Европейската комисия призова всички държави да разследват дизеловите коли

Европейската комисия призова всички държави да разследват дизеловите коли

© Reuters



Европейската комисия призова всички страни членки да разследват колко автомобили на тяхна територия са снабдени с устройства за манипулиране на данните за вредни емисии на дизелови двигатели на "Фолксваген".


Компанията потвърди, че има монтирано устройство със специален софтуер, известно като defeat device, на конкретен модел дизелов двигател от 2008 г., с който са продадени близо 11 милиона коли по цял свят.


"Приканваме всички държави членки да извършват разследване на национално ниво. Трябва да добием пълна представа за това колко превозни средства са били снабдени с подобни устройства, които нарушават европейското законодателство", заяви говорителят на Еврокомисията Лусия Клоде.




Изпълнителният орган на ЕС предложи ново законодателство за затягане на тестовия режим на автомобилите и заяви, че ще бъде отговорност на държавите членки да го приложат.


Комисията освен това в момента проверява дали системата на ЕС за одобрение на нови модели за предлагане на пазара трябва да бъде променена и обяви, че е свикала среща с националните отговорни органи. Все още не е ясно кога ще се проведе срещата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    Айдеее, ловният сезон е открит!
    Тръгна хайката, сред дюдюкания и дунанма с кречетала и клепала ...

  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Съвсем правилно! Да няма смълчани като мишки в трици!

  3. 3 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 714 Неутрално

    Сигурна съм,че ще излезат още производители,които са ползвали и ползват такива трикове!

    Tony
  4. 4 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Най-накрая ще се окаже, че бая производители са в кюпа.

  5. 5 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1780 Неутрално

    Ами то монетата си има и обратна страна. Не може всяка година да вдигаш летвата - евро 4, евро, 5, евро 6, евро 7... и да очакваш автопроизводителите да скачат послушно.
    С трици мишки не се ловят. Щом има огън, ще има и пушек. Като станат колите електрически или левитиращи, тогава няма да има пушек.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  6. 6 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Ще има лов на вещици. Най-накрая ще заклеймят дизела като "лоша" технология.

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  7. 7 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 225 Неутрално

    И какво ако имат такива устройства?
    Какво променя това?
    Ще ги спрат от движение ли?

  8. 8 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Дизелите са за камиони и автобуси, никога не бих си взел дизелюха

  9. 9 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 719 Неутрално

    До коментар [#5] от "Bulgarische Motoren Werke":

    "defeat device, на конкретен модел дизелов двигател от 2008 г., "

    а сега сме 2015? Проблемът е че разработката на нови модели двигатели е труден и скъп процес, а германците изнемогват в технологичната надпревара с Азия и Америка. Нямат шанс, затова решиха да кърпят старото палто, като послъгват че било ново...

    Евроатлантида
  10. 10 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Ние по нашите ширини си крадем или продаваме доброволно катализаторите за по 80 лева... Или на техн. преглед пъхаме тръбата за газовете другаде... Срам е слаба дума за чувството, което изпитвам...

  11. 11 Профил на portocala
    portocala
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Германия стана силна и са решили да и набият канчето. Сетете се от 3 пъти кой:
    1) Криза с бежанците.
    2) Криза в Гърция.
    3) Проблеми с Фолксваген
    4) Скандал с Дойче банк в САЩ.
    5) Търговско споразумение м/у САЩ и Европа.
    6) Скарана с Русия. Загуба на евтини ресурси и голям пазар.

    Горката стара Европа (и в частност Германия), не и се позволява да е по-силната.

  12. 12 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#8] от "shileto":

    Те всички така говорят.... а на запад като видиш разликата 30 цента в полза на дизела за литър + по-икономичната кола -набързо сменят репертоара. Стига сте говорили глупости на търкалета.

  13. 13 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Крайно време е Европа да се отърве от тази дизелова напаст.

    Това беше "затоплистка" европейска политика от края на 90-те за намаляване на въглеродните емисии, но се оказа с обратен ефект. Няма смисъл от намалени въглеродни емисии ако с пъти увеличиш едрите частици във въздуха и вероятността за рак на белите дробове.

    Друго нещо са и разглезените, претенциозни потребители които хем искат да карат "двутонен черен жип", хем да "въри мноу", хем да се хвалят как им горял по 7 литра. Спомнете си средния клас коли от началото на 90-те – повечето бяха с бензинови двигатели между 1400 и 1600 кубика и тежаха около 1-1.2 тона.

  14. 14 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#12] от "Levski Levov":
    Глупости на търкалета ги говориш ти колега, купувахте си дизели само защото карахте с нафта на далавера от БДЖ или някой багер.(Карай си дизелюхата и бъди щастлив

  15. 15 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Весело

    За това в Перник въздуха е толкова замърсен.

  16. 16 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Кой шофират леки коли на нафта?
    Комбайнери,трактористи,машинисти, земеделски пройзводители(взимат ддс-то).
    Всички,който имат достап до крадена нафта.

  17. 17 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#16] от "l_i_k_a_t_a":

    Аз, но не съм земеделски "пройзводител". Не ми стигна образованието и за комбайнер, тракторист. За машинист не съм се и пробвал - беше излишно

  18. 18 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#14] от "shileto":

    Дизелите в момента не са мудните машини от преди 20 г. Имаш висок въртящ момент още от ниските обороти и се запазва такъв в широк диапазон. Усещането е страхотно. За по-тежки автомобили си е направо препоръчително. А и определено са по-икономични. Точно при ВАГ разликата в разхода при сходни по мощност бензинови и дизелови двигатели е сериозна.

  19. 19 Профил на amh21579466
    amh21579466
    Рейтинг: 279 Неутрално

    [quote#18:"gogo2011"]Имаш висок въртящ момент още от ниските обороти и се запазва такъв в широк диапазон.[/quote]

    Какъв е "широкия" диапазон? От 1500 до 3500 оборота? След тях издъхват като пенсионер на опашка за кисело мляко.

  20. 20 Профил на sreta_shteta
    sreta_shteta
    Рейтинг: 239 Весело

    До коментар [#17] от "emil.boev":

    Имаш тогаз достъп до употребявано олио от ресторантски фритюрници или горено масло от някой сервиз за смяна на масла?
    "И нека пушекът бъде с теб!"

  21. 21 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#14] от "shileto":

    Че аз съм повече от щастлив бе колега, откъде ти хрумна че не съм, а и няма как да не съм.... на месец си оставям в джоба средно 35-40евро в сравнение с една бензинова ламя от същия клас, да не кажа че и колата ми е по-икономична....

  22. 22 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#20] от "sreta_shteta":

    Не позна - имам достъп до неупотребявано олио, но се страхувам че ще мирише на чипс и ще ми се смеят. А ти къде сложи газовата бутилка - остана ли ти място в багажника? Или изхвърли резервната гума

  23. 23 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#18] от "gogo2011":
    Същите приказки ги слушах от един познат преди няколко години след като беше карал само бензинови го осени идея за дизел. Спореше се много и всички го убеждавахме но той си купи дизел. Започна се с чистене дебитомери , дюзи , турбо и сега пак кара бензинова и си призна за глупостта

  24. 24 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#23] от "shileto":

    Това ли са ти аргументите?
    За 25 години не съм имал проблем с дюзи, турбо или какво да е свързано с горивна система. Само на една кола смяна горивна помпа, но не се знае каква беше причината - някакви уплътнения изпускаха. Разбира се избягвам всячески бензиностанции на Лукойл в България.

  25. 25 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#19] от "blowfish":

    Нима е малко? Минал съм годините, в които воят на моторите при високи обороти ме радваше. Вечният спор дизел срещу бензин е безмислен. Караш каквото ти носи удоволствие и ти е по джоба.

  26. 26 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3906 Неутрално

    Купих си Мазда6 дизел 2л, комън рейл, турбо интуркулер, на 80 хил. км, като я настъпиш гърба ти залепваше за седалката, на АМ Тракия на автопилот при скорост 110 км без климатик показа разход към 5,7 л. (реални, измерени на бензиностанцията). Но след 200 хил. км се наложи смяна на радиатора на интеркулера, смяна на някакви части на турбото, и в един момент се запитах какъв е смисъла от дизел при пробег по-малко под 50 хил.км. годишно?

  27. 27 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3906 Неутрално

    [quote#11:"portocala"]Горката стара Европа (и в частност Германия), не и се позволява да е по-силната. [/quote]
    Късата памет до това води. Още повече канцлери - чужди агенти.

  28. 28 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#26] от "historama":

    Аз имам и друг въпрос , ако позволите .Какъв е смисъла от тази кола , ако е икономична със 110 км/ч .При нормална скорост за магистрала от 140 км/ч , вероятно ще гори над 7 .Това не е икономичен автомобил !

  29. 29 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 946 Неутрално

    До коментар [#19] от "blowfish":

    Това е доста забавно .Познайте от 3 пъти на колко точно оборота издъхва 3 литровия ми 6 цилиндров пенсионер ?

  30. 30 Профил на пилот падналВградината
    пилот падналВградината
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#15] от "l_i_k_a_t_a":

    не е хакнат...

    Буквално всичко в тоя живот до една или друга степен бе странно. Просто бе странно по малко по-различен начин, отколкото беше свикнал, което беше странно.
  31. 31 Профил на пилот падналВградината
    пилот падналВградината
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#28] от "stenlyaka":

    стенлянка или снежанка задава въпроса...

    Буквално всичко в тоя живот до една или друга степен бе странно. Просто бе странно по малко по-различен начин, отколкото беше свикнал, което беше странно.
  32. 32 Профил на пилот падналВградината
    пилот падналВградината
    Рейтинг: 241 Неутрално

    До коментар [#5] от "Bulgarische Motoren Werke":

    има вече такива... ама не са от Веркето - и превърнахме темата за колите и моторите им в нещо като: Денят на Независимостта.
    Ден, в който всички приемаме желаното, за действителност .

    Буквално всичко в тоя живот до една или друга степен бе странно. Просто бе странно по малко по-различен начин, отколкото беше свикнал, което беше странно.
  33. 33 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1105 Любопитно

    [quote#5:"Bulgarische Motoren Werke"]Не може всяка година да вдигаш летвата - евро 4, евро, 5, евро 6, евро 7... и да очакваш автопроизводителите да скачат послушно. [/quote]
    Абсолютно вярно! Комисиите по контрол на емисиите си затягат изискванията, но от един момент нататък просто почваме взаимно да се лъжем. Има ли огън, ще има и дим. Фокусите като с магическа пръчица са винаги са плод на илюзия. И не само в автомобилопроизводството е така, примери много. Хидрофракинг, ГМ храни, месо от наблъскани с антибиотици животни, върхови постижения с "чисти" от биохимия спортисти, гастарбайтерите декларират че получават не по-малко от минималните тарифни заплати и т.н.

  34. 34 Профил на FvH
    FvH
    Рейтинг: 755 Весело

    Ще е много смешно ако България започне "разследване" по този екологичен скандал /като се има предвид масовото премахване на катализатори, филтри за твърди частици и други "безполезни" джаджи дето само карат ECUто да писка/

    One should be free to do whatever he wants, as longs this does not interfere with the equal right of everybody else to do the same.
  35. 35 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1677 Весело

    Дизелът в градовете няма място, особено като автомобил за лично ползване. В Западна Европа може и да се е наложил като масов двигател през последните години, ама пак оттам ще започне премахването им, след като се вижда, че цапат и са вредни за дишане... За България темата е излишна - тук всеки и всичко е разрешено да се движи (щом физически може), КАТ дреме, а агенции, които да ни пазят от мръсен въздух... това е химера. Пък и колко ли коли имаме... няма и един Париж...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK