София и Скопие разчитат Брюксел да подкрепи общите инфраструктурни проекти

Двете страни високо ценят възможностите, които дава Европейската комисия за засилване на партньорството чрез програмите за териториално сътрудничество.

© Reuters

Двете страни високо ценят възможностите, които дава Европейската комисия за засилване на партньорството чрез програмите за териториално сътрудничество.



Република България и Република Македония ще интензифицират усилията си за насърчаване на добросъседските отношения и сътрудничество, включително чрез проекти и инициативи, които биха могли да имат практическа стойност не само за двете страни, но и за целия регион. Това се посочва в съвместно писмо на министрите на външните работи на страните - Кристиан Вигенин и Никола Попоски, до комисаря по разширяването Щефан Фюле и комисаря по регионална политика Йоханес Хаан, съобщиха от външното министерство.


Двете страни високо ценят възможностите, които дава Европейската комисия за засилване на партньорството чрез програмите за териториално сътрудничество, насочени към по-силно и устойчиво икономическо и социално развитие на регионите, като по този начин стимулира техния потенциал, пише още в писмото.


Външните министри потвърждават готовността на България и Македония да разширят контактите между компетентните институции, за да гарантират по-добрата координация и изпълнение на съвместни проекти в области като инфраструктурата, икономиката и подобряване на цялостната свързаност на региона.


Смятаме, че трябва да бъде отдадено приоритетно значение на съществуващите проекти, които са насочени към развитие на автомобилната и железопътната инфраструктура, със специално внимание към изпълнението на Коридор №8 (Изток - Запад), посочват още Кристиан Вигенин и Никола Попоски, като подчертават, че отпускането на по-голяма финансова помощ за завършването на тези проекти е от ключово значение.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Любопитно

    Виа Егнация (на латински: Via Egnatia, на гръцки: Εγνατία Οδός, Егнатия Одос) е сред най-известните военни пътища, построен от древните римляни през 145 г. пр.н.е., който е продължение на Виа Апия (Via Appia) отвъд Адриатическо море, минава през Македония и Тракия и стига до Мала Азия, където се съединява с персийския Царски път, известен още от времето на Кир Велики и Дарий I.
    Ако българите и македонците са умни и практични, нека възстановят Виа Егнация, от което само ще спечелят!!!

  2. 2 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 575 Любопитно

    Звучи добре,но дано да не е само декларация.Би било много добре за България ако може с европейски средства да построим качествена железопътна връзка и скоростен път между България и Македония.Това е най-добрия начин да имаме влияние в Македония чрез все повече бизнес и инвестиции,а затова трябва добра инфраструктура.

  3. 3 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    от кога ги сучат тези инфраструктурни връзки с БЮРМ вече не помня. Докъто на власт там е сръбската ДС, няма начин. Иначе е край време да се построи връзката до адриатика през бюрм до Албания, или коридор 8.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  4. 4 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    До коментар [#1] от "Дедо Либен":

    Дедо Либене, античната Виа Егнация е минавала извън територията на съвременна България. Трасето й е започвало при днешния албански град Дуръс (Драч, Дирахиум), продължавало е на изток през албанските планини, стигало е до Охридското езеро и е завивало на югоизток към Солун, след който е следвало бреговете на Бяло и Мраморно море чак до Бизантиум (Константинопол). Гръцката автомагистрала "Егнатиа Одос" е кръстена на него и в Тракия и Македония се движи близо до историческото трасе.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  5. 5 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    Писмо с абстрактен и пожелателен характер. На практика правителството на Бившата югославска република не планира да развива автомобилния път по Коридор 8 в частта му към България.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  6. 6 Профил на bawarec
    bawarec
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дедо Либен":

    За съжаление гърците вече го построиха.

  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    До коментар [#4] от "Югозомби":
    До коментар [#6] от "bawarec":

    Прави сте момчета, гърците я построиха магистралата!
    На нас не ни остава нищо друго, освен да слизаме до магистралата им от 5-те ГКПП-та на българо-гръцката граница!

  8. 8 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    До коментар [#7] от "Дедо Либен":

    Напротив, на нас ни остават много други неща, които обаче не са свързани с името Виа Егнация. Например магистрала по 35-те километра от Дупница до Кюстендил.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK