Как Бургас модернизира градския си транспорт

Как Бургас модернизира градския си транспорт

© Капитал



Всеки трети бургазлия поне веднъж на ден използва градския транспорт. За живеещите в краен квартал, като "Меден рудник" например, съвсем не е без значение как ще се придвижат до работното си място или до центъра на града. За да стане градския транспорт в Бургас по-удобен за хората, още през 2010 г. общината започва пълни промени в неговата организация. Точно по това време Бургас е избран за пилотен град, в който да стартира европейския проект "Интегриран градски транспорт" по ОП "Регионално развитие", разказва "Капитал".


През деветте години от старта на реализацията му в модернизирането на бургаския транспорт са инвестирани 131 млн. 181 хил. лв, като 71% от финансирането е от европейските фондове, 12.5% е националното участие и 16.5% от тази сума е финансово участие на Община Бургас. Бенефициент по проекта е Община Бургас. Закупени са изцяло нови автобуси с всички необходими удобства, включително камери за видеонаблюдение. Изцяло променена е транспортната схема на града, съпътстващата инфраструктура, изградени са велоалеи, изцяло е ремонтирана сградата на общинската фирма–превозвач "Бургасбус".


Напълно обновена е бургаската автогара, която вече предлага комфортни условия на шофьорите и останалите служители. Градският транспорт се управлява от комплексна електронна система, въведени са електронни карти за пътуване, изградени са нови спирки. Създадено е общинско предприятие, което следи трафика в Бургас и предотвратява възможните инциденти и задръствания по линиите на градския транспорт. Днес опитът на бургазлии по реализацията на проекта "Интегриран градски транспорт" се ползва като пример в останалите големи областни градове, които тръгват по същия път или вече са изминали част от пътя към промяната.


Началото




"Бургасбус" е общинска фирма, която обслужва както вътрешноградския транспорт на Бургас, така и няколко междуселищни линии. В нея работят 830 души. Фирмата държи всички линии на територията на община Бургас – градска и общинска, и превоза до няколко съседни общини – Айтос, Поморие, Камено и Созопол.


Дружеството има над 20-годишен опит в обслужването на граждани с ограничена мобилност. Заедно с Община Бургас е развита услугата "Позвъни и се вози!", при която граждани с двигателни проблеми могат да направят своите заявки за превоз "ат врятя – до врата" на територията на цялата община на цената на 1 билет. Това звено разполага със 7 специализирани микробуса и диспечерски пункт за приемане на заявки.


Според директора на "Бургасбус" – инж. Петко Драгнев, основното предимство фирмата-превозвач да е общинска, е отговорността, която носи общинската власт за всички граждани, живеещи на нейна територия. Основаната задача на ръководството на "Бургасбус" пък е да намери баланса между социалните ангажименти на обществения транспорт и финансовите параметри, за да не допуска лоши финансови резултати за сметка на социалните придобивки.


А такива случаи в историята на фирмата не липсват. До 2000 г. финансовото положение на "Бургасбус" е доста тежко. Предприятието потъва с 1,2 млн. задължения от неплатен ДДС и осигуровки. По онова време община Бургас трудно намира баланса между социалните придобивки на гражданите и чисто търговската страна на дейността. "През 2000 г. назначихме кондуктори в автобусите и успяхме да изчистим задълженията към държавата. Започнахме поетапно да обновяваме парка си. От 60 увеличихме кондукторите на 200 и благодарение на тази мярка приходите ни нараснаха многократно. За 1.5 г. изчистихме задълженията на "Бургасбус" към държавата и започнахме да отделяме пари за обновяване на автопарка", припомня инж. Драгнев.


Как Бургас модернизира градския си транспорт

© Капитал


През 2008 г. "Бургасбус" закупува първите 10 нови автобуса със собствени средства. Тогава Jaspers (организацията за партньорство между Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие) минава през всички големи градове в страната и обследва организацията на работа в транспортните фирми. Избира Община Бургас за проекта, защото смята, че там проблемите в общинския транспорт се назовават ясно, не се прикриват. По онова време в Бургас работят още две фирми, които обслужват градския транспорт. За финансиране с европейски средства обаче е избрано общинското дружество.


Проектът


Днес "Бургасбус" обслужва 19 градски линии, включително и две тролейбусни, поддържа 8 линии до съседните села – Българово, Драганово, Маринка и други. Общинската фирма разполага с 22 тролейбуса, 28 съчленени автобуса на дизелово гориво (Евро 5), 7 съчленени дизелови автобуса (Евро 6), 49 автобуса на метан и допълнително 14 маршрутки. Отделно обслужва и няколко междуградски линии. Има договори за специализиран превоз на служители на редица фирми от областта - "Промет Стиил", Военноморска база "Атия", летище Бургас, пристанище Бургас. "Стремим се дейността ни да е максимално разнообразна, за да сведем до минимум риска", казва Драгнев.


"Проектът за "Интегриран градски транспорт" промени всичко, само хората в Бургас останаха същите, но започнаха да ползват транспортна услуга от съвсем ново качество", казва Драгнев. Проектът внедрява изцяло нова концепция за начина, по който работи градския транспорт в Бургас. Той обхваща обновление на целия автобусен парк (плюс тролейбусния парк по отделен проект), новопостроена или подновена транспортна инфраструктура на града, въвеждане на електронно таксуване, информация в реално време по спирките и в автобусите, дейности по управление на трафика и още елементи. Проектът минава през няколко основни направления : закупуване на нови превозни средства, реконструкция и на места изграждане на напълно нова транспортна инфраструктура в Бургас, въвеждане на електронизация, включваща както управление на транспортните потоци, така и електронна билетна система.


Как Бургас модернизира градския си транспорт

© Капитал


Закупените по проекта 22 нови дизелови съчленени автобуса EURO 6 и 39 автобуса на метаново гориво имат съществен принос , както за подобряване на качеството на транспортните услуги, така и за качеството на въздуха в морския град. Инвестираните средства в първия етап на проекта са в размер на 30 млн. 169 хил.лева. Всъщност автобусният парк на Бургас вече е изцяло обновен, защото общината получава и 22 нови тролейбуса по ОП "Околна среда". По програмата "Околна среда" са доставени общо 100 нови тролейбуса в България, като те се разпределят между Бургас, Стара Загора, Плевен и Варна. Следващият етап от проекта "Интегриран градски транспорт" в Бургас е свързан с направата на транспортна инфраструктура, съответстваща на модернизирането на обществения транспорт. Съществена част от този етап е изграждането на бърза автобусна линия, която преминава през централната градска част на Бургас от южния комплекс "Меден рудник" до двата северни комплекса – "Славейков" и "Изгрев".


В града са изградени нови булеварди. Направено е съществено подобрение на уличната мрежа в комплексите "Меден рудник", "Изгрев", както и в центъра на града. Изгражда се автогара Юг, обновена е и част от бул. "Сан Стефано". В центъра на Бургас се приема единственото по рода си решение в страната за създаване на улица, която да бъде използвана само за превозни средства на градския транспорт. Това дава възможност за бързина в обслужването по основната градска линия. Самият терминал Юг е изпълнен по модерен начин като интермодален транспортен възел, където се срещат жп, автобусен, междуселищен и морски транспорт. Оттам тръгва и линията, която свързва града с летище Бургас. В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт.


За служителите в градския транспорт е от съществено значение благоустрояването на автобусното депо, направено във втория етап на проекта. Закупената нова техника на обслужване, изградените в депото нови дизелова и метанстанция за обслужване на автобусите са от съществено значение за създаване на всички съвременни условия за работа.


Инж. Петко Драгнев

© Капитал

Инж. Петко Драгнев


Последният етап от работата по проекта е свързан с дейностите по електронизация, които включват както контрола и управлението на транспорта в града, така и създаване на електронна билетна система. С една електронна карта пътникът може да пътува по всички линии, след като зареди определен брой пътувания. Най-изгоден е пакет с 50 пътувания, при който цената на пътуването е 1.20 лв. При 30 пътувания цената става 1,25 лв., а при закупуване на билет от автобуса – 1,50 лв. Всеки електронен билет е "времеви", т.е. с един билет пътникът в Бургас може да се прехвърля от една на друга линия в рамките на 45 минути. Достъпът за пътуване до всички линии и "времевият" електронен билет са главните характеристики на новата система за електронно таксуване. В резултат на проекта са изградени и два центъра за контрол и управление – един към община Бургас и втори - към общинския превозвач "Бургасбус" за диспечерски нужди. Така на практика може да бъде проследявано местонахождението на всеки автобус, а гражданите получават онлайн информация за движението на превозните средства.


Трудности


Модернизацията на градския транспорт дава възможност на бургазлии бързо, лесно, удобно и сигурно да стигнат до всяка точна на града. Резултатите по проекта имат положителен ефект и върху бизнеса в морския град, тъй като работниците и служителите стигат бързо и удобно до работното си място. Ръководството на "Бургасбус" се сблъсква и с доста трудности по проекта, свързани с промяната на навиците на хората при ползване на градския транспорт. Трудностите са свързани най-вече с промяната на транспортната схема на града. Хората трудно свикват с комбинирането в едно на две от най-важните автобусни линии и създаването на бързата линия. Днес обаче всички признават, че направените промени осигуряват по-голям комфорт и удобство.


Финансово състояние


След 2000 година финансовите проблеми на "Бургасбус" остават в историята – до 2017 г., когато фирмата отново излиза "на червено" с 4 млн. загуба, поради ситуацията и стреса при въвеждането на новата транспортна схема. "Предприехме много допълнителни мерки наведнъж, а хората не бяха свикнали с промените. Имахме по 20 жалби на ден, а в момента нямаме нито една", казва инж. Драгнев. 2018 година отново приключва със загуба - от 500 000 лева, заради инвестициите в нови автобуси. Общинската фирма залага в плана си средства за закупуване на бордово оборудване за всички нови автобуси, които не са придобити по проект "Интегриран градски транспорт". В тези условия, след 2016 г., дружеството със собствени средства продължава обновлението на парка, като закупува на лизинг нови 7 съчленени автобуси "Соларис Метростайл", както и 6 мини- и мидибусове "Карсан", 5 броя "Исузу" и 3 - "Карсан Атак".


Как Бургас модернизира градския си транспорт

© Капитал


"Днес Бургас разполага с най-модерното оборудване в градския транспорт в цялата страна", посочват от ръководството на "Бургасбус". Оборотът на дружеството за 2018 г. бележи ръст от 3 млн. лева спрямо предходната година. Очакванията са през 2019 г. дружеството да излезе на печалба.


Всички усилия на екипа на "Бургасбус" са насочени към подобряване на предлаганата транспортна услуга на жителите и гостите на града. Положителното в примера на Бургас – това са съвместните усилия на общинският превозвач и Община Бургас, насочени към цялостно модернизиране на обществения транспорт, казват от общинското ръководство на Бургас и фирмата превозвач. В условията на сложна динамика на икономическата среда тези общи усилия дават възможности за постигане на желаните резултати.


Проект: "Интегриран градски транспорт на Бургас"
Финансиране: ОП "Регионално развитие"
Приоритетна ос 1: "Устойчиво и интегрирано градско
развитие"
Операция 1.5: "Системи за устойчив градски транспорт"
Стойност: 131 181 000 лв (европейско финансиране 71%, 12.5% е националното участие и 16.5% финансово участие на
Община Бургас)
Начална дата на проекта: 26.11.2010
Одобрен от ЕК: 16.08.2011
Дата на приключване: 09.06.2016


На 13 юни 2019 г. в курорта Златни пясъци ще се проведе Среща на бизнеса на Черноморието. Дискусията е част от проект на Икономедиа за информиране в областта на политиката на сближаване на ЕС (т.нар. Кохезионна политика). Целта на срещата е разкаже за проектите, успехите, предизвикателствата и възможностите за развитие в областта, както и да създаде предпоставки за ефективен диалог между активните компании в региона и местната власт. Повече информация за лекторите, темите и мястото на провеждане може да намерите на страницата на събитието - тук.


Специалното издание "Капитал Градове: Бургас" може да намерите в библиотеката на "Капитал" - тук. Изданието е по проект на Икономедиа за информиране относно политиката за сближаване на Европейския съюз (Кохезионна политика), съфинансиран от ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1507 Неутрално

    Еми браво, така става като повече се работи с разумни хора и по-малко калинки и като по-малко се краде. Въобще Бургас е пример за добре управлявана община, а кметът Николов - за успешен градоначалник.
    Нямаше да е лошо да има повече такива и на други места.

  2. 2 Профил на Илиана
    Илиана
    Рейтинг: 716 Любопитно

    Бургас успява да модернизира градския си транспорт благодарение на факта. че кметът му - Димитър Нинолов е пръв заместник на Боко в партията МУ! Затова Бургас изпреварва Варна, въпреки че. винаги преди това е било обратно.

  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Звучи и изглежда много добре. Браво на бургаската управа!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5167 Весело

    И във Варна така, почти...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    До коментар [#2] от "ili71":

    В Стара Загора също има много подобрения на обществения транспорт, макар че кметът Тодоров не е заместник на Борисов.

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    До коментар [#2] от "ili71":

    или просто противно на очакването има автори които не мразят града си .... за разлика от "автор" отразяващ Варна

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1484 Весело

    Малиии, направо недоумявам как такава статия се е промушила покрай редакционната политика. На дежурния редактор ще му късат ушичките днес.........

    Знанието е сила, информацията - власт
  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5167 Неутрално

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Какво значи "да "мразел" града си", след като всички критични материали са подкрепени с достатъчно доказателства, и няма едно нещо свършено като хората?!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3324 Неутрално

    Кой махмурлия пусна тази статия в рубриката "Свят"?

  10. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    А в София кога?
    Кога ще се въведе справедлив форма на таксуване? Не може за 2 спирки и за 10 цената на билета да е една и съща.
    Кога ще се сложат кондуктори, които да следят за нередовни пътници, както и за дисциплината в ППС-то? Щото всякакви съм ги виждал в СКГТ - пияни, луди, насрани, клошари, кресливи мангали...

    Няма как хората да ползват градски транспорт, ако не е на нужното ниво. И няма как автомобилите и смога да намаляват, ако градския транспорт не е на нужното ниво и хората си предпочитат колите.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  11. 11 Профил на Да вярваме на истината
    Да вярваме на истината
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":

    В Габрово кондукторите от 15 години са в автобусите и въпреки, че само 4,76% от габровци те ползват градският транспорт билетчетата са по 1 лев и 70 стотинки и има години дето е на печалба. Та затова се чудя в огромният софийски пазар защо не се слагат кондуктори и билетът да е по лев.

  12. 12 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1305 Любопитно

    Евала на бургазлии, за завиждане са си. В последните години града наистина дръпна много напред и честно казано е доста по-приятен за живеене от София.

  13. 13 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    Браво!
    Могло значи :)

    Panta rhei....
  14. 14 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    До коментар [#11] от "mpq24607239":
    Непрекъснато се сблъскваме с много парадокси. С някои свикваме, с други се съобразяваме. Реалности...
    Виновно е географското положение.

  15. 15 Профил на amr47488125
    amr47488125
    Рейтинг: 286 Неутрално

    "Бързата " линия не е особено бърза, "бавните" линиии са на 20 минути, транспортната схема в началния си вид беше много неудобна за жителите на града, та се наложи да добавят още линии, което оскъпявя транспорта и е във вреда на Бургасбус, прословутото отопление на спирките през зимата срещу заледяване го няма, до красивата автогара Юг не можеш да спреш с личен автомобил или такси и хората са принудени да тътрят багажите си по 200-300 метра...Иначе, да автобусите са комфортни, по спирките има табла от които да видиш кога идват и да прецениш дали ти се чака или да си вземеш такси(или да ходиш пеша :-) )

  16. 16 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    "Затова Бургас изпреварва Варна...."
    До коментар [#2] от "ili71":

    Изпревари я. Във Варна билетчето е 1,0 лв. в Бургас е 1,5.

  17. 17 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    Ползвал съм градския транспорт в Бургас . Веднага се забелязват няколко неща- има контрольори във всеки автобус, които следят за реда , помагат на майки с колички и възрастни хора. Рампите на спирките са направени така, че нивото им да е на нивото на спрелия автобус. Много лесно бебешка и инвалидна количка влиза и слиза от автобуса. Всички имат електронни карти. Има карти за ученици, пенсионери, инвалиди . Обикновената карта се зарежда с избрана сума и важи ДОКАТО сумата се изчерпи. А не за някакъв срок ! Има промоции, които свалят цената на пътуването до 1, 20 лв. , като може да се сменя линията безплатно в рамките на 45 мин. Снабдяването с карти става лесно на няколко места в града . Можеш да платиш с кредитна карта, може и онлайн да си заредиш картата. Освен обикновените има и бързи линии - т.н. надземно метро. Автобусите са модерни и чисти, текат електронни ленти с информация за спирките и прикачванията , гласови съобщения, монтори с актуална информация и новини от транспортната компаниа , реклами и т.н. НЕВЪЗМОЖНО Е ДА ИМА ГРАТИСЧИИ ! Всеки автобус се следи с Джипиес и при инцидент веднага каца полиция. Бургазлии са вежливи и ведри хора, не съм виждал пияни, дрогирани и опасни пътници, напротив- отстъпват места на възрастни и бременни жени. Автобусните спирки са инженерно постижение. В София такива няма . Освен улеснения достъп- рампи за инвалиди, грапава настилка против поледица, седалки за чакащите, красиво оформление със панорамни снимки от Бургас и флората и фауната на Бургаските езера , портрети на известни бургазлии- поети, писатели, артисти, оперни певци , художници и музиканти, на спирките има и ел. табла с информация за всички линии, прикачвания и текущо разписание с точност до минута . Специално приложение на транспортната компания позволява онлайн да видиш кога е следвашия автобус. Честито на бургазлии !

  18. 18 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Весело

    До коментар [#17] от "faeton.":

    Данчето трябва да иде на стаж в Бургас. Ако я преизберат тоест.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  19. 19 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2555 Неутрално

    В София опростачването на транспорта върви с ускорени темпове. Циганите пътуват групово и агресивно демонстрират превъзходство над редовните българи. Необходимо е назначаване на кондуктори в няколко линии завладяни от циганите(автобус 83, 102, 111) и ситуацията ще тръгне към подобряване.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  20. 20 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9134 Неутрално

    "в модернизирането на бургаския транспорт са инвестирани 131 млн. 181 хил. лв, като 71% от финансирането е от европейските фондове, 12.5% е националното участие и 16.5% от тази сума е финансово участие на Община Бургас."

    Колко , от останалите градове в страната са получили подобно финансиране, като изключим Варна и София?

  21. 21 Профил на dohco
    dohco
    Рейтинг: 532 Весело

    Три от четирите снимки на автобуси не са закупени по проект "Интегриран градски транспорт"... иначе добър ПР.
    Смея да твърдя, че Бургас преди имаше най-добрия и удобен градски транспорт. Имаше...
    За спирките на цената на двустаен в центъра нищо не пише, за качеството на асфалта в буслентите, които са на коловози като за ЖП транспорт не се споменава...

    Най-добрите неща в живота идват безплатно...
  22. 22 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2216 Весело

    От Русе:
    -Давай газ за Бургаз...

  23. 23 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Бургас успява да модернизира градския си транспорт благодарение на факта. че кметът му - Димитър Нинолов е пръв заместник на Боко в партията МУ! Затова Бургас изпреварва Варна, въпреки че. винаги преди това е било обратно.
    —цитат от коментар 2 на ili71


    Ама за Варна не е проблемът,че не са изхарчени парите, а че след като са изхарчени - няма нищо срещу тях!! Т.е. ти искаш да кажеш, че ако Портних е заместник на Бойко и щеше да работи билетната система, щеше да е опъната контактната мрежа на тролеите, щеше да има бус ленти и БРТ коридор ли?

  24. 24 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#2] от "ili71":или просто противно на очакването има автори които не мразят града си .... за разлика от "автор" отразяващ Варна
    —цитат от коментар 6 на дерибеев


    Всеки, който е с акъла си и познава Варна би мразил това, което е тя в момента! Всеки, освен някой гербер. Нима е нормално разни българо-руски мафиотски структури да се подвизават с десетилетия, да няма промишленост, но да се крадееееееее.....

  25. 25 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    А в София кога?Кога ще се въведе справедлив форма на таксуване? Не може за 2 спирки и за 10 цената на билета да е една и съща. Кога ще се сложат кондуктори, които да следят за нередовни пътници, както и за дисциплината в ППС-то? Щото всякакви съм ги виждал в СКГТ - пияни, луди, насрани, клошари, кресливи мангали...Няма как хората да ползват градски транспорт, ако не е на нужното ниво. И няма как автомобилите и смога да намаляват, ако градския транспорт не е на нужното ниво и хората си предпочитат колите.
    —цитат от коментар 10 на БМЗ


    Алоууу какви кондуктори бе изостанал! Идеята е да се кара на карти, а не на билети! И недей се прави на ощипан толкова, щото за 4 лв да се возиш цял ден на каквото ти скимне го няма никъде в тая държава! Или ако го има, може да включва само автобуси, а не цялата палитра....

  26. 26 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":В Габрово кондукторите от 15 години са в автобусите и въпреки, че само 4,76% от габровци те ползват градският транспорт билетчетата са по 1 лев и 70 стотинки и има години дето е на печалба. Та затова се чудя в огромният софийски пазар защо не се слагат кондуктори и билетът да е по лев.
    —цитат от коментар 11 на mpq24607239


    В Габорово няма градски транспорт! Таня Христова досъсипа всичко и най-вече тролейбусния!
    Какви кондуктори те гонят!!! За какъв чеп са?! Кой нормален човек в СОфия кара на билети, освен инцидентно пътуващите? Трябват повечко контрольори само щоо хората карат с карти.

  27. 27 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#17] от "faeton.":Данчето трябва да иде на стаж в Бургас. Ако я преизберат тоест.
    —цитат от коментар 18 на БМЗ


    Стига приказва глупости! Електронна система се изгражда в момента! Къде ще сравняваш софийските мащаби с бургаските!?

  28. 28 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    На феновете на кондукторите тук да кажа, че тези кондуктори искат заплати и осигуровки. За София даречем брутна 1000 лв и още 200-250 лв. осигуровки за сметка на работодателя. Смятай колко са автобусите, тролейбусите, трамваите като бройка и сложи един допълнителен разход на всяко от 1250 лв. Далече не съм убеден, че ще е голяма файдата от билетчетата имайки предвид , че 20-30% някъде пътуват само с билети , от които 20-30% да не си купувяат билети 10-15%.

  29. 29 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    Факт е, че аз по-хубав градски транспорт от бургаския не съм ползвала в България. В София можем само да си мечтаем за такъв.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  30. 30 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1011 Любопитно

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Варна я мрази кметът й и общинският й съвет, ти за някакъв журналист си се завайкал 🖕👏🖕

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  31. 31 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5190 Неутрално

    До коментар [#2] от "ili71":

    Не става само с папкане, трябва и акъл!!!
    И истинска работа.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  32. 32 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":

    " Алоууу какви кондуктори бе изостанал! Идеята е да се кара на карти, а не на билети! "

    Грешиш !
    Както казах, бургазлии масово имат карти и пак има кондуктори ! Кондукторите са снабдени с едни машинки, които проверяват дали си чекирал картата си на специални терминали в автобуса. Тези машинки ти казват още колко пътувания имаш, кондукторите ти напомнят, ако лимитът ти изтича, машинките отчитат също , ако сменяш линията в рамките на 45 мин. и не те таксуват пак !

    Хората са изчислили , че по- ефективно е да има кондуктори , отколкото гратисчии !

    Резултатът е , че Бургасбус излезе на печалба .

  33. 33 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    "в модернизирането на бургаския транспорт са инвестирани 131 млн. 181 хил. лв, като 71% от финансирането е от европейските фондове, 12.5% е националното участие и 16.5% от тази сума е финансово участие на Община Бургас."Колко , от останалите градове в страната са получили подобно финансиране, като изключим Варна и София?
    —цитат от коментар 20 на Роси

    Колко от останалите градове са кандидатствали с проект? Колко от градовете с неодобрен проект могат да го предложат за публичо обсъждане и да оспорят отрицателната оценка?

  34. 34 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 592 Неутрално

    Първо, браво на бургазлии!

    Но като го чета това ми става жал за Варна. Че там парите пак са усвоени, но резултати никакви!

  35. 35 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":

    Аз съм да се изгради система на принципа "който ползва плаща". Примерно возиш се 2 км - плащаш за 2 км, возиш се 10 км - плащаш за 10 км. Така е справедливо.
    Това с годишните карти и еднодневните билетчета по 4 лв си е цоциализъм, а не справедливост.

    Работата на кондуктора е не толкова да продава билетчета колкото да гледа да няма гратисчии и нарушители на реда в обществения транспорт.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  37. 37 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11426 Неутрално

    Това да не е отчетния доклад на бенефициента? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  38. 38 Профил на kubrother
    kubrother
    Рейтинг: 251 Неутрално

    В София има около 800 коли на ГТ, при общо разход на кондуктор от около 1300лв (850лв нетна заплата, без стажа), месечният разход за дружеството ще е 1млн.лв. Т.е. на месец кондукторите ще трябва да ловят 650 000 гратисчии и да ги глобяват, това прави по 21 666 човека на ден, при 8ч раб. ден - 2700 на час, по 45 гратисчии на минута. Това, при положение, че всеки заловен си плаща глобата.
    Може би и сега има достатъчно кондуктори, но като се движат по 2-3 всичко се обезмисля.

  39. 39 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":" Алоууу какви кондуктори бе изостанал! Идеята е да се кара на карти, а не на билети! "Грешиш !Както казах, бургазлии масово имат карти и пак има кондуктори ! Кондукторите са снабдени с едни машинки, които проверяват дали си чекирал картата си на специални терминали в автобуса. Тези машинки ти казват още колко пътувания имаш, кондукторите ти напомнят, ако лимитът ти изтича, машинките отчитат също , ако сменяш линията в рамките на 45 мин. и не те таксуват пак ! Хората са изчислили , че по- ефективно е да има кондуктори , отколкото гратисчии ! Резултатът е , че Бургасбус излезе на печалба .
    —цитат от коментар 32 на faeton.



    Първо не виждам смисъл месечна или дневна карта, тоест такава , която е за период от време да трябва да се чекира. От какъв зор ще я чекирам, като е дневна,месечна, тримесечна или годишна?!
    Второ не можеш да сравняваш автобусчетата и тролеите на Бургас като бройка с броя на превозните средства в София. Съгласен съм, че има нужда от повече контрольори в София, но не и от кондуктори, които да се търкалят в превозното средство непрекъснато.
    В София дневната карта до голяма степен прави ненужно билета да е за време, освен в един много малък процент от случаите. С дневна карта от 4 лв не виждам масово за какво трябва билета ми от 1.60 да ми важи примерно още няколко минути. 1.60+1.60 за връщане = 3.20. Голямата файда дето ще съм спестил 80 ст. спрямо дневната карта. Ползата е само за случайни и инцидентни пътувания , които са много малък процент. Да не говорим, че при 50 лв цена на картата за месец не си заслужава и с дневни карти да се занимаваш.

  40. 40 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 757 Весело



    за качеството на асфалта в буслентите, които са на коловози като за ЖП транспорт не се споменава...
    —цитат от коментар 21 на dohco


    Ми това е направено с умисъл - да не се изкушават водачите на автомобили да навлизат в буслентата!

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  41. 41 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Като варненец мога да кажа - евала на бургазлии. Бургас видимо дръпна в последните 10 години. А Варна буксува не едно място.

    Ето това е разликата между кадърно и некадърно управление. Ако така продължава след 20 години Варна и Бургас ще изглеждат все едно са в различни държави.

    И така богатите държави са станали богати - щото са имали качествени управници.

    Калпавото управление излиза много скъпо.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  42. 42 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":Аз съм да се изгради система на принципа "който ползва плаща". Примерно возиш се 2 км - плащаш за 2 км, возиш се 10 км - плащаш за 10 км. Така е справедливо. Това с годишните карти и еднодневните билетчета по 4 лв си е цоциализъм, а не справедливост.Работата на кондуктора е не толкова да продава билетчета колкото да гледа да няма гратисчии и нарушители на реда в обществения транспорт.
    —цитат от коментар 35 на БМЗ


    Не съм съгласен изобщо. Градския транспорт не е такси!!!!!
    Трябва да се плаща на километър, ако аз избирам маршрута. Откъде на къде обикалящите автобуси с цел събиране на пътници ще е справедливо да им плаюам на километър. Аз пък твърдя, че в София е много добре измислено всичко относно цените към момента. В София кусурът са разредените времена на метрото в почивни дни, както и разредените времена на някои автобусни линии. Както и несъгласуването на времената с метрото.

  43. 43 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Дискусията за кондукторите е малко смешна.

    На Запад са измислили просто решение - всички пътници се качват от първата врата. Там ги проверява шофьора. А слизат от следващите врати.

    Ако някой се опита да се качи от задните врати шофьорът просто казва по уредбата - "Пътникът дето се качи отзад да мине отпред за да му проверя билета". И докато пътникът не го стори автобусът не тръгва. А ако се забави с повече от 3-4 минути шофьорът вика транспортна полиция (а тя идва до 15 минути). Така е в ЮК. Така е и в ред други страни - напр. Испания. В Германия съм виждал такава система в междуградските автобуси.

    Просто и ефективно. Няма заплати за кондуктори. И всички си плащат.

    Недостатъка е, че на всяка спирка се стои около минута-две по-дълго щото всички се качват само през първата врата. Но това е бял кахър и никой не протестира.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  44. 44 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Съшо така в Бургас и София (за Варна да не говорим) трябва да се увеличи тежестта на електротранспорта. В София се закриха покрай метрото много трамвайни линии, а не се създават нови. Например липсата на трамвай в Младост е крайно идиотско, както и в студентски град и Дървеница, Дианабат. В Бутгас две тролейбусни линии не са достатъчни имайки предвид автобусните като бройка. Във Варна освен нови тролейбусни, си плаче и за релсов транспорт, някакъв среден между метро и трамвай.

  45. 45 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":

    Също във всеки автобус (поне в Лондон) има камери. Така, че ако някой реши да буйства много бързо се сдобива с присъда. Щото идва полиция, а после съдът просто гледа записа.

    Лесно и просто.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  46. 46 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":

    Докато хора, като Фандъкова са кметове и докато партии, като ГЕРБ управляват - няма да се оправи нищо.Разбира се, че БСП или разните му там патриоти-идиоти, също не са решение.
    Трябват хора, които искат да променят нещо към по-добро, вместо да са лоялни на насоките на партията!И да не мислят за собственото си благосъстояние, а за това, че са назначени за даден пост от нас, за да си вършат работата.А тя е - да работят за всички нас, както именно ние им плащаме.
    В София положението върви от зле на по-зле.Само погледни автобусите и тролеите!Положението е по0добро само при трамваите и то по отделни линии!Метрото е сравнително ново, развива се и там е ОК, макар, че не е нормално влаковете да се движат на по 10-14 мин. интервал, уж в ненатоварени часове.В столиците на други европейски държави, интервалът е максимум 8-10 мин в ненатоварени, а иначе - 3-4 най-много.И спирките са по на често и на места, където е удобно на хората, а не на строителите, построени!!!
    С кондуктори едва ли ще се оправи нещо.Трябва система електронна и както е почти навсякъде - от предна врата се качва, от задна - се слиза.Но за това са нужни нови автобуси, по-често да се движат и да се спазва разписанието.А тук опираме и до останалите водачи на пътя, до създаване на бус ленти не за сметка на колите, а разширяване на платната, както и до органите - КАТ и полиция, камери с които да се установяват нарушителите и своевременно събиране на глобите!!!
    Изобщо - в близките 50 години - не чакай!!!

  47. 47 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":

    Е то тука се стои също, ама по светофарите щото липсва организация даваща предимство.
    Моето мнение е някъде по средата. Според мен, пансът да те проверят контрольори ако е близък до 50%, напрактика означава, че не си заслужава да има гратисчии.

  48. 48 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 762 Неутрално

    Бургас е много много красив град

  49. 49 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#46] от "Капабланка":

    Е какво им е зле на тролеите в София? Зле е, че няма шофьори , но това косвено касае пътниците.

  50. 50 Профил на kirile
    kirile
    Рейтинг: 251 Гневно

    Защо не пише, че това е платена статия (реклама) и Дневник не носи отговорност за нея?

    За съжаление реалната ситуация няма много общо със написаното.

  51. 51 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#17] от "faeton.":

    Глупости. В транспорта в Бургас са си същите хора като навсякъде. Лъди има колкото искаш. Нередовни пътници също. Полицията не се занимава с тях. Контрольрите надуват главите на всички с караници по цял ден, винаги има по някой нередовен пътник или луд който не могат да изгонят. По пиковите часове контрольорите се бутат просташки за да обходят автобусите. Билетите са скъпи. Картите а поименни и всичко се следи, кой къде и кога, после тази информация се продава. Автобусите макар и нови не са с нищо по добри от старите. Новите линии бяха оптимизирани за учениците главно да ходят по училищата, а затрудняват работещите значително.

  52. 52 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#34] от "shisharko":

    Странно, 100-те нови автобуса /без тролейте/, които се движат из Варна, сигурно са някаква илюзия на окото.

  53. 53 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    До коментар [#38] от "kubrother":

    Мисля обясних, че идеята за кондукторите е да НЯМА гратисчии, а не заплатите да се избиват от ГЛОБИ!
    ВЪПРОС НА КАЛКУЛАЦИЯ!

  54. 54 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 3988 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":

    Това с качването само от предната врата и слизане от другите го пробваха в Бургас, но не се получи!

    Една количка да има и обърква сериозно нещата! А ако са повече?

  55. 55 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#34] от "shisharko":Странно, 100-те нови автобуса /без тролейте/, които се движат из Варна, сигурно са някаква илюзия на окото.
    —цитат от коментар 52 на encor3


    Не са илюзия! Те са единственото реално направено - почти!

  56. 56 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1184 Любопитно

    До коментар [#43] от "Николай Николов":Това с качването само от предната врата и слизане от другите го пробваха в Бургас, но не се получи!Една количка да има и обърква сериозно нещата! А ако са повече?
    —цитат от коментар 54 на faeton.


    Е на запад как работи? Да не би да няма колички там?

  57. 57 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 895 Неутрално

    До коментар [#55] от "Oleg Shishmanov":

    Интересно е ,че никой не сравнява факта, че за 1-та фаза на ИГТ Варна бяха отпуснати 114 млн. лева + 6,5 млн. за новите 15 автобуса отиваме на 120.5 млн. при отпуснати 131 млн. за Бургас по информация от статията. За градове с разлика в населението от порядъка на 100-150 хиляди души.

  58. 58 Профил на TheRedOne
    TheRedOne
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#23] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#24] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#26] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#27] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#28] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#39] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#42] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#44] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#47] от "Oleg Shishmanov":
    До коментар [#49] от "Oleg Shishmanov":

    https://www.youtube.com/watch?v=p0go-UN1x3g

  59. 59 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    Не съм съгласен изобщо. Градския транспорт не е такси!!!!!
    —цитат от коментар 42 на Oleg Shishmanov


    А какво пречи да е?!
    Ако си избрал да живееш на чист въздух в Бистрица, то си има цена, плащаш си. Не виждам защо тоя дето пътува 3 км да плаща горивото на тоя дето живее на 13. Някаква уравниловка се получава. Затова всеки да си плаща според ползването.

    Сега за качването са през първата врата. По принцип това е идеалният вариант, но при условие, че автобусите са къси и много на брой. Така шофьора наистина може да контролира билетите. Това обаче означава нова подмяна на автопарка, което в София няма как да се случи, имайки предвид закупените нови съчленени автобуси през последните години. Как си представяте в трамвай №5 пътниците да се качват само от вратата на ватмана? И оня да гледа дали през останалите 4 врати няма да се намъкне някой, пък и да ходи да го търси след това. Няма как да стане технологично.

    Затова, кондуктори. Заварено положение, но това е работата в София.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  60. 60 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#32] от "faeton.":

    Що ли по света не наблягат на кондуктори? Ми за да не плащат по 2 заплати. Контрольорите са достатъчни. Особено ако държавата спре да толерира наглостта на мургавите. Което е невъзможно защото те са използвани от управляващите за други цели.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  61. 61 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#35] от "БМЗ":

    По тъпа система от това няма. И по света се прилага само в грамадни градове. Като Лондон. но и за там е тъпа.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  62. 62 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "amr47488125":

    Напълно съгласен. Единственото хубаво на програмата са новите автобуси.

    Новата транспортна схема е пълно фиаско. Явно е проектирана от външни за града хора които са вземали решения само като са гледали картата.

    "В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт." - Най-глупавото решение. За всички останали линии единствената допирна точка е спирката на ЖП гарата, която не е много в центъра.
    В резултат от Мол галерия до центъра са ти нужни мин. 40 мин ако комбинираш автобус с ходене пеша. Ако тръгнеш пеш ще стигнеш за 30.
    Автобуси 12 и 13, най-използваните навремето, сега пътуват полупразни.
    Поставиха бус ленти, които почти не ускоряват пътуването с автобус, където може и където не може (на улици с 2 ленти в посока едната стана бус лента). Заради 2 бързи бус линии объркаха най-натоварените кръстовища и чакането на тях се увеличи от 60 на 90 сек. Това заедно с бус лентите и отнемането на удобните автобусни връзки до центъра за големи части от кс. Славйков и кс. Изгрев доведе до увеличение на трафика и целогодишни задръствания в пиковите часове.
    Така че резултатите от програмата за интегриран градски транспорт звучат добре на хартия, но на практика са пълно фиаско - "Хотели как по лучше, а получилось как всегда". Задръстени улици, по-мръсен въздух, липса на места за паркиране, по-неудобен, но за това пък по-скъп транспорт.
    Показателно е че дълго след пускането на новата транспортна схема, беше почти невъзможно да се поръча такси по телефона - толкова за "удобните нови линии"

    Надявам се че общината ще узрее и ще върне автобуси 11 и 12 в центъра - за да станат колите там по-малко.

    Морски
  63. 63 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#15] от "amr47488125":

    Напълно съгласен. Единственото хубаво на програмата са новите автобуси.

    Новата транспортна схема е пълно фиаско. Явно е проектирана от външни за града хора които са вземали решения само като са гледали картата.

    "В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт." - Най-глупавото решение. За всички останали линии единствената допирна точка е спирката на ЖП гарата, която не е много в центъра.
    В резултат от Мол галерия до центъра са ти нужни мин. 40 мин ако комбинираш автобус с ходене пеша. Ако тръгнеш пеш ще стигнеш за 30.
    Автобуси 12 и 13, най-използваните навремето, сега пътуват полупразни.
    Поставиха бус ленти, които почти не ускоряват пътуването с автобус, където може и където не може (на улици с 2 ленти в посока едната стана бус лента). Заради 2 бързи бус линии объркаха най-натоварените кръстовища и чакането на тях се увеличи от 60 на 90 сек. Това заедно с бус лентите и отнемането на удобните автобусни връзки до центъра за големи части от кс. Славйков и кс. Изгрев доведе до увеличение на трафика и целогодишни задръствания в пиковите часове.
    Така че резултатите от програмата за интегриран градски транспорт звучат добре на хартия, но на практика са пълно фиаско - "Хотели как по лучше, а получилось как всегда". Задръстени улици, по-мръсен въздух, липса на места за паркиране, по-неудобен, но за това пък по-скъп транспорт.
    Показателно е че дълго след пускането на новата транспортна схема, беше почти невъзможно да се поръча такси по телефона - толкова за "удобните нови линии"

    Надявам се че общината ще узрее и ще върне автобуси 11 и 12 в центъра - за да станат колите там по-малко.

    Морски
  64. 64 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Това с качването само от предната врата и слизане от другите го пробваха в Бургас, но не се получи!Една количка да има и обърква сериозно нещата! А ако са повече?
    —цитат от коментар 54 на faeton.


    В Лондон с количка съм минавал през предната врата.

    Но с по-големи колички (например сдвоени колички за 2 деца) е трудно - те се качват от втората врата (тя е доста по-широка). Не е кой знае какъв проблем - майките просто минават след това при шофьора да си покажат картата.

    В Лондон така работят автобусите. А това е град с над 6 милиона жители. Щом в Лондон тая система работи не виждам защо да не може да работи в Бургас (или всеки друг БГ град).

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  65. 65 Профил на sten_p
    sten_p
    Рейтинг: 569 Неутрално

    По отношение на кондукторите, българите не обичат да плащат за градски траспорт, затова този подход с човек на място само за билети и контрол е единствения начин да си събират парите от билетите.

  66. 66 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#59] от "БМЗ":

    Щото не е. И има съвсем друга функция. А кондукторите са съвсем безумна идея. Освен да правят допълнителна блъсканица, както е и в провинцията.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  67. 67 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Неутрално

    До коментар [#61] от "Цецо":

    Ама тогава ревете, че хората не слизали от колите. Ами как ще слизат, като в градския транспорт има куп проблеми.
    Докато градския транспорт изпълнява социална функция и се плаща "на око", софийския смог няма да изчезне, а с новия внос дизели само ще се задълбочава.
    На мен примерно ми беше писнало да се разправям с отрепки, луди и цигани. Да не говорим за хигиената. И спрях да го ползвам.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  68. 68 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#32] от "faeton.":

    В статията не се казва, че са на печалба.
    Отделно за малък град като Бургас 1.50 за билет е доста. Акос се комбинирате 2 души от повечето части на града до центъра с такси ще ви излезе почти същото.

    Морски
  69. 69 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Сега за качването са през първата врата. По принцип това е идеалният вариант, но при условие, че автобусите са къси и много на брой. Така шофьора наистина може да контролира билетите. Това обаче означава нова подмяна на автопарка, което в София няма как да се случи, имайки предвид закупените нови съчленени автобуси през последните години. Как си представяте в трамвай №5 пътниците да се качват само от вратата на ватмана? И оня да гледа дали през останалите 4 врати няма да се намъкне някой, пък и да ходи да го търси след това. Няма как да стане технологично.

    Затова, кондуктори. Заварено положение, но това е работата в София.
    —цитат от коментар 59 на БМЗ


    Прав си - в Лондон съчленени автобуси няма. Та контрола е по-лесен. Другото е, че по-късите автобуси са по-маневрени.

    Изхода е - на заварените дълги автобуси да сложат кондуктори.

    А от тук нататък да купуват не-съчленени автобуси. За 20 години автопаркът би трябвало да се подмени така с времето на повечето линии ще могат да минат на системата "качване само през първа врата".

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  70. 70 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#63] от "Морски":

    Всеки си има право на мнение. Аз пък смятам, че новата схема е далеч по- удобна и обслужва повече хора от старата. Да каже, че в Бургас има задръствания може само някой селяк, който не е стъпвал по- далеч от странджанското си село. Набиите си го в главите най- после, пет минутки престой не е никакво задръстване. Задръстванията в Бургас са такива,че в час пик от край до край града се минава за половин час максимум. Не ги дрънкайте тези глупости, че софиянци ще се задавят от смях.

  71. 71 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 2981 Неутрално

    В Бургас сигурно и пейките са пи-еФтинки щото кметът не си е купил мезонетче с гаражчета и персонален асансьор.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  72. 72 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Весело

    До коментар [#66] от "Цецо":

    Еми тогава подменяме големите трамваи с малки и ватманите почват да проверят пътните на първата врата.
    Колко стотин милиона лева са това?

    Апокалипсисът апокалиптичен
  73. 73 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    Прав си - в Лондон съчленени автобуси няма. Та контрола е по-лесен
    —цитат от коментар 69 на Николай Николов


    Но пък в Лондон много от автобусите са дву-етажни. Т.е. събират също толкова пътници като по-дългите съчленени автобуси, при все, че имат само 2 врати.

    Измислили са го англичаните.

    Т.е. решение има. Стига да го искаме.

    Апропо, и в Скопие сложиха двуетажни автобуси по някои линии.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  74. 74 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1693 Неутрално

    До коментар [#66] от "Цецо":Еми тогава подменяме големите трамваи с малки и ватманите почват да проверят пътните на първата врата. Колко стотин милиона лева са това?
    —цитат от коментар 72 на БМЗ


    Просто ги използваме докато ги има. Новите съчленени автобуси в София са малко (я има 150-200, я не).

    Няма да ги хвърлят - просто ги ползват и с течение на времето да ги заменят с по-къси.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  75. 75 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#59] от "БМЗ":
    Значи по твоята логика СО стимулира да се живее от всички в центъра?!
    Това не нито разумно, нито правилно! 2 млн. души няма как да се набутат в центъра.

  76. 76 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    "Според директора на "Бургасбус" – инж. Петко Драгнев, основното предимство фирмата-превозвач да е общинска, е отговорността, която носи общинската власт за всички граждани.."

    Аха!
    Значи можело и да стане, но трябва да има желание и нещо между ушите, а не да се мисли основно за трудоустрояване на "наши хора". Справка - същият проект във Варна.

    И още една мантра беше разбита - "държавата е лош стопанин".

  77. 77 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    До коментар [#67] от "БМЗ":

    С твоите предложения съвсем няма да слезнат. А хората не слизат защото много от тях нямат избор. поради липса на детски градини, ясли и училища. Което никак не е свързано с градския транспорт. За това и разширяването на метрото не води до намаляване на трафика.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  78. 78 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    До коментар [#63] от "Морски":

    Морски, тези работи, дето си ги описал, пратил ли си ги и на общината с молба за коментар или просто тук намираш отдушник на страданията си?

  79. 79 Профил на kubrother
    kubrother
    Рейтинг: 251 Неутрално

    До коментар [#53] от "faeton.":

    И какво като няма да има гратисчии, ако цената на това е по-високи разходи от загубите от тези гратисчии сега? С последните няма да се справи никой - с единичните може, но с групите от по 3-8 човека - никога, ще се стигне до бой, а тогава трябват не кондуктори/контрольори, ами полиция. Статията е добър ПР, и в София, ако се возиш само в метрото всичко ще е цветя и рози.

  80. 80 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    [quote#73:"Николай Николов"][/quote]

    Ние със Скопие не можем да се мерим. Те са световна столица, като Лондон и на тях им приляга.

  81. 81 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    По отношение на кондукторите, българите не обичат да плащат за градски траспорт, затова този подход с човек на място само за билети и контрол е единствения начин да си събират парите от билетите.
    —цитат от коментар 65 на sten_p


    Трябва да се търси икономическа целесъобразност, която да сложиш в София още един човек във всяко превозно средство не води до целесъобразност. Примерно ако са (казвам го на посоки) 300 автобуса в София, 100 тролейбуса, 200 трамвая + метро - това е разход от над 1 млн лева на месец или прави по 12 млн. на година.

  82. 82 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Весело

    До коментар [#75] от "Oleg Shishmanov":

    Никой не е казал да се набутат в центъра. Но който ползва трябва да плаща.

    Ако не искаш да плащаш за скъпи билети до крайните квартали на София, купуваш/наемаш в центъра и пестиш от билети чрез ходене пеша. Ако пък ти е по-скъп чистия въздух, предвиждаш едно 200 лв за транспорт и пътуваш много.
    Всяко нещо си има цена.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  83. 83 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#82] от "БМЗ":

    Еййй, много умно! И с цел екология ли в Бистрица, Бояна, Драгалевци и Симеоново наторяваш околната среда щото няма канализация?! Т.е. общината може да и струва скъпо да ме вози до Бистрица от една страна, но от друга страна не ми е направила канализация и пести от това. СЪщо така чрез моя автобус дето е евтин осигурява достъп до натровените си от липсата на чист въздух граждани от центъра до такъв в планината. Т.е. продължението на твоята логика е - аз щото дишам плащам скъп транспорт, обаче тогава ти слагам такса, ти като идваш да дишаш за сме квит!
    Това са глупости! Хората трябва да са солидарни както е в момента! Моя евтин транспорт с който ходя на работа през работно време е евтин и за теб през почивните дни - за да се заредиш с енергия! Не случайно Столична община свършва на няколко километра от Самоков след Железница.

  84. 84 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1491 Весело

    До коментар [#81] от "Oleg Shishmanov":

    Парите може да дойдат от спестените глоби на ЕС за чистотата на въздуха. Ако повече хора се возят в градския транспорт, въздухът няма да е толкова мръсен. Да, ама за да се качат на градския транспорт трябва да има подходящи условия, а не вътре да е някакъв селски бардак с мръсни седалки, лумпени дето си качват краката по седалките и простаци, на които научаваш интимния живот докато дрънкат по телефона.
    Да не говорим пък колко дразнят гратисчиите.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  85. 85 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 162 Неутрално

    Доктор-оптимист и Доктор-песимист. Влезнал при първия:
    - Докторе, боли ме сьрцето.
    - Е, преуморил си се, ще се оправиш.
    - Докторе, боли ме корема.
    - Е, ял си нещо раэвалено, ще се оправиш.
    - Докторе, малка ми е оная работа.
    - Е, има силикон, има начини ще ти я направим по-голяма.

    После влезнал при втория доктор.
    - Докторе, боли ме корема.
    - Язва, ще умреш до два дена.
    - Докторе, боли ме сьрцето.
    - Инфаркт, ей сега ще умреш.
    - Докторе, малка ми е оная работа.
    - За какво ти е голяма бе, да ти повдига капака на ковчега ли???

    Та и при отразяването на развитието на някои наши градове в този сайт е същата работа.

  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  87. 87 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#85] от "goofy":

    ВИж сега, няма как да изпраскаш над 100 млн. лв срещу което да няма нищо качествено променено освен автобусите.
    БРТ работи ли? - НЕ!
    Билетната система работи ли? - НЕ. Само някакви билетчета се продавам по някои линии иначе всичко си е по старо му.
    Има ли нови тролейбусни линии, като изключим 86 по старата мрежа и то след 100 жалби след повторното му спиране - НЕ!

    Изобщо няма да говорим, че самата идея за БРТ е абсурдна, защото когато имаш нужда от бърза линия, то тя няма как да се намира насред движението, вътре в светофарите и да е наистина бърза. Ако ставаше така нямаше да има трамваи.

  88. 88 Профил на stem
    stem
    Рейтинг: 432 Неутрално

    "Бързата " линия не е особено бърза, "бавните" линиии са на 20 минути, транспортната схема в началния си вид беше много неудобна за жителите на града, та се наложи да добавят още линии, което оскъпявя транспорта и е във вреда на Бургасбус, прословутото отопление на спирките през зимата срещу заледяване го няма, до красивата автогара Юг не можеш да спреш с личен автомобил или такси и хората са принудени да тътрят багажите си по 200-300 метра...Иначе, да автобусите са комфортни, по спирките има табла от които да видиш кога идват и да прецениш дали ти се чака или да си вземеш такси(или да ходиш пеша :-) )
    —цитат от коментар 15 на amr47488125


    Да, има още неща за доизкусуряване и някои недомислици, които предизвикаха доста критики (да не мислят софиянци, че само те могат да са "граждански активни", поняко.га до издребняване - и ние можем!). Да добавя например "навесите" на някои спирки. Но като цяло прогресът е повече от очевиден, а Петко Драгнев си разбира от работата. Познаваме се отдавна - професионалист е човекът. Ако "Бургасбус" наистина излезе на печалба през 2019 г., браво!

    Левичаро-либералстващите се заклеха да воюват до пълна победа на здравите сили над здравия разум!
  89. 89 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2801 Неутрално

    Браво на Бургас, наистина дръпнаха в някои отношения!

    Мамин Ваньо надявам се да чете такива статии, че положението с ГТ в Пловдив е пълна трагедия...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  90. 90 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    Браво на Бургас, наистина дръпнаха в някои отношения! Мамин Ваньо надявам се да чете такива статии, че положението с ГТ в Пловдив е пълна трагедия...
    —цитат от коментар 89 на Пешката


    Градския транспорт на Пловдив спрямо 90-те години наистина е пълна трагедия! Без тролейбуси, с парцелирани линии между 10 частника. Самият факт, че някога бяха нужни съчленени автобуси, а сега не е достатъчен.
    Май хубавото само, е че има климатици и са запазени автобусите.

  91. 91 Профил на Oleg Shishmanov
    Oleg Shishmanov
    Рейтинг: 1346 Неутрално

    До коментар [#88] от "stem":

    Поглрешно е да се очаква, че задължително градския транспорт на някой град трябва да е на печалба. То затова има сини, зелени и други зони, за да може да се получи обща система в целия град между всички видове ранспорт. Т.е. тези, които позлват личните си автомобили подпомагат другите чрез удобството да паркират в центъра на града. И понеже онова вече си е на чиста печалба по дефиниция, а градския траянспорт често хлътва с някой милион - то двете заедно правят една система на печалба.

  92. 92 Профил на DonKey Hot
    DonKey Hot
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#20] от "Роси":
    Моме, научете се да пишете програми и ще ви финансират. Вероятно сумата ще е по малка, но и мащаба ще е по малък се предполага.



    ум море, глава шамандура
  93. 93 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":

    В Германия вярно системата в автобусите е същата, но особено по натоварените спирки, където слизат и се качват по 20 човека никой не следи от къде се извършва качването и слизането. Единствено донякъде положението бива спасявано от факта, че ако те хванат без билет следва глоба и ако не я платиш ти се отразява на кредитния рейтинг. Но в България това е утопия.

  94. 94 Профил на ilkoiliev123
    ilkoiliev123
    Рейтинг: 176 Неутрално

    Много хубаво описание но са пропуснали да СПОМЕАТ , че за миналата година Бургас бус беше 10 мил. на загуба. Относно интегрираната транспортна схема не казват нищо за скандално скъпите спирки по 50000 лв едната и за най скъпата спирка в българия - 0.5 мил. но това са дребни подробностиза усвояването на едни 120 милиона. Аре хаирлия да е.

  95. 95 Профил на canuck99
    canuck99
    Рейтинг: 731 Неутрално

    До коментар [#15] от "amr47488125":Напълно съгласен. Единственото хубаво на програмата са новите автобуси.Новата транспортна схема е пълно фиаско. Явно е проектирана от външни за града хора които са вземали решения само като са гледали картата. "В центъра на Бургас вече преминава само бързата транспортна линия и тролейбусният транспорт." - Най-глупавото решение. За всички останали линии единствената допирна точка е спирката на ЖП гарата, която не е много в центъра.В резултат от Мол галерия до центъра са ти нужни мин. 40 мин ако комбинираш автобус с ходене пеша. Ако тръгнеш пеш ще стигнеш за 30.Автобуси 12 и 13, най-използваните навремето, сега пътуват полупразни.Поставиха бус ленти, които почти не ускоряват пътуването с автобус, където може и където не може (на улици с 2 ленти в посока едната стана бус лента). Заради 2 бързи бус линии объркаха най-натоварените кръстовища и чакането на тях се увеличи от 60 на 90 сек. Това заедно с бус лентите и отнемането на удобните автобусни връзки до центъра за големи части от кс. Славйков и кс. Изгрев доведе до увеличение на трафика и целогодишни задръствания в пиковите часове.Така че резултатите от програмата за интегриран градски транспорт звучат добре на хартия, но на практика са пълно фиаско - "Хотели как по лучше, а получилось как всегда". Задръстени улици, по-мръсен въздух, липса на места за паркиране, по-неудобен, но за това пък по-скъп транспорт.Показателно е че дълго след пускането на новата транспортна схема, беше почти невъзможно да се поръча такси по телефона - толкова за "удобните нови линии"Надявам се че общината ще узрее и ще върне автобуси 11 и 12 в центъра - за да станат колите там по-малко.
    —цитат от коментар 63 на Морски


    Съгласен съм с теб. Красиви спирки и хубави автобуси, но маршрутите и разписанията са крайно неудобни. Затова бургазлиите предпочитат старата транспортна схема.

  96. 96 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2149 Весело

    До коментар [#25] от "Oleg Shishmanov":Аз съм да се изгради система на принципа "който ползва плаща". Примерно возиш се 2 км - плащаш за 2 км, возиш се 10 км - плащаш за 10 км. Така е справедливо. ...
    —цитат от коментар 35 на БМЗ

    Така го виждаш ти, ама от към превозвача, гледката е друга. Този дето се вози 2км го таксуват "на дребно" е цял билет, а онзи дето минава 10 спирки е "на едро" и ползва такава яка отстъпка, че билета му не мърда нагоре. За мен, въпреки че не съм превозвач, е справедливо с "на едро" и "на дребно"-то и билета да е еднакъв за всички. На който му се струва скъпо "цял билет за една/две спирки" да върви пеш или да ползва велосипед.
    И както съм писал, кондукторите (а не контролите) оправят нещата с гратисчиите (и връзват бюджета на превозвачите), и заради това всички авантаджии реват срещу тях.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  97. 97 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2149 Весело

    Трябва да се търси икономическа целесъобразност, която да сложиш в София още един човек във всяко превозно средство не води до целесъобразност. Примерно ако са (казвам го на посоки) 300 автобуса в София, 100 тролейбуса, 200 трамвая + метро - това е разход от над 1 млн лева на месец или прави по 12 млн. на година.
    —цитат от коментар 81 на Oleg Shishmanov


    Има я икономическата целесъобразност, при това има и допълнителни ползи. Веднага се виждат едни 800 работни места. Веднага се виждат приходите от досегашните гратисчии, които за София ще са много над това дето си го представяш. Другите ползи са спасените от чупене и драскане седалки, което също орязва разходите по поддръжката. Отделно всичките неадекватни пътници остават извън возилата и останалите пътници пътуват нормално, което привлича още пътници. Мда, целесъобразно е това с кондукторите, ама пречи на авантаджиите та заради това се носят от десет кладенеца вода.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  98. 98 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9474 Неутрално

    Честито на бургазлии и да пътуват безаварийно.

  99. 99 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Чудесно! Отговорните да бъдат назначени в БДЖ.

  100. 100 Профил на Ivan Nikolov
    Ivan Nikolov
    Рейтинг: 162 Неутрално

    [quote#59:"БМЗ"][/quote]
    Това може да стане само по линии където се качват по няколко човека .Да споделя и моят опит в Англия.Отивам на работа с автобус /двуетажен/само с една врата отпред до водача.Днес сутринта от моята спирка се качиха 11 човека и това отне няколко минути ,проверката става бързо,защото много малко хора си купуват билет директно от водача .повечето са с карти и електронни билети/показват жсм/Чекирането е пред водача на безконтактно устройство звуков и светлинен сигнал ,спирането по спирките е само ако звъннеш предварително и за качването също не спират ако не вдигнеш предварително ръка.Спирките са с информ. табла и пейки и навеси и удобства за инвалиди и колички.Самите автобуси са на възд.възглавница и се накланят към вратата при отварянето и освен че има и подвижни платформи.вътре камери ,безплатни вестници, букси за зареждане на моб.телефони и 220 волта контакти
    ва

    НЯМАМ БРАТУШКИ И НЕ СЪМ ОСВОБОЖДАВАН




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK