В ход е екопроцедура за третата лента на пътя Асеновград – Смолян

Снимката е архивна

© Дневник

Снимката е архивна



Изграждането на трета лента на пътя Асеновград – Смолян вече е в процедура по преценяване необходимостта от Оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), предаде смолянският новинарски сайт "Отзвук".


Третата лента на главния път за Пловдив ще бъде само 13.92 км. Предвидено е уширяване да има в три участъка. Първият е с дължина 4.850 км между Хвойна и Чепеларе, от км 68+800 до км 73+650, вторият е 5.300 км в Чепеларе – от км 80+800 до км 86+100, а третият участък от 3.770 км е в село Соколовци от км 90+530 до км 94+300.

Мотивите на пътната агенция са, че с реализацията на проекта ще се подобрят технико-експлоатационните характеристики на посочените пътни участъци, както и транспортната проходимост в региона. От АПИ смятат, че това ще повиши нивото на пътна безопасност. Други предпоставки, наложили възникването на инвестиционното предложение, са предстоящото изграждане на ГКПП "Рудозем – Ксанти" и очакваното увеличаване на тежкотоварния транзитен трафик, както и интензивният неравномерен сезонен трафик по трасето.


Разширяването на пътното платно ще се постигне с конзолни уширения откъм реката, лежащи върху подпорни стени с пилоти или чрез отнемане на ската от към изкопната страна на напречния профил на пътя, както и комбинация от двата модела. Широчината на допълнителната лента за движение ще бъде 3 метра. Преходът между съществуващото платно за движение и допълнителната лента ще бъде 100 метра. Всички площадки за спиране ще бъдат компенсирани с изграждането на нови, запазвайки местоположението си спрямо оста на пътя, посочват още от АПИ.

Ключови думи към статията:

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4679 Весело

    Браво, любимата ми скоростна отсечка.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на bombov_saruyar
    bombov_saruyar
    Рейтинг: 831 Неутрално

    Хубаво, защото района е пълен с джигити.

    Ако по пътя напред, не помним как сме стигнали до тук, няма да стигнем там, за където сме тръгнали.
  3. 3 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1645 Неутрално

    Е, хайде де, това е един от най-опасните пътища в България!

  4. 4 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Е само толкова ли?
    Нямали и някъде няколко двойки тунелчета да се направят та мааалко да се отпуши

  5. 5 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Смолян, както е известно е единственият областен град без жп връзка. Единствената му връзка с останалия свят (изключвам Анадола) е това мизерно шосенце, което през зимата е ад. Срамно е как социализЪма за 45г и капитализЪма за 30г. не успяха да направят поне един скоростен път с 4 ленти за бързо и безопасно шофиране към един от любимите зимни курорти. Това, което се предлага е мизерия, срам и подигравка с живеещите и посещаващите този район граждани на България и гости от цял свят.

  6. 6 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    А какво да кажем за последните 200 м от подстъпите към Пампорово, където наклонът е над 14%, през зимата редовно се заледява и задръства от местни джигити без вериги? Карането по пътя Смолян-Асеновград е по-опасно от руска рулетка. Два пъти съм се въртял вече там и ми стига. Видях и как огромен джип за малко не се катурна в реката. тези 13км са подигравка.

  7. 7 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Забравих специално да поздравя местните джигити, които с огромно самочувствие карат по този път без вериги, с изтъркани галоши и те задминават на невероятни места. Поздрави и за местните служби за поддръжка и почистване, които вероятно се сещат, че имат нещо общо със задълженията си само в деня за заплата.

  8. 8 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 1728 Неутрално

    Опасен път, хем завои, хем тесен, хем заснежен през зимата, и труден за разширяване. Където им трета лента за изпреварване би трябвало да е в посока нагоре.

  9. 9 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 550 Неутрално

    не бе.
    чудя се друго.
    как така, след като се рехабилитира отсечката
    от инджов и иса 2000 една година след това
    има нови идеи. трябваше да го направят заедно
    със рехабилитацията.
    пак има подаряване на обществени поръчки на заслужили
    строители.
    баси жалките оправдания.
    маааа-фиоти.

  10. 10 Профил на Animals As Leaders
    Animals As Leaders
    Рейтинг: 474 Гневно

    Каква трета лента ви гони, като на места липсва втората?!?!?!?!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK