Първите електрически велосипеди с водородно гориво потеглиха по улиците във Франция

Първите електрически велосипеди с водородно гориво потеглиха по улиците във Франция

© Associated Press



Първите електрически велосипеди с водородно гориво потеглиха вчера по улиците на френския град Сен-Ло в северозападната област Нормандия, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.


Според Кристоф Брюнио, директор по продажбите в малкото предприятие Pragma Industries, разработило велосипедите, това е дори световна премиера.


Компанията вече е доставила двайсет броя в региона, а през следващите дни ще пристигнат други 40 в югозападната област Страната на баските и в Алпите, допълни Брюнио. Той уточни, че твърдите поръчки са общо 100.




Перспективите за 2018 година са да бъдат продадени стотици велосипеди във Франция и за износ, тъй като валят много поръчки и от чужбина, посочи той, споменавайки конкретно Дания и Германия.


Велосипедите тежат 25 кг - колкото класическо електрическо колело - и се презареждат с водород за по-малко от две минути вместо за три часа, както при велосипедите с класически електрически двигател, който освен това е с двойно по-малко енергия, е посочено в брошурата за медиите.


От днес в Сен-Ло е на разположение станция за зареждане на велосипеди на водород, където водата от градския водопровод се превръща във водород.


Електрическият велосипед с водород, който е незамърсяващо гориво, може да измине с едно зареждане 100 километра вместо средно 50 км с класическо електрическо колело, уточнява Pragma.


В момента един брой струва 7500 евро, но компанията си е поставила за цел до 2020 година цената да спадне до 3500 евро.


Първите велосипеди на водород ще бъдат ползвани в Сен-Ло от служителите на болницата и на компанията Lecapitaine с 800 служители. След това те ще бъдат предлагани от април до октомври на туристите.


През януари 2015 година също в Сен-Ло беше открита първата обществена водородна станция за зареждане на автомобили във Франция.


Водородната станция беше открита през юли и в нормандския град Руан. С нея се зареждат десетина автомобила, собственост на общинските власти и на местни компании.


Областната управа в Нормандия планира да бъдат открити още девет такива станции през 2018 година.

Ключови думи към статията:

Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Как беше !!! Ово е стАндарт, 7500 евра за колело. Майко мила.

  2. 2 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Как беше !!! Ово е стАндарт, 7500 евра за колело. Майко мила.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Спокойно, китайците за нула време ще смъкнат цената до 75 евро.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  3. 3 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    [quote#2:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]


    .... и ще го направят да се движи на въздух, а защо не и направо с педали :)


    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  4. 4 Профил на tnk14543188
    tnk14543188
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Как беше !!! Ово е стАндарт, 7500 евра за колело. Майко мила.
    —цитат от коментар 1 на 442


    Чубайс в Русия прави и по-скъпи елекрически велосипеди - около 600 х. рубли или 10 х. евро:

    https://pikabu.ru/story/yelektrobayk_ot_chubaysa_5384373

  5. 5 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4271 Неутрално

    Водородното гориво е скъпо.И технологията също е скъпа.И ако технологията може да поевтинее,то водорода няма как.Защото,въпреки че има много(във водата)той се добива най,евтино от въглеводородите.И се губи смисъла.

  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2655 Неутрално

    Водородът е изключително опасен. Със сигурност за взети всички предпазни мерки против изтичане.

  7. 7 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 624 Весело

    Дано са ги изпипали добре, че от велосипедисти да не станат космонавти :)

  8. 8 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 795 Весело

    До коментар [#3] от "traveler1":
    То реално с педали е на въздух и слънчева енергия :-)

    До коментар [#1] от "442":
    7500 не е някаква невероятна цена за колело с нови технологии, което тъкмо излиза на пазара. Има обикновени велосипеди по 3000-5000 . Съвсем естествено е, като започне по-масово производство цената да спадне. Друг е въпросът дали ще стане масово...

  9. 9 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":

    В случая скъпото нещо вероятно е горивната клетка и по-специално протонната мембрана в нея. Интересно как е решен въпросът с водородния резервоар (то е потенциално опасното нещо в този велосипед). Като гледам снимката ми се струва, че е в рамата на велосипеда. И май има електродвигатели на осите и на предното, и на задното колело.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11426 Неутрално

    А двигателят ще може ли да се прехвърли на автомобил? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":В случая скъпото нещо вероятно е горивната клетка и по-специално протонната мембрана в нея. Интересно как е решен въпросът с водородния резервоар (то е потенциално опасното нещо в този велосипед). Като гледам снимката ми се струва, че е в рамата на велосипеда. И май има електродвигатели на осите и на предното, и на задното колело.
    —цитат от коментар 9 на ijj


    Велосипеда от снимката в статията на Дневник няма нищо общо с това за което е написана. Просто снимка на други вид велосипед

    https://www.pragma-industries.com/products/light-mobility/

    а цената всъщност е такава, защото в същия велосипед има вградени две отделни енергозахранвания. Едното е традиционното с литиева батерия, а второто е горивна клетка с резервоар за водород.
    Ако трябва да съм честен, като човек ползващ електровелосипед от 4г, никога не бих купил такова колело на тази цена, по ред чисто практични съображения. Никога не ми е било проблем заредждането на моето колело, дори и да ми свърши тока, минавам в генераторен режим и с малко повечко въртене си осигурявам небоходимата нергия за фарове и стопове, както и за подпомагане за кратко на някой баир на път за дома. Винаги зареждам нощно време, и в градски условия един акумулатор ми стига за около 35-40км дневно, което е напълно достатъчно за мен. 100км дневно на велосипед си е предизвикателство не за всеки, па дори и да караш на водород.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  12. 12 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9474 Неутрално

    Много скъпо е, колкото една средна кола на старо.

  13. 13 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2301 Неутрално

    Велосипеда от снимката в статията на Дневник няма нищо общо с това за което е написана. Просто снимка на други вид велосипед

    https://www.pragma-industries.com/products/light-mobility/
    —цитат от коментар 11 на traveler1


    Благодаря за линка. И на мен като го гледах хич не ми приличаше на велосипед с горивни клетки. Доста безотговорно от страна на редакцията.

    Политкоректостта е Гестапо за Истината
  14. 14 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Ми екстра е цената, като се има предвид, че има велосипеди с човешка тяга, които са на тази цена.

  15. 15 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    [quote#13:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]

    Дневник много западна. Гугъл им превежда и редакторчетата слагат снимки, каквито намерят. Гола вода станаха. А и с новият дизайн.,....

  16. 16 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#8] от "ilinko":

    Всъщност това си е нормална цена за много хубав велосипед.

    Panta rhei....
  17. 17 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Кат стане едно водородно колело 1000 лева.. и една нормална електрическа кола 30 000 ок! Дотогава да си ги карат..Няма да изплащам 10 години колело което след 5 ще е за вторични или 50 кола която след 10 години ще е за боклука..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  18. 18 Профил на maane
    maane
    Рейтинг: 296 Неутрално

    7500 е цената на един среден, обикновен мотоциклет( за държави с нормален стандарт), така че, преди да пищите и черногледствата, информираите се, освен ако не страдате за путя, който още повече ЧЕ се уака. Щото водорода ще кара не само колелетата, нали се сещате!?

  19. 19 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":
    "Водородът е изключително опасен. Със сигурност за взети всички предпазни мерки против изтичане."

    Защото е опасен, за това и започват с велосипедите - там всичко е открито.

    подпис
  20. 20 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":
    "Водородът е изключително опасен. Със сигурност за взети всички предпазни мерки против изтичане."

    Опасен е ако има закрити пространства както в разни части от автомобила. При велосипеда всичко се проветрява.

    подпис
  21. 21 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    Горивните клетки-батерии са скъпи, защото изискват много прецизна изработка, но не и големи количества скъпи материали. Всички скъпи материали са в микроскопични количества. Следователно технологията е ключът към успеха.
    Германия от доста години произвежда подводници с горивни клетки. Ясно е, че там няма проветряване и ако технологията не сработи всички ще загинат.

    подпис
  22. 22 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 966 Неутрално

    До коментар [#1] от "442":В случая скъпото нещо вероятно е горивната клетка и по-специално протонната мембрана в нея. Интересно как е решен въпросът с водородния резервоар (то е потенциално опасното нещо в този велосипед). Като гледам снимката ми се струва, че е в рамата на велосипеда. И май има електродвигатели на осите и на предното, и на задното колело.
    —цитат от коментар 9 на ijj


    Едва ли водорода се съхранява в газообразно състояние в резервоар. Класическо решение са металните хидриди, но напоследък се говори за синтезирани керамични наноразмерни хидриди с високо съдържание на водород и ниски температури на зареждане и разреждане. Вероятно не са по-опасни от бензинова кола.

    Никога повече мутри начело на България.
  23. 23 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1305 Весело

    Аз от моето електроколело, с 40 км дневен пробег съм напълно доволен. Обаче нямам нищо против да пробвам и едно водородно, макар и не, за да си го купя, поне на тоя етап. И ако всичко е направено както трябва, съм "за" технологията, защото и това е крачка към по-чистото бъдеще...

  24. 24 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2027 Неутрално

    електрически велосипеди с водородно гориво - > хм, това все още ли е велосипед?

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  25. 25 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    "В момента един брой струва 7500 евро, но компанията си е поставила за цел до 2020 година цената да спадне до 3500 евро."
    Като стане 500 ще го ползват и в България. Навремето Хитлер е налял 500 млн. марки във Фолгсваген , за да продават евтини коли на работническата класа. Защо и сега да не стане така.

  26. 26 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2636 Неутрално

    Кога ще има Тур дьо франс с тях?

  27. 27 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    електрически велосипеди с водородно гориво - > хм, това все още ли е велосипед?
    —цитат от коментар 24 на Алф


    Е, не е ракета. Вело си пед, щото и педали си има!

  28. 28 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 753 Любопитно

    До коментар [#11] от "traveler1":

    А колко често го ползваш без помощ, само с въртене?

    Колко по-бързо си минаваш маршрутите с ел.колело, в сравнение със стандартно?

    Питам като редовен потребител на обикновено колело.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  29. 29 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2040 Любопитно

    Не знам дали превозни средства, с двигатели, въобще трябва да се наричат велосипеди?

    мурзилка
  30. 30 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Струва ми се, че не става въпрос за велосипед. Има мотопеди, а това би трябвало да се нарича електропед? Не бих използвал ел. велосипед. Да караш колело, това е спорт, движение. С добър велосипед и тренинг изкачваш стръмните баири по планините с удоволствие. Виждал съм хора на по 65г да изкачват стръмни хълмове. Ел. колелото може да се използва в града за ходене на работа(да не отидеш вмирисан) и от хора които нямат тренинг. За града, ако не използвам велосипед, бих използвал ел. тротинетка. Малка е, сгъва се и може да се носи навсякъде. Може да я паркирате под бюрото си.
    Водород в колело ми звучи доста опасно. В интересно време живеем.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  31. 31 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#21] от "Иван К":

    Основният и проблем е откъде идва водорода. Ако е от преработка на въглеводороди (сега много по-евтино от електролиза на вода) няма особен смисъл.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  32. 32 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    До коментар [#11] от "traveler1":А колко често го ползваш без помощ, само с въртене?Колко по-бързо си минаваш маршрутите с ел.колело, в сравнение със стандартно?Питам като редовен потребител на обикновено колело.
    —цитат от коментар 28 на galio


    Без ток обикновено се случва да го ползвам на няколко месеца веднъж, обикновено поради пропускане на зареждане, поради забравяне
    Ами по равно с предишното стъро MTB беше тегаво да карам с повече от 15км/ч, с настоящия поддържам 25км/ч без особено натовабване, а за ускоряването изобщо няма сравнение.

    Ръзликата е фрапантна и определено си струва всеки цент.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  33. 33 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    Никога не бих си заменил класическото електрическо колело с такова недоразумение. Велосипеда ми мога да си го зареждам където си поискам. В Офиса, в апартамента и на всякъде, където има контакт. Ако остана без ток, е малко по-тегаво с педалите, но пак си върви. Нямам нужда от безумни, водородни, пседо технологии.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  34. 34 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1600 Неутрално

    До коментар [#3] от "traveler1":То реално с педали е на въздух и слънчева енергия :-)До коментар [#1] от "442":7500 не е някаква невероятна цена за колело с нови технологии, което тъкмо излиза на пазара. Има обикновени велосипеди по 3000-5000 . Съвсем естествено е, като започне по-масово производство цената да спадне. Друг е въпросът дали ще стане масово...
    —цитат от коментар 8 на ilinko


    Нормален електрически велосипед струва 1000 евро. Това творение е тотална безумица.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  35. 35 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 589 Любопитно

    До коментар [#33] от "Георги":

    Съгласен!
    От 4 години със с електрическо колело. Голям кеф. Има пробег от 40-70км в спомагателен режим и може да се зареди навсякъде.
    Водородното колело няма шанс, прекалено е скъпо и не може да се зареди удома. Идеята да ходиш да го зареждаш на станция е просто абсурдна. А недай си боже да се нахакаш някъде и да почне да изтича водород...изгаряш като факла.

  36. 36 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    До коментар [#35] от "Минуса":

    Още по-лошо ако има теч на водород. Той се свързва с кислорода чрез експлозия.

    Panta rhei....
  37. 37 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Водорода е горивото на бъдещето.

  38. 38 Профил на Андрей Русев
    Андрей Русев
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Чудесна новина!
    Нека технологиите стават все по-масови и достъпни.
    Във Франция има високи такси, за да поддържаш градски автомобил.
    В други държави, Холандия, Белгия, където много се карат велосипеди, това решение след електрическото колело и още по-добро.

    Adventure Stars Here | Kiddimoto




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK