Европа затяга контрола на емисиите от автомобили

Елжбета Бенковска
Европейски комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП

© European Commission

Елжбета Бенковска Европейски комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП



"Дневник" публикува ексклузивно коментара на европейския комисар по въпросите на вътрешния пазар, промишлеността, предприемачеството и МСП Елжбета Бенковска на мерките, които Европейската комисия (ЕК) ще предприеме, за да подобри контрола върху замърсяването, причинено от автомобили след установените нарушения с "Фолксваген". 
Всички ние сме наясно с икономическото значение на автомобилната промишленост. Тя създава работни места в производството, както и в по-широките вериги на доставки, продажби и услуги и в областта на авангардните научни изследвания. Автомобилите имат голям дял в нашия износ. Семействата се нуждаят от тях, за да заведат децата си на училище, преди да отидат на работа, а малките предприятия и обществените служби — за да достигат до хората в отдалечените райони.


Растежът на автомобилната промишленост обаче не е самоцел и определено не трябва да се осъществява на всяка цена. Трябва да се съчетаят интересите на индустрията, потребителите и околната среда. Това не е нова визия. Тя е представяна и преди. Време е обаче автомобилната промишленост сериозно да се заеме с нейното реализиране. Разкритията за нарушенията във "Фолксваген" – чийто пълен мащаб спешно трябва да бъде установен – са не само шокиращи, но и подчертават неотложната нужда от промяна. Трябва да се погрижим това никога да не се повтори.


Успешните, добре управлявани производители на автомобили разполагат с надежден вътрешен контрол и разумно управление на риска и уважават буквата и духа на закона. Те се отнасят към клиентите си честно и почтено. Те се конкурират, като извършват иновации в области като автоматизираното шофиране и безопасността на пътниците. За тях декарбонизацията е възможност, която трябва да бъде използвана, а не опасност, която трябва да бъде избягвана или, в случая с "Фолксваген", заобикаляна чрез нечестни действия. 




Нека да е ясно – измервателно-коригиращите устройства вече са забранени от законодателството на ЕС и националните органи са длъжни да контролират и налагат спазването на тази забрана. Но това се оказа недостатъчно.


Европейската комисия си извлече поуките. Вече затваряме вратичките и затягаме правилата.


Въвеждаме нови изпитвания за измерване на азотните оксиди и други замърсители на въздуха при шофиране в реални условия. Резултатите от тях ще са по-точни и по-трудни за манипулиране. ЕС ще бъде първият и единствен регион в света, в който ще се провеждат подобни изпитвания. И няма да спрем дотук. Трябва да прецизираме методите за изпитване, за да отчетем факта, че кратките градски пътувания, които започват със студен двигател, са причина за най-голямата част от замърсяването в градовете. Подобряваме и начина, по който се изпитват емисиите на въглероден диоксид.


Не само промишлеността трябва да се промени. На единен пазар, където стоките се движат свободно, е жизненоважно всички да спазват правилата. Ефективният пазарен надзор и прилагането на правилата са от съществено значение, особено в промишленост, за която често се смята, че има близки отношения с публичните власти.


През следващите дни ще представя предложения за значителни промени в нормативната уредба на ЕС за одобрение на типа. Това е начинът, по който националните органи удостоверяват, че дадено превозно средство отговаря на всички изисквания на ЕС по отношение на безопасността, околната среда и производството, преди да издадат разрешение за пускането му на пазара на ЕС. 


Настоящата система се основава на взаимно доверие – след като за автомобил бъде издадено удостоверение в една държава членка, той може да се движи свободно в целия ЕС. Ще запазим този принцип на взаимно признаване, който е в основата на единния пазар на ЕС, но трябва да вземем мерки за отстраняване на настоящите недостатъци на системата.


Първо, трябва да осигурим по-голяма независимост при изпитването на автомобилите, като разгледаме въпроса кой плаща за техническите служби и как се определят тези служби.


Второ, нуждаем се от по-добър обмен на информация между държавите членки за превозните средства, които се движат на тяхна територия. Всички държави трябва да имат възможност да вземат защитни мерки срещу превозните средства, които не отговарят на изискванията, без да чакат останалите да предприемат действия.


Трето, трябва да подобрим пазарния надзор, като въведем възможност за извършване на проверки, след като автомобилът вече е в експлоатация. Нуждаем се и от по-голям европейски надзор, при който Европейската комисия да има право да извършва последващи проверки на изпитванията и, ако е необходимо, да инициира изземвания и да налага санкции. Не мисля, че се нуждаем от нова агенция на ЕС, за да постигнем това, и бих предпочела прагматично решение, стъпка по стъпка, но и не бих отхвърлила напълно тази идея.


Днес трябва да действаме бързо, за да възстановим доверието на потребителите, инвеститорите и международните партньори. Моите предложения са амбициозни и реалистични и ни дават възможност бързо да постигнем напредък. 


За постигането на всичко това ще се нуждая от подкрепата на членовете на Европейския парламент и на държавите членки, както и на потребителите и, разбира се, на индустрията.


Нямаме време за губене.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2794 Неутрално

    Европа, така да се каже, се занимава предимно само с глупости. А имигрантите се разпореждат като в бащиния!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на nikola.lazarov
    nikola.lazarov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Растежът на автомобилната промишленост обаче не е самоцел и определено не трябва да се осъществява на всяка цена."

    Автомобилната индустрия е един от най-силните икономически сектори в Европа. Единственото което европейските закони правят е да задушават икономиката.

  3. 3 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Европа затяга контрола, цената на петрола е срината - акцизите и цените на бензин - рекордни, в смисъл че с рекордни печалби спрямо цената на суровината. Осигуровките за леки автомобили и транспортни фирми скачат с 200-300% и то за хора в най-активна вързраст - до 45 годишни! Не е лесно да имаш автомобил в Европа, като теглиш чертата и края на годината излиза, че си карал 1 кола, а си платил поне за 2.

  4. 4 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 854 Весело

    Явно евродепутатите си търсят работа!! Явно няма какво да правят и име скучно!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  5. 5 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Дрън-дрън!
    Я вземете направете тестове на ВСИЧКИ дизелови коли произведени след 2000г, после публикувайте резултатите и нека авто-производителите ни платят за измамите си...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  6. 6 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    Пожелавам по- малко дизели. И повече хубриди, плъг-ин хибриди и електрически автомобили по- пътищата. Проспахте революцията в САЩ и Япония последните 15 години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  7. 7 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Така, така трябва да опазим Европа чиста за нашите наследници - правоверните.
    Палячовци!

    Апокалипсисът апокалиптичен
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2176 Неутрално

    До коментар [#6] от "Realist":

    Ти махни субсидиите на хибридите, да видя как ще продадеш и един брой...

  9. 9 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 390 Неутрално

    "Трябва да прецизираме методите за изпитване, за да отчетем факта, че кратките градски пътувания, които започват със студен двигател, са причина за най-голямата част от замърсяването в градовете. "
    Ако не закъснявам за работа, паля колата по-рано и чакам да загрее.

  10. 10 Профил на Ghost
    Ghost
    Рейтинг: 1074 Любопитно

    Докато Европа си мери...емисиите, други вече я прекроиха и срезаха...

    Форумът е в будна кома...
  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3248 Неутрално

    [quote#8:"niakoi_si"]Ти махни субсидиите на хибридите, да видя как ще продадеш и един брой...[/quote]

    Хибридите в САЩ другарче нямат субсидии от 2009-та. Интересно, че в САЩ и дизеловите Фолксвагени със шашарма софтуера имаха също подобни федерални субсидии като хибридите. И когато дизеловите пушилници на Фолксваген имаха, Тойота вече нямаше субсидии, защото закона даваше субсидия на първите 200000 продадени автомобила. 2008-ма бе последната и за вторият по масовост производител на хибриди в САЩ, Форд.

    Дизеловите ви пушилници 2009-та имаха по- голяма субсидия и от Форд, и от Тойота. И по- малка от Нисан и ГМ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Има нужда от затягане на контрола, ама по други направления. Лесно е давате гръб на истинските проблеми. След няколко години никой няма за спазва тези нормативи. Приоритет ще е оцеляването. А вие вероятно ще сте се изпокрили в топлите страни.

  13. 13 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2497 Неутрално

    Да, ве. Тва нема да важи у назе.

  14. 14 Профил на penchoo
    penchoo
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Идиоти и евродебили са завзели ЕС! Само мислят какви рестрикции да наложат на производителите и как да ги принудят да си затворят производствата! След мюсюлманските доктори и инженери подготвят и агресията на азиатските "чисти" произвоства!

  15. 15 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Следващата новина ще е за ТТИП. Индустрията ще предпочете новите регулации пред скандал ала VW..

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Глобалното затопляне не съществува, въздуха в големите градове е перфектно чист... важнот е бай ганьо да се метне на яка кола и да се кефи.

  17. 17 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 987 Весело

    Чудесна идея! Игнорирайте мигрантската криза и дайте да се съсредоточим върху поредния лобистки закон , който нарушава основополагащата идея на ЕС за свободен пазар, щото, нали знаете, "всичко Мара втасала..."

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  18. 18 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#15] от "abdul15":

    А с това ТТИП идват като бонус и над 1300 пестицида, които ще се ползват в храни, добавки, околна среда. Сладко пилешко ял ли си? В САЩ има всук на царевица...сладка царевица, добрата новина е, че там цените са 15-20% по-малки, дано това стане и тук. А иначе заболяванията на нервната система ще продължават да бележат ръст..до небето, антибиотиците вече ги ядем...не ги пием като сме болни.

  19. 19 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Време е да се стимулира по-сериозно използването на хибридни и електрически коли и от бизнеса и от обикновения човек. Данъчни облекчения, по-ниски ГЗ, каско, винетки и т.н.

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  20. 20 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спрете дизелите, увеличете колите на пропан и метан, след това намалете цените на електрическите!

  21. 21 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#18] от "wiggins22":
    Като знаете какво има в месото - не го яжте - кой ви насилва (освен собственото ви червоугодничество)

  22. 22 Профил на sherekhan
    sherekhan
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#20] от "emilm13":

    Пълна глупост. Добиването на пропан и бутан в също толкова вредно и с такива последствия за природата, каквито и добиването на нефт. Те се добиват където се нефт и природен газ, като остатъчен материал. Т.е. те имат положително приложение само докато се вади нефт, когато спре да се добива нефт няма смисъл да продължи да се добива остатъчния материал, който е с по-ниска плътност от бензина и дизела.

    По какъв начин преминаването от бензин/нафта към газ ще спаси природата?

    "От нас зависи да бъдем равноправни с другите европейски народи." Васил Левски
  23. 23 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#18] от "wiggins22":


    [quote#18:"wiggins22"]15-20% по-малки[/quote]

    Нещо си се объркал. Цените на читавата храна ще станат 15-20% по-скъпи.
    Цените на ГМО боклуците ще станат 15-20% по-гоуеми .
    Джокер - БИОбоклуците едно време си ги правихме на село, а сега вървят с поне 15% отгоре.

  24. 24 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#23:"abdul15"]15-20% по-гоуеми . [/quote]

    т.е. по-малки..

  25. 25 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 2512 Гневно

    До коментар [#1] от "lz2":

    да ти кажа взе ми думите от устата
    освен с простотии тая европа с нищо друго не способно да се занимава

    гошо
  26. 26 Профил на w22
    w22
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#23] от "abdul15":

    Какви ще са тук не знам, само мога да предполагам, в момента там цените са 10-12% по-малки, ако си прочел правилно, даже не само при хранителните стоки - електроника, автомобили - всичко е на по-добра цена при по-висока покупателна способност на американците. За Биобоклуците всичко започна преди няколко години в Германия с лудата крава и т.н...там вече не ядат от менделеевата таблица, този лукс остава за бедните.

  27. 27 Профил на stttt
    stttt
    Рейтинг: 488 Неутрално

    да дойдат в абсурдистан да се нагледат на екологични таралясници, които без проблем минават всякакви технически прегледи

  28. 28 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 396 Неутрално

    И българските Ганьовци пак почнаха да мрънкат, че отровния въздух и глобалното затопляне не били проблеми. Те горките цяла година тряперят от имигранти а в същото време децата им най-болни от астма в целия ЕС и всяка седмица дават по телевизията наводнените и свлечените им къщи...

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 396 Неутрално

    П.С. еко-нормите са единственото, което "защитава" европейския автомобилен пазар от японските и американските производители. Ако не бяха тия норми ФВ и компания отдавна да са фалирали а европейците да карат американски и японски бензинки вместо "чистите" немски дизели.

  30. 30 Профил на skrita_sila_m
    skrita_sila_m
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Като чуякак поредния жалък бюрократ ще регулира нещо и се хващам за кобура!!

  31. 31 Профил на madcat
    madcat
    Рейтинг: 221 Неутрално

    П.С Аз вече съм решил, че следващия ми автомобил ще е електричка. Като гледам ще е или следващата по-евтина тесла, или Шевролет Болт, или нещо подобно. Писна ми от чупливи и скъпи за поддръжка немски таратайки.....

  32. 32 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 381 Весело

    До коментар [#26] от "wiggins22":


    [quote#26:"wiggins22"]Какви ще са тук не знам, само мога да предполагам, в момента там цените са 10-12% [/quote]

    На кое? На ГМО-то? - Естествено. То това е храна за прасенца

  33. 33 Профил на nellygenova
    nellygenova
    Рейтинг: 381 Разстроено

    А кое правителство ще набере кураж да спре от движение автомобилите на 15-20 и повече години, напълно "издухани", без катализатори, особено дизеловите, които най-опасно - канцерогенно - замърсяват въздуха ?!
    Нали такова смело правителство незабавно ще падне!

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    Дотук доведе толерирането на дизелите през последните 10-15 години. Те дори и сега, след милиарди, дадени за проучвания и подобряване на работата им, са по-мръсните и вредни двигатели. Дано правителствата и производителите го осъзнаят.

  36. 36 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Любопитно

    "Разкритията за нарушенията във "Фолксваген" "
    И какви са нарушенията на Фолксваген!? Тури ли на производителя един измислен американски стандарт за азотни окиси (дето всяка американска крава го нарушава), зареди ли му автомобилите с некачествоно гориво (както се разбра напоследък е толкова некачествоно, че го продават с "отрицателна" цена). Какво му остава на поизводителят освен да направи иновация ... в чипа. Нали Царя и той искаше да подменя "болните чипове".

  37. 37 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Весело

    [quote#33:"nellygenova"]А кое правителство ще набере кураж да спре от движение автомобилите на 15-20 и повече години[/quote]
    Може, ако връща платеното ДДС с лихвата в едно с "гражданската отговорност" (ако не е ползвана). Другите данъци (данък-автомобил кат за три имота, винетка, технически преглед, парко-място) могат да се преглътнат. Ама ДДС-то, дето е данък върху данък, нивгаш.

  38. 38 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2192 Любопитно

    [quote#28:"tvr18355030"]да мрънкат, че отровния въздух и глобалното затопляне не били проблеми.[/quote]
    И къде е "глобалното затопляне" при минус 41 градуса в Китай!?
    И за кой отровен въздух иде реч? За тоя, дето всяка минута го издишваш? Защото и въглеродният диоксид, и кислородът могат да бъдат отровни в зависимост от концентрацията им.

  39. 39 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#22] от "sherekhan":
    Доста фундаменталистко изказване! Нещата се правят стъпка по стъпка, иначе - революция - спираме цивилизацията и се връщаме към природата?! Да, ама Толстой ли ще повтаряме?!

  40. 40 Профил на t.rex
    t.rex
    Рейтинг: 381 Любопитно

    и ко се оказа сига, че т.н. дойчо е по-лъжлив и от Ганьо Балкански?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK