ЕС отпуска 46.6 млн. евро за модернизиране на трамваите в София

ЕС отпуска 46.6 млн. евро за модернизиране на трамваите в София

© Надежда Чипева, Капитал



Общо 46.6 милиона евро от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) ще бъдат инвестирани в модернизиране на трамвайната инфраструктура и услуги в българската столица, предаде пресслужбата на Европейската комисия.


Финансираните от ЕС дейности включват реконструкция на трамвайното трасе по протежение на ул. "Каменоделска" и на бул. "Цар Борис III", което се използва от пет трамвайни линии, включително от линия № 5, по която пътуват над 50 хил. души на ден. ЕФРР ще финансира също така закупуването на нови съчленени нископодови трамвайни мотриси и модернизирането на управлението на трафика и на системите за информиране на пътниците.


През предходния бюджетен период на ЕС в София бяха инвестирани 34 милиона евро от Европейския фонд за регионално развитие ЕФРР.




"Благодарение на средствата от ЕС жителите на София ще могат да се ползват от съвременен и комфортен трамваен превоз. Въздухът в столицата също така ще бъде по-чист, като се надяваме, че хората ще решат да използват новите трамваи вместо обичайните автомобили. По този начин политиката на сближаване насърчава чистата мобилност в целия ЕС", заяви комисарят по въпросите на регионалната политика Корина Крецу.


ЕС също така инвестира значителни средства в линии 1, 2 и 3 на софийското метро. Като цяло от 2007 г. насам ЕС е инвестирал 1 милиард евро в софийския градски транспорт.

Ключови думи към статията:

Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    След като в СОфия са инвестирани 1 млр евро.
    Що държавния бюджет не вземе да финансира със същата сума транспортните връзки в северна България.
    Точно толкова са нужни за пътищата от Видин до Мездра от Русе до Търново ор Русе до Шумен и да се довърши магистрала Хемус

  2. 2 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 619 Гневно

    Само се усвоява в територията и се получават видими резултати.

  3. 3 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8251 Неутрално

    Те да реконструират може и да не могат, но да усвояват много им се отдава.

  4. 4 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2593 Весело

    После се чудят що Кестените настигнали по стандарт Европата - щото знаят как се лапат евросредствата ...

  5. 5 Профил на conventi0nal
    conventi0nal
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Линиите 20 и 22 са морално остарели, няма да е лошо да се подменят тотално трамваите.

  6. 6 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    След като в СОфия са инвестирани 1 млр евро. Що държавния бюджет не вземе да финансира със същата сума транспортните връзки в северна България.Точно толкова са нужни за пътищата от Видин до Мездра от Русе до Търново ор Русе до Шумен и да се довърши магистрала Хемус
    —цитат от коментар 1 на ЙЕИ


    Защото там живеят хора, чиито ценности са над тези да работят повече и да получават по-големи доходи. Тези, които искаха да променят нещо, заминаха в София или Европа.
    В северозападна България и да има пътища, не вярвам някой да инвестира в производства.
    Не обвинявам хората. Живеят на чист въздух, без стрес, не се борят за места в училища и детски градини, децата не изживяват кошмара в седми клас.

  7. 7 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1886 Неутрално

    А Масква колко ще отпусне, а русороби?

    The best way to predict the future is to invent it.
  8. 8 Профил на МиГ-29
    МиГ-29
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Голямо крадене ще падне !!!

  9. 9 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1815 Разстроено

    Трасето на Цар Борис се ремонтира на всеки няколко месеца - досега с тия пари метро можеха да прокопаят :)

  10. 10 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2357 Неутрално

    "Въздухът в столицата също така ще бъде по-чист, като се надяваме, че хората ще решат да използват новите трамваи вместо обичайните автомобили."

    Полека да не стане така - целия транспорт на София никога не е бил проектиран с идеята да е бърз, пък и като добавим колко е нередовен това ще си остане средството за придвижване на пенсионери, ученици и безработни. Преди 10-ина години ходих на работа с ГТ - 10мин ходене до спирката; 15мин чакане на трамвая; 25мин дундуркане със спиране през 200м я зарад светофар я зарад спирка; смяна - още 15мин чакане на другия трамвай и нови 35мин дундуркане - с автомобила същото го вземам за 1/3 от времето.

  11. 11 Профил на Slavi Angelinov
    Slavi Angelinov
    Рейтинг: 174 Неутрално

    Е сега каква лапачка ще падне, бедна ви е фантазията.

    Lacoccaracha!
  12. 12 Профил на simulant1
    simulant1
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Не би било зле трамвай 7 да го продължат до Бояна. В тази част живеят много хора без удобен транспорт. Също Драгалевци и Симеоново.

  13. 13 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3096 Любопитно

    Като цяло от 2007 г. насам ЕС е инвестирал 1 милиард евро в софийския градски транспорт
    ----
    Регионално развитие = софийско развитие? За другите градове, нещо? Бургас и Варна поне се опитват нещо да направят, но мамин Ваньо в Пловдив...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  14. 14 Профил на theteaserboy
    theteaserboy
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Ей всичко за София отива и за Фатмакова, баце и компания...

  15. 15 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1587 Весело

    А сега, де!?! Шо стана?!?
    Мъка ли им е на общината сега дето спряха половината трамвайни линии?

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  16. 16 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3096 Любопитно

    [quote#6:"hope"][/quote]

    те затова няма да се оправи СЗ България - такива мнения като твоето са меко казано цинични и глупави. За какво ни е тази територия тогава?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  17. 17 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#5] от "conventi0nal":

    нещо не те разбрах. какво е морално
    остаряла линия.
    ако искаш нови мотриси термина
    е амортизиран подвижен състав:)

  18. 18 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 868 Разстроено

    Поне 75% от тези милиарди ще потънат в сметките на Баце, ГЕРБ, БСП, Доган, ДПС,... и от там през някой “енергиен” проект към Кремъл.

    ЕС кога ще проумее, че пари в корумпирани (и руски) колонии не бива не се наливат...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  19. 19 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 868 Разстроено

    До коментар [#7] от "EU defender":

    Москва ще “отпусне” още някой Боленчо, Баце или Доган и после ще ПРИБЕРЕ парите през някой “АЕЦ” или “газопровод”...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  20. 20 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1260 Весело

    До коментар [#12] от "simulant1":

    "Не би било зле трамвай 7 да го продължат до Бояна. В тази част живеят много хора без удобен транспорт. Също Драгалевци и Симеоново."



    Това между другото е много разумно предложение, което е трябвало да бъде осъществено преди години, ама в оня район живеят баровци, та не се знае дали някой ще предпочете трамвая пред Жипа да си ходи на работа...

  21. 21 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Не би било зле трамвай 7 да го продължат до Бояна.
    —цитат от коментар 12 на simulant1

    До коментар [#20] от "Г.Е.М.":

    Уж ще правят отклонение на Лъч№3 на метрото, който ще замени Тр№7. Т.е. едва ли ще удължават трамвайното трасе, ако после ще го бастисват.
    Обаче не е сигурно през кое десетиление ще се случи.



    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  22. 22 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3470 Неутрално

    Общественият транспорт в София се разви много добре последните 10-12 години, не бива да се казва на черното бяло, е, може някой лев да е откраднат по трасето, но само си спомнете какво беше до 2000 г. - пълна мизерия. С метрото, нови автобуси, трамваи и тролейбуси столицата е доста по-европейска. Има винаги какво да се желае, но трябва и да бъдем справедливи - има промяна.
    А иначе коментарите, че в Северозападна България всичко, вкл. пътищата са изоставени, са си самата истина.

  23. 23 Профил на Пешу
    Пешу
    Рейтинг: 1229 Неутрално

    Абе що все аз трябва да ви отпускам бре?? Моите данъци - за меня!!! Научете се вече да се оправяте сами, коскоджам ти и тарикатите селски...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK