Изграждането на втори мост между Русе и Гюргево е приоритет, заяви зам.-кмет

Изграждането на втори мост между Русе и Гюргево е приоритет, заяви зам.-кмет

© Надежда Чипева, Капитал



Улесняването на сътрудничеството изисква чисто физическата възможност да стигнеш до другата страна. В този смисъл съществуването на само два моста по 450-километровата граница със сигурност е важна бариера за по-интензивния обмен между българските и румънските региони." Това заяви Страхил Карапчански, зам.-кмет на Русе, в интервю за EurActiv.


"Тази липса е призната от българските и румънските власти, а преодоляването й е приоритет и за транспорта и регионалните политики в ЕС. Реализирането на подобни мащабни строителни проекти на нови мостове над Дунава или на друга свързваща инфраструктура ще подобри трансграничното сътрудничество", допълва зам.-кметът.


По думите му капацитетът на моста в Русе не отговаря на засилващия се трафик и в двете посоки. "Неговата близост до Букурещ, столица с 2 милиона граждани, както и ролята му на пресечна точка на два трансевропейски коридора (номер седем и номер девет), поставя изграждането на втори мост между Русе и Гюргево в дневния ред", допълва Карапчански.




Според него е факт, че от десетилетия българи и румънци са усещали река Дунав като бариера, разделяща държави, хора, култури, езици. "Помня еуфорията на 1 януари 2007 г., когато гражданите от двете страни на Дунава буквално препълниха моста в желанието си да отидат "от другата страна" (всички ограничения за пресичане на границата бяха вдигнати в деня, в който България и Румъния се присъединиха към ЕС, като остана само таксата за пресичане на моста с кола).


"Не може да се отрече 10 години по-късно, че българи и румънци все още се учат да работят заедно и да говорят "общ" език. Въпреки това опитът досега показа по много категоричен начин и на двете страни, че трансграничното сътрудничество носи успешни истории и дългосрочни ползи за местните общности", посочва Карапчански.


Зам.-кметът отбелязва, че откакто България е член на ЕС съюзът отделя около една трета от бюджета си за кохезионна политика. "Ефектът от инвестираните фондове в живота на хората в момента не може да се сравни с алтернативни източници на финансиране. Смятам, че интересът на страни като България, но също и на държавите нетни донори, е да се поддържа тежестта на кохезионната политика и регионалното сътрудничество в цялостната смесица на европейски политики", допълва Карапчански.

Ключови думи към статията:

Коментари (22)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2095 Неутрално

    като се има в пред вид ,че една отсечка от 200 м на Дунав мост не могат да я пуснат вече 6 месеца и се точи още ремонта ,си представяме за чисто нов мост и път и подстъпи до него колко десетки години ще ни трябват ....

  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3340 Любопитно
  3. 3 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#1] от "edin drug":

    За колко време направиха Дунав мост 2?
    За две години могат да го пуснат, само мерак и парк да има.
    Необходимост от мостове има и на други места - Оряхово, Никопол, Свищов, може и на Силистра, макар там да има и сухоземна граница и мост на Черна вода в Румъния (малко по-на север.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  4. 4 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    *парк = пари
    (Дебели са ми пръстите, а копчетата толкова са малки...)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  5. 5 Профил на Georgi Georgiev
    Georgi Georgiev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Крайно необходим е втори мост над Дунав при Русе. Също така и модернизация на жп линията Русе-Варна. За вертикалният път до Велико Търново мисля че, и политиците разбраха колко е необходим. Иначе знаете пътят прво дунавски район после......

  6. 6 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    На фона на останалите малоумни идеи, тази е напът да мине под радара. Логистичен абсурд. Мост е нужен, но не там.

  7. 7 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    По добре да го направят на място, на което и от румънската страна има път. Че сега от Гюргево до Букурещ се пътува повече от час и пътя преминава през сума села и е осеян с кръгови "кръстовища" за забавяне на скоростта.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  8. 8 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 748 Неутрално

    До коментар [#6] от "zxp53317185":

    Така е, но пък няма и къде много другаде. Връзката между двата големи града като Русе и Букурещ е най-кратка от там. Бъдещата магистрала Русе- В. Търново също ще минава от там. Няма кой знае каква инфраструктура за мостове при Свищов и Никопол. Може би при Никопол има смисъл, но трябва тепърва да си изграждат пътища...

  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 3340 Неутрално

    До коментар [#3] от "Athanatos":

    На Силистра - Калъраш има румънски ферибот.

    [email protected]
  10. 10 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#9] от "karabastun":

    Знам, то фериботи има на всички изброени места от мен, ама... С изключение на свищовския, останалите са ужасно скъпи.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  11. 11 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5053 Неутрално

    Североизточна БГ има по-голяма нужда от мост с Румъния

  12. 12 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 427 Неутрално

    На всеки 70-80 км по Дунава трябва да има мостове ако искаме по-бърза връзка с Европата. Обаче нашите управляващи не искат да го разберът. А румънците не са заинтересовани да ни се ускори достъпът, защото тогава за много компании вече ще е изгодно да произвеждат в България, а не в Румъния

  13. 13 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Ако бяхме в Шенген, проблемът нямаше да е такъв, и честно казано, според мен, капацитетът щеше да е достатъчен.

  14. 14 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2198 Неутрално

    Абе то и тунел върши работа, ама с мост е някак си по кул да се снимаш

  15. 15 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2362 Неутрално

    С парите за кокетното стадионче.

  16. 16 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    До коментар [#6] от "zxp53317185":

    Това, че ти нямаш нужда да минаваш от там, не значи, че няма нужда от втори мост!

    До коментар [#13] от "babalyuga":

    Проблема не в Шенген, дори и да сме в него таксите за моста ще си останат, а от там и опашките от камиони. От там на ден минават най-малко 400-500 ТИР-а.

    Моста няма вело-алеи, има само две ленти и като се разминават два ТИР-а по него няма място за нищо друго на пътната лента. А повярвай ми има много желаещи да преминават границата с колелета и от двете страни.
    Нужен е както втори, най-малко 4 лентов мост при Русе, така и такива над Силистра и Никопол. Но ако тръгнат да се строят няма да има пари за метрото в София и магистралите за морето на софианци, така че явно мнението на правителството за Северна България отново е – Да го д*ха! Каквото е било винаги последните 10 години.

  17. 17 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#9] от "karabastun":

    Има не точно ферибот , а баржа ! Въпреки това при Силистра си трябва мост поради факта че всичко дето идва от Североизточна БГ - Добрич и Варна от части предпочитат да минат през Силистра щото при Русе чакането е огромно и доста по скъпичко . Затова и от поне едно 4-5 години в Силистра има огромни задръствания от камиони . Мост си трябва освен за да отпуши трафика ,а и за по -голям обмен на 2те държави . Факт обаче че по скоро румънците ще се съгласят да направят 2ри Мост при Русе от колкото мост при Силистра поради факта че малко по-нагоре от границата демек Силистра те пък си имат техен си мост които ще стане напълно за домашна употреба ако се направи тук при ннас в Силистра 1 мост . Не са толкова тъпи . Помня че когато се чудиха къде да бъде 2рия мост на Дунав между БГ и Румъния имаше вариант той да е точно в Силистра . Ама Румънците вдигнаха вой до небесата и накрая избраха Видин . За това и ако на ден през Дунав мост минават 500 тира то през Силистра вероятно са на половина . Нямам информация Моста при Видин колко се използва но правителството трябва да вземе да помисли как да се погрижи за този трафик дето е при нас .

  18. 18 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2087 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гадьо":

    Минавал съм поне 10 пъти от там и въобще не е толкова натоварен.
    Второ, повечето трафик минава от там просто защото няма откъде другаде, а не защото им е най - пряко.
    Трето, за вело - алея няма нужда да се прави нов мост, а да се преустрои съществуващия.
    Четвърто, оплаквате се (с право) че средствата за ифраструктура се концентрират в София, а на свой ред дърпате чергата за 2 моста в Русе. Само че има и други градове, други райони които също имат нужда от мост.


  19. 19 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#16] от "Гадьо":

    За таксите има и други решения как да се събират.

    За граничните проверки няма.

    Нямам против и 2 моста да има, и в Силистра, и в Свищов, и т.н. Ако бяхме Белгия и Холандия, щяхме да имаме вече. Но имаме да наваксваме и трябват приоритети.

    Мост за 100 човека на велосипеди или метро за 100,000 пътници дневно? Въглеродни емисии? При все, че колоездачите все могат да минат и сега.

  20. 20 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 537 Неутрално

    До коментар [#19] от "babalyuga":

    Е дай тогава всичките пари в държавата за София да ходят щото има приоритети ?

  21. 21 Профил на specifier
    specifier
    Рейтинг: 514 Неутрално

    А БРЕ,

    Хора, събудете се!
    За кого е най-важен тоя мост бе?
    - За Румъния.
    А за нас кое е най-важно?
    - МАГИСТРАЛА от "Мостът, който води заникъде" при Видин - до УНГАРИЯ. За да можем да дублираме пътя през Белград, който се държи от потенциално враждебна Сърбия.
    Да, ама Румъния иска едното, а не дава другото. Защо требва да се охарчва, когато може да пусне подкуп на некой продажен кмет/общинар и да си реши въпроса с ЖИЗНЕНОВАЖНИЯ за нея път към Азия.
    Така стана с проекта за контейнерно пристанище "Варна" преди 10 години. Патриотично настроени общинари го отхвърлиха и сега конт. прист. "Констанца" прави 10 ПЪТИ по-голям оборот от варненското. Преди 10 г беше обратното...
    Така стана с проекта за Трансконтинентално летище "София" край Кривина . Патриотично настроени общинари го отхвърлиха и Гърция го построи край Атина с Европейски средства - 5 млрд евро. Главните дестинации се отместиха 1 000 км на юг от София...
    Такива ми ти работи.
    Мислете преди да пишете.

  22. 22 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#21] от "specifier":

    Контейнерите пристигат в Констанца, защото още по времето на Чаушеско румънците мислеха стратегически и поради липсата на залив направиха дълбоководно пристанище.
    А дедо ти Тодар прави пристанище Варна-Запад - плитко с малък обем навътре в страната да бъдело близо до заводите(селска му работа).
    Във Варна единственото дълбоководно място е към нос.Галата. Но там е затапено(кв.Аспарухово и канала море-езеро) и няма транспортни комуникации. Така че правилно се спря поредната глупост. Щото Panamax контейнеровоз в езерото не може да влезе(и плитко и аспаруховския мост ограничава).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK