
Германските марки и продукти са най-новата мишена на политическите активисти в Гърция, които не приемат спасителния план, приет от правителството за излизането от финансовата криза.
#BoycottGermany се появи за първи път в Twitter във връзка с кризата в Гърция през уикенда, но започна да набира последователи в понеделник. Тагът вече е използван повече от 37 000 пъти, което се дължи до голяма степен на левите и анархистки гласове в Европа, коментира Би Би Си.
Due to Germany imposed austerity, I no longer have money to buy German products #BoycottGermany— Mario Fusco (@mariofusco) July 12, 2015
Някои призовават хората да избягват продукти с баркодове, започващи с последователност от числа, които показват германския им произход:
Via Stefano Viciani @sviciani #Griechenland Danke Merkel, danke Schäuble, danke Gabriel! pic.twitter.com/abSdOQwxGr— Ayuddha (@parishanta) July 13, 2015
Едно от най-популярните съобщения е от Дейвид Грaбер, американски анархист и професор по антропология в London School of Economics. Той споменава отмяната на дълговете след Първата световна война, натрупани от нацисткия режим:
my proposal: Germany now morally obliged to repay Nazi debt canceled in 1953. With interest. We must #BoycottGermany until they do.— David Graeber (@davidgraeber) July 13, 2015
Други призовават за специфичен бойкот на германските луксозни стоки. "Да не се купуват Volkswagen или Miele", казва един потребител. Част от съобщенията правят връзка и с нацисткия режим в Германия миналия век.
Headlines: #BoycottGermany is Trending Hot in your place. Visit http://t.co/fOG9TQrfFr to see top trends every hour pic.twitter.com/H1pdQgflJV— TrendsinGermany (@TrendingGermany) July 13, 2015