Еърбъс А320 се разби на 1500 метра височина върху стръмните склонове на планината Троа Евеш.
"Става дума за изключително планински регион, непристъпно и заснежено място на височина от 2000 до 3000 метра", коментират от кметството на съседно населено място, пред Le Figaro.
Собственик на частен пансион в региона добавя: "За да се стигне от моята къща до там, са необходими половин час пътуване с кола и пет часа ходене пеша. Много малко хора са чули нещо, защото мястото не е населено. Прекалено е изолирано".
"Зоната е достъпна само по въздух", обяснява подполковник Жан-Пол Блоан, който пристига на мястото заедно с жандармерията в деня на катастрофата.
© Reuters
По думите му в зоната на разбилия се самолет има много малко пътища и работата на екипите по земя е изключително сложна. Пожарните екипи, силите на реда по земя и медицинските екипи трябва да разчитат на помощта на военни и на хеликоптери.
"Допълнителни затруднения създава и фактът, че хеликоптерите не могат да се приземят", добавя подполковник Блоан.
© Reuters
За да достигнат до зоната на катастрофата, членовете на спасителните екипи се спускат от хеликоптерите с въжета, котки за скално катерене и сложна алпинистка екипировка. Повърхностите са изключително хлъзгави. След това те са изтегляни обратно между огромните вертикални скални масиви.
© Reuters
След като властите обявяват, че няма оцелели, мисията на спасителните екипи остава да обособят и обезопасят зоната на катастрофата. Това отнема много време, разказват екипите. Всяка отломка по скалите на територията от хиляди квадратни метра трябва да бъде стабилизирана, за да не може при пропадане да нарани спасителните екипи.
Още по-сложно се оказва за екипите да напредват измежду отломките, без да ги докосват, защото това би компрометирало работата на следователите.
"Има много разпилени отломки, а това усложнява събирането на цялата необходима информация, за да се работи. Мястото, където работим, се намира точно на ръба на стръмен склон", разказват екипите.
© Reuters © Reuters
Излагайки и своя собствен живот на риск, екипите трябва да вземат предвид и високия риск от лавина, след скорошните снеговалежи.
През първите минути след обявяването на катастрофата, 300 полицаи и 300 пожарникари, събрани от всички населени места в близост, са изпратени по спешност в местността. Измежду спасителните екипи са частите за спешно реагиране и намеса, специални части за спасяване на закъсали планински катерачи, морската бригада на Марсилия…
Към мястото на катастрофата се отправят първоначално 10 хеликоптера и един военен самолет, твърдят източници на Les Echos. Там също е мобилизиран специален координатор на въздухоплаването, отговорен за направлението на всичките летателни апарати, отзовали се на мястото.
Изпратени са и осветителни апарати, които да помогнат за продължаването на спасителната операция през нощта. Действията обаче са трудни за планираните заради очакваните снеговалежи вечерта след катастрофата.
Властите описват гледката като шокираща – теренът, върху който работят екипите, е покрит от отломки и части от човешки тела. По думите на ръководителя на високопланинските спасителни служби, екипите са успели да си проправят маршрут между планините, но въпреки това са необходими няколко часа за достигане до мястото на катастрофата заради неравностите по пътя. Затова все още мисията е силно зависима от работата на хеликоптерите.
© Reuters
Усилията на работещите на мястото са насочени към откриването и маркирането на телата, частите и корпуса на самолета, предаде The Wall Street Journal. Евакуацията на телата може да продължи едва след като цялата местност е изследвана и описана.
А това ще бъде изключително трудно технически и емоционално, коментира капитан Ив Нафрашу.
"Моите хора са свикнали да възстановяват човешки останки след фатални инциденти в планина. Никога обаче не са виждали нещо подобно на това", заявява той.
grand funk railroad
Рейтинг: 1074 НеутралноЛуфтханза трябва да си плати за трагедията, в буквалния и в преносния смисъл.
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche442
Рейтинг: 1273 НеутралноНа мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, а не ударен с огромна скорост в планината.
lamerman
Рейтинг: 415 НеутралноЩе обезопасяват 'всяка отломка?
shileto
Рейтинг: 1074 НеутралноТакъв зверски удар е било да се разпадне на такива парченца и как не е избухнал в пламъци, все едно е нямал гориво
hodounski
Рейтинг: 2926 РазстроеноГорките хора! И живите , и мъртвите!
Теодор Иванов
Рейтинг: 8 РазстроеноУжасна катастрофа.Иначе някой от Луфтханза трябва да поеме отговорност.А и трбябва да се кажат всички истини за катастрофата без недомлъвки.
ajjadahhdjkemil
Рейтинг: 1327 НеутралноЯсно е за какви останки говорим, та то всичко е като пулверизирано. Видяхме как изглеждаха черните кутии.
УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕНяма да им е лесно на тия екипи.
manu_chao
Рейтинг: 541 ЛюбопитноКолко много останки и разпръснати!
А, се сещам за Боинг-а, който бе разбит от терористите в Пентагона.
От оскъдните тогавашни снимки се виждаха няколко тенекии и нещо като двигател, които бяха пренесени на ръце от няколко служителя. Някой специалист беше обявил, че от високата температура самолета "се е изпарил".
Не звучеше убедително това....
didko8
Рейтинг: 554 НеутралноМного тежка ситуация, хората от занимаващи се вс всичко това, трябва да имат наистина много здрава психика.
znaesht
Рейтинг: 611 Неутрално[quote#2:"442"]
На мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, а не ударен с огромна скорост в планината. [/quote]
Е щом на теб ти изглежда хубаво, че ти изглежда. За тези, които имат професионални знания и опит по въпроса не им изглежда, а имат съвсем точна представа и обяснения защо е така и това е по важно за разследването на трагедията.
plumpschi
Рейтинг: 1158 РазстроеноБоже! Какъв ужас! Да се ровят в отломки и разкъсани тела! На пострадалите семейства не им е лесно, но и тези хора хич не са за завиждане.
Роси
Рейтинг: 7882 НеутралноНай-голямото парче не надхвърляло метър.Какъв зверски удар е било.
Пешката
Рейтинг: 1208 Неутрално[quote#8:"manu_chao"]Някой специалист беше обявил, че от високата температура самолета "се е изпарил".
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.Не звучеше убедително това....[/quote]
то и още не е убедително...има прекалено много доказателства за световния търговски център и пентагона че нямат нищо общо с терористична атака, са пълна инсценировка за да имат извинение да вкарат света в нова война срещу ислямистите и да прокарат биг Брадър закони в сащ.
Jessika
Рейтинг: 1482 НеутралноДано само да няма инциденти, трагедията е достатъчно голяма.
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Free person
Рейтинг: 701 НеутралноДано издиржанията са успешни и без повече жертви,Местните хора
Tonyса и те ужасени,а и помагат много.
Голяма мъка.Луфтханза и Джърман Уингс ще платят естествено и разходи,и застраховки.Но мъката остава.
Emergen-C
Рейтинг: 221 Неутрално[quote#2:"442"]На мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, [/quote]
#KOЙ номинира бокова!ако самолетът се беше разпаднал във въздуха, при скорост от 700 км/ч, отломките щяха да бъдат разпръснати на няколко десетки квадратни километра
zmuz
Рейтинг: 222 НеутралноПлощадка за кацане на въртолети може да се изгради за 24 часа на място там, предполагам вече са го направили или го правят. Предстоят седмици събиране на останки, картирането - къде точно е намерено всяко парченце или човешки останки. След това месеци екипи от специалисти ще работят да възстановят точната картина на това което се е случило във въздуха и на земята - по секунди. След това още месеци за изготвяне на официален доклад. Да спомена ли колко пари ще струва това на европейските данъкоплацти? И то преди да започнат съдебните дела от страна на роднините на загиналите за компенсации поради, както постепенно става ясно - умишлена или неумишлена небрежност от страна на авиокомпанията - ако наистина се докаже, че вторият пилот е имал психическо заболяване или отклонения. При все това компенсациите ще са много по-скромни отколкото ако нещо подобно се беше случило в САЩ. В Европа има таван за компенсации при такива случаи, в САЩ - няма.
Orchid
Рейтинг: 883 РазстроеноТова е като кошмар, от който не можеш да се събудиш! Дано сега измежду спасителните екипи и експертите няма пострадали, имайки предвид опасния терен и нечовешките условия, в които работят!!!!
Ivan Seliminski
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#6:"Теодор Иванов"]Иначе някой от Луфтханза [/quote]
Ще поемат. Немецът знае как да носи отоговорност. Ходил съм в Луфтханза Техеник, фирмата която се грижи за самолетите им. Останах силно впечатлен. За съжаление забравяме, че пилотите също са хора, докато се страхуваме от някой луд терорист. Признавам, че не проумявам как е възможно да искаш да се самоубиеш но чрез масово убийство на деца, бебета и възрастни!!! За мен това е нелеп абсурд.
deutschwagen
Рейтинг: 1741 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningЗащо да се е разпаднал във въздуха? Да са намерили парчета на десетки километра? Ти разбираш ли какво става при разпад - отчупените парчета са свободни да падат сами и само със собствената им маса, което запазва формата им след падане. При директен удар в планина с 800-900 км/ч всяко парче удря с тази скорост и с пълната маса на самолета.
abdelhaqq
Рейтинг: 808 Неутрално"сложна мисия за спасителите".
בני אתה אני היום ילדתיךспасители...
Chavo64
Рейтинг: 381 НеутралноСега се сещам. Преди много години имаше случай с Ту154 в "Балкан". Командирът получи инсулт точно преди излитане и в първият момент никой не разбра. Добре че се усетиха и вторият пилот и бордният инженер се справиха. Излетяха нормално, после изолираха капитана извън кабината и кацнаха нормално.
chavo64DoPe
Рейтинг: 492 НеутралноДо коментар [#4] от "shileto":
Може би при удар от 700км/ч горивото също се е разпръснало при удара и не се е запалило
fdgdfhh
Рейтинг: 221 НеутралноТе докато ги съберат ще са се превърнали на кости, раздробени кости. Най-добре да ги събират в урни. Макар че хладното време може и да консервира човешкото пюре.