След модернизацията на жп транспорта в Румъния скоростта на влаковете е паднала до 45 км/ч

След модернизацията на жп транспорта в Румъния скоростта на влаковете е паднала до 45 км/ч

© Мария Съботинова, Строителство Градът



След модернизацията на жп транспорта в Румъния времето за пътуване по маршрута между Букурещ и Бузъу се е удължило с 21 минути, а между Букурещ и Констанца с девет минути спрямо 80-те години, казва мениджърът на еврофондовете в транспортното министерство Марчел Болош, цитиран днес от вестник "Гъндул", съобщи БТА.


Вестник "Зиарул финанчиар" пише по темата, че ако по света има влакове, които без проблем се движат с над 300 километра в час, то в Румъния средната скорост на пътнически влак е 45 километра в час в сравнение с 60 километра в час през 80-те години.


Това е една от причините за намаляване на пътниците, движещи се с влакове в Румъния, като пътническият трафик е спаднал с 30 на сто през 2012 година спрямо 2008 година.


Само 37 на сто от жп пътищата в Румъния са електрифицирани, сочат данни на Евростат, цитирани от "Зиарул финанчиар". С най-електрифицирани жп пътища са Люксембург (95.3 на сто), Белгия (84.5 на сто) и България (72.5 на сто), показват още цитираните данни.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Млад овчар
    Млад овчар
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Елементарно е! - Няма да спират на всеки 300 метра!
    Навремето се излъгах да ходя до Бургас със влак-само по протежение на нефтохима имаше 4 спирки?? Кога ще пристигнем така бе бате?

    Аз не получавам грант!А ти?
  2. 2 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Вместо след модернизацията влаковете да започнат да се движат по-бързо, то скоростта им намалява, защо така, много ясно, че поради тази причина ще загубят пътниците си.

  3. 3 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Да обявят влаковете за сободна зона за хазарт и проституция. Така значително ще се увеличи пътнико-потока, дори и скоростта на движение да клони към нула

  4. 4 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Т.е. не се е получила модернизация, а мУднернизация

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  5. 5 Профил на simeonov_
    simeonov_
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Въпреки всичко условията които предлагат румънските железници са доста по-добри от българските.Не знам точно какви са техните проблеми,но проблемите на БДЖ са най-вече,че се използва за социална политика,лошото му управление и неефективна работа.Сигурен съм,че могат да вършат дори и по-добра работа с в пъти по-малък персонал.

  6. 6 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 489 Неутрално

    а при нас само с 35 км/ч и с 30 годишни вагони...

    www.soundcloud.com/x2805
  7. 7 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#2] от "Ангелина":


    [quote#2:"Ангелина"]Вместо след модернизацията влаковете да започнат да се движат по-бързо, то скоростта им намалява, [/quote]
    Там където управляват комундери е така, вместо да се подобрят нещата те стават по зле. Модернизацията я разбират как по модерно да откраднат! Ти да не падаш от Марс?

  8. 8 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 824 Любопитно

    Сещам се за мистерията София-Бургас,разстояние,което по разписание влакът е вземал за 5 часа и 50 мин. през 1937 год.,а днес за 6 часа и 10 минути.

  9. 9 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1277 Неутрално

    е, каква е тази модернизация ?

  10. 10 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#8] от "vjacho":

    това е защото едно време подбалканската се поддържаше и "Чайка" - та движеше с над 100 км/ч. В монента на много места ако качи над 60 ще се разпаднат релсите, а на други може мургавите да са ги затътрили към вторичните.

    Евроатлантида
  11. 11 Профил на Real Adventure Machinery
    Real Adventure Machinery
    Рейтинг: 488 Весело

    вие видяхте ли, че сме една от най-електрифицираните страни в ЕС? някъде пише ли, че тук линии изчезват под колелата на минаващи влакове?

    proudly built in Bulgaria
  12. 12 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И те са мила родна картинка. Разправяше ми една приятелка, че в международния влак до Истанбул по коридорите имало струпани дърва. Шашнати, питали шафнера дали това не е някаква арт инсталация. Той им обяснил, че с дърва се отопляват вагоните.

  13. 13 Профил на pitonchef
    pitonchef
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Цяла западна европа пътува с влакове само ние тука умниците си съсипахме железниците заради автобусните фирми. До 2020 казаха че с влак от София до Бургас ще се стига за 3 часа!

    www.futbolnizalozi.com
  14. 14 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1527 Неутрално

    При "другите" все се получава като при "хората",
    а при "нас" ... като при "човешкия фактор" ?

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  15. 15 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#1] от "Млад овчар":

    От 5-6 години не съм се качвал в БДЖ и не смятам и да го правя, но тогава само пътническите влакове спираха на всяка спирка - бързите само на големите ЖП гари

  16. 16 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 824 Неутрално

    [quote#10:"sa6"]това е защото едно време подбалканската се поддържаше и "Чайка" - та движеше с над 100 км/ч. [/quote]
    Прав сте,скоростта се ограничава главно от железният път,не толкова от локомотивът или вагоните.
    И все пак 1937 год.,която съм написал,не е печатна грешка.

  17. 17 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 984 Неутрално

    [quote#8:"vjacho"]Сещам се за мистерията София-Бургас,разстояние,което по разписание влакът е вземал за 5 часа и 50 мин. през 1937 год.,а днес за 6 часа и 10 минути. [/quote]
    6 часа София-Бургас (ПО РАЗПИСАНИЕ) прави сано един влак, другите са между 6 1/2 до 8 часа:
    СОФИЯ » БУРГАС RБВ8611
    "Слънчев Бряг" [Седящ 1 клас купеен] [Специализиран купеен 1/2 клас с възможност за превоз на инвалиди] [Специализиран купеен 2 клас с възможност за превоз на инвалиди] 06:30 14:34
    Вариант за печат | Карта на маршрута | Цени
    1. 06;30 14;34 08:04
    2 06:45 18:27 RБВ 1 11:42
    3 07:05 14:10 БВ 0 07:05
    4 10:35 21:09 БВ 1 10:34
    5 10:45 17:27 БВ 0 06:42
    6 13:25 21:33 БВ 0 08:08
    7 16:20 22:25 RБВ 0 06:05
    8 22:40 07:13 БВ 0 08:33

    В последната колонка е времетраенето на пътуването

    http://www.bdz.bg/

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  18. 18 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#13] от "pitonchef":

    Напротив. Автопревозите просперираха, защото железниците бяха мръсни, бавни и претъпкани.
    Аз пък се надявам на турците и китайците, които имат мерак да правят скоростен влак до Виена и имат средствата да го направят. Предполагам, че 2020 ще стигаме за 3 часа до Виена, а не до Бургас. Разбира се, на цената на самолетен билет.

  19. 19 Профил на Млад овчар
    Млад овчар
    Рейтинг: 419 Неутрално

    [quote#18:"aleko"]Автопревозите просперираха, защото железниците бяха мръсни, бавни и претъпкани. [/quote]
    Абсолютно!
    Ако знаеш какви маргинали са по влаковете...

    Аз не получавам грант!А ти?
  20. 20 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 5403 Весело

    За да общуват пълноценно с природата.

  21. 21 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1296 Неутрално

    Железниците имат бъдеще.
    Зависи от нас дали ще ги развиваме.
    Само с критики най-малко ще ни се получи.

  22. 22 Профил на mmarto
    mmarto
    Рейтинг: 458 Весело

    Когато бях войник пътувахме от Г. Баня до Ген, Тошево 4 дни
    Шапкарите се напиха, като казаци, после цяла седмица изтрезняваха!

  23. 23 Профил на labata
    labata
    Рейтинг: 233 Неутрално

    ТОВА Е ТИПИЧНО ПО “ ДЕМОКРАТИЧНО “ / отнася се и за България / ...ПРЕЗ 80 те ГОДИНИ СКОРОСТТА Е БИЛА 65 КМ/ ЧАС, А СЕГА Е 45 КМ/ЧАС...!!! ПРЕДСТАВЯТЕ ЛИ СИ РУМЪНСКИТЕ ДРУГАРИ КОЛКО МНОГО СА КРАЛИ,ЗА ДА Я ДОКАРАТ СКОРОСТТА ДО 45 КМ/ЧАС...СЛЕД МОДЕРНИЗАЦИЯТА...!!! ангел лабов

  24. 24 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#22] от "mmarto":

    Пътувал си с бланков билет издаден за войскар затова драги!! Войската не бърза обикновено....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  25. 25 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 895 Весело

    До коментар [#13] от "pitonchef":

    Няма да се стига, а иняма нуда да се стига.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  26. 26 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    [quote#4:"Georgi Yordanov"]Т.е. не се е получила модернизация, а мУднернизация [/quote]
    +++++++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4391 Весело

    ТОВА СЕ КАЗВА ОБРАТЕН ЕФЕКТ!Страхотно "постижение" е това и както са я подкарали северните ни съседи след следващото "подобряване" на ж.п. трасетата там може би средната скорост ще падне и под 30 км. в час?!

  28. 28 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 809 Неутрално

    Едно нещо не мога да разбера,те ли се учат от нас или ние от тях???

  29. 29 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1274 Неутрално

    [quote#28:"miho45"]

    Едно нещо не мога да разбера,те ли се учат от нас или ние от тях??? [/quote]

    както каза колегата по-горе, от комуноидите друго не може да се очаква. Това си знаят, това си вършат. Тука едни пари да се усвоят, пък резултата кой ти гледа.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  30. 30 Профил на noize_le_roc
    noize_le_roc
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#11] от "Real Adventure Machinery":

    важното е, че жиците ги има

  31. 31 Профил на himler
    himler
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Едно време влаковете бяха "защитени" с високите тарифи науспореден на БДЖ! Тогава за град Русе железниците бяха "бич божи" -- скъпи и пре скъпи, а с рейс се плащаше поне с 40% увеличение -- Русе Търново вместо 2.90 лв --4.20,. Русе - Плевен вместо 3.20 - 5.60 и т.н.т. Да не говорим, че тогава пътнишкият влак Плевен Горна Оряховица изминаваше 100 те километра разстояние за час и 40 минути, а експрес Синия Дунав от Русе до Горна 111 км за 2 часа и 20 минути, което непречеше цената да е жестока ...
    Вярно, че имаше бърз влак София Бургас, който пътуваше малко по-вече от 4 часа...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK