. Що фукльовци съм виждал тогава. Опитай моите домати ягоди и т.н. Големите фирми си имаха собствено стопанство. Какъв глад? Аз съм ходил за риба, а съм се връщал с пълна раница с краставици и ябълки.

  75. 75 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#68:"Майндърбайндър"]виждал съм опашки пред техния ЦУМ,където се е изсипвало извънстоличното,задоволено население, да търси нещо читаво[/quote]

    За шунка чакаха, за шунка ))
    В супера под ЦУМ винаги имаше шунка, която беше дефицитен и скъп деликатес по време на соца ...
    А цветните телевизори освен дефицитни, струваха половингодишна инженерска заплата ((

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  76. 76 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    [quote#54:"socioscan"]Разбира се, че хората отглеждаха животни, имаха градини и произвеждаха много продукция [/quote]
    И всичко това в събота и неделя,че в понеделник трябва да се ходи на работа.Или не-само на заплата и аванс? Имах познат,който отиваше в събота на вилата,хвърляше един хляб на кучето,като го предупреждаваше да си прави сметката,че това е за седмица.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  77. 77 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#46] от "Дунав":
    Ами ако гумичките по стандарт на Брюксел мен ме стягат, какво правим тогава.

  78. 78 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#76:"Майндърбайндър"]И всичко това в събота и неделя,че в понеделник трябва да се ходи на работа.[/quote]

    И след работа също ))
    А за обяд чертожничките дърпат чекмеджетата и оттам изскачат краставиците и доматите от "самозадоволяването" ... щото и от купоните в стола трябва да се пести, иначе нема паре за цветен Рубин и жигулка ))

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  79. 79 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    [quote#74:"nefpanta22"] Българина си е работлив[/quote]

    Ами така си е
    И за да ни мине при соца ни водеха с месеци на бригади, да работим без пари на презадоволеното народно стопанство ))
    От ученици, през студенти до служители ... всички на бригада, като са толкова работливи ))

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  80. 80 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#46:"Дунав"]А ти не си ли съгласен(а), че трябва да има регулации? В крайна сметка всеки би желал да храни себе си и семейство то си с продукти които отговарят поне на минимални хранителни стандарти нали? Или проблема е, че това се върши от Брюксел, а не от София? [/quote]

    Не е казано че всички трябва да са влюбени в левите политики и регулации като теб. За него не знам, но аз не съм фен на идеята за прави краставици, щастливи кокошки и весели прасета. ЕС ще се задуши с тези глупости.

  81. 81 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Весело

    ЕС да ги накара да си изправят кебапчетата, че малко криви ми изглеждат.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  82. 82 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#12:"Храбър"]Само да напомня на критикарите една реклама по ТВ, в която се казваше, че содата е много вредна за стомаха[/quote]
    Може, ако я взимаш три пъти на ден.

    http://goo.gl/B9xvXb

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  83. 83 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    [quote#80:"Finland"]за прави краставици, щастливи кокошки и весели прасета.[/quote]
    когато напишеш постинг за некачествените меса, с които ни хранели, ще ти напомня че си бил против "щастливите" (здравите) кокошки.

  84. 84 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#13:"ungeheuer"]Няма месо - няма проблем! [/quote]
    Какво по- точно искаш?

    http://goo.gl/7LxiGD

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  85. 85 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Любопитно

    [quote#9:"nv"]Иначе шегата настрана - като човек, женен за румънка и живял там 3 години, потвърждавам, че техните кебапчета са по-вкусни от нашите...
    ------------------------------------------------------------Ами сигурно ги правят от месо, както по времето на Тодор Велики, както казва др. Иванов? Защото тези по 40стотинки парчето, както и да ги смята човек, неможе да са от месо!

  86. 86 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#57] от "stg":
    Никъде не съм казал че тогава е било много добре. И друг път съм казвал че не е виновен капитализма, че тогава в известен смисъл е било по спокойно. А това че комунисти правят капитализма.

    До коментар [#56] от "ungeheuer":
    А на тебе инженере да обясня една конструктивна особеност. Панта не е женско име ,а това което държи вратата да не падне. Като дете ми го сложиха старите хора от моя квартал, където преобладава македонско население. Използва се за дете което е калпазанин прави бели. Не за крадец или разбойник ,просто чрезвь!чайное произшествие.

  87. 87 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 986 Весело

    До коментар [#23] от "ungeheuer":

    Като гледам колко + и - си събрал в този ти, и следващия, коментари-явно позитанските тролчета са се активирали
    Иначе не връзвай кусур на др, Иванов-Той и военния износ при тошо го изкара над $5-6 милиарда годишно. Докато де факто само веднъж се е приближил (ОБЕМНО) до $800 млн. Колко пари са получени от този износ за "братските" нации е държавна тайна

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  88. 88 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#19:"Бенк-Бенк"]България превъзхожда Великобритания, Испания, Франция, СССР, Турция и Гърция с 318 кг царевица на глава от населението и изостава само от САЩ[/quote]
    +++ Така е!

    http://goo.gl/FJdq7E

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  89. 89 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#25:"Майндърбайндър"].Има ли в друг език фразата "Пуснали са ..." ? [/quote]
    Пускаха, защото нямаше Е- та и храните се разваляха много бързо, ако залежат по магазините. А и кой не иска ПРЯСНА стока. А чувал ли си фразата: Еди кво си се "разграбва като ТОПЪЛ хляб.

    А на опашки бяха обикновено пенсионерите.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  90. 90 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 986 Весело

    До коментар [#68] от "Майндърбайндър":

    Долна противо'НРБ пропагандаВероятно си костовак, юдеомасон, космополит, и куп други негативни нарицателни

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  91. 91 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#43:"Ослик, суслик, паукан"]Тия, които са измислили тези числа, са измислили и числата, според които България е на 20 място по БВП на човек през 86-а[/quote]
    Не, според Индекса на Човешко Развитие(ИЧР) през 1989- та сме на 26- то! Искаш ли източник?

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  92. 92 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Весело

    [quote#89:"АБПФК"] храните се разваляха много бързо, ако залежат по магазините[/quote]
    Даже нещо повече! За да предпазят населението от развалящи се храни,не ги "пускаха".

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  93. 93 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1235 Весело

    [quote#90:"Мойше! Толкоз!!!"]костовак, юдеомасон, космополит, и куп други негативни нарицателни[/quote]
    4 предположения,4 удара в десятката.

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  94. 94 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#46] от "Дунав":

    Всяка страна си има собствени стандарти. Например, БДС. Защо трябва да робуваме на чужди?

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  95. 95 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 823 Весело

    [quote#54:"socioscan"]така нареченото самозадоволяване, което си беше държавна политика ... понеже държавата не можеше да изхрани населението[/quote]
    Мда, и казани имаше, щото не можеха да напият населението с ракия.

    ☭ Нас червеното знаме роди ни...☭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  96. 96 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#95:"АБПФК"]казани имаше, щото не можеха да напият населението с ракия[/quote]

    Казани винаги е имало в България, но при соца освен акциз имаше пълна забрана да се продава на пазара домашен алкохол ...
    Явно не си ми видял линка, но това е постановлението на мин.съвет за самозадоволяване на населението със селскостопански продукти, а рещението е взето на 13-тия конгрес на БКП !!!
    http://new.ciela.net/official-gazette/document/-1089713151/issue/1031
    Щом не е имало дефицит по магазините, защо партията ви се е занимавала с подобни проблеми???

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4
  97. 97 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#69] от "stg":
    Не, нямам предвид това. За това ми и викаха панта Заминаваш за Унгария. Там на пазара където гадовете толкова години не бяха замазали куршумите от 56 година, продаваш обувки и коняк. С форентите купуваш дънки плакати и карти с секси съдържание. Продължаваш към Прага. Там се давиш едно хубаво с бира и купуваш нес кафе и какао. Връщаш се в Братислава и от брега на Дунава си представяш как си от другата страна. Да си див, колко да си такъв че да не помислиш какво ще стане с твоите роднини ако направиш един плонш. Връщаш се в Румъния. Продаваш марципан за шоколад кафето и какаото. Гледаш на витрините само уши и крака, а те станали сини и миришат на загнил капитализъм. Вече си жаден ,а водата в Букурещ тежи като олово. Влизаш в някаква сладкарница да пиеш някаква газирана напитка. А продавачката едно слънчице,без майтап има страхотни румънки. Бъркаш в кашона да провериш дали е останало кафе и какао за България, и гаджето цъфва. Пита колко струва. Започва да бърка и да брои детето някакви стотинки. Е панта панта, ама има ли мъж да се гаври с това дете. Подарявам му две бурканчета. То радост то чудо. С леите от кафето марципаните купуваш кристал за България. И от цялото това пътешествие разбираш че по хубаво от България няма А кристала и дънките продаваш на морето за долари и си купуваш видео и телевизор Сони

  98. 98 Профил на nefpanta22
    nefpanta22
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#79] от "socioscan":

    Що, ти да не се оплакваш. И сега да кажат, заминавам с някоя класическа гимназия. Ама без жената.

  99. 99 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 497 Любопитно

    [quote#47:"Дедо Либен"] Що така бе тикреници????[/quote]----------------------------Това "тикреници" за евфемизъм ли да го смятам?

  100. 100 Профил на socioscan
    socioscan
    Рейтинг: 442 Весело

    До коментар [#97] от "nefpanta22":

    Забрави маратонките от Унгария, тениските с щампи и дребната електроника, като радио на батерии (да кажем Сименс))
    А с Румъния най-добрия бартер бяха гумите, а явно си забравил и степчетата (лимонада на прах) - чудо невиждано в България

    #ДАВАЙДОСВИДАНИЯ http://www.youtube.com/watch?v=M9RcdLCJkw4




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK