Бърза връзка Бургас - Варна трябва да стане със или без държавата, смятат кметовете

Бърза връзка Бургас - Варна трябва да стане със или без държавата, смятат кметовете

© Надежда Чипева, Капитал



Големите морски общини са готови да търсят алтернатива, с която да финансират връзката помежду си. Това потвърдиха кметовете на Бургас и Варна по време на годишната дискусия "Среща на бизнеса на Черноморието" на "Капитал Градове".


"Магистрала "Черно море" не е важна само за Варна и Бургас, тя е важна за цяла България. Централната власт трябва да осъзнае това", заяви кметът на Бургас Димитър Николов, цитиран от "Капитал". Според него местната власт може да събуди интереса на централната към магистралата, ако съфинансира отделни проекти.


"Инициативата трябва да тръгне от нас, не трябва да чакаме държавата", заяви Николов, като даде за пример, че е стигнал за събитието във Варна за същото време, за което "се стига до София". Според него не е задължително да става дума за магистрала, може да се помисли и за скоростен път.




"Факт е, че нашите общини имат добра финансова култура, думата "дългове" не би трябвало да носи негативно съдържание. Това е един естествен лост, който ние сме задължени да ползваме, за по-ускореното развитие на градовете ни", съгласи се и кметът на Варна Иван Портних по повод идеята да се търси заемно финансиране на местно ниво за инфраструктура.


"Магистрала "Черно море" море ще даде тласък на инвестициите, удобство е за жителите на градовете", смята и Портних. За доизграждането на "Хемус" се обяви и кметът на малката индустриална община Девня Свилен Шитов, според когото това ще помогне както на големите, така и на по-малките общини на региона.


Темата за инфраструктурната свързаност между Варна и Бургас, както и на региона с останалата част на България съвсем естествено се превърна в голяма част от дискусията. Беше повдигнат въпросът за изграждането и финансирането на магистрала "Черно море", след като в началото на този месец стана ясно, че проектът вече не е приоритет на правителството и че работните действия по него са прекратени.


Сътрудничество между малките и големите


Посланието на срещата беше, че Варна и Бургас са отворени към съвместна работа, а малките общини в региона трябва и искат да се включат в този процес. И Иван Портних, и Димитър Николов избягваха сравненията между двата града и определението "морска столица". Според Николов е естествено двата града да се специализират в предоставянето на различен вид услуги.


"Развитието на Черноморския район е свързано с развитието на двата най-големи града - Варна и Бургас. Сигурен съм, че сме изправени пред сходни предизвикателства, но имаме и общи цели", заяви Портних. Двамата заявиха, че това вече се случва по отделни проекти - като например проектът за доставка на електротранспорт, по който екипите им са работили заедно. "Това даде възможност на нашите екипи да почувстват общите възможности и предизвикателства", коментира Николов.


Кметовете на двете най-големи общини на Черноморието заявиха още, че е нужно малките общини да бъдат приобщени в общи съвместни проекти. "Развитието на големия град трябва да кореспондира с развитие на малките градове", коментира и кметът на Девня Свилен Шитов.


Бургас например вече има идеи в тази посока. Андрей Рунчев, директор на ОП "Транспорт" към община Бургас, заяви, че имат амбициозната идея Поморие да се свърже със Созопол през Бургас чрез 40-километрова велоалея.


За разлика от Бургас, който е свързан със София и Южна България от магистрала "Тракия", Варна остава изолирана заради незавършената магистрала "Хемус" и липсата на връзка с Южното Черноморие, която да разрешава бърз и удобен транспорт.


Според Надя Данкинова, изпълнителен директор на фонд ФЛАГ и на единия от двата фонда за градско развитие, голяма възможност за общините и съвместната им работа се крие в изграждането на индустриални зони. "Бихме се радвали да има регионални, междуобщински проекти, където към една голяма община да участват и малки такива", коментира тя.


Мартин Заимов, изпълнителен директор и председател на борда на директорите на другия такъв фонд, пък отчете, че наблюдава подобрение в нивото на информираност на общинската администрация в сравнение с минали години. "Вече не стои на дневен ред въпросът с експертния капацитет на общините", съгласи се той с Портних.


Дискусията е по проект на "Икономедиа" за информиране относно политиката за сближаване на Европейския съюз (Кохезионна политика), съфинансиран от ЕС.


Специалното издание "Капитал Градове: Варна" може да намерите в библиотеката на "Капитал" - тук. Изданието е по проект на "Икономедиа" за информиране относно политиката за сближаване на Европейския съюз (Кохезионна политика), съфинансиран от ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8140 Неутрално

    ТИМ може да построи магистралата !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Весело

    Ще стане когато реши вожда а не когато рИват индианците !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Много ми се иска да видя как точно ще го направят без участието на Държавата!!!
    Добре е да се мисли преди да се говори!!!

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    Нашият кмет наистина трябва да бъде вземан за пример, особено от малкото останали червени кметове...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Весело

    До коментар [#3] от "selqnin":

    То ако беше лесно. вождът отдавна да я е довършил.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Очевидно пишете бързо, а четете бавно и "изкривено"!
    Пак Ви е трудно да разбирате написаното...
    Къде видях те думата "лесно"????
    Просто в родните условия в момента не е възможно!!!

  7. 7 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Тя и държавата нищо не може да направи, ако ТОЙ не е решил.

  8. 8 Профил на kremi
    kremi
    Рейтинг: 15 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Те нямат фирми, с които да изградят магистралата, има отговорни институции, които трябва да се заемат с това като вероятно отново Хидрострой ще вземе голямата хапка. Дано се случи по- скоро завършването, не само да го говорят както е от години. До другия край на България стигаш за същото време, за което и до Бургас...

  9. 9 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    А иначе тези двамата са прости фигуранти, важното е че соколът вече си има ново пристанище и държавата ще трябва да го свърже инфраструктурно. Така че ще има патардия идните месеци.

  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3498 Неутрално

    Добре бе! Двата града правят сдружение, теглят кредити и построяват магистралата. Определят необходимата тол такса и изплащат кредитите с нея. Нали се трупат в гърдите, колко са добри.

  11. 11 Профил на Сотю Поплъжичков
    Сотю Поплъжичков
    Рейтинг: 1978 Неутрално

    Аз съм за ако магистралата минава покрай плажа на Слънчака и там е с 20 платна.

  12. 12 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    Това е парадоксът на Черноморския регион. Участъкът Бургас-Варна е най-натовареният в държавата за 3-4 месеца в годината. Милиони туристи, автобуси, камиони задръстват движението всекидневно. А точно между двата града се намират Слънчев Бряг, Албена, Златни Пясъци. Истински транспортен кошмар от юни до септември.

    Между двата града има само един двулентов път. Нищо повече. Този път пресича всички градове и курорти, ограничавайки скоростта на МПС-тата. Освен това трафикът в тези градове и курорти става страшен, защото светофарите в населените места са постоянно претъпкани от коли.

    Вече 30 години демокрация Бургас и Варна, както и по-малките градове и курорти в региона, нямат бърза връзка. Няма дори ЖП линия между двата града. В момента е по-бързо да изминеш маршрута Благоевград-Пловдив, отколкото Бургас-Варна. Пълен абсурд. За да бъде още по-тъжно, само сопреди 2-3 години целият трафик към южните курорти преминаваше през центъра на Бургас заради липса на околовръстно. Особено вечер, когато хората се прибираха с колите си от работа, когато градският транспорт се препълнеше с хора, налитаха десетки хиляди коли, пътуващи към Созопол. Емблематично беше кръстовището "Трапезица". Преминаването му през летния период варираше между 10 и 20 минути. Опашката от коли често стигаше 500 метра. Едва преди няколко години този проблем беше решен.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  13. 13 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    Тези двамата да не са от опозицията, та нямат вяра на централната власт?
    А иначе съм съгласна, дори е закъсняло това решение (дано е решение, а не само идея) за скоростен път между Варна и Бургас. Живея в населено място до самия път и знам колко е натоварен и мисля, че е на второ или трето място по ПТП-та в България.

  14. 14 Профил на nmn58592067
    nmn58592067
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#3] от "selqnin":

    Според социалисти (БСП) и комунисти (ГЕРБ) бърза връзка Бургас - Варна трябва да стане с участие на държавата, защото са доказали, че могат да построят прохода на Републиката, гр.Димитровград, АЕЦ„Козлодуй“ и много други.
    Според онези…от ДСБ и СДС Бърза връзка Бургас - Варна трябва да стане с участие на държавата, колкото да си вземат 10-те процента, защото са го доказали с Александър Божков, Софиянски (за него дори Костов каза, че миришел на корупция) и П.Москов.

    До коментар [#7] от "zxp53317185":

  15. 15 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8140 Любопитно

    До коментар [#12] от "Lou":

    И защо, който пътува от Украйна или Румъния за Истанбул трябва са прекоси и Варна и Бургас ????

    karabastun1@abv.bg
  16. 16 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3915 Неутрално

    Туткаха се толкова години и не можаха да построят магистрален път Бургас - Слънчев бряг , сега ще умуват магистрала Бургас - Варна. Ако бяха направили магистрала до Слънчев бряг, оставаше само да се прехвърли Балкана и още 40-50 километра до Варна. Вместо да умуват, какво им струва да подновят морската връзка за пътнически превоз Бургас - Варна с бързи кораби тип "Комети" , каквито имаше по време на соца?

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    И какво им е на родните условия в момента ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на nmn58592067
    nmn58592067
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou":И защо, който пътува от Украйна или Румъния за Истанбул трябва са прекоси и Варна и Бургас ????
    —цитат от коментар 15 на karabastun


    За тези от Украйна или Румъния за Истанбул – не знам,
    но тези от Истанбул идват в Бургас и Варна заради евтините мацки.

    До коментар [#15] от "karabastun":

  19. 19 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4793 Неутрално

    Може и скоростен тунел под морето

  20. 20 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3298 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou":

    Не е през целия участък двулентов пътя. От Камчия до Бяла е трилентов с реверсивно движение, а може и към Бургас да има такива участъци. Магистралата е ясно, че няма да я довършат и следващото десетилетие, но поне могат да го направят целия път трилентов. От края на магистралата след Варна до разклона за Камчия пътят е двулентов и стават непрекъснато катастрофи, а е около 15 километра, нищо работа да се разшири.

  21. 21 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3872 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou":

    "... А точно между двата града се намират Слънчев Бряг, Албена, Златни Пясъци..."!

    Слънчев Бряг да, но Златните и Албена са на север от Варна. Освен всичко друго, районът между Варна и Златните е свлачищен, което прави нещата още по трудни. Същата работа между Кранево и Златните. Варна трябва да се обиколи отгоре (северозапад), през Каменар и Кичево. Но, не се чува, че се канят да правят нещо.

    Бивш tww09306483.
  22. 22 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    До коментар [#4] от "hamiltonf":

    "Нашият кмет наистина трябва да бъде вземан за пример, особено от малкото останали червени кметове..."

    Митко крадеца купи въже за общинския катамаран от тебе и сега ти си първи гербераст. Скро ще се отървем от крадливата ви Тиква и Митко крадеца. Обещавам ти!

  23. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8302 Неутрално

    Ами кметовете и те да се задействат малко и да потърсят чужди инвестиции.

  24. 24 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 3477 Неутрално

    На думи са силни, но на дела...

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Весело

    До коментар [#22] от "moreee":

    Айде превратаджиите, хващайте Балкана докато е топло....
    Шумкарска история...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  26. 26 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 1005 Неутрално

    Тези двамата да не са от опозицията, та нямат вяра на централната власт? А иначе съм съгласна, дори е закъсняло това решение (дано е решение, а не само идея) за скоростен път между Варна и Бургас. Живея в населено място до самия път и знам колко е натоварен и мисля, че е на второ или трето място по ПТП-та в България.
    —цитат от коментар 13 на Fiji


    Брей ,какво прозрение. Те са стигнали до извора- "помогни си сам, та и Господ да ти помогне" . За тъпанарите уточнявам, че не Боко е Господ.
    Докато някой чакат на коча макарите да паднат клатейки се , други правят това което могат...

  27. 27 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    На родните условия в момента им е това, че никой н желае да проведе политики по реална децентрализация!
    От поне 30 години е едно и също - правителството товари кметовете с отговорности и функции, за които не им дава правомощия и ресурси!!!
    Кое точно не ви стана ясно за да Ви го обясня по-подробно?!?!?!

  28. 28 Профил на ohg30520577
    ohg30520577
    Рейтинг: 446 Неутрално

    До коментар [#22] от "moreee":

    Най-обичам да чета , когато двама започнат да решават личните си проблеми в Интернет.
    Абе, агенти смотани, седнете в някое капанче, пийнете по 2-3 бири, и се разберете като хората, какво се ръбате , като кучета?
    Единият подкрепял Митьо кмета, едикой си пък не бил доволен от Иван потника-майни ги политиците.

    moree и hamilton ,"на Вас ти говоря, другарче"
    :-)

  29. 29 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6174 Неутрално

    ББ е дал непоклатимо предимство на "Хемус"

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  30. 30 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2096 Весело

    Браво, тия се светнаха къде е далаверата и се захванаха сами да си организират пътното строителство. Да им е сладко, само дано бате Бойко не се разсърди, че прескачат. 😀

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  31. 31 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou":

    Та къде точно се намира Албена? А да! А Златни пясъци къде по-точно се намира?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  32. 32 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    До коментар [#27] от "selqnin":

    На мен не ми стана ясно и чакам да ми го обясните.Вярно ли е, че общините определят сами размерите на 8 данъка в определени граници и вярно ли е, че в почти никоя община не се определят горните граници?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  33. 33 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3326 Неутрално

    До коментар [#30] от "Darulio":

    Ако си мислите, че са открили топлата вода се лъжете! Част от софийското метро се строи с пари от заем отпуснат на Столична община от Японска банкана 2.2% лихва.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  34. 34 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Доста време от живота си съм посветил на пътя Варна-Бургас и обратно. Натовареността му е не повече от 3 месеца в годината, а през другото време между Обзор и Сл. Бряг почти нама коли. Кошмарът беше Сл. Бряг - Ахелой, но сега се отпуши. Достатъчно е да въстановят Дюлинския проход и да пуснат товарния трафик оттам - другото е ей така - да се намираме на приказка...

  35. 35 Профил на izt21595181
    izt21595181
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Немат магистрала защото не протестират. Във Видин 6 човека блокираха пътя и ББ скочи да им прави магистрала до 30-хилядния град. Така се беше наплашил, че и за тунели почна да приказва.

  36. 36 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 737 Неутрално
  37. 37 Профил на TanitaS
    TanitaS
    Рейтинг: 96 Неутрално

    Отдавна вече трябваше да има такава бърза връзка

    TanitaS
  38. 38 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ами например една от спецификите на родните условия е, че народа неще да плаща тол такси. И ако я направят, както трябва, ти първи ще оревеш орталъка, че иска безплатно...

  39. 39 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#34] от "georgi_ww":

    Факт, истинска магистрала е абсолютно излишна. Освен това ще е и много скъпа, за да се изправят завоите ще трябват доста тунели и мостове.
    Скоростен път (90-100км/ч) е добра алтернатива с някакъв запас и за в бъдеще.

    За сравнение Видин - София е може би 100 пъти по натоварен, а за там се циганят за магистрала.

  40. 40 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#34] от "georgi_ww":Факт, истинска магистрала е абсолютно излишна. Освен това ще е и много скъпа, за да се изправят завоите ще трябват доста тунели и мостове. Скоростен път (90-100км/ч) е добра алтернатива с някакъв запас и за в бъдеще.За сравнение Видин - София е може би 100 пъти по натоварен, а за там се циганят за магистрала.
    —цитат от коментар 39 на niakoi_si


    Абсолютно грешната логика. Хитлер като е започнал първия аутобан е минавала 1 кола на 1 час. Като го е превършил е минавала кола на половин час. В рамките на няколко години трафикът се е увеличил десетки пъти. А в момента още се ползват същите тези аутобани с натовареност над 10 000 автомобила на час.

  41. 41 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    "Магистрала "Черно море" не е важна само за Варна и Бургас, тя е важна за цяла България. Централната власт трябва да осъзнае това", заяви кметът на Бургас Димитър Николов"
    Тоз пък взе че се обади! Но какво е "магистрала черно море"? Сетих се! Това е името на шуменска фирма. Такава магистрала няма. Няма и да има. Ако някой знае какво е и къде е, да каже. Щото и Боко не го е обещавал. Той още не е казал дали и кога ще стане Хемус. И още една магистрала се загуби в превода - Струма. За нея има и краен срок след който ще се плащат неустойки. Чудно що пък тя не се строи след като е със средства от братския ЕС?

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#27] от "selqnin":

    Разбрах - ОЙКО ВИ ПРЕЧИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Истината е че няма движение на МПС, достатъчно както за скоростен път, така и за магистрала. Това е основната причина да се откажат и китайци и араби. Сметката не излиза. За да се "избият " средствата ще трябва да се сложат доста солени такси и народът няма да я ползва. Затова всичко ще си остане само на приказки. Това, което реално може да се направи е да се поизправят някои големи завои, да се прехвърлят няколко естакади и където има баири да се направят ленти за изпреварване, каквито има на няколко места вече.

  44. 44 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#38] от "niakoi_si":

    Хайде я направете пък ПОСЛЕ говори. Все пак всичко е с народни пари. Или може би ни ги подарявате ?!?!?!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  45. 45 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 1262 Любопитно

    Много са скъпи имотите,които трябва да се отчуждават за магистрала край морето.Затова ли правихме всички заменки? Затова ли иззехме далаверата на Тройната?

    ЛУСТРАЦИЯ НА ШАЙКАТА
  46. 46 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 464 Неутрално

    До коментар [#16] от "tacheaux":

    Те опитаха бърза връзка, но ти би ли дал 50 лв за билет? А и сметката с горивото не излиза с евтин билет. Морският ни пътнически транспорт винаги е бил на загуба.

  47. 47 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#43] от "Oggie Petkov":

    Ако имаше истински трафик щеше да има международен коридор и съответното финансиране.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  48. 48 Профил на kam27
    kam27
    Рейтинг: 713 Разстроено

    Не сте в час ?!Този път Е МЕЖДУНАРОДЕН КОРИДОР ,Сам разберете от къде за къде .Стига сте писали ГЛУПОСТИ

  49. 49 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#48] от "kam27":

    тогава защо ЕС не го финансира и защо тия красавци го искат само от Варна до Бургас ???

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  50. 50 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Преди две седмици пътувах по маршрута Ямбол-Варна, като пътьом трябваше да мина през плажа Иракли, за да оставя внучките да ваканцуват на бунгалата с едни техни приятелки, а аз реших да се видя с една другарка във Варна, На осемдесет години съм и не бях минавал оттам повече от двадесет години... Направи ми впечатление, че между Бургас и Слънчев Бряг почти навсякъде е четири лентов пътя, а от Варна - Бяла пътят по скоро трилентов и се кара леко дори за човек на моите години. Но в участъка между Слънчев Бряг и Обзор пътят си е доста опасен и трябва да се кара внимателно, завоите са ужасни, но настилката бе хубава и ако се спазват ограниченията не е чак толкова трудно... От Варна (аспарухово), до Бургас навръщане Петък следобед, за 2часа и 15 минути със спазвване на почти всички ограничения.... За двамесеца сезон не си струва да се харчат милиярди за магистрала и да се сече сумати гора, за да се пести по един час време на туристите. Пейзажите по сегашния маршрут са достатъчно живописни, за да ни накарат да караме по-бавно и да се наладим на гледките...

    Я еще допою, допою комсомольскую песню свою, только кто мне придумает новый Тайшет и другую найдет Ангару
  51. 51 Профил на Stanislav Andreev
    Stanislav Andreev
    Рейтинг: 23 Неутрално

    Хайде, направете я тази магистрала и велоалея , че на нас времето ни напредва! Аман от това бъдеще време- ще това, ще онова!

  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Весело

    До коментар [#12] от "Lou":

    "А точно между двата града се намират Слънчев Бряг, Албена, Златни Пясъци."


    Малко по-полечка с географията...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  53. 53 Профил на ДСиБ
    ДСиБ
    Рейтинг: 771 Неутрално

    С милионите за грандоманската зала по лека ателтика в Бургас, можеше да се направи 1/3 от магистрала Черно море.

  54. 54 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1752 Неутрално

    До коментар [#12] от "Lou": "А точно между двата града се намират Слънчев Бряг, Албена, Златни Пясъци."Малко по-полечка с географията...
    —цитат от коментар 52 на hamiltonf


    До коментар [#12] от "Lou":Та къде точно се намира Албена? А да! А Златни пясъци къде по-точно се намира?
    —цитат от коментар 31 на tribiri


    Дали е преди Варна или след Варна, все тая. Черноморският регион е единен субект. Започва от Резово и свършва на румънската граница. Градовете и населените места в този регион има един и същ профил - курортни, заети 4-5 месеца в годината. Основната част от населението в този регион живее в крайбрежните градове, а малка част живеят във вътрешността, но или имат апартаменти във въпросните градове, или работят редовно там. Някои по-големи градове като Бургас и Варна имат и допълнителни индустриални мощности. Затова, дали Албена била преди Варна или след Варна, е все да кажеш дали Ихтиман е преди София или след София.

    #Кой?#Бай Лой!
    —цитат от коментар 36 на gl_avatar


    Гл-аватарю, това за мен ли се отнася? Не си хаби думите. Аз не съм водещ представител на форума и от мен копейки няма да получиш. Насочи вниманието си срещу някой от водещите коментатори. Но ти благодаря за вниманието.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  55. 55 Профил на kam27
    kam27
    Рейтинг: 713 Неутрално

    До коментар [#49] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Късогледство Господине ?Гледат тия хубавци в точка и не виждат цялата картина .А и ги е страх да не им пресуши
    аеропортовете

  56. 56 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До 40:"zxp53317185"....Абсолютно грешната логика. Хитлер като е започнал първия аутобан е минавала 1 кола на 1 час. Като го е превършил е минавала кола на половин час. В рамките на няколко години трафикът се е увеличил десетки пъти. А в момента още се ползват същите тези аутобани с натовареност над 10 000 автомобила на час....."

    В Западна Европа, когато се прави голям инвестиционен проект се правше прогноза за 100 години напред (така и с жп гарите в Бургас и Варна), сега предполагам по-малко. У нас анализите се правят с вчерашна, или най-много днешна дата.

    Стадиончетата (кокетни) са друга бира.

  57. 57 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3956 Неутрално


    До 49:"КМЕТ В СЯНКА"...:тогава защо ЕС не го финансира и защо тия красавци го искат само от Варна до Бургас ???...."

    знаеш ли как ще се зарадваме, ако 2-те общини се отделят от опеката на София, и минат под юрисдикцията на Брюксел? И ще се отървем от овчарите които идват и се маят, аджеба що е то дюни, и не е ли това пасище? Къде са кравите? И каква е разликата между запустяла нива, и някакви си там плажове?

  58. 58 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    Много са скъпи имотите,които трябва да се отчуждават за магистрала край морето.Затова ли правихме всички заменки? Затова ли иззехме далаверата на Тройната?
    —цитат от коментар 45 на Майндърбайндър


    Ти как разбра, че ще мине край морето? Има ли трасе? Между другото Е87 е един от стоте главни пътища на Европа, и за него трябва да се говори сериозно но не и в този момент.

  59. 59 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    "За двамесеца сезон не си струва да се харчат милиярди за магистрала и да се сече сумати гора, за да се пести по един час време на туристите."
    До коментар [#50] от "Иосиф Давыдович":

    Главен път Е87 не е само за пенсионери и любители на природата. Той не е току така един от стоте главни пътя на Европа. А освен името му нищо друго не съответства за главен път.

  60. 60 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3347 Неутрално

    "..знаеш ли как ще се зарадваме, ако 2-те общини се отделят от опеката на София, и минат под юрисдикцията на Брюксел?"
    До коментар [#57] от "historama":

    Виж на картата къде са двете общини, къде е Брюксел и каква може да е връзката?! Никаква! То ако имаше връзка, щеше някак си да проличи. Напротив, тук лъха "на пустота и мрачна безнадеждност"! За нас вече ЕС и Брюксел са мръсни думи.

  61. 61 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1113 Любопитно

    До коментар [#29] от "neut":
    "Хемус" няма нищо общо с "Черно море".
    Приоритетът към единият проект никак не изключва или не омаловажава другия. Пари има достатъчно. Истинският проблем обаче ще дойде, когато се обяви официално, че ще се работи и по Черно море - тогава цените на нивите и ливадите, през които ще минава магистралата, ще надминат стойностите на парцелите в центъра на Токио. Съответно това ще изяде огромна част ако не и целият планиран бюджет, което пък ще налее вода във водениците на вечно обвиняващите ГЕРБ в кражби на пари от пътните проекти и така, до края на света. Но пък черноморието ни ще бъде все така привлекателно и любимо място за почивка на милиони тОристи от цял свят.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  62. 62 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#58] от "Judjuk":
    За протокола - има трасе още от 80-те години. Минава през Дюлино.
    Даже и до днес се вижда просеката, която е подготвена през терените в района.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  63. 63 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    До коментар [#34] от "georgi_ww":
    Абсолютно същите неща пишеха хора като теб, преди да се довърши Тракия. За какво им е магистрала - софиянци да ходят по-бързо до чалгаджийниците на Слънчака?
    Абе инфраструктурата е каца без дъно, защото в края на краищата - асфалт не се яде.

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK