Брюксел отпусна още 86.6 млн. евро за метрото в София

Брюксел отпусна още 86.6 млн. евро за метрото в София

© Юлия Лазарова



Eвропейската комисия одобри България да получи нови 86.6 млн. евро за изграждането на метрото в София, съобщиха от институцията.


Сумата е предназначена за следващия етап от строителните работи по западната част на 3-тата линия на метрополитена, която включва четири нови станции. Общата дължина на отсечката, за която Брюксел отпусна финансиране днес, е 4 км - от ул. "Житница" до Околовръстното шосе през квартал "Овча купел".


По проект третият метродиаметър, който ще свърже кварталите "Левски" и "Горна баня", е с дължина 16 км, на които са разположени 19 станции.






Миналата година Еврокомисията прие първия пакет от финансиране на стойност над 368 млн. евро за отсечката, свързваща жилищните комплекси "Сухата река", "Хаджи Димитър", "Красно село", "Славия", "Белите брези", "Лагера" и "Хиподрума" с центъра на града.


До 2020 г. дължината на всички линии ще достигне 56 километра, с общо 53 спирки.


Средствата са от Европейския фонд за регионално развитие по кохезионната политика на съюза. Те се полагат на България като безвъзмездна помощ от бюджета до 2020 г. за социалноикономическо сближаване.

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4425 Неутрално

    Докато Методиев се срещна с Макрон и Меркел, Мъните за Метрото потекоха...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  2. 2 Профил на DJTrump
    DJTrump
    Рейтинг: 280 Неутрално

    Добре вървят нещата с метрото, браво!

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    Браво! Това е много добра новина.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    А Евразийската Комисия колко рубли ще даде хихихихи

    The best way to predict the future is to invent it.
  5. 5 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Метрото е едно от най-полезните неща направени с европейски средства. Отделно е универсално удобство за бедни и богати, за млади и по-възрастни. Да не говорим за екологичния ефект от него, дано по-бързо се разраства.

  6. 6 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7411 Неутрално

    Чудесна новина, обаче схемата в материала е под всякакво качество

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  7. 7 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1330 Неутрално

    Тролетариатът се скъса да плюе в статията за Борисов във връзка със срещите му в рамките на четири дена с Меркел и Макрон. Тук не щат да пишат. Няма какво.
    Ако планът на умните и красиви беше успял/т.е ако бяха успели да прелъжат повече хора от мижавите 2-3%/, то сега един по един фондовете щяха да бъдат спирани. Защото щеше да управлява БСР с петата си тъмнолилава колона.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  8. 8 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#7] от "Kami":

    Дрън-дрън. Никой няма да спре фондовете, ако Боко го няма. Това финансиране си е част от ангажиментите на ЕС към страните-членки и ЕС си го изпълнява - въпреки обратното неизпълнение на редица наши ангажименти, включително и най-вече именно от страна на Боковото правителство. Само глупав гербер може да си вярва, че без Бате няма метро или че само благодарение на Него сме получили финансиране. Това е знак за липса на всякакво познание по основни политически принципи на ЕС или, иначе казано - знак, че единственият източник на информация в животите ви е снощното изявление на Премиера по Телевизията.
    За метрото - супер! Едно хубаво нещо се прави в София и то е метрото. За Бога, братя, возете се :D

  9. 9 Профил на на Иванка баща й
    на Иванка баща й
    Рейтинг: 229 Любопитно

    Това е добра новина , но какво правим в селските райони (аз живея в такъв) всичката инфраструктура е остаряла и амортизирана, а и работа трудно се намира и младите около 60-70 % са по чужбина.

    I'll be back...
  10. 10 Профил на xcheffo
    xcheffo
    Рейтинг: 268 Неутрално

    Това е добра новина , но какво правим в селските райони (аз живея в такъв) всичката инфраструктура е остаряла и амортизирана, а и работа трудно се намира и младите около 60-70 % са по чужбина.
    —цитат от коментар 9 на на Иванка баща й


    Четем "Тореадорите от Васьокивка" и усвояваме челен опит :)

  11. 11 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#9] от "на Иванка баща й":

    Кажи браво на първо време.
    Стъпка по стъпка ще имаме качествена инфрасттруктура навсякъде стига да си управляваме парите хитро.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5849 Весело

    До коментар [#11] от "kapitalcho":

    По хитрост сте първенци !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1503 Весело

    До коментар [#9] от "на Иванка баща й":

    Купи си маунтин байк.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  15. 15 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#11] от "kapitalcho":

    Това не са наши пари. Преди да се чуим да ги употребяваме "хитро", трябва да започнем да ги управляваме честно. А след това "стъпка по стъпка" може да се научим да ги управляваме и умно.
    Това ще е след две три-поколения целенасочено въздействие обаче, защото не мсиля, че дясната нюейдж еволюционна хипотеза (остави го да се самоуправлява и то ще разцъфне в благодат) важи. Особено пък тука

  16. 16 Профил на alextan
    alextan
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#9] от "на Иванка баща й":

    От селските региони какво да правят - ами много зависи от вида на региона, дали сте на близко растояние от голям град, дали има местни туристически атракции, какви са възможностите за селското стопанство и т.н.
    Вижне програмата за развитие на селските райони, както и потърсете дали във вашия край имате МИГ - местни инициативни групи. Нужно е и гражданите да настояват местните власти да са по - активни. Ето например в селските райони в пловдивско малки общини като Калояново и Раковски се справят отлично - направиха си индустриални зони, привлякоха големи инвеститори, спечелиха европейски проекти за улици и канализация и т.н. Но и тяхната философия е по-различна - това са единствените 2 католически общини в региона, хората са изключително работливи, не имигрират масово и имат повече деца, докато съседните им общини са обезлюдени.

  17. 17 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#15] от "Green Day":


    До коментар [#11] от "kapitalcho":Това не са наши пари.
    —цитат от коментар 15 на Green Day


    А вноската в ЕС ?-така че това са наши пари(поне част от тях).
    До коментар [#11] от "kapitalcho": Това ще е след две три-поколения целенасочено въздействие обаче, защото не мсиля, че дясната нюейдж еволюционна хипотеза (остави го да се самоуправлява и то ще разцъфне в благодат) важи. Особено пък тука
    —цитат от коментар 15 на Green Day

    Кого да остави да се самоуправляза-държавата или бизнеса ?
    Дай на концесия инфраструктурата и ще видиш как за нула време всичко ще бъде оправено(познай защо).

  18. 18 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5739 Неутрално

    Ето още една добра новина!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5337 Неутрално

    ЕС с удоволствие финансира метрото, защото там се действа професионално и коректно и това е много различно от другите дейности...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1924 Неутрално
  21. 21 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4202 Неутрално

    Добре,че са парите на ЕС,защото нямаше как да се строи метрото в София с уадрни темпове.

  22. 22 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5439 Любопитно

    Ето това е съюзът, който някой умници наричат "еврогейски". Интересно руските богатири, които толкова драпат да ни вземат в евразийския съюз, колко пари дадоха?

    Gunter glieben glauchen globen
  23. 23 Профил на Green Day
    Green Day
    Рейтинг: 647 Неутрално

    http://www.minfin.bg/bg/page/883

    На този линк можеш да видиш колко е вноската ни в ЕС и да я съпоставиш с размера на погълнатите грантове от 2007 до момента, отделно предприсъединителните, които просто потънаха в родната бездънна дупка.

    Кого да остави да се самоуправляза-държавата или бизнеса ?
    Дай на концесия инфраструктурата и ще видиш как за нула време всичко ще бъде оправено(познай защо).
    —цитат от коментар 17 на kapitalcho


    Ами да, ще процъфти, както се случи с приватизираната по Костов индустрия! Мъка, мъка... Ти имаш ли идея как и на кого се "дава" концесия в България? Инфраструктурата да оставиш в частни ръце - е това е официланото самоубийство на една държава. Колко глупост има по тоя свят, Боже.

  24. 24 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Много сладка хапка за някои !!!

  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8640 Неутрално

    Борисов сега , като се върне, ще обяви, че са ги дали заради него.

  26. 26 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 350 Неутрално

    До коментар [#21] от "bat_plamen":

    Това е смисълът на ЕС , който скапаната вата плюе на смени

  27. 27 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Кинтите за трета линия на метрото са 400 млн. евра от ОП Транспорт. А ОП Транспорт до 2020 е 1.8 млрд. евра.
    Задачата е: колко кинта В повече получава един шоп от останалите овци

  28. 28 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1298 Неутрално
  29. 29 Профил на kapitalcho
    kapitalcho
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#23] от "Green Day":


    http://www.minfin.bg/bg/page/883 На този линк можеш да видиш колко е вноската ни в ЕС и да я съпоставиш с размера на погълнатите грантове от 2007 до момента, отделно предприсъединителните, които просто потънаха в родната бездънна дупка.
    —цитат от коментар 23 на Green Day


    Да,вноската е 30 %.
    Сметни и колко от тези усвоявания са градивни(метрото е едно от тях),а не източване на парите за безмислени проекти............и картината се получава.

    Ами да, ще процъфти, както се случи с приватизираната по Костов индустрия! Мъка, мъка... Ти имаш ли идея как и на кого се "дава" концесия в България? Инфраструктурата да оставиш в частни ръце - е това е официланото самоубийство на една държава. Колко глупост има по тоя свят, Боже.
    —цитат от коментар 23 на Green Day

    И кое при Костов беше приватизация ,а не раздаване на активите на ДС и другарите ?
    Беше ли направена борсова приватизация -така можеш да видиш колко реално струва едно нещо ?
    П.С
    Карай си по сегашната инфраструктура и не се оплаквай-след 100 години ако се промени нещо-тогава.

  30. 30 Профил на hgg21387465
    hgg21387465
    Рейтинг: 229 Неутрално

    За съжаление метрото не толкова добър проект, колкото изглежда и се представя в очите на обществеността. Като идея да има метро в София, е ОК, но за съжаление проектирането на линиите се оказва един от най-големите проблеми пред ефективността му. Метрото дублира инфраструктурата на линиите на обществения транспорт, с което отнема пътници от автобуси, тролейбуси и трамваи, но не и от ползващите личен превоз - автомобили. Това е и причината колите в София да не намаляват, а напротив - да се увеличават с всеки изминат ден. С една дума, метрото не изпълнява основните си функции - да подпомага и отнема трафик от основните замърсители - колите. Иначе Братоев доколкото му позволяват си върши добре работата.

  31. 31 Профил на burma
    burma
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Братоев не си върши съвестно работата. За да поевтинее метрото, скъсиха дължината на метростанциите от 120 м. на 100. Затова когато пристигне влакът на станция, строена по времето на соца, търчиш 20 м, за да хванеш опашката на влака. Това е крайно късогледо - още отсега се вижда как пропускателната способност е намалена. Вместо композициите да имат един вагон повече, те са съкратени. А как ще бъде след 50 или 100 години? Късогледа и евтина политика, която не отчита дългосрочен хоризонт време за експлоатация. Остарява морално, преди да е завършено. И това е рационализация на Братоев.

    muho




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK