Нови правила премахват пречките пред онлайн търговията между държавите в ЕС

"При наличието на общ набор от правила на ЕС на мястото на плетеницата от национални закони, предприятията, и особено най-малките от тях, ще могат да се разрастват през граница с по-малко разходи. Реализирането на цифровия единен пазар е вече в ход, подобрявайки ежедневието на хората, в което цифровите технологии са навсякъде", заяви естонецът Андрус Ансип - зам.-председател на ЕК, затоварен с изграждането на европейския цифров пазар.

© European Commision

"При наличието на общ набор от правила на ЕС на мястото на плетеницата от национални закони, предприятията, и особено най-малките от тях, ще могат да се разрастват през граница с по-малко разходи. Реализирането на цифровия единен пазар е вече в ход, подобрявайки ежедневието на хората, в което цифровите технологии са навсякъде", заяви естонецът Андрус Ансип - зам.-председател на ЕК, затоварен с изграждането на европейския цифров пазар.



Европейската комисия днес представи първите си законодателни предложения за отпадане на бариерите при онлайн търговията и услугите на територията на Европейския съюз.


В основата на предложенията са премахване на различията между законодателствата на държавите членки, за да могат потребителите и бизнеса да работят с еднакви за целия Европейски съюз норми. По този начин Брюксел очаква ръст на доверието и по-голям избор за потребителите, както и разрастване на пазара за бизнеса, който работи онлайн.


Днес бяха представени две предложения: за купуването за стоки и на цифрово съдържание онлайн.




Връщаме дефектните стоки за ремонт


В гаранционен срок от две години, след като потребител получи дефектен продукт, той ще може да поиска от продавача отстраняване на дефекта. Няма да има нужда да се доказва, че дефектът е съществувал в момента на доставката. Това предложение на ЕК ще замени настоящия режим, според който от купувача се изисква доказателство, че е получил стоката повредена.


Обезщетения за повредено цифрово съдържание


Що се отнася до дигиталния пазар, ако потребителите закупят по интернет повредена стока (песни, игри или филми например), то те ще имат право да получат парите си обратно или да прекратят договора си. Това правило ще замени настоящия режим, според който потребителите са компенсирани само с отстъпки при закупуване на други продукти в бъдеще.


"Когато свалите филм или песен, трябва да можете да ги гледате или слушате. Ако това не е възможно, би трябвало да разполагате с право да прекратите договора и да си получите парите обратно", коментира зам.-председателят на ЕК за цифровия единен пазар Андрус Ансип.


Според Европейската комисия тези две предложения ще отстранят основните пречки пред трансграничната електронна търговия в ЕС. Еврокомисията очаква над 122 000 предприятия в ЕС ще започнат да продават онлайн в други държави, ако тези предложения станат реалност.


Опит да се спре геоблокирането чрез общоевропейско законодателство


Предоставяйки общоевропейски правила, новото законодателство ще позволи на бизнеса да доставя "цифрово съдържание или да продава стоки на потребители във всички държави членки въз основа на един и същ набор от основни договорни правила", пише Европейската комисия в съобщение до медиите.


Според изчисленията на Брюксел, в момента всяко предприятие плаща средно по 9 000 евро еднократно, за да успее да предлага услугите си в нова държава.


"С новите правила, валидни за територията на целия ЕС, едно предприятие би могло да спести до 243 000 евро, в случай че желае да извършва продажби във всичките 27 други държави членки на ЕС", очаква ЕК.


Потенциалът на дигиталния пазар на ЕС не се използва


"Само 12% от търговците на дребно в ЕС извършват продажби онлайн за потребители в други държави от ЕС, докато три пъти повече търговци (37%) продават онлайн в рамките на собствената си държава. Аналогично, само 15% от потребителите купуват онлайн от друга държава в ЕС, докато броят на хората, купуващи онлайн в собствената си държава, е приблизително три пъти по-голям (44%)", пише Европейската комисия.


До края на следващата година ще бъдат представени общо 16 законопроекта в рамката на цифровата стратегия, с които Брюксел ще опита да преодолее пречките пред онлайн търговията между различните държави членки, напомня изпълнителната власт на Европейския съюз.


–––
Публикуваме законодателните предложения преди официалното им представяне в Брюксел днес от зам.-председателя на Европейската комисия Андрус Ансип и комисаря за правосъдието Вера Йоурова.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 758 Неутрално

    "Предоставяйки общоевропейски правила, новото законодателство ще позволи на бизнеса да доставя "цифрово съдържание или да продава стоки на потребители във всички държави членки въз основа на един и същ набор от основни договорни правила"

    Това е добре ако стане. Защо например сега в Източна Европа не можем да гледаме Нетфликс? https://help.netflix.com/en/node/14164

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Един ден ЕС ще стане нещо като САЩ и всичко това ще е факт.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  3. 3 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 490 Неутрално

    "В гаранционен срок от две години, след като потребител получи дефектен продукт, той ще може да поиска от продавача отстраняване на дефекта. Няма да има нужда да се доказва, че дефектът е съществувал в момента на доставката. Това предложение на ЕК ще замени настоящия режим, според който от купувача се изисква доказателство, че е получил стоката повредена."
    Тоест клиентите ще могат да се ебават тотално с продавачите..

  4. 4 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1923 Любопитно

    [quote#3:"sv3tli0"]Тоест клиентите ще могат да се ебават тотално с продавачите..
    [/quote]
    Така изглежда... на пръв поглед. Аз виждам, как тарикатите с калпавата продукция ще се разорят от гаранционни ремонти. Колкото и да е странно, дългосрочната печалба отива във фирми, чиито стоки могат да оцелеят до вторичен пазар (това за материални стоки).

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  5. 5 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1923 Весело

    Виждам как доставките ще се автоматизират. Вече няма да е нужно, да се отварят пред доставчика и да се пробват уредите, за да се доказва дефект при доставката. От там следва, че двама човека няма да си губят времето за среща на живо за да преглеждат стоката, а това спестява пари, които биха направили доставката по-евтина... и безопасна! Пакета от друга ЕС държава ще те чака в пощата, а не на митницата или да се улучвате с куриерите.
    Абе отваря ни се възможност, да пробиваме в западна посока с качествени изделия.
    Който разбрал — разбрал.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK