В Неапол студенти от цял свят се учат да разработват приложения за айфони

Снимката е архивна.

© Цветелина Белутова, Капитал

Снимката е архивна.



Университетът "Федерико II" в Неапол е един от най-старите университети в света. В него се намира и т.нар. Академия за развитие, където студенти се обучават да разработват приложения за айфони. Всяка година около 400 студенти се избират за деветмесечния безплатен курс, разказва "Евронюз". В тази трета година от съществуването му курсът е резултат от частно и публично сътрудничество между "Епъл" и национални и местни институции, подкрепени от кохезионната политика на ЕС. Каква е методологията? Предизвикателства.


"Основната полза от методологията за учене, основано на предизвикателства, която използваме тук, е, че (студентите) всъщност работят по реални проблеми", които съществуват по света, коментира менторът Мориц Филип Реке.


Приложенията са различни – от игри до медицина и услуги. Програмата комбинира кодиране и дизайн с акцент върху креативността и уменията за сътрудничество, от които студенти като Роберта ще се нуждаят в бъдещата си работа.




"Начинът, по който работим тук, се основава на това да се изправяме пред предизвикателства", разказва Роберта от Милано. "Никога нямаме усещането за победител или губещ, защото ние сме тези, които гласуват за проектите, които най-много харесаме, обосновавайки избора си според реалистични критерии".


Учителите насърчават студентите да си сътрудничат чрез дискусии, например при решаването на технически въпроси. Обучаващите се са предимно от Италия, но има и такива от други части на света, като целта е да се привличат разнообразни хора.


"Един от аспектите, за който настоявахме, е в училищата да няма само зубрачи или гийкове (бел.ред. - "гийк" е жаргонна дума в английския език, която на български език може грубо да се преведе като "маниак" на непопулярна тема, който в същото време е и социално неадекватен)", казва Джорджо Вентре, директор на академията.


Обучаващите се придобиват умения по дизайн, разработване и конфигуриране на приложения, но личното им развитие е също толкова важно.


"Опитваме да организираме друг тип дейности за нашите ученици, така че да могат да учат докато практикуват", посочва менторът Франчини Карвальо. "Те се намират в среда, в която е безопасно да се греши, защото ние сме там, за да им помагаме, да опитваме да ги напътстваме и по този начин да развият собственото си мислене".


Кандидатстването за тази година вече започна. Кандидатури може да се подават до 21 юни.

Ключови думи към статията:

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1975 Неутрално

    Е няма що, велико научно постижение е да драскаш апликации за айфона. Всеки университет с традиции би се гордял с такава нАучна дисциплина в програмата си :)

  2. 2 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1734 Неутрално

    Най-ми харесва целта. Тя не е да ги научат да пишат код, а да има разнообразие. :-) хахах :-)

  3. 3 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11213 Неутрално

    Епъл отдавна действа така...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK