ЕС иска една цена за руския газ за всички държави членки (обновена)

Гюнтер Йотингер

© Reuters

Гюнтер Йотингер



Европейският комисар по енергетиката Гюнтер Йотингер заяви, че Европейският съюз иска единна цена за всички държави членки за руския газ, предаде "Ройтерс".


Йотингер направи изявлението след среща с полския премиер Доналд Туск, който предлага създаването на енергиен съюз на ЕС и съвместно закупуване на руския газ.


"Искаме единна цена на газа на единния европейски пазар", каза еврокомисарят на съвместна пресконференция с Туск. "Играта на "разделяй и владей", или игра от този тип, играна от Москва, не може и няма да бъде приета от държавите членки на ЕС", подчерта той.




В момента страните от ЕС купуват газ от Русия на основата на двустранни договори с Москва и плащат различни цени. Общи поръчки биха подобрили силата на ЕС в преговарянето и да намали цената на газа. "Има много големи различия по отношение на цените на газа. Колкото по-голям е делът на доставките на руски газ и е по-голям монополът, който Русия има в доставките, толкова по-високи са цените", обясни Йотингер.


ЕС постигна напредък в подобряването на енергийната сигурност от газовите кризи през 2006 и 2009 г., когато спорове между Киев и Москва доведоха до прекъсване на газовите доставки към Европа. До момента обаче зависимостта на ЕС от вносния газ и петрол от Русия нараства, а не намалява.


Йотингер каза още, че Европа трябва да има проевропейски мрежи за природен газ и електричество, включващи повече енергийни връзки между страните, повече терминали за втечнен газ и по-голяма диверсификация с партньори като Норвегия. Еврокомисарят добави, че общата транзитна инфраструктура за газ и енергия на ЕС трябва да включва Украйна, Грузия и Западните Балкани.


Украинският министър на енергетиката Юрий Продан заяви, че изцяло подкрепя предложението за единна цена за руския газ. "Изцяло подкрепям идеята", каза той във Варшава. "Не искаме да плащаме дискриминационни цени", каза още той.


В полската столица днес са насрочени тристранни преговори между представители на Русия, Украйна и ЕС по въпросите на газовите доставки. Руската страна ще бъде представена от министъра на енергетиката Александър Новак, украинската от министъра на енергетиката Продан, а ЕС от еврокомисаря по енергетиката Гюнтер Йотингер.


На тези преговори ще бъдат обсъждани изпълнението на договора за доставка на руски газ за Украйна, мерките за гарантирането на транзита в Европа, а същи и въпросът за изплащането от Киев на доставения газ в контекста на финансово-икономическата ситуация в тази страна, съобщи руското министерство на енергетиката.


Междувременно "Нафтогаз Украйна" отказа снощи да признае сметката, представена от "Газпром" за невзето синьо гориво, която е за 11.4 милиарда долара, предаде ИТАР-ТАСС. "Нафтогаз" е изпратила до "Газпром" съответно писмо с отказ.


В искането си, изпратено в края на април, руската компания се позовава на клаузата "вземай или плащай" (take-or-pay), което отдавна вече не е пазарна практика във вида, за който настоява руският газов монополист, се посочва в съобщението на "Нафтогаз Украйна". Освен това договорът между "Нафтогаз" и "Газпром" не съдържа механизъм за практическото изпълнение на тази клауза, допълва украинската компания.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (346)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Весело
  2. 2 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 576 Неутрално

    Най-сетне! Колко години ви трябваха, за да се сетите или да посмеете да го кажете?

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  3. 3 Профил на julien_le_grand
    julien_le_grand
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Крайно време беше някой да се сети.

  4. 4 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Хохохохохохо
    Е сега вече стана интересно.
    Нито крачка назад!!!!

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  5. 5 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Тези само дрънкат да залъжат евроматряла - реално нищо не правят освен да работят за големите корпорации вкл. Газпром

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  7. 7 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Да видим как Путин ще си прокарва политики и ще разкъсва единството на държавите от ЕС.

  8. 8 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    Петоколонниците пак ще истерясат

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  9. 9 Профил на stefan111
    stefan111
    Рейтинг: 316 Неутрално

    Една от малкото адекватни стъпки на Европа от началото на тази криза.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 629 Неутрално

    Ето това е едно прекрасно начало.
    И няма да има извиване на ръце, газови кризи и други подобни путиниади...
    Или честно, или Русия в канала!

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  12. 12 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 805 Неутрално

    Е ся пак изцепки. Как може да е една за България и Австрия например? Да разбираме ли една от изходната точка в Русия плюс транспортни разходи до крайният клиент. Ако не е така, то австриецът ще потребява по- евтина газ от българина.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  13. 13 Профил на Daniel Ivanov
    Daniel Ivanov
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Дотук с газовия рекет, от който ние сме от най-засегнатите.

    Everyone is entitled to his own opinion, but not to his own facts.
  14. 14 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    И като Русия не се съгласи тогава какво ? Ще прекъснете ли доставките на газ по Северен поток ? Да не говорим, че е смехотворно купувачът да иска еди-каква си цена. Продавачът определя цените, а който желае купува, който не желае не купува.
    В Кауфланд купувачите ли определят цените, драги комисарю ? Или в ХИТ ? Или в Метро ?

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    Това за сега е утопия, защото ако се иска една цена на руския природен газ за целия ЕС, то по същата логика трябва да има една цена за целия ЕС и от ВСИЧКИ други доставчици на природен газ.

    Това, че Цар пУТИН е агресивен и завзема чужди територии, не дава право на ЕС да третира по различен начин отделни доставчици на газ.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  17. 17 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 643 Неутрално

    От такова споразумение ние само можем да спечелим, а страните, които купуват газ по-евтино от нас, ще загубят, естествено. Така че не ми се вярва в скоро време да се съгласят на такова споразумение. Мисля, че Германия купуваше най-евтино, няма да се радват на усреднена, т.е. повишена за тях цена.
    Да видим.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на Müller
    Müller
    Рейтинг: 456 Весело

    Няма нищо лошо да искаш! То и в България народа иска заплатите да се изравнят като в ЕС, не само цените! Важното е да ти се иска...

    The structure of the EU today is based on the Nazi plans published in Berlin in 1942 - Rodney Atkinson
  20. 20 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Любопитно

    [quote#12:"Bullet"]Ако не е така, то австриецът ще потребява по- евтина газ от българина[/quote]
    то и сега австриецът потребява по-евтиН газ от българина

    zenrus.ru
  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1476 Весело

    ЕС иска една цена за руския газ за всички държави членки:)
    ................
    Плохо, плоха ..
    А деньги для наших болгарские агентьй ?? Откуда взять ??? :))Руские олигарсии из КГБ - не дают !!!!
    Хахаааа...........

    BIG AL
  22. 22 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Любопитно


    Борисов Ви го рèкна преди 2-3 години ........
    ама го оставихте сам да се оправя
    > с Кремълските Мутри, БГ Путинките и Флашките .....

    Същото Ви рèкна и за алтернативният газ от Азърбайджан.

    Борисов спря 2 руски-мутренски енергийни проекта, а го оставихте в нищото ...... сред Путинки, кремълски мутри и Флапки.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  23. 23 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Абе пичове вие толкова ли не виждате че само ви лъжат? Тези само проказват - ама реално нищо не правят срещу Газпром. И т.н. им санкции са същата работа - северните държави гледат да сринат южните - затова гледат да затворят Южен поток, ама защо не дават и дума да се помене срещу Северен поток, който си работи?

  24. 24 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#14:"angora_bg"]И като Русия не се съгласи тогава какво ?[/quote]
    ще затваря газ в буркани

    zenrus.ru
  25. 25 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#16:"BlueWater"]ВСИЧКИ други доставчици на природен газ. [/quote]

    Ако си направим инфраструктурата, бъди сигурен, че Норвегия няма да има нищо против. Тя така и така вече изпревари Русия и е най-големият доставчик на газ за ЕС (но пък по нашите ширини за такива неща не се говори).

    Governments never learn. Only people learn.
  26. 26 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Чудесна идея! Браво! Натискът трябва да продължи до вкарване на газовите отношения в чисто търговско русло и до пълно освобождаване от руския газов шантаж.

  27. 27 Профил на aleko
    aleko
    Рейтинг: 643 Неутрално

    [quote#12:"Bullet"]австриецът ще потребява по- евтина газ от българина.[/quote]

    То и сега е така...май.

  28. 28 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2011 Неутрално

    То и аз искам една заплата за всички държави членки ама няма.

  29. 29 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#1] от "SPQR":



    Путин-Капутин

    п.п. крайно време е ЕС да инициира процес на федерализация на съюза като това включва колкото се може споделени и пазарно управляеми мрежи - енергийни, газо- и нефтопреносни, телеком (вече са повече или по-малко съвместими и интегрирани), други информационни, комуникационни и транспортни мрежи.

    п.п.п. тогава ЕС ще стане много по-консистентен съюз и общество с близки и общи ценности и интереси. да не говорим, че ЕС трябва да забрани всички комунистически партии

    РЕФОРМИ !
  30. 30 Профил на kostovism
    kostovism
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Кажете каква ще е общата цена, после се радвайте!!! Да не стане така, че накрая да бъде постигнато споразумене с руснаците и реално да се повишат цените за крайния потребител, естествено гарантирано от еврозелките.

  31. 31 Профил на persifedron1
    persifedron1
    Рейтинг: 411 Неутрално

    [quote#6:"Yard"]Сега с кеф ще чета какво ще кажат мурзилките, ама май ще изчакам да им дадат опорните точки. [/quote]

    Няма нужда да чакате, те в опорните точки не проявяват особено въображение. Пускат им едни и същи - мога да ги рецитирам вече:
    "ЕС са рептили и ционисти, искат да затрият православието, ще ни карат да сключваме гей бракове, само в Южен поток ни е надеждата, да живее Путин."

  32. 32 Профил на Аvеree
    Аvеree
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Една цена за руския газ!

    Няма лошо.
    А защо да няма една цена на водата, ел. ток и бензина на територията на България?

    *Защото ние си имаме спецове в Института за пазарна икономика.

  33. 33 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Неутрално

    [quote#14:"angora_bg"]Продавачът определя цените, а който желае купува, който не желае не купува. [/quote]
    не продавачът, а пазарът определя цените

    но това не са ви го преподавали в АОНСУ, очевидно

    zenrus.ru
  34. 34 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 629 Неутрално

    [quote#14:"angora_bg"]Продавачът определя цените, а който желае купува, който не желае не купува. [/quote]
    Кога комуноидите започнаха да разбират от пазарна икономика?
    Не - драга. Цената не се определя от продавача. А от търсенето и предлагането. Т.е. от пазара. И вече на Европейския пазар няма да има 28 отделни играчи, а един. Както един ресторант не си купува всяка една пържола за всеки отделен клиент.
    Всъщност пържолите са преимуществено непознати на евразийския пазар...

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  35. 35 Профил на ssdd
    ssdd
    Рейтинг: 210 Неутрално

    Голямата игра започва, тук няма губещи и печеливши, няма русофили и русофоби. Европа без Русия не може, Русия без Европа не може. Украинците сами се натресоха да са буферна зона между двете страни.

  36. 36 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#33] от "SPQR":

    Съжалявам за повторението. Изпреварил си ме.

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  37. 37 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Любопитно

    [quote#28:"virgin"]То и аз искам една заплата за всички държави членки ама няма.[/quote]
    заплатата се изкарва, не се дава

    кой колкото си направи

    zenrus.ru
  38. 38 Профил на beroe
    beroe
    Рейтинг: 367 Неутрално

    С политиката си Путин ще постигне федерализация, но не на Украйна, а на Европа. Време е за Европейски Съединени Щати.

  39. 39 Профил на wolf11
    wolf11
    Рейтинг: 206 Неутрално

    Хайде сега Путя като не му отърва да врътва кранчето и всичко ще си дойде по местата за 6 месеца. След шест месеца ще имаме бунтове в Москва и тълпи руснаци на границите на ЕС.
    Хайде да видим стиска ли му на това намръщено и злобно човече?

  40. 40 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Весело

    [quote#35:"vzt52311954"]Европа без Русия не може[/quote]
    може

    zenrus.ru
  41. 41 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 528 Весело

    До коментар [#12] от "Bullet":

    Да речем, че Русия ще има ангажимента да доставя газа до границата на ЕС. Другото си е вътрешна политика на същия тоя ЕС и чужди държави не ги вълнува това !

    До коментар [#14] от "angora_bg":

    Елементарно предполагам. ЕС има механизми за алтернативни доставки на горива краткосрочно. Да, това няма да проработи в дълъг период от време, но въпроса тука е Русия колко ще издържи без приходи. Както знаем приходите им са почти изцяло от суровини и горива

  42. 42 Профил на nassaux
    nassaux
    Рейтинг: 528 Весело

    До коментар [#37] от "SPQR":

    Или за колко се продаде (договори)

  43. 43 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.
    Рейтинг: 360 Весело

    Гюнтер Йотингер - Враг Номер Едно на Магаданска Область!

    zenrus.ru
  44. 44 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#14] от "angora_bg":

    Продавачът определял цената? За продавача не е ли важно да реализира продажби? Купувачът има доста голяма роля, когато е силен. Когато е Р. Овч и тем подобни, разбира се, направо подсказва на продавача да дои колкото може.

  45. 45 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#28:"virgin"]То и аз искам една заплата за всички държави членки ама няма.[/quote]

    Ами договори си я с твоя работодател. Кой ти пречи? Като не ти харесва, напусни, никой не те е вързал. Заплата се изкарва и договаря, тя не се дава.

    Governments never learn. Only people learn.
  46. 46 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Едно е да се иска, друго е да се достави. Необходимо е "само" Меркел да спре да купува руски газ докато Русия приеме тези условия.

  47. 47 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#20] от "SPQR":

    http://www.cngprices.com/station_map.php

    Ето сравнявай.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  48. 48 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Идеята ЕС да бъде единен купувач на газ и да има интегрирана инфраструктура е най-естественото, което може (а и трябваше отдавна) да се случи.
    На БГ мафията и на руските им налници не било изгодно. Моите съболезнования.

  49. 49 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#25] от "vladimirkarolev":

    Използваш думата "ако" - с тази дума България щеше да стане световен шампион по футбол през юли в Бразилия.
    И като Норвегия е станала такъв голям доставчик защо Германия продължава да си доставя газ от Русия ? Нека се откаже от руския газ и така да накаже Русия (Русия няма да получава пари от Германия) и да си достави норвежки. Всъщност според теб защо Германия и дума не обелва за спиране на доставките по Северен поток ?
    И друго:

    http://www.investor.bg/sviat/6/a/gazprom-se-sporazumia-s-avstriia-za-stroitelstvoto-na-iujen-potok,171537/

    Защо и Австрия иска да се зароби с руски газ ? Защо не си доставя от Норвегия ?

  50. 50 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#33:"SPQR"]не продавачът, а пазарът определя цените

    но това не са ви го преподавали в АОНСУ, очевидно[/quote]

    В десетката

    Governments never learn. Only people learn.
  51. 51 Профил на САРФОШ ГОШО
    САРФОШ ГОШО
    Рейтинг: 423 Любопитно

    До коментар [#39] от "wolf11":

    Случайно да знаете нещо за Наполеон или Хитлер?

  52. 52 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#17:"aleko"]Мисля, че Германия купуваше най-евтино, няма да се радват на усреднена, т.е. повишена за тях цена.
    Да видим.[/quote]
    Винаги ще има изключения. Например - даване на отстъпки при закупуване на големи количества.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  53. 53 Профил на nevver
    nevver
    Рейтинг: 210 Неутрално
  54. 54 Профил на невеж
    невеж
    Рейтинг: 448 Неутрално

    ше я търгуваме ли украйната? май-май...

  55. 55 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Русия ще яде дървото, най-накрая ЕС се събуди, край с изнудването на страни като България плащащи суперскъп газ

    twitter.com/voxybg
  56. 56 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#36] от "Percival ГЛАСУВАЙТЕ":

    то и аз ви повторих, ама такъв тъп коментар кара човек да реагира първосигнално.

    В смисъл, коментарът е верен донякъде, продавачът наистина определя цената, и ако го направи грешно, седи гладен. Според Батков Домовчийски струваше 15 милиона по едно време....

  57. 57 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    [quote#45:"vladimirkarolev"]Ами договори си я с твоя работодател. Кой ти пречи? Като не ти харесва, напусни, никой не те е вързал. Заплата се изкарва и договаря, тя не се дава. [/quote]

    Напълно си прав !!! И тука ще е така - няма да има еднаква цена на руския газ за всички от ЕС, ама да видим дали Германия тогава ще се откаже в знак на солидарност с братска Украйна.

  58. 58 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#32:"Kарус"]А защо да няма една цена на водата, ел. ток и бензина на територията на България? [/quote]
    Бих допълнил - и на територията на целия ЕС. Кило захар да струва 1 евро и в Британия и в Кипър, и в България и в Германия. Какви са тия стокови борси след като ще си наприм държавен планов комитет да ни прави ценообразуването.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  59. 59 Профил на _j.
    _j.
    Рейтинг: 411 Неутрално

    3а коя държава в ЕС руския га3 и3ли3а най-евтино и 3ащо?

  60. 60 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    [quote#25:"vladimirkarolev"]Ако си направим инфраструктурата, бъди сигурен, че Норвегия няма да има нищо против. Тя така и така вече изпревари Русия и е най-големият доставчик на газ за ЕС[/quote]Целият добив на природен газ на Норвегия е пет пъти по-малък от консумацията в Европа.

    http://www.eia.gov/countries/country-data.cfm?fips=no

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  61. 61 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 2047 Неутрално

    Стъпка в правилната посока. Дано наистина я направят.

    Джордж Бърнард Шоу: „Свободата значи отговорност. Ето защо мнозина се страхуват от нея”
  62. 62 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#49:"angora_bg"]И като Норвегия е станала такъв голям доставчик защо Германия продължава да си доставя газ от Русия ?[/quote]

    Оптимизира си микса в ценови план. 24% от вноса на газ в Германия е от Норвегия, 23% от Холандия и 11% от местно производство. Но инфраструктурата към Норвегия все още не е оптимизирана за повече внос, все пак, тези тръби си имат капацитет, а и норвежците са си разчели производството. Да не говорим, че Русия дава на Германия добри цени, за разлика от на някои други братя славяни, на които се дерат по 10 кожи.

    Governments never learn. Only people learn.
  63. 63 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 712 Неутрално

    Норвегия вече предложи увеличаване на доставките за Европа. Могат да се намерят и други алтернативи. И ще се намерят. Не може в 21 век да бъде оставен един диктатор да извива ръцете на водеща икономическа сила.

  64. 64 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#44] от "ungeheuer":

    Каролев ти е сложил десетка, но пък аз ти слагам единица. Върти го, сучи го, но в крайна сметка продавачът решава. Да, има редица фактори, въз основа на които решава каква да е цената, но негово е крайното решение. Кой решава какви да са цените в Метро ?

  65. 65 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 854 Неутрално

    [quote#28:"virgin"]То и аз искам една заплата за всички държави членки ама няма.[/quote]

    Ако приоритет на правителството е развитие на икономиката, то ще имаш и заплата. Но други мисли има Сергейчо.

    Ако този свят ти е омръзнал, то тогава опитай да го промениш
  66. 66 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 734 Неутрално

    [quote#14:"angora_bg"]И като Русия не се съгласи тогава какво ? Ще прекъснете ли доставките на газ по Северен поток ? Да не гов[/quote]

    Може изобщо да не се иска съгласието и.
    Просто за едномесечния си гаф ще плати с едно газонаходище..

  67. 67 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2011 Любопитно

    Значи да чакаме една цена и за бензина по бензиностанциите.
    Приравнена към чия - към българската или към датската?

  68. 68 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#32:"Kарус"]А защо да няма една цена на водата, ел. ток и бензина на територията на България? [/quote]

    Защото доставката на вода в Добрич е по-трудна, отколкото в София. Разбира се, мъдрият народ е решил да остави трудната доставка на вода в Добрич на публично дружество, така че освен, че е скъпа, да бъде и на режим (т.е. да няма вода), за да не вземе да се обогати някой зъл частник

    Governments never learn. Only people learn.
  69. 69 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    [quote#50:"vladimirkarolev"]В десетката[/quote]

    [quote#50:"vladimirkarolev"]не продавачът, а пазарът определя цените

    но това не са ви го преподавали в АОНСУ, очевидно- цитат на коментар #33 от “SPQR”

    В десетката [/quote]В петицата.

    Защото има фактори като недостиг на суровини и монопол на държави които ги добиват.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  70. 70 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#33] от "SPQR":

    Постинга 64 се отнася до теб. И спри да четеш елементарни американски книжки.

  71. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  72. 72 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Хехе, честито на плешивото джудже кинта и двайсе, свърши се тая да изнудват с цените на газта и заради продажни рубладжии България да плаща по-скъпо от Германия и Великобритания

  73. 73 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Русия ще продава газ на московската или лондонската стокова борса. Пък нека там ЕС се яви като един-единствен купувач и да си купува на единна цена. Щото много плуват тези борсови цени:

    ...Вчера спотовата цена на природния газ на френската газова борса „Пег Норд” достигна рекордните 654 долара за хиляда кубически метра. Преди седмица, когато снижаването на доставките на руски газ за Европа едва започваше, тя бе почти два пъти по-ниска – на нива от 339 долара за 1 000 кубика. На холандската борса TTF цената на газта вчера бе 548 долара за 1 000 кубика (+62% отпреди седмица), на британската NPP – 566 долара (+68%).
    http://www.livebiz.bg/ikonomika/s/448528035

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  74. 74 Профил на Vladimir Karolev
    Vladimir Karolev
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#64:"angora_bg"]Кой решава какви да са цените в Метро ? [/quote]

    Пазарът. Ако Кауфланд предложи по-ниски, потребителят се отказва от Метро и отива в Кауфланд. Метро може да си искат всякакви цени, но потребителят ще е в Кауфланд и те ще фалират. ВСЯКА цена се определя от закона за търсене и предлагане (дори държавата да я фиксира по някакъв начин, тя просто е ограничила или търсенето, или предлагането).

    Governments never learn. Only people learn.
  75. 75 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#12:"Bullet"]Е ся пак изцепки. Как може да е една за България и Австрия например? [/quote]

    А как разбираш България да плаща повече от Германия, а ?

  76. 76 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    [quote#62:"vladimirkarolev"]Русия дава на Германия добри цени, за разлика от на някои други братя славяни, на които се дерат по 10 кожи.[/quote]Вие като икономист би трябвало да знаете, че причините за по-ниската цена за Германия над 95% са икономически, а не политически.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  77. 77 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2011 Любопитно

    [quote#45:"vladimirkarolev"]Ами договори си я с твоя работодател. Кой ти пречи? Като не ти харесва, напусни, никой не те е вързал. Заплата се изкарва и договаря, тя не се дава. [/quote]
    Я ми кажи една област в която тук ще получа колкото немския си колега!
    Примерно ако съм лекар.
    Или инженер по автоматизация на производството.
    Или шофьор в градския транспорт.
    Европейския съюз защо не ми договори една заплата за цяла Европа?

  78. 78 Профил на talkman
    talkman
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Мдааааа,
    Южен Патоп ...
    да се снишим, другари.

  79. 79 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Природен газ
    Контрактите за природен газ са част от енергийния сектор и се търгуват на Нюйоркската Стокова Борса (NYMEX). Тези контракти са за 10 000 000 000 BTU (British thermal units) и се котират за цент на BTU. Цените на контрактите са с минимална стъпка от 0.001 долара и без ограничения за дневното им движение.

    Контрактите за природен газ се търгуват на следните месеци, в които изтичат:

    F Януари
    G Февруари
    H Март
    J Април
    K Май
    M Юни
    N Юли
    Q Август
    U Септември
    V Октомври
    X Ноември
    Z Декември

    Контрактите за природен газ изтичат (спират да се търгуват) три работни дни преди първия календарен ден на месеца на доставка. Контрактите се уреждат чрез физическото доставяне на стоката. За да разберете кои фактори влияят върху търсенето и предлагането на природен газ, респективно на неговата цена, можете да погледнете таблицата по-долу:
    http://www.trader.benchmark.bg/trade_basics42.html#naturalgas

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  80. 80 Профил на Magen David
    Magen David
    Рейтинг: 811 Любопитно

    [quote#14:"angora_bg"]Продавачът определя цените, а който желае купува, който не желае не купува. [/quote]
    Знаеш ли какво става с бързоразваляща се стока, като например плодове на пазара. Продавачът се надява да успее да ги продаде колкото се може по-скоро. А ако няма купувачи, а слънцето напича, какво прави? Сваля цената! А ако пак няма желаещи? Сваля още и започва да продава " две по цена на едно" и т.н.
    А знаеш ли какво прави продавач на нефт и газ, който срочно се нуждае от пари за да си купи храна, да плаща милиарди пенсии и дотации и даже за да може и в бъдеще да потдържа процеса на точене на горива от земята?

    Не казвай не мога. Действай! За да успееш, първо трябва да поискаш.
  81. 81 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    [quote#62:"vladimirkarolev"]Да не говорим, че Русия дава на Германия добри цени[/quote]

    Аз пък си мислех, че Германия за е загрижила за братска Украйна и в името на това братство ще откаже руския газ. Амо то не било така)).

  82. 82 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4228 Неутрално

    [quote#0:"статията"]Украинският министър на енергетиката Юрий Продан заяви, че изцяло подкрепя предложението за единна цена за руския газ. "Изцяло подкрепям идеята", каза той във Варшава. "Не искаме да плащаме дискриминационни цени", каза още той.[/quote]

    Руснаците се държат с всяка страна по отделно както един селски бакалин се държи към своите съселяни. Цените са различни според интересите и приятелството.
    Какво става обаче, когато селяните се съберат и си организират собствен кооперативен магазин?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  83. 83 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    [quote#80:"magen_enoshi"]А знаеш ли какво прави продавач на нефт и газ, който срочно се нуждае от пари за да си купи храна, да плаща милиарди пенсии и дотации и даже за да може и в бъдеще да потдържа процеса на точене на горива от земята?[/quote]Прави дългосрочни договори за доставка с клауза "взимаш или плащаш" с корумпирани правителства като нашето сега.

    Човек трябва да бъде достатъчно голям, за да признае грешките си; достатъчно умен, за да спечели от тях и достатъчно силен, за да ги поправи. - Джон С. Максуел
  84. 84 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Знаем какво прави продавачът на нефт и газ, държи цени над 100 долара за нефта и 350 за газа.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  85. 85 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3274 Неутрално

    ей ви го новото ВЕИ , следват регулации , минимални гарантирани цени . не случайно за сименс , омв , ени ... няма проблем с ЮП

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  86. 86 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 626 Неутрално

    Обърнете внимание какви национални предатели са мурзилките-путлеристи. Само и само да не развалят рахатлъка на вожда Путлер, са готови България да плаща най-скъпите цени за газ. Поредно доказателство, че путлеристите са по-руснаци и от руснаците.

  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  88. 88 Профил на talkman
    talkman
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#81] от "angora_bg":

    И това ще стане. Но хората мислят в переспектива 10-20 месеца напред - когато путин няма да е на власт в русия.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Йотингер явно иска единна цена за целия ЕС, но това да е цената, която е например сега за Германия. А ако Русия се съгласи, но на цената, която сега например е за България? Кво правим тогава?

  91. 91 Профил на talkman
    talkman
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "ще стане" = "е възможно да стане"

  92. 92 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Еднаква цена няма и няма да има! Цената се определя не от държавата, а от различни разходи. Дори цяла ЕС да купува газа на еднаква цена на границата с Русия той ще струва различно в различните страни, заради различните разходи за доставка.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  93. 93 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#74] от "vladimirkarolev":

    Е, все пак в крайна сметка решението е на Метро. Другото са учебникарски приказки. А що се отнася до фалитите нека ти припомня, че в САЩ насред разгара на кризата американското правителство изля милиарди в частни компании, а не ги оставиха да фалират. Така че народни пари бяха дадени на частници. Въпреки писанията в разните книжки по пазарна икономика. Що не дадоха на всички частни фирми, а само на закъсалите големи фирми ? И там правят номера като при нас. Само че може би по-финно.

  94. 94 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 722 Неутрално

    др.Стойнев, сега какво ще правим?

  95. 95 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#64] от "angora_bg":

    Метро решава, което не значи консуматорите/купувачите, да не се опитват да преговарят. Всеки дърпа към себе си, и накрая пазарът (в общи линии) се нормализира. За България със сигурност е далеч от нормализацията, а и нали уж бяхме братя? Братята са си братя, ама сиренето е по-скъпо за нас...

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  97. 97 Профил на bulgarofilche
    bulgarofilche
    Рейтинг: 626 Неутрално

    [quote#87:"bitcheto"]Русия трябва да им спре кранчето, за да изпукат до 2 месеца. [/quote]

    Точно, ако Русия спре газта, за 2 месеца ще изпукат руснаците. Примитивните колхозници се идържат само от продажба на нефт, газ, и оръжия, иначе дори не могат да произведат и прахосмукачка, толкова са некадърни и схванати в ръцете.

  98. 98 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2011 Любопитно

    [quote#74:"vladimirkarolev"]се отказва от Метро и отива в Кауфланд[/quote]
    И още - цените на Метро и Кауфланд за Европа на едно място ли се определят или за всеки пазар индивидуално - както казваш според търсенето и предлагането (и много други фактори - транспортни разходи, логистика, изкупни цени, разходи за труд, енергия . . . .)

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  100. 100 Профил на dnda
    dnda
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#80] от "magen_enoshi":

    Това, което си писал не противоречи на написаното от мен. Повтарям и потретвам - продавачът определя цената. Друг е въпросът кои са факторите, които оказват влияние върху неговото решение. И няма как да е иначе, защото продавачът, а не някакъв пазар е собственик на стоката. Още в римското право е разяснено що е собственост и какво може собственикът да прави.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK