Цената на "Скопие 2014" скочи до 633 млн. евро

Цената на "Скопие 2014" скочи до 633 млн. евро

© Георги Кожухаров



С 20 млн. евро по-скъп се оказа ремонтът на Скопие, сочат наскоро публикувани нови данни за обществените поръчки, цитирани от Balkan Insight.


Като се добави тази сума, общата стойност на обновяването на облика на града става 633 млн. евро.


Новодобавените към сметката на македонската държава пари са били употребени за договори със строителната компания от Щип "Бетон".




Средствата са били предназначени за нови сгради на Факултета по спорт и Факултета за информационни науки и компютърно инженерство – и двете са построени в предпочетения от правителство неокласически архитектурен стил за проекта "Скопие 2014".


Балканската агенция изчисли, че реалната цена на проекта е вече осем пъти по-висока от първоначално обявените намерения дейностите да костват 80 млн. евро.


Това означава, че проектът от изпълнението си насам е коствал на македонските данъкоплатци по 90 млн. евро на година, 7.5 млн. на месец, 350 хил. евро на ден и 10 146 евро на час.


Когато беше обявено началото му през 2010 г., проектът предвиждаше изграждането на 40 монумента, скулптури, нови фасади и сгради. До 2015 г. броят на вече построените сградите и монументите стана повече от три пъти по-голям.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3299 Неутрално

    Хвала!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 395 Неутрално

    " първоначално обявените намерения дейностите да костват 80 млн. евро."

    Редактора, пийни 1 кафе сутринта преди да превеждаш на БЪЛГАРСКИ.
    Има една дума "струва", която звучи значително по.. български.

  3. 3 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    [quote#0:"Статията"]Това означава, че проектът от изпълнението си насам е коствал на македонските данъкоплатци по 90 млн. евро на година, 7.5 млн. на месец, 350 хил. евро на ден и 10 146 евро на час.[/quote]
    А за по-прегледно: при население 2.1 милиона, това означава, че всеки македонец е платил по 2,5 евро на месец в течение на 6 години, или общо 360 евро.
    Струва ми се, че не е страхотно много за повдигане на националното самосъзнание.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  4. 4 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    Мало са потрошили.
    С едно КТБ могат пет скопия да вдигнат.

  5. 5 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 754 Неутрално

    А рапоня е планирал горе долу толкова да закопае в 2 км тунел.

    Никога повече мутри начело на България.
  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    Още ще скача. До млрд. има още.

  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Строителство - ГРАБИТЕЛСТВО, това не е измислено вчера.

  8. 8 Профил на Костовист
    Костовист
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Този проект служи за да гърцизира населението в Скопие....в този проект са включени паментници от гръцката история- като паметника на Александър Македонски, ...или паметника на Прометей- И ГИ СЛАВЯТ КАТО "МАКЕДОНСКИ герой", а не гръцки.....този проект е варварско нападение на Гърция върху македонските българи.

  9. 9 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":

    С кич национално самосъзнание не се вдига! Фалшива, като откраднатата и пренаписана история!

  10. 10 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alexander97":

    Защо пък да не се вдига?
    Всичко зависи от това, на какво се кефи населенето.
    Ако се кефи на кич - доставяш му кич.... и бум: самосъзнание на макс.
    Съвсем друг е въпросът как чужди народи биха оценили отвън тези действия.

  11. 11 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1774 Неутрално

    До коментар [#9] от "Alexander97":

    Абсолютно сте прав!
    Но има стойностни неща, с които националното съзнание се повдига и те трябва да бъдат преценени от онези, които се правят на много умни и които определят по какъв начин ще става това. Нали сте съгласен?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  12. 12 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Избиване на комплекси!

  13. 13 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#3] от "дедо Андро":


    [quote#3:"дедо Андро"] при население 2.1 милиона, това означава, че всеки македонец е платил по 2,5 евро на месец в течение на 6 години, или общо 360 евро. [/quote]
    Това е страшно много за такава малка и бедна държава,която вече изостава доста например в инфраструктурата(там май само старата магистрала-Белград Атина-поддържат) .Да не говорим колко смешно и нелепо изглеждат всичките тези паметници и огромни сгради.На живо наистина прилича на Дисниленд.Са не говорим какъв миш-маш от исторически периоди е забъркан с този проект-сега горките македонци са насилен ида се смятат хем за потомци на Александър,хем на Самуил,а по-скоро се чувстват югославяни...

  14. 14 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#11] от "дедо Андро":


    [quote#11:"дедо Андро"]Но има стойностни неща, с които националното съзнание[/quote]на тебе би ли ти повдигнало самочувствието,ако те изкарам потомък на Йода от Междузвездни Войни?!Защото в МК става горе долу същото.

  15. 15 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 937 Неутрално

    Всяко нещо построено от човека има стойност. Това че, ние го наричаме кич не променя нищо. Снисхождението и иронията не вършат работа, защото след 100г. тези неща ще останат и ще служат като доказателства пред следващите поколения "македонци", за измислената и открадната "история" на БЮРМ/надявам и тогава, се все още това да е официалното име на измислената "държава"/.

  16. 16 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#4] от "Ф.Нинов":


    [quote#4:"Ф.Нинов"]Мало са потрошили.
    С едно КТБ могат пет скопия да вдигнат. [/quote]
    Македония е 5 пъти по-малка.Така,че се запазва съотношението.

  17. 17 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2598 Весело

    ..... строителната компания от Щип "Бетон".И гледам тука де тука де там
    Щип щибидитип - 20 милиона Щип.

  18. 18 Профил на matz
    matz
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Ние им се смеем ама облика нацентъра на столицата е сътворен по същия начин преди 50-60 години.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    До коментар [#16] от "yanne":

    Да прав си!
    На мен обаче най ме шокира името на фирмата "Бетон".
    Как може да е била допусната без да се казва "Ал. Македонски"?
    И защо конкурентната "Гипскартон" е била отсранена?
    Има архитектурен стил "брутализъм" от 1950-те години идващ от френското "брут" за бетон.

  20. 20 Профил на bai_john_petrov
    bai_john_petrov
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Не знам защо ама тука ми мирише на грандиозно присвояване на средства...нашите олигофрени в парламента също правят големи мизерии ама поне подобен кич ни спестиха...

  21. 21 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 497 Неутрално

    аре аре.. ние ремонтираме плочки и кърпим дупки като малоумни целогодишно, ама понеже се размива на фона на цирка концентриран в центъра на скопие и затова много не забелязваме как парите за софия потъват буквално в бездънни ями...

  22. 22 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Имат пари, дават

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  23. 23 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 620 Неутрално

    До коментар [#20] от "bai_john_petrov":

    Не, не ни спестиха кича. Само дето ние трудно го зобелязваме. Примери:

    1. Пешеходни улици по градове, села и паланки, изпълнени с едни и същи плачки с цвят изпражнение, тънки евтини камъни и китайски лампи в "ретро" стил. Класацията се води от София.
    2. Пак София - метростанции с дизайн "какво може да се направи като обличаме стените с разноцветни плочки". В случай - пренебрегнат прекрасен проект - победил в конкурс за станция 20 (мисля, че тя беше).
    3. Спортни зали къде ли не, резултат не от конкурси, а от "обществени поръчки", където стилът се определя от възложителя. Безразборното боравене с модерните стилове също е кич, айде най-малкото е безстилие.

    Да, все пак не е очевадно като в Скопие.

  24. 24 Профил на the next K
    the next K
    Рейтинг: 442 Весело

    "Изкуството" цена няма!

    "Who controls the Past controls the Future; who controls the Present controls the Past"
  25. 25 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#8] от "Костовист":
    Ами, след като комунистите след 1944-та година дадоха Вардарска Македония на сърбите за тяхната комунистическа Сърбославия и сърбизираха местното население, сега е ред и на гърците.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  26. 26 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Ние сега се смеем, ама след 15-20г. тия неща ще привличат туристи.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  27. 27 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#26] от "sherekhan":


    [quote#26:"sherekhan"]Ние сега се смеем, ама след 15-20г. тия неща ще привличат туристи.[/quote]
    Такова нещо никога няма да привлича туристи-защото е бутафория,при това доста смешна.Лично съм го виждал това недоразумение.

  28. 28 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#27] от "yanne":

    Не знам, може да си прав, но и Триумфалната арка в Париж е бутафория, строена в римски стил през 19-ти век, обаче днес е един от символите на Париж, колкото и нелепа да е била идеята за нея.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  29. 29 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 727 Неутрално

    [quote#10:"Ф.Нинов"]Всичко зависи от това, на какво се кефи населенето. [/quote]
    Така е, но аз до сега не съм се срещнал с македонец от Скопие, който да каже, че тая архитектурна вакханалия му харесва. А съм питал всякави хора от шофьори на такси до студенти в НХА в София.
    Мисля, че просто става въпрос за прибиране на пари.

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  30. 30 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#28] от "sherekhan":


    [quote#28:"sherekhan"]Триумфалната арка в Париж е бутафория[/quote]Виждал съм парижката арка и скопската-вярвай ми-нямат никаква база за сравнение,освен,че са арки,е скопската е по-скоро аркица.Да не говорим,че Франция е била империя-а всяка империя си има арка,където да влизат победителните войски.А Македония е просто една бивша югославска република.Колония да си стри триумфална арка?!Неуместно.

  31. 31 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 727 Весело

    [quote#28:"sherekhan"]и Триумфалната арка в Париж е бутафория, строена в римски стил през 19-ти век[/quote]
    Да не говорим за огромния гръмоотвод, с форма на... абе френска гордост

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  32. 32 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Весело

    До коментар [#29] от "Dexx":


    [quote#29:"Dexx"] аз до сега не съм се срещнал с македонец от Скопие, който да каже, че тая архитектурна вакханалия му харесва. [/quote]
    Аз само един,който си мислеше,че сега щели да се юрнат туристи за Скопие.Това беше през 2012-та.И се юрнаха туристи де-от Сирия,Афганистан,Ирак,Судан...

  33. 33 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#23] от "irons":

    Мрън-мрън ярина! Точно пък за тия неща, ако намери да се хванеш... Вчера се връщам от Мюнхен и ще сравнявам този прекрасен град със София по посочените показатели. 1 - Плочките в Мюнхен, о майн гот, са почти същите като софийските. Ама дали в Германия има мрънкяне за това? Предполагам местните Ханс, Брунхилда, Мюмюн и Айше сън не ги лови, че плочките им са като ориенталска София. 2. Метрото - българският мрънкялник много обича да псува метрото, а аз не знам защо. Били разноцветни плочките ли? Било грозно ли? Май не си ходил в повече от 1-2 европейски метростанции... Аз обиколих почти всички европейски градове с метрото им и мога да ти кажа, че София е в Топ 5! И по красота, и по ефективност! Да, може би защото станциите ни са все още нови, не са строени преди 70-80 години, но са хубави. И това не може да се оспори. Та, иначе прекрасният Мюнхен, е с доста износено метро и с доста потискащ вид на станциите, а и на голяма част от влаковете, но пак не чух Ханс, Брунхилда, Мюмюн и Айше да се тюхкат колко им било грозно метрото и как в ориенталска София било еди-как си. 3. - Спортните зали... Айде, да оставя тази тема настрана, че съм специалист в тази сфера и просто не ми се влиза в обяснителен режим към дървени философи... За домашно - пак ще дам пример с Мюнхен. Но не, София е грозна, всичко е окрадено, гъ*ът не географията сме и ала-бала. Вярно, че герберастите крадат яко, така е, но нека не отричаме, че градът ни поне е хубав и няма общо с оня кич и смешнотворие малко по на запад, наречен Скопие...

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  34. 34 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#31] от "Dexx":


    [quote#31:"Dexx"]Да не говорим за огромния гръмоотвод, с форма на... абе френска гордост [/quote]На мене ми харесва- да минаваш по Шанзелизе -за тебе Лувъра-и парка,май няха елисейските поля и пред тебе арката-грандиозно и красиво е.Наистина няма общо с това,сбутаното в Скопие.

  35. 35 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#33] от "...And justice for all":


    [quote#33:"...And justice for all"]Метрото - българският мрънкялник много обича да псува метрото, а аз не знам защо. Били разноцветни плочките ли? Било грозно ли? Май не си ходил в повече от 1-2 европейски метростанции... Аз обиколих почти всички европейски градове с метрото им и мога да ти кажа, че София е в Топ 5! И по красота, и по ефективност! [/quote]
    Всеки ще ти го каже.Да не говорим колко са неудобни мотрисите в Мюнхен,например за бебешка количка,за разлика от нашите...

  36. 36 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#30] от "yanne":

    Всяка империя си е имала арка хаха, да ама около 1500-1600г. преди тази нелепица Етоал. Мисълта ми е, че и франсетата през 19-ти век са били усмивани заради това, че строят нещо което е било на мода преди близо 2 хилядолетия, но днес на туристите се харесва (ето и ти самият си впечатлен от нея).

    Не ги оправдавам тия смешковци в Скопие, но не са първите строящи такива глупости и днес ако минеш през Бояна и Драгалевци ще видиш къщи в бароков стил

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  37. 37 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    *осмивани

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  38. 38 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#34] от "yanne":

    По никакъв начин не защитавам това, което е направено в Скопие. То е направо единица мярка за кич
    Просто имам особено мнение за Франция и французите, което е лично и вероятно не особено обективно

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  39. 39 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#36] от "sherekhan":


    [quote#36:"sherekhan"]Всяка империя си е имала арка хаха, да ама около 1500-1600г. преди тази нелепица Етоал. [/quote]
    Е-то и днес на много държави си наричат народните събрания "сенат" по подобие на Рим-и това ли е нелепо?!Просто Рим си остава еталон за доста неща.Всяка една империя,а Франция е била такава 19-ти век,си търси съответните символи на власт и могъщество.Само не знам каква сила и империя е БЮРМ ,та търси такива символи...

  40. 40 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#39] от "yanne":

    Еми да, ето че сам се контрираш
    Нали макетата припознават Саше Македонски и баща му Фильо, значи са си бивша импеия

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  41. 41 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#40] от "sherekhan":


    [quote#40:"sherekhan"]Еми да, ето че сам се контрираш
    Нали макетата припознават Саше Македонски и баща му Фильо, значи са си бивша импеия [/quote]Е,аз се припознавам за внук на Люк Скайуокър,ама сега да си правя паметник на незнайния дежедай ли?!

  42. 42 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Еми действай, поне ще влезеш новините

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  43. 43 Профил на onion_jack
    onion_jack
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#19] от "Ф.Нинов":

    "Брут" на френски, както и на повечето европейски езици значи "груб, необработен, Брутален

  44. 44 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    До коментар [#43] от "onion_jack":

    Да, така е - прав си!

    Терминът произлиза от френското béton brut – „необработен бетон“.

  45. 45 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2050 Неутрално

    До коментар [#29] от "Dexx":

    За прибирането на пари е ясно..... но доста съм изненадан, че македонците не си харесват патриотичните резултати?
    Наистина странно!

    Остава сега да излезе на яве да са и на мнение, че живеят във измислена фалшива държава, което не искат???

  46. 46 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4096 Весело

    Македонците ги "прере яко" грандоманията.И кого ли ще "стрестнат" с тази своя парвенющина се пита в задачата.............-?!Може би Северна Корея...............?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK