Споразумението за свободна търговия между ЕС и Виетнам беше постигнато днес

Сесилия Малмстрьом, европейски комисар за търговията

© ABV-selo.bg

Сесилия Малмстрьом, европейски комисар за търговията



Европейският съюз и Виетнам договориха споразумение за свободна търговия след преговори, продължили две години и половина, съобщи Европейската комисия (ЕК).


Споразумението премахва почти всички тарифи върху стоките, които се търгуват между двете икономики. Освен тарифите митата също ще отпаднат. Споразумението освен това създава възможности и за пазарен достъп в услугите и инвестициите.


Виетнам е съгласен да либерализира търговията в секторите на финансовите услуги, телекомуникациите, транспорта, пощенските и куриерските услуги.




В областта на инвестициите Виетнам ще премахне или разшири ограниченията върху производството на хранителни продукти и напитки, както и в нехранителните сектори.


"Имаме сделка, която е добре балансирана и ще стимулира търговията с една от най-динамичните азиатски икономики. Тя представлява нов, по-добър и модерен модел за споразуменията за свободна търговия между ЕС и развиващите се страни", заяви европейският комисар за търговията Сесилия Малмстрьом.


"Виетнам е растяща икономика и щом споразумението влезе в сила, то ще започне да предоставя значителни нови възможности за компаниите и от двете страни", добави Малмстрьом.


На базата на днешното споразумение делегации ще продължат преговорния процес до изглаждане на последните технически детайли. Споразумението предстои да бъде одобрено от Съвета на ЕС и от Европейския парламент, след което ще влезе в сила при всички случаи преди края на годината, уверява ЕК.


"Сделката включва гаранции, че търговията няма да коства щети върху околната среда или правата на хората. ЕС и Виетнам гарантираха, че ще уважат правата на работниците и ще подкрепят устойчивото управление на природните ресурси", категорична е Малмстрьом.


Новаторството в днешното споразумение представлява възможността за преходен период на адаптация, гарантирана на развиващия се Виетнам. След като ЕС сключи споразумение със Сингапур през 2014 г., Виетнам е втората държава от Асоциация на страните от Югоизточна Азия  (АСЕАН), която ще осъществява свободна търговия с ЕС.


Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Виетнамските стоки са по евтини и от китайските. Пекин ще има конкурент в региона....

  2. 2 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Не е добра новината за Китай.

  3. 3 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3528 Неутрално

    От години проявяваме крайна некадърност да се възползваме от подготвените в България специалисти във Виетнам, сред които има и заместник премиер министър. Със своите 86 милиона работливи граждани Виетнам е една бързо развиваща се икономика, към която се насочват интересите на развитите страни. Да не се окажем пак сред закъснелите...

  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3528 Неутрално

    До коментар [#2] от "gozambo":

    Виетнам няма мащаба на Китай за да поеме всичко, но доста японски производства се изнасят натам предвид кризата в отношенията между Китай и Япония. Все още Китай е цел на доста виетнамски трудови имигранти предвид двойно по-високото заплащане.

  5. 5 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    След подписването на европейският пазар ще има една читава държава с реална икономика.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  6. 6 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Баси, тия виетнамци не са ли комунисти?

  7. 7 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    Много хубаво, приветствам споразумението!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  8. 8 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    До коментар [#2] от "gozambo":

    И защо мислиш така!? Замбо нали вече ти обясних преди няколко седмици, че Китай и Виетнам имат подписано споразумение за свободна търговия между двете държави!!!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  9. 9 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    И нещо интересно... Виетнам и Митническия съюз (по известен в България под Евразийски) са във финален етап за свободна търговия.

    Ето подробности: http://bulgarian.ruvr.ru/news/2014_11_25/Putin-Pregovorite-s-Vietnam-po-zonata-za-svobodna-trgovija-sa-km-prikljuchvane-4507/

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  10. 10 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#4:"daskal1"]Виетнам няма мащаба на Китай за да поеме всичко,[/quote]

    Правилно, затова САЩ сключват търговски договор с всички съседи на Виетнам в Южнокитайско море, всички, с които Китай има тероториални спорове. А и не е необходимо да се изнесе от Китай "всичко". Само достатъчно.

  11. 11 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#8:"Иво"]И защо мислиш така!? Замбо нали вече ти обясних преди няколко седмици, че Китай и Виетнам имат подписано споразумение за свободна търговия между двете държави!!!
    [/quote]

    И това споразумение спира ли преместването на западните фирми от Китай към Виетнам? От това идва проблемът за Китай, че западните производства се изнасят и отиват другаде, където им се осигурява още по-евтина работна ръка и спира достъпът до западни технологии. А Западът не спира да развива технологиите.

  12. 12 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 624 Неутрално

    [quote#9:"Иво"] Виетнам и Митническия съюз (по известен в България под Евразийски) са във финален етап за свободна търговия. [/quote]

    Ти тези ги остави, с тях не можем да се мерим, важно
    то е, че и ние се доредихме до виетнамския пазар.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  13. 13 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    Западният свят вече не гледа на Китай като на приятел и няма намерение повече да му помага и да му осигурява прогрес. Ето вчерашната новина- китай забранил изнасянето на суперкомпютри. не се разбира защо, но в западната преса се изнася информация, че това е реакция вследствие на предшестващи подобни рестрикции от страна на американското правителство. Китай има договор с Интел за суперкомпютрите / оказва се, че Китай не може да ги развива, строи или обслужва без американска помощ/, но американското правителство въвежда рестрикции, Интел спира сътрудничеството и американската държава му осигурява договор от 200 милиона за строителство на многократно по-мощен от китайския свръхкомпютър. Америка започва да реже Китай от достъп до високи технологии и китайците ще трябва да разчитат на собствени сили. Което не е лесно и не винаги се отдава. В повечето пъти -не.

  14. 14 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Отпадането на мита и такси с държави извън Европа е удар по ЕС. Как така държава извън ЕС, ще се ползва с права на страна членка. Абсурд !

  15. 15 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 264 Неутрално

    [quote#13:"gozambo"]Западният свят вече не гледа на Китай като на приятел и няма намерение повече да му помага и да му осигурява прогрес. [/quote]
    Не знам кой на кой бил приятел, но доколкото си спомням за Китай си има мита и такси. Производството в ЕС е защитено от такива мита и такси, никой извън ЕС не бива да се ползва с такива преференции, за да не се съсипват бизнеси тук. Не знам каква е тази заигравка с Виетнам, и се надявам тази глупост да не излезе пак солено на ЕС.

  16. 16 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#11:"gozambo"]И това споразумение спира ли преместването на западните фирми от Китай към Виетнам? От това идва проблемът за Китай, че западните производства се изнасят и отиват другаде, където им се осигурява още по-евтина работна ръка и спира достъпът до западни технологии. А Западът не спира да развива технологиите. [/quote]

    Не го спира естествено. Първо искам да ти кажа, че съм съгласен с теб, че има някакво преместване на американски и японски компании от Китай в Югоизточна Азия. Но, НЕ в мащабите, които ти си мислиш. Европейските компании пък най-слабо местят производствата си от Китай в Югоизточна Азия. Някои компании точно обратно имат планове да инвестират още повече в Китай примерно европейските производители на автомобили. Всъщност за тях Китай е най-големия пазар след ЕС разбира се. Относно технологиите.... не си мисли, че само и единствено Западът развива технологии. Много държави развиват технологии, една от тези страни е Китай.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  17. 17 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#12] от "др. Иванов":

    Еми, да.... Виетнам и България са приятелски държави, даже Боко преди време заяви, че Виетнам е най-добрият приятел на България в Източна Азия. И смятам, че поне за това Боко е прав.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  18. 18 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#13:"gozambo"]Западният свят вече не гледа на Китай като на приятел и няма намерение повече да му помага и да му осигурява прогрес. [/quote]

    Силно преувеличено твърдение! Западния свят (разбирай САЩ и ЕС) имат страшно много инвестиции в Китай. Десетки хиляди западни фирми имат заводи, предприятия, магазини и какво ли още не в Китай. За тези компании Китай е също така пазар на който те искат да се наложат и от който те печелят!

    [quote#13:"gozambo"]Ето вчерашната новина- китай забранил изнасянето на суперкомпютри. [/quote]

    Отдавна Китай и САЩ се напреварват кой ще създаде най-мощния супер компютър. Не знам досега Китай да е продавал свои супер компютри на трети страни....

    За повече подробности виж тук:

    http://thediplomat.com/2015/08/us-to-challenge-china-for-worlds-fastest-supercomputer/

    http://www.computerworld.com/article/2491467/high-performance-computing/china-has-the-fastest-supercomputer--but-the-u-s--still-rules.html

    [quote#13:"gozambo"]Интел спира сътрудничеството и американската държава му осигурява договор от 200 милиона за строителство на многократно по-мощен от китайския свръхкомпютър.[/quote]

    И Китай съответно (или по точно китайска технологична компания) има планове да купи американска компания в тази област, става въпрос за Микрон, ето виж тази статия:

    http://www.businessinsider.com/r-chinas-tsinghua-unigroup-offers-to-buy-micron-technology-for-23-billion-wsj-2015-7

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  19. 19 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#16:"Иво"]Първо искам да ти кажа, че съм съгласен с теб, че има някакво преместване на американски и японски компании от Китай в Югоизточна Азия. Но, НЕ в мащабите, които ти си мислиш. [/quote]

    Процесът сега започва и се ускорява, и не е приключил, за да говорим за мащаби.

  20. 20 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#16:"Иво"]Относно технологиите.... не си мисли, че само и единствено Западът развива технологии. Много държави развиват технологии, една от тези страни е Китай. [/quote]

    Относно технологиите. Преди няколко години Китай реши, че повече не трябва да чиракува и да добавя стойност към продукта само с евтин труд, че трябва да се облажава от високотехнологичната част на продукта. И китайското правителство започна да изнудва по всевъзможни начини западните фирми да предоставят технологии на китайците. Натискат ги, например, да правят джоинт вентчъри с китайски фирми и така елегантно да си предоставят технологиите на китайците. Който не е съгласен, го тормозят и режат от китайския пазар или му създават проблеми с работата в Китай. Някои поддадоха. И така китайците "развиват" технологиите. развиват ги, като или ги купуват или ги придобиват с изнудване, или ги крадат. И тъй като западняците не са чак толкова прости, както си представят китайските другари, Западът си подготви други места по света, където да изнесе производствата.Едно от тях е Виетнам. Като намесим и геополитическите амбиции на Китай, хептен добре ще разберем колко сериозен е Западът в изтеглянето си от Китай.

  21. 21 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#18:"Иво"]И Китай съответно (или по точно китайска технологична компания) има планове да купи американска компания в тази област, става въпрос за Микрон, ето виж тази статия: [/quote]

    Хем говориш, че Китай развивал технологии, хем ни даваш пример как Китай се сдобива с готови технологии, купувайки западни фирми. Това развиване на технологии ли е? А и за сделката с Микрон още не се знае, думата ще си каже американският регулатор.

  22. 22 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#18:"Иво"]илно преувеличено твърдение! Западния свят (разбирай САЩ и ЕС) имат страшно много инвестиции в Китай. Десетки хиляди западни фирми имат заводи, предприятия, магазини и какво ли още не в Китай.[/quote]

    Според теб, за да твърдя, че Китай вече не е приятел на Запада, в Китай не трябва да има никаква западна фирма! Логиката ти е армейска. От днес Китай не ни е приятел, от утре всички фирми вън от Китай, бегом, марш!

  23. 23 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#18:"Иво"]Отдавна Китай и САЩ се напреварват кой ще създаде най-мощния супер компютър.[/quote]

    Надпреварват е силно казано. Китай не създава тези компютри без американско участие. За пръв път вече ще опита сам.

  24. 24 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#4:"daskal1"] Китай е цел на доста виетнамски трудови имигранти предвид двойно по-високото заплащане[/quote]
    Което значи, че виетнамските стоки са поне два пъти по евтини.

  25. 25 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    [quote#18:"Иво"] китайска технологична компания) има планове да купи американска компания в тази област[/quote]
    Американците пазят със закон и не продават последните си технологични достижения.

  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#19] от "gozambo":

    Точно така, едва сега започва подобен процес.... твърде рано е да говорим колко време ще продължи, в какви мащаби и т.н. Но е малко вероятно ЕС и САЩ да се изтеглят напълно от Китай. Вече обясних по нагоре моите съображения за това.....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#20] от "gozambo":

    Пак ще ти повторя, че Китай развива собствена наука и технологии, ето виж сам за какво става въпрос:

    http://journalistsresource.org/studies/international/china/china-rising-science-technology-research-contributions

    http://eeas.europa.eu/delegations/china/documents/eu_china/research_innovation/4_innovation/sti_china_study_full_report.pdf

    http://www.wsj.com/articles/SB10001424052702303819704579320544231396168

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  28. 28 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#21:"gozambo"]Хем говориш, че Китай развивал технологии, хем ни даваш пример как Китай се сдобива с готови технологии, купувайки западни фирми.[/quote]

    А, защо да не купува западни фирми!? Това е напълно нормална практика в бизнеса. Същото правят европейски и американски компании, които купуват конкурентни фирми.

    П.П.
    Относно китайските технологии виж 2 и 3-тия линк в горния мой коментар.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  29. 29 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    До коментар [#22] от "gozambo":

    Не знам ти какво разбираш под приятел!? Китай е важен икономически ПАРТНЬОР на ЕС и САЩ! Това е безспорен факт! А, приятели няма.... примерно според мен САЩ не са приятел на ЕС, защото иначе нямаше да извършват политически и промишлен шпионаж в редица европейски държави!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  30. 30 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    [quote#23:"gozambo"]Надпреварват е силно казано. Китай не създава тези компютри без американско участие. За пръв път вече ще опита сам. [/quote]

    Точно надпревара си.... и дори без американско участие ще продължават да правят свои.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Любопитно

    Но, да се върнем на основната тема, а тя е Виетнам, преди малко докато се ровех в интернет видях, че Виетнам имат и споразумение за свободна търговия и с Южна Корея:

    http://news.ibox.bg/news/id_1009809387

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8170 Неутрално

    Виетнамците се оказаха много разтропани.Севернокорейците да идат, да научат нещо.

  33. 33 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#26:"Иво"]Точно така, едва сега започва подобен процес.... твърде рано е да говорим колко време ще продължи, в какви мащаби и т.н[/quote]

    За теб може да е твърде рано, но който се интересува от политиката на Запада към Китай знае какво се случва. А то е- удар срещу глобалните претенции на Китай. Т.е. изтеглянето от Китай ще е дотолкова, доколкото да направи невъзможни изявените претенции за глобално влияние.

  34. 34 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#27:"Иво"]Пак ще ти повторя, че Китай развива собствена наука и технологии, ето виж сам за какво става въпрос: [/quote]


    То е ясно, че развива. Въпросът е доколко е развита и доколко Китай може без западните технологии и без западните специалисти?

  35. 35 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2977 Неутрално

    [quote#29:"Иво"]Не знам ти какво разбираш под приятел!? Китай е важен икономически ПАРТНЬОР на ЕС и САЩ! [/quote]

    Вече не е толкова важен икономически партньор. Нали това спрягаме под тази статия, че западните фирми се оттеглят от Китай и се прехвърлят в други държави като прехвърлянето се дирижира в голяма степен от западните държави. Какво значи приятел и какво враг ще ти го оставя за домашно. Само ще ти кажа, че САЩ така нахендриха навремето съюзникът си Япония, че десетилетия вече не може да се оправи. И Японците се почувстваха много силни и тръгнаха с инвестиции да завладяват света. Подобна схема в момента се прилага спрямо Китай. Но между Китай и Япония разликата е огромна, така, че само можем да предполагаме колко по-жесток ще е ударът срещу Китай.

  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    До коментар [#33] от "gozambo":

    Аз пък се интересувам от това как Китай се развива и неговата външна политика. Китай още дълго време няма да доминира на глобално равнище, но е световен фактор и ще бъде такъв и занапред. Светът в бъдеще Замбо ще бъде мултиполярен (многополюсен) и Китай ще бъде един от тези полюси.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    До коментар [#34] от "gozambo":

    Ми, нивото на технологиите и науката е доста високо, инвестират се много пари в областта и работи много. И догонват най-големите технологични... тренда в положителен. А, относно западните технологии и специалисти. Обясних ти вече, че американските и европейски концерни няма никога да се изтеглят напълно от Китай. Така, че такива винаги ще има в Китай.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  38. 38 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4019 Неутрално

    До коментар [#35] от "gozambo":

    Така ли!? И може ли да ми обясниш каква точно схема използваха американците за да прецакат японците!? И как тази схема отново се прилага спрямо Китай!? Ще ми бъде интересно оше да науча кои са тези мениджъри и бордове на компании, които се изтеглят от Китай под държавен натиск. От кога правителствата на САЩ и ЕС определят къде ще развиват бизнеса си частните мултимилиардни компании!? И пак потретвам или повече даже... НЯМА всички западни компании да се изтеглят от Китай, поне не в настоящата обстановка и време. Това е засега от мен... лек ден. ^_~

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK