Шофьори на таксита предизвикаха задръствания в Европа по време на протест

Протестиращ таксиметров шофьор в Берлин

© Reuters

Протестиращ таксиметров шофьор в Берлин



Шофьорите на таксита предизвикаха задръствания в много европейски градове, като блокираха ключови артерии в знак на протест срещу туристическите автомобили с шофьори и най-вече срещу дейността на американската компания "Юбър" (Uber), предаде ДПА.


Протестното движение започна във Великобритания, където прословутите черни таксита, които работят заедно с туристическите автомобили с шофьори от години, се разтревожиха заради нарастващото присъствие на калифорнийската транспортна компания, която е в дъното на създалия се конфликт.


Техните притеснения споделят и колегите им от други страни, които решиха да се присъединят към акцията им и да обявят европейска стачка, която е прецедент, уточни "Франс прес". От Лондон до Рим, минавайки през Берлин и Париж, такситата протестират срещу нелоялната според тях конкуренция.




В Париж няколко хиляди таксита блокираха достъпа до международните летища "Шарл дьо Гол" и "Орли" от рано сутринта, преди да се присъединят към колона от автомобили, потеглили на протестен митинг във френската столица.


Протестът пред Олимпийския стадион в Берлин

© Reuters

Протестът пред Олимпийския стадион в Берлин


Протестът съвпадна със стачка на локомотивните машинисти във Франция, оставила хиляди пътници без превоз и довела до над 250-километрови задръствания в района на Париж.


В Мадрид по улиците нямаше никакви таксиметрови коли, след като шофьорите се отзоваха на призивите за протест срещу "Юбър", която свързва шофьори на свободна практика и пътници чрез приложения на смартфона.


Секторът на таксиметровите услуги е недоволен, че компании като "Юбър" работят като таксиметрови, без да понасят разходи за лиценз, което е във вреда на традиционния национален сектор. "Юбър не спазва действащите регламенти и вече има значителни средства", като е оценявана на 17 милиарда долара, резюмира Серж Мец, президент и главен изпълнителен директор на френската централа на радиотакси "Такси Же7".


В Лондон се очаква към 10 000 черни таксита да участват в автоколона през града, предизвиквайки забавяне на движението.


Шофьорите на таксита стачкуват и в Милано, но обслужват безплатно болни, инвалиди и бременни жени.


Протестът блокира движението и в Париж

© Reuters

Протестът блокира движението и в Париж


В Рим таксиметровите шофьори планират да направят "стачка на обратно", или с други думи да работят цял ден и да събират най-много 10 евро за пътуване, за да приложат схемата на конкуренцията "без правила, толкова дълго, колкото поискаме", се посочва на "Таксистори (Taxistory)", блогът на таксиметровите шофьори.


В Германия са насрочени шествия на таксита в Берлин и Хамбург. Германските таксиметрови шофьори се противопоставят на практиката на "ЮбърПоп" (UberPop) да свързва клиенти с частни лица, които имат шофьорска книжка и кола.


Някои политици защитават нововъведението, тъй като според тях то дава по-голям избор на потребителите, отбелязва ДПА.


Европейският комисар за цифровите технологии Нели Крус написа в блога си, че не трябва да се отнасяме към "предизвикателства, пораждани от новите технологии, като ги игнорираме, като стачкуваме или като се опитваме да ги изхвърлим от живота". Според нея иновациите унищожават някои професии и променят други, но в същото време подобряват повечето от тях и освен това създават нови работни места.

Коментари (30)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Rhapsody of Fire
    Rhapsody of Fire
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Америка пак е крачки напред, а Стара Европа се връща към времето на "лудитите".

    Путинофилите и Тръмпанарите възприемат: Учтивия- за лицемер; Възпитания-за слабак;Толерантния-за гей; Културния-за лигльо; Разумния-за будала; Образования-за соросоид.
  2. 2 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Май никой не харесва пазарната икономика?

    Евроатлантида
  3. 3 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 760 Неутрално

    Тъпи таксиджии. От въртене на геврека са забравили, че тия неща не се решават от тях или от политиците, а в крайна сметка винаги клиентите отиват там, където искат.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  4. 4 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Явно искат никой да не ползва такси известно време, да ги видим тогава какво ще кажат.
    И аз не искам в моя бранш да има конкуренция, ама има, факт.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  5. 5 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Хахаха! Бакшиши на протест срещу конкуренцията.
    Да очакваме ли магазинери срещу онлайн магазините? Или направо забрана на интернета и приложенията.
    Прости хора. Вместо да прилагат технологиите и да са по-гъвкави, те се борят против прогреса.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  6. 6 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1086 Весело

    [quote#4:"Mark Twain"]И аз не искам в моя бранш да има конкуренция[/quote]

    То всеки иска, ама след време всеки гледа да избяга някъде, където е 'по-пазарно'.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  7. 7 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И тримцата преди мен сте толкова далече от такси бизнеса, че помълчете преди да дрънкате мантри за свободна икономика и т.д.
    Превозваческият бизнес във всяка една форма е свързан със страшно много регулации - които имат за цел да поддържат определени стандарти и т.д. При черните таксита в Лондон това е свързано с обучение на шофьори, технически изправна кола и много други. Убер дава възможност на всеки един, който скучае, да дойде и да врътне едно кръгчеби да вземе някакви пари - а лиценз? А задължителна застраховка за пътници? А технически изправна кола? Кой го следи това?

    Не в проблема в либерализацията, а в това че все пак има определено закони, които трябва да се спазват - за наше добро е ;)))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  8. 8 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 540 Неутрално

    owz, а необходимо лие всичко това католицензи и прочие трудности. ами проблемите на колите до 8 пътника между София и Перник . Не това е администриране драги и пречки и се отнася за много бизнес области.
    а нужнили са ни щастливитекокошки и прасеата? Отново администриране , забрани за влизане в бизнеса и по-високи цени.

  9. 9 Профил на Baizuo
    Baizuo
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    До коментар [#7] от "owz46306052":

    Кой ти говори за неспазване на стандарти? Какво пречи стандартите за 'официалните' превозвачи да се прилагат и за другите? Тук става дума за това, че някой е проспал последните 10 години в технологиите(не самите шофьори естествено) и сега реве и иска пак държавната цица.
    Какво са правили шефовете на тези фирми? Нямат ли мениджъри, които се занимават с планове и стратегии? Трудно е да пропуснеш всички иновации в света на мобилните приложения - освен ако просто не чакаш да стане 17:00 и да хукнеш към любовницата и виното(защото от франсетата започна този протест)

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  10. 10 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Айде, скоро "Uber" и в България!

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  11. 11 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Вие май не можете да схванете смисъла на Убер - това е платформа в която ВСЕКИ СОБСТВЕНИК на 4 колесно може да се регистрира и да вози. Платформата не отличава между редовно такси и копърка (не по отношение на тарифа, а на качество на услуга). Това е проблема - там няма сметки, ддс-та, данъци и т.д. Просто вземаш клиента и возиш. Парите в джоба и точка. Докато редовното такси го преследват от всякъде и всяка инстанция. Никой не иска да спира конкуренцията, това е най-хубавото в бизнеса, защото колкото по-нова и хубава ти е колата, толкова повече клиента ще те предпочете. Става въпрос за малките нюанси зад бизнеса, които са неизвестни за масата, но които трябва да се спазват - застраховка на колата, социални данъци на шофьора, спазване на времена на кормуване и т.д.

    Пак казвам - не реагирайте първосигнално като маймуни в зоопарка и като Ви покажат такси веднага да бълвате огън и жупел по него, а просто помислете трезво.

    И за да не съм голословен ще кажа че имам 6 таксита в една от стачкуващите страни. И съм за... И не защото убер ми пречи, а защото политиката не е коректна. Който иска да прави бизнес - нека се подчинява на правилата - а не да ги заобикаля!!! И правилната дума е ЗАОБИКАЛЯ!!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  12. 12 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 486 Неутрално

    КЪДЕ е Иво социалиста да ги защити!? Какво е това безобразие?! Хората се разбират помежду си да се возят на определена цена, а държавата не защитава тези, които първи са хванали кокала?!

    Предполагам социалистите няма да са много активни тука, все пак такситата са за буржоата.

  13. 13 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#11] от "owz46306052":

    тези правила уж съществуват за да защитават клиента, но клиентът като гледам не му пука, а предпочита евтиното. А законът не би трябвало да забранява дори някой да иска да кара 23 часа в денонощието - решението си е негово.

  14. 14 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#2] от "sa6":

    потребителите много я харесват, групи които са си извоювали монопол с наложени от държавата лицензионни режими, заради които си пълнят собствените гуши и хазната, като дерат кожи от потребителя, реват като заклани срещу всяка пазарна инициатива.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  15. 15 Профил на tikva2014
    tikva2014
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "ungeheuer":

    Какво ли ще кажеш ако някой който е решил да кара 23 часа в денонощието, убие твой близък на 22-рия час?

  16. 16 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#7] от "owz46306052":

    точно в законите е проблема, закони и правила наложени в интерес на таксиджииите и държавата, която събира тлъсти такси за лицензи. Ако утре Uber лобира и прокара за закон че всички бакшиши трябва да карат с вибратор в задника, ще вдигнеш рамене и ще си го напъхаш ли? Или само правилата дето облажват таксиджиите са убави?

    Uber застрахова пътника по време на всяка една поръчка. И носи отговорност при инцидент. Както носи отговорност и шофьора. Бакшишите се чувстват прецакани щото са дали пари за лицензи и касови апарати. Ми и потребителите се чувстват прецакани като бакшипите ги цакат, особено на летищата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  17. 17 Профил на Dragomir Dragomirov
    Dragomir Dragomirov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#14:"DareDebil"], групи които са си извоювали монопол с наложени от държавата лицензионни режими, заради които си пълнят собствените гуши и хазната[/quote]
    ++++
    Само да вметна, че наскоро четох някъде, че в Ню Йорк лицензите за таксиметрови превози на вторичния пазар са адски виоки, заради ограничения им брой, съответно и превозите са доста скъпи

    "Show me a sane man and I will cure him."
  18. 18 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#17] от "d.dragomirov":

    това че тая фирма uber е от америка не значи че там няма същия вой от таксиджии. И те си бранят копанката, която са извоювали с толкова подкупи и лобиране.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  19. 19 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#16:"DareDebil"]..................... [/quote]

    Точно в това и бъркаш.. държавата кой знае какви такси не събира, тя се грижи за събирането на своите данъци...

    Убер не може да застрахова клиента, или ако го прави то нарушава купчина правила... Убер е просто посредника между клиент и превозвач - нещо като Пирате бей в транспорта? или Убер продава типа ваучери за транспорт и всеки е застрахован? Или Убер е лицензиран застраховател във всяка страна и със всеки транспорт дава застраховка?

    Разбери ме правилно - Убер разчита единствено на идеята че цената е ниска и ще дръпне клиенти - но ниската цена не винаги е решението на проблема - в сферата на транспорта, където цените са изпилени до минимум и в която транспортната тарифа за таксита е ДЪРЖАВНО РЕГУЛИРАНА, Убер се опитва да либерализира пазар, което няма как да стане, освен ако някой не пострада - в даденият случай това са легалните бакшиши.

    Да не говорим, че някой от Вас пропуснаха, че определени отсечки в Убер са дори по скъпи от стандартно такси - при нас Убер дава цена летище 50 Евро, таксито е 30,-

  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    Проблемът на френските бакшиши е, че не предлагат никаква алтернатива. Бичат безбожни цени и като чуят за конкуренция и свободен пазар, излизат да стачкуват.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#19] от "owz46306052":

    в ню йорк не беше ли 200к годишният лиценз? Това ако е малко такси....

    Всеки си носи глава на раменете. Никой не спори, че лицензирано такси има много предимства, които ти изброи. Но ако някой не ги ще, а иска да плаща по-малко, не би трябвало да има пречка за това, нали?

  22. 22 Профил на drago
    drago
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Ако закарам комшията до летището заради това, че сме си вършели услуги не е работа на таксиджиите и не им пречи, но ако закарам някой, когото не познавам и му взема пари за услугата, заради това че си губя време, харча гориво, амортизирам си автомобила, освен това сам платил данък на колата, преглед и застраховка, вече им става проблем. Всеки може да се вози където прецени. Не са те дето ще определят кой къде да се качва. Нека да поумуват малко и да намерят решение, което да ги върне в играта.
    С протести няма да стане само популяризират нововъведението.

    drago
  23. 23 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 772 Неутрално

    До коментар [#19] от "owz46306052":

    вземи прочети общите условия на uber, там изрично пише кой кого застрахова, тези условия се приемат от всеки шофьор и от всеки клиент използващ приложението им за мобилни телефони. Ти като се возиш в легално такси ЕТ "Шопар - Делян Пеевски" с всички лицензи, откъде идва застраховката дето я дрънкаш в коментар 7? ОК супершанс данеби да са застрахователна компания? Или напълно легалния бакшиш ЕТ "Шопар - Делян Пеевски" има лиценз за застраховател?

    Не, не събира държавата лицензионните такси, арменския поп ги събира сигурно?

    Ти разбери правилно за какво се борят бакшишите и какво предлага убер, и тогава ела да ме караш да съм те разбирал.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  24. 24 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#19] от "owz46306052":

    Ти даваш ли си сметка, какво ще стане, когато Гугъл, Тесла, Волво или някой от другите, разработващи автомобил без шофьор, пуснат таксита? Е те тогава ще падне рев. Ама репетирайте сега преди голямото реване.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  25. 25 Профил на Атанас Шарков
    Атанас Шарков
    Рейтинг: 367 Неутрално

    В българия работят вече няколко приложения като убер йелоу такси, таксистарс, вива такси. Разликата е основно в бизнес модела, българските приложения свързват потребителите с такси компаниите и шофьорите, докато убер цели създаването на глобална такси компания. Американците инвестират над 2 милиарда долара за да превземат най високия сегмент на такси услугите. Тези пари не са за иновации а за пазарно навлизане и маркетинг иначе като иновация бг приложенията не отстъпват. Последното което чух е че убер е започнал да събира софтуерен екип в бг и той вече е включен в разработките им. Тези протести са просто заради несъгласието на локалните такси компании в западна европа да бъдат унищожени от глобалните венчър фондове които използват убер като средство за унищожаване на локалните такси компании и претопяването им в глобализирана мега такси компания. Според последните данни само в сащ убер има над 5000 служителя. С две думи убер модела е просто схема за употреба на иновациите за налагането на глобални наднационални капитали над местните бизнеси. Още един факт въпреки милиардите изсипани в компанията 5 години след създаването си тази компания не е спечелила и един долар печалба, единствената цел която тя си постава растеж без значение на цената а това вече се е случвало. Дотком колапса от 2001 година беше базиран на подобни модели за глобален растеж които се сринаха веднага щом стана ясно че не са базирани на устойчиви модели за растеж а само върху схеми за надуване на капиталови балони.

  26. 26 Профил на daredguy
    daredguy
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Хора, това наистина е нелоялна конкуренция!
    Такси бизнеса е сериозно регулиран още от времето на конските кабриолети и струва пари. Например лицензи и годишни такси за съответния град, които не са просто сума и изисквания, които трябва да са покрити, но и ограничени като бройка в съответния град. Примерно медалион за Манхатан до скоро беше 750 000, защото бройката е твърда. Шофьорите, поне в Щатите, минават бекграунд чек (да не са осъждани, издирвани и т.н.) Наскоро в ЛА един Юбер отвлече и изнасили жена! Та помислете какво предпочитате -ниски цени, или регламентиран бизнес. Ако е първото, то следва да отпаднат всички рестрикции и при такситата, иначе е , както вече казах Нелоялна конкуренция!

  27. 27 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#23:"DareDebil"]До коментар [#19] от "owz46306052":
    ...........

    [/quote]


    Успокой малко тона, че ще ти се пукне някой кръвоносен съд. Също така не ми давай примери от България, защото не са актуални - говорим за цивилизована страна, например Германия.

    Точка 1 - лицензионни такси - такива няма - има изискване за показване на първоначален капитал, но не и лицензионни такси - Германия, Швейцария, Австрия, Чехия - такова животно няма

    Точка 2 - застраховки - колата се застрахова като ТАКСИ, а не като личен лек автомобил - премията е малко по-висока, за сметка на това обезщетението на пасажирско място е 2 до 3 пъти по-голяма. Това е малката разлика, която ти убягва.

    точка 3 - както казах Убер се явява само като посредник и нищо повече - отговорността се носи от "превозвача"... А ако не дай си боже, нещо се случи Убер посочва с пръст и вдига рамене.

    точка 4 - обидното бакшиши можеш да го отнесеш към Бай Гроздан от Подуене, който си чопли пърхута в 7 годишното Сузуки и си мисли за шопска салата. В Европа, от която България за съжаление е все още доста далече, хората работят на хубави коли, инвестират суми в техника и поддръжка, грижат се за това да са изкъпани, чисти и немиризливи.

    точка 5 - преди година в Австрия се въведе закон за такси - Евро 5 + задължителен климатик - направиха се доста инвестиции - и целта е единствено да се поддържа качеството на услугата и съответно да се опазят градовете от димящи кошери на хх години. Как мислиш Убер дали задължава своите превозвачи на подобно нещо - или идеята е - нека си дими, само да е евтино!
    Пример - пак в Австрия - една от централите 40100 инвестира в 7 коли на ТЕСЛА - 65000,- евро бройката, щото са балъци, да?

    Мога да продължавам много напред, но няма смисъл - ще ти дам дъвка за мозъка в друго направление - след ремонт едно шосе в БГ издържа макс. около 2 години - след това пак се разпада - сигурно защото е направено евтино, с евтини материали и на "конкурентна" цена?... И затова има на запад закони, които да гарантират СТАНДАРТА на една дейност и да не позволяват подобни неща....

    Това искат "бакшишите" - всички да играят по закона!

  28. 28 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#24:"Bullet"]

    До коментар [#19] от "owz46306052":

    Ти даваш ли си сметка, какво ще стане, когато Гугъл, Тесла, Волво или някой от другите, разработващи автомобил без шофьор, пуснат таксита? Е те тогава ще падне рев. Ама репетирайте сега преди голямото реване. [/quote]

    Тук мили мой много бъркаш - няма да има рев, а всички фирма ще са много хепи -ще премахна всички шофьори - ще си намаля разходите за персонал и ще остане едната кола... т.е. повече печалба в края на месеца )))) Да не говорим че и застрахователни премии ще се намалят, тъй като се елиминира единствената причина за катастрофа.

    Единственият който ще е ощетен е държавата, защото отпадат всички отчисления за здравна каса, пенсионни и т.д. И съответно на шията и се тропват още няколко хиляди безработни.

    Както казах - мислете малко, преди да говорите за бизнес, който Ви е доста далечен

  29. 29 Профил на owz46306052
    owz46306052
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#21:"ungeheuer"]

    До коментар [#19] от "owz46306052":

    в ню йорк не беше ли 200к годишният лиценз? Това ако е малко такси.... [/quote]


    Това е еднократно плащане, а не годишно. Но пипнеш ли го веднъж си е твое доживот

  30. 30 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 540 Неутрално

    аз съм да отпаднат всички такси и изисквания и за обикновените таксита и така ще се изравнят със uber, като равен старт в този бизнес. Въобще аз съм за дота по-малко адмистриране във всеки бизнес.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK