Съдът в Страсбург призна правото да се отрича арменският геноцид

Съдът реши, че забраната за отричане на арменския геноцид нарушава свободата на словото.

© Vincent Kessler, Reuters

Съдът реши, че забраната за отричане на арменския геноцид нарушава свободата на словото.



Съдът в Страсбург реши, че забраната за отричането на арменския геноцид от Османската империя през 1915 г. е в нарушение на член 10 от Европейската конвенция за правата на човека, който гарантира свободата на словото.


Това е окончателно решение на Европейския съд по правата на човека по случая (ЕСПЧ) на турския политик Догу Перинчек, който даде под съд Швейцария за ограничаване на свободата му на изразяване. Перинчек спечели делото още през декември 2013 г., но решението бе обжалвано от Швейцария пред апелативната камара на ЕСПЧ.


По време на конференция в Швейцария, на която присъства като лидер на турската Работническа партия, Догу Перинчек нарече "международна лъжа" твърденията, че през 1915 г. Османската империя е извършила геноцид над арменския народ. Швейцарско-арменска организация внесе жалба заради думите му и в последвалото съдебно дело Перинчек беше намерен за виновен за расова дискриминация от съд в Лозана през 2007 г.




Догу Перинчек е председател на турската Работническа партия.

© Vincent Kessler, Reuters

Догу Перинчек е председател на турската Работническа партия.


Съдът заключава, че "в едно демократично общество няма нужда от наказателна санкция за Перинчек." Швейцария твърди, че да се отрича арменският геноцид означава да се обвинява Армения във фалшифициране на историята. Защитата на Перинчек бе изградена въз основа на факта, че арменският геноцид не е всеобщо признат.


Над 20 държави официално са признали за исторически факт геноцида, който много турски лидери разпалено отричат. Макар Турция официално да отрича геноцида, през 2014 г. Реджеп Ердоган, който тогава все още беше премиер на страната, поднесе съболезнования на арменците за кланетата през 1915 г.  


Смята се, че между милион и милион и половина арменци са загинали по време на систематичните екзекуции и принудителен труд, на които били подлагани от Османската империя през 1915 г. Турция твърди, че жертвите са между 250 и 500 хил. и категорично отхвърля тезата за геноцид.

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 324 Гневно

    Браво бе! Много умело го завъртяхте, да ви...

  2. 2 Профил на sedef4o
    sedef4o
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Това не създава ли прецедент с възможност скоро да могат да се отричат и други геноциди? Примерно фашистите?

  3. 3 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 745 Неутрално

    А по аналогия сега Германия може ли да отрече еврейския геноцид? А Белгия - конгоанския?

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  4. 4 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "нарушение на член 10 от Европейската конвенция за правата на човека, който гарантира свободата на словото."
    Чакам с нетърпение да отпадне и забраната за отричане на Холокоста.

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  5. 5 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Сега правят мили очи на Турция, защото им е нужна, за да ги спасява от наплива на скакалците. Всичко е въпрос не на съвест, а на интереси.

  6. 6 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7633 Гневно

    А научихте ли, че нова джамия за 1 млн. лева ще бъде вдигната на ул. „Батак“ в пловдивския квартал „Столипиново“….

    Джамия на улица „БАТАК“???

    [email protected]
  7. 7 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    И тия ще ни викат да не си бъркаме в носа!

    Както казал малкият Иванчо, след като надничал през ключалката в спалнята на мама и тате ...

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  9. 9 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Значи , ще можем да изколим милион и половина нежелани елементи , техните сънародници ще ни обвиняват в геноцид , ние ще ги обвиняваме в лъжа и - пито - платено !

  10. 10 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1302 Гневно

    Наведохме се на мазните пехливани...

    Мома, връщай 12 и 12А!
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на mitkokitkata
    mitkokitkata
    Рейтинг: 324 Неутрално

    До коментар [#2] от "sedef4o":

    Като нищо

  13. 13 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3446 Неутрално

    [quote#9:"the_axel"]Значи , ще можем да изколим милион и половина нежелани елементи , техните сънародници ще ни обвиняват в геноцид , ние ще ги обвиняваме в лъжа и - пито - платено ! [/quote]
    Така излиза.
    Докато дори и Бонго-Бонго не го признаели ...

    Те' ви "обосновката" - цитат:
    "Защитата на Перинчек бе изградена въз основа на факта, че арменският геноцид не е всеобщо признат."

  14. 14 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1281 Разстроено

    ХА честито - фрау шницел-фейс се одупи на ерМалък и Давутуглу търка мазни ръчички! Докъто има предатели ислямистите ще печелят

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  15. 15 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Реабилитирайте Хитлер и Сталин тогава ! ЕСПЧДГД!

  16. 16 Профил на SETT
    SETT
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Не трябва да е забранено нито признаването /както е в Турция/, нито отричането /както е в доста държави/ на какъвто и да е било геноцид. Намирам за безсмислено разни парламенти да гласуват разни декларации с които признават или отхвърлят разни неща, което само с обективно изследване от специалисти може да се каже как е - имало ли е геноцид, нямало ли е. Така или иначе политиците гласуват "политически", съответно държави съюзници или с преки интереси от сътрудничество с Турция няма да признаят геноцид, колкото и да е доказан като факт. Също така страни, които не са в добри отношения с Турция ще признаят даже, че Турция е виновна и за ланския сняг.

    1. “Присъщият порок на капитализма е неравното разпределяне на благата; присъщата добродетел на комунизма е равното поделяне на нищетата.” Сър Уинстън Чърчил
  17. 17 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1298 Весело

    [quote#4:"Cayo Lara"]Чакам с нетърпение да отпадне и забраната за отричане на Холокоста.[/quote]

    Кой Ви забранява да го отричате, камарада Лара? В Испания няма такъв закон, можете да го отричате колкото Ви душа иска и никой нищо не може да Ви направи!

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  18. 18 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Чудесно, много добра новина.
    Хайде сега като сме казали А, да кажем и Б - отпадане забраната за отричане на холокоста.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  19. 19 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 507 Неутрално

    А холокоста кога?

    Чайка - вожд и учител на Цацаров & Гешев. Не съм ЗА пРезидента а ПРОТИВ мафията и беззаконието да управляват в България!
  20. 20 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#17] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    Кой Ви забранява да го отричате
    ---------------------------------------
    Наказуемо е в Германия , Австрия и Франция със сигурност.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    До кога полит-коректни решения, бе другари Европейци? Зорлем искате да се роди нов Хитлер! Ама съвсем на сила се мъчите да го възродите! ПЕГИДА прави възход, навсякъде националистите са във възход и то само заради това, че не чувате народа какво казва! Най-малкото ще забъркате гражданска война в цяла Европа!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#15] от "ТМаринов":


    Реабилитирайте Хитлер и Сталин тогава !
    -----------------------------------------
    ако има аргументи - защо не?
    Но със закон да се забрани привеждането на аргументи - аре молим, по какво тогава по дяволите се различава днешната "демокрация" от света на Сталин/Хитлер???????

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  23. 23 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Мда - ЕС иска от Турция да задържа пришълците от Близкия изток - и Турция сега иска и получава разни неща.
    ГНУС МЕ Е от ЖАЛКИЯ "ЕВРОПЕЙСКИ СЪД" за правата на човека!!!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  24. 24 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    НЕ МОЖЕ със закон да се забрани различното мнение !!!!
    Ако имам аргументи , че гравитацията не действа, съм свободен да ги изложа.
    Какво мисли гравитацията за моето мнение и моите аргументи е съвсем отделен въпрос.....................

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  25. 25 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1298 Весело

    [quote#20:"qwertqwert"]Наказуемо е в Германия , Австрия и Франция със сигурност. [/quote]

    Е, да, но, съдейки по името, Кайо Лара (лидерът на испанската комунистическа партия) е в Испания, а там няма такава забрана.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  26. 26 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2455 Неутрално

    [quote#24:"qwertqwert"]Ако имам аргументи , че гравитацията не действа, съм свободен да ги изложа. [/quote]
    Ако намериш такива аргументи, веднага получаваш Нобел и ставаш най-богатия човек на Земята!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  27. 27 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 785 Неутрално

    "Съдът в Страсбург реши, че забраната за отричането на арменския геноцид от Османската империя през 1915 г. е в нарушение на член 10 от Европейската конвенция за правата на човека, който гарантира свободата на словото."

    интересно какво мисли съдът в Страсбург за Холокоста и свободното използване на фашистка символика тогава?

    Евроатлантида
  28. 28 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#23:"Търпана"]ГНУС МЕ Е от ЖАЛКИЯ "ЕВРОПЕЙСКИ СЪД" за правата на човека[/quote]

    ми не, просто трябва да свикнем че всико на света е ПАРИ И ИНТЕРЕСИ!

    Евроатлантида
  29. 29 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Не че нещо, но това е свобода на словото, според мен германците грешат, като я ограничават. А и така по-лесно може да разберем кои хора са тотални малоумници, защо да ги караме да лицемерничат.

  30. 30 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#23] от "Търпана":

    според вас в България трябва ли да затварят хора за отричане на Възродителния процес?

  31. 31 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#26] от "lz2":
    Ако намериш такива аргументи
    ---------------------------------------
    Дори и да намеря, законът няма да ми позволи да ги изложа.......
    А какво е КАЧЕСТВОТО на аргументите ми - там гравитацията ще си каже думата в крайна сметка .....

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  32. 32 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#22] от "qwertqwert":

    "Ако има аргументи - защо не". Аргументът в този случай бил, че не всички били признали арменския геноцид. Значи този аргумент важи с пълна сила и за Холокоста

  33. 33 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 785 Неутрално

    [quote#30:"ungeheuer"]според вас в България трябва ли да затварят хора за отричане на Възродителния процес[/quote]

    че тук кой отрича възродителния процес, нали президента ходи да се извинява на турците, които обаче не са ни се извинили за 500 години геноцид!

    Евроатлантида
  34. 34 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Аз съм на същото мнение.
    Забраната за отричане на арменския геноцид, както и забраната за каквото и да е отричане или признаване нарушава свободата на словото.
    Така че, ако съм на арменците, ще се организирам и ще направя едно съдебно дело - аналог на това, с което да съдя Германия за забраната на отричане на еврейския геноцид и Турция - за забраната на признаване на арменския геноцид.

    ИНАЧЕ Е ДВОЕН СТАНДАРТ.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  35. 35 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#30:"ungeheuer"]според вас в България трябва ли да затварят хора за отричане на Възродителния процес[/quote]

    Първо - в България турците извършиха ПЕТ ВЕКА ГЕНОЦИД. Не робство, не присъствие , а ГЕНОЦИД.
    Второ - спортед турските закони до преди няколко години ВСЕКИ ТУРСКИ ГРАЖДАНИН БЕшЕ ДЛЪЖЕН ДА ИМА ТУРСКО ИМЕ!! За този възродителен процес нещо да кажете.
    Трето - да напомня думите на Левски за предателите.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3446 Весело

    [quote#26:"lz2"]веднага получаваш Нобел и ставаш най-богатия човек на Земята! [/quote]
    Не че нещо, ама да ти кажа, че досега сред най-богатите един нобелист нЕма.
    И нема и да има ...

  37. 37 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Ами по този прецедент, следва да се декриминализира отриàнето на Холокоста.

    Тия съзнават ли какъв таралеж си навряха?

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  38. 38 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    [quote#37:"rapidfire"]Ами по този прецедент, следва да се декриминализира отриàнето на Холокоста.

    Тия съзнават ли какъв таралеж си навряха[/quote]
    Навряха си таралеж, ама требе да се мазнят на Турция, че току-виж Ердо пуснал нова вълна пришълци към Европата.

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  39. 39 Профил на shilliew
    shilliew
    Рейтинг: 462 Неутрално

    По тази логика излиза, че всеки насилник / държава има право да отрича всяко свое престъпление - кражба, грабеж, телесни повреди, психически унижения... И ЩЕ ГО КАЗВА НА ГЛАС, ПРИСМИВАЙКИ СЕ НА ЖЕРТВАТА / ДРУГАТА ДЪРЖАВА И НАГЛО РАЗХОЖДАЙКИ СЕ НА СВОБОДА / ЗАГРАБИЛА ТЕРИТОРИЯ И ИМА УГОЛЕМЕНО НАСЕЛЕНИЕ!

  40. 40 Профил на Търпана
    Търпана
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Все повече се убеждавам, че т. нар. "Европейски съд за човешките права" е просто една БУХАЛКА и инструмент за МРЪСНИ ПОРЪчКИ. Караш циганите да спазват закона - ПРАСССС с БУХАЛКАТА. Цигани грабят и убиват българки - бухалката си трае. ЕС иска да се мазни на Турция че да не пуска нелегални пришълци - т.нар. СЪД веднага изпълнява една МРЪСНА ПОРЪчКА!!!! ОТВРАТ!
    Моля някой юрист да обясни - какво ще стане, ако България ОТКАЖЕ да се съобразява с ТЕРОРА на тази бухалка, наречена "Европейски съд за привилегиите на циганите"? Нали все пак сме СУВЕРЕННА ДЪРжАВА бе?!

    Помнете ГОРЯНИТЕ! Въоръжената борба на стотици хиляди българи срещу комунизма, 1945 - 1954!
  41. 41 Профил на qwertqwert
    qwertqwert
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#32] от "Плам":

    Значи този аргумент важи с пълна сила и за Холокоста
    --------------
    Разбира се.

    След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
  42. 42 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#17] от "Умерена джихадистка с канибалски наклонности":

    Наказуемо е в Германия , Австрия и Франция със сигурност. - цитат на коментар #20 от “qwertqwert”

    Е, да, но, съдейки по името, Кайо Лара (лидерът на испанската комунистическа партия) е в Испания, а там няма такава забрана.
    ...............
    Ако пиша на испански и английски някой може да прочете и поиска моята екстрадация от Испания и съдене. Един английски професор отричаше Холокоста и когато посети Австрия го заключиха. В повечето държави няма свободата на словото каквата има в България.


    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  43. 43 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Така ли обаче би реагирал този "европейски" съд, ако някой отрече Холокоста? Не, разбира се! От този "европейски съд" и решенията му, мога само едно заключение да си извадя, а то е че: живота и кръвта на православната майка с нейните деца и кръвта на православните старци не са толкова ценни колкото кръвта на еврейската майка с нейните деца и кръвта на еврейските старци.
    Нека Господ наш - Исус Христос се произнесе един ден за решението на този "съд". Аз съм уверен , че съдиите в този "съд" ще бъдат съдени строго и справедливо от Най-Високия Съдия и Неговия съд. Никой няма да избяга от Неговата присъда!

  44. 44 Профил на son_of_anarchy
    son_of_anarchy
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Демокрацията е за Демократите а не за приматите
    правата и задълженията произтичащи от Демокрацията са за демократите а не за приматите
    един демократ няма как да извърши холокост
    един демократ има право на абсолютна свобода на словото
    проблема идва когато приматите решават че правата на демокрацията им се полагат без въобще да разбират че тези права вървят със задължения / морални /
    няма как един комуняга да реве че му ограничават правото на свободно слово при положение че преди това обяснява колко мрази демокрацията

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!
  45. 45 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 215 Неутрално

    [quote#35:"Търпана"]Първо - в България турците извършиха ПЕТ ВЕКА ГЕНОЦИД. Не робство, не присъствие , а ГЕНОЦИД.
    Второ - спортед турските закони до преди няколко години ВСЕКИ ТУРСКИ ГРАЖДАНИН БЕшЕ ДЛЪЖЕН ДА ИМА ТУРСКО ИМЕ!! За този възродителен процес нещо да кажете.
    Трето - да напомня думите на Левски за предателите. [/quote]

    Айде да спрем да се изкарваме толкова жертви. Какво наричате вие геноцид и как ако действително е имало геноцид, след пет века е останало нещо от нас? Не казвам, че турците са ни галили с перце, но като всяка империя, те държат поданиците си в подчинение и желаят да ги хомогенизират. Респективно проблемите идват от това, че ние не сме искали да сме част от империята, както и че хомогенизирането минава през смяна на вярата. И са колили и са бесили, но и ние не сме си седели кротко на задниците.

    Не виждам какво общо има възродителния процес със средновековието? Още по-малко пък с някакъв си закон за турското гражданство. Като искаш гражданство, съобразяваш се със законите.

    Това с възродителния процес е насилствена промяна на името на собствените граждани.

    Иначе по темата, според мен всеки трябва да има право да анализира събитията и излага гледна точка, включително за Армения или пък Холокоста, но само ако изказва лично мнение или се базари на факти.

    Ако обаче просто се проповядва "това не се е случило" или представя фалшиви данни, то следва да си понесе последствията.

  46. 46 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 856 Неутрално

    Правилно! Педерастите и те напират да въвеждат закон да се наказват твърдения против нормалността на педерастиите.

  47. 47 Профил на fvi03474382
    fvi03474382
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ето до какво води толерастията и неолиберализма. Евроинституциите вече по традиция клякят пред правоверните. Ето го и мнението на спонсора : http://geopolitica.eu/actualno/1829-planat-soros-za-qmigratsionna-revolyutsiyaq-v-evropa

  48. 48 Профил на son_of_anarchy
    son_of_anarchy
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Левски се е борил против ОСМАНСКАТА ДЪРЖАВА а не против турците
    да припомня на някои чобани които се изкарват по-големи патриоти от Апостола неговите думи :

    П о д б у д а. Тиранството, безчовещината и самата държавна система на турското правителство на Балканския полуостров.
    Ц е л. С една обща революция да се направи коренно преобразуване на сегашната държавна деспотско-тиранска система и да се замени с демократска република (народно управление). На същото това място, което нашите прадеди със силата на оръжието и със своята кръв [са] откупили, в което днес безчовечно беснеят турските кеседжии и еничери и в което владее правото на силата, да се издигне храм на истината и правата свобода. И турският чорбаджилък да даде място на съгласието, братството и съвършеното равенство между всички народности. Българи, турци, евреи и пр. ще бъдат равноправни във всяко отношение: било във вяра, било в народност, било в гражданско отношение, било в каквото и да е било. Всички ще спадат под един общ закон, който по вишегласие на всички народности ще се изработи.
    За извършването на такава революция са нужни:
    1) уреждане [организация], 2) пари, 3) хора, 4) оръжие и други бойни потреби.
    За да се приготви всичко това и се извърши самата революция, наредиха се хора, избрани със съгласието на по-голямата част от българския народ, [които] съставиха Централен български революционен комитет.

    Из "Нареда [проектоустава] на работниците за освобождение набългарския народ"

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!
  49. 49 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7482 Неутрално

    Всеки има право да признава или отрича,въпросът е дали му вярват.

  50. 50 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1203 Неутрално

    До коментар [#24] от "qwertqwert":

    Съвършено съгласна! Дай по тази идиотска логика да обявим за незаконно отричането на хелиоцентричната система!

  51. 51 Профил на Nikolai Tsekov
    Nikolai Tsekov
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Ако така върви отиваме към признаване на правото да се отрича Холокоста и Гулаг....Дават ли си сметка за фашагите и комунягите тези съдии

  52. 52 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#48] от "son_of_anarchy":

    Би ли добавил и забранителен знак за сърпа и чука или този само те устройва? Като си такъв голям демократ, би ли подкрепил и международен съд и за последователите на Маркс и Троцки или предимно наблягаш към" престъпланията срещу човечеството" ( разбирай Холокоста). Къде са престъпленията срещу убийците в Батак и Пещера, Арменския геноцид , болшевишкия Гулаг , лагерите в Белене, Скравена и т.н. Личи си, че си новоизлюпен демократ , излюпен от инкубатора на Сорос след ноември 1989 . Какво направи Сорос срещу престъпленията на Маркс, Троцки, Бжежински, Виктория Нюлънд, а? Нищо!

  53. 53 Профил на Ivo Ivanov
    Ivo Ivanov
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#48] от "son_of_anarchy":

    Няма ли и забранителен знак със сърп и петолъчка да включиш и също така с полумесеца? Само този, който си поставил ли те устройва?

  54. 54 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Тая гнъс е подарък към Ердоган ефенди. Изнудва ЕС с бежанците. Само ще дам пример значи за арменците има свобода на словото, а за евреите не. Хайде не сме толкова зомбирани.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  55. 55 Профил на son_of_anarchy
    son_of_anarchy
    Рейтинг: 264 Неутрално

    [quote#52:"Ivo Ivanov"]Би ли добавил и забранителен знак за сърпа и чука или този само те устройва? [/quote]

    поставил съм това което съм сметнал за нужно , ако на тебе ти по-важно нещо друго може да си го поставиш нали така ?
    руския фашизъм е най-голямата опасност за човечеството в момента

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!
  56. 56 Профил на thepirineagle
    thepirineagle
    Рейтинг: 726 Любопитно

    По принцип свободата на словото не трябва да бъде ограничавана доколкото не е език на разпространение на омраза. Но тук ми се струва, че се прилагат някакви двойни стандарти. По тази логика Германия и Австрия не би трябвало да имат закони, които търсят наказателна отговорност от хора,които отричат Холокоста...Целенасоченото унищожаване на евреите се отрича официално в повече държави, отколкото геноцида над арменците.

  57. 57 Профил на Veli
    Veli
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Повечето коментират заглавието и дори не са прочели текста. Делото е спечелено 2013 година, а това днес е обявяване решението на Голямата камара (всички съдии с консенсус). Самото заседание беше преди месеци и всъщност се спомена за него дори в светските хроники, защото адвокат на подсъдимия турчин е г-жа Амал Клуни.

  58. 58 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 462 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Ами вече няма спор, че българи са клали българи в Батак. Още се спори за Перущица за това дали е била редовна турска армия или башибузук от български мохамедани. Селото от което са били мохамеданите клали в Батак след Освобождението е заличено от земята заедно с жителите си. Същите "мили" картинки съм гледал и от Германия през същия период. Германци колят германци в Магдебург. Криене в църквата, палене, грабене, насилие, разпаряне на бременни жени и посичане на бебета. Простотиите са същите. Разликата е само в религията. Германски протестанти са клали германски католици в Германия, както български мюсюлмани са клали български православни християни в България. Никакъв толеранс към разпространението на каквато и да е религия, камо ли в училищата. Културно се приемам като православен християнин, но не ми трябва страх от бог за да спазвам десете божи заповеди в живота си. В църква влизам от интерес към историята. Религията те прави роб.Дали ще е ИДИЛ, Мюсюлмански братя или ИРА извънредни е все едно: кръв и погром.

  59. 59 Профил на lazydemon
    lazydemon
    Рейтинг: 213 Весело

    ами то тогава и холокост не е имало

  60. 60 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#6] от "karabastun":

    Честно не ти завиждам... да се терзаеш за такива глупости... или ти е много уреден живота и нямаш проблеми или живееш някъде в 19-ти век... нали се борим за свобода и равенства...

    А това да се отричат убийства на цивилно население и да се заобикаля терминът "геноцид" с полит коректни думи си е не по-малка простотия от самият геноцид....

    Pure Chewing Satisfaction
  61. 61 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#54] от "angevins":

    Абсолютно съм съгласен с втората част на Вашият коментар! "Кучета и котки може, а прасета не може".
    За първата обаче считам, че трябва да се направи едно уточнение - ЕСПЧ в Страсбург не е Съдът на ЕС, който се намира в Люксембург. В този смисъл това рашение е подарък за Ердоган, но не от ЕС, който наистина в момента е изнудван от него за милиарди евро. Но за създалата се ситуация с т.нар. бежанци си е виновен самият ЕС а не Турция. Представете си какво щеше да и се случи на Европа, ако Турция беше като Либия.

  62. 62 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    доста недалновидно и откровено
    спорно решение, да не кажа по-силна дума.
    започвам да се чудя някои европейски институции
    на кой свят точно се намират.
    явно не на истинския, а на някакъв илюзорен
    остров, на който всички са със розови очила.
    алоооооооооо.
    не сте оазиса, за който се мислите.
    стига сте идеализирали реалността.

  63. 63 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Спорно е дали събитията от 1915г, случили се в условия на външна и вътрешна война и разпадане на Османската империя могат да бъдат окачествени като геноцид.

    България също не признава такъв геноцид.

  64. 64 Профил на ivanbaraban
    ivanbaraban
    Рейтинг: 418 Гневно

    Съдът в Страсбург призна правото да се отрича арменският геноцид

    Още едно доказателство че абсолютно всичко е прогнило до мозъка на костите на тази "демократична и законова европеиска система"въпроса за смената на тази европа на елита се поставя остро





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK