Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите



Еърбъс А320 се разби на 1500 метра височина върху стръмните склонове на планината Троа Евеш.


"Става дума за изключително планински регион, непристъпно и заснежено място на височина от 2000 до 3000 метра", коментират от кметството на съседно населено място, пред Le Figaro.


Собственик на частен пансион в региона добавя: "За да се стигне от моята къща до там, са необходими половин час пътуване с кола и пет часа ходене пеша. Много малко хора са чули нещо, защото мястото не е населено. Прекалено е изолирано".




"Зоната е достъпна само по въздух", обяснява подполковник Жан-Пол Блоан, който пристига на мястото заедно с жандармерията в деня на катастрофата.


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


По думите му в зоната на разбилия се самолет има много малко пътища и работата на екипите по земя е изключително сложна. Пожарните екипи, силите на реда по земя и медицинските екипи трябва да разчитат на помощта на военни и на хеликоптери.


"Допълнителни затруднения създава и фактът, че хеликоптерите не могат да се приземят", добавя подполковник Блоан.


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


За да достигнат до зоната на катастрофата, членовете на спасителните екипи се спускат от хеликоптерите с въжета, котки за скално катерене и сложна алпинистка екипировка. Повърхностите са изключително хлъзгави. След това те са изтегляни обратно между огромните вертикални скални масиви.


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


След като властите обявяват, че няма оцелели, мисията на спасителните екипи остава да обособят и обезопасят зоната на катастрофата. Това отнема много време, разказват екипите. Всяка отломка по скалите на територията от хиляди квадратни метра трябва да бъде стабилизирана, за да не може при пропадане да нарани спасителните екипи.


Още по-сложно се оказва за екипите да напредват измежду отломките, без да ги докосват, защото това би компрометирало работата на следователите.


"Има много разпилени отломки, а това усложнява събирането на цялата необходима информация, за да се работи. Мястото, където работим, се намира точно на ръба на стръмен склон", разказват екипите.


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


Излагайки и своя собствен живот на риск, екипите трябва да вземат предвид и високия риск от лавина, след скорошните снеговалежи.


През първите минути след обявяването на катастрофата, 300 полицаи и 300 пожарникари, събрани от всички населени места в близост, са изпратени по спешност в местността. Измежду спасителните екипи са частите за спешно реагиране и намеса, специални части за спасяване на закъсали планински катерачи, морската бригада на Марсилия…


Към мястото на катастрофата се отправят първоначално 10 хеликоптера и един военен самолет, твърдят източници на Les Echos. Там също е мобилизиран специален координатор на въздухоплаването, отговорен за направлението на всичките летателни апарати, отзовали се на мястото.


Изпратени са и осветителни апарати, които да помогнат за продължаването на спасителната операция през нощта.  Действията обаче са трудни за планираните заради очакваните снеговалежи вечерта след катастрофата.


Властите описват гледката като шокираща – теренът, върху който работят екипите, е покрит от отломки и части от човешки тела. По думите на ръководителя на високопланинските спасителни служби, екипите са успели да си проправят маршрут между планините, но въпреки това са необходими няколко часа за достигане до мястото на катастрофата заради неравностите по пътя. Затова все още мисията е силно зависима от работата на хеликоптерите.


Останките на А320 - най-рискованата, ужасяваща и сложна мисия за спасителите

© Reuters


Усилията на работещите на мястото са насочени към откриването и маркирането на телата, частите и корпуса на самолета, предаде The Wall Street Journal. Евакуацията на телата може да продължи едва след като цялата местност е изследвана и описана.


А това ще бъде изключително трудно технически и емоционално, коментира капитан Ив Нафрашу.


"Моите хора са свикнали да възстановяват човешки останки след фатални инциденти в планина. Никога обаче не са виждали нещо подобно на това", заявява той. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (24)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Луфтханза трябва да си плати за трагедията, в буквалния и в преносния смисъл.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    На мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, а не ударен с огромна скорост в планината.

  3. 3 Профил на lamerman
    lamerman
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ще обезопасяват 'всяка отломка?

  4. 4 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Такъв зверски удар е било да се разпадне на такива парченца и как не е избухнал в пламъци, все едно е нямал гориво

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3151 Разстроено

    Горките хора! И живите , и мъртвите!

  6. 6 Профил на Теодор Иванов
    Теодор Иванов
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Ужасна катастрофа.Иначе някой от Луфтханза трябва да поеме отговорност.А и трбябва да се кажат всички истини за катастрофата без недомлъвки.

    ajjadahhdjk
  7. 7 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    Ясно е за какви останки говорим, та то всичко е като пулверизирано. Видяхме как изглеждаха черните кутии.

    Няма да им е лесно на тия екипи.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  8. 8 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 541 Любопитно

    Колко много останки и разпръснати!
    А, се сещам за Боинг-а, който бе разбит от терористите в Пентагона.
    От оскъдните тогавашни снимки се виждаха няколко тенекии и нещо като двигател, които бяха пренесени на ръце от няколко служителя. Някой специалист беше обявил, че от високата температура самолета "се е изпарил".
    Не звучеше убедително това....

  9. 9 Профил на didko8
    didko8
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Много тежка ситуация, хората от занимаващи се вс всичко това, трябва да имат наистина много здрава психика.

  10. 10 Профил на znaesht
    znaesht
    Рейтинг: 526 Неутрално

    [quote#2:"442"]

    На мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, а не ударен с огромна скорост в планината. [/quote]

    Е щом на теб ти изглежда хубаво, че ти изглежда. За тези, които имат професионални знания и опит по въпроса не им изглежда, а имат съвсем точна представа и обяснения защо е така и това е по важно за разследването на трагедията.

  11. 11 Профил на plumpschi
    plumpschi
    Рейтинг: 1167 Разстроено

    Боже! Какъв ужас! Да се ровят в отломки и разкъсани тела! На пострадалите семейства не им е лесно, но и тези хора хич не са за завиждане.

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8520 Неутрално

    Най-голямото парче не надхвърляло метър.Какъв зверски удар е било.

  13. 13 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    [quote#8:"manu_chao"]Някой специалист беше обявил, че от високата температура самолета "се е изпарил".
    Не звучеше убедително това....[/quote]

    то и още не е убедително...има прекалено много доказателства за световния търговски център и пентагона че нямат нищо общо с терористична атака, са пълна инсценировка за да имат извинение да вкарат света в нова война срещу ислямистите и да прокарат биг Брадър закони в сащ.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  14. 14 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    Дано само да няма инциденти, трагедията е достатъчно голяма.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  15. 15 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Дано издиржанията са успешни и без повече жертви,Местните хора
    са и те ужасени,а и помагат много.
    Голяма мъка.Луфтханза и Джърман Уингс ще платят естествено и разходи,и застраховки.Но мъката остава.

    Tony
  16. 16 Профил на Emergen-C
    Emergen-C
    Рейтинг: 221 Неутрално

    [quote#2:"442"]На мен продължава да ми изглежда, че самолета се е разпаднал във въздуха, [/quote]
    ако самолетът се беше разпаднал във въздуха, при скорост от 700 км/ч, отломките щяха да бъдат разпръснати на няколко десетки квадратни километра

    #KOЙ номинира бокова!
  17. 17 Профил на zmuz
    zmuz
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Площадка за кацане на въртолети може да се изгради за 24 часа на място там, предполагам вече са го направили или го правят. Предстоят седмици събиране на останки, картирането - къде точно е намерено всяко парченце или човешки останки. След това месеци екипи от специалисти ще работят да възстановят точната картина на това което се е случило във въздуха и на земята - по секунди. След това още месеци за изготвяне на официален доклад. Да спомена ли колко пари ще струва това на европейските данъкоплацти? И то преди да започнат съдебните дела от страна на роднините на загиналите за компенсации поради, както постепенно става ясно - умишлена или неумишлена небрежност от страна на авиокомпанията - ако наистина се докаже, че вторият пилот е имал психическо заболяване или отклонения. При все това компенсациите ще са много по-скромни отколкото ако нещо подобно се беше случило в САЩ. В Европа има таван за компенсации при такива случаи, в САЩ - няма.

  18. 18 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 893 Разстроено

    Това е като кошмар, от който не можеш да се събудиш! Дано сега измежду спасителните екипи и експертите няма пострадали, имайки предвид опасния терен и нечовешките условия, в които работят!!!!

  19. 19 Профил на Ivan Seliminski
    Ivan Seliminski
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#6:"Теодор Иванов"]Иначе някой от Луфтханза [/quote]

    Ще поемат. Немецът знае как да носи отоговорност. Ходил съм в Луфтханза Техеник, фирмата която се грижи за самолетите им. Останах силно впечатлен. За съжаление забравяме, че пилотите също са хора, докато се страхуваме от някой луд терорист. Признавам, че не проумявам как е възможно да искаш да се самоубиеш но чрез масово убийство на деца, бебета и възрастни!!! За мен това е нелеп абсурд.

  20. 20 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    До коментар [#2] от "442":

    Защо да се е разпаднал във въздуха? Да са намерили парчета на десетки километра? Ти разбираш ли какво става при разпад - отчупените парчета са свободни да падат сами и само със собствената им маса, което запазва формата им след падане. При директен удар в планина с 800-900 км/ч всяко парче удря с тази скорост и с пълната маса на самолета.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  21. 21 Профил на abdelhaqq
    abdelhaqq
    Рейтинг: 808 Неутрално

    "сложна мисия за спасителите".

    спасители...

    בני אתה אני היום ילדתיך
  22. 22 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Сега се сещам. Преди много години имаше случай с Ту154 в "Балкан". Командирът получи инсулт точно преди излитане и в първият момент никой не разбра. Добре че се усетиха и вторият пилот и бордният инженер се справиха. Излетяха нормално, после изолираха капитана извън кабината и кацнаха нормално.

    chavo64
  23. 23 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#4] от "shileto":

    Може би при удар от 700км/ч горивото също се е разпръснало при удара и не се е запалило

  24. 24 Профил на fdgdfhh
    fdgdfhh
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Те докато ги съберат ще са се превърнали на кости, раздробени кости. Най-добре да ги събират в урни. Макар че хладното време може и да консервира човешкото пюре.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK