"Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита на ромите

"Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита на ромите

© Reuters



Ромите все по-често стават жертви на насилие в Европа, но държавите не признават сериозността на проблема, заяви правозащитната организация "Амнести интернешънъл" в доклад, публикуван днес по повод на Международния ден на ромите, предаде агенция "Франс прес".


Голяма част от ромите в Европа, наброяващи между 10 и 12 милиона, са изложени на растяща опасност от расистко насилие, нарушения на човешките права и дискриминация. Те нямат достъп до най-необходими услуги и се чувстват изоставени.


Властите не осигуряват закрила на ромите, нито гаранция, че престъпленията срещу тях ще бъдат разследвани докрай, за да се разкрият расистки или дискриминационни мотиви, сочи още докладът.




Разгледани са случаи на мотивирани от омраза тормоз и насилие над роми в три страни - Чехия, Франция и Гърция. Полицията във Франция е обвинена, че тормози ромското малцинство със зачестилото разрушаване на лагери. През 2013 г. са премахнати 165 лагера, приютили около 20 000 души, се посочва в доклада.


В Чехия крайнодесни групи организираха през 2013 г. антиромски прояви, но не последва ясно осъждане от властите. В град Духцов кметът участва в едно от тези шествия, пише "Амнести" в доклада. Правозащитната организация обвинява полицията в Гърция, че не се е намесила при нападение с камъни и коктейли "Молотов" срещу ромската общност в Етолико през януари 2013 г.


"Амнести интернешънъл" призова правителствата да гарантират, че полицаите не използват прекомерна сила при действията срещу лагерите, да преследват по-ефикасно извършителите на расистки деяния и да водят статистика за насилията срещу роми, посочва агенцията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 605 Неутрално

    ВИЦ:

    Случай на автобусната спирка. Стои един мъж и чака своя автобус. Изведнъж по крака го настъпва един циганин. Мъжът си поглежда часовника и мисли: "Ако тоя не си дръпне крака до една минута, ще го пребия".
    Мъжът стои, поглежда си часовника от време на време, но циганинът не си маха крака. Минава една минута и мъжът почва здраво да бие циганина. Към него се присъединява и един дядо, който също чака автобус. И почват да го бият двамата. След това и тримата ги прибират в полицейското управление.
    Полицаят пита мъжа:
    - Ти защо го би?
    Мъжът разказва всичко. После питат дядото:
    - А ти пък, дядо, защо?
    Дядото отговаря:
    - Стоя на спирката и чакам автобуса. Гледам до мен стои един мъж и постоянно си гледа часовника. И по едно време като почна да налага тоя циганин. Аз си помислих, че по цялата страна се е почнало.

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на BarBQ
    BarBQ
    Рейтинг: 877 Неутрално

    Иска ми се да е "осигуряват достатъчна защита ОТ ромите".

  5. 5 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Тези от Амнести малко са се пообъркали. Държавите от ЕС и в частност България не осигуряват достатъчна защита на собствените си етноси от циганската престъпност.

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  6. 6 Профил на harbinger
    harbinger
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Трудно е да се приеме, но хората не са равни и никога няма да бъдат. А специално циганите, са жертва да самите себе си, на манталитета и традициите им които ги дърпат назад.

  7. 7 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Защита на ромите ли?!
    Това, което трябва е защита на българите от циганските "културни особености". Това трябва.
    Толерантността, когато прехвърля определена граница се превръща в недостатък. И ние, българите, страдаме от този свой недостатък.

    The best way out is always through Robert Frost
  8. 8 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Неутрално

    Е колко повече защита ? На ръце ли да ги носим ?

    Между другото, най-голямото насилие над роми се извършва от самите роми. Ама то Хамнестито понеже е безпросветно си реве така, по принцип. И не разбирам статистиката за кво ше я ползвате ? За още повече риване ли ?

  9. 9 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1183 Неутрално

    Ми ако нема дискриминация и ги третират като другите хора, ще има повече преследвания от страна на полицията и правителствата...

  10. 10 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 454 Весело

    Както почва статията, таман си мислех, че тия явно не говорят за България. И се оказа вярно. Щото тук нищо от написаното не е вярно.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  11. 11 Профил на cucing
    cucing
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Въпросът е кой ще защитава от ромите, хората живеещи в държавите от ЕС.
    Ако и да има цигани, които да искат да се отлепят от блатото, за съжаление те все още са единици.
    Основнат част от тях продължва да си се препитава на гърба на природа, произведеното от нормалните хора, от тяхното имущество, произведена продукция и други прижежания.
    В света има основно три групи хора с известни преливания от една в друга:
    На хищниците - доминиращите, управляващите, новаторите - дърпащи обществото напред.
    На добитъка - основната маса, която работи, яде и бощо взето живурка и на:
    Чакалите - лешояди - хранещите се с каквото попадне, каквото открадне, ограби, завлече.
    Е циганите са основно от третата група.
    А известно е, че дори и в животинския свят, мършоядите не са долюбвани.
    В коя група ще бъдете - изберете сами.

    ура и да живей!!!
  12. 12 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#3:"Zhelyazkov"]Само една ефективна защита има за тия, обособена територия само за тях, те сами ще се избият.[/quote]

    Бангладеш и Южна Индия, от там идват циганите, подходяща територия за безконфликтно пребиваване на циганите и гарантирана интеграция. Циганите са доказали, че не могат и не искат да се интегрират, те искат да експлоатират социалните системи на европейските държави. Скоро време (10 - 15 години) ще сринат българската.

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  13. 13 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1195 Неутрално

    Амнести да си ги събере у тях циганите а.к.а. ромите!

  14. 14 Профил на Hristo Athom Yordanov
    Hristo Athom Yordanov
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Не се ядосвайте хора.
    Амнести Интернешънъл като организация е длъжна да се застъпва за всичкото циганин, ескимос и индианец на света.

    Иначе не може да оправдае съществуването и финансирането си. Въобще не ги интересува ситуацията на местно ниво.

    "Being second is being the first one of those who lose" A. Senna
  15. 15 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ''Ромите все по-често стават жертви на насилие в Европа''

    но от собствените им хора. Кой прави децата си проститутки,просяци,крадци,кой продава малките си дъщери за съпруги срешу пари,кой не се интересува от законите на страната приемник на роми,а единствените закони с валидизация са техните им неписани ''етноособености'' ?

  16. 16 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Те ромите сами се защитават няма нужда някой друг да го прави вместо тях, лошото е, че при тази "защита" , нерядко страдат и българи.

  17. 17 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3138 Любопитно

    То и EU не осигурява защита на българите в България ама на кой да се оплачем ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  18. 18 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 497 Неутрално

    "Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита от ромите,МАЙ ТОВА ТРЯБВА ДА Е ЗАГЛАВИЕТО

  19. 19 Профил на iu
    iu
    Рейтинг: 388 Неутрално

    От 15 век ги гонят от Европа,"Амнестито" да си заведе в Америка...и да се грижи за тях колкото иска,евентуално екскурзия в Индия,или да ги разселят в кварталите от североизточна Африка в Брюксел.

  20. 20 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#7:"Realistka"]Това, което трябва е защита на българите от циганските "културни особености". Това трябва. [/quote]

    Това трябва, но Брюксел не дава, Брюксел казва, че българите трябва да се приспособят към циганските ''културни особености'', не циганите към българското законодателство. Културните особености на циганите в ЕС са наричани ''културно богатство'', ''богатство на многообразието''. Който не е съгласен да се писпособи и да приеме техните културните особености веднага е обявен за расист, фашист, хитлерист. Странно защо във Франция циганските катуни ги разчистват с булдозери под зоркия поглед на полицията.

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  21. 21 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    Какво точно означава "защита на ромите"? Да правят каквото си искат, да не спазват законите, да имат само права, без задължения и останалите да се съобразяват с културните им особености? Да им се дават на готово жилища, помощи и прочие благинки, без нищо в замяна? Щото онзи ден една еврозелка се изцепи, че циганите не бивало да бъдат насилвани да пращат децата си на училище, ако те не искат това. Трябвало да бъдат мотивирани да го направят, но не и насилвани. От което излиза, че законите не важат за циганите, щото навсякъде в белите държави образованието до определена степен е задължително за всички и, ако някой нециганин не си праща децата на училище, законът се стоварва върху него с цялата си сила, обаче като става дума за цигани - да сме ги мотивирали, аман бе!

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  22. 22 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 1187 Разстроено

    Хайде стига с тази дискриминация! Да има циганин дискриминиран, че е искал да ходи на училище и не му е разрешено? Точно обратното - има целеви стипендии само за малцинствата. Да има случай на отказана работа на циганин със съответната диплома/квалификация единствено по етнически причини? Поне за сега не съм срещала такъв случай, иначе т.нар. "правозащитници" щяха да го раздуват с месеци.
    Тогава за каква дискриминация говорим?
    Нямали достъп до най-необходимите услуги, а да са чували, че трябва да плащат данъци и осигуровки? И аз ако не плащам и мене няма да ме лекуват без пари.

  23. 23 Профил на Питанка
    Питанка
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Вчера, за лекарите и здравните работници имаше една статия, с акцент върху инсектите.
    Днес, цял ден с циганите ще ни занимават.
    Странни приоритети. Ама избори идат...

    "Въпросителната" е просто уморена "Удивителна!"
  24. 24 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Чудни са европейските някои си учени, които тъй даром се впущат в работи, които не познават!" /БЪЛГАРСКА СТАРИНА, МЕСЕЦ ЧЕРВЕН (ЮЛИЕ) 1-И. БУКУРЕЩ, 1865 г./
    Георги С.Раковски

    България е древна и заслужава много повече!
  25. 25 Профил на grod
    grod
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Голяма част от циганите отказва упорито да се интегрира, те хилядолетия не са успели да се интегрират никъде, в дълбока древност са изгонени дори от собствените си сънародници в Индия. И не знам защо разните НПО - та си затварят очите за расизма на циганите, да, при тях има расизъм.

    В България, а и в доста други европейски страни, се харчат значителни средства за така наречената „ромска интеграция”, като успехът навсякъде е нулев. Интересно е да разгледаме основната причина за неуспеха на това иначе толкова благородно дело. За тази цел в следващите редове ще Ви представим някои непознати за средностатистическия човек факти за това как циганите гледат на останалите народи и в частност на нас, Българите.

    Подробно ще се спрем на тяхната расистка култура и привички, които са причина те да бъдат гонени през цялата им история от всяко едно място, където са попадали.
    Всеки от вас ще може сам да прецени, дали причините за изгонването им през 1500-та година от Холандия, преследванията през 18-ти век в Англия, стерилизирането им през миналия век в скандинавските държави и екстрадирането им от Италия днес се крие в коренното население на съответните държави или расистката циганска култура предизвиква естествени защитни реакции във всеки един народ, без значение от епохата, в която са се разигравали дадените събития.

    За начало е добре да уточним, че нещата трябва да бъдат наричани с истинските си имена. Ако говорим Български език, трябва да наричаме мургавите ни събратя “цигани”, защото това е Българската дума. От доста време медиите опитват да наложат думата “ром”. Тази дума е неподходяща, защото звучи чужда и смешна за много цигански групи, които не я употребяват като самоназвание. Но основната причина да не използваме думата “ром”, е циганският расизъм, който стои зад нея.


    Циганите имат специална дума за „нециганин”


    Тази дума е „гаджо” или „гадже”. Тя е обидна и означава „дивак; некултурен човек”. Този факт е засвидетелстван от всички изследвания за циганската идентичност, като също така е записан в „Енциклопедия Британика”. Проектът Rombase на университета Karl-Franz в Грац, Австрия, пише следното:

    „Всички определения за „нецигани”, използвани от циганите, са основно с обидно значение.” Те имат поговорка като: „Гаджо никога не казва нещо вярно”. С течение на времето циганите са изградили непреодолими граници между себе си и останалите народи. Тези граници обаче са непреодолими само в една посока – един „гаджо” никога не може да стане истински „ром”. Нециганин, който говори цигански език и спазва циганските традиции, който е приет в общността и смята себе си за „ром”, бива възприеман като „ром” в по-малка степен от един асимилиран циганин, който не говори цигански.

    Да бъдеш „ром” се счита за право по рождение, а да бъдеш „гаджо” може да бъде научено. Предимно негативният образ на нециганите е много ясно изразен, особено в литературата и в устните предания на циганите. Те гледат на нециганите с недоверие, присмех и презрение.” По-горният цитат е взет от изследване, проведено с подкрепата на Европейската общност в рамките на програма „Sokrates” и със съдействието на австрийската академия на науките. От него става ясно, че циганите са „изградили непреодолими граници между себе си и останалите народи”.

    Никой у нас не говори за това. Никой не казва, че циганите сами се изолират и гледат на останалите народи с „недоверие, присмех и презрение”. Защо тогава останалите презрени народи трябва да плащат за благоденствието на циганите-расисти? Българите нямат дума за „небългарин”.

    Българите нямат проблеми да живеят с представители на други народи, включително с цигани, стига те да живеят като нормални хора. От друга страна, циганите доброволно се отделят в гета, в които почти не допускат представители на други етноси, освен циганския. Кой е расистът в случая?


    Циганите имат специална дума за „Българин”

    В циганския език съществува думата „дас”. В миналото тя е означавала „роб”, а в настоящето циганите в България наричат Българите със същата тази дума. Според проекта „Ромско езикознание и ромски език“ на Манчестърския университет, „циганите наричат другите народи с думата „гадже“ или „гаджо” и в частност славяните - с „дас“, от оригинална индийска дума за „роб“ - игра на думи, вдъхновена от подобността на гръцките думи ‘склавос’ (роб) и ‘славос’ (славянин)”.

    Така наречените „Български цигани” (цигани, чийто майчин език е Българският) се наричат от циганоезичните цигани „даскане рома”, а турците ги наричат „гяур ченгенеси” (източник: „Ромското всекидневие в България”, 2006, Алексей Пампоров, стр. 62). Сиреч „дас” в превод на турски е „гяур”. За жалост на Български тази дума не може да се преведе, понеже няма Българска дума за „небългарин”. Накратко казано - ние Българите за циганите сме не само диваци, но и роби.

    Циганската традиция „махриме”


    Различните специалисти, проучвали „ромската” идентичност, са стигнали до извода, че тя се основава на разделението „ние – другите”, „бог – дявол”, „чист – нечист”. Тук предоставям информацията от проекта Rombase, споменат по-горе:
    „Циганите имат една дуалистична философия, която разделя доброто от лошото.

    „Махриме” наричат ритуалната нечистота. Терминът се отнася до разделението „чист – нечист”. „Махриме” определя границите между половете, между възрастите, между циганите и „гаджетата”. Причината, заради която спазващите традициите цигани се стараят да имат минимален контакт с нецигани, е най-вече от социално естество. Донякъде тази изолация е избрана от тях самите и е тясно свързана с разбирането, че те са различни и превъзхождат нециганите в културно отношение.

    Трябва да се отбележи, че достъпът на циганските жени до света на нециганите е много по-ограничен, а преминаването на границата се наказва много по-строго в сравнение с мъжете. Например, за много цигански групи отношения между цигани и нецигански жени за позволени, докато отношения между циганки и нецигански мъже са строго забранени. Без значение на пола, винаги когато е възможно те отбягват работа, която води до зависимост от „гадже”. Още за „махриме” от книгата „Ромското всекидневие в България”, 2006, на Алексей Пампоров, стр. 286-288:

    “Вярванията, свързани с ритуалното омърсяване, са представяни като сърцевина на ромската култура, която служи, за да изрази и подсили етническата граница, и която създава фундаменталното разграничение между ромa и гаджe.” В България махримето бива представяно като възлов елемент в развитието на циганския етнос, а наличието му като критерий, че групата се придържа към ромската традиция.

    Според Марушиакова, до махриме може да се стигне, при неспазване на груповата ендогамия; неоказване на помощ на член от групата неуважение към вътрешните органи на властта и предпочитане на органите на макрообоществото. Също така източник на махриме са някои ритуални забрани, както и хранителни такива за контакт с нечисти в ритуален смисъл индивиди. Де факто, всички изследвания акцентират върху два вида махриме – един, който разграничава мъжете от жените и друг, който разграничава циганите от не-циганите.

    Съответно в една скала на ритуалната чистота най-чист е мъжът ром, а най-нечиста е гаджи – жената нециганка. Според разделението на „ромската дуалистична философия”, нециганите са част от „лошото”, те спадат в категорията „други”, а отношенията с тях са в категорията „нечисти”.

    Изниква въпросът – как и към какво да се интегрират Български граждани, които считат останалите Български граждани за нечисти, избягват контакти с тях и не искат да работят работа, в която са подчинени на представители на друг етнос?

    Някои изследователи правят уточнението, че в България тази традиция е размита, понеже по времето на централизирана планова икономика циганите са били принудени да работят и да се хранят редом до нецигани. Само че сега вече имаме пазарна икономика и съгражданите ни не са принудени да се трудят. Нашата икономика освен това е от такъв тип, че трудещите се са задължени да издържат нетрудещите се. Следователно циганите имат всички условия да продължат да спазват расистките си традиции.

    Циганската сегрегация


    Според различните програми за „ромска интеграция”, циганите живеели сегрегирано – в гета – и трябвало да бъдат „десегрегирани”. Никой не задава въпроса „А кой ги е сегрегирал”? Истината е, че циганите сами искат да живеят в гета. По времето на комунизма се раздаваха апартаменти на цигани в блокове с Българско мнозинство, с цел десегрегация. Но самите цигани доброволно продаваха тези апартаменти и купуваха апартаменти на Българи, живеещи в цигански квартали.

    Небезизвестният квартал Столипиново в Пловдив възниква по подобен начин – цигани се заселват, купуват апартаменти от Българи, други построяват незаконни къщи и постепенно създават едно огромно гето. Циганската сегрегация всъщност се дължи на гореспоменатите цигански традиции, според които те трябва да отбягват контакти с нецигани. Всички Българи, представители на НПО-та и други, които твърдят, че циганите били жертви на дискриминация, също се страхуват да минат сами през някоя непозната циганска махала.

    Значи те също спомагат за сегрегацията. Тези хора казват, че са за „интеграция”, но същевременно одобряват изучаването на цигански език в училище и „запазване на ромските традиции”. Ако искат да се борят против сегрегацията, трябва да се борят срещу циганските традиции и циганския език, защото те са расистки по своя характер. Самото начинание „интеграция чрез запазване на традициите и езика” е безумно.

    Думата „интеграция” произлиза от латинската дума „integer”, която значи „цял”. Който иска интеграция, трябва да работи в насока малцинствените култури да се приобщават към културата на Българската нация, която трябва да бъде цяла и единна, а не както в момента да подхранват расистки настроения в малцинствата.

    Пиша ви това, с ясното съзнание, че няма да публикувате нищо, защото когато циганин обезглавява възрастна жена, смазва черепа на друга или съсича с брадва 80 годишен мъж за 5 лева или един хляб - това е "културна особеност", а когато някой каже "СТИГА ЦИГАНСКИ ЗВЕРСТВА В БЪЛГАРИЯ" - това е расизъм!
    http://news.ibox.bg/opinion/id_1869403609

    Путин - враг номер едно на Тутраканска селищна система !
  26. 26 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Решението е създаването на резервати. Само така можем да съхраним този безценен човешки материал, така важен за Европа. Амнести интернешънъл да плати масрафа.

  27. 27 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    [quote#23:"Питанка"]Вчера, за лекарите и здравните работници имаше една статия, с акцент върху инсектите.
    Днес, цял ден с циганите ще ни занимават.
    Странни приоритети. Ама избори идат... [/quote]

    Правя асоциация с псув@нето и размножаването на политиците...та и тука така...само от говорене за тях, тия се увеличават двукратно...

    ПП: коментарът ми е уточняващ, а не, че нещо подкрепям...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  28. 28 Профил на stalkera
    stalkera
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не спират да всяват изкуствено напрежение и разделение тея комуняги долни.. пък хората продължават да се връзват на глупости и да се хейтват един друг. Жалка история.

  29. 29 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    КОЙ?
    КОЙ развъжда циганите?
    КОЙ им дава социални помощи?
    КОЙ им дава привилегии?
    КОЙ подменя етническия състав на България?

    Дано да можете да си отговорите на тези въпроси.
    А Анархи Интернешънъл и АБХ (антибългарския Хекзински комитет) да бъдат проклети вовеки!

    Мачкай климатичния чейндж!
  30. 30 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Весело

    Не съм съгласен.

    Те са си интегрирани, като дори показват приемственост с древни тракийски традиции:

    Роми горят гуми и кучета в тракийска гробница.

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=3970492

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  31. 31 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Западният свят с цялото си лицемерия трябва да погледне Индия и Персия и да си зададе поне два елементарни въпроса.
    Защо в Индия кастовата система от 3 000 години дава такива ефективни резултати и защо самите индийци я приемат?
    Защо страната на арийците ( Арианам, Иран, Персия) въпреки цялото говорене срещу Израел имат още немалко еврейски граждани?
    ( Защо Арианам звучи толкова близо до Ариана е въпрос с повишена трудност!)

    България е древна и заслужава много повече!
  32. 32 Профил на moti
    moti
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Кога ще има организация, която да защитава правата на българите? Не може ли да си създадем такава организация – която да ни дава да пътуваме безплатно, да крадем, да не плащаме ток, парно, вода. Организация, която да ни позволи да си лежим по цял ден, да играем кючеци и да раждаме по 10 деца, за да живеем от помощи? Добре е да се създаде организация за опазване на българите.

  33. 33 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1257 Гневно

    "тормоз и насилие над роми в три страни - Чехия, Франция и Гърция. Полицията във Франция е обвинена, че тормози ромското малцинство със зачестилото разрушаване на лагери. През 2013 г. са премахнати 165 лагера, приютили около 20 000 души, се посочва в доклада." - У нас е обратното - циганора тормози, граби и убива възрастни хора по селата, населват се където си искат и никой не ги пипа с пръст, дори. Въведоха жандармерията да ги защитава населението. А навремето, жандармерията е гонела шумкарите по планините!? До къде стигнахме...

  34. 34 Профил на ХАРИ
    ХАРИ
    Рейтинг: 606 Неутрално

    До коментар [#7] от "Realistka":
    Браво, Реалистке 1 (т.е. Расистке) !

    Човек - това е една особена болест по маймуните.
  35. 35 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#25] от "grod":

    По принцип такова нещо като "интеграция" на култури не съществува.

    Съществува само "асимилация" - или примитивите се цивилизоват, т.е. приемат другата култура, или цивилизованите се примитивизират и маргинзлизират.

    Видно е от всеки един възможен пример.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  36. 36 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 768 Неутрално

    циганите в Европа били десетина милиона. ЕС трябва да започне преговори с Индия да им ги подарим. Там няма да се усетят.

  37. 37 Профил на flagellumdei
    flagellumdei
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#36] от "Ментор":

    Брахманите и раджите на Индия преди 10 века са ги изгонили, защо си мислиш, че сегашните са толкова изглупели?

    България е древна и заслужава много повече!
  38. 38 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 815 Неутрално

    Дали все пак заглавието НЕ е объркано?!
    ----
    "Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита ....ОТ.... ромите.
    ----
    Уви!
    Циганите /и не само те!/ перфектно се вписват в тази извратена ''демокрация" дето си имаме, защото са евтините гласоподаватели с които върхушката може да паразитира в/у останалите, които все пак нещо създават!
    И държа да подчертая, че за целта се използват НЕ само бедни етнически малцинства, а и социални прослойки, които са направени зависими(пенсионери, държавни служители, трайно безработни и т.н.)
    Това е истинското отвратително лице на съвременната тирания маскирана под благовидното име ''демокрация"!
    Каквото и да ми говорите 'демокрация' от типа 'глас на калпак' или "един човек - един глас" е превърната в средство за подтискане на една част от обществото над друга!
    Защото НЯМА никаква справедливост в това гласовете на двама души да са еднакво тежки въпреки, че нямат еднакъв принос в обществото.

  39. 39 Профил на bobhunter
    bobhunter
    Рейтинг: 790 Неутрално

    В рамките на турската империя у нас са живели сравнително малък брой цигани. Съвременните цигани в България са преселници основно от Румъния (мангали от Мангалия). Там са били третирани като животни, по- лошо от роби. Тук са намерили идеални условия да живеят и размножават, за да достигнат почти милион в днешно време. Вероятно първите цигани са се родили по времето на зодия ОВЕН. Изключителни, злокачествени инати. По- лоши са от марокански скакалци. Унищожават всичко, до което се докоснат. Подли, крадливи и лоши до мозъка на костите си! Амнести интернешъл да ги поема и води, където си иска, но далеч от нивите, градините и селата на България! Опитът показва, че няма управия. В някои случаи затворът не само,че не ги плаши. Те го търсят!

  40. 40 Профил на ivanbaraban
    ivanbaraban
    Рейтинг: 442 Неутрално

    "Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита на ромите
    Не само на ромите и ако "Амнести интернешънъл иска свидетелства за ЕС за дискриминация от 35 год съм в ЕС 25 год съм прекарал в дела по дискриминация който свършват с извинения и шаблона "Некомпететност и неопитност на
    лицето"

  41. 41 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#12] от "grod":Малка поправка. идват от Раджастан , столица Джайпур. Западна Индия.

  42. 42 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#14] от "athom":

    Приравяваш циганите с ескимосите и индианците, което не е точно - едните са коренно население, другите, "римляните", са пришълци. Общото е, че са чергари и като такива трудно се вписват в съвременото общество, но до там. За да могат циганите да станат част от обществото, пълноправно, трябва първо да го пожелаят, което те упорито отказват.

  43. 43 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 388 Неутрално

    На 24 септември 2011 Ангел Петров и Павел Толев бяха убити от цигани. Протестите срещу циганския терор обхванаха цяла България. За прът път от много време българите бяха задружни - като единна НАЦИЯ!!!
    Предлагам 24 септември да стане ДЕН в ПАМЕТ на ЖЕРТВИТЕ на ЦИГАНСКИЯ ТЕРОР. Който е ЗА, да натисе плюс. Благодаря.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  44. 44 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Правете деца, това му е майката. Не можеш да спреш циганите, ама и циганите не ви спират. Да, заплатите не са високи, но най-големия лукс, от който НЕ трябва да се лишавате не са айФоун или айПад, а са децата!

  45. 45 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1301 Неутрално

    До коментар [#44] от "xax":

    За да се правят деца, първо трябва да има сигурност. Иначе ставаме като тях.
    Или искаш децата ти да бъдат бити, насилвани, убивани от орките? Или да им обясняваш защо погребваме дядо, тъй като едни лоши тъмни чичковци са го пребили?

    Мачкай климатичния чейндж!
  46. 46 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    СОЦИАЛИЗМЪТ, СОЦИАЛИЗМЪТ ! Нямаше роми , имаше цигани , нямаше проблеми. Всички бачкаха , скитниците отиваха в пандиза , останалите работеха . Който се дърви - бой !
    Какво купуване на гласове ! Под строй - и към урната ходом марш !

  47. 47 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 245 Неутрално

    До коментар [#45] от "Bulgarische Motoren Werke":

    Ситуацията не е чак толкова лоша, колкото се изкарва. За 5 години като има 3-4 случая в новините, човек има чувството, че постоянно има несигурност, а това е преувеличено.

  48. 48 Профил на egesihora
    egesihora
    Рейтинг: 425 Неутрално

    Мисля,че има нещо сбъркано в това да се защитава отделно малцинство. Не е ли по-добре да се защитава човек. Всеки има определени права и задължения. има закони . Значи ако той ги спазва няма проблем. Стига сте ги включвали,че те съвсем ще се изключат. Как може 100 роми да се учат за лекари ,другите не могат?! Как може да научи всички столици за пари,а иначе не може? Трябва да се научат и да дават -не само да взимат. Иначе е много жалко да гледаш децата им ,натирени да просят . Нещо е сбъркано и ако сега при нас не се реши проблемът с ромите - ще има много проблеми в бъдеще. А и защо не казват нищо за интеграциите при тях и не само на роми?

  49. 49 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1128 Любопитно

    Ех, Амнест, Амнести... За привилегии на ромите ли говорим, или за равноправие? Ако държавата не ме защитава мен, защо да защитава ромите? И ако аз си вдигна незаконна постройка на чужда собственост, а МВР ми я бутне, няма да вдигнете същия вой, нали?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  50. 50 Профил на koiot
    koiot
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Тази констатация ми се струва изсмукана от пръстите.Според мен циганите имат повече права от останалите хора,а това не е редно.

    писнало ми е от левичари
  51. 51 Профил на Conservator
    Conservator
    Рейтинг: 551 Неутрално

    От Амнести вече се гаврят с нас.

    Trump '16
  52. 52 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#47] от "xax":

    Пепел ти на устата. Пепел от ново-ромския крематориум в тракийската гробница.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  53. 53 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#12] от "grod":

    ти що мислиш са избягали от там, сигурно и там не са могли да ги интегрират

    Birds of a feather flock together.
  54. 54 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#46] от "ahasver":

    а то щото социализм беше цвете...
    абе що в Западна Европа нямат и не са имали такъв проблем с циганите?

    Birds of a feather flock together.
  55. 55 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#46] от "ahasver":
    Вечна дружба!+++++

  56. 56 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 547 Весело

    [quote#54:"rldkfl"]абе що в Западна Европа нямат и не са имали такъв проблем с циганите?[/quote]

    Питай ги тях. Аз мога да ти дам предположителни насоки - гонене, стерилизиране, унищожение. Преди да се пръкне Амнести. Сега вече на западноевропейците, след като са си свършили работата, им е лесно да сочат с криви пръстчета и да реват.

  57. 57 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#54] от "rldkfl":

    Щото са им намалили бройките докъм пълно заличаване.

    А тук са разселвани с цел тормоз на местното население - функция, която изпълняват и до днес.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  58. 58 Профил на snowball
    snowball
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ""
    [quote#0:"Дневник"]"Амнести интернешънъл": Държавите в ЕС не осигуряват достатъчна защита на ромите[/quote]


    Съгласен съм. Трябва да им осигурим по добра защита ... някъде на далечен остров ... и да вдигнем високи стени около него ( но не от метал ) ... За тяхната собствена безопасност разбира се, не за друго.

  59. 59 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#21] от "VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!":
    [quote#21:"VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!"]Щото онзи ден една еврозелка се изцепи[/quote]
    Еврозелка ли?!
    Това страхотно "попадение" тръгва от "брюкселско зеле", с което някой тук, кой знае кога , е проявил постното си чувството за хумор.
    Любопитна съм да узная, с какъв зеленчук може да оприличим българка, която живее в Испания , нарекла е себе си ВенРус, защото харесвала Венецуела и Русия...
    а си позволява да нарича някаква чиновничка в ЕК или ЕП "еврозелка"?!?!
    Може би българофасулка?!

    The best way out is always through Robert Frost
  60. 60 Профил на Realistka
    Realistka
    Рейтинг: 1366 Весело

    До коментар [#34] от "ХАРИ":
    [quote#34:"ХАРИ"]Браво, Реалистке 1 (т.е. Расистке) ! [/quote]
    Браво, разбира се! Защото аз защитавам олуците на кооперацията, в която живееш...Не знам къде живееш, но не може поне олуците да не са окрадени...И да ми благодариш за защитата!

    The best way out is always through Robert Frost
  61. 61 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Че напоследък се размножиха разни псевдо-патриотарски организации дето бият когото им падне и се самообявяват за защитници на обществото, това е вярно. Но че държавите не прилагат всичката строгост на закона ЕДНАКВО спрямо всички свои граждани, защото се правят на политкоректни, това също е вярно. Защитата на определени групи на основата на етнически признак е вредна и за ДВЕТЕ страни!

    Циганите нямали достъп до основни услуги?! До кои по-точно? До образование ли нямат? До здравеопазване ли нямат? До административно обслужване ли? Вероятно нямат достъп до услуги, които се заплащат. Ма то и аз няма да имам, ако не си плащам. Етносът тук няма нищо общо.

    Дискриминация е, когато се отказва нещо, въпреки че са изпълнени всички условия за достъп до въпросното нещо. Например: циганин си плаща редовно и прилежно здравните вноски, но му се отказва мед. помощ, или циганин си дупчи билетчето в градки транспорт, но шофьорът отказва да го превози... Не си спомням да е имало подобни случаи.

  62. 62 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#54:"rldkfl"]абе що в Западна Европа нямат и не са имали такъв проблем с циганите[/quote]
    Кат не са имали, що са ги гонили и изтребвали векове наред? Дискриминатори недни. Дей БХК?

  63. 63 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#39:"bobhunter"]Подли, крадливи и лоши до мозъка на костите си! [/quote]
    Когато турците са бесели по време на робството, винаги е имало едно "ченгене" под бесилото, чието задължение е било да дърпа надолу краката на обесения. Човек от друга народност не се е съгласявал да го върши...

    'Let light surround you' Dream Theater
  64. 64 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#62] от "oakleaf":

    Ами нали и ние ги мачкахме и тях и турците, по време на социлизЪма?
    Май и в това не се оказа ефективено недоносчето.
    На мен пък ми се струва че проблемите са съвсем скорошни и са създадени зорлем от социалистите, за да има кого лесно да обвиняват хорицата в нещастното положение до което са ги докарали

    Birds of a feather flock together.
  65. 65 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#43:"Търпана"]На 24 септември 2011 Ангел Петров и Павел Толев бяха убити от цигани.[/quote]
    Познавам Павката, Бог да го прости! Знам как с неистовите професионални усилия на проф. Чирков и целия персонал на болницата, както и с огромната грижа и любов на майчицата му и прекрасното му семейство това дете беше многократно изтръгвано от лапите на смъртта, за да може да бие сърцето му и да порасне едно прекрасно момче. Смело, изстрадало, но жизнерадостно, страхотно дете, което циганите умориха...

    'Let light surround you' Dream Theater
  66. 66 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#61:"luda_krava"]Циганите нямали достъп до основни услуги?! До кои по-точно? До образование ли нямат?[/quote]
    В класа на дъщеря ми преди години (третокласници) бяха "интегрирани"две циганки на по 14-15 години, като училището безплатно им осигури учебни пособия (???!!!). По незнайни причини въпросните циганки не играеха физкултура и бяха оставяни в класната стая, където редовно пребъркваха раничките на децата и им обираха стотинките. Учителката им беше голяма защитничка и известно време възстановяваше от личните си пари щетите, сакън, да не се каже нещо срещу циганките. Родителите ни беше гнус от това ровене из нещата на децата, защото се разбра, че "девойките" си водят активен сексуален живот и съмнителната им хигиена и омесването им с 9-10-годишни деца не беше най-доброто. Слава Богу, че едната се ожени или нещо такова, та се пръждосаха.

    'Let light surround you' Dream Theater
  67. 67 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 489 Неутрално

    [quote#64:"rldkfl"]Ами нали и ние ги мачкахме и тях и турците, по време на социлизЪма[/quote]

    Кой ги е мачкал? Имаха си работа, даже нискоквалифицираната беше понякога по-платена от висококвалифицираната. Така например в с. Яворец работеха в една леярна (по соца из селата имаше цехове и цехчета, да създават заетост), вземаха повече от учител, от лекар, нищо че някои не знаеха таблицата за умножение, та не можеха да си сметнат парите. Държавата им отглеждаше безплатно децата в седмичен интернат в селото, събота и неделя си бяха в къщи.
    Поразпитай ги, ще видиш, че ще благославят ония времена. Всички цигани над определена възраст са с пенсия.

  68. 68 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#64] от "rldkfl":

    Кои сте вие и как точно сте "мачкали"?

    За циганина необходимостта да работи си е жив тормоз, но от гледна точка на българин не би трябвало да изглежда така.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  69. 69 Профил на cat_empress
    cat_empress
    Рейтинг: 388 Гневно

    Така е, разбира се! Не плащат ток, вода, данъци, но за храна, цигари и алкохол все още им искат! А и как ще им разрушават незаконните лагери, те имат право да си забият палатките където си искат, иначе-дискриминация!

    «El mundo era tan reciente que muchas cosas carecían de nombre, y para nombrarlas había que señalarlas con el dedo»
  70. 70 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Любопитно

    До коментар [#66] от "ariel28":

    Някой татко не взе ли отношение към кражбите?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  71. 71 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#70] от "galio":

    Явно никой не посмя, а и учителката прикриваше кражбите. Накрая започнахме майките да се организираме, защото ни беше страх от полово преносими болести, всеки ден различни мъже причакваха циганките пред училището, а и те си приказваха за секс. Добре, че се махнаха.

    'Let light surround you' Dream Theater
  72. 72 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#71] от "ariel28":

    Т.е. пак жените са взели мъжката роля, понеже е вакантна. Тъжно.

    Като дете са ме обирали цигани два пъти (в Шумен), като забележеха по-малко дете по пътя към училище, започваха да ходят с него и да го заплашват, та само си даваше парите. Първият път беше на пусто място зад училище, вторият - съвсем на центъра, а на третия казах "не" и го поканих да се пробва. Избяга.

    Просто трябва натиск.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  73. 73 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#72] от "galio":

    Истината е, че хората ги е страх от циганите, защото те са много отмъстителни и за един циганин се събират 20-30, с камъни, сопи и т.н. и са готови да бият и убиват. Знаете, че и пред полицаи не се спират. Също така са много подли и не знаеш кога и как ще си отмъстят. Да не говорим, че се научиха и да ни съдят в Европа.

    'Let light surround you' Dream Theater
  74. 74 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#73] от "ariel28":

    Просто българите са меки.

    Предните поколения са свикнали, че някой друг ("държавата" трябва да им върши работата, така са и научили децата си.

    Циганите са изключително страхливи всъщност.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  75. 75 Профил на basilicum
    basilicum
    Рейтинг: 559 Неутрално


    нито защитава хората от ромите

  76. 76 Профил на ariel28
    ariel28
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#74:"galio"]Циганите са изключително страхливи всъщност.[/quote]
    Така е, колониален организъм. Настъпва само заедно и ако му позволиш.

    'Let light surround you' Dream Theater
  77. 77 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 388 Неутрално

    МАНИПУЛАЦИЯ !
    МАНИПУЛАТИВНО ТВЪРДЕНИЕ !
    В гр. Садово- Пловдивска обл. , бях свидетел тази зима , как 1 млада циганка взе месечни помощи към 700-800 лв ,а мъжа и ,младия кафяв Ивропеец , я чакаше вън във Мерцедес-очиларка !
    Аз карам Голф-бензин -1986г !
    Синът ми изкара 3 г във ПУ- Пловдив , и лятото се хващаше със строителни, мистериозни фирми, които не плащаха здравни , няма стаж, 3 дни работят -2 почиват ,заплащането след 20 дни , когато може !
    Накрая избяга в САЩ ,И 3 ГОДИНИ ВЕЧЕ НЕ СЪМ ГО ВИДЯЛ !
    Въпроса е риторичен -кой е ДИСКРИМИНИРАН ??

  78. 78 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#68] от "galio":

    Под "ние" обикновено разбирам общество ни като цяло, вие не знам какво разбирате, като кажете "ние" в този контекст.

    В моето село имаше доста цигани, но те си имаха собствени къщи, до две деца и работеха нещо, всъщност аз лично не съм имал конфликти с тях. През 80те взеха да им сменят имената, което ни изглеждаше много неразбираемо, а като се има предвид, че половината станаха Альоша, Сергей и прочее беше и малко смешно, защото казваха, няма да си ги сменяме пак като почнат да ви преименуват вас със руски имена
    След 90та тези от тях които искаха да работят заминаха в Гърция и Испания, а на доста от останалите им хареса да мързелуват и да крадат безнаказано, та пропищя селото.
    Интересно но там не съм видял никои от Амнести и ли БХК да идва да ги кара да крадат, но за сметка на това БСП редовно печели изборите, сигурно има някаква връзка.

    Birds of a feather flock together.
  79. 79 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#78] от "rldkfl":

    Обществото, към което принадлежа аз никога не е мачкало никого. Затова и питах.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  80. 80 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#79] от "galio":

    Е сигурно си роден след 1989... и не си запознат с историята

    Birds of a feather flock together.
  81. 81 Профил на tromokrat
    tromokrat
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Предостатъчно права имат циганите в България. По-скоро държавата не осигурява защита на нормалните граждани от циганските набези!

    Gott mit uns! Meine Ehre heißt Treue! Православие или смърт!
  82. 82 Профил на keen
    keen
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Хора, в статията пише за ромите, а не за циганите - моля да правите разлика!
    А ние циганите си ги пазим от всичко - от полицейско насилие, от плащане на комунални услуги, от глоби за нарушения, от влизане в затвора и прочее.

    Така че статията не ни касае.

    #КОЙ предложи Пеевски за главен прокурор?
  83. 83 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#80] от "rldkfl":

    Ти визираш т.нар. "възродителен процес", само че аз го имам за едно от малкото правилни държавнически решения.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  84. 84 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 388 Неутрално

    БРАВО НА Н-25-grod ! Прочетох го като урок !
    в потвърждение на него ,да вметна 1 дребна случка-
    През комунизма имаше свадби - та , на гара Пловдив ,на паркинга се събраха 1 група- "Родопи" -отиваха да свирят! Ръководителя , акордеониста Борис Христев от с. Първенец беше купил евтини ризи за униформа ,и тогава Яшко Аргиров -майстор на кларинета , циганин от с.Брестовица ,се обърна и му каза - "А бе Боре , вие май искате да ме направите българин ! Не , аз ще ви направя цигани ! "
    И това го каза момче -циганче , или индийче ,както го приемате , на 23 г ,уж техен приятел - какво остава за чужди цигани !
    Те виждат българина като отворен портфейл , от който със малко въображение може да си вземе парички !
    Тия от АМНЕСТИТО са пълни КРАТУНИ !

  85. 85 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А кой да защити нашите старци по селата от циганските изстъпления? Малко ли старци бяха изнасилени, заклани, обрани от тази паплач? Тази власт има ли някакви задължения към данъкоплатците? Докога ще хрантутим мангалитъе безвъзмездно и ще им плащаме вересиите? Търпимостта към циганската престъпност е най-циничната демагогия в днешно време.Но ще дойде видовден.

  86. 86 Профил на kyphacah71
    kyphacah71
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Искам да зная ,коя е тази световно-неизвестна организация ,която ще ме накаже , ако си харесам българка , или австрийка , или бяла финландка ,и искам да я купя за 5000 лв от баща и ??
    И дали Ивропейцкия морал ще го преглътне този феномен ?
    Но защо се правят на слепи тия нещастници от АМНЕСТИ , ромите се отнасят със жените си като към кучки !!

  87. 87 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#83] от "galio":

    Ставаме циганска държава, харчим 4 млрд. за издръжка на плодовитите роми


    http://www.faktor.bg/balgariya/18974-prof-...itite-romi.html

    Ние умираме --те се размножават с пета космичèска. И това все от ''липса на права'' за тях и от ''неуважение'' към етноса им.

  88. 88 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 479 Гневно

    Амнести!!!! Възрастните хора по селата пищят от циганите! Чувате ли ги?

  89. 89 Профил на ck2013
    ck2013
    Рейтинг: 1006 Неутрално

    и броят на потърпевшите от ромското насилие също расте даже с по бързи темпове според мен, ама за съжаление няма официална статистика в това отношение.

  90. 90 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#80] от "rldkfl":

    Историята за циганите в твоето село с къщи и семейства с две деца през кои години се случва?

  91. 91 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#54] от "rldkfl":

    Нямат проблеми, защшото имат държава. И когато ги настъпят по мазола бързо забравят за Амнести и сие, и ни ги връщат експресно - за справка: френския челен опит.

  92. 92 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4627 Любопитно

    [quote#6:"harbringer"]Трудно е да се приеме, но хората не са равни и никога няма да бъдат.[/quote]

    Не са равни в какъв смисъл? Ако има предвид ръст, цвят на очите и косата, различно ДНК, то да хората не са еднакви.... но пред законите и конституцията хората трябва да бъдат равни! Също така всички хора трябва да имаме равни права и свободи и възможности за личностно развитие без разлика в раса, етнос и религия!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  93. 93 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Дневник се напълни с гастрольори,
    говорещи всякакви глупости за циганите, а и за Амнести,
    Но нито дума дори за главното,
    по какви критерии точно ние оценяваме "политическото", на хората от тази етносоциална група...
    Отнасяме се към тях като с квартиранти,
    но преди вот молим Господ, да гласуват за "нашата" партия ...
    Нямаме социалната си и интелектуална коректност,
    да признаем човешката природа на тази популация,
    държим я вън от обществото, което си измисляме без нея, но се надяваме на нейната "мощ в политиката", за да си краднем ...
    Недостойно, Колеги,
    особено тези, които тук упоително обясняват циганите само и просто, през различията им от нас...
    Днешните наши цигани са прост продукт на Нашият преход към социален модел, който не се вмества в представите ни за съвременно Общество и в това е всичкото ни противоречие по темата за тях,
    просто казано, ние си говорим за хора, които сме изключили от "своето" общество,
    но които и безогледно ползваме като съчки, за разпалване на взаимната ни нетърпимост едни към други...
    Не успяваме в Народ да порастем,
    а за Нация и Общество какво да си говорим...
    Изглежда, унгарците и всякак са доста пред нас ???...



  94. 94 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4627 Гневно

    [quote#31:"flagellumdei"]Защо в Индия кастовата система от 3 000 години дава такива ефективни резултати и защо самите индийци я приемат? [/quote]

    Ти сериозно ли? Първо кастовата система е една от най-отвратителните индийски традиции, които дели хората на "нисши и висши"! Това е варварска практика, която няма НИЩО общо с цивилизования и демократичен сват в който нормалните хора искат да живеят! Второ в самата Индия кастовата система на делене на хората е забранена от десетки години, но тъй като Индия винаги е царяло хаос и беззаконие и сега в селските индийски региони тази тиранична традиция се спазва! И трето, тази престъпна традиция се отхвърля от най-долната каста - далитите! Ето повече подробности:

    http://www.temanews.com/index.php?p=tema&iid=141&aid=3573

    http://selenabg.com/index.php/2008-07-29-08-07-24/944-2008-08-24-20-38-57.html

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  95. 95 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#91] от "sbk":
    писал съм за кои години става дума

    а аз и тука искам да се спазват законите, примерно като 12 годишно момиче забремене, бащата да влезе в затвора за изнасилване.
    каогато "група хора", отвият болтовете на жп линия да влязат в затвора за 10-15 години за организирана терористична дейност

    искам да видя как амнести ще протестира срещу такива дела, ама няма, щото няма и осъдени... нашите политици ги пазят по-добре

    Birds of a feather flock together.
  96. 96 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#95] от "rldkfl":

    Въпросът ми беше по-скоро риторичен - знам, че говориш за годините на Соца. Чудно защо тогава са постигали такъв стандарт дори във вашето село, а сега - не. Сегашните им нагли безчинства бяха немислими за годините преди 1989 - жалко, но е факт.
    За другото - аз лично съм се опитвал да подам жалба срещу циганки-обирджийки, но не можах: пуснаха ги поради липса на лична карта!!! И това в годините преди да започне масовото пазаруване на гласове.

  97. 97 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#96] от "sbk":

    всъщност не са били проблем и преди соца,
    През 90 те години криминалните се толерираха съвсем целенасочено, за да се стигне до деншното положение,
    и причните са изцяло стратегически - в стратезите на "мирният преход" от социализъм (с назначаване на "наши другари" за капталисти)

    Birds of a feather flock together.
  98. 98 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#97] от "rldkfl":

    Преди соца не са били проблем по ред причини - основно селско население, прехранващо се чрез земите и стадата си, и пазещо стоката си само или чрез държавата. Тогава е имало висока раждаемост и сред българите, а смъртността сред циганите е била доста по-висока от сегашната.
    Толерираните по време на Прехода криминали са от съвсем друга група и ниво, нямаща нищо общо с битовата престъпност, произлизаща от циганските среди. Можеш дори да споделиш за назначени капиталисти от цигански произход.

  99. 99 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    До коментар [#98] от "sbk":

    Не мога да дам пример, а и не съм твърдял такова нещо.

    Birds of a feather flock together.
  100. 100 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 659 Неутрално

    А доказателства кой и какво е назначавал няма, то у нас такива неща не са ставали, и корупция нямаме, въобще не кочина а цветна градина.
    Естествено "демокрацията" е виновна, нищо че това само у нас го има.

    Birds of a feather flock together.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK