Алексис Ципрас - премиерът в отломките на доверието и обещанията

Алексис Ципрас - премиерът в отломките на доверието и обещанията

© Associated Press



Не е едно решението на гръцкото правителство, чиито логика и смисъл могат да се поставят под въпрос. С непоследователното си поведение обаче министър-председателят Алексис Ципрас сам остави зад себе си повече недоверие и разочарование, отколото както Европа, така и Гърция, можеха да понесат. 


Нека оставим настрана различните анализи на това кои мерки са ефективни за Гърция, дали икономическите съкращения са необходимо зло или бавна смърт и дали радикалното лявото управление е добро или лошо за гърците.  Полезно е да разгледаме действията на гръцкото правителство, абстрахирайки се идеологическата критика, икономическите прогнози и анти- и проевро дебата. Да видим какво свърши Алексис Ципрас в качеството си на демократично избран държавник.


"Ще промени Европа с преговори"




Преди да започне всичко, той обеща отговорно и непреклонно да води преговорите, да се споразумее с кредиторите и да промени цяла Европа, убеждавайки лидерите ѝ в безсмислието на икономическите съкращения. Затова беше избран.


Предизборната кампания: двадесет дни преди вота през януари тази година, Алексис Ципрас е на подиума пред хиляди свои привърженици.

© Associated Press

Предизборната кампания: двадесет дни преди вота през януари тази година, Алексис Ципрас е на подиума пред хиляди свои привърженици.


В крайна сметка преговорите бяха прекратявани предварително, напускани демонстративно от гръцките делегации, чиито лидер (Янис Варуфакис) включително беше сменен в най-тежката фаза на разговорите, защото "попада в изолация". Междувременно, докато Брюксел разплиташе пъзела на гръцката безизходица, Варуфакис публично на народната сцена наричаше партньорите си колонизатори, които искат да изцедят последната капка кръв от Гърция, и да я унижават. Алексис Ципрас пък през това време се случи на среща с Путин и заплаши да наложи вето на продължението на санкциите на ЕС срещу Москва. Е, не го направи.  


Алексис Ципрас в Москва на среща с Владимир Путин.

© Associated Press

Алексис Ципрас в Москва на среща с Владимир Путин.


"Ще поеме отговорност"


Благодарение на очевидната си политическа неловкост Ципрас успя едновременно да наруши обещанието пред избирателите си да доведе преговорите до край и да забие нож в гърба на партньорите си, подлагайки на риск дълги месеци преговори. Организира референдум по въпрос, по който не би следвало да се организира референдум, освен ако не управляваш нация от финансисти и магистри по европейско право.


"Ако Гърция не може да стигне до компромис с европейските си кредитори, който е съвместим с основните предизборни обещания на управляващата партия, ще има референдум."


Така Ципрас за първи път обяви плебисцита. С други думи, той попита Гърците: "Искате ли правителството да наруши обещанията си или не?".  И логично, гърците казаха "Не."


Гръцките гласоподаватели празнуват, след като беше обявен резултатът от референдума и преди да бъде подписано споразумението.

© Associated Press

Гръцките гласоподаватели празнуват, след като беше обявен резултатът от референдума и преди да бъде подписано споразумението.


"Ще изпълни желанието на гърците"


Няма смисъл да се разсъждава дали референдумът беше демократичен жест или страхлива маневра, с която Ципрас избяга от задължението си да вземе тежко решение с дълготрайни последствия. Така или иначе, след като гърците избраха да отхвърлят предложения план от международните партньори, Алексис Ципрас изхвърли "легитимното и демократично решение" на гръцкия народ в кошчето и направи точно обратното на това, което избирателите му го посъветваха. След това се върна в Гърция, заявявайки пред същите тези избиратели, че не вярва в смисъла на това, което е направил.


Няколко неща не разбрахме.


- Защо Ципрас не вярва в споразумението?
- Защо го е подписал, щом не вярва в него?
- В какво вярва Ципрас, ако не вярва в споразумението?


На един въпрос обаче е лесно да се намери отговор: Какво следва да направи един държавник,


- когато върши неща, които смята за грешни и в които не вярва?  
- когато след шестмесечни усилия не успява да договори бъдещето на страната си такова, каквото си го представя?
- когато се наложи да разчита на подкрепа на опозицията, за да изпълни политическата си програма на фона на разпад на собствената си партия?


Сещаме се. Само че Ципрас беше първият, който отрече всяка възможност за провеждане на предсрочни избори.


"Поемам отговорността си за това, че подписах текст, в който не вярвам, но съм задължен да приложа."


Това заяви Алексис Ципрас, когато се върна обратно в Атина след повече от 17-часови преговори. Той обаче така и не представи мотивите си защо е приел сделка, в която не вярва. Той не изброи пред избирателите си по-негативни сценарии, които е избегнал, сключвайки споразумението, за да се защити. Не се опита оправдае действията си с макар и отдалечена във времето позитивна развръзка. Той просто призна, че прави нещо, в което не вижда смисъл.


Излизането от еврозоната е по-лош вариант от влизането в поредна мъчителна за гърците спасителна програма? Банките щяха да останат затворени за неизвестно дълго време, ако Ципрас не беше сложил подписа си върху споразумението? Това са популярните за цяла Европа аргументи, които гръцкото правителство категорично отказа да комуникира с избирателите си. Те избраха стратегията да играят ролята на пленници на ЕС, задължени да изпълняват условията на "лошите".


В такава ситуация фалитът и излизането от еврозоната звучат като по-достойни и обосновани политически действия за всеки грък. Те през цялото време бяха резервният, макар и нежелан, инструмент на масата на преговори. Освен това, те биха били съвместимото решение с политическата платформа на СИРИЗА, крещяща, че Гърция няма да преклони глава, че СИРИЗА няма да позволи повече съкращения и че демократичният глас на народа ще определи крайната развръзка.


Затова и разпадът на СИРИЗА е неизбежен. По-сложен е въпросът от коя стана са правите – радикалното крило на партията, което се отлъчи от правителството, или онези, които със затворени очи последваха Ципрас в "мисията му", в която той самият не вярва. Може би в крайна сметка прави са първите – тези, които водят Гърция към драхмата и към пропастта на неизвестността, но които въпреки това слушат съвестта си и правят това, което смятат за правилно, и изпълняват политическите си обещания.  Всъщност, това са радикално левите идеалисти, които дойдоха "на бял кон", за да "спасят" Гърция. Признанието на Ципрас, че "не вярва" в методите на ЕС беше неговият опит да ги убеди,  че все още е един от тях. Малцина обаче му вярват. 


Всички знаеха, че гръцките преговори не са игра, в която могат всички да спечелят. Компромиси и жертви трябваше да има и от двете страни. Благодарение на Алексис Ципрас обаче, освен, че няма спечелили, има само опасения, съмнения и усещане за омагьосан кръг, в които Брюксел и Атина винаги ще бъдат главни герои. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ципрас и Гърция бяха принудени по най-срамния начин да приемат условията на кредиторите. Демокрацията в Гърция беше смазана от институциите с рекет.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  2. 2 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    Лъжлив левак!

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  3. 3 Профил на Пламен
    Пламен
    Рейтинг: 251 Неутрално

    Господин Ципрас се провали като премиер на Гърция.Най-добрия изход е оставка и нови избори в Гърция през есента.

  4. 4 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    До коментар [#1] от "socialen":
    Не беше ли ти, който твърдеше, че Ципрас победи, че "так нада", правилно поведение... На чий гроб ревеш сега?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  5. 5 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    Ципрас и Варуфакис са едно нагло, некадърно и некомпетентно недоразумение. Ще отидат в историята така, както се появиха на сцената. Не съм чел някои политици в цялата човешка история така да унижат и в крайна сметка да предадат страната си! Тия двамата са за затвора! Между другото, на Варуфакис вече му искат процес за държавна измяна!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  6. 6 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Весело

    Ципрас обеща споразумение, от което Гърция да спечели, а кредиторите да загубят.
    Изпълни обещанието си наполовина: И Гърция и кредиторите губят от споразумението.

  7. 7 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    [quote#4:"Николай Колев"]Не беше ли ти, който твърдеше, че Ципрас победи, че "так нада", правилно поведение... На чий гроб ревеш сега? [/quote]
    И че държат преговорите под контрол, че Меркел е клекнала, че Вашингтон бил наредил и т.н, и т.н....

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  8. 8 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 485 Любопитно

    Мен едно не ми е ясно - как така гърците, които си умират да стачкуват, протестират и правят безредици, още не са спретнали една революцийка и не са линчували Ципрата?

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  9. 9 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3364 Неутрално


    Джордж Сорос


    Известният американски финансист Джордж Сорос посъветва Германия да излезе от еврозоната.


    Ситуацията с развитието на дълговата криза в еврозоната е кошмар и не само застрашава целостта на валутния съюз, но и тази на ЕС, заяви Сорос. Според него очевидният изход е излизането на Германия от 17-членния единен валутен съюз, съобщава Ройтерс.


    "Има реална опасност еврото да унищожи целия Европейския съюз. Начинът да се избегне това е, ако Германия приеме по-голяма ангажираност за подпомагане не само на своите интереси, но и на интересите на страните с дългови проблеми и да играе ролята на щедрия хегемон. Германия трябва да действа като лидер на съюза, точно както Съединените щати са били лидери за свободния свят след Втората световна война", каза Сорос на официален обяд, организиран от Националната асоциация за бизнес икономика (NABE) в САЩ.


    Според Джордж Сорос, евентуална криза в Европа ще доведе до сериозен негативен ефект върху региона. "Еврозоната е изпаднала в дълбока депресия, която е създадена от само себе си", подчерта той.
    Финансистът смята, че излизането на Германия от еврозоната ще предизвика колапс на еврото и по този начин лихвите по държавните облигации на страните с дългови проблеми ще се адаптират. Така "проблемът ще се изпари във въздуха", обяснява Сорос.


    "Въпреки това, подобен сценарий е неприемлив за Германия от политическа гледна точка", заключи Джордж Сорос.

    Любовта ще спаси света!!!
  10. 10 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#1:"socialen"]Демокрацията в Гърция беше смазана от институциите с рекет. [/quote]
    Рекет, казваш? Е, Ципрас и Варуфакис се опитаха да рекетират кредиторите като заиграха мръсни игрички с Русия, Иран и Китай. Не им се получи обаче, защото никоя от гореспоменатите държави не би си развалила отношенията с ЕС заради Гърция. Освен това никоя от тези държави не би си хвърлила парите на вятъра да подпомага Гърция. Ципрас и Варуфакис надцениха геополитическата роля на Гърция, опитаха се да продават тарикатлъците си на ЕС, а като не мина номерът се разпищяха, че ги принудили да подпишат.
    Ми като не им харесва, защо не се махнаха от еврозоната? Обаче не им стиска, нали така?

  11. 11 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#4] от "Николай Колев":

    Ципрас и Варуфакис постигнаха Фондът да започне да агитира за прощаване на Дълга. Двамата показаха кой управлява Европа и къде са проблемите на Европейската Демокрация. Добре е, че Ципрас остана премиер, а не някои от гръцките неолиберали, които вкараха страната в тази катастрофа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  12. 12 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 896 Неутрално

    До коментар [#1] от "socialen":

    Част от думите, които си ползувал в изказването си, не са ти ясни като смисъл. Поради което изказът ти е комичен.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  13. 13 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1923 Неутрално

    Който много лъже,много страда,времето за страдания на гърците дойде.

  14. 14 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 705 Неутрално

    ЦИнокио лъжеца си помисли, че ще може да метне и ЕС, и Гърците. Но накрая комунизма задължително завършва с фалит.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  15. 15 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#10] от "pamela":

    Разбира се, че рекет и шантаж. Еврозоната и ЕЦБ смазаха гръцката демокрация с финансовия си репресивен апарат. Днес отново отвъртяха кранчето и всичко е ок. Ципрас и Варуфакис победиха, защото показаха на всички кой всъщност управлява Европа и се европейската демокрация не съществува, а е параван за интересите на финансовия сектор и банките, и международните институции.
    Победиха, защото зад Ципрас стоят 60% от гласовете на гръцките избиратели.
    Оставайки на власт, Ципрас има много голяма сила да натовари богаташите с 70% данък, както и да проведе финансов трансфер към бедните и бедстващите. Ципрас успя да прокара много неща, които ще облекчат положението на обикновените хора. Поради това, Ципрас все още е неприемлив и заплаха за европейските неолиберали, водени от финансовия сектор и банките.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  16. 16 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Няма отърване, господа съседи - ще поносите кръста доста време, а Ципрасът ще остане в историята като лъжец.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  17. 17 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    [quote#11:"socialen"] Фондът да започне да агитира [/quote]
    Браво, браво. Чутовен успех, на фона на целите, които си поставяха.

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  18. 18 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#15:"socialen"]финансовия си репресивен апарат.[/quote]
    Финансов репресивен апарат имаше в България по времето на "социализма", а продължава и сега.
    Към Гърция Европа досега показваше много търпение и разбиране, но всичко е до време - когато виждаш, че те лъжат откровено, започваш да пазиш позициите си - нещо съвсем природно.
    Грешите, таварищ социален.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  19. 19 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Оставайки на власт, Ципрас печели време! На есен са избори в Испания. Ако спечели Подемос, то неолибералите знаят какво ги очаква. Догодина са избори в Италия. Ако 5 звезди влезнат в правителството, то европейските неолиберали знаят какво ги очаква. Ципрас ще има съюзници и това е много важно за потъпканата европейска демокрация.
    Има и друг момент - страните от Еврозоната, които скоро отново ще влезат дълбоко в икономическа и финансова криза - най-вероятно - Италия, Испания, Португалия, Ирландия, Франция и балтийските държави - ще са съюзници на Ципрас, защото народите им няма да търпят втори път неолибералните правителства!
    Ципрас и Варуфакис победиха, защото научиха Европа, че има и други средства за излизане от кризата, а не само Неолиберализъм.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  20. 20 Профил на oporna_to4ka
    oporna_to4ka
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Алексис...охи... Луда работа - Пълна лудница.

    Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
  21. 21 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#15:"socialen"]Разбира се, че рекет и шантаж. Еврозоната и ЕЦБ смазаха гръцката демокрация с финансовия си репресивен апарат.[/quote]
    Демокрация по гръцки: години наред избираме правителства да вземат заеми, а като дойде време за плащане казваме "Няма да плащаме!"
    Това не е никаква демокрация, а чиста проба тарикатщина.

  22. 22 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Колев":

    Не е изключено, че ще ги постигнат. С всяка влизаща в криза страна от Еврозоната, финансоворепресивният апарат на Еврозоната и ЕЦБ губи инерция и сила. Хората видяха, че политиките на ЕС, превърнал се в СССР, са недемократични, неолиберални и в полза на Олигархията. С Ципрас в Европа, потъпканата европейска демокрация спечели много. Почакай да видиш какво ще се случи, когато скоро следващата страна в Европа, водена от неолиберали, влезе дълбоко във финансова и макроикономическа криза.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  23. 23 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#21] от "pamela":

    Това е признак за катастрофалния рисков мениджмънт на финансовия сектор и банките, както и за тяхното престъпно отношение към поверените им капитали.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    [quote#9:"hope"]Известният американски финансист Джордж Сорос посъветва[/quote]

    Известен е също като върл противник на еврото, така че - мерси за съвета, ама няма нужда.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  25. 25 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1200 Любопитно

    [quote#19:"socialen"]Ципрас и Варуфакис победиха, защото научиха Европа, че има и други средства за излизане от кризата[/quote]

    Може ли да споделите кои са тия "други средства"?
    И кой "излезе от кризата", ползвайки ги?

    Знанието е сила, информацията - власт
  26. 26 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#19:"socialen"]Ципрас и Варуфакис победиха, защото научиха Европа, че има и други средства за излизане от кризата, а не само Неолиберализъм. [/quote]
    Ами да, има и други средства, като например дефолт и излизане от еврозоната. Защо не го приложиха, а натискаха и изнудваха еврозоната да приеме техните условия?

  27. 27 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#17] от "Николай Колев":

    Не е лесно, защото еврпейските неолиберали използуват финансовите инструменти като Евро и ЕЦБ за рекет и шантаж, за инудване, за утвърдяване на неолибералната идеология, която за 30 години разпиля демокрацията в Европа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  28. 28 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#26] от "pamela":

    Еврозоната не ги остави да фалират преди 5 години, когато искаха и ги вкара в икономическа Депресия, дългова и социална катастрофа.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  29. 29 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 612 Любопитно

    [quote#19:"socialen"]Ципрас и Варуфакис победиха, защото [/quote]И как победиха - единия е аут от правителството и най-вероятно скоро няма да го вземат на работа в голяма фирма, другият е отречен от своите, без доверие и в Гърция и в Европа? И независимо дали Подемос и 5 звезди изкарат някакъв по-приличен резултат, и те ако решат да рекетират баба ти Меркел и ко, и те ще изхвърчат този път ефективно от Еврозоната, като този път със сигурност ще вземат и Гърция.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  30. 30 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2237 Неутрално

    [quote#27:"socialen"]защото еврпейските неолиберали използуват финансовите инструменти като Евро и ЕЦБ за рекет и шантаж[/quote]
    Ама ти като се възторгваше по успехите на Ципрас/Варуфакис не го знаеше? Хайде, за тебе добре. ТЕ не го ли знаеха? Явно не. Тръгнали да управляват държава. Че и с големи усти, та лъжи пред гърците, та обещания, та не знам какво...

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  31. 31 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 701 Неутрално

    dnevnik.bg:
    "Алексис Ципрас - премиерът в отломките на доверието и обещанията"

    Chicago Tribune:
    "Greece Prime Minister Alexis Tsipras has an approval rating of nearly 60 percent amid bailout crisis."

  32. 32 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#28:"socialen"]Еврозоната не ги остави да фалират преди 5 години, когато искаха и ги вкара в икономическа Депресия, дългова и социална катастрофа. [/quote]
    Моля?! Гърция може да излезе от еврозоната когато си иска и да обяви дефолт. Никой не може насила да я накара да остане. Но... гърците не искат това. Знаят те колко много ще загубят! Те искат хем да са в еврозоната, хем и да не си плащат дълговете. Няма такъв филм!

  33. 33 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "pamela":

    Причината е друга. 5 години "спасение" вкараха Гърция в невиждана досега икономическа Депресия, дългова и хуманитарна катастрофа. В това положение да се изкара от Еврозоната е убийство. Европейските неолиберали, обаче, не поемат отговорността за трагедията, която причиниха в Гърция. Те направиха Еврото с финансоворепресивен инструмент.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  34. 34 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#32] от "pamela":

    Причината е друга. 5 години "спасение" вкараха Гърция в невиждана досега икономическа Депресия, дългова и хуманитарна катастрофа. В това положение да се изкара от Еврозоната е убийство. Европейските неолиберали, обаче, не поемат отговорността за трагедията, която причиниха в Гърция. Те направиха Еврото с финансоворепресивен инструмент.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  35. 35 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#1] от "socialen":

    Ами можеше и да не се съгласи с условията
    Просто не подписва
    А относно демокрацията в Гърция
    Уважаеми,та това е било преди 2000 години

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  36. 36 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Европейските неолиберали продължават да се страхуват от Ципрас и затова продължават пропагандата си с/у него.. Неолибералите знаят, че последната битка предстои и се страхуват, че ще я загубят.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  37. 37 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#11] от "socialen":

    Наистина постигнаха много Ципрас и Варуфакис

    Условията,които Ви поставиха от ЕС са повече от отлични за Гърция,направо съжалявам елините

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  38. 38 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 274 Весело

    [quote#1:"socialen"]Ципрас и Гърция бяха принудени по най-срамния начин да приемат условията на кредиторите.[/quote]

    Ами да. То достоен вариант няма при толкова гтъцко мързелуване и лъжи.

    Като те изловят в лъжи и измами, кой ти е виновен. Кредиторите или ти сам?

    Абе, заблуден гръкоман, ти нормален ли си?

    Я вземете се оженете с ЕРЕБУС-а.

    Лика прилика.

    Какво си ми се запенил с тая Гърция, като да ти зависи животът от това.

    Иди си намери гадже, врескало такова.

  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1900 Неутрално

    До коментар [#8] от "Amot":


    [quote#8:"Amot"]Мен едно не ми е ясно - как така гърците, които си умират да стачкуват, протестират и правят безредици, още не са спретнали една революцийка и не са линчували Ципрата?[/quote]
    Много крякат и така създават впечатлението на големи раволюционери. Истината обаче е че са дребни ориенталски еснафи. Всичките им действия го показват. Крещят че са горди но подло си теглят Еврото за да са застраховани ако дойде драхмата. Всеки тъпче по дюшеците и се надява да изкара по-дълго от съседа. Това не са революционери! Ако бяха щяха да напуснат ЕЗ и да ни покажат колко по-добре могат да се оправят сами.

    California Über Alles
  40. 40 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#19:"socialen"] Догодина са избори в Италия. Ако 5 звезди влезнат в правителството[/quote]

    От "мястото на събитието" мога да те успокоя. Просто - няма такава опасност!
    Не само, че некомпетентното, малоумно плямпало няма да влезе в правителството на Италия, но и никога повече няма да има толкова много сенатори и депутати.

  41. 41 Профил на Георги Стоянов
    Георги Стоянов
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Кой каквото и да говори, винаги става въпрос за пари...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  42. 42 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#37] от "nessarox":

    Погледнато повърхностно това е така. Реално, обаче, не е така. 1. Гърция ще постигне кредитиране от 86 млрд € от ЕСМ. 2. Дългът и ще бъде опростен, като се разпростре във времето. И това е най-важното.

    Демек, и вълкът сит, и агнето цяло.
    Неолибералите веднага обявиха цялата победа за себе си от страх от собствените си народи и ги излъгаха за пореден път.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  43. 43 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#35] от "nessarox":

    Гърция стана днес втори път люлка на Демокрацията. Както каза Варуфакис, финансови министри в Еврозоната му казали, че няма смисъл каква демокрация правят. Това показва еднозначно, че Демокрацията е смачкана от Неолиберализма, финансовия капитализъм. Ще им плащате младите лихвите.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  44. 44 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#42] от "socialen":

    хаххаха блаженни са вярващите
    Точно тези 86 милиарда с гарантирания фонд от 50 милиарда Ви поставиха на колене
    Но,както знаете:във всеки капан има сиренце.
    Нали знаете,че нито едно евро няма да дойде в Гърция,просто от единия джоб на ЕС отива в другия джоб на ЕС,а гърците плащат само лихвите за този трансфер

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  45. 45 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#43] от "socialen":

    Дам,прав сте
    Гърците казаха Не на референдума,обаче Ципрас като демократ-комунист каза Да

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  46. 46
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  47. 47 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#45] от "nessarox":

    60% рейтинг в момента. Гърците сами виждат как бяха шантажирани от европейските неолиберали.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  48. 48 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    [quote#33:"socialen"]Европейските неолиберали, обаче, не поемат отговорността за трагедията, която причиниха в Гърция.[/quote]
    Да не би да са вързали Гърция с вериги за еврото?! Ако гърците сметнат, че е по-добре за тях, във всеки момент могат да въведат драхмата! А ти какво предлагаш? Да дават на Гърция пари до безкрай ли, за да гледат с умиление как ги харчат ли? Е, няма да стане! Гърците сами се вкараха в трагедията, но за твое учудване, не им се излиза от нея! Не знам колко ти плащат, на за толкова излагания и толкова пренебрежителнсо отношение към тебе, няма цена, която да си струва! Стана синоним на ръждясал политчугун!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  49. 49 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#40] от "vhv":

    Всички станахме свидетели последните 26 години как "компетентните" неолиберали и финансови капиталисти вкараха Европа в икономическа и и дългова криза.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#48] от "lz2":

    Само 1% от т.н. "Помощ" отиде в Гърция. Всичко се влязат в банките и финансовия сектор. Вижда тази седмица. 7 млрд кредити им дадоха. 4.2 млрд € отидоха за ЕЦБ, 2.4 млрд € за Фонда. Останалите за лихви. И така вече 5 години.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  52. 52 Профил на Николай Георгиев
    Николай Георгиев
    Рейтинг: 1073 Весело

    [quote#39:"Pontif А"]Всеки тъпче по дюшеците и се надява да изкара по-дълго от съседа.[/quote]
    Не само. Приятел от Сандански ми разправя за опашките пред немските банки там. Опашки от горди гърци, които внасят там изтеглените си авоари.

  53. 53
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  54. 54 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 612 Весело

    [quote#46:"sveti_vlas"]в същия момент черноморието е празно и тъжно....малоумие и глупост![/quote]Чувствам се малоумно и глупаво на Ситония, щото почивам в къща с двор на 20 м. от морето, всеки ден ми носят плодове и риба на крака, на плажа пред нас (около 100 м) има сумарно около 20 човека, никой не ти крещи през нощта, хората са дружелюбни и усмихнати, колкото и да не им е леко. А вие на Св. Влас, правете метани на Венид Брос, и се радвайте, че ви е празно....

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  55. 55 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#50] от "lz2":

    28% по-малко туристи от 2014. Катастрофа!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7938 Неутрално

    "Поемам отговорността си за това, че подписах текст, в който не вярвам, но съм задължен да приложа."
    Никой не е опирал пистолет в главата на Ципрас,за да приеме условията на кредиторите.Просто на Гърция и трябват пари,много пари ,иначе загива.А пари се дават срещу реформи,в които пък Ципрас не вярва.

  57. 57 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#51:"socialen"]Само 1% от т.н. "Помощ" отиде в Гърция. Всичко се влязат в банките и финансовия сектор. Вижда тази седмица. 7 млрд кредити им дадоха. 4.2 млрд € отидоха за ЕЦБ, 2.4 млрд € за Фонда. Останалите за лихви. И така вече 5 години. [/quote]
    Ами лихви, така е! Като са вземали пари назаем до 2008 г. без да мислят как ще ги плащат! Никой не дава без лихви.
    Я ми обясни как и защо беха натрупани дълговете до 2008 г. за да влезе Гърция в дълговата криза? Ще ти подскажа: народът стачкуваше за по-високи заплати, пенсии, социални придобивки, а управляващите вземаха заеми. И така с години профсъюзите изнудваха правителствата за по-високи (незаработени) доходи, които нямаше откъде да дойдат освен от заеми.
    Докараха го до 300 милиарда, от които около 120 бяха отписани. На никоя друга закъсала държава не бяха отписани дългове.
    На гърците им беше добре, като си разпределяха заемите, а сега не искат да плащат! Ще си плащат и то с лихвите! За не са живели толкоива години на вересия!

  58. 58 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 978 Неутрално

    До коментар [#46] от "sveti_vlas":Ако си наистина от свети влас,би трябвало прекрасно да знаеш защо няма туристи. Защото буквално ос_ахте цялото крайбрежие от свти влас,през слънчев бряг до несебър.аз не съм стъпвал в бетнните ви гета от 10 години и скоро няма да стъпя.по-скоро бих отишъл на басйн в Люлин.

  59. 59
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  60. 60 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#47] от "socialen":

    Не се учудвам защо сте на това положение,ама изобщо.
    И 100 % рейтинг да има Ципрас ,той направи това,което ЕС казаха,а не което гърците избраха на референдума

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  61. 61 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#60] от "nessarox":

    Защото ЕК и ЕЦБ им показаха с шантаж и рекет благодарение на финансово-репресивния апарат, че Демокрацията не играе никаква роля.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  62. 62 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#45] от "nessarox":

    Неолибералите го принудиха с шантаж и рекет. За 30 години неолибералите изградиха в Европа финансово-репресивен апарат. Страните, които предадоха своя суверенитет и демокрацията си в ръцете на ЕЦБ разбраха вече каква грешка са направили!
    Демократични и суверенни страни като Великобритания и Скандинавските Страни - Швеция, Норвегия и Дания - , без Финландия, с право не въведоха Еврото, защото знаят, че суверенитета и демокрацията са най-голямото благо! Шантажът в/у Гърция им показаха, че са прави!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  63. 63 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#49:"socialen"] вкараха Европа в икономическа и и дългова криза.[/quote]

    Никой не ме е вкарал в дългова криза! Нямам кредити.
    Не купувам на изплащане.

    Парите, които екс-"бизнесмени" като теб (да не ти напомням стари твои постове, в които драскаш, че си създал "проспериращ бизнес"... ) харчат за една година, хората като мен печелят за един ден.
    Проблемът на такива като теб, т.н. "горди гърци" и всякакви други "левичари" е, че чакате някой да ви даде нещо - пари, работа, условия..., но самите вие нямате Идея за какво живеете и какво да направите С и В живота си. Мързеливата сг.н винаги е била постна откъм идеи, дори само поради липса на инт. (не е Интернет! ) потенциал.

    В студиото, на стената отстреща, с големи букви съм си сложил този слоган:

    Making money is not an idea. Ideas make money.

    Но, едва ли разбираш за какво говоря ..., пък и става въпрос за Ценности, нещо с което болшевишките интелектуални капацитети - никога не са се славили...


    Мери си глупостите, които пишеш, за да не ти напомням някои от тях.

  64. 64 Профил на wie
    wie
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#59] от "sveti_vlas":

    Българското Черноморие е скъпо, но и Гърция е скъпа. И не са нищо особено.
    В Испания (Майорка, Канарите, Менорка, Ибица или на континента), от части Италия, Египет, Мароко, дори Турция, до някъде Израел са по -евтини и имат какво да покажат за разлика от мръсотията по Българското Черноморие и скъпотията и снобизма на гърците.

  65. 65 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#45] от "nessarox":

    Еврозоната стана като СССР, ЕК като Политбюро.
    Както Държавите в Съветския Съюз предадоха суверенитета си на Съветска Русия, така сираниие в Еврозоната предадоха суверенитета си на Германия и Брюксел. СССР ги държеше с военна сила, Еврозоната и ЕС ги държат с финансоворепресивен апарат. Това неолиберално нещо ще се провали. Както Чехия, ГДР, Унгария и Полша възстанаха през годините, така и Гърция и останалите възстават.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  66. 66 Профил на wie
    wie
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Между другото много западни туристи не им позволиха да си сторнират почивките в Гърция и на сила ги карат да ходят, защото няма да си полчат парите от Некерман, Туи и другите компании. Вече има оплаквания от туристи от Гърция от лошо отношение на гърците тази година, някои дори по островите оказвали да продават на немски туристи вода и продукти и те трябвало с рент-а-кар да ходят до други населени места, за да си купят вода и храна.

  67. 67 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#58:"yanne"]аз не съм стъпвал в бетнните ви гета от 10 години и скоро няма да стъпя.по-скоро бих отишъл на басйн в Люлин.[/quote]

    От средата на Юли 1994 г не съм стъпвал по българското черноморие. (Бяхме на палатка по "южното"

  68. 68 Профил на NessaRox
    NessaRox
    Рейтинг: 2321 Неутрално

    До коментар [#62] от "socialen":

    аха разбирам-неолиберали,значи
    а кой Ви принуди да вземете предишните кредити?

    Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
  69. 69 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 503 Весело

    [quote#52:"nicky1975"] ми разправя за опашките пред немските банки там. Опашки от горди гърци, които внасят там изтеглените си авоари. [/quote]

    Това е двойно самоунижение!
    Да си пи.аеш на "гордостта".

  70. 70 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#68] от "nessarox":

    Неолибералите. Къде с корупция, къде с финансови репресии, когато корупцията повече не върви.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  71. 71 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2837 Неутрално

    Ципрас ще спечели и следващите избори.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  72. 72 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Оценката на автора за действията на Ципрас като политик и като държавник през последните месеци, е напълно очаквана. И ако се движим по повърхността на нещата, както очевидно е направил авторът, това е единствено възможната оценка. Нещата обаче принципно се променят, ако погледнем под видимата привидна външност към същността на неговите действия и на цялостното му поведение.

    Имал ли е Ципрас намерение да направи това, което обеща на избирателите, за да спечели властта? Външно нещата изглеждаха точно такива. И гърците гласуваха за него така, както през лятото на 2001 година българите гласуваха за обещанието на Кобурга за 800 дни да повиши жизнения стандарт на българите до средно европейско ниво. Единственото, което лично аз видях и от което разбрах, че Ципрас няма намерение да спази предизборните си обещания, беше неговата нелепа усмивка след всеки безплодно отминал кръг от преговорите, която нямаше място там, ако той наистина имаше намерение да спази предизборните си обещания, както продължаваше да настоява.

    Но както казва народната поговорка, СТРАХ ЛОЗЕ ПАЗИ. Аз и да съм сбъркал, не рискувах да загубя нищо. Докато една грешка от страна на кредиторите можеше да им струва не само стотици милиарди окончателно отписани кредити, но и да генерира трудни за преодоляване центробежни политически процеси в ЕС. И пазарлъкът продължи докато Ципрас, при това достатъчно точно, не прецени, че е достигната точката, след която процесът на пълен провал на преговорите ще стане необратим, а пътят на Гърция извън границите на еврозоната и на ЕС задължителен. И се предаде.

    Очаквано медиите веднага заявиха, че поради тази игра на Ципрас Гърция е загубила много. Но не казват нищо конкретно, просто защото конкретиката, ако не е манипулирана, ще покаже, че нещата фактически са обратни. Че от игрите на Ципрас Гърция е спечелила, и то не малко. Вероятно десятки, ако не и стотина милиарда евро. Това сочи и анализът на отделните съобщения за това, как протичат събитията след като предложенията на кредиторите бяха приети от Гърция.

    Така че Ципрас великолепно изигра своята игра. И постави своите кредитори в лицето на Юнкер в неудобното положение да си признаят пред медиите, че фактически не Ципрас, а те са тези, които са капитулирали пред страха, че ако не го направят, Ципрас може и наистина да спази предизборното си обещание и да обяви фалита на Гърция.

  73. 73 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#6:"pamela"]И Гърция и кредиторите губят от споразумението. [/quote]
    Аз лично не виждам загубите за Гърция. Получава пари, остава в ЕЗ, както искат мнозинството гърци, прави реформи от които очевидно печелят пак гърците. Като банковият закон например. С приемането му Гърция се задължава, при фалит на банка собствениците й и големите й вложители да плащат сметката, а не цялото общество. Какво губят тук обикновените гърци и защо на едно ляво правителство трябва да му опират ножа до гърлото за да приеме такава реформа. Или не е ляво или просто изтъргува това за европейски пари.

  74. 74 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#63] от "vhv":

    Идеализмът е разбираем. Успяха да ви внушат на Пролетариата, че сте капиталисти и че няма класова борба, а неограничени възможности. Хубавите идеи се нуждаят от финансиране и това ме потвърждава. Капиталистите и неолибералите решават кой да пробие и колко да се наслъждава на пробива си.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  75. 75 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 503 Неутрално

    [quote#74:"socialen"] Успяха да ви внушат на Пролетариата, че сте капиталисти [/quote]

    [quote#74:"socialen"]Хубавите идеи се нуждаят от финансиране и това ме потвърждава. Капиталистите и неолибералите решават кой да пробие и колко да се наслъждава на пробива си.[/quote]


    Проблемът на "каскетите" е, че освен, че пишат глупости, които не разбира, не разбират и написаното от другите.

    Развивам дейност на хиляди километри от България. Тук никой никого не назначава! А който си позволи да го направи - плаща чрез фалит и загуба на много пари и доверието на клиентите и партньорите.

    В началото се самофинансирах без проблем, поради високата добавена стойност, след това един клиент попита защо не помисля за разширяване и че той може да се включи. По-късно и негови бизнес-партньори проявиха интерес. Не съм ги търсил - те ме търсиха!!!

    Става въпрос за неща в сферата на реставрацията.

  76. 76 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Сърбите получиха своят Ньойски договор, сега гърците го получават.
    Ще излезе на големите хитряги на Балканите са власите!?
    На път са да се обединят с Молдова.

  77. 77 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    [quote#33:"socialen"]Причината е друга. 5 години "спасение" вкараха Гърция в невиждана досега икономическа Депресия, дългова и хуманитарна катастрофа. В това положение да се изкара от Еврозоната е убийство. [/quote]
    Абе аз те питам защо Гърция затъна до 2008 г. и не беше ли поради алчност и лакомия за повече пари? Всички в Гърция искаха по-висок стандарт, оттам и заемите.
    Какво убйиство? Да сърбат това, което за надробили.

  78. 78 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    [quote#77:"pamela"]Какво убйиство? Да сърбат това, което за надробили.[/quote]
    Комунистите винаги се хранят с чужди пари. Като им ги спреш, за тях е убийство!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  79. 79 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 274 Весело

    [quote#71:"EREBUS"]Ципрас ще спечели и следващите избори.[/quote]

    И на кой му дреме за това?

  80. 80 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#1:"socialen"]Ципрас и Гърция бяха принудени по най-срамния начин да приемат условията на кредиторите. Демокрацията в Гърция беше смазана от институциите с рекет.[/quote]
    Точно след подписването на споразумението не наспами ли точно ти коментарите под статията 50 пъти с небивал възторг как Ципрас ги е победил, изиграл и им е измъкнал още 80 милиарда?
    Шизофрения? Или нови инструкции?

  81. 81 Профил на world_citizen
    world_citizen
    Рейтинг: 274 Весело

    [quote#39:"Pontif А"]Много крякат и така създават впечатлението на големи раволюционери. Истината обаче е че са дребни ориенталски еснафи.[/quote]

    Те и еснафи не са. Те напомнят на цигани, ако ме питаш. Въртяха се като цигани около всички минаващи край тях и се усукваха, за да дръпнат нещо, да минат метър, да изкрънкат нещо, да завлекат и отмъкнат нещо.

    Отъркаха се даже о Русия, циганиха се, удариха го на тема репарации от ВСВ, и накрая като не им минаха циганските номера, клекнаха.

    Иначе били горди елини… Били. Някога… То беше цирк и цигания. Гръцка обаче...

  82. 82 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#44] от "nessarox":

    Точно. И това е 1. Криминално 2. Тъпче демокрацията. Утре може да сме и ние наред.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  83. 83 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#44] от "nessarox":

    Този фонд е от 2010 година. Просто няма какво да се приватизира.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  84. 84 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#80] от "eus47368223":

    Всички видяхме какво е лицето на Неолиберализма. Разбира се, че победи! И дългът ще му разсрочат и пари от ЕСМ ще му дадат, които ако инфлацията не ги е изяла ще връща след 100 години.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  85. 85 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#75] от "vhv":

    Това няма нищо общо с макроикономика.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  86. 86 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 427 Неутрално

    [quote#6:"pamela"]Изпълни обещанието си наполовина: И Гърция и кредиторите губят от споразумението. [/quote]
    Че кредиторите губят - то е ясно... но какво загуби Гьрция? Аз мисля, че спечели защото освен онези 84 млрд. ще има несимволично орязване на дълга и още 10 години гратисен период, което обезсмисля дълга като такъв.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  87. 87 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#84:"socialen"]До коментар [#80] от "eus47368223":

    Всички видяхме какво е лицето на Неолиберализма. Разбира се, че победи! И дългът ще му разсрочат и пари от ЕСМ ще му дадат, които ако инфлацията не ги е изяла ще връща след 100 години. [/quote]
    Сга последно победи ли, или
    [quote#1:"socialen"]Ципрас и Гърция бяха принудени по най-срамния начин да приемат условията на кредиторите. Демокрацията в Гърция беше смазана от институциите с рекет. [/quote]
    Какво ли питам и аз?...

  88. 88 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#86] от "Ze Roberto": ≪Аз мисля, че спечели защото освен онези 84 млрд. ще има несимволично орязване на дълга и още 10 години гратисен период, което обезсмисля дълга като такъв≫.

    И аз мисля нещо подобно. Но така може да мисли само този, ПЪРВО, който изобщо може да мисли, и то със собствения си мозък, ВТОРО, на когото не му плащат да мисли както трябва, и ТРЕТО, който вижда нещата такива, каквито те наистина са, а не такива, каквито на него му се иска те да бъдат.

  89. 89 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 534 Неутрално

    грьцкия лабиринт на еврото от европа

  90. 90 Профил на Европеец
    Европеец
    Рейтинг: 490 Весело

    Провали се пъкленият план на путиновия режим за дестабилизация на ЕС, чрез подобни леви популистки режими, "газопроводи" и други средства на "хибридната война".

    "Освен това мисля, че Картаген(Русия) трябва да се разруши." Marcus Porcius Cato Censorius




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK