Кристалина Георгиева: Обществото иска промяна - нека направим каквото зависи от нас

"Днес, 10 години по-късно, имаме нов шанс и трябва да се възползваме от него. Европа 
излиза от кризата – тази година за първи път от 2008 г. се очаква положителен икономически растеж във всички страни-членки на ЕС", призова Кристалина Георгиева.

© European Commission

"Днес, 10 години по-късно, имаме нов шанс и трябва да се възползваме от него. Европа излиза от кризата – тази година за първи път от 2008 г. се очаква положителен икономически растеж във всички страни-членки на ЕС", призова Кристалина Георгиева.



"Дневник" публикува оригиналния адрес на зам.-председателя на Европейската комисия (ЕК) Кристалина Георгиева по повод навършването на десет години от деня, в който България подписа Договора си за присъединяване към Европейския съюз. 


На 9 февруари 2010 г. Кристалина Георгиева поема поста член на Европейската комисия с портфолио Международното сътрудничество, хуманитарната помощ и реакцията при кризи. От 1 ноември 2014 г. тя изпълнява длъжността зам.-председател на ЕК и европейски комисар за еврокомисар за бюджета и човешките ресурси. 


______




Преди десет години на днешната дата, 25-ти април, България подписа договора си за присъединяване към Европейския съюз. Ползите за страната ни бяха осезаеми – само през следващите две години преките чуждестранни инвестиции скочиха от 4 на близо 14 млрд. долара. Към тях се добавиха и еврофондовете, които рязко подобриха инфраструктурата в страната. Пример е пътната мрежа - за тези десет години тя нарасна с над 1 000 км нови или значително подобрени пътища. 


Но очакванията за бързо стопяване на разликата в стандарта на живот между България и останалите страни от новото ни европейско семейство не се оправдаха. България се присъедини към Европейския съюз в труден момент – началото на най-тежката финансова и икономическа криза от Втората световна война насам.  Проблемите в Еврозоната изместиха вниманието от темата за изравняване на стандарта. У нас без външен натиск мотивацията за трудните промени намаля. Това най-силно се отрази на институционалната среда - както показват мониторинговите доклади на Европейската комисия, все още имаме работа за вършене, за да гарантираме онези правила, които да дадат на хората и на бизнеса сигурност и възможност да се реализират. Цели 96% от българите виждат сериозен проблем със съдебната система.  Не са изкоренени корупцията и организираната престъпност. Изостават реформите в образованието, администрацията, здравеопазването, пенсионната система.


Днес, 10 години по-късно, имаме нов шанс и трябва да се възползваме от него. Европа излиза от кризата – тази година за първи път от 2008 г. се очаква положителен икономически растеж във всички страни-членки на ЕС. Амбицията на новата Европейска комисия е да разшири и задълбочи общия пазар - да изградим енергиен съюз, единен цифров и капиталов пазар. През следващите месеци ще заработи и планът Юнкер, който цели да привлече инвестиции от поне 315 млрд. евро в икономиката на континента. В България днес има стабилно правителство. Обществото иска промяна. Имаме подкрепата на европейските ни партньори. Разполагаме с 32 млрд. лв. от европейските фондове за 2014-2020 г. Налице са нужните предпоставки, за да успеем.


Ще бъде ли различно след 10 години? Ще можем ли да погледнем назад и да си кажем - да, този път постигнахме това, за което си мечтаехме? Какъв ще бъде отговорът, отново няма да зависи само от нас. Но нека това, което зависи от нас, този път да направим. 


____


На 25 април 2005 г. на тържествена церемония в Люксембург България и Румъния подписват Договорите си за присъединяване, които влизат в сила на 1 януари 2007 г. От българска страна Договорът е подписан от президента Георги Първанов, министър-председателя Симеон Сакскобургготски, министъра на външните работи Соломон Паси и министъра по европейските въпроси Меглена Кунева.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1799 Неутрално
  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    ....Ще бъде ли различно след 10 години? ......
    ----------

    Животът минава толкова бързо.
    Не знам дали ще е по-различно,но ние ще сме с 10 години по-стари

  3. 3 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1228 Весело

    [quote#2:"xmm"]Не знам дали ще е по-различно,но ние ще сме с 10 години по-стари[/quote]

    Затова не губете нито миг!...

  4. 4 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1194 Неутрално

    ""- нека направим това, което зависи от нас""
    -От вас другарко Сталика не очаквам нищо стойностно да направите, защото вие сте пратени там за да не правите, а не да правите!

  5. 5 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1107 Весело

    До коментар [#3] от "puknatastotinka":

    Ми не губим - с единия крак сме в Европата и аааа да стъпим и с другия и.....цък,нещо стане

  6. 6 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Ами направете, кой ви пречи?
    Ама не можете, чеп за каца не става от вас!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3350 Неутрално

    Пази Боже "експерите" на Световната Банка да ни правят промяната !
    Ако кака Ви Кристалина е загрижена за България трябва да се бори час по-бързо да бъде заличен антибългарския и колониален ЗНИ !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Весело

    На тези приказки само обръщението "Другари и другарки" липсва.А как само щеше да подхожда!

  9. 9 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 881 Любопитно

    Ех, кога минават тези години.... 10 ли станаха вече? Тц тц тц тц.
    Но най-лошото знаете ли кое е? Че хората не разбраха какво е това "евроатлантически ценности". Дори и аз не съм съвсем наясно какво стои зад това понятие.
    Но в това няма нищо лошо. Хубаво е човек да се ограмотява от време на време. Ето, например отворих Гугъл и го попитах какво е това "евроатлантически ценности" и ми отговори машинката, но се уплаших. Наистина се уплаших! Отговаря ми "ге*ове, педера**и, АТАКА!". Сигурни ли сте, че това зад това понятие стоят хубави неща? Не мога да кажа, че съм отявлен интернационалист и съм за свободата всеки да си подлага задника, където иска, но все пак....
    За всеки случай отворих и Уикипедия, да видя какво пише в енциклопедията, но като попаднах на "Евроатлантизъм", там все едно е писал някой отявлен путинист. Страшно!

    И почвам да се притеснявам сериозно, дали не сбъркахме нещо? Сега, вярно, че исторически най-победоностните армии са били съставени от членове на ЛГБТ обществото - това древна Спарта, това Александър Македонски, все са разчитали на мъжката любов и омраза, може би и затова в US Marine Forces започнаха да приемат такива офицери, но....

  10. 10 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1928 Неутрално

    Цитат:"Не са изкоренени корупцията и организираната престъпност. Изостават реформите в образованието, администрацията, здравеопазването, пенсионната система."

    Тъжна работа, щом еврокомисар изрича това, виждайки далеч по-мрачната действителност: увеличаване на корупцията и завземането на държавната власт от ОПГ.

  11. 11 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    смятам ,че след 10 години България ще е по добро място за живеене от поне по голямата част от света и поне от 70% от Европа ,тук има природа ,тук няма конкуренция , а циганията отдавна намери пристанище на запад ,малките ни градове нямат нищо общо със западните мегаполиси ,в които хората са нагъчкани като сардели и се самоизтребват по улиците от натоварване на инфраструктурата ,за селата няма да коментираме ,само да няма цигани ,но и на това ще му се намери начина ,въоръжаване на населението .

  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8363 Неутрално

    В държава,дето все още във властта има хора от бившата Държавна сигурност и изпитват носталгия по времето на Живков,нищо добро не може да се случи.Времето на думите и обещанията отдавна приключи,а на делата, няма и да дойде.

  13. 13 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    В България ще се живее по-добре от други части на света докато не се опоска напълно наследството на Тодор Велики. След това идва дръвчето, а това време неумолимо наближава!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  14. 14 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 881 Весело

    До коментар [#12] от "rosiraycheva50._":

    Правилно! И аз съм много притеснен, дори не мога да спя нощем като знам, че Държавна сигурност още ме следи, независимо че минаха 20 години, откакто я разформироваха!
    Затова трябва да направим незабавна #ЛУСТРАЦИЯ, за да се освободим един път завинаги от комунизма!

  15. 15 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 980 Гневно

    Искаше ли обществото ВЕИ-та? А дългосрочни договори за изкупуване за над 14 милиарда? А над 5 миларда за руски ядрени авантюри? А "високоефективно" изкупуване на свръх цени?
    А независим (и от Господ) главен прокурор? А автономия на ВУЗ-овете? А изкуствено дишане за топлофикациите, които са в технически фалит 20 години? А загорбващи условия на топлофикациите дори към хората с демонтирани радиатори? А концесия за водата? НЕ! Вие го направихте ВЪПРЕКИ хората! А банките да ни дерат и да нарушавта закона? А политици да назначават безотговорни типове в БНБ? И ние после да плащаме милиарди?
    Хората искат-борба с корупцията, одържавяване на ЕРП-тата, държавна енергетика! За нито един няма да ги послушате!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  16. 16 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Ако този живковски фосил ще ни прави промяната ... съвсем сме я огелпили.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  17. 17 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    [quote#6:"др. Иванов"]Ами направете, кой ви пречи?
    Ама не можете, чеп за каца не става от вас! [/quote]

    ДрОгарЬО Иванов, точно вие, които съсипахте социализма, а сега съсипвате и капитализма, да давате мнение кой ства и кой не, не е ли малко нагло.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  18. 18 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#9:"Реформиран Соросоид"]Че хората не разбраха какво е това "евроатлантически ценности".[/quote]

    Вие комунистите не разбрахте какво са евроатлантически ценности, говори си за вас.
    По-надолу във поста ти се вижда, но не ми се цитират простотии.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  19. 19 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#13:"др. Иванов"]В България ще се живее по-добре от други части на света докато не се опоска напълно наследството на Тодор Велики.[/quote]

    Аз друго "наследство" на Тодор Велики освен "диаманти" като теб и Злереформирания ( или никак ) Комуноид не виждам.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  20. 20 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#16:"Ian Smith"]Ако този живковски фосил ще ни прави промяната ... съвсем сме я огелпили. [/quote]

    Не че досега я правеше Франклин Рузвелт

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  21. 21 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#11:"ivan ivanov"]смятам ,че след 10 години България ще е по добро място за живеене от поне по голямата част от света и поне от 70% от Европа ,тук има природа ,тук няма конкуренция , а циганията отдавна намери пристанище на запад ,малките ни градове нямат нищо общо със западните мегаполиси ,в които хората са нагъчкани като сардели и се самоизтребват по улиците от натоварване на инфраструктурата ,за селата няма да коментираме ,само да няма цигани ,но и на това ще му се намери начина ,въоръжаване на населението . [/quote]

    Но пък е добре да видим, че има и по някой оптимист

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  22. 22 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 881 Весело

    До коментар [#18] от "Ian Smith":

    Какви комунисти бе Янчо? По-добре гледай демократите от ИДИЛ как се борят с омразния Асад )))
    Ти сега ще кажеш, че и Путин е комунист?

  23. 23 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Всички заедмо можем,но просто трябва да се изчистим от някои гнили ябълки във всяка една сфера,по всички етажи на властта и да има достатъчно силна социална енергия,която да не позволи тези неща да се повторят никога повече.

    Tony
  24. 24 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#10:"batzdravo"]виждайки далеч по-мрачната действителност[/quote]
    Здравко, поразен си от пропагандата бате. Райчева те е омотала та ти чернее пред очите.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  25. 25 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    [quote#18:"Ian Smith"]какво са евроатлантически ценности,[/quote]

    Я ни светни, Ян Смит, какво са евро-антлантически ценности? Сред тях не беше ли и свалянето от власт на Ян Смит и заличаване на цялата му политика?

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  26. 26 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#8:"vjacho"]На тези приказки само обръщението "Другари и другарки" липсва.А как само щеше да подхожда! [/quote]

    ++++++++++++++++Евала пич! Много точно казано.

  27. 27 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#16:"Ian Smith"]Ако този живковски фосил ще[/quote]
    Кофти съскаш. Наподобява платен коментар.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  28. 28 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#27:"oporna_to4ka"]Ако този живковски фосил ще- цитат на коментар #16 от “Ian Smith”
    Кофти съскаш. Наподобява платен коментар.
    Да се внушава: Ian Smith е платен коментатор.[/quote]

  29. 29 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3461 Неутрално

    "През следващите месеци ще заработи и планът Юнкер, който цели да привлече инвестиции от поне 315 млрд. евро в икономиката на континента."
    От тези 315 млд за България 30 млн. По-малко от една хилядна. Тази жена да се отчете какво е направила за България, дето зависи от нея. Или да признае, че нищо не зависи, или че просто работи за себе си. Той Боко не случайно не я искаше, но му я натресоха.

  30. 30 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#27:"oporna_to4ka"]Кофти съскаш. Наподобява платен коментар. [/quote]

    Нека да не сме голословни:

    Завършва политическа икономия и социология във ВИИ „Карл Маркс“ (сега Университет по национално и световно стопанство) през 1976 г. През 1986 г. защитава докторска дисертация на тема „Екологични политики и икономически растеж в САЩ“[10]. Започва научна кариера в УНСС през 1977 г., където се издига до доцент. Гостува в катедрите по икономика на Лондонското училище по икономика (1987-1988)

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  31. 31 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Любопитно

    [quote#22:"Реформиран Соросоид"]По-добре гледай демократите от ИДИЛ как се борят с омразния Асад ))) [/quote]

    Какво да им гледам ! Те са си от вашите !

    [quote#22:"Реформиран Соросоид"]Ти сега ще кажеш, че и Путин е комунист? [/quote]

    Ти сега ще кажеш, че не е !

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  32. 32 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Весело

    [quote#25:"др. Иванов"]Я ни светни, Ян Смит, какво са евро-антлантически ценности? Сред тях не беше ли и свалянето от власт на Ян Смит и заличаване на цялата му политика? [/quote]

    Е, случват се и грешки

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  33. 33 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#32:"Ian Smith"]не беше ли и свалянето от власт на Ян Смит и заличаване на цялата му политика? - цитат на коментар #25 от “др. Иванов”

    Е, случват се и грешки [/quote]

    Аз също мисля, че свалянето на Ян Смит беше голяма грешка.

  34. 34 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#30:"Ian Smith"]През 1986 г. защитава докторска дисертация на тема „Екологични политики и икономически растеж в САЩ“[/quote]

    Би било любопитно да изровим тази дисертация и да видм какво точно е писала за САЩ в 1986-а.
    Въпреки че, като се замисля, мога да се обзаложа

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  35. 35 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    [quote#33:"dombi"]Аз също мисля, че свалянето на Ян Смит беше голяма грешка. [/quote]

    Което си е вярно, вярно си е. То иде да покаже, че и Иванов има моменти на просветление.
    Въпреки че точно такива като него преди 1989-а кълняха "расистките режими" в Родезия и Южна Африка та сега малко бие на кухо.

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  36. 36 Профил на Ian Smith
    Ian Smith
    Рейтинг: 1395 Неутрално

    Обикновени хора можеха ли до 1989-а пък и поне известно време след това да:

    "гостуват в катедрите по икономика на Лондонското училище по икономика (1987-1988)"

    Хайде стига вече с тези напудрени в Държавна сигурност биографии. И по-точно стига сме се ловили на въдиците на марксистко-ленинските "технократи".

    В нормалните държави лудите са в психиатриите, а в Русия са в Кремъл.
  37. 37 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#34:"Ian Smith"]Би било любопитно да изровим тази дисертация и да видм какво точно е писала за САЩ в 1986-а.
    Въпреки че, като се замисля, мога да се обзаложа [/quote]

    Не се хващай на бас! Със сигурност ще спечелиш.

  38. 38 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Обществото иска промяна на дяснолибералния англосаксонски Капитализъм по американски образец, познат днес като Неолиберализъм и Либертарианство, който вкара за 25 години страната в тотална катастрофа заради сляпата вяра в Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна самолековита сила. Вместо това получаваме още повече Неолиберализъм и Либертарианство.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  39. 39 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 1928 Весело

    До коментар [#24] от "oporna_to4ka":"Здравко, поразен си от пропагандата бате. Райчева те е омотала та ти чернее пред очите."

    Аз си харесвам Бъчварова. 😇
    А тая, Райчева, коя е? Нова?😎

  40. 40 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#38:"socialen"]Обществото иска промяна на дяснолибералния англосаксонски Капитализъм [/quote]

    И с какво мислиш да го замениш, социални работнико? Вярно е, че неолиберализмът пришпорва здраво икономиата, и понякога му се налага да отпусне юздите и да се погрижи за коня. Но все пак, той е добър жокей, който не бих заменил с някоя нескопосана социална кранта, която едвам крета и ветеринарят я е отписал.

  41. 41 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#29:"judjuk"] Той Боко не случайно не я искаше, но му я натресоха.[/quote]Натресоха му я същите, които натресоха пък него на нас - янките.

  42. 42 Профил на elviejo
    elviejo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#40:"dombi"]И с какво мислиш да го замениш, социални работнико? Вярно е, че неолиберализмът пришпорва здраво икономиата, и понякога му се налага да отпусне юздите и да се погрижи за коня. Но все пак, той е добър жокей, който не бих заменил с някоя нескопосана социална кранта, която едвам крета и ветеринарят я е отписал. [/quote]Да, но при неолибепализма ние сме крантата и ни пришпорват яко, до смърт и при това гладни и боси.

  43. 43 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#40] от "dombi":

    Възроденият от Рейгън през 1980 година дяснолиберален англосаксонски Капитализъм, класически Либерализъм, познат днес като Неолиберализъм, умря, провали се тотално на 15.09.2008 година след само 28 години съществуване, благодарение на моя вяра в Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна самолековита сила. Щетите от световната финансова криза са по изчисления на ФЕД 27000 милиарда $ и 11 милиона работни места и 6 годишна рецесия в САЩ.
    А ся кажи каква форма на комунизма беше в САЩ в периода от 1933 година до 1980 година, когато САЩ бяха Раят на Земята и нямаше за 50 години нито 1 финансова криза?
    При Неолиберализма, от 1980 година насам цели 3 големи финансови кризи на общаться стойност само в САЩ на 36000 милиарда $ в името на Невидимата Ръка на Пазара и неговата чудодейна самолековита сила.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  44. 44 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 913 Неутрално

    Е ученото си е учено! Сталинка го дава по комунистически. Не е забравила как са я обучавали.

    [quote#16:"Ian Smith"]Ако този живковски фосил ще ни прави промяната ... съвсем сме я огелпили. [/quote]

    Харесва ми този коментар! Много хубаво и точно е описанието "живковски фосил". Доживях и това, да ти пиша плюс на коментар.
    Истински лошото е друго. Европейският парламент и Европейската комисия явно не ги бърка миналото на другарката и я намират за учена.

    heruvim
  45. 45 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 913 Весело

    Пък явно и жестовете ѝ са заучени. Показва към светлото бъдеще.

    heruvim
  46. 46 Профил на otg46594191
    otg46594191
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#43:"socialen"]познат днес като Неолиберализъм, умря, провали се тотално на 15.09.2008 [/quote]

    Така, сега ако се опиташ да формулираш някоя своя, сериозна мисъл по въпроса, ще я прочета с удоволствие. Аз съм живял при социализма и ми е писнало от клишета, както леви така и десни.

  47. 47 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Стрина Кристалина да си гледа работата в Брюксел и да спре да ни занимава с нейните съображения в стил късен живковизъм!

  48. 48 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 913 Неутрално

    [quote#40:"dombi"]И с какво мислиш да го замениш, социални работнико?[/quote]

    Ами вече има доста предложения от именити икономисти, главно американски. Просто държавата да хване юздите на икономиката от ръцете на финансовия елит. Да го пообложи с данъци както трябва, да забрани частното финансиране на партии и отделни политици, да спре тоталното приватизиране на дейности, които са главен обществен интерес (образование, здравеопазване, защита на околната среда, даже отбрана), да забрани или поне ограничи дейността на лобитата (узаконена корупция).

    [quote#40:"dombi"]Вярно е, че неолиберализмът пришпорва здраво икономиата, и понякога му се налага да отпусне юздите и да се погрижи за коня.[/quote]

    Да, ама той вече не се грижи за коня, а го изтощава съвсем и се качва на друг, китайски, индийски или какъвто и да е.


    [quote#40:"dombi"]Но все пак, той е добър жокей, който не бих заменил с някоя нескопосана социална кранта, която едвам крета и ветеринарят я е отписал. [/quote]

    Има голяма разлика между това да озаптиш жокея и да замениш коня. Не бъркай двете. Държавата просто трябва да изпълнява своята регулативна роля както трябва, а не както е сега да приема закони за защита на частни интереси на бизнеса за сметка на обществото. Точно това става сега в САЩ в невиждан размер.

    heruvim
  49. 49 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 913 Неутрално

    До коментар [#46] от "dombi": Неговите мисли са си доста сериозни, но ти явно не ги разбираш. Трябва да се чете малко повече, не само в интернет.


    До коментар [#43] от "socialen":

    Неолиберализмът за съжаление не е умрял. Може като идеология, но в действителност той е на път да завладее света, поне в близкото бъдеще. Финансовият елит е толкова силен, че прави каквото си иска и дори ни подготвя война. За сега не се вижда светлина.

    heruvim
  50. 50 Профил на Massive atack
    Massive atack
    Рейтинг: 368 Неутрално

    Не се различаваш с нищо от управниците ни!

    Да живее България и българският народ.
  51. 51 Профил на plamen_hristov
    plamen_hristov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#11] от "ivan ivanov":

    Искам да споделя вашия ентусиазъм за възможните промени в следващите 10 години. Даже да не се случат изцяло, пак ще е добре.
    Договорът от Люксембург от 2005-та година е голям договор, също както Ньойския (Парижки) договор от 1919-та година. И двата имат много, много страници. Тяхното значение също е основополагащо. Делят ги около 84 и половина години.
    Някой наскоро каза, че влизането на нашата родина в Европейския съюз има характер на цивилизационен избор. Напълно съм съгласен, както и това, че парите имат значение.
    Понастоящем живея в Люксембург и любимото ми място за разходка, когато имам време и не вали, е Ноймюнстерското абатство, където е подписан договора в 2005 година

  52. 52 Профил на Nazlim S
    Nazlim S
    Рейтинг: 322 Неутрално

    До коментар [#8] от "vjacho":
    А не може ли, приятели и душмани. Или, чакай, чакай сетих се за друго, колеги и колежки говедари. Ти кво казваш, става ли, или хайде.

  53. 53 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Весело

    [quote#52:"Nazlim S"]А не може ли, приятели и душмани.[/quote]
    Когато чуя нещо,което е много бодро,но по никакъв начин не се отнася до мен,т.е. казано е така,с гриф "Това тебе не те засяга",за себе си мисля че обръщението "Другари и другарки" най-му приляга.Вие имате право на друго усещане,разбира се.Аз съм стар човек,от онова време,и всичко,което влиза от едното ми ухо,а излиза през другото,смятам че е адресирано за някакви другари и другарки.

  54. 54 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 897 Неутрално

    До коментар [#8] от "vjacho":

    Мне, не липсва. Ако беше така, нямаше да има признания, че изоставаме с реформите. В комунистическата доктрина винаги всичко е хубаво, блести, цъфти и връзва, а петилетката се взима за двулетка!

    Чудя се на всички с негативните коментари. Дали вие ако бяхте на тази безумно висока длъжност щяхте да кажете нещо по-различно, по-умно?

  55. 55 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 426 Неутрално

    [quote#4:"vagabond66"]-От вас другарко Сталика не очаквам нищо стойностно да направите, защото вие сте пратени там за да не правите, а не да правите!
    [/quote]
    Що ли европейците са на друго мнения и избраха Георгиева за Комисар на годината?

  56. 56 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 695 Весело

    [quote#54:"Orchid"]Дали вие ако бяхте на тази безумно висока длъжност щяхте да кажете нещо по-различно, по-умно?[/quote]
    Съгласен съм.От длъжността ще да е. Приема се като извинение.

  57. 57 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    кристалинке , кристалинке , ти направи много ! КАКА , не ги мисли тези по кофите

  58. 58 Профил на dgidgo
    dgidgo
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#49] от "херувим":И като направят воина кво , аЗ съм готов да умра сега , да му мислят пожарникара и плевнята , 4е много откраднаха и няма да могат да си го изхар4ат





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK